Kategória: Endurance

  • Vandoorne veszi át Button helyét a WEC-ben

    Vandoorne veszi át Button helyét a WEC-ben

    A belga Stoffel Vandoorne rajthoz áll a jelenlegi WEC szezon utolsó két fordulójában, méghozzá Jenson Button helyén.

    Az ex-McLaren és jelenlegi HWA pilóta a spái hat órás és a Le Mans-i 24 órás versenyeken fogja vezetni a 11-es számú SMP Racing LMP1-es autóját. Csapattársai Vitaly Petrov és Mikhail Aleshin lesznek.

    Az orosz csapat másik autója változatlan felállással, vagyis a Sarrazin-Sirotkin-Orudzhev trióval fog rajthoz állni.

    Belgiumban Brendon Hartley helyén fog versenyezni, míg Le Mans-ban pedig 2009 Forma-1-es bajnokát fogja helyettesíteni, aki több időt szeretne együtt tölteni várandós párjával.

    „Nagyon élveztem a versenyzést az SMP Racingnél, és boldog vagyok, hogy dobogóra is állhattam a csapattal, de úgy döntöttem, hogy most több időt akarok tölteni a menyasszonyommal a terhessége alatt. A döntésemet az is megkönnyítette, hogy a Toyotákat elérhetetlennek tartom egy privát autóval.” – nyilatkozta Jenson Button.

    Az orosz csapat eredetileg Brendon Hartleyt szerződtette Button helyére, és ő vele is akarták volna befejezni a szezont, de a Le Mans-i szereplést az új-zélandi elutasította, mivel egy másik elkötelezettsége lesz a francia klasszikuson, úgy hírlik, hogy a Toyota tartalékja lehet majd azon a hétvégén. Mivel Vandoorne számára nincs lehetőség, hogy Le Mans előtt megismerkedjen az autóval, ezért Hartley is úgy látta jónak, hogyha inkább a belgát hagyja versenyezni Spában maga helyett, hogy ismerkedjen az autóval.

    „Nagyon büszke vagyok, hogy csatlakozhatok az SMP Racinghez és vezethetem a BR1-et a hazai versenyemen Spában és a legendás Le Mans-i 24 órás futamon is. Az LMP1-es autók nagyon igényesek és a teljesítményük közel áll egy Forma-1-es autóéhoz. Nagyszerű lesz majd együtt dolgozni olyan tapasztalt pilótákkal, mint Vitaly Petrov Mikhail Aleshin. A célom az, hogy hozzájáruljak a csapat teljesítményéhez és a közös munkával fejlesszük a BR1-et valamint jó benyomást tegyünk mindenkire.” – mondta Vandoorne.

  • Alonso búcsút inthet a WEC-nek, és akár az F1-ben is folytathatja

    Alonso búcsút inthet a WEC-nek, és akár az F1-ben is folytathatja

    Fernando Alonso nem valószínű, hogy marad a WEC-ben a 2019/2020-as szezonra, miután a fő célját már elérte a sorozatban: megnyerte a Le Mans-i 24 órást.

    A WEC pontvadászatában élen álló spanyol nem valószínű, hogy hosszabbít a Toyotával, és állítólag már a helyettese is megvan. A Motorsport.com úgy tudja, hogy a korábbi kétszeres WEC bajnok Brendon Hartley lehet Buemi és Nakajima csapattársa. Az Alonso esetleges távozásáról és pótlásáról szóló kérdéseket a Toyota nem kívánta kommentálni, csak ennyit mondtak: „Számításaink szerint viszonylag hamar bejelentjük a pilótáinkat a következő szezonra.”

    Állítólag Alonso és a Toyota érdekei abból a szempontból nem egyeznek, hogy a spanyol még eldöntetlenül hagyná a közös folytatás kérdését, a japánok viszont mihamarabb szeretnék véglegesíteni a pilótafelállásukat.

    Az F1-ből való távozása óta egyébként a spanyol talán aktívabb, mint valaha. Tesztelt Dakar autót, folyamatosan készül a májusi Indy500-ra, januárban megnyerte a Daytona 24 órást. És akkor a WEC versenyekről még nem is beszéltünk: nemrég húzta be a Sebringi 1000 mérföldest.

