Kategória: Endurance

  • Alonso már ki is próbálta a Toyotát

    Alonso már ki is próbálta a Toyotát

    Kedden számoltunk be a hírről, miszerint a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso idén több WEC versenyen is rajthoz áll a Toyota színeiben.

    Alonso természetesen a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen is részt vesz, mellyel régóta dédelgetett álma válhat valóra egy esetleges győzelem esetén. A McLaren versenyzője a #8-as Toyotát fogja vezetni, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima oldalán.

    A Toyota Spanyolországban, az Aragon versenypályán tartott háromnapos felkészülést a hamarosan kezdődő szezonra, és Alonso is részt vett a felkészülésben. Ez volt Alonso első tesztje a 2018-as Toyota LMP1-ben, a japán gyártó egyik szóvivőjének elmondása szerint jól ment a felkészülés, és nem ütköztek problémákba.

    A tervezetteknek megfelelően két WEC teszt van még hátra a Paul Ricadron rendezett április eleji szezonnyitó előtt.

    A Toyota elmondása szerint Alonso az összes olyan versenyen részt vesz a WEC-ben, amelyik nem ütközik Forma-1-es fordulóval: jelen állás szerint Fuji (a gyártó hazai versenye) az egyetlen olyan helyszín, amelyen kérdéses a spanyol versenyző indulása, ám a pálya kérvényezte a verseny időpontjának megváltoztatását, hogy Alonso részt vehessen a Fuji Speedway-en rendezett fordulón.

  • Lenyűgözte Alonsót a 18 éves Lando Norris

    Lenyűgözte Alonsót a 18 éves Lando Norris

    Fernando Alonso az elmúlt hétvégén a Daytona 24 órás versenyen állt rajthoz harmadmagával. Csapattársai között volt Lando Norris (a képen bal oldalon) is, aki tavaly az FIA European F3 bajnoka lett, idén pedig már a McLaren tartalékversenyzője lesz.

    Norris maga is nagyon várta a daytonai megmérettetést, hogy tanulhasson a kétszeres Forma-1-es világbajnoktól.

    A verseny után pedig Alonso is nagyon pozitívan nyilatkozott a fiatal brit versenyzőről.

    „Számomra nem meglepő, de az emberek, akik talán nem ismerik Landót, meg lesznek lepve.” – mondta a spanyol versenyző Norrisról. „Amit véghezvitt, az nagyon hatásos. A csapatmunka, a felkészülés, a koncentráció. Ha megnézzük, mi volt éjjel, mikor egy etapra esőgumira váltottunk, az ötödik helyen voltunk, 1 perccel lemaradva az élen állótól. Aztán visszaváltottunk slick gumikra – végig Lando vezetett -, és már csak 27 másodpercre voltunk az élen állótól. Szóval esős körülmények között, első prototípus versenyén, első alkalommal Daytonában, első alkalommal Continental gumikon 33 másodpercet javított körülbelül 20 kör alatt. És 18 éves, szóval ez eléggé lenyűgöző.”

  • Módosulhat a WEC versenynaptárja Alonso miatt

    Módosulhat a WEC versenynaptárja Alonso miatt

    Tegnap már beszámoltunk róla, hogy Fernando Alonso idén a Forma-1-es versenyzés mellett a WEC-ben is rajthoz áll, méghozzá a Toyotával. Egy WEC japán versenyhétvégéjét azonban kihagyni kényszerül, mert az egybeesik az F1-es Amerikai Nagydíjjal, október 17-én.

    A japán verseny azonban fontos a Toyotának, ezért a Fuji verseny szervezői kezdeményezték az időpontmódosítást, hogy a japán gyártó teljes létszámmal, Fernando Alonsoval vehessen majd részt hazai versenyén.

    Fernando Alonso társai a #8-as Toyotában Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima lesznek.

  • Daytona jobb felkészülés, mint az edzőterem

    Daytona jobb felkészülés, mint az edzőterem

    Fernando Alonso szerint daytonai szereplése sokkal jobb felkészülési mód az idei Forma-1-es szezonra, mintha csak az edzőteremben töltené az időt.

    A spanyol versenyző harmadmagával a 38. helyeb végzett a hétvégi 24 órás versenyen, idén pedig a Forma-1 mellett a WEC-ben is rajthoz áll majd a Toyotával.

