Kategória: Endurance

  • Pastor Maldonado rajthoz fog állni a Daytona 24 órás versenyen

    Pastor Maldonado rajthoz fog állni a Daytona 24 órás versenyen

    A 2012-es Spanyol Nagydíj győztese, Pastor Maldonado versenyezni fog majd a Daytona 24 órás versenyen. A Williams egykori pilótája a DragonSpeed csapatának egyik autóját fogja majd vezetni.

    A venezuelai pilóta egy ORECA 07-es autó volánja mögött fog majd körözni Daytonában, ami egy LMP2-es autó. Maldonado csapattársa az a Roberto Gonzalez lesz, akivel egy csapatban versenyez a hosszútávú bajnokságban, a WEC-ben.

    A DragonSpeed csapatfőnöke, Elton Julian ezt nyilatkozta az Autosportnak: „Roberto már egy ideje jelezte, hogy szeretne indulni a 24 órás versenyen Daytonában. Sokáig tanakodtunk, azonban a Sanghajban elért második helyünk után úgy döntöttünk, hogy belevágunk.

    Julian azt is elárulta, hogy szeretett volna lehetőséget adni a szintén ex-Forma-1-es pilótának, Anthony Davidsonnak. Azonban ezt a szabályok miatt az egykori Super Aguri Honda pilótája nem versenyezhet Julian csapatában.

    „Az LMP2-es szabály kimondja, hogy a csapatodban nem lehet két olyan versenyző, akik már profi szinte versenyeznek. A szabály az szabály, szóval Anthony nem fog nálunk versenyezni.”

    Az autó csak január elsején fog megérkezni az Egyesült Államokból Sanghajba. Azonban a csapatfőnök reméli, hogy a második és a harmadik napi kollektív teszten már részt tudnak majd venni.

    A DragonSpeed csapata a Daytona 24 órás verseny mellett az európai Le Mans Series-ben is képviseltetni fogják magukat. Négy pilóta fogja majd vezetni az autót az európai sorozatban: Nicolas Lapierre, Ben Hanley, Henrik Hedman és James Allen.

    Allen, aki vezethette a csapat LMP1-es versenyautóját Fujiban és Sanghajban, számára ez egy hatalmas lehetőség, ugyanis a mindössze 22 éves pilóta Daytonában rengeteg tapasztalatot gyűjthet.

  • Megvannak a WEC új „hiperautó” szabályai

    Megvannak a WEC új „hiperautó” szabályai

    Véglegesítették az LMP1-es osztály 2020-tól életbe lépő új szabályait, amikortól is a versenymasinák a gyártók utcai autóira fognak hasonlítani.

    Az FIA és az ACO által közösen meghozott szabályok fő célja a költségcsökkentés és ezáltal a szériában résztvevő gyártók számának emelése (a Porsche, az Audi és a Nissan kivonulása óta jelenleg csak a Toyota képviseli a nagy autóipari cégeket az LMP1-es kategóriában). Az előzetes számítgatások szerint az új szabályzat révén egy öt szezonra elkötelezett kétautós csapat fenntartása évenként 20 millió euróba fog kerülni, a hibridrendszert csak megvásárló csapatok pedig évenkénti 3 millió eurós tételkiadással számolhatnak két autóra vetítve.

    „Nem az a cél, hogy kiegyensúlyozzuk az autók közötti teljesítményt” – mondta Vincent Beaumesnil, az ACO sportigazgatója. „Inkább a ’fejlesszünk minden áron’ mentalitást akarjuk megváltoztatni, aminek következtében az előző generációs autók esetében csillagászati magasságokig emelkedtek a költségek.”

    Az „extrém fejlesztési kiadások” csökkentése érdekében az új autók ballasztot is kapnak annak függvényében, mennyi pontot szereztek: egy pont fél kiló pluszt jelent majd, az ily módon maximálisan kiróható súly pedig 50 kg lesz. További könnyebbség a pénztárcákra nézve, hogy a 2020/21-es szezontól kezdve egy autót öt évre homologizálnak, szemben az eddigi ’új év, új modell’ tendenciával, habár a gyártók az ötéves periódus alatt egyszer kihasználhatják a joker-kártyát és építhetnek új autót. Ami a hajtást illeti, egyetlen hibridrendszer lesz engedélyezve az első tengelyen (maximum 200 kW/268 bhp) az 520 kW-os (697 lóerős) belsőégésű motor mellett. Mindent összevetve a hiperautók körülbelül hét másodperccel lassabb köridőre lesznek képesek Le Mans-ban, mint a jelenlegi generációs LMP1-ek.