    Az év második felében vélhetően több időt fordít majd a pihenésre, és 2020-ra nézve semmilyen opciót nem zárna ki, az F1-et sem.

    „Úgy érzem, kicsit fel kell töltődnöm. 2020-ban viszont mehetek egy teljes IndyCar vagy F1 szezont, de lehet, hogy más szériában futok teljes évet.”

    Érdekesség, hogy Zak Brown nemrég azt mondta, hogy a McLaren hamarosan elinduló teljes szezonos IndyCar projektjének Alonso nem része. Az biztos, hogy a spanyol nyár környékén dönt majd a jövőjéről.

  • Mika Häkkinen újra versenyezni fog!

    Mika Häkkinen újra versenyezni fog!

    A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen hamarosan újra versenyezni fog. A most 50 éves finn 2001 végén távozott a Forma-1-ből, majd 2005-től három évet töltött a DTM-ben, de egy-egy verseny erejéig más bajnokságokban is szerepelt. Hivatalosan azonban sosem mondta ki, hogy visszavonult volna, sem a versenyzéstől úgy általában, sem a Forma-1-ből. Utóbbiba már nem valószínű, hogy visszatérne, hiszen a jelenlegi mezőny legfiatalabbja 31 évvel fiatalabb nála.

    A versenyzés azonban továbbra is vissza-visszatér az életébe. Idén augusztus végén Häkkinen újra autóba ül. Katsuaki Kubota és Hiroaki Ishiura csapattársaként egy McLaren 720S GT3-at vezet majd a suzukai 10 órás versenyen.

    „2017 márciusában 16 év után először látogattam el a suzukai pályára, és újra találkozhattam a japán rajongókkal.” – mondta Häkkinen. „Tavaly egy MP4/13-at vezettem és nagyon élveztem Suzuka egyedi nyomvonalát.”

    „És idén úgy döntöttem, hogy visszatérek a versenyzéshez legutóbbi, az Intercontinental Le Mans Cupos versenyem után, melyet a Zhuhai International Circuit-en rendeztek 2011-ben, és Suzukát választom erre a visszatérésre. Suzuka ugyanakkor az a hely számomra, ahol megnyertem első F1-es bajnoki címemet, és ahol nagyon sok lelkes japán barátom van. Nagyon hálás vagyok Katsu-sannak és a Mobilitylandnek, hogy lehetővé teszik ezt a csodálatos projektet.”

    A suzukai 10 órás versenyre az augusztus 23-25-i hétvégén kerül majd sor.

  • Bakelit lemezek készültek a Le Mans győztes Porsche 919 Hybrid gumijaiból!

    Bakelit lemezek készültek a Le Mans győztes Porsche 919 Hybrid gumijaiból!

    A Porsche nem mindennapi dolgot tett: Le Mans győztes autójuk régi gumijaiból bakelit lemezeket készítettek!

    Nagyon sok minden készült már versenyautók elemeiből, legutóbb pedig arról számoltunk be, hogy Pirelli F1-es gumik inspirálta bluetooth hangszórók készültek. Most pedig itt ez a különleges bakelit.

    A Porsche az a márka, mely a legtöbb Le Mans-i 24 órás győzelemmel rendelkezik. Legutóbb 2017-ben nyertek a 919 Hybriddel, mely szezon után ki is vonultak a WEC-ből.

    Megemlékezvén a Porsche sikereiről, a márka „The 24 Minutes of Le Mans” címmel készített egy felvételt. Ez valójában 24 történet a márka le mans-i sikereiről és kudarcairól, melyeket olyan emberek mesélnek el, akik részesei voltak azoknak. Ezek a történeket ráadásul, különleges módon, a 919 Hybrid gumijaiból készült limitált darabszámú bakelitekre kerültek fel.

    A bakelit lemezekből mindössze 200 darab készült, ebből azonban mindössze 24 darab készült a közönség számára, melyekre jótékonysági árverésen lehetett licitálni.

    Aki azonban „csak” meghallgatni szeretné a 24 sztorit, az megteheti Spotify-on, Soundcloudon, vagy iTunes-on.