    „Már jobban tudok prototípus autót vezetni, mint két héttel ezelőtt.” – mondta Alonso. „Ha majd Le Mans-ban versenyzek, az már a második alkalom, lesz, hogy éjszaka vezetek, és már tudni fogom mennyit kell pihenni, aludni, stb…”

    Arról is kérdezték, hogy jövőre visszatérne-e Daytonába.

    „Azt hiszem. Ez egy januári verseny, amikor általában üres a versenynaptár, így van lehetőségünk rajthoz állni. Ez egy ikonikus, komoly presztízzsel bíró verseny. És ahogy már mondtam, az év ezen szakaszában elég kipihentek vagyunk, épp készítjük magunkat a szezonra. És igen, ahelyett, hogy az ember a biciklin ülne, vagy az edzőteremben lógna, inkább vezet. Szóval sokkal jobb.”

  • Hivatalos: Fernando Alonso WEC-ezni is fog idén!

    Hivatalos: Fernando Alonso WEC-ezni is fog idén!

    A McLaren megerősítette, hogy Fernando Alonso ott lesz a következő WEC versenyeken, beleértve a Le Mans-i 24 órás versenyt, miután a spanyol versenyző megállapodott a Toyota Gazoo Racinggel. Mindemellett persze Forma-1-es kötelességeinek is leget tesz, ez élvez prioritást, így a WEC japán fordulját kihagyja majd, mert az ütközik a Forma-1-es Amerikai Nagydíjjal.

    „Nem titok, hogy Fernando indulni akart a Le Mans-i 24 órás versenyen.” – mondta a McLaren ügyvezető igazgatója, Zak Brown. „És szerintem nálunk mindenki nagyra értékeli, hogy motivált és boldog világklasszis versenyzőnk van Fernando személyében, aki bármely csapat számára komoly fegyvertény lenne. ”

    „Sosem voltam szerény azzal kapcsolatban, hogy meg akarnom nyerni a Triple Crown-t, azaz rendelkezni akarok Monacói Nagydíj, Indy 500 és Le Mans-i 24 órás versenyen szerzett győzelemmel is. Tavaly megpróbáltuk Indy-t, közel is voltunk, de nem jött össze.” – mondta Alonso. „Idén a McLarennek köszönhetően lehetőségem lesz nyerni Le Mans-ban. Ez nagy kihívás, sok minden balul sülhet el, de készen állok és nagyon várom a küzdelmet.

    „A megállapodásom, hogy a WEC-ben versenyezzek, csak úgy jöhetett létre, hogy a szoros a kapcsolatom a McLarennek, akik megértőek, és én nagyon boldog vagyok, hogy meghallgatták, és megértették, hogy mit jelent ez számomra. De ez a kihívás sem vonja el a figyelmem az elsődleges célomról, a Forma-1-ben való versenyzésről a McLarennel. 2018-ban az a célom, hogy minden futamon versenyképes legyek és biztosan érzem, hogy közelebb vagyunk hozzá, hogy elérjük ezt.”

  • Kirabolták a versenyző házát, míg a Daytona 24 óráson versenyzett!

    Kirabolták a versenyző házát, míg a Daytona 24 óráson versenyzett!

    Townsend Bell a Scuderia Corsa Ferrari 488 GT3-asával állt rajthoz negyedmagával (többek között Sam Birddel) az elmúlt hétvégén a Daytona 24 órás versenyen. Azonban miután a 42 éves versenyző befejezte a versenyt, arról értesült feleségétől, hogy otthonukat kirabolták, és a legtöbb versenyzői emléktárgyát is ellopták.

    Bell az Associated Pressnek elmondta, hogy a betörők elvittek 10 darab, az Indy 500-on való indulásért kapott gyűrűt, egy 2001-es Indy Lights-os gyűrűt, egy órát, amit a 2014-es Rolex 24-es győzelméért kapott, valamint azt a Rolexet is elvitték, amit 2015-ös IMSA győzelmével szerzett.

    „Ugyan ezek csak tárgyak, de különlegesek számomra.” – mondta Bell. „Megannyi munka van ezek mögött a tárgyak mögött és emlékeztetett mindarra amit elértem, de ez már nincs.”

    „Nagyon sajnálom a feleségemet, mert a rendőrök órákig ott voltak pénteken, és a hotelbe kellett mennie.”

    „De a legfontosabb, hogy a családom biztonságban van.”

