Kategória: Endurance

  • Nem lehet elkerülni a versenynaptárak ütközését

    Nem lehet elkerülni a versenynaptárak ütközését

    Az FIA elnöke, Jean Todt elismerte, hogy sűrűvé válik a főbb szériák, a Forma-1 és a WEC versenynaptára, így nem kizárt, hogy lesz ütközés a programjukban a jövőben.

    „Ideális esetben, ha el tudjuk kerülni az ütközést, az jó, de reálisnak kell lennünk.” – mondta Todt. „Ha összeadunk minden FIA bajnokságot, az több versenyt jelent 52-nél, de csak 52 hetünk van (egy évben). És a legtöbb bajnokság a 10. héten indul és s 47-48. hétig tart. Szóval 37-38 hetünk van (versenyzésre). Tehát nem történhet csoda. Könnyű kritizálni és azt mondani, hogy ez nem jó, nem így kellene lennie, de a valóság gyakran nem enged választást. Szóval el kell fogadni.”

    Ettől függetlenül az F1, a WEC és a Formula E vezetői arra törekednek, hogy ők a lehető legkevésbé szervezzenek egymásra.

    Sok csapat nem engedi a versenyzőinek, hogy más bajnokságban is elinduljanak, Todt szerint azonban ez jót tesz a versenyzőknek, erre pedig jó példa Fernando Alonso.

    „Ez fontos, ha nagyon versenyképes és boldog versenyzőt akar az ember.” – mondta.

    „Ha egy versenyző boldog egy csapatban, ha érzi, hogy támogatják, akkor több energiája van. De ehhez nem is kell versenyzőnek lenni. Biztos vagyok benne, hogy az Önök cégénél is így van, hogy ha boldogok, ha harmónia van és jó a környezet, akkor jobban teljesítenek, mintha reggeltől estig vitáznak. Ez egy tény az életben.”

  • Kizárták az LMP2-ben diadalmaskodó G-Drive-ot

    Kizárták az LMP2-ben diadalmaskodó G-Drive-ot

    Megfosztották kategória győzelmétől a Le Mans-i 24 órás versenyen diadalmaskodó 26-os számú G-Drive Oreca Gibsont.

    A Jean-Éric Vergne, Roman Rusinov és Andréa Pizzitola által fémjelzett orosz alakulat toronymagasan nyerte meg az ide 24 órás viadal LMP2-es kategóriáját, ám az örömük nem tarthatott sokáig. A versenyt követő technikai ellenőrzésen egy olyan illegális berendezést találtak, ami meggyorsította az üzemanyag töltését.

    Hosszas vizsgálatok után a technikai bizottság úgy döntött, hogy ezzel jelentős előnybe került az istálló, emiatt pedig diszkvalifikálták őket, így elbukták a kategória győzelmüket is.

    Így a 36-os számú Signatech Alpine autója, Nicolas Lapierre-rel, Andre Negraoval és Pierre Thiriet-tel lett az LMP2 győztese. A második helyre a 39-es számú Graff-SO24  Oreca Gibsonja jött fel, a dobogó legalsó fokára pedig a Juan Pablo Montoya által is fémjelzett 32-es United Autosports Ligierje kapaszkodott fel.

    Az ügynek viszont még nincs vége, a G-Drive jelezte, hogy fellebbezni kíván az ítélet ellen.

  • Amikor a Le Mans-i győztes trófeával várod a repülőt

    Amikor a Le Mans-i győztes trófeával várod a repülőt

    Biztosan ismeritek azt az érzést, mikor egy méretes trófeával, konkrétan a Le Mansi 24 órás verseny győztes díjával a kezetekben várjátok a reptéren, hogy felszállhassatok a gépetekre… Ja nem. 😀

    Fernando Alonso viszont igen! Nem sűrűn botlik az ember ilyen „elvámolni valóba”, mint Alonso trófeája, de gyanítjuk azért továbbengedték vele. 😀 Bár a kézipoggyászba aligha fért bele. 😀

  • Alonsóék nyerték a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyt

    Alonsóék nyerték a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyt

    A Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima hármassal felállló 8-as rajtszámú Toyota nyerte a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyt.

    A japán gyártó történetében először tudott győzni Le Mans-ban, ráadásul rögtön kettős győzelmet ünnepelhetnek, miután a másik autójukat vezető Jose Maria Lopez, Mike Conway és Kamui Kobayashi trió második helyre hozták be a hetes autót.

