Kategória: Endurance

  • Button vissza akar térni a WEC-be

    Button vissza akar térni a WEC-be

    Jenson Button elárulta, hogy újra a WEC-ben szeretne versenyezni. A 2009-es Forma-1-es világbajnok rajong a le mans-i versenyzésért. A brit a Sky Sports-nak dolgozik a 2019-es szezon alatt, azonban elárult néhány tervet a 2020-as évével kapcsolatban.

    Button idén januárban töltötte be negyvenedik életévét. A Forma-1-ből 2016-ban vonult vissza, azonban a 2017-es Monacói Nagydíjon rajthoz állt, mivel az Indy 500-on induló Fernando Alonsót helyettesítette. Idén pedig a Super GT-ben versenyzett.

    „Rengeteg széria van, amit ki szeretnék próbálni. Szeretem az off-road versenyeket, de azok, amiket én eddig próbáltam, azok teljesen eltérnek a Dakar-tól. A Dakar sokkal nehezebb kihívás a sok ugratók és egyéb más tényezők miatt. Az idei év vége fele indulni fogok a Baja 1000-esen a barátaimmal, ami ugyanazon a hétvégén lesz, mint a DTM és a Super GT közös versenye, ami miatt nagyon izgatott vagyok. A jövőben egyértelműen versenyezni szeretnék Le Mans-ban. Nagyon érdekel az, hogy milyenek lesznek az új változtatások. Ha sikerülne jövőre, hogy újra induljak Le Mans-ban az remek tapasztalatszerzési lehetőség lenne. Valószínűleg az LMP2-ben fogok versenyezni, mert azoknak a kocsiknak sebessége hasonlít legjobban egy hiperautóéhoz” – nyilatkozta Button.

    (Szerző: Csatlós Martin)

  • Lynn a Jaguar tesztpilótája lehet, akár beugró is Sanyában

    Lynn a Jaguar tesztpilótája lehet, akár beugró is Sanyában

    A Jaguar felajánlotta neki a hivatalos tesztpilóta szerepét, így Alex Lynn Sanyában akár szerepelhet a mezőnyben James Calado helyett. A brit pilóta az előző szezon második felét teljesítette a csapatnál Mitch Evans csapattársaként, most úgy tudni még mérlegeli a lehetőséget.

    Utódja, James Calado azonban nem vehet részt a Sanya ePrix-n, miután a WEC-ben szerződés köti a Ferrarihoz. Ugyanazon a hétvégén tartják ugyanis a sebringi 1000 mérföldes viadalt, amin részt kell majd vennie vörösben.

    A Jaguar sportigazgatója, Gary Ekerold a csapat szezonnyitó rendezvényén azt mondta, Lynn ebben a hónapban kapott szóbeli ajánlatot, de a részletes szerződést csak nemrég vehette kézbe.

    „Még nem fogadta el, de még nem is utasította vissza, tehát várunk, és majd meglátjuk. Már van egy versenyülése az Aston Martin WEC programjától, mérlegelnie kell, szeretné-e elvállalni. Nem kell majd semmit feláldoznia azért, hogy a tesztpilótánk legyen.”

    A csapat elismeri Alex Lynn tavalyi teljesítményét, tavaly kétszer pontot szereztek együtt, egyszer pedig a harmadik rajthelyről indulhattak közösen. Végül utóbbit nem sikerült sikerre váltani, ugyanis a new yorki első versenyen Lynn kiállni kényszerült.

    „Alex mindenképpen azok közé tartozik, akik képbe jöhetnek.” – mondta James Barclay, a Jaguar Racing igazgatója Valenciában a múlt héten.

    „Azt kell tudnunk, hogy a többi kötelezettsége mellett hogyan fog dönteni. Ez is része a döntési folyamatnak, amiben benne vagyunk. Alex a listánk elején áll, ahogy lennie is kell.”

    Lynn még nem kommentálta a híreket, így egyelőre úgy néz ki, Sebringben versenyez majd.

  • Jenson Button Le Mans győzelmet szeretne

    Jenson Button Le Mans győzelmet szeretne

    Jenson Button, 2009 világbajnok, a 2016-os szezon végeztével hagyott fel a Forma-1-es versenyzéssel, noha a 2017-es Monacói Nagydíjon még rajthoz állt a McLarennel. Fernando Alonsót helyettesítette, aki épp az Indy 500-on versenyzett.