  • Toyota 1-2 Sanghajban is, a 7-es autó vezetésével

    Toyota 1-2 Sanghajban is, a 7-es autó vezetésével

    A Toyota újabb kettős győzelmet zsebelt be a WEC szuperszezonjának esővel tarkított Sanghaji versenyén.

    Mike Conway, Jose Maria Lopez és Kamui Kobayashi triója zsinórban második diadalukat aratták, a 8-as testvérautó (Fernando Alonso, Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima) előtt. Az eső annyira esett, hogy az elején volt két hosszadalmasabb leállás is, és nem egészen 4 óra kellett, mire a körülmények javultak annyira, hogy komolyabb, zöld zászlós versenyt lássunk. Hiába rajtolt csak a 2. helyről, a 8-as autó hamar átvette a vezetést, Buemivel a volán mögött ők diktálták a tempót a futam első szakaszában. Ám az egyik safety car szakasznál a mezőny a boxutcán lett végigvezetve, a 7-es autó pedig egy ekkor elvégzett kiállással vissza tudta venni a vezetést.

    Ezután Alonso következett a 8-as volánja mögött, a spanyol viszont egyből 20 másodpercnyi időt vesztett, mert a boxutca végi piros lámpánál kellett várakoznia. A hátrány már majdnem elérte a fél percet, ám ekkor Nakajima elkezdett közeledni az élen álló Conwayhez. A biztonsági autó még bejött 20 perccel a vége előtt, a 17-es SMP balesete miatt. A Toyotások már nem támadták egymást az újraindítás után, az utolsó 6 percben, Conway 1,6 másodperccel előbb ért célba a csapattárs Nakajima előtt.

    Jenson Button élete első WEC dobogóját szerezte, 1 kör hátránnyal zárt a brit két orosz csapattársával, Vitaly Petrovval és Mikhail Aleshinnel. A Rebellionos Neel Jani, Bruno Senna, Andre Lotterer triónak a 4. hellyel kellett megelégednie. Ugyan a safety car esélyt adott nekik a végén, hogy megtámadják Petrovékat, nem jött össze, 16 másodperccel maradtak le végül. A 3-as Rebellion 2 kört vesztett a többiekhez képest azzal, hogy Thomas Laurent a szalagkorlátnak ütközött a safety car fázis alatt. Az első félbeszakítás viszont kapóra jött nekik, megjavították az autót és az 5. helyig sikerült visszakapaszkodniuk.

    Az LMP2-es kategória élén zsinórban harmadjára zárt a Jackie Chan Racinges autó. Idei második győzelmét aratta Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry és Stephane Richelmi hármasa. Úgy is sikerült maguk mögött tartani a 31-es Dragonspeedet (P. Maldonado, A. Davidson, R. Gonzalez), hogy Aubry a vége felé kétszer is megforgott.

    Az Aston Martinosok első győzelmüket aratták a GTE Pro kategóriában az új Vantage GTE-jükkel. Összesítésben 7-ként végeztek, megelőzve az LMP2 győztes 38-as Orecát. Az angol autó minden előnyét kihasználta Nicki Thiim és Marco Sorensen az esőben. A 97-es Aston Alex Lynnel és Maxime Martinnal tartotta egy ideig a 2. helyet, viszont végül fél órával a vége előtt Richard Lietz megelőzte őket a 911-es Porsche volánja mögött, amin Gianmaria Brunival osztozik. A GTE amatőr kategóriában nemrég az idén megszerzett összes pontját elvesztő Dempsey-Protonosok (C.Ried, J.Andlauer, M.Campbell) a győzelemmel vigasztalódhattak.

  • Alonso: Idén már csak a WEC bajnoki cím számít

    Alonso: Idén már csak a WEC bajnoki cím számít

    Újabb csalódást keltő versenyen van túl a McLaren és Fernando Alonso, a wokingiak már a szabadedzéseken is szenvedtek, a szombati időmérőn pedig a Q1-ben búcsúztak. A futam sem sikerült fényesebben, Alonso és Vandoorne sem tudott pontot szerzeni.