  • Brawn GP festésű Honda NSX készül

    Brawn GP festésű Honda NSX készül

    Jenson Button összeállt az RJN Motorsporttal, és megalkottak a Blancpain GT Series-re egy különleges festést a Honda NSX GT3 Evonak.

    Az autó fehér lesz, fekete, és neon sárga színekkel mely a Brawn GP autójára emlékeztet, mellyel Jenson 10 évvel ezelőtt F1-es világbajnok lett. A csapat Jenson Team Rocket RJN néven vesz majd részt a bajnokságban, az azonban még nem ismert, hogy kik lesznek a versenyzők.
    Ott lesznek Monzában, Silverstone-ban, a Paul Ricardon, és a Circuit de Catalunyán, ezen kívül az RLN azt fontolgatja, hogy rajthoz áll a Spái 24 órás versenyen is.

    „Honda nagykövetként, örömömre szolgál, hogy részese lehetek valaminek, ami összehozza a Honda NSX-et és a Blacpain GT Seriest, és nagyon várom már, hogy ez a projekt kibontakozzon.” – mondta Button.

    https://www.instagram.com/p/BtoKgsJBrWX/

  • Verstappen és Norris egy verseny erejéig csapattársak lesznek

    Verstappen és Norris egy verseny erejéig csapattársak lesznek

    A Red Bullos Max Verstappen és a McLarenes Lando Norris is osztozik majd egy BMW Z4 GT3-as autón a hétvégi Bathursti 12 órás virtuális versenyen a Team Redline színeiben.

    A két Forma-1-es pilóta mellett a sztárok csapatát alkotja még a BMW gyári pilótája Nicky Catsburg illetve a Supercars-ban nagy menőnek számító Shane van Gisbergen is.

    Catsburg számára ez lesz a második alkalom egy hét alatt, hogy teljesíti ezt a híres 12 órás versenyt, ugyanis múlthéten részt vett a valós versenyen is.

    „Mindannyian szeretjük a virtuális versenyzést. Holtszezon van és rengeteg időt töltünk télen a szimulátorban. Atze Kerkhof [a Team Redline vezetője – a szerk.] volt ennek a központi figurája, rengeteget készültünk együtt a tél során. Akárcsak a valóságban, úgy itt is egymást váltogatjuk, tehát amikor Max kiszáll az autóból, akkor én ugrok be a helyére, megteszek pár etapot és újra cserélünk. Nagyon várom már ezt, azért is mert, amikor legutóbb részt vettem a valódi viadalon, akkor technikai probléma miatt nem tudtam befejezni.” – nyilatkozta Catsburg a motorsport.com-nak.

    A verseny egyébként majd az interneten is követhető lesz.

  • A Toyota Sebringben tesztel a héten

    A Toyota Sebringben tesztel a héten

    A Toyota először gyűjthet tapasztalatot az eheti tesztjük alkalmával a WEC világbajnokság következő fordulójának helyszínén, Sebringben.

    A japán gyártó kedden kezdi meg a munkát a két TS050 Hybridjével és mind a hat pilótájával, beleértve Fernando Alonsot is.

    Ugyan az amerikai helyszínen startolt az újjászületett széria 2012-ben, ám akkor a Toyota még nem volt ott a versenyen, és azóta először tér vissza ide a mezőny. A pályán így tehát egyáltalán nincs tapasztalatuk, ezért döntöttek úgy, hogy lefoglalják a 6 kilométeres, meglehetősen egyenetlen aszfaltcsíkot még úgy is, hogy a március 15-én megrendezésre kerülő 1000 mérföldes előtt lesz egy hivatalos kétnapos kollektív teszt.

    A Toyota Motorsport GmbH technikai igazgatója, Pascal Vasselon szerint a teszt érdekes lehet, de hangsúlyozta, nem létfontosságú.

    „Nem mondanám kényszernek, hiszen Portimaoban sokat teszteltünk a tél során, azt a pályát pedig hasonlóan egyenetlenre taksáljuk, mint a sebringit. Sokszor gondoltunk arra, hogy ejtjük ezt az eseményt, de végül úgy sakkoztunk, hogy beleférjen a költségvetésbe.”