    A brit versenyző azóta a sportautós versenyzésre koncentrál: a japán Super GT-ben versenyez, valamint a WEC-ben is versenyzett az SMP Racing színeiben. Ilyenformán pedig továbbra is folytatni szeretné a versenyzést.

    „Még mindig versenyzem és nem is akarok ezzel felhagyni, még élvezem.” – mondta a 39 éves Jenson Button az F1 Beyond the Grid nevű podcastjában. „Továbbra is keresek új kihívásokat.”

    „Tavaly megnyertem a Super GT bajnokságot a csapattársammal, Naokival (Yamamoto). Az idei év egy kicsit katasztrófa, de ez csak egy dolog.”

    „Indultam Le Mans-ban, de nem egy olyan csapattal, mely meg is nyerhette volna Le Mans-t, de tapasztalatnak jó volt. Szeretnék (újra) indulni és versenyezni Le Mans-ban, és a győzelemért harcolni.”

    „Nagy leszorítóerejű autókra van szükségem, Le Mans stílusú autókra. Szeretnék hiperautókat vezetni. Szeretnék segíteni olyan autót építeni, mellyel lehet indulni és nyerni Le Mans-ban.”

    „Más endurance versenyeket is szeretek, ilyen például Daytona.”

    Noha tetszik neki a kihívás, hogy a csapattársaival ugyanazon az autón osztozik, de Button hozzáteszi, hogy szeret egymaga vezetni.

    „Nagyon érdekelnek a csapatsportok, de olyan versenyen is akarok indulni, ahol csak én vagyok az autóban.”

    „Így több időm van az autóban, több időm van a beállításokra, mivel én vagyok azon versenyzők egyike, akiknek igazán szükségük van arra, hogy olyan autót találjanak, amely nekik dolgozik.” – folytatta Button.

    „Meg kell találnom azt az egyensúlyt, ami jó nekem, és különbözik a legtöbb versenyzőtől. Ha ez nincs meg, sosem leszek elég erős.”

    „Olyasvalaki, mint Lewis (Hamilton), nagyon jó abban, hogy mindent kifacsarjon az autóból, még akkor is, ha a balansz nem is túl kedvező számára. Részemről, ha megtalálom a legjobb egyensúlyt, ami illik a vezetési stílusomhoz és működik, akkor úgy érzem, hogy legyőzhetetlen vagyok, de ha nem találom meg, akkor nagyon is legyőzhető vagyok.”

  • Fassbender útja Le Mansig – a Porsche dokumentumsorozata

    Fassbender útja Le Mansig – a Porsche dokumentumsorozata

    Michael Fassbender német színész álma az, hogy versenyezhessen Le Mansban, de ezt eddig csak kevesen érték el. Fassbender nagy autósport rajongó, és az elhivatottságát megmutatná oly módon is, hogy magas szintre eljutna a versenyzés terén. A Porsche meglátta a lehetőséget ebben, és egy moziminőségű trailerben tudatták, hogy október 11-től rendre heti szinten láthatjuk a színész kalandjait.

    Nehéz elérni azért azt a német gyártónál, hogy a Le Mans versenycsapatuknál valaki helyet kaphasson, teljesen mindegy az, hogy kiről van szó. Hihetetlen képességekre és eltökéltségre van szükség ahhoz, hogy képviselhesse valaki a márkát a legendás versenyen, és Fassbender mindent meg is tesz ezért, és megvalósíthassa az álmát. A többrészes sorozatban láthatjuk, hogy mennyire is nehéz elérni azt, hogy valaki sütkérezhessen a dicsőségben Le Mansban.

    Íme, az első rész:

  • LMP1-es autót fog tesztelni De Vries

    LMP1-es autót fog tesztelni De Vries

    A Formula 2 újdonsült bajnoka Nyck De Vries is részt fog venni decemberben a WEC újonc tesztjén, ahol a Toyota LMP1-es gépét vezetheti majd.

    De Vries számára nem lesz viszont ismeretlen a hosszú távú versenyzés, ugyanis az LMP2-es Racing Team Nederland színeiben indult a tavalyi világbajnoki sorozatban.

    Az egy napos újonc tesztre decemberben a bahreini 8 órás verseny utáni vasárnap kerül majd sor. Erre a tesztre a Toyota négy főt fog majd nevezni, köztük lesz a holland F2-es bajnok is.

