Kategória: Endurance

  • Alonso rögtön kényelmesen érezte magát a Wayne Taylor Racingnél

    Alonso rögtön kényelmesen érezte magát a Wayne Taylor Racingnél

    Fernando Alonso elmondta, hogy egyből kényelmesen érezte magát annál a Wayne Taylor Racingnél, mellyel az e havi Daytona 24 óráson rajthoz áll.

    A kétszeres F1-es világbajnok mellett Toyotás márkatársa, Kamui Kobayashi is csatlakozott a WTR-hez, így a két állandó pilótával, Renger van der Zandéval és Jordan Taylorral alkotják a Cadillacet hajtó kvartettet.

    A 24 órás verseny előtt január 4-től 7-ig tartottak egy hivatalos tesztet, ami a „Roar Before the Rolex 24” névre hallgat. Itt a remeklő Mazda mellett azért Alonsóék is villogtak, kétszer végeztek az élen. Taylor pedig azonnal megdicsérte a két új csapattársat, emellett a tavaly már ezen a versenyen szerencsét próbáló Alonso is elégedett volt.

    „Minden rendben ment, elég sima hétvége volt” – mondta a spanyol. „Először próbáltam ki a Cadillacet, először dolgoztam a csapattal. Megvolt az üléspróba, átvettem a csapat filozófiáját, és elég sima volt. Remek emberek dolgoznak itt, boldog voltam az autóban, az első pillanattól kezdve elégedett voltam az egyensúllyal. Ismerem a pályát tavalyról, ez előnyt jelent. Koncentrálhattam arra, hogy működik a csapat, hogy akarják lebonyolítani a tesztet. Sikerült javítanunk az autón is. Sokat tanultunk, amiből majd merítünk a Rolex 24-en. Erős a csapatunk, minden pilóta elég tapasztalt és gyors, remélhetőleg képesek leszünk folyamatosan jó tempót futni.”

    Alonso a realitás talaján maradt, amikor a verseny megnyeréséről kérdezték, hiába tűnik erősnek a WTR.

    „Hosszú a verseny, minden a kezünkre kell, hogy játsszon. Rengeteg különböző faktor határozza meg a végső győztest. Nekünk csak a lehető legmagasabb szinten kell tartanunk a koncentrációnkat, a lehető legjobban kell teljesíteni a versenyt, segítenünk kell a csapatot a visszajelzéseinkkel és vigyáznunk kell az autóra a 24 óra alatt.”

    Kobayashi már magabiztosabban nyilatkozott: „Jól dolgozott együtt a csapat, amire számítottunk is. Tudjuk, mit kell tennünk. Mindegyikünk elég tapasztalt az ilyen versenyeken. Csak együtt kell működnünk, hogy mindenkit megfelelő sebességre hozzunk. Vannak még feladataink, melyeket teljesítve még erősebben térünk majd vissza. Van még bennünk tartalék, az elvárás a győzelem.”

    „Boldog vagyok, hogy itt lehetek, büszkén vezetek ennél a csapatnál. Szerintem jól megértjük egymást, élvezzük egymás társaságát. A pálya elképesztő, főleg az ovál rész. Mindig keresem az új dolgokat a motorsportban, ez a pálya pedig az” – zárta gondolatát a japán.

  • Alonsoék autója zárt az élen a tegnapi teszten

    Alonsoék autója zárt az élen a tegnapi teszten

    A Jordan Taylor, Fernando Alonso, Renger van der Zande és Kamui Kobayashi vezette Wayne Taylor Racing Cadillacet van der Zande repítette ez élre a szombati, daytonai teszten, mely a „Roar Before the Rolex 24” nevet viseli.

    Noha délelőtt még Alonso volt a leggyorsabb, végül a holland szerezte meg az első pozíciót a csapatnak. Van der Zande közel fél másodpercet adott a második helyezettnek, ideje 1:34.534 volt.

    Mögötte Ricky Taylor végzett a #7-es Acurával, a harmadik helyen pedig Olivier Jarvis végzett.

  • Alonsót is „megfertőzte” humoros csapattársa

    Alonsót is „megfertőzte” humoros csapattársa

    Jordan Taylorról már írtunk korábban Fernando Alonso kapcsán. Az amerikai versenyző Alonso csapattársa a Daytona 24 órás versenyen. Mikor kiderült, hogy Alonso indul a versenyen, Taylor egy videóparódiával köszöntötte őt. Amit Alonso utólag díjazott is.

