Kategória: Endurance

  • Felipe Nasr is ott lesz 2018-ban Le Mansban!

    Felipe Nasr is ott lesz 2018-ban Le Mansban!

    A volt Forma-1-es versenyző Felipe Nasr is ott lesz idén a 24 órás versenyen Le Mansban, és az olasz Villorba Corse csapat színeiben indul majd. A brazil pilóta jelenleg az Action Express Cadillacjét hajtja az IMSA sportautó bajnokságban, és most egy LMP2-es Dallara-Gibson P217-est kap majd a Villorba Corse-tól, amivel nem csak Le Mansban indul majd.
    Az év utolsó öt ELMS helyszínén is ott lesz, Roberto Lacorte és Giorgio Sernagiotto mellett csapattársukként.

    Erre a lehetőségre úgy került sor, hogy megsérült Andrea Belicchi az ELMS nyitófordulóján Paul Ricard pályáján ami a hónap elején volt. A rendíthetetlen svájci sportautós hátsérülést szenvedett.

    Nasr kifejezetten örül, hogy újra egy olasz csapatnál versenyezhet, ahogy volt az korábban, amikor a Formula BMW-ben az Eurointernational csapatával versenyzett. Az autó is annyiban ismerős lehet neki, hogy a Cadillac DPi-V.R alapjául szolgált ez a Dallara amit most vezethet majd. A brazil már tavaly tesztelt a Villorba Corse Dallarájával Paul Ricardon 2017 novemberében, és idén tölti a teljes sportautós szezonját a versenyzői karrierjében. A kategóriában egyébként 2012-ben mutatkozott be a daytonai 24 óráson, miután megnyerte a Sunoco Challenge-t, amit az előtte sikerrel a Carlinnal abszolvált brit Formula 3-as szezonjának köszönhetett. Ezt követő évben is indult Daytonában, miközben már az első GP2-es szezonjára készült.

    A mostani lehetőségről ennyit mondott szűkszavúan:
    „Nagyon várom már azt, hogy ott lehessek Le Mansban, ezzel egy álmom vált valóra.”

  • Jenson Button is indul LeMans-ban!

    Jenson Button is indul LeMans-ban!

    Az SMP Racing bejelentette, hogy náluk fog versenyezni Jenson Button a 2018/19-es WEC szezonban!

    „Elhihetitek, hogy egy álmom válik valóra azzal, hogy Le Mans-ban versenyezhetek.” – mondta Button. „Szerintem minden versenyző álmodik róla, hogy részt vegyen és remélhetőleg megszerezze a győzelmet Le Mansban, és ez alól én sem vagyok kivétel.”

     

    A brit versenyző emellett a Japán Super GT-ben versenyez idén.

    Nem könnyítik hát meg versenyzőtársai Fernando Alonso dolgát abban a tekintetben, hogy megszerezze a Triple Crownt, azaz rendelkezzen F1-es Monacói Nagydíjas, Indy500-as és Le Mans-i 24 óráson szerzett győzelemmel. Alonsonak nem titkolt szándéka elérni ezt, ami eddig csak Graham Hillnek sikerült. Egyelőre ehhez azonban csak monacói győzelme van meg. Ahogy Buttonnak is, aki így ugyanannyira van a Triple Crown-tól, mint egykori csapattársa.

    A legközelebb egyébként Juan Pablo Montoya áll a tripla sikerhez, mivel neki monacói és Indy500-as győzelme is van már. És ő is indul idén Le Mansban

  • A WEC túl kockázatos lett volna Kubicának a Forma-1 mellett

    A WEC túl kockázatos lett volna Kubicának a Forma-1 mellett

    Robert Kubica elárulta miért utasította el a versenyzést a World Endurance Championship bajnokságban. A 33 éves pilótának két tesztje is volt ebben az évben a Manor LMP2 csapatával Aragonban és állítása szerint nagyon jól mentek a dolgok a G60-LT-P1 körül.

    Ennek ellenére úgy döntött, hogy nem kíván versenyezni a WEC-ben a Williams mellett.
    „Nincs elég idő erre” – mondta. Majd hozzátette, hogy a Williams miatt nagyon elfoglalt. „Meg lehetett volna csinálni, de az azt eredményezte volna, hogy csak 8 napot tudok otthon tölteni az öt hónap alatt. Eljött az a pont, ahol eldöntöttem, hogy nem csinálom ezt.”

    Elutasította azokat az állításokat melyek szerint mentális problémái és állóképessége miatt kellett így határoznia. Csupán a Forma-1-re szeretne koncentrálni. Kubica a Forma-1-ben versenyzett 2010-ig. Ezután csúnya balesetet szenvedett egy rally futamon, ami jelentősen megváltoztatta egészségügyi állapotát.