    „Ahogy mondtam, a tárgyak csak nekem fontosak, ha már megnézték, mit is zsákmányoltak, talán már el is dobták a cuccaimat! De remélhetőleg nem, talán azt gondolják, ‘Ó, haver, ezért sok pénzt kaphatunk’… aztán rájönnek, hogy nagyot tévednek. Látom magam előtt, ahogy a fickó nézi az órát a zálogházban, ‘Townsend Bell? Áh, sose hallottam róla’.”

    „Mindenesetre úgy döntöttem, hogy tweetelek erről, kiadom magamból, és talán a motorsport közösség szemmel tudja tartani az eBay-t, vagy a zálogfiókokat. Ha valami úgy fest, mint egy Indy 500-as gyűrű 2011-ből, akkor tudni fogjátok, honnan van!”

    Azonban nem csak Bell volt a betörők áldozata, szomszédját is kirabolták. A betörők átmásztak egy 180 cm magas kerítésen, betörték az üvegajtót, és elvitték a széfet.

     

  • Daytona 24 órás: Alonso megijedt a legmagasabb sebességnél jelentkező fékproblémától

    Daytona 24 órás: Alonso megijedt a legmagasabb sebességnél jelentkező fékproblémától

    Fernando Alonso elismerte, hogy megijedt a mechanikai probléma miatt, amely a maximális sebességnél való fékezésnél gondot okozott neki a Daytona 24 órás során.

    A kétszeres Formula-1-es világbajnok, aki ezen a versenyen debütált a szériában, a 38. helyen végzett Lando Norris és Phil Hanson csapattársaként. Elmondta, hogy miközben pozitív érzést nyújtott neki az első Daytona 24 órás versenye, a fékezési probléma miatt, egy kicsit megijedt.

    „Megérkezel az első kanyarhoz – kétszer is megtörtént ebbe a kanyarba érkezéskor – , 300-310 km/h sebességnél (186-192 mérföld/h) fékezni akarsz és nincs fék. Szerencsére ezen a pályán van egy rövidebb út, de éjszaka nem látod jól a gumifalat, és hogy hol van ez a menekülő út. Így ez elég ijesztő volt! Megpróbálod visszahozni a kocsit a garázsba, mert egy hosszútávú versenyen ez megtörténhet, és a szerelők meg fogják oldani a problémát.”

    Később az autó újra meg kellett látogassa szerelőit az ismételten előjött fékezési probléma miatt, annak ellenére, hogy egy fő fékhengert is kicseréltek. Alonso hozzátette, bátorította, hogy a Ligier sokkal gyorsabban futott a versenyen, mint a teszten vagy a kvalifikáción.

    „Nagyszerű élmény volt az egész esemény – a teszt, az időmérő, az újraindítások, a teljesítendő etapok, az éjszakai fáradtság, az éjszakából nappalba való átmenet. Igazán jó volt a pályán töltött idő. Nagyon élveztem a körülöttem lévő forgalmat, az autót magát. Talán a legszebb dolog az volt, hogy milyen versenyképesnek éreztük magunkat. Reménykedtünk a futam közben, mert soha nem voltunk versenyképesek, majd hirtelen felvettük a tempót, és mindenki mosolygott a garázsban.”

    „A verseny folyamán az éjszakai etap nagyon jó volt, ott az autót versenyképesnek éreztük.” Alonso meglepetésként írta le, és úgy számolta, hogy a csapat valószínűleg a három leggyorsabb autó között volt a pályán mikor futott.

    „Meglepő volt, mert három héttel ezelőtt a gyakorlatban nem voltunk túl versenyképesek, és ezen a héten sem a tiszta köridőket nézve. A kvalifikáción 13. és a 15. helyen voltunk, de mikor a versenyre került sor, ez megváltozott. Egy kicsit szerencsétlen volt számunkra, még inkább a testvér autónk miatt is, mert az pontszerző helyen állt.

    „Ott lehettünk volna. Még a pillanat előtt is egy körben voltunk [amikor a 23-as rajtszámú autónk kuplung problémákkal küszködött], úgyhogy azt hiszem ott vesztettük el a lehetőséget.”

  • Kettős Cadillac győzelem a Daytona 24 órás versenyen!

    Kettős Cadillac győzelem a Daytona 24 órás versenyen!

    A #5-ös Cadillac nyerte a 2018-as Daytona 24 órás versenyt Christian Fittipaldival, Felipe Albuquerque-vel, és Joao Barbosával. 808 kört teljesítettek a 24 óra alatt, ezzel pedig megdöntötték az 1992-ben felállított 762 körös rekordot.