    Taylorról tudni kell, hogy bár ránézésre teljesen másmilyen karakternek tűnik, rendkívül humoros figura, Instagramja ökörködésekkel van tele. Ezen kívül a 27 éves versenyzőnek van egy alteregója, Rodney Sandstorm, aki Jeff Gordon rajongó, és szokása, hogy különböző helyszíneken a „Walk It Talk It” című hip-hop számra adja elő rendkívül bonyolult „táncát”, természetesen Jeff Gordon dzsekiben.

    Ezen produkciót pedig most Alonso és Kamui Kobayashi is előadta. 😀

    https://www.instagram.com/p/BsRRiIwHNGa/

    És íme pár produkció „Rodney-tól”:

    https://www.instagram.com/p/BiK6RhmhrpX/

    https://www.instagram.com/p/BhZ9lnLhzlb/

     

  • Alonso már melegít a Daytona 24 órásra

    Alonso már melegít a Daytona 24 órásra

    Ugyan visszavonult az F1-ből és jelentősen nyugodtabb évre számíthat, de már most, januárban megkezdi 2019-es versenyprogramját Fernando Alonso.

    A spanyol a WEC-es kötelezettségei mellé bevállalt még egy Indy500-at, és azt a Daytona 24 órásat, ami január 26-27-én kerül megrendezésre, de már most megkezdik a csapatok a rá való felkészülést egy 3 napos (január 4-7.) teszt keretében. A futamon egyébként az egyik fő esélyes csapat, a Wayne Taylor Racing színeiben vesz majd részt egy Cadillac volánja mögött, olyan csapattársakkal, mint Kamui Kobayashi, Renger van der Zande és a csapatvezető fia, Jordan Taylor.

    Alonso a sajtótájékoztatón egyértelművé tette, hogy nagy várakozásokkal telve várja élete második Daytona 24 órását.

    „Idén sokkal tapasztaltabban érkezem Daytonába” – mondta a spanyol a RACER-nek. Nem ez az első hosszútávú versenyem. Tudom, hogyan kezeljem a forgalmat, az éjszakát, a pályát is ismerem. Idén nagyon versenyképes környezetbe kerültem, egy olyan csapatba, mely már sok sikert aratott ezen a versenyen. Szeretnék idén versenyképesebb lenni, jobban élvezném a futamot is.”

    Kiderült, hogy a csapattulajdonos, Wayne Taylor már a tavalyi verseny után megkezdte a tárgyalásokat Alonsóval, azonban a bejelentésre december közepéig várni kellett.

    „A tavalyi versenyen találkoztam Alonsóval, a verseny után nem sokkal pedig Zak Brownnal beszélgettünk róla” – magyarázta Taylor. „Fernando ugyan érdeklődőnek tűnt, de volt egy megakadás, így másokat is megkörnyékeztünk. Majd egyszer csak a semmiből Zak megkérdezte, van-e hely még Fernandónak, mi pedig azt mondtuk, persze.”

    A tárgyalás Alonsóval hónapokig elhúzódott, ám Kobayashival viszonylag hamar sikerült megegyezni.

    „Az elérhető pilóták közül szemezgettünk, az átlag köridőket hasonlítottuk épp össze, ekkor merült fel Kamui Kobayashi. Egyik este felhívtam, de akkor már neki hajnali három volt, szóval leraktam inkább a telefont. Mégis egyből visszahívott, így megkérdeztem, lenne-e kedve nálam vezetni a Daytonán, ő pedig egyből igent mondott és még telefonon elrendeztük a dolgokat.”

  • Alonso értékelte új csapattársa, Jordan Taylor humorát

    Alonso értékelte új csapattársa, Jordan Taylor humorát

    Emlékeztek még arra, hogy november végén Jorday Taylor miként figurázta ki egy videóban Fernando Alonsót? Ha nem, ide kattintva megnézheted.

    Taylor Alonso csapattársa most a Daytona 24 órás versenyen és mondhatni ezzel a videóval üdvözölte a spanyolt. Az abszolút humornak szánt alkotáson Alonso rajongó némileg felháborodtak, legalábbis azon kommentek alapján, amiket mi láttunk, azonban úgy fest, hogy Alonsonak tetszett a videó.

    Az alábbi képet Taylor azzal a szöveggel tette közzé, hogy „Igent mondtam”. 😀

    https://www.instagram.com/p/BsL6M_TDsXx/

    Talán állíthatjuk, hogy egyébként Taylornak elmentek otthonról, a szó pozitív értelmében. 😀 Az alábbi videón Zoolandert meghazudtoló módon mutatja be új overálját. 😀

    https://www.facebook.com/225907974158713/videos/590001984792360/

     

  • Vergne továbbra is a G-Drive versenyzője lesz

    Vergne továbbra is a G-Drive versenyzője lesz

    A Formula E negyedik szezonjának bajnoka, Jean-Eric Vergne az orosz G-Drive Racingnél fog versenyezni a WEC-ben. Az orosz csapat a tegnapi nap folyamán jelentette be, hogy az egykori Toro Rosso pilóta továbbra is náluk fog majd versenyezni.