    „Azt hiszem ez túl sok lett volna és kockázatos. Jobb ,ha csak egy dologra koncentrálok, hogy megfelelően el tudjam végezni, azt amit kell. ”- mondta. „Azt hiszem a Le Mans-t nem tudnám most megcsinálni, ezért a Williamsre koncentrálok.”

    Kubica elmondta, hogy döntése nem a Manor csapat ellen szól, a teljesítménnyel nem volt gond.
    Ellenben, szóba került az, hogy a versenyző a ByKolles csapatában is futott próbaköröket tavaly, az idei brit csapat mellett.
    „Más volt a helyzet mindkét csapatnál. A Manorral pedig végül megállapodtunk, hogy a tesztelés után hozok döntést.” – tette hozzá.

    (Pozsonyi Kitti)

  • Hülkenberg: A Forma-1 le fogja zúzni a Porsche spai rekordját

    Hülkenberg: A Forma-1 le fogja zúzni a Porsche spai rekordját

    A Forma-1 meg fogja dönteni a Porsche 919 Hybrid Evo Spa-Francorchamps pályáján aratott rekordját, állítja Nico Hülkenberg. A 2015-ben Le Mans győztes Porsche LMP1 csapatának volt pilótája azt állítja, hogy nem is tudott arról, hogy bármilyen fejlesztés is tervben lett volna a 919 Hybrid Evo-val kapcsolatban.

    „Szerintem ez csak egy komolytalan project” – mondta Hülkenberg, majd azt is hozzátette,hogy a Neel Jani által futott  1:41.770- es köridő csak az idei Belga Nagydíjig lesz érdekes.

    „Azt gondolom, hogy ezt a rekordot idén meg tudjuk dönteni, ha nem mi, akkor valaki más meg fogja.” – szögezte le a német versenyző.

    Az előző szezonban a Porsche csapatát erősítő Brendon Hartley, aki immáron a Toro Rosso pilótája azt nyilatkozta: „ Ez az idő azért  nagy teljesítmény!”

    A Porsche volt versenyzői ugyanakkor elárulták, hogy az autóval kapcsolatban komoly megkötések vannak igen szigorú szabályok alapján.

    „Tudom milyen szigorú korlátozások voltak a WEC-ben  az autó lassításával kapcsolatban, de mindig is reméltük, hogy több teljesítmény is van benne, főleg több üzemanyag használat mellett.”

    Jani körideje egyébként 0.783 másodperccel volt gyorsabb, mint Lewis Hamilton Belga Nagydíjon elért pole pozícíója és 12.327 másodperccel  előzi meg a Porsche WEC bajnokságban elért tavalyi pole idejét.

    (Pozsonyi Kitti)

  • Készek a szezonra a Toyota hybrid versenygépei

    Készek a szezonra a Toyota hybrid versenygépei

    A TOYOTA GAZOO Racing tovább tágítja a környezetbarát hibrid elektromos járművek adta lehetőségek határait: bár az idei szabályok megnehezítették a hibrid meghajtású versenygépek dolgát, a 2018-19-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatában a Forma-1-es hétvégékkel nem ütköző futamokon Fernando Alonsoval is kiegészülő versenycsapat a TS050 HYBRID versenyautó továbbfejlesztett változatával áll rajthoz. A szezon első WEC-eseménye egy 30 órás prológ teszt lesz a Paul Ricard pályán.
    A csapat a prológ kezdete előtt mutatta be 2018-19-es autóját, amely a sikeres szezon előtti tesztelések során három alkalommal futott négy napos tesztet, összesen 21.000 kilométeres távon.A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota 2018-as TS050 HYBRID versenygépei a nyolc fordulóból álló WEC szezonon vesznek részt. A csapat egyértelmű célja, hogy megfeleljen a Le Mans 24 órás verseny kihívásainak. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del száll versenybe, míg Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima az újoncnak számító Fernando Alonsoval a 8. rajtszámú autóval versenyeznek. Anthony Davidson továbbra is tartalék és fejlesztő pilótaként támogatja a csapatot.

    A TOYOTA GAZOO Racing ugyan az egyetlen, nagyobb autógyártót képviselő csapat az LMP1 kategóriában, de soha nem látott kihívással kell szembenéznie a környezetbarát hibrid elektromos technológia miatt. A TS050 HYBRID-eknek olyan LMP1 riválisokkal szemben kell harcolni a győzelemért, akik 69%-kal több üzemanyag-energiával rendelkeznek: az idei szezon új szabályai a hibrid technikát nem használó privát LMP1 csapatoknak körönként 210,9 MJ-t engedélyeznek Le Mans-ban.

