Kategória: Endurance

  • Nasr szerint vetít az összes nem Cadillaces csapat Daytonában

    Nasr szerint vetít az összes nem Cadillaces csapat Daytonában

    Felipe Nasr volt vasárnap a leggyorsabb egy olyan időmérő edzésen Daytonában, amely alapján majd kiosztják a garázsokat és a pit falat. A #31-es rajtszámú Action Express Cadillac DPi-nél Mike Conway, Eric Curran és Stuart Middleton a brazil pilóta csapattársai. A Cadillac foglalta el a képzeletbeli rajtrács első négy helyét, utánuk jött Dan Cameron az új Penske Acura ARX-05 DPi-vel, de már 1.182 másodpercnyi hátrányban.

    Emiatt is reménykednek a riválisok abban, hogy az IMSA szervezői kiosztanak valami + súlyt a Calillaceseknek, akik egyébként a tavalyi 5.5 literes V8-as motorjukat 6.2 literesre cserélték. Nasr tisztázta a helyzetet az Autosportnak:
    „Nem hinném, hogy ez nagy előny. A legjobb tudásunk szerint tesszük a dolgunkat, a maximumot nyújtjuk, viszont azt hiszem, hogy az ellenfeleink nem. Többre képesek, mint amit mutatnak, ebben 100% biztos vagyok. Sokszor megyek mögöttük a pályán, és látom, hogy mit csinálnak.”

    Nasr elárulta, hogy ő végig keményen nyomta a ROAR etapjaiban, így valós képet mutat az ő teljesítménye. Elárulta, hogy csapattársa, Albuquerque is, aki csak a harmadik leggyorsabb volt az edzésen szintén, de sokan csak ismerkedtek az autókkal és gyűjtötték a kilométereket. Nasr erről ennyit mondott:

    „Én nyomtam neki, 100%, nincs takargatnivalóm. Azzal foglalkoztunk, hogy a legtöbb időt töltsük el az autóban, pedig nekem is volt már némi sportautós tapasztalatom, de annyi minden változott. Conwaynek is van tapasztalata, ahogy Ericnek is, Stuart pedig megnyerte a SUNOCO Challenge-t. Voltam már itt 2012-ben Daytonában, így tudom, hogy mennyi információra van szükség ahhoz, hogy minden rendben haladjon. A legtöbb kört mi tettük meg, és kényelmesen éreztem magamat az autóban is.”

  • Webber szerint Alonso hibát követ el

    Webber szerint Alonso hibát követ el

    Fernando Alonso hibát követ el azzal, hogy megpróbálja kombinálni az F1-et az endurance versenyzéssel, véli Mark Webber, aki maga is megjárta az F1-es és a WEC-et is, nem mellesleg pedig jó barátságot ápol Alonsoval.

    Alonso épp a Daytona 24 órás versenyre készül, azzal a céllal, hogy felkészítse magát egy esetleges Le Mans-i szereplése. Webber azonban nem támogatja a spanyol törekvéseit.

    „Nem, ez hiba.” – idézi Webbert az olasz Automoto. „Ez két külön dolog (az F1 és az endurance), és mindkettő kellően leszívja az ember mentális energiáit. Szerintem ha F1-ezel, akkor kalandozhat el róla a figyelmet, mivel az annyira speciális, hogy nem marad helye másnak.”

    Pedig korábban Nico Hülkenberg is tett egy kitérőt Le Mansba, és meg is nyerte azt, harmadmagával. Webber szerint azonban ez nem hasonlítható Alonso esetéhez.

    „Abban az esetben egy másodrangú F1-es csapatról beszéltünk. Ami nem jár olyan mértékű nyomással. És ő (Hülkenberg) egy top Le Mans csappal volt, és ez jelentősen leegyszerűsítette a dolgokat.”

    Webber szerint akár meg is nyerheti majd Alonso a daytonai versenyt, de azt megkérdőjelezi, hogy ez mennyire jó „gyakorlásnak”.

    „Ha nyerne, az csodás lenne. Ő egy kivételes tehetségű versenyző. Fantasztikus lenne, de nem fog nyújtani neki semmit.”

  • Az éjszakai teszten Felipe Nasr volt a leggyorsabb Daytonában!

    Az éjszakai teszten Felipe Nasr volt a leggyorsabb Daytonában!