    Kétségkívül a TS050 Hybrid volt a domináns erő 2018-ban, hosszú ideig nagy csatát vívott egymással a japánok két autója.

    Főként Alonso nagyszerű éjszakai etapjainak köszönhetően a verseny második felét már a 8-as rajtszámú autó vezette, a kétszeres Forma-1-es világbajnok versenyző többek között Buemi 60 másodperces stop and go büntetését is ledolgozta.

    A győztes autót végül Kazuki Nakajima hozta be a célba, két kör előnnyel a másik Toyota előtt.

    Az LMP2-es kategóriában is egy korábbi Forma-1-es versenyző, Jean-Eric Vergne győzött a #26-os G-Drive Racing autóban Andrea Pizzitola és Romain Rusinov versenytársaként.

    A GT kategóriákban mind a profik, mind az amatőrök között is a Porschék bizonyultak a legjobbnak. Előbbit a Kevin Estre, Michael Christensen és Laurens Vanthoor, utóbbit pedig a Julien Andlauer, Christian Ried és Matt Campbell hármas nyerte.

  • 2024-ben jöhetnek a hidrogénautók Le Mans-ba

    2024-ben jöhetnek a hidrogénautók Le Mans-ba

    A WEC irányítótestülete tervbe vette, hogy 2024-ben a „világon elsőként” hidrogénautókat indítanának a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Az ACO (Automobile Club de l’Ouest, a WEC irányítószerve) az elmúlt évek során többször is bizonyította innovációs hajlamát, legyen szó a dízeles vagy hibridtechnológiával felszerelt versenyautókról. A következő lépés a hidrogéncella lesz, a szabálykereten pedig már jelenleg is dolgozik egy hét világszinten elismert gyártóból álló kutatócsoport. A BMW már korábban kifejtette, hogy szívesen részt vennének Le Mans-ban egy hidrogén által hajtott autóval, Jean Todt FIA-elnök pedig a WEC fontos következő lépéseként nevezte meg az ezirányú törekvéseket.

    „Az évtizedek alatt a ’motorsport’ nevű laboratórium számos olyan technológiai és biztonsági fejlesztésnek adott otthont, amelyek a mindennapi életünkre is közvetlen kihatással vannak” – mondta Todt. „Az FIA végig a tisztább és fenntarthatóbb jövőt megcélzó fejlesztések élén állt, aminek következő fontos lépése a hidrogéntechnológiás kategória elindítása az FIA World Endurance Championship 2024-es szezonjában.”

    A részletekről eddig semmit sem tudni, de legalább összevethetjük, miben tér el Pierre Fillon, az ACO elnökének mondandója Todtétól.

    „Továbbra is az élen fogunk járni az autótechnológiai kutatások terén és kiállunk meggyőződéseink mellett” – nyilatkozta Fillon. „A hidrogén a zéró emissziós közlekedés jövője. Ez nem csupán szándéknyilvánítás a részünkről, már fel is állítottunk egy szakértőkből álló csoportot, akik szorosan együttműködnek az autógyártókkal. A kutatás főként a gyakorlati oldalt érinti, hogy a 2024-es Le Mans-is 24 órás versenyen már rajthoz állhasson egy hidrogénalapú kategória.”

  • Le Mans: Nakajima-Alonso-Buemi a pole-ban

    Le Mans: Nakajima-Alonso-Buemi a pole-ban

    A harmadik kvalifikáció elején egy kiváló körrel Kazuki Nakajima bebiztosította a #8-as Toyota Gazoo Racing LMP1-es első helyét a Le Mans-i 24 órás verseny rajtrácsára. Vele együtt Fernando Alonso és Sebastien Buemi örülhet a pole-nak.

    A második rajtkockát a másik Toyota szerezte meg a Mike Coway, Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez trióval.

    „Kazuki kiváló kört ment tegnap.” – mondta Alonso. „A kezébe adtuk a dolgot és meg is csinálta.”

    „Jó, hogy a Toyotáé az első és második hely, ezt akartuk. Tudjuk, hogy ez még csak a felkészülés a nagy verssenyre. Hosszú 24 óra áll előttünk, de eddig minden simán, probléma nélkül ment az autóval. Szerintem készen állunk.”