    A TS050 HYBRID számára viszont csak 124,9 MJ engedélyezett, 8 MJ hibrid elektromos energiával kiegészítve. Míg a TS050 HYBRID-ek számára az üzemanyag-átfolyás is 80 kg/órára korlátozott, addig a vetélytárs nem hibrid autóknál 110 kg/óra ez az érték, és ezen felül még önsúlyuk is kevesebb lehet 45 kg-mal.

    A TOYOTA GAZOO Racing örömmel és lelkesedéssel üdvözli a kihívást, aminek során bebizonyíthatja a hibrid elektromos hajtáslánc hatékonyságát és teljesítményét ilyen kemény körülmények közt. Ez része a Toyota missziójának, melynek köszönhetően még jobbak lesznek az utcai autók. E küldetés egyik csúcspontja az idén korábban bemutatott GR Super Sport Concept. Ez a versenypályán is tesztelt tanulmányautó a WEC projekt során fejlesztett technológiát használ, sok fődarabot átvéve a TS050 HYBRID-ből, mint például az 1000 lóerős hibrid elektromos hajtáslánc a szegénykeverékes motorral.

    A TS050 HYBRID már korábban új mércét állított fel teljesítmény és hatékonyság szempontjából. Tavaly a valaha volt leggyorsabb köridőt érte el Le Mans-ban, és 35 %-kal kevesebb üzemanyagot használt, mint a 2012-es WEC bemutatkozás idején. A hajtáslánc területén végrehajtott fejlesztések nemcsak a versenyautó teljesítményében, hanem az utcai autó technológiában is előrelépést hoztak.

    A mozgási energia újrafelhasználása kulcsfontosságú a fejlődés szempontjából. A fékezés során keletkező mozgási energiát mindkét tengelyen erős motor/generátor egységek gyűjtik össze és alakítják át elektromos energiává. Ezt gyorsításkor tudják felhasználni, növelve a teljesítményt és csökkentve a fogyasztást. Ez ugyanaz az elv, aminek segítségével a Toyota világszinten vezető szerepet szerzett a hibrid elektromos járművek területén, melyekből eddig több mint 12 milliót adott el.

    A gyár nemcsak a technológiát, hanem a munkatársait is fejleszti, ezért tudásuk elmélyítése érdekében a Higashi-Fuji Műszaki Központ utcai autókat fejlesztő mérnökei is tagjai lesznek a csapatnak. Az 1000 lóerős hibrid elektromos hajtásláncot a megbízhatóság érdekében módosították, de az autó többi része nagyobbrészt ugyanolyan, mint a 2017-es szezonban sorozatban három győzelmet arató kocsié.

    A szigorú homologizációs szabályok keretei közt apró, de hatékony módosításokat hajtottak végre az aerodinamikát befolyásoló elemeken, és a 2018-as autóban elsőként egy Gentex hátsó kamera is helyet kapott, melynek képe a műszerfalon elhelyezett képernyőn látható. A tavalyi szezon leggyorsabb autóját magáénak tudó TOYOTA GAZOO Racing célja a kiszámíthatatlan és nehéz verseny hírében álló Le Mans 24 órás győzelem és a WEC bajnoki címének elnyerése. Ez a kihívásokkal teli szezon a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán kezdődik május 5-én, és nyolc versennyel később, 2019. június 15-16-án végződik Le Mans-ban.

    “Az egész csapat keményen dolgozott azért, hogy felkészülten vágjunk neki a szezonnak, az autó pedig gyors és megbízható legyen. Köszönöm a Higashi-Fujiban és Kölnben működő GAZOO Racing Company műszaki központok megfeszített munkáját. Célom az, hogy Le Mans-ban a dobogó tetején álljunk. A projektünk azonban arra is irányul, hogy támogassuk a TOYOTA törekvéseit a jobb autók építésének érdekében. A verseny hibrid projektet 2006-ban indítottuk be, és akkoriban sokat tanultunk az utcai autóktól. Utána elkezdtük saját versenycélú hibrid technológiánkat fejleszteni. A következő lépcsőfok az lesz, hogy az itt megszerzett tudást visszaadjuk az utcai autók fejlesztőinek.” – fogalmaz Hisatake Murata, a csapat elnöke.

