Kategória: Endurance

  • Kubica nem fog versenyezni a Manor LMP1 WEC-es csapatában

    Kubica nem fog versenyezni a Manor LMP1 WEC-es csapatában

    A Williams tartalék pilótája, Robert Kubica nem indul a hosszútávú világbajnokságon a Manor LMP1-es csapatával, tudta meg a RaceFans. Kubica egy ideig tárgyalásban állt a CEFC TRSM Racing néven indított csapattal, hogy vezethesse azok Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1-es autóját, azonban nem kötöttek végül szerződést.

    A lengyel menedzsmentjének az egyik tagja, ennyit mondott az okokról:
    „Robert a Forma-1-es Williamses tevékenységére fókuszál, és nem akarja azt, hogy elterelje a figyelmét egy ilyen fiatal WEC-es projekt, ami még intenzív fejlesztést igényel. Minden verseny után ő dolgozik a szimulátorban, és a Williams promóciós eseményein, így a WEC-es kaland sínylené meg ezt. Nem zártuk ki azt, hogy induljon néhány hosszútávú versenyen, vagy akár teljes szezonban is a jövőben, de egyértelmű az, hogy csakis egy teljesen versenyképes csapat jöhet szóba.”

    Kubicát korábban emlegették, hogy versenyzői ülést kaphat a korábbi F1-es Manor istálló főnökének, Graeme Lowdonnak a csapatában, miután megjelent a tesztjükön. A szezon előtti teszteken azt is állította, hogy egy komoly versenyelfoglaltság is beleférne akár a Williamses tevékenysége mellett.

    Lowdon így látja most Kubica elhivatottságát a WEC iránt:
    „Azt hiszem, hogy ez két nagy projekt is lett volna neki egyszerre. Mindenesetre továbbra is szorosan tartjuk a kapcsolatot Roberttel, hiszen egy remek fickó, nagyon elhivatott a munkája iránt, mindig 100%-ot ad, bármibe is fog, így megtiszteltetés lenne vele dolgozni.”

    A Manor az LMP2 osztályban versenyzett az elmúlt két WEC szezonban. Most felmennek az LMP1-es osztályba, és Ginetta vázra váltanak, de voltak problémáik a tesztek alatt. A CEFC TRSM csapat már megnevezte a versenyzőit a szezonra, amelyben már biztosan benne lesz Oliver Rowland és Charlie Robertson.

  • Hivatalos: Montoya csatlakozik az United Autosporthoz, indul Le Mansban!

    Hivatalos: Montoya csatlakozik az United Autosporthoz, indul Le Mansban!

    Az United Autosports hivatalosan is megerősítette, hogy a 2018-as 24 órás Le Mansra csatlakozik hozzájuk Juan Pablo Montoya. A korábbi Forma-1-es versenyző Will Owen és Hugo de Sadeleer mellett vezetheti a #32-es Ligier JS P217-est, és egyben debütál is a legendás hosszútávú versenyen, ahol még soha nem indult.

    Azzal, hogy Montoya bemutatkozik a 24 órás versenyen is Le Mansban, nem veszélyezteti az idei sportautós programját, hiszen jelenleg az IMSA-ban fut teljes évet a Team Penske-vel. A Forma-1-en kívül a kolumbiai nyert a NASCAR-ban is, és IndyCarban megszerezte a CART bajnoki címét is, továbbá elsőre megnyerte az Indy 500-at, valamint a 24 órás daytonai versenyt. Montoya számtalan kiemelkedő versenyt is megnyert, így a Monacói Nagydíjat, valamint az Indianapolis 500 futamát, kétszer is. Ezek a győzelmek bele számítanak a „Triple Crown”-ba, így már csak a 24 órás Le Manst kell megnyernie azzal, hogy ezt is teljesítse, és beérje Graham Hill-t, aki ezidáig egyeduralkodó.