    A kétszeres világbajnok utolsó előtti futamán vett részt a Forma-1-ben tegnap, jövőre pedig az Indy500-on való indulással ismét megpróbálkozik a tripla korona elhódításával, miközben a WEC szuperszezonját is teljesíti.

    „Idén az egyetlen célom az, hogy WEC bajnok legyek” – mondta Alonso a futamot követően.

    „A Forma-1-ben mindig tudjuk, hogy mi lesz az eredmény két hét múlva. Abu Dhabiban is a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari lesznek elől. Őket követi majd a Haas, a Force India, a Renault, a Sauber, a McLaren, a Toro Rosso and a Williams. Majd meglátjuk.”

    Habár az F1 csak két hét múlva folytatódik, Alonso a jövő hétvégén sem fog unatkozni, a WEC mezőnye ugyanis Kínába utazik.

    „Shanghajban megpróbálunk egy jó versenyt teljesíteni, pontokat szerezni, és remélhetőleg ezúttal is ott leszünk a dobogón” – tette hozzá a bajnokságot vezető Alonso.

  • Webber közúton vitte haza az LMP1-es Poschét

    Webber közúton vitte haza az LMP1-es Poschét

    Mark Webber Stuttgart utcáin vezette a Porsche 919 Hybrid Evo-t.

    Az ausztrál versenyző, aki korábban versenyzett is ezzel az autóval, csütörtökön 15 kilométert tett meg vele közúton, a Porsche kutatás-fejlesztési központjától a Porsche múzeumig. Ez volt az úgynevezett „Tribute Tour” utolsó szakasza.

    „Kicsit őrült dolog volt, de mókás volt ezt a szörnyeteget a körúton terelgetni Németországban.” – mondta Webber.

    „A 919-es évek a WEC-ben sokat jelentenek számomra. Megtisztelő volt most hazahoznom a 919 Evo-t.”

    „Az utolsó mérföldek megtétele a közúton most lezárja számunkra az LMP1-es fejezetet és lapozunk egyet.” – mondta Andreas Seidl, a Porsche LMP1-es csapatfőnöke.

    Porsche 919, Racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Porsche AG
  • Újabb kettős Toyota siker a WEC-ben

    Újabb kettős Toyota siker a WEC-ben

    Újabb domináns hétvégét tudhat maga mögött a Toyota, ezúttal a hazai, Fuji versenyhétvégét uralták. Ezúttal azonban a Kamui Kobayashi, Mike Conway és José Maria Lopez által fémjelzett autó ünnepelhetett, idén először.

    Az elvett pole-pozíció ellenére is a 7-es Toyota tudott magabiztos győzelmet aratni a Fernando Alonso által is fémjelzett 8-as autó előtt a Fuji 6 órás viadalon.

    Ez azt is jelenti, hogy két év után nyert újra a sorozatban Mike Conway és Kamui Kobayashi, míg José Maria Lopez első WEC sikerének örülhetett.

    A két gyári autó után legjobb, nem hibrides LMP1-es gép az 1-es számú Rebellion lett, Andre Lottererrel, Neel Janival és Bruno Sennával a fedélzeten. Az ő hátrányuk viszont már négy kör volt.

    A 7-es autó időmérős büntetése után – amit bokszutcai gyorshajtás miatt kaptak – a nyolcadik helyről indulhatott, náluk Kobayashi volt az első ember. A verseny esős pályán kezdődött, és a japán pilóta a második köt végére már a csapattárs mögé tudott felzárkózni a második helyre.

    30 perc után pályára küldték a biztonsági autót, miután az MR Racing Ferrarija a célegyenesben nagy tempónál kapott defektet, és a törmelékek szétszóródtak a pályán. A kerékcserék és a bokszutcai kavarodás után már Kobayashi találta magát az élen, és a második kerékcsere után már öt másodperces előnyben volt.

    Conway később már húsz másodperc fölé tornászta az előnyét a 8-as autóval szemben. Alonso az etapja során az autója egyensúlyára panaszkodott. Mikor átadta a stafétát az utolsó órákra Nakajimának, akkor sikerült a csere során orvosolni ezt a problémát.