    Az időmérő végeredménye:

    kategória versenyző csapat autó idő különbség
    1 LMP1 S.Buemi, K.Nakajima, F.Alonso Toyota Gazoo Racing Toyota 3:15.377
    2 LMP1 M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez Toyota Gazoo Racing Toyota 3:17.377 2.000s
    3 LMP1 A.Lotterer, N.Jani, B.Senna Rebellion Racing Rebellion/Gibson 3m19.449 4.072s
    4 LMP1 S.Sarrazin, E.Orudzhev, M.Isaakyan SMP Racing BR Engineering/AER 3:19.483 4.106s
    5 LMP1 T.Laurent, M.Beche, G.Menezes Rebellion Racing Rebellion/Gibson 3:19.945 4.568s
    6 LMP1 H.Hedman, B.Hanley, R.van der Zande DragonSpeed BR Engineering/Gibson 3:21.110 5.733s
    7 LMP1 V.Petrov, M.Aleshin, J.Button SMP Racing BR Engineering/AER 3:21.408 6.031s
    8 LMP1 O.Webb, D.Kraihamer, T.Dillmann ByKOLLES Racing Team ENSO CLM/NISMO 3:22.505 7.128s
    9 LMP1 O.Rowland, A.Brundle, O.Turvey CEFC TRSM Racing Ginetta/Mecachrome 3:23.757 8.380s
    10 LMP2 P.Lafargue, P-L.Chatin, M.Rojas Idec Sport Racing ORECA/Gibson 3:24.842 9.465s
    11 LMP2 R.Gonzalez, P.Maldonado, N.Berthon DragonSpeed ORECA/Gibson 3:24.883 9.506s
    12 LMP2 R.Rusinov, A.Pizzitola, J-E.Vergne G-Drive Racing ORECA/Gibson 3:25.160 9.783s
    13 LMP2 F.Perrodo, M.Vaxiviere, L.Duval TDS Racing ORECA/Gibson 3:25.240 9.863s
    14 LMP1 C.Robertson, M.Simpson, L.Roussel CEFC TRSM Racing Ginetta/Mecachrome 3:25.268 9.891s
    15 LMP2 T.Buret, J.Canal, W.Stevens Panis Barthez Competition Ligier/Gibson 3:25.376 9.999s
    16 LMP2 N.Lapierre, A.Negrao, P.Thiriet Signatech Alpine Matmut Alpine/Gibson 3:26.681 11.304s
    17 LMP2 V.Capillaire, J.Hirschi, T.Gommendy Graff-SO24 ORECA/Gibson 3:26.701 11.324s
    18 LMP2 P.Hanson, F.Albuquerque, P.Di Resta United Autosports Ligier/Gibson 3:26.772 11.395s
    19 LMP2 H-Pin Tung, S.Richelmi, G.Aubry Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 3:27.120 11.743s
    20 LMP2 J.Jaafar, N.Jeffri, W.Tan Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 3:27.226 11.849s
    21 LMP2 J.Allen, J.Gutierrez, E.Guibbert G-Drive Racing ORECA/Gibson 3:27.280 11.903s
    22 LMP2 R.Lacorte, G.Sernagiotto, F.Nasr Cetilar Villorba Corse Dallara/Gibson 3:27.993 12.616s
    23 LMP2 F.van Eerd, G.van der Garde, J.Lammers Racing Team Nederland Dallara/Gibson 3:28.111 12.734s
    24 LMP2 H.de Sadeleer, W.Owen, J.P.Montoya United Autosports Ligier/Gibson 3:28.159 12.782s
    25 LMP2 V.Shaytar, H.Newey, N.Nato SMP Racing Dallara/Gibson 3:28.629 13.252s
    26 LMP2 R.Taylor, C.Ledogar, D.H.Hansson Jackie Chan DC Racing Ligier/Gibson 3:29.474 14.097s
    27 LMP2 A.Bertolini, N.Jonsson, T.Krohn Eurasia Motorsport Ligier/Gibson 3:33.585 18.208s
    28 LMP2 D.Cheng, N.Boulle, P.Nicolet Jackie Chan DC Racing Ligier/Gibson 3:35.237 19.860s
    29 LMP2 E.Creed, R.Ricci, T.Dagoneau Larbre Competition Ligier/Gibson 3:38.206 22.829s