    A gyakorláson nem csak a Toyota vesz részt, ott lesz például a Ganassi Ford GTE Pro csapat, de a Dragonspeed LMP1-es és LMP2-es legénysége is tiszteletét teszi. Rajtuk kívül ott fog körözni még a Jackie Chan DC Racing P2 csapat is.

    A március 15-i hétvége eléggé zsúfolt Sebringben, hiszen a pénteki WEC verseny után másnap az IMSA ottani 12 órás futama startol.

  • Egy év után kiszállhat a WEC-ből a BMW

    Egy év után kiszállhat a WEC-ből a BMW

    A motorsport.com értesülései szerint a BMW-nél erősen fontolóra vették azt, hogy a jelenleg is futó WEC szezon végeztével hátat fordítanak a hosszútávú versenyzésnek, csupán egyetlen szezon után.

    A bajor márka a 2018\2019-es WEC szuperszezonjának elején csatlakoztak a GTE Pro kategóriához az új M8 GTE modelljükkel, amivel egyébként az IMSA-ban is szerepelnek.

    Hiába a sikeres észak-amerikai szereplés (legutóbb a daytonai 24 órás versenyen arattak kategória győzelmet), Európában eléggé gyengén teljesítenek. A GTE Pro kategória gyártói tabelláján az utolsó helyet foglalják el, és csupán egyszer tudtak dobogóra állni. A versenyzők tabelláján sem sokkal jobba a helyzetük, a Da Costa/Blomqvist páros a kilencedik, míg a Tomczyk/Catsburg duó pedig a tizedik helyet foglalja el.

    A BMW Motorsport vezetője Jens Marquardt korábban már kifejezte elégedetlenségét a csapat jelenlegi pozíciójával kapcsolatban, illetve azt is elmondta, hogy a BMW elutasítja a hiperautós szabályrendszert. Ám azt is kihangsúlyozta, hogy a jövővel kapcsolatban addig nem döntenek, amíg júniusban véget nem ér az aktuális szezon.

    „Még mindig sok olyan dolog van a WEC-ben amit meg kell vizsgálnunk, biztos vagyok benne, hogy nem hoztuk ki a maximumot az autónkból. Erre fogunk koncentrálni a hátralévő futamokon. Miután minden lement azután leülünk majd és döntünk a folytatást illetően. Szerencsés helyzet az számunkra, hogy ez az a sorozat, ahol szinte semmit nem kell változtatnunk az autónk egy új szezonra.” – nyilatkozta Marquardt.

    Nem csak a BMW az egyetlen gyártó amelynek jövője kérdéses, ugyanis egy másik GTE csapat a Ford sem döntött még a további folytatást illetően. Pletykák szerint ők is inkább az IMSA felé kacsingatnának, és ha ez a két gyártó kiszáll a sorozatból az azt jelenti, hogy a GTE mezőnyét csupán három gyártó, a Ferrari az Aston Martin és a Porsche képviselné.

  • A Haas megengedte, hogy Magnussen rajthoz álljon Daytonában

    A Haas megengedte, hogy Magnussen rajthoz álljon Daytonában

    Kevin Magnussen zöld utat kapott csapatától, ha akar, akkor a jövőben részt vehet a Daytona 24 órás versenyen.

    Korábban is találgatták, a dán versenyző csatlakozik-e édesapjához, és részt vesz-e az amerikai megmérettetésen, ám miután a Haas nem gördít akadályt az apa-fia felálláshoz, akár már jövőre is bővülhet a Formula 1-es pilótával a mezőny.

    ,,Szerintem ez egy jó ötlet, Kevin szerint is az, és Corvette is így gondolja. Ez az egész összes is jöhet, csak megfelelő logisztikai szervezést igényel a dolog.”– árulta el Kevin Magnussen édesapja, Jan Magnussen, aki maga is részt vett néhány futamon a Formula 1-ben.

    ,,Sosem tiltanám meg egy versenyzőnek, hogy részt vegyen egy másik versenyen. –nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Kevinnek engedni kell, hogy az édesapjával együtt rajthoz álljon Daytonába. Nos, nem tudom mikor fog ez bekövetkezni, viszont úgy tűnik, Jannak még van néhány jó éve versenyzőként.”