    „Várjuk már a Nyckkel való közös munkát Bahreinben. Ő egy tehetséges pilóta, hatalmas potenciállal, amit már a Formula 2-ben és az LMP2-ben is bizonyított. Köszönet a WEC-nek, hogy megteremtette ezt a lehetősége, hogy közelebbről is meggyőződjünk a képességeiről.” – nyilatkozta a Toyota technikai igazgatója Pascal Vasselon.

    De Vries mellett a Toyotát vezetheti még Mikkel Jensen a BMW gyári pilótája, Job van Uitert aki legutóbb szintén az LMP2-ben vitézkedett és Vincent Abril a Blancpain GT sorozat egyik ásza.

    A bahreini újonc teszt két ötórás etapra lesz osztva, amelyben 2-2 versenyző fog részt venni az adott csapatnál. Minden versenyző maximum 30 kört mehet majd az autóval.

  • Jackie Chan csapata is a Goodyear-t választotta Silverstone-ban

    Jackie Chan csapata is a Goodyear-t választotta Silverstone-ban

    A Goodyear 13 év kihagyás után a FIA World Endurance Championship (WEC) négyórás silverstone-i versenyén tért vissza az endurance versenysporthoz, ahol a legújabb Goodyear Eagle abroncsokkal versenyző mindhárom csapat – Jota Sport (5.), a Jackie Chan DC Racing (4.) és a High Class Racing (7.) – ígéretesen szerepelt. A sorozat következő futamát Japánban, a Fudzsi versenypályán rendezik október 6-án.

    A Goodyear a 2019/2020-as bajnokság szeptember 1-jén megrendezett silverstone-i nyitó futamán mutatta be a nyolcfordulós WEC-szezon egyik legkeményebb, az LMP2-kategóriában induló csapatok számára, azok nagy leszorítóerejű prototípus-autóihoz készült négy vadonatúj abroncsát. Az LMP2-es az egyetlen WEC-osztály, ahol nyílt küzdelem folyik a különböző abroncsok között, így tökéletes terep a Goodyear legújabb technológiájának megmérettetésére.

    „A gumiabroncs-háború pozitív hatással van a versenysebességre. Az élmezőnyben folyó harcban több mint három másodperccel jobb köridők születtek, mint 2018-ban, és mindhárom autón „A”, „C” és az intermediate gumiabroncsainkat váltogatták a verseny négy órája alatt. Nagy öröm számunkra, hogy ilyen kemény versenypályán térhettünk vissza, ahol jó iramot diktáltunk, és a jövőre nézve is sokat tanultunk. Ez jó előjel a WEC-szezon hátralévő részére” – nyilatkozta Ben Crawley, a Goodyear motorsportokért felelős igazgatója.

    A WEC szabályai értelmében egy abroncsgyártó egy szezonban legfeljebb háromfajta száraz gumiabroncsot biztosíthat az egyes versenycsapatok számára. A hét versenypályán és összesen 12 ezer kilométeren végzett alapos tesztelés után a Goodyear választása első két abroncsára esett.

    Silverstone-ban a Goodyear „A” (legpuhább keverék) és „C” (közepes keverék) gumiabroncsait ajánlotta fel a három csapatnak. Mindkettő vadonatúj konstrukció, melyeket úgy alkottak meg, hogy a WEC-szezon változatos versenypályáin is mindig a megfelelő kezelhetőséget és konzisztenciát biztosítsák a csapatok számára.

    Mike McGregor, a Goodyear versenyzéssel kapcsolatos értékesítésért, valamint a tesztelésért és pályán nyújtott támogatásért felelős vezető szavait idézve: „Mivel a futamok hossza 4-től 24 óráig terjed, olyan termékcsalád megalkotása volt a célunk, amely sokoldalúságának és teljesítőképességének köszönhetően megbirkózik a változó hőmérséklettel és a kiállások közötti távokkal, valamint a legkülönfélébb vezetési stílusok igényeit is kielégíti.”

    A Silverstone-ban, Sanghajban, illetve a Fudzsiban megrendezésre kerülő első három verseny mérsékelt éghajlaton zajlik, így a Goodyear ott elsősorban a csapatokkal szorosan együttműködve arra koncentrál, hogy az „A” és a „C” gumiabroncsokat minél inkább az egyes autókra optimalizálja. Csak ezt követően fontolja majd meg a harmadik gumiabroncs bevezetését a december 14-én Bahreinben, vagy a február 1-jén São Paulóban megrendezendő futamon.