    30 LMP2 M.Patterson, A.D.De Jong, T.Kim Algarve Pro Racing Ligier/Gibson 3:39.518 24.141s
    31 GTE Pro R.Lietz, G.Bruni, F.Makowiecki Porsche GT Team Porsche 3:47.504 32.127s
    32 GTE Pro M.Christensen, K.Estre, L.Vanthoor Porsche GT Team Porsche 3:49.097 33.720s
    33 GTE Pro S.Mucke, O.Pla, B.Johnson Ford Chip Ganassi Team UK Ford 3:49.181 33.804s
    34 GTE Pro A.P.Guidi, J.Calado, D.Serra AF Corse Ferrari 3:49.494 34.117s
    35 GTE Pro J.Hand, D.Muller, S.Bourdais Ford Chip Ganassi Team USA Ford 3:49.582 34.205s
    36 GTE Pro P.Pilet, N.Tandy, E.Bamber Porsche GT Team Porsche 3:49.589 34.212s
    37 GTE Pro R.Briscoe, R.Westbrook, S.Dixon Ford Chip Ganassi Team USA Ford 3:49.761 34.384s
    38 GTE Pro R.Dumas, T.Bernhard, S.Muller Porsche GT Team Porsche 3:50.089 34.712s
    39 GTE Pro J.Magnussen, A.Garcia, M.Rockenfeller Corvette Racing – GM Chevrolet 3:50.242 34.865s
    40 GTE Pro D.Rigon, S.Bird, M.Molina AF Corse Ferrari 3:50.246 34.869s
    41 GTE Pro A.Priaulx, H.Tincknell, T.Kanaan Ford Chip Ganassi Team UK Ford 3:50.429 35.052s
    42 GTE Pro A.Farfus, A.F.da Costa, A.Sims BMW Team MTEK BMW 3:50.579 35.202s
    43 GTE Pro M.Tomczyk, N.Catsburg, P.Eng BMW Team MTEK BMW 3m50.596 35.219s
    44 GTE Am M.Cairoli, K.Al Qubaisi, G.Roda Dempsey-Proton Racing Porsche 3:50.728 35.351s
    45 GTE Pro O.Gavin, T.Milner, M.Fassler Corvette Racing – GM Chevrolet 3:50.952 35.575s
    46 GTE Pro T.Vilander, A.Giovinazzi, P.Derani AF Corse Ferrari 3:50.957 35.580s
    47 GTE Am M.Wainwright, B.Barker, A.Davison Gulf Racing Porsche 3:51.391 36.014s
    48 GTE Am M.Campbell, C.Ried, J.Andlauer Dempsey-Proton Racing Porsche 3:51.930 36.553s
    49 GTE Am T.Flohr, F.Castellacci, G.Fisichella Spirit of Race Ferrari 3:51.956 36.579s
    50 GTE Pro A.Lynn, M.Martin, J.Adam Aston Martin Racing Aston Martin 3:52.486 37.109s
    51 GTE Am J.Bergmeister, P.Lindsey, E.Perfetti Team Project 1 Porsche 3:52.985 37.608s
    52 GTE Am S.Yoluc, E.Hankey, C.Eastwood TF Sport Aston Martin 3:53.070 37.693s
    53 GTE Am F.Babini, C.Nielsen, E.Maris Ebimotors Porsche 3:53.402 38.025s
    54 GTE Am Mok W.S., M.Griffin, K.Sawa Clearwater Racing Ferrari 3m53.409s 38.032s
    55 GTE Am L.Griffin, C.MacNeil, J.Segal JMW Motorsport Ferrari 3:53.439 38.062s
    56 GTE Pro M.Sorensen, N.Thiim, D.Turner Aston Martin Racing Aston Martin 3:53.523 38.146s
    57 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda Aston Martin Racing Aston Martin 3:53.817 38.440s
    58 GTE Am B.Keating, J.Bleekemolen, L.Stolz Keating Motorsports Ferrari 3:54.000 38.623s
    59 GTE Am P.Long, T.Pappas, S.Pumpelly Proton Competition Porsche 3:54.720 39.343s
    60 GTE Am M.Ishikawa, O.Beretta, E.Cheever MR Racing Ferrari 3:54.951 39.574s