  • Daytonai kategória győzelem a BMW-nek – a győzelmet Charly Lamm emlékének ajánlják

    Daytonai kategória győzelem a BMW-nek – a győzelmet Charly Lamm emlékének ajánlják

    A 25-ös rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautó érzelmekben gazdag győzelmet aratott a hétvégén megrendezett Daytona-i 24-órás megmérettetés esővel áztatott, izgalmakkal teli futamán. „Charly Lamm azt akarta volna, hogy a végsőkig küzdjünk. Megtettük és megnyertük neki” – mondta Jens Marquardt a futam leintése után.

    A BMW RLL csapat lett a január 24-27. között megrendezett Daytona-i 24-órás megmérettetés abszolút győztese, miután a heves esőzések következtében másodjára félbeszakított futam leintésekor a 25-ös rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautó haladt a GTLM kategóriában versenyző mezőny élén. A második félbeszakítást követően a futam nem folytatódott, az egyesült államokbeli Connor De Phillippi, a brazil Augusto Farfus, az osztrák Philipp Eng és az egyesült államokbeli Colton Herta alkotta kvartett így a rendkívül változatos összecsapás első helyezettjeként végzett. Alex Zanardi volán mögé ülésének köszönhetően a 24-es rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautót is osztatlan rajongói figyelem övezte, amelynek kereszttüzében az olasz sportfenomén és három csapattársa, az egyesült államokbeli John Edwards, a finn Jesse Krohn és az ausztrál Chaz Mostert az összetett tabella kilencedik helyezettjeként zárta a futamot.

    A BMW M8 GTE versenyautó ezzel megszerezte harmadik GTLM futamgyőzelmét az IMSA WeatherTech SportsCar Championship mezőnyében. A bajor prémiumgyártó első ízben 1976-ban diadalmaskodott Daytonában, akkor a BMW 3.0 CSL modellel. Az aranyérmet további kettő követte a BMW M3 GTR versenyautóval 1997-ben és 1998-ban, majd a BMW prototípusai 2011-ben és 2013-ban is abszolút győzelmet arattak a floridai aszfaltcsíkon. A BMW RLL csapat most először állhatott fel a Daytona-i 24-órás megmérettetés dobogójának legfelső fokára.

    De Phillippi, Farfus, Eng és az IMSA-széria újoncaként debütáló Herta javarészt komplikációktól és eseményektől mentes versenyt tudhat maga mögött. Colton Herta a 64. körben megautózta a GTLM kategória leggyorsabb, 1:42,908 perces köridejét. Az éjszaka folyamán heves esőzés vette kezdetét, amelynek következtében a pályaviszonyok körről körre romlottak, mígnem hét órával a futam tervezett vége előtt biztonsági okokból félbeszakították az összecsapást. A megmérettetés mintegy két órával később, sárga zászló alatt folytatódott, amelyet a pályabírók összesen tizenhét alkalommal mutattak fel a 24-órás futam alatt. Az ismételt zöld lámpa után a BMW pilótái hibátlan vezetéssel szilárdították meg pozíciójukat az élbolyban, majd egy körrel a futam második félbeszakítása előtt Augusto Farfus átvette a vezetést a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautóval. Ez utóbbi a hétvégi megmérettetés döntő pillanatának bizonyult, a futam ugyanis a második félbeszakítás után nem folytatódott, így a BMW abszolút győzelmet ünnepelhetett.

    Anex Zanardi és csapattársai már a futam első félbeszakítása előtt az élboly mögött autóztak, miután a 24-es rajtszámú versenyautót számos alkalommal ki kellett hívni a boxba. A BMW M8 GTE már a verseny kezdeti fázisában egy kettős hibát produkált: amikor az olasz kiválóság, aki 2001-ben egy versenybaleset során mindkét lábát elvesztette, átvette csapattársától a volánt, a kormányoszlop kormányt rögzítő csatlakozója és a versenyautót felemelő patronok egyszerre romlottak el. A több ezer kilométernyi, intenzív tesztelés során a versenyautó egyetlen alkalommal sem mutatott hasonló meghibásodást, a helyreállítási munkálatok így temérdek időt emésztettek fel. A BMW M8 GTE ezt követően számos kisebb baleset miatt egyre hátrébb és hátrébb csúszott, az egyik legnagyobb figyelem mégis, a kilencedik helyezés ellenére is Alex Zanardi 24-es rajtszámú versenyautóját övezte.