    A francia bajnok szinte minden egyes hétvégén részt tudott venni a G-Drive színeiben a szezonnyitót kivéve. Vergnenek ugyanis ekkor a Formula E-ben is jelenése volt. Vergne csapata megnyerte az LMP2-es kategóriát a Le Mansi 24 órás versenyen, azonban a csapatot később kizárták, mert az az autójuk üzemanyag platformja illegális volt.

    „A G-Drive az egyik legjobb és legeredményesebb csapat a hosszútávú versenyzésben,” – nyilatkozta a Techeetah franciája. „Örülök, hogy tovább folytathatjuk a közös munkát és annak is, hogy nagy szerepet vállalhatok majd a céljaink elérésében 2019-ben is.”

    Az orosz istálló még mindig nem ismertette a következő évi programjukat. A 2019-es szezonban a WEC-en kívül valószínűleg az ELMS-ben is láthatjuk majd az orosz istálló autóit.

    „Az előző szezonban Jean-Eric megmutatta, hogy ott van a világ legjobb versenyzői között,” – véli az orosz csapat sportigazgatója, Roman Rusinov, aki állítólag jövőre már Vergne csapatában fog versenyezni.

    „Vergne lett a harmadik legjobb versenyző Lewis Hamilton és Fernando Alonso mögött az Autosport magazin top 50-es listáján. Nyilvánvaló volt, hogy tovább szeretnénk folytatni a munkát Jean-Erickel.”

    Az elektromos széria bajnoki címvédője a második helyen végzett a Formula E ötödik szezonjának nyitóversenyén, a szaúd-arábiai Rijádban.

    Az elektromos széria versenyeinek egyike sem ütközik a hosszútávú széria versenyeivel, szóval Vergne minden egyes versenyen részt tud majd venni. Azonban az ELMS paul ricardi, illetve monzai versenye egybe fog esni a Formula E római, illetve monacói fordulójával.

  • Red Bull B terve: F1 helyett Le Mans

    Red Bull B terve: F1 helyett Le Mans

    Az Aston Martin Valkyrievel karöltve a Red Bull már kidolgozott egy alternatívát, ha a 2021-től a Forma-1-ben életbe lépő új Concorde-Egyezmény nem lesz számukra megfelelő.

    A Red Bull Forma-1-es szerepvállalása 2020-ig biztos csupán. Ekkor jár le az eddig érvényben lévő Concorde-Egyezmény, ami a Forma-1-et alapvetően beszabályozza.  Azt viszont egyelőre még nem tudni, hogy a 2021-től érvényes új egyezmény hogyan is fog kinézni, emiatt a Red Bull egy B tervvel is előállt.

    „Van egy megállapodásunk, ami 2020-ig szól. Addig van érvényben a jelenlegi motorszabály és a Concorde-Egyezmény is. Addig nem lesz sem a Hondától sem a Red Bulltól sem döntés. Biztos, hogy nem fogunk semmitől és senkitől függeni, mint ahogy volt ez korábban, amikor visszaestünk.” – mondta Helmut Marko a motorsport-total.com-nak adott interjújában.

    Marko ezalatt arra gondolhatott, hogy a hibrid korszak elején szerettek volna motort kapni a Mercedestől, de ez végül nem valósult meg, így kényszerből kellett maradniuk a Renault-nal. Ami nem tudott felnőni a csapat elvárásaihoz, így a Hondára váltanak két szezon erejéig, de már felkészültek arra is, hogy ha esetleg nem nyeri el a tetszésüket az új szabályrendszer.

    „Ebben az esetben befejezzük a jelenlegi tevékenységünket és egy másik sorozatban indulnánk. Mondjuk a Valkyrie-vel a Le Mans hiperautós korszakában.” – példálózott az osztrák.

    Az Aston Martin Valkyrie egy szupersportautó 1100 lóerővel és 400 km\h-s végsebességgel. Ami a Red Bull Technology, azon belül is Adrian Newey és az Aston Martin közös „gyermeke”. Ezzel az autóval a 2020-ban érkező új WEC szabályoknak eleget téve a Red Bull elindíthatja az LMP1-es csapatát.