    “Mindannyian izgatottan várjuk a következő szezont. Két Le Mans egy szezonban tényleg különleges, és reményeink szerint Fernando Alonso bevonásával hozzájárulunk a WEC bajnokság erősödéséhez. Az idei évben a szabályok változásai soha nem látott kihívások elé állítottak bennünket. 2012 óta bebizonyítottuk, hogy a hibrid elektromos hajtásláncunk teljesítményben és hatékonyságban is rendkívüli előnyökkel bír. Most viszont még hatékonyabbnak kell lennünk, hogy legyőzzük LMP1-es riválisainkat, akiknek versenyzését jóval több energia, több üzemanyag-átfolyás és kevesebb önsúly segíti. Szeretjük az ilyen kihívásokat, mert arra ösztönöznek, hogy még jobb autókat építsünk.” .– teszi hozzá Rob Leupen, a csapat igazgatója.

    “A korábbi évekkel ellentétben a 2018-as fejlesztések kisebb mértékűek. A hajtáslánc megbízhatóságának fokozása mellett javítottunk a hűtésen, és a 2017-es homologizáció keretein belül fejlesztettük a karosszériát is. Teljesítmény tekintetében az autónk már az elmúlt négy évben is elég gyors és megbízható volt ahhoz, hogy három alkalommal képes legyen megszerezni a győzelmet Le Mans-ban. Azonban mind a három alkalommal lecsúsztunk a győzelemről, és ez ellen tenni kell valamit. Le Mans-ban a versenykörülményeinek 30-40 százaléka befolyásolhatatlan; ez a szép és ez a szörnyű is ebben a versenyben. Úgyhogy jelentős mértékben változtattunk az előkészületeinken.”– avat be Pascal Vasselon, műszaki igazgató.

    “Jó érzéssel kezdem a szezont. Remélem és hiszem, hogy megvan a megfelelő eszközünk és csapatunk a győzelemhez. A végső cél persze a Le Mans-i győzelem, de a fájdalmas tapasztalatokból tudjuk, hogy milyen kemény ez a verseny, a 24 óra tényleg nehéz. A tervezők az autó minden milliméterével foglalkoztak annak érdekében, hogy a lehető legkönnyebb, leggyorsabb és legmegbízhatóbb legyen. A szerelők, a mérnökök és a pilóták pedig arra készültek fel, hogy miképpen kell eljárni a váratlan események során. Bizakodva indulok a szezonnak, de még hosszú út áll előttünk.” . – árulja el Mike Conway, a 7-es rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Tavaly óta fejlődött a kocsink: tudjuk, mire képes, bízunk a teljesítményében és a megbízhatóságában. A múltból sokat tanultunk, tudjuk, mit kell tennünk adott esetben, és ez segít az önbizalmunk növelésében. Meg kell nyernünk Le Mans-t és a bajnokságot is. Az LMP1-ben a Toyota az egyetlen nagy autógyártó, így nem is lehet más a célunk. Júniusban ugyanúgy fogunk harcolni Le Mans-ban, mint a vetélytársaink, úgyhogy sokat készülünk erre a különleges versenyre, ami semmivel sem hasonlítható össze.” – teszi hozzá Kamui Kobayashi, a 7-es rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Az én céljaim egybevágnak a csapat céljaival, habár tudjuk, hogy ez az év más lesz. Keményen dolgoztunk, és a fő célunk Le Mans. Reméljük, idén jól érkezünk, és meglesz a győzelem. Le Mans nagyon különleges. Nyilván én új vagyok a hosszú távú versenyzésben, de tavaly már szereztem némi tapasztalatot, és az nagyon izgalmas volt. A TS050 HYBRID elképesztő autó. Az utóbbi hónapokat sok munkával töltöttük, hogy megpróbáljuk még jobbá tenni. ”– meséli José María López, a TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Nagyon jól érzem magam, és alig várom, hogy megint versenyezhessek. Le Mans a szezon legnagyobb versenye, és nagyon sok különböző megközelítésén dolgoztunk, úgyhogy remélhetőleg mindenre készen állunk. 2013-ban, életem második Le Mans versenyén már a dobogón állhattam, és azt gondoltam, talán nem is olyan nehéz győzni. Aztán az elmúlt évek nagyon kemények voltak, és megtanultam, hogy Le Mans-ban nagyon nehéz győzni. A WEC is izgalmas lesz idén, tíz résztvevővel az LMP1 kategóriában. Nem tudjuk, hogy a többi csapat mire képes teljesítmény szempontjából, úgyhogy magunkra koncentrálunk.”– avat be Sébastien Buemi, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “Mindig izgalmas dolog ezt a hibrid LMP1-es autót vezetni. A hibridről valami szelíd és gazdaságos dolog ugrik be az embernek, de a TS050 HYBRID izgalmas és nagyon erős. A Le Mans a csapat és a TOYOTA számára is nagyon fontos cél már hosszú ideje. Tudjuk, hogy jó esélyünk van győzni, de korábban már megtapasztaltuk, hogy drámai dolgok történhetnek ezen a versenyen. Az előkészületekre kell koncentrálnunk, mert a Le Mans legfőbb kihívása, hogy a versenyt műszaki vagy emberi hiba nélkül fejezzük be.”– meséli Kazuki Nakajima, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    “A világ legjobb pályáin versenyezni olyan egy csúcs csapattal, mint a Toyota, igazi megtiszteltetés és egy álom valóra válása számomra. A kocsi lenyűgöző, nagyon különleges. Az a műszaki tartalom, ami az LMP1-es autókban megbújik, néhány éve még elképzelhetetlen volt. A csapat Le Mans-ban és a WEC-n szerzett tapasztalata alapján a teljesítmény rendben lesz. Nagyon izgatott vagyok, alig várom júniust, de tudom, hogy a nagy esemény előtt még tesztelnem kell, szimulátorozni és persze részt venni a Spa-i versenyen, hiszen Le Mans-t tisztelettel kell megközelíteni.”– fogalmaz lelkesen a kétszeres Forma-1 világbajnok Fernando Alonso, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép pilótája.