    A dobogó legalsó fokáért a Rebellion és az SMP Racing küzdött, amiből végül a svájciak jöttek ki győztesen. Jenson Button az első óra után még vezetett is összetettben az SMP Racinggel, köszönhetően a nagyon késői kiállásának. Ám a Rebellion a második óra végére már stabilizálta a harmadik helyét.

    Button, Petrov és Aleshin dobogós esélye az utolsó másfél óra kezdetén úszott el, amikor 12 percet töltöttek a bokszban és 11 körös hátrányban tértek vissza a negyedik helyre.

    A ByKolles Racing zárta ötödik helyen a viadalt, úgy hogy a verseny nagy részében turbó gondokkal küszködtek.

    Az LMP2-t újra a Jackie Chan DC Racing autói uralták. Idei első győzelmét aratta a teljesen maláj alakulat, Jaafarral, Tannal és Jeffrivel.

    Mindkét Jota-Sportos Oreca remekül jött ki a biztonsági autós fázisból, ami miatt kényelmes előnyt szereztek a legközelebbi riválisukhoz, a TDS Racinghez képest, akik még a verseny során meg is forogtak egyszer.

    A GTE Pro kategóriában a Porsche egy nem várt győzelmet aratott Kevin Estre-vel és Michael Christensennel, ezzel növelték előnyüket a pontversenyben. A győzelmükhöz nagyban hozzájárult az is, hogy a sokáig vezető 71-es AF Corse Ferrari defektet kapott az utolsó előtti órában.

    A verseny korai szakaszában még a Da Costa-Blomqvist páros BMW-je állt az élen, de a tempójuk nem volt elég a kategória győzelemre, így be kellett érniük a második hellyel.

    A Porsche a GTE Amatőr kategóriát is behúzta, ami nekik itt az első volt ebben a szezonban. A Bergmeister-Perfetti-Lindsey trió a Dempsey Proton Porschét előzték meg.

    A pontversenyben Alonso-Buemi-Nakajima csapat vezet kettő ponttal megelőzve a 2-es Rebelliont, akik ezt a versenyt feladták. Harmadik helyen pedig a másik Toyota áll, az ő hátrányuk 19 pont.

  • Alonso és a Toyota már a szerződéshosszabbításól tárgyal

    Alonso és a Toyota már a szerződéshosszabbításól tárgyal

    Nemrég kiderült, hogy a Toyota már most tárgyal Fernando Alonsóval a 2018-2019-es WEC szuperszezon utáni folytatásról.

    A McLaren Forma-1-es csapatának pilótája az év elején csatlakozott a Toyota csapatához, a 8-as autójukba ült be Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi mellé. Az ő csapatuk szerezte meg a japán gyártó első Le Mans-i 24 órás győzelmét.

    Alonso szerződése jövő júniusban jár le, a Le Mans-i szezonzáró után. A Toyota csapatának első embere, Rob Leupen szerint mindkét fél nyitott a folytatásra. Azonban bejelentésre leghamarabb 2019 tavaszán számíthatunk.

    Leupent a Motorsport.com kérdezte meg, hogy folytatnák-e a közös munkát Alonsóval a 2019-2020-as szezonban is: „Igen, és szerintem Fernando is szívesen maradna. Jelenleg is zajlanak a tárgyalások, de egy olyan pilótának, mint ő, rengeteg lehetősége van. Szóval most csak várunk, és meglátjuk, hogy alakul. Élvezzük vele a munkát, szeretnénk vele folytatni. Ha Fernando is szeretne maradni, nyitottak vagyunk a folytatásra.”

    Olyan hírek jelentek meg a közelmúltban, hogy Alonso jövőre nem fut teljes szezont az IndyCarban a Honda miatt, akik azért nem adnának motort, mert a rivális Toyotával áll szerződésben. Leupen elmondta, hogyha Alonso Honda motoros autóval megy az IndyCarban, attól még szóba jöhet a Toyotánál.

    „Nem hiszem, hogy beszélnünk kell erről, főleg, hogy úgy tudom, nem is elérhetőek a Honda motorok. De ez egy más széria, más a közeg. Ha mégis szóba jön a dolog, elgondolkodunk rajta, de először Alonsónak kell döntenie, hogy neki mi a legfontosabb. Ha minket választ, elmondjuk neki, mi szükséges. Boldoggá akarjuk tenni, de vannak határok a Toyotánál. Remélhetőleg találunk egy kompromisszumot.”