    „Voltak már egyeztetések a hiperautók LMP1-es érkezésével kapcsolatban. Ez most egy kicsit változott. De még mindig úgy tűnik, hogy elfogadható áron lehetne csapatot indítani.” – folytatta.

    A Red Bull még privát csapatként sosem vett részt a Le Mans-i 24 órás versenyen, de ezt az osztrákok mindenképp szeretnék egyszer megvalósítani ezt. Helmut Marko számára viszont nem ismeretlen a legendás verseny, mert 1971-ben egy Porscheval megnyerte azt, és akkor a csapatával felállított egy távolsági rekordot amit csak 2010-ben tudtak megdönteni.

    „Ha a Forma-1-ben bevezetnék a költségvetési plafont akkor le kellene építenünk az embereket. Ezt nem feltétlenül akarjuk. Őket viszont egy ilyen projektben használhatjuk. A pénzügyi teher az Aston Martinra nehezedne, ami egyértelmű, mert ők már nyertek Le Mans-ban. Ez viszont passzolna a mi koncepciónkhoz.” – tette hozzá az osztrák.

  • Nézd meg, hogy vezet Zanardi Daytonában!

    Nézd meg, hogy vezet Zanardi Daytonában!

    Alex Zanardi mindkét lábát elvesztette egy 2001-es Champ Car baleset következményeként. De ahelyett, hogy magába zuhant volna, példát statuált, és visszatért a versenyzéshez. Mindemellett négy paralimpiai aranyérme is van.

    Az 52 éves Zanardi most a januári Daytona 24 órás versenyre készül a Rahal Letterman Lanigan Racing BMW M8 GTE-jével.

    A minap tesztelt is az autóval, melyet némileg átalakítottak számára, hogy kézzel tudja vezérelni. Az alábbi videón pedig meg is nézhetitek, hogyan vezet Zanardi Daytonában.

  • A Ferrarit komolyan érdekli a WEC új szabályrendszere

    A Ferrarit komolyan érdekli a WEC új szabályrendszere

    A Ferrari az egyike annak a számos nagynevű autógyárnak, akik komoly érdeklődést mutatnak az LMP1 iránt a 2020\21-es szezonban bevezetendő „hypercar” szabályrendszer miatt.

    Számos forrás is alátámasztja a dailysportscar.com értesüléseit, miszerint az olasz autógyár – akik részt vesznek a technikai munkacsoportban a szabályok kidolgozásában – komolyan tervezi, hogy az új szabályok második évében, vagyis a 2021\22-es szezonban elindítja az LMP1-es programját. A Ferrari viszont még kivárja a szabályok végleges formáját, hogy eldöntsék-e, hogy gazdaságilag megvalósítható lesz-e.

    Az új szabályok jelen állás szerint sokkal barátibb költségeket fognak tartalmazni, emiatt lehet a Ferrari gyári csapatként jelen, nem pedig egy partner csapat közreműködésével.

    A Ferrari mellett a Toyota, a McLaren, az Aston Martin, a Glickenhaus és még egy nagynevű gyártó is részt vesz a szabályok kidolgozásában. Ők mindnyájan komoly érdeklődői az új érának.

    Az idő rövidsége miatt az új szabályok első évében még lesz lehetőség a jelenlegi, nem-hibrid privát LMP1-es autók indítására, amely lehetőséget a Ferrarinál erősen fontolóra vesznek.

  • Button nem lesz ott minden WEC hétvégén

    Button nem lesz ott minden WEC hétvégén

    Az SMP Racing LMP1-es alakulata megerősítette, hogy Jenson Button kihagyja a jövőévi sebringi és spái WEC fordulókat, mivel azok egy időpontra esnek a Super GT programjaival. Ez utóbbi szereplését pedig kicsit előbbre valónak tartja. Célja, hogy megvédje idén megszerzett bajnoki címét.

    Ennek tükrében Button következő WEC szereplése júniusban lesz, a Le Mans-i 24 óráson.

    „Mindig is világos volt, hogy nem lesz egyszerű kombinálni a WEC és a Super GT szereplésemet.” – mondta Button, aki mindemellett szakértő is lesz a Sky F1-nél. „A sanghaji pódium hihetetlen eredmény és fejlődés volt a csapatunk számára, és megpróbálunk tovább dolgozni azon, hogy még nagyszerűbb eredményeket érhessünk el.”

    Az SMP még nem jelentette be, hogy ki fogja Buttont a Sebringen helyettesíteni, de nem kizárt, hogy Szergej Szirotkinnal egészül majd ki a Vitaly Petrov – Mikhail Aleshin orosz duó.