    TS050 HYBRID műszaki adatok
    Karosszéria Szénszálas kompozit
    Váltó Keresztben, hat szekvenciális fokozattal
    Hajtótengelyek Állandó sebességű tripod csuklós hajtótengelyek
    Tengelykapcs. Több tárcsás
    Differenciál Mechanikus zárható differenciál
    Futómű Elöl-hátul független, kettős keresztlengőkarok, nyomórudas rendszer
    Rugók Torziós rudak
    Stabilizátorok Elöl és hátul
    Kormányzás Hidraulikus rásegítéssel
    Fékek Akebono mono-block könnyűfém ötvözet féknyergek, hűtött karbon tárcsák
    Felnik RAYS magnézium ötvözet, 13 x 18 col
    Gumik Michelin radiál (31/71-18)
    Hosszúság 4650 mm
    Szélesség 1900 mm
    Magasság 1050 mm
    Üzemanyag k. 35,2 l
    Motor V6 közvetlen befecskendezéses ikerturbó
    Hengerűrtart. 2,4 liter
    Üzemanyag Benzin
    Szelepek 4
    Teljesítmény 368 kW / 500 LE
    Hibrid telj. 368 kW / 500 LE (első és hátsó hajtás együtt)
    Akkumulátor Nagy teljesítményű TOYOTA lítium-ion akkumulátor
    Első motor AISIN AW
    Hátsó motor DENSO
    Inverter DENSO
  • Habsburg Ferdinánd Jamie Campbell-Walterrel indul az estorili GT Openen

    Habsburg Ferdinánd Jamie Campbell-Walterrel indul az estorili GT Openen

    Nem sok versenyző számára adatik meg a lehetőség, hogy menedzsere oldalán mérettethesse meg magát, azonban most hétvégén (Április 14-15) Habsburg Ferdinánd (AUT) menedzserével, Jamie Campbell-Walterrel (GBR) osztozik majd egy Mercedes AMG GT3 versenyautón az International GT Open estorili szezonnyitóján, a DriveX csapat színeiben.

    Habsburg és Campbell-Walter 2014-ben kezdte meg a közös munkát, amikor az akkor 16 éves versenyző gokartról formulaautóra váltott. Formula 3-as futamgyőzelmével, a makaói nagydíjon mutatott hősies küzdelmével és a daytonai 24 órás futammal a háta mögött, Habsburgra most hétvégén újabb kihívás vár, ugyanis életében először versenyez majd GT autóval.

    “Ha először vezetsz egy GT autót, egy FIA GT illetve FIA WEC bajnoknál jobb partnert keresve sem találsz. “ – mondta el Habsburg.
    “Jamie a legjobb menedzser, tanácsadó, mentor akit csak kívánhat magának az ember, így biztos vagyok benne, hogy csapattársként is legalább ennyire fantasztikus lesz. Alig várom már ezt az új kihívást. Korábban már versenyeztem a DriveX csapatnál az Euroformula Open bajnokságban, így nagyon örülök, hogy visszatérhetek hozzájuk, és egyben köszönettel tartozom nekik, hogy mindezt lehetővé tették számunkra.”

    Habsburg a 2016-os szezon során versenyzett a spanyol alakulat színeiben az Euroformula Open bajnokságban, mielőtt a tavalyi év során szintet lépett volna az FIA F3 Európa-bajnokságba. Embert próbáló, és látványos spa-francorchamps-i győzelmével és számos további dobogós helyezéssel a tarsolyában idén már a bajnoki címet megcélozva vág neki a szezonnak.