    A 2018-as 24 órás Le Mans június 16-án szombaton 15:00-kor kezdődik majd. Az United Autosports két autót nevez be, az egyik a #32-es Ligier JS P217-es Juan Pablonak, Willnek és Hugonak, valamint a #22-es autó, amelyet Phil Hanson és Filipe Albuquerque mellett egy hamarosan megnevezendő pilóta hajthat majd.

    Juan Pablo Montoya, versenyző, United Autosports:
    „Nagyon izgatottá tett, hogy lehetőséget kaptam arra, hogy megtapasztaljam Le Manst, és várom már, hogy csatlakozhassam az United Autosporthoz, hiszen tavaly is remekül szerepeltek ott. Mindig is néztem a versenyeket Le Mansból, így nagyon boldog vagyok, hogy végre én is a részese lehetek ennek. Remélem, hogy lesz esélyünk a győzelemre.”

    Zak Brown, csapat tulajdonos és igazgató, United Autosports:
    “Juan Pablo jó ideje versenyez már, és tudja azt, hogy mi kell a győzelemhez. Biztos vagyok benne, hogy segíteni fogja a csapatot a tapasztalatával és a nyers tempójával, és pontosan ezek szükségesek egy olyan jelentős versenyre, mint amit Le Mansban tartanak.”

    Richard Dean, csapat tulajdonos, és menedzser, United Autosports:
    „Néztem Juan Pablót, ahogy versenyzett ellenünk idén Daytonában, és lenyűgözött az, hogy egyáltalán nem zavarta a forgalom, szinte nem is veszített a sebességéből, vagy a koncentráltságából. Ő egy remek karakter, így nem aggódom attól, hogy ne tudna beilleszkedni a csapatunkba majd Le Mansban. Annak ellenére, hogy ez lesz az első indulása ott, komoly tapasztalattal bír, és mivel nyert Monacoban és Indianapolisban is, ez a Le Mans kaland lehetőséget ad neki arra, hogy elnyerje a „triple crownt”. Várom már az alkalmat, hogy személyesen is üdvözölhessem a csapatunknál!”

  • Montoya elhappolhatja Alonso elől a Triple Crownt!

    Montoya elhappolhatja Alonso elől a Triple Crownt!

    Elképzelhető, hogy Juan Pablo Montoya is indul majd a Le Mans-i 24 órás versenyen, méghozzá a McLaren főnökének, Zak Brownnak a csapatával, a United Autosportsszal. Bár a csapatfőnök, Richard Dean szerint még nem született erről megállapodás.

    „Igen, tárgyalunk vele, ki ne akarná őt?” – mondta Dean a Motorsport.comnak. „Én nagy Montoya rajongó vagyok, láttam őt Daytonában, mikor ott voltunk. Zseniális volt a forgalomban, és semmit nem vesztett a győzelemre éhségéből és agressziójából.”

    „Szeretném, ha megvalósulna (a megállapodás Montoyával), de hogy őszinte legyek, még nincs kész. Tudom, hogy ő akarná, beszéltem vele, de még nem állapodtunk meg. Talán más lehetőségei is vannak, amiket fontolgat, nem tudom.”

    Dean azt is elismeri, hogy Montoya komoly marketing értéket is adna a csapatnak. A két fennmaradt Le Mans hely egyike nagy valószínűséggel Paul di Restáé lesz, aki Daytonában és Sebringen már versenyzett a csapattal.

    A United Autosport Lando Norrist, a McLaren tartalékversenyzőjét is szeretné, miután ő is versenyzett már a csapatnál Daytonában, de ő idén F2-es szezonjára koncentrál.

    Fernando Alonso közismerten a Triple Crownra hajt, ehhez azonban még szüksége lenne egy győzelemre Le Mans-ban, és egyre az Indy 500-on. A mesterhármas (Le Mans, Indy 500 és Monacói Nagydíj győzelem) eddig csak Graham Hillnek sikerült.
    Ha Montoya rajthoz áll Le Mans-ban, az azért is érdekes, mert ő áll a legközelebb a Triple Crownhoz, neki már csak egy Le Mans-i 24 óráson elért diadal szükséges hozzá. Kérdés, hogy megszerezheti-e ezt a United Autosports csapatával.