    Silverstone-ról már most el lehet mondani, hogy a pálya megújult felülete jelentősen befolyásolja a versenyzési stratégiát: „A tesztelés során kiderült, hogy a nemrégiben végzett burkolatfelújítás miatt jelentősen megnőtt a versenypálya tapadása, ami nagy igénybevételnek teszi ki az abroncsokat. Azt is észrevettük, hogy eső után több idő kell a pálya „felgumizásához”. Ez az egyik oka annak, hogy puhább keverékeket választottunk, így a versenyző nyugodtan odaléphet a gázra akár közvetlenül az után is, hogy vadonatúj abroncsokkal kigördül a boxból” – folytatja Mike McGregor.

    A pályafelújítás miatt a FIA lazított az előírásokon és engedélyezte a csapatok számára egy extra garnitúra gumiabroncs használatát a verseny alatt. A változtatás következtében a négyórás futam két kiállás között teljes sebességgel teljesített sprintek sorozatából áll, ami a másik oka annak, hogy a Goodyear agresszívabb stratégiát alkalmazott a gumiabroncsok kiválasztásakor.

    Ha egy versenyt nyáron Angliában rendeznek meg, akkor a nedves tapadás valószínűleg népszerű beszédtéma lesz. A Goodyear LMP2-es nedves gumiabroncsai forradalmian új futófelületi mintázattal büszkélkedhetnek. A vállrészen ívelt mintaárkok gondoskodnak a víz kiszorításáról nagy sebesség mellett, míg a nagyméretű, folytonos középső bordának köszönhetően a stabilitás és a tapadás a nagy erőhatásokkal járó, éles kanyarokban is megőrizhető. Ezt a kialakítást a Goodyear legújabb, ultranagy teljesítményű (UHP) járművek számára tervezett Eagle F1 SuperSport termékkínálata inspirálta.

    Az intermediate gumiabroncs felépítése megegyezik az „A”- típusú száraz gumiabroncséval, ami szintén jobb tapadást biztosít, amikor az út felülete nedvesről szárazra változik. Ennek a sokoldalúságnak köszönhetően a csapatok optimalizálhatják a két kiállás között megtett út hosszát.

    A Goodyear 7 különböző versenypályán végezte tesztjeit azzal a céllal, hogy a lehető legtöbb különböző nedves útviszony között próbálhassa ki a gumiabroncsokat. Az angliai Silverstone, Donington és Rockingham versenypályái mellett az észak-írországi Bishopscourt pályáját sem hagyta ki, mielőtt a portugáliai Portimaóban, a spanyolországi Motorland pályán, végül pedig az egyesült államokbeli Sebringen folytatta a teszteket. Mike McGregor hozzátette: „4 és 35 fok között teszteltük a nedves útviszonyokat, és ez igen tanulságosnak bizonyult. Most már tudjuk, mi kell ahhoz, hogy esőben is nyerjünk”.

  • Häkkinen hétvégén újra rajthoz áll

    Häkkinen hétvégén újra rajthoz áll

    Hétvégén újra versenyen indul a kétszeres Forma-1-es világbajnok Mika Häkkinen.

    Nem meglepő módon egy McLarent hajt majd ugyanis vasárnap a suzukai 10 órás versenyen áll majd rajthoz egy McLaren 720S GT3-assal. Harmadmagával, Katsuaki Kubotával és Hiroaki Ishiurávl megosztva vezet majd a finn.

    Az 50 éves Häkkinen legutóbb 2013-ban indult versenyen.

    Nem ő lesz azonban az egyetlen egykori F1-es verenyző a mezőnyben – bár az egyetlen F1-es bajnok igen -, mivel Markus Winkelhock és Kamui Kobayashi is rajthoz áll majd.

    https://www.instagram.com/p/B01MX4kCaEE/

    https://www.instagram.com/p/B03fF9eiJG4/

    https://www.instagram.com/p/B07uDLEiXbU/

     

  • Felnyílt a motorháztető, nem talált be a boxutcába a BMW

    Felnyílt a motorháztető, nem talált be a boxutcába a BMW

    Mókás nézni, ahogy Rudi Adams gyakorlatilag vakon vezeti BMW M4 GT4-esét a Nürburgringen, de belülről ez bizonyára egyáltalán nem volt vicces.