    “Igen, konkrét és jól átgondolt tervünk van arra nézve, hogyan lépkedjek egyre feljebb a formulaautós ranglétrán, de az ilyesfajta tapasztalatszerzés csak előnyömre válhat. Ízig-vérig versenyző vagyok, így minél több versenygépet vagyok képes megszelidíteni, annál tapasztaltabb, és kiforrottabb pilóta válik belőlem.”

    Csapattársa, és egyben menedzsere, Campbell-Walter 2000-ben az FIA GT világbajnoki cím elhódításával robbant be a köztudatba, amelyet egy hosszú és rendkívül sikeres GT-s karrier követett. 2013-ban a hosszútávú világbajnokságban ért fel a csúcsra az Aston Martin gyári pilótájaként, illetve számos más GT3-as versenyen – többek közt a spái 24 órás futamon – képviselte a legendás márkát. 2014 óta a kétszeres bajnok feltörekvő versenyzők útját egyengeti, de évente legalább egyszer ő is versenyoverallt húz.

    “Úgy vélem, fontos, hogy amíg csak lehet játékban maradj,” mondta el Campbell-Walter. “Sokkal hitelesebbé válsz ezáltal. Mindamellett ezzel még inkább elnyerem a pilótáim bizalmát, akik már nem is emlékeznek a világbajnoki győzelmeimre, így nem árt időről időre bebizonyítani nekik, hogy tudom miről beszélek!”

    A páros a DriveX csapat Mercedes AMG GT3-asán osztozik majd, és bár Habsburgnak ez lesz az első GT-s élménye, Campbell-Walter annál jobban ismeri a versenygépet. 2016-ban ugyanis egy ezzel megegyező típusú, a legendás Gulf festést viselő Mercedesszel sikerült a dobogón végeznie a paul ricard-i 24 órás futamon a RAM Racing színeiben.

    “Az autó ugyan újdonság számomra, de úgy érzem, egyre jobban hozzászokom ahhoz, hogy kell alkalmazkodni egy teljesen új technikához. “ – mondta el Habsburg, aki nemrégiben a daytonai 24 órás futamon a Jackie Chan DC Racing LMP2-es versenyautójában csillogtathatta meg tudását. “Az mindenképp előnyt jelent, hogy Jamie ismeri az autót, és mindketten nagyon jól ismerjük a csapatot, így ennél jobb körülményeket el sem tudnék képzelni a GT-s debütálásomhoz. Mindezek mellett a hétvégén Lukas Dunnert is támogatjuk, aki első Euroformula Openes futamára készül, szintén a DriveX csapat színeiben”

    Az International GT Open estorili szezonnyitó hétvégéje pénteken veszi kezdetét a szabadedzésekkel, majd ezt követően szombaton és vasárnap egy-egy időmérő edzés illetve verseny kerül megrendezésre. Így az egyik napon Ferdinánd, a másik napon Jamie vezetheti az autót.

  • Az F1-es körrekordot is megdöntötte a Porsche Spában

    Az F1-es körrekordot is megdöntötte a Porsche Spában

    A Porsche új körrekordot állított fel a Spa-Francorchamps-on, a 919 Hybrid LMP1-es autójuk „evo verziójával”.

    Neel Jani 1:41.770-es köre 0,783 másodperccel gyorsabb, mint a korábbi pályacsúcs, melyet tavaly a Belga Nagydíjon állítottak be. Jani átlagtempója 245,1 km/h volt a hét kilométeres pályán, csúcssebessége pedig 359 km/h volt.

    A Porsche a tavalyi szezon után kivonult a WEC-ből. A rekordot döntött autóra azok a frissítések kerültek, melyeket korábban az idei szezonra terveztek, valamint ovábbi aerodinamikai fejlesztések.

    Az autó 39 kilóval könnyebb lett az által, hogy eltávolították azokat az elemeket, melyek nem kulcsfontosságúak: például a légkondicionálót, az ablaktörlőt, pár szenzort, elektronikus eszközöket, lámpákat.

    „Ez egyfajta mérnöki álom volt számunkra, ami valóra vált.” – mondta Stephen Mitas főnérnök. „Miutám fejlesztettük és versenyeztünk vele négy éven át, a srácok kötődnek hozzá. Mind tudjuk, hogy nem számít, milyen versenyképes volt a 919 Hybrid, sosem mutatta meg teljesen a képességeit. Igazából még az Evo verzió sem használja ki a teljes potenciálját az autónak. Ez alkalommal nem korlátoztak minket a szabályok, csak a források. Elégedettséggel tölt el az, hogy amit véghezvittünk az autón, az megdöntötte a Forma-1-es rekordot.”