  • Giovinazzi lehet a Ferrari egyik versenyzője Le Mans-ban

    Giovinazzi lehet a Ferrari egyik versenyzője Le Mans-ban

    A Sauber tartalékpilótája és a Ferrari fiatal versenyzője Antonio Giovinazzi is esélyes arra, hogy ő legyen a Ferrari egyik versenyzője az idei Le Mans-i 24 órás viadalon.

    Az olaszok az AF Corse csapat színeiben három 488-as modellel indulnak a versenyen, ahol eddig Toni Vilander, James Calado és Alessandro Pier Giudi lettek hivatalosan bejelentve.

    Giovinazzi majd a május elején, a monzai teszten próbálhatjak ki először az autót.

    „Antonio az egyik jelölt, így a teszten neki is lehetőséget fogunk biztosítani, de más pilótákat is meg kell néznünk.” – nyilatkozta a Ferrari szóvivője a Motorsport.com-nak.

    A 24 éves olasz versenyző a tavaly évben bemutatkozhatott a Forma-1-ben is, miután a szezon első két versenyhétvégéjén helyettesítette a Saubernél a sérült Pascal Wehrleint. A szezon későbbi részében pedig a Haas egyik autóját vezethette pár első szabadedzésen. Idén pedig lemaradt a Sauber versenyzői üléséről, amit egy másik Ferrari junior, Charles Leclerc kapott meg.

  • Pastor Maldonado újra versenyezni fog!

    Pastor Maldonado újra versenyezni fog!

    Az egykori Forma-1-es versenyző, Pastor Maldonado idén újra versenyezni fog, méghozzá a DragonSpeed csapatnál a 2018/19-es WEC szezonban!

    A venezuelai versenyző Roberto Gonzalez Champ Car versenyzővel osztja majd meg LMP2 Oreca-Gibson 07-est.

    A 33 éves versenyző első alkalommal próbálja majd ki az endurance versenyzést, nem is vezetett egy szériában sem, utolsó, 2015-ös F1-es szezonja óta.

    „Párszor megkerestem Pastort, és most tudtam neki megfelelő csomagot ajánlani.” – mondta Elton Julian csapatfőnök a Motorsport.comnak. „Olyan felállást akarunk, amely meg tudja nyerni a bajnokságot, ezért kerestem meg őt.”

    Julian azt reméli, hogy a közeljövőben bejelentheti a csapat harmadik versenyzőjét is.

  • Grosjean: Jöhet Le Mans és a NASCAR, de semmi oválpálya

    Grosjean: Jöhet Le Mans és a NASCAR, de semmi oválpálya

    Romain Grosjean is a Le Mans felé nézelődik, abban bízik ugyanis, hogy lehetősége lesz rá, hogy júniusban rajthoz álljon Le Mans-ban. Elmondása szerint nyitott minden jó lehetőségre ezzel kapcsolatban.

    „Igen, a Le Mans-i 24 órás olyasmi, amire odafigyelek.” – mondta a Haas francia F1-es versenyzője a Racernek. „Ha adódik egy jó lehetőség, talán beugrom (idén). Zsinórban öt versenyhétvégét jelentene, vagy ilyesmi, de egyelőre triatlonra gyúrok. Idén először próbálom ki a triatlont és abban állapodtunk meg a feleségemmel, hogy ha az egyikre megyek (Le Mans, vagy triatlon), akkor a másikat dobom! Le Mans-t választanám.”

    Bár egyelőre nem tudja, hogy egyáltalán elengedné-e csapata.

    „Még nem is kérdeztem a csapatot. Ha adódik lehetőségem, természetesen meg fogom kérdezni a csapatot, és meglátjuk, mit tehetünk. Ha nem akarják, hogy versenyezzek (Le Mans-ban), rendben, teljesen meg tudom érteni. Már így is sok a verseny.”

    Grosjeant azonban a NASCAR is érdekli, ahol ráadásul van csapata a Haasnak.