    A célba Albuquerque vitte be a Mustang Sampling Racing autóját. Tavaly szintén Cadillac nyert, és a portugál versenyző is ennél a márkánál versenyzett, azonban a másik, a második helyen záró autót vezette akkor. Így ez az első daytonai győzelme.
    Christian Fittipaldi az unokaöccse Emerson Fittipaldinak, és maga is megjárta a Forma-1-et az 1990-es évek elején. Daytonában 2003 óta versenyez, ez volt a 13. ilyen versenye, és a harmadik győzelme.
    Barbosa számára ez a 16. Daytona 24 órás volt, és a harmadik győzelme.

    Mögöttük a #31-es Cadillac végzett a Mike Conway, Felipe Nasr, Eric Curran, Stuart Middleton négyessel.

    A poleból induló #10-es Cadillac, Jordan Taylorral, Renger van Der Zandéval, és Ryan Hunter-Reay-jel kiesett a versenyből.

    A kiváló 5. helyen intették le a Jackie Chan DCR JOTA #78-as ORECA-ja, Ho-Pin Tunggal, Ferdinand Habsburggal, Alex Brundle-lel és Antonio Felix da Costával a volán mögött.

    A Lance Stroll, Robin Frijns, Felix Rosenqvist, Daniel Juncadella négyes a #37-es Jackie Chan DCR JOTA, ORECA LMP2-vel a 15. helyen ért célba. Jó tíz hellyel előrébb álltak a versenyben, azonban defekt okozta felfüggesztés probléma miatt 32 kör lemaradást gyűjtöttek össze.

    Az  Acura Team Penske #6-os autója, Juan Pablo Montoyával, Dane Cameronnal és Simon Pagenaud-val a 10. helyen zárt.

    A Lando Norris – Fernando Alonso – Phil Hanson alkotta United Autosports trió a 38. helyen ért célba, ám féltávnál műszaki problémák nehezítették dolgukat.

  • Túl vagyunk a 24 óra felén: Strollék a 6., Alonsoék a 22. helyen

    Túl vagyunk a 24 óra felén: Strollék a 6., Alonsoék a 22. helyen

    12 óra telt el a Daytona 24 órás versenyből, tehát épp túl vagyunk a félidőn.

    Az élen épp Mike Conway (+Felipe Nasr, Eric Curran, Stuart Middleton) áll, a #31-es Cadillac-kel. Mögött a #6-os Acura (Dane Cameron, Simon Pagenaud és
    Juan Pablo Montoya), majd a #5-ös Cadillac (Christian Fittipaldi, Felipe Albuquerque, Joao Barbosa).

    A Felix Rosenqvist, Robin Frijns, Lance Stroll, Daniel Juncadella négyes jelenleg a hatodik a #37-es ORECA LMP2-vel.

    A #78-as ORECA LMP2-es szintén ismerős nevekkel, Alex Brundle-lel, Antonio Felix da Costával, Ho-Pin Tunggal és Ferdinand Habsburggal a 9. helyen áll.

    A pole-ból induló Renger van Der Zande, Jordan Taylor, Ryan Hunter-Reay jelenleg a 10.

    Ferando Alonsoék triója, Lando Norrissal (épp ő ül az autóban) és Phil Hansonnal most a 22. helyen áll, azonban nem ment minden simán eddig számukra.

    Magyar idő szerint reggel 7-kor Alonso egy mindössze öt körös etap után a boxba hajtott a 23-as United Autosports Ligiervel és kiszállt az autóból.

    „Hosszú fékpedál útra panaszkodott és úgy tűnik, hogy az egyik fékhenger elromlott.” – mondta a United Autosportos Trevor Foster Alonso kiállása után.

    A problémát azonban orvosolták, és az autó ismét versenyben van.

     

  • F1-es Ferrarik Daytonában

    F1-es Ferrarik Daytonában

    Hangolódván a hamarosan rajtoló Daytona 24 órás versenyre, felsejlik az az eset, mikor Forma-1-es Ferrarik köröztek a daytonai versenypályán.

    Bizony ilyen is volt, méghozzá a Ferrari 2016-os, szezonzáró buliján, ugyanis ebben az évben Daytonában rendezték a Finali Mondiali nevű eseményt.

    Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen és 2016-os festésű, ám 2009-es specifikációjú Ferrarit vezettek, de pályára küldtek korábbi versenygépeket is.

    A 2018-as Daytona 24 órás verseny magyar idő szerint ma, 20:40-kor kezdődik.

    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media
    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media
    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media
    Ferrari, Daytona
    Fotó: Ferrari media