    A Porsche 919 Hybrid Evo legközelebb a Nordscheifén fog demózni a Nürburgringi 24 órás verseny előtt. Ott lesz még a Goodwood Festival of Speeden, Brands Hatch-ben a Festival of Porschén és a Porsche Rennsport Reunionon Laguna Secában.

  • Button a második lett a Super GT szezonnyitón

    Button a második lett a Super GT szezonnyitón

    Jenson Button, és Team Kunimitsus csapattársa, Naoki Yamamoto a második helyen végeztek a Super GT szezonnyitóján, Okayamában.

    A #100-as rajtszámú Honda NSX-GT-vel az ötödik helyre kavlifikáltak az esős időmérőn, így az 5. pozcióból vághattak neki a vasárnapi versenynek.

    A rajt után az első kanyarban Button visszacsúszott a nyolcadik helyre, majd két helyet vissza is szerzett, miután két Nissan büntetést kapott amiért kiugrottak a rajtnál.

    A csere után Yamamoto a második helyen terelgette már a Hondát és igyekezett csökkenteni a lemaradásukat az élen álló, #17-es Hondával szemben.

    Végül a Button-Yamamoto páros autóját a második helyen intették le.

    Button számára ez a szezonnyitó mindössze élete másododik Super GT versenye volt.

    A Felix Rosenqvist – Kazuya Oshima páros a negyedik lett egy LEXUS LC500-zal, míg a szintln Lexusszal versenyző Heikki Kovalainen – Kamui Kobayashi duó a 12. helyen zárt.

    Helyezés Rajtszám Autó Versenyzők Körök száma Diff.
    1 17 KEIHIN NSX-GT Koudai Tsukakoshi 82 1:55’14.381
    Honda NSX-GT / HR-417E Takashi Kogure
    2 100 RAYBRIG NSX-GT Naoki Yamamoto 82 1.610
    Honda NSX-GT / HR-417E Jenson Button
    3 1 KeePer TOM’S LC500 Ryo Hirakawa 82 5.582
    LEXUS LC500 / RI4AG Nick Cassidy
    4 6 WAKO’S 4CR LC500 Kazuya Oshima 82 5.759
    LEXUS LC500 / RI4AG Felix Rosenqvist
    5 23 MOTUL AUTECH GT-R Tsugio Matsuda 82 36.990
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Ronnie Quintarelli
    6 24 Forum Engineering ADVAN GT-R Joao Paulo de Oliveira 82 48.375
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Mitsunori Takaboshi
    7 3 CRAFTSPORTS MOTUL GT-R Satoshi Motoyama 82 59.362
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Katsumasa Chiyo
    8 38 ZENT CERUMO LC500 Yuji Tachikawa 82 1’00.357
    LEXUS LC500 / RI4AG Hiroaki Ishiura
    9 19 WedsSport ADVAN LC500 Yuji Kunimoto 82 1’05.532
    LEXUS LC500 / RI4AG Kenta Yamashita
    10 16 MOTUL MUGEN NSX-GT Hideki Mutoh 82 1’06.532
    Honda NSX-GT / HR-417E Daisuke Nakajima
    11 8 ARTA NSX-GT Tomoki Nojiri 82 1’07.199
    Honda NSX-GT / HR-417E Takuya Izawa
    12 39 DENSO KOBELCO SARD LC500 Heikki Kovalainen 82 1’10.110
    LEXUS LC500 / RI4AG Kamui Kobayashi
    13 36 au TOM’S LC500 Kazuki Nakajima 82 1’11.410
    LEXUS LC500 / RI4AG Yuhi Sekiguchi
    14 12 CALSONIC IMPUL GT-R Daiki Sasaki 82 1’11.838
    NISSAN GT-R NISMO GT500 / NR20A Jann Mardenborough
    15 64 Epson Modulo NSX-GT Bertrand Baguette 81 1 Lap
    Honda NSX-GT / HR-417E Kosuke Matsuura
  • A Toyota szabálytalan gyorsköröket futott a Prologue-on

    A Toyota szabálytalan gyorsköröket futott a Prologue-on

    A Toyota elárulta, hogy a WEC tegnapi hivatalos előszezoni tesztjén futott leggyorsabb körei nem feleltek meg a szabályoknak.

    A Paul Ricard-on megtartott „Prologue”-on a Toyota TS050 közel öt másodperccel bizonyult gyorsabbnak a privát LMP1-es autóknál, ami nem meglepő módon kisebbfajta pánikot váltott ki a riválisokban. Az idénre jelentősen átszabott WEC-szabályok elsődleges célja a gyári (értsd: Toyota) és privát P1-esek köridejének kiegyenlítése volt, ennek elérésére pedig bevezették az ún. technológiai ekvivalencia (EoT) elvét.