    A 96-os rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautóval induló Turner Motorsport a GTD kategória tizedik helyén végzett, a németországi Jens Klingmann, valamint az egyesült államokbeli trió, Bill Auberlen, Dillon Machavern és Robby Foley összesen 560 kört autózott ki a gépből.

    A versenyhétvégét egy lesújtó hír árnyékolta be: Charly Lamm, a BMW Schnitzer csapat főnöke január 24-én, csütörtökön tragikus hirtelenséggel életét vesztette. A BMW RLL csapat így mindkét versenyautóra egy „Isten áldjon, Charly!” feliratú matricát ragasztott, a Daytona-i 24-órás megmérettetés abszolút győzelmét pedig a BMW Charly Lamm emlékének ajánlja.

    A BMW Motorsport igazgatójának, a BMW RLL csapat főnökének és a BMW M8 GTE versenyautó pilótáinak nyilatkozatai a Daytona-i 24-órás megmérettetés után

    Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

    „Micsoda verseny, és micsoda izgalmas győzelem – és mégis, mily nehéz napok ezek a BMW Motorsport életében. Egy ennyire eseménydús és kiszámíthatatlan futam után fantasztikus érzés volt felállni a Daytona-i 24-órás megmérettetés dobogójának legfelső fokára. Gratulálok Connor De Phillippi-nek, Augusto Farfus-nak, Philipp Eng-nek, Colton Herta-nak és mindenkinek a BMW RLL csapatnál! Gratulálok továbbá a müncheni mérnököknek, akik egy vérbeli győztest építettek nekünk! Rendkívül büszkék lehetünk erre a győzelemre, és a 24-es rajtszámú versenyautó kilencedik helyezése ellenére is úgy vélem, hogy pilótáink ma történelmi mérföldkőhöz érkeztek. Alex Zanardi jelenléte és versenyzése valósággal felrobbantotta a lelátókat, élő legendaként küzdött Jesse Krohn, John Edwards és Chaz Mostert oldalán, és a hátracsúszások ellenére sem vesztette el lendületét és motivációját. Pontosan ez az, ami annyira különlegessé teszi őt, és pontosan ez az, amiért a rajongók imádják. Alex és csapattársai igazi győztesnek érezhetik magukat, mi pedig Charly Lamm emlékének ajánljuk ezt a győzelmet. Elvesztése éppen olyan fájdalmas ma is, mint csütörtökön volt, amikor értesültünk a hírről. Ő azt akarta volna, hogy a végsőkig küzdjünk. Megtettük és megnyertük neki.”

    Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke:

    „Micsoda nagyszerű küzdelem! Daytonában futamot nyerni egészen különleges érzés. Ha figyelembe vesszük, hogy tavaly hol végeztünk ugyanitt, nem tudjuk nem elképesztően nagyra értékelni mindazt a munkát, amit a csapat az elmúlt időszakban véghez vitt. Szívből gratulálok a 25-ös rajtszámú versenyautó teljes csapatának! Ugyanakkor gratuláció illeti a 24-es rajtszámú versenyautó csapatát is, mert a szerencsétlen körülmények ellenére kiválóan küzdöttek.”

    Connor De Phillippi, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó egyesült államokbeli pilótája:

    „Ez egy igazán őrült futam volt, egyszerre száraz, nedves és hideg aszfalttal. Csapattársaim fantasztikus munkát végeztek. A versenyautó még most, 24 órával a futam rajtja után is teljesen újnak hat. Augusto kiváltképp hihetetlen munkát végzett az esőben. Tökéletesen megbizonyosodhattunk afelől, hogy a BMW M8 GTE egy végtelenül megbízható és versenyképes autó, amely minden versenykörülmények közepette helytáll. Az egész csapat nagyszerű munkát végzett. Megnyertük Daytonát, hihetetlen!”

    Augusto Farfus, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó brazil pilótája:

    „Ez a győzelem egyszerűen varázslatos, különleges jelentőséggel bír számomra. Néhány nappal ezelőtt egy igen fontos embert veszítettem el. Biztos vagyok benne, hogy Charly velem volt a siker felé vezető úton, így ez a győzelem az övé. Eljött az ünneplés ideje.”