    A #31-es Action Express Cadillac DPi, Felipe Nasr vezénylésével volt a leggyorsabb szombaton, a 90 perces edzésen. 1:36.973 volt a legjobb ideje, és eddig két teszten is a Cadillacek domináltak a háromból, az első négy helyeket az amerikai márka autói foglalták el újra. A második az IndyCar ász Ryan Hunter-Reay lett, 1:37.056-os idővel. Reggel már csapattársa Jordan Taylor uralta a terepet a #10 Wayne Taylor Racing Cadillac autóval, amit felváltva vezettek Renger van der Zandéval. Eddie Cheever III lett a harmadik leggyorsabb, a #90-es Spirit of Daytona Cadillac-kel. Christian Fittipaldi lesz teljes a top négy, ő az #5-ös Action Express autót hajtja.

    action express

    A leggyorsabb nem Cadillac-kes versenyző Alex Brundle lett, aki a JOTA által felkészített #78-as Jackie Chan DC Racing ORECA-val. A legjobb ideje 1:37.510 lett, őket az #54 Core Autosport ORECA-ja követi, amelyet Romain Dumas terelgetett.

    Alonso ezúttal 13 kört teljesített az edzés elején, és ez volt az első alkalom, hogy kipróbálta az éjszakai versenyzést. A legjobb ideje 1:39.857 volt ekkor, majd átadta az United Autosports Ligier JSP217-et a csapattársainak, Phil Hansonnak és Lando Norrisnak aki a csapat legjobb éjszakai eredményét egy 1:38.531-es idővel érte el.​

  • Eddig Alonso „családi ékszere” érezte meg leginkább Daytonát

    Eddig Alonso „családi ékszere” érezte meg leginkább Daytonát

    Tegnapi első daytonai körei után Fernando Alonso beszámolt róla, milyen tapasztalatokat gyűjtött e rövid idő alatt.

    Némileg humorba hajlóan azonban a spanyol versenyző azt is elárulta, hogy ezidáig a legkomolyabb kihívást a biztonsági öv okozta, mivel az kissé megnyomorgatta odalent…

    „A legnagyobb kihívást eddig a biztonsági övek jelentették.” – mondta Alonso. „Tudják, az amelyik a lábunk közé megy. Annak uh, hosszabbnak kéne lennie… Szóval, hát, igen, ez volt a legnagyobb kihívás, amit meg kell majd oldanunk.”

  • Alonso első benyomásai Daytonáról

    Alonso első benyomásai Daytonáról

    Tegnap első ízben ülhetett bele Fernando Alonso a United Autosports LMP2-es autójába a Roar Before the 24, vagyis az első gyakorlások alkalmával. Élményeiről persze be is számolt a sajtónak.

    „Sajnos csak kevés időt mentem délelőtt, csak három kört, de ez is elég volt arra, hogy ráérezzek az autóra.” – mondta a spanyol versenyző. „Persze a kanyarok és a nagy dőlésszögű helyek elég különlegesek. Alapvetően érzed ahogy passzírozza össze a tested, érzed, hogy változnak a látási viszonyok, hiszen mikor a pálya egy, mondjuk úgy, hogy normális részén vagy, vízszintesen, akkor messzire ellátsz előre az autóból, miközben a döntött kanyarban csak a következő 200 métert látod a pályából. Szóval próbáltam arra figyelni, hogy ‘merre folytatódik a pálya?’ Szóval jó móka volt.”

    A kétszeres F1-es bajnokot lenyűgözte a Daytona International Speedway.

    „Itt érzed, a levegőben érzed a motorsportot, ez jó érzés minden versenyzőnek. Csodálatos pálya, óriási méretű, így ha elképzelem, hogy a lelátók megtelnek emberekkel a NASCAR versenyen, az csodálatos.”

    Ettől függetlenül a NASCAR-ban való versenyzés gondolata jelenleg nem foglalkoztatja Alonsót. Bár a tévében azért megnézi majd a Daytona 500-at.

    „Többé-kevésbé ugyanaz a célom (a Daytona 24 órás versenyen), mint Indianapolisban volt. Elsősorban különféle versenyzési technikákat szeretnék megtanulni, az endurance versenyzés specialistáitól próbálok tanulni, hogy a 24 órás verseny után már egy jobb versenyző legyek.

    „Ahogy Indianapolisban is, ha az ember megérzi a lehetőséget és versenyképesnek érzi magát, akkor elkezd hajrázni.”

  • Alonso máris a top 6-ban Daytonában is!

    Alonso máris a top 6-ban Daytonában is!

    Fernando Alonso már kipróbálhatta az United Autosports csapat Ligier JS P217-esét még tavaly novemberben Aragon pályáján, Spanyolországban, ahogy csapattársa Phil Hanson és Lando Norris is. Most csak 5 kör adatott meg egyelőre neki, de már három gyors kör alatt is összerakott egy 1:39.604-es időt, ami Norris 1:38.170 top hatba is befért eredményét figyelembe véve remek eredménye a #23-as United Ligieres csapatnak.