    A teszteredmények láttán többen is arra a következtetésre jutottak, hogy a szabályváltozás csúfos kudarcba fulladt, a Toyota azonban beismerte, hogy „fejlesztési okok” miatt nem tartották tiszteletben az EoT-t: leggyorsabb köreiket a megengedettnél 5,27 kW-nál több hibridenergiával és az 58,9 mJ-nál több üzemanyag-energiával futották. A döntés hátterében az állhat, hogy a 2018/19-es szuperszezonra a Toyota új hűtési rendszert fejlesztett ki, ezt pedig minél nagyobb terhelésnek szerették volna alávetni. A Prologue-on egyébiránt nem kötelező megfelelni az EoT-nek, a Toyota pedig előzetes engedélyt is kért a WEC-től a „szabályszegésre”.

    Egy pár szó a köridőkről: a teszt legjobb ideje Mike Conway nevéhez fűződik, akinek 1:32.662-es köre öt másodperccel volt gyorsabb az őt követő privát P1-eséhez képest, habár ezt a TS050 nagyleszorítóerős konfigurációjával érte el. Az alacsonyabb leszorítóerővel rendelkező kasztni Anthony Davidson kezei között 1:34.655-öt futott, de ami kissé aggasztó lehet, hogy a Toyota a teszt során egyszer sem ment 1:38-nál lassabb kört. A legjobb nemhibrid köridőt Vitalij Petrov érte el; az SMP Racing orosz versenyzője 1:37.034-et regisztrált.

  • Paul Di Resta is indul Le Mans-ban

    Paul Di Resta is indul Le Mans-ban

    A United Autosports hivatalosan is bejelentette, hogy Paul Di Resta is csatlakozik a Le Mans-i csapatukhoz.

    A korábbi Forma-1-es pilóta és DTM bajnok először fog részt venni a legendás versenyen, ahol Phil Hanson és Filipe Albuquerque csapattársaként fogja vezetni az LMP2-es Ligiert.

    Ez a Ligier autó egyébként az lesz, amelyikkel Di Resta az év elején Daytonában a 24 órás versenyen negyedik helyet ért, Wil Owennel, Hugo de Sadeleerrel és Bruno Sennával egyetemben. A brit pilóta a Sebringi 12 órás versenyen is rajthoz állt, ott Alex Brundlevel és Phil Hansonnal karöltve ötödik lett. Az Észak-amerikai hosszútávú bajnokságban idén lesz még egy fellépése, két héttel Le Mans után Watkins Glenben is indulni fog.

    A United Autosports két autót fog indítani Le Mans-ban. A másik triót Will Owen, Hugo de Sadeleer és Juan Pablo Montoya fogja alkotni.

    „Ez egy izgalmas hír, hogy folytathatom az együttműködést a csapattal és az amerikai futamok mellett Le Mans-ban is rajthoz állhatok majd. Ezt a versenyt mindig figyelemmel követtem, és most meg kaptam az esélyt, hogy én is részt vegyek rajta. Jó lesz újra Phil oldalán versenyezni, Sebringben már komoly sikert értünk el. A Felipével való együttmáködést pedig izgalommal várom. Régóta ismerem őt, ő egy eléggé elismert személy a hosszutávú versenyzésben. A feladat az, hogy oda menjünk és nyerjünk. A lehető legjobb munkát kell végeznünk majd, hogy ezt el is érjük.” – nyilatkozta Di Resta.

    „Nagyon örülök, hogy Paul csatlakozik a Le Mans-i csapatunkhoz. Már Amerikában is fantasztikus munkát végzett, és tudom, hogy Le Mans-ban is folytatni fogja ezt. Az autót már ismeri, így csak annyi a feladata, hogy megtanulja a pályát, de ez is hamar menni fog neki.” – mondta a csapat elnöke Zak Brown.

    „Immáron két nagyon erős pilóta felállásunk van. Én akartam, hogy Paul legyen az egyik pilótánk, látva hogy milyen jól teljesített Daytonában. Ezt pedig Sebringben is csak megerősített, úgy teljesített mint egy tapasztalt sportautós versenyző, pedig ez csak a második ilyen futama volt. Nagyon könnyen beilleszkedett a csapatba, pozitívan állt mindenhez. Nagyon izgatott vagyok Le Mans miatt, idén is jó eredményt érhetünk el, akár csak tavaly, de akár még a dobogó is összejöhet.” – fogadkozott az ügyvezető-igazgató Richard Dean.

    Az idei Le Mans-i 24 órás verseny június 16.-án 15 órakor fog elrajtolni.