    Philipp Eng, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó osztrák pilótája:

    „Az utolsó néhány órát uraló feszültség szinte elviselhetetlen volt. 24 órán keresztül egyetlen hibát sem vétettünk – és ennek meg is lett az eredménye. Szárazon is képesek voltunk tartani az élboly tempóját, amit azonban Augusto az esőben véghez vitt, egyszerűen leírhatatlan. Fenomenális élmény volt nézni, büszke vagyok rá, hogy egy ilyen csapattársam van. Ez a győzelem Charly-é.”

    Colton Herta, a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó egyesült államokbeli pilótája:

    „Végtelenül látványos volt! A szó szoros értelmében ez volt az első GT versenyem – és micsoda fantasztikus véget ért! A legjobb az egészben az éjszakai élboly volt, amikor a GTLM kategória első öt helyezettje szorosan egymás mögött vonatozott és mindannyian a jobb pozícióért versenyeztünk. Aztán jött Augusto, aki hihetetlen dolgot művelt az esőben és a mezőny élére vezetett minket. Alig tudom elhinni.”

    Alex Zanardi, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó olasz pilótája:

    „Egy hihetetlenül intenzív futamon vagyunk túl – amelyet a BMW nyert meg. Rendkívül boldog vagyok. Összességében én is a nagy csapat tagja vagyok, így egy kicsit én is győztesnek érzem most magam. Gratulálok a srácoknak! Augusto kiváltképp hihetetlen munkát végzett. Versenyzői szempontból nézve ugyanakkor nem sikerült megvalósítanunk minden célunkat a 24-es rajtszámú autóval. Hihetetlenül sajnálom mindazokat, akik keményen dolgoztak ezen a projekten, legyen szó akár Münchenről, akár az Egyesült Államokról. A felkészülési időszakban számtalan lehetséges forgatókönyvet végigpróbáltunk, majd az első box-kiállásnál olyasmi történt, amilyen azelőtt soha korábban. De erről szól a motorsport, el kell fogadnunk. Mindazonáltal, itt Daytonában olyan rajongói élményt, csapaton belüli fogadtatást és elismerő szeretetet kaptam, amely tündérmesékbe illő. Hatalmas köszönettel tartozom a BMW Motorsportnak és a BMW RLL csapatnak, amiért megadták nekem életem egyik legnagyobb élményét.”

    John Edwards, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó egyesült államokbeli pilótája:

    „Az elmúlt néhány hónap, amikor Alex Zanardi és a többi csapattársam oldalán teszteltem, rendkívül különleges élmény volt számomra. Óriási megtiszteltetés, hogy egy olyan fantasztikus egyéniség mellett dolgozhattam, mint Alex – és nem csupán a versenypályán, hanem azon kívül is. A verseny sajnos csalódással ért véget számunkra, túl sok zavaró körülmény jött össze ahhoz, hogy jó eredményt érjünk el. Csapatként azonban nagyon örülünk a 25-ös rajtszámú versenyautó győzelmének.”

    Jesse Krohn, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó finn pilótája:

    „Kőkemény verseny volt, amelyben egyáltalán nem volt szerencsénk, és a heves esőzés sem könnyítette meg a dolgunkat. Magával ragadó volt látni, ahogy Alex minden versenykörülményben képes volt az ideális íven tartani az autót, még az extrém erős felúszásokkor is. Örülök neki, hogy a 25-ös rajtszámú versenyautónak jól jöttek ki a dolgok. A verseny előtti intenzív felkészülés meghozta a gyümölcsét, a csapat nagyon megérdemelte ezt a győzelmet.”

    Chaz Mostert, a 24-es rajtszámú BMW M8 GTE versenyautó ausztrál pilótája:

    „Számos tényező szerencsétlen együttállása kellett ahhoz, hogy ne sikerüljön elérnünk a verseny előtt kitűzött célunkat. Mindent egybevetve azonban, a 24-órás versenyzés és az, hogy olyan különleges emberek mellett dolgozhattam, mint Alex Zanardi, John Edwards és Jesse Krohn, fantasztikus élmény számomra. Soha nem fogom elfelejteni.”