    Felnylít ugyanis a BMW-n a motorháztető, amitől semmit nem lehetett látni. Adams így lassított és megpróbált bemenni a boxba, de mivel nem látott ki, elvétette a bejáratot is nekikoccant a korlátnak, mire a motorháztető lecsukódott. 

    Mutatjuk a videót:

    https://twitter.com/24hNBR/status/1142757792908005376

  • Max Verstappen apjával közösen indulna Le Mans-ban

    Max Verstappen apjával közösen indulna Le Mans-ban

    A holland Max Verstappen egyik legnagyobb álma, hogy édesapjával közösen egyszer elinduljon a Le Mans-i 24 órás versenyen, amit nem is tart annyira lehetetlen tervnek.

    Az Aston Martin LMP1-es autóval fog indulni majd a WEC új hiperautós korszakában, amit Adrian Newey fog tervezni. Így lehet esély arra, hogy a kapcsolatok révén egy jelenlegi Red Bullos kötelékbe tartozó versenyző legyen majd az egyik pilóta.

    Verstappen és az Aston Martin még nem beszéltek erről, de az ötszörös futamgyőztesnek vannak tervei.

    „Az én vágyam, hogy egy nap elinduljak Le Mans-ban, hogy ez mikor lesz, azt nem tudom. Azt viszont igen, ha ott rajthoz állok, akkor azt csak is édesapámmal teszem. Beszéltem már vele erről, de ehhez még sokat kell edzenie!” – fogalmazott a fiatal holland.

    Számára ez viszont egy teljesen új kihívás lenne, ugyanis gokartos karrierje után csak formula autókkal versenyzett. Azonban a virtuális világban már kapott némi kis ízelítőt a 24 órás versenyről, aminek nagy rajongója is.

    „Mindig követem a Le Mans-i 24 órás futamot, azóta mióta apám indult rajta. Nagyon király verseny.” – jelentette ki. Az ominózus viadal pedig a 2008-as volt, amikor Jos Verstappen is indult egy Lola-Aston Martin volánja mögött.

    „Amit kifejezetten kedvelek, az az, hogy rengeteg különböző autó és kategória van. Külön kihívás átmenni a forgalmon, az éjszakai vezetés pedig egyszerűen csodálatos. Online már kipróbáltam, nagyon élveztem.” – örömködött.

    A 21 éves pilóta nem is tartja ezt lehetetlennek, aktív Forma-1-es részvétel mellett sem, ugyanis Nico Hülkenberg 2015-ös sikere motiválja őt ebben.

    „Nico elindult és nyert. Én mindig is nyerni akarok, de természetesen egy ilyen hosszú és őrült versenyen szerencsére is szükséged van.” – jegyezte meg.

  • Alonso: Nem érdemeltünk győzelmet

    Alonso: Nem érdemeltünk győzelmet

    A kétszeres Le Mans győztes Fernando Alonso is elismerte, hogy jó nagy adag szerencsére is szükségük, volt, hogy megvédjék címüket a Le Mans-i 24 órás viadalon.

    A Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi trió által fémjelzett 8-as Toyota nyerte az idei Le Mans-i 24 órás versenyt, köszönhetően annak, hogy a rivális 7-es autó az utolsó órában két nem tervezett kerékcserét is be kellett iktatnia, vélt defektek miatt.

    A futam után a világbajnoki címet is bezsebelő Alonso elismerte, hogy végig gyorsabb volt a másik autó.

    „Ez egy nem várt fordulat volt. Nem volt meg a tempónk a 24 óra során, nem voltunk olyan gyorsak, mint a 7-es autó, és egyértelműen nem érdemeltünk győzelmet. A szerencse ma egy döntő tényező volt.” – kezdte a spanyol.

    „Emlékszem, mikor láttam a tévében, hogy Nakajima 2016-ban az utolsó percben áll meg vezető helyről. Tapasztaltam már hasonlót, amikor 2007-ben, 2010-ben és 2012-ben az utolsó méterekig harcoltam a bajnoki címért. Amikor ott vagy az utolsó pillanatokban, de nem tudod befejezni a munkádat, az iszonyatosan rossz és szomorú érzés. Együtt érzek a csapattársaimmal, azért is mert ők a barátaim is egyben. Ők érdemelték volna meg.” – tette hozzá.