     

  • Az F1-es bajnokokat is lenyűgözte Le Mans

    Az F1-es bajnokokat is lenyűgözte Le Mans

    Két Forma-1-es sztár, Fernando Alonso és Jenson Button is elismerően beszélt Le Mans-ról, szerintük a 24 órás verseny bizonyos elemeiben sokkal jobb, mint a Forma-1.

    Alonso és Button személyében két olyan versenyző mutatkozik be az idei viadalon, akiket korábban csak a Forma-1-ből ismerhettünk. A korábbi McLarenes csapattársak három világbajnoki címet ünnepelhettek a Forma-1-ben. Mindketten rettentő izgatottan várják a hétvégét.

    A rajt előtt egy héttel Le Mans belvárosában volt a hivatalos gépátvétel, mely során mindkettőjüket lenyűgözte a verseny hangulata.

    „Ez egy nagyon érzelmes pillanat volt, olyan tapasztalat, ami nincs más szériában. Így közel vagyunk a rajongókhoz, a város közepén.” – mesélte Alonso.

    „Ez a fajta gépátvétel egy új élmény volt számomra, nagyon jól megvolt szervezve, mindenki támogatta a csapatokat. A szurkolóknak itt lehetőségük van megtekinteni az autókat, mindössze egy méterről.” – tette hozzá a spanyol.

    Volt csapattársa pedig szeretne minden pillanatot magába szívni és kiélvezni, mert lehet, hogy ez az első és egyben utolsó részvétele.

    „Ez egy különleges eset, valószínűleg ez lesz egyetlen részvétem a Le Mans-i 24 órás versenyen. Ez hihetetlen! Sok év Forma-1 után nem gondoltam volna, hogy egyszer itt leszek.” – fogalmazott Button.

    2009 világbajnoka húsz évvel ezelőtt egy Formula 3-as teszten már megismerkedhetett a Circuit Bugatti versenypályával.

    „Csupán néhány kört tettem meg ezen a pályán. Nem sokat tudtam emiatt tanulni, húsz év telt már el azóta, nem igazán emlékszem már semmire.” – válaszolt Button arra a kérdésre, hogy mennyire emlékszik a húsz évvel ezelőtti tesztre.

    Alonso szerint a 24 órás verseny más kaliber.

    „A mérnökök számításai szerint a 24 órás futam 16 F1-es versennyel egyezik meg. Tehát nekünk 16 futamot kell teljesítenünk egy verseny alatt. Ez őrület!” – örvendezett.

    A spanyol az idei WEC szezon felkészülésében úgy érezte magát, mintha visszaült volna az iskolapadba.

    „Ahhoz, hogy megismerjem a kormánykerék összes funkcióját, egy 16 oldalas kézikönyvet kellett tanulmányoznom. Ez olyan mint húsz éve az iskolában.”

    „Nagyon boldogok lennénk, ha a Toyota nyerne Le Mans-ban. Mi egy hónapja dolgozunk ezen, a csapat pedig már évek óta. Párszor már közel voltak ehhez. Mindannyian ezt a feladatot szeretnénk teljesíteni és a dobogó tetején látni a Toyotát. Ha pedig mindkét Toyota dobogón állna, az lenne a tökéletes.” – jegyezte meg Alonso.

    Button is győzelmen gondolkozik.

    „A nem hibrid autók közötti siker fantasztikus lenne. Egy összetett győzelem pedig még szebb volna, viszont ez egy nagy kihívás is egyben.” – zárta a brit.

  • Magic Alonso visszatért

    Magic Alonso visszatért

    Viszonylag régen mutatta már „bűvészkedős” oldalát Fernando Alonso, Le Mans-ba érkezvén azonban ismét megvillantotta „varázslatos” oldalát, és bemutatott egy kártyatrükköt.

  • Montoya: Nem gondoltam, hogy Le Mans ennyire menő lesz!

    Montoya: Nem gondoltam, hogy Le Mans ennyire menő lesz!

    Juan Pablo Montoya azt állítja ugyan, hogy nincsenek különösebb elvárásai az első 24 órás versenye előtt Le Mansban, de őt is magával ragadta a dolog a vasárnapi hivatalos tesztek után. A kolumbiai az angol-amerikai LMP2-es United Autosportshoz szerződött le a Le Mansi debütálásához, és a Ligier JS P217 LMP2-esen két fiatal pilótával osztozkodik, Hugo de Sadeleerrel és Will Owennal.

    A kétszeres Indy 500 győztes egyenesen Detroitból érkezett Le Mansba kora reggel, ahol még részt vett szombaton az IMSA versenyen az Acurával, a Team Penske színeiben. Így nyilatkozott erről Montoya:

    „Őszintén szólva lövésem se volt róla, hogy milyen menő, vagy remek dolog is lesz ez. Igazán élveztem, nem tudtam, hogy mi vár rám, de nagyon nyitottan álltam az egészhez. Miamiban szimulátoroztam egy kicsit, így ott próbáltam szoktatni magamat Le Manshoz. Nagyon jó itt vezetni, és meglepett az, hogy milyen kihívások elé állít a pálya.”