    „Szívesen kipróbálnám a NASCAR-t, de komoly képességek kellenek hozzá és tesztelnem kellene előtte. Szerintem nem tudnék úgy elmenni versenyre, hogy ‘Ó, minden rendben lesz, ez NASCAR’. Ez egy kicsit bonyolult. Szóval majd meglátjuk, hogy mit tartogat a jövő.”

    Arra a kérdésre, hogy mennyi az esély arra, hogy egyszer kipróbálja főnöke Stewart-Haas Racing autóját, Grosjean így felelt: „Ötven-ötven, szerintem igen (kipróbálná). Mondtam, hogy nem akarok oválon menni, mert nem érzem jól ott magam, ez teljesen más, mint bármi, amit ismerek. Szóval csak két utcai verseny van, Watkins Glen és Sonoma, és ez csak nehezíti a helyzetet. Ha lenne ilyen igény a csapat részéről, akkor nagyon örülnék.”

  • A WEC főnöke szerint Alonso „tökéletes” lesz idén

    A WEC főnöke szerint Alonso „tökéletes” lesz idén

    Az FIA WEC vezérigazgatója, Gerard Neveu elmondta, nincs kétsége afelől, hogy Fernando Alonso tökéletes lesz 2018-ban.

    A spanyol versenyző idén a Forma-1 mellett a WEC szezont is teljesíti a Toyota színeiben. A WEC versenynaptárán pedig még módosítottak is annak érdekében hogy Alonso számára ne legyen ütközés a versenyek között.

    „Alonso a legjobb versenyző a világon.” – mondta Neveu a motorsport.tv-nek. „Ő egy szuper versenyző.”

    Azt azonban tagadta, hogy a szériának csak arra kellene a spanyol versenyző, hogy jót tegyen annak hírnevének.

    „Nem is azért jön, hogy szupersztár legyen, ő már az. Nincs szüksége a WEC-re ahhoz, hogy még inkább szupersztár legyen.”

    „Az elmúlt évtized egyik legjobb versenyzője, ez nem kétségbe vonató. És remélhetőleg a következő évtizedé is.”

    Alonso fő WEC-es motivációja persze a Triple Crown, mely elismeréshez Monacói Nagydíjas győzelme mellé még szüksége van egy Indy 500 és egy Le Mans-i 24 óráson szerzett győzelemre is. Ez a hármas eddig csak Graham Hillnek sikerült.

    „A Triple Crownra hajt, mert ez egy különleges eredmény.” – mondta Neveu. „Olyasmi, ami csak egy versenyzőnek sikerült eddig, évekkel ezelőtt.”

    „Fernando azért van itt, mert tetszik neki az elképzelés, hogy másfajta autóval csatázzon a pályán.”

    „Tetszik neki az ötlet, hogy a nagy kihívást jelentő Triple Crownért küzdjön. Tetszik neki az ötlet, pusztán azért, mert, ez a fickó egy versenyző.”

    „Tudja, hogy nehéz lesz, és össze sem lehet hasonlítani a Forma-1-gyel. Itt nagy a forgalom, különbözőek az autók, más a sebességük. Meg kell osztani az autót más versenyzőkkel, így ez persze teljesen más. De én biztos vagyok benne, hogy tökéletesen megoldja majd, mert ő egy óriási bajnok.”

    „Különlegesen értékes a WEC mezőnye, hiszen más fantasztikus versenyzők is vannak itt. Lotterer, Buemi, Senna, Jani, hosszú a lista. Jó lehetőség Alonso számára belekerülni ebbe a mixbe.”

  • Hülkenberg: Hatalmas kihívás elé néz Alonso

    Hülkenberg: Hatalmas kihívás elé néz Alonso

    Nico Hülkenberg, a 2015-ös Le Mans-i 24 órás verseny győztese úgy véli, Fernando Alonso nem kis fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, hogy 2018-ban a Forma-1 mellett a World Endurance Bajnokságban is teljes szezont fut.