    A leggyorsabb azonban Joao Barbosa volt a ROAR első edzésén az #5-ös Action Express Cadillac DPi-vel, 1:37.266 idővel. Őt 0.262 másodperccel lemaradva követi a Wayne Taylor Racing Cadillacjét vezető Renger van der Zande. Tristan Vautier, a Spirit of Daytona színeiben, és Felipe de Oliveira, a másik Action Express autóban tette teljessé a Cadillac boldogságát, és azt hogy az első négy helyen az amerikai márka van jelenleg.

    Colin Braun a leggyorsabb azok közül, akik nem Cadillackel indultak, 0.755 másodpercnyire lemaradva az éltől, a CORE Autosport Orecájával. Juan Pablo Montoya volt a leggyorsabb a Penske Acurások közül, ő a kilencedik lett, 1.525 mésodpercnyi lemaradással, a Rick Taylor vezérelte testvér autójuk pedig 14. lett, Paul di Restáék #32-es rajtszámú United Ligier autója előtt.​

  • Alonso és Norris már Daytonában vannak

    Alonso és Norris már Daytonában vannak

    Ma tesztel a Daytona 24 órás verseny mezőnye, így persze a United Autosports mezőnye is a helyszínen volt már tegnap.

    https://www.instagram.com/p/BdiJs9WlUI0/?taken-by=fernandoalo_oficial

    https://www.instagram.com/p/BdiDBhBBUor/?taken-by=unitedautosports

    https://www.instagram.com/p/Bdi-GoGnACJ/?taken-by=zbrownceo

    https://www.instagram.com/p/BdjIiJoBMC_/?taken-by=unitedautosports

     

  • Alonso megmutatta daytonai sisakját

    Alonso megmutatta daytonai sisakját

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok, Fernando Alonso bemutattam milyen sisakfestéssel vág majd neki a Daytona 24 órás versenynek.

    A dizájn hasonlít az Indy 500-as sisakjáéhoz, ezúttal azonban fekete helyett fehér alapszínű lesz a fejvédő. A sisak hátulján a daytonai oválpálya vonala látható, amerikai színekben, míg a sisakon végigfutó csíkok Asztúria színeit viselik.

    Alonso első alkalommal most pénteken ülhet majd be a United Autosports Ligier JS P217-ébe, a hivatalos teszten.

    Arról, hogy miként várja a január végi megmérettetést Fernando Alonso, ide kattintva olvashatsz!

    https://www.instagram.com/p/BdfcijClDgp/?taken-by=fernandoalo_oficial

    https://www.instagram.com/p/BdfWBlXlOaN/?taken-by=fernandoalo_oficial

    https://www.instagram.com/p/Bdde6QFlM9r/?taken-by=fernandoalo_oficial

     

  • Napi retró: Az első Daytona 24 órás győztese

    Napi retró: Az első Daytona 24 órás győztese

    Az első 24 órás daytonai versenyt 1965-ben a Ken Miles – Lloyd Ruby duó nyerte egy Ford GT40-nel.

    A 2018-as verseny január 27-28-án lesz.

    Embed from Getty Images

  • Egy ezer kilométeres verseny Hartley nagy célja

    Egy ezer kilométeres verseny Hartley nagy célja

    A Toro Rosso pilótája Brendon Hartley elmondta, hogy a bakancslistáján szerepel a híres bathurst-i ezer kilométeres verseny, és reméli, hogy egy nap majd eléri ezt a célját is, és el tud indulni ezen a legendás versenyen.

    A Bathurst-i ezer kilométeres túraautó versenyt minden évben a délkelet-ausztráliai Mount Panorama versenypályán rendezik meg. Ez az esemény az egyik legfontosabb és legelismertebb ausztrál autóverseny.

    Hartley korábbi Porschés csapattársa Earl Bamber már bejelentette, hogy rajthoz fog állni a 2018-as viadalon, ő maga pedig reméli, hogy egy nap ő is követheti majd barátját.

    „Imádom Bathurstot. 2012-ben részt vettem a 12 órás versenyen, és szerintem ez az egyik legjobb pálya a világon. Ez az, amit nagyon szeretnék majd egy nap. Jövőre viszont biztos nem leszek ott, hiszen most teljes erőmmel a Forma-1-re szeretnék koncentrálni.”

    Hartley hozzátette még, hogy azon a kontinensen hatalmas tiszteletnek örvend ez a verseny.

    „A hosszútávú versenyzésben Le Mans a legnagyobb, a több százezer látogatóval és a hihetetlen atmoszférával. A világ másik oldalán viszont Bathurst tölti be ezt a szerepet. Nem vettem még részt az ezer kilométeres versenyen, de egyszer nagyon szeretnék majd.” – tette hozzá a 28 éves új-zélandi.