    Montoya kifejezetten a gyors részeit szereti a Circuit de la Sarthenak, olyanokat mint a Tertre Rouge, az Indianapolis és a Porsche kanyar.

    „A gyors kanyarok itt nagyon élvezetesek, mert rendesen gyorsan lehet menni bennük. Amennyiben rosszul veszed őket, az fájni fog. Forma-1-es pályáknál nem láthatsz ilyesmit. Belemész a Porsche kanyarba ötödik fokozatban, és reménykedsz, hogy kiadja. Tipikusan olyan kanyar, hogy belemész, kikapcsolod az agyad, és áttolod rajta. Ha sikerül, akkor magaddal is közlöd, hogy: ejha!” – lelkendezik a 42 éves pilóta.

    A teszten az United Ligierjével egyelőre csak 14. a kategoriájában, a 3:32.363-as idejével, de szerinte gyorsabban is megy majd ez még:

    „Igazán örültem annak, hogy sikerült a nap végére gyorsulnom egy olyan autóval, ami eléggé más ahhoz képest, mint amit Amerikában vezetek. Úgy érzem, hogy az utolsó három-négy körömben akár egy-másfél vagy akár két másodperccel is jobb lehettem volna, de akadályozott a forgalom. Nagyon csalogató megtalálni az utolsó tizedeket, de ha erre felülsz, az butaság. Olyasmi mint Indianapolis, ami nagyon kemény, és örülök, hogy idén ebben nem vettem részt. De valójában ez is a dolog része, ettől élvezetes.”

  • Alonso volt a leggyorsabb a 24 órás Le Mans tesztjén

    Alonso volt a leggyorsabb a 24 órás Le Mans tesztjén

    Fernando Alonso először indul a 24 órás versenyen Le Mansban, de jól kezdett, hiszen a hivatalos tesztnap legjobb ideje lett az övé a június 16-17-én megrendezendő legendás viadal előtt. A spanyol pilóta 3:19.066-os köridőt ért el a 13.6 km hosszú La Sarthe pályán a Toyota TS050 Hybriddel, és ezzel 0.6 tizedet (sic!) adott a legközelebbi LMP1-es riválisnak. A két Toyota közé a #3-as rajtszámú Rebellion Racing R13-Gibson tudott beékelődni. Mathias Beche 3:19.680-as időeredménnyel bizonyult jobbnak a #7-es Toyotánál.

    Az LMGTE Pro kategóriában keményen küzdött a Ford az élen a reggeli edzésen, de végül egy Porsche bizonyult a legjobbnak: Patrick Pilet ideje a piros zászlós leintésnél 3:52.551 volt. A #93-as rajtszámú 911-es 0.096 másodperccel bizonyult jobbnak a Gianmaria Bruni vezette Porschénál. Őket követte csak a négy Ford GT, az élükön a #67-es autót vezető Andy Priaulx 3:53.008-as időt ért el.

    Az LMP2-ben a #31-es Dragonspeed Oreca vitte a prímet Nathanael Berthonnal a volánnál, és 3:55.970-es kört tudhatnak a magukénak. A második helyen a #48-as IDEC Sport Oreca áll Paul Loup Chatin vezetésével, és lemaradása csak 0.024 másodperc.

    Az LMGTE Am kategóriát szintén a Porsche uralja, itt a #77-es Dempsey-Proton Racing 911-esével ment 3:55.970-ös kört Julien Andlauer, őt követi 0.299 másodpercnyi lemaradással Giancarlo Fisichella, és az #54-es rajtszámú Spirit of Race Ferrari.

    A piros zászló kétszer került elő, mert több autó is a szalagkorlátban végezte, és azokat javítani kellett. Ezek versenyzőinek szerencsére nem esett bajuk. A csapatoknak most egy hetük van a további készülődésre, mert utána már kezdődik a 86. alkalommal megrendezésre kerülő verseny, előbb azzal, hogy bemutatják Le Mans központjában, Le Pesageban az autókat tizedikén vasárnap és hétfőn. A pályán az aktivitás szerdán kezdődik majd, a verseny pedig június 16-án szombaton, 15:00-kor rajtol el.