  • A WEC 2019/2020-as versenynaptára is formát öltött

    A WEC 2019/2020-as versenynaptára is formát öltött

    A WEC a következő szezonban visszatér Bahreinbe és Brazíliába, a Közel-Keleten pedig hat helyett már nyolcórás versenyeket rendeznek majd.

    Négyórás verseny lesz Silverstone-ban és Sanghajban, hatórás Fudzsiban, Sao Pauloban és Spában, nyolcórás pedig Bahreinben és a Sebringen. És persze ott van még a 24 órás Le Mans-i megmérettetés.

    A fudzsi verseny dátuma módosult az előzetes tervhez képest, annak érdekében, hogy na ütközzön majd a Forma-1-es Japán Nagydíjjal, ahogy a sanghaji dátum is változott, hogy ne egy időpontra essen a Makaói Nagydíjjal.

    Az 1000 mérföldes sebringi verseny időpontja még nem dőlt el.

    2019 szeptember 1  4 Hours of Silverstone Nagy-Britannia
    2019 október 6 6 Hours of Fuji Japán
    2019 november 10 4 Hours of Shanghai Kína
    2019 december 14  8 Hours of Bahrain Bahrein
    2020 február 1 6 Hours of São Paulo Brazília
    2020 március 1000 Miles of Sebring (8 hours) USA
    2020 május 2 6 Hours of Spa-Francorchamps Belgium
    2020 június 13-14 24 Hours of Le Mans Franciaország
  • Bemutatták a WEC 2019\20-as versenynaptárát is

    Bemutatták a WEC 2019\20-as versenynaptárát is

    Az FIA hosszútávú versenyzésért felelős bizottsága véglegesítette, és nyilvánosságra hozta a WEC 2019\20-as idényére szóló versenynaptárát. A nyolc helyszín közül egynek még nincs pontos időpontja.

    A bizottság pár módosításokat végzett az előzetes naptárhoz képest, amelyek elsősorban a kínai és a japán versenyeket érintették. Erre azért volt szükség, mert az F1-es naptár megjelenése után ütközés lépett fel a japán versennyel kapcsolatban, amit ezért egy héttel csúsztatni kellett. A kínai verseny pedig a legendás Macau Grand Prix-val ütközött, így a shanghaji versenyt november 10.-én rendezik majd meg.

    „A WEC 2019\20-as naptárba pontosan ugyanazokat a versenyeket és távokat tartalmazza, amiket már előzőleg ismertettünk. Néhány helyen azonban időpont ütközés lépett fel, más fontos sorozatokkal, így azokat csúsztattuk. Ez elsősorban sorozatoknak, a rajongóknak, a csapatoknak és a pilótáknak is fontos volt.” – nyilatkozta a sorozat vezetője Gerard Neveu.

    A WEC 2019\20-as versenynaptára

    2019.szeptember 1. Silverstone-i 4 órás
    2019.október 6. Fuji-i 6 órás
    2019.november 10. Shanghaj-i 4 órás
    2019.december 14. Bahrain-i 8 órás
    2020.február 1. Sao Paulo-i 6 órás
    2020.március Sebring-i 1000 mérföldes*
    2020.május 02. Spa-i 6 órás
    2020.június 13\14. Le Mans-i 24 órás

    *: pontos időpontot később ismertetik

  • Esti autós pornó: Mika Häkkinen és a McLaren F1 Laguna Secában!

    Esti autós pornó: Mika Häkkinen és a McLaren F1 Laguna Secában!

    Ez bizony nagyon rendben van: Mika Häkkinen meghajtotta az 1995-ös Le Mans nyertes McLaren F1 GTR-t Amerika egyik legkedveltebb pályáján, Montereyben. A RACER szerezte meg a belső kamerás felvételeket is tartalmazó felvételt, ami igazi csemege a rajongóknak: a kétszeres Forma-1-es világbajnok mögött bömböl a 12 hengeres V elrendezésű BMW motor, Mika pedig megküldi rendesen a legdrágább és legritkább McLaren F1-es autót.