    A kétszeres Forma-1 világbajnok nem titkolt vágya, hogy megszerezze a mesterhármast, azaz F1-es bajnoki címe mellé Indy500-at és Le Mans-i 24 órást nyerjen.

    Alonso tavaly már próbálkozott a skalp begyűjtésével, még a Forma-1-es Monacói Nagydíjat is kihagyta azért, hogy az Indy500-on indulhasson. A spanyol pazar versenyzést mutatott be, meg is választották a verseny legjobb újoncának, ám a Honda motor Amerikában is cserben hagyta, és az erőforrás hibája miatt feladni kényszerült a futamot.

    2018-ban Le Mans-t veszi célba, sőt, teljes szezont teljesít a WEC-ben.

    „Én inkább egy dologra összpontosítok, persze Fernando más helyzetben van. Többszörös világbajnok és új kihívásokra vágyik. Talán mások a prioritásai, nem tudom” – mondta Nico Hülkenberg, a Renault 30 éves német versenyzője. „Fernando számára más lesz a WEC, hiszen az egész szezonban ott lesz, míg én két eseményen és tesztelésen vettem részt, mindezt hat hónap alatt. Azonban ez is eléggé megterhelő volt és sok plusz utazást jelentett. Úgy gondolom elég nagy kihívást vállalt.”

  • Alonso nem aggódik a sűrű idénye miatt

    Alonso nem aggódik a sűrű idénye miatt

    Fernando Alonso elmondta, nem érzi, úgy, hogy túlvállalta volna magát azzal, hogy idén a rekordhosszúságú Forma-1-es szezon mellett a WEC-ben is egy teljes évadot fog teljesíteni.

    A Marca című spanyol lap feltette a kérdést a spanyol világbajnoknak, hogy 36 évesen nem lesz-e ez egy kicsit sok, mire Alonso nevetve így felelt: „Nem, nem vagyok még öreg. Fizikailag kiváló állapotban vagyok. Viszont tíz évvel ezelőtt egy ilyet lehetetlennek gondoltam volna.”

    „Most azonban száz százalékig biztos vagyok benne, hogy szembe tudok nézni ezzel. Ezt csak a karrier azon szakaszában lehet megtenni, mint amiben én vagyok. De sokan még így sem képesek erre.” – tette hozzá a spanyol.

    Az előtte álló F1-es szezonról is ejtett néhány szót.

    „Ebben az évben fontos lesz, hogy minden részletet tisztázzunk. Az egész évben majd napról-napra kell terveznünk, azért hogy a novemberi szezonzárón már nagyon erősek lehessünk.” – fejtette ki Alonso.

  • Versenybe küldheti a McLaren a Sennát

    Versenybe küldheti a McLaren a Sennát

    A McLaren azt tervezi, hogy új, Senna névre keresztelt hiperautóját is versenybe küldi.

    A Senna bár közútra készült, mégis úgy néz ki, mint egy pályára szánt gép, így aztán a McLaren azt tervezi, hogy pályán is megmérettetné autóját.

    „Határozottan gondolkodom a versenyeztetésén.” – mondta a McLaren Automotive vezérigazgatója, Mike Flewitt. „Jelenleg még semmit nem tudok megerősíteni, de dolgozunk a terven. Aerodinamikai szempontból és az egyensúlyát tekintve nagyon, nagyon versenyképes lehet. Sosem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a győzelemért tudunk menni, de más szándékból el sem indulunk.”

    McLaren Senna
    Fotó: McLaren Automotive Limited

    Azt még nem tudni, hogy a McLaren melyik versenysorozatban indítaná a Sennát. A GTE homologizációhoz mindössze 100 példányt kell gyártani az autóból, ám a Sennából 500 darabot terveznek, így ebből a szempontból Le Mans GT kategóriája sima ügy lehet.

    A WEC GTE kategóriájában jelenleg a következő márkák és autók vannak jelen: Ferrari (488 GTE), Porsche (991 RSR), Aston Martin (Vantage GTE), Ford (GT LM GTE), és BMW (M8 GTE), míg Le Mansban a Checrolet is rajthoz állítja a Corvettet.