Kategória: Endurance

  • Váratlanul lefújta a hiperautós programját az Aston Martin?!

    Váratlanul lefújta a hiperautós programját az Aston Martin?!

    Komoly csapás érte a hosszútávú világbajnokságot (WEC), miután az Aston Martin úgy döntött, hogy mégsem fog részt venni a hiperautós korszakban, ahol eredetileg egy Valkyrie-t használtak volna.

    Erről elsőként a RACER számolt be, akikhez egy belsős juttatta el az információt.

    A WEC új hiperautós korszaka idén szeptemberben veszi kezdetét. A brit márka eredetileg négy Valkyrie-t indított volna az új érában, amit a Multimatic épített volna. Ez a cég építi a DTM-es és GT3-as Astonokat is.

    Az Aston Martin kiszállása azt is jelenti az ACO és az FIA számára, hogy továbbra is a Toyota marad az egyetlen komoly gyári hátterű istálló a sorozatban. Az amerikai Glickenhaus már megerősítette, hogy ők 2021-es építenek majd hiperautót, míg a ByKolles is utalt rá, ám az ő pontos tervük nem ismert.

    Nemrégiben pedig a Peugeot erősítette meg, hogy 2022-re szeretnének visszatérni a hosszútávú versenyzés elitjébe, miután a partnerük a Rebellion Racing az idei Le Mans-i 24 órás verseny után kiszáll a bajnokságból. A franciák bejelentése azonban nem tér ki konkrétan arra, hogy hiperautót építenek-e vagy inkább a közös IMSA-WEC felé hajlanának.

    A kilépés oka nem ismert, ám feltehetően pénzügyi vonatkozása lehet a dolognak, ami sok kérdést vethet fel az új szabályrendszer életképessége terén. Ám az sem elképzelhető, hogy a vállalat inkább gőzerővel a jövő érkező, papíron gyári F1-es csapatára akar koncentrálni.

    Nem ez az első ilyen jellegű döntés idén a britektől, ugyanis egy év után a DTM-nek is hátat fordítottak.

  • Félelmetes baleset történt a Daytona 500-on!

    Félelmetes baleset történt a Daytona 500-on!

    A versenyt Denny Hamlin nyerte – zsinórban másodjára -, de most senki nem erre figyel, hanem arra, hogy hogy van Ryan Newman, aki súlyos balesetet szenvedett a verseny végén.

    Newman csapata azt közölte, hogy a versenyző sérülései súlyosak, de nem életveszélyesek.

    Newman az utolsó körben az élen állt, mikor Ryan Blaney lökhárítója meglökte Newman autóját, aki így kicsúszott a falhoz. Az autó előbb fejrefordult, majd átbucskázott egy másik autón is.

    Pár percbe telt, míg autóját talpra állították, majd Newmant kórházba szállították.

  • Daytona 24 órás: megint Cadillac nyert, most Alonso nélkül

    Daytona 24 órás: megint Cadillac nyert, most Alonso nélkül

    Alonso tavalyi csapata, a Wayne Taylor Racing négy év alatt harmadszor nyert Daytona 24 órás versenyt, most Kamui Kobayashi, Scott Dixon, Renger van der Zande és Ryan Briscoe összeállításban.

    Kobayashi 65 másodperccel futott célba hamarabb, mint a második, pole-ból induló Mazda egység. Ezzel a Cadillac továbbra is mindig megnyerte az IMSA WeatherTech SportsCar Championship első fordulóját. Csak öt alkalommal kellett lelassítani a mezőnyt baleset miatt, így új rekord született a megtett táv tekintetében is.

    A második autó – a Mazdás Oliver Jarvis, Tristan Nunez és Oliver Pla – mögött a Sébastien Bourdais, Loïc Duval és Joao Barbosa összeállítású Cadillac végzett. Juan Pablo Montoya az Indy 500 címvédőjével, Simon Pagenaud-dal és Dane Cameronnal negyedik lett.

    Az LMP2-es kategória egyik nyertese Harrison Newey lett, egy teljes körrel megelőzve a második helyezettet. DragonSpeed-beli csapattársai Ben Hanley, Henrik Hedman és Colin Braun voltak.

    Michelisz csapattársa, Augusto Farfus pedig a GT kategóriát nyerte meg Jesse Krohnnal, John Edwardsszal és Chaz Mosterttel egy BMW volánja mögött.

  • A FIA is elégedett az ACO/IMSA közös platformmal

    A FIA is elégedett az ACO/IMSA közös platformmal

    Elégedett a FIA, amiért az Automobile Club de l’Ouest (ACO) és az International Motor Sports Association (IMSA) közös fejlesztési technikai platformot hozott létre, melynek eredményeképp a gyártók egyaránt építhetnek autókat a WEC-nek és az amerikai testvér szériájának is.

    Richard Mille, a FIA endurance bizottságának az elnökeként így nyilatkozott:

    „Igazán örülök ennek a kezdeményezésnek, amelynek eredményeképp a FIA hosszútávú világbajnoksága csak erősödik. Ez a projekt a WEC-nek több gyártót és versenyzőt eredményez majd. A FIA támogatja ezt az új prototípus kategóriát, a megbízható partnerünkkel, az ACO-val együtt.”

  • Lefektették a közös IMSA és WEC szabályrendszer alapjait

    Lefektették a közös IMSA és WEC szabályrendszer alapjait

    A jövőben az LMDh osztály képviseli majd azt a kategóriát, ami mind a WEC mind pedig az IMSA sportautóinak az indulását is biztosítja egy közös szabályrendszer alatt.

    Az IMSA és a WEC promótere, illetve a Le Mans-i 24 órás verseny verseny szervezője az ACO pénteken ismertették nagy vonalakban az elképzeléseit a két sportautó sorozat ötvözéséről.

    Az LMDh autók alapját a következő generációs LMP2-es gépek fogják adni, amelyek a WEC-ben a 2021\22-es idénytől az IMSA-ban pedig 2022-től fognak megjelenni. Mindkét szervezet hossztávú célja, hogy a két kategória egyesüljön. Ez a tervek szerint leghamarabb 2025-ben valósulhat meg, miután az idén kezdődő hiperautós korszak öt éves szerződése lejár.

    „Az álom az, hogy legyen egyetlen egy olyan sorozat, ahol ugyanolyan tervezésű és teljesítményű autók vannak. A cél, hogy csak ez az egy osztály legyen, a hidrogén autók mellet. Amik 2024-ben érkeznek majd Le Mans-ba.” – mondta Peter Fillon az ACO elnöke.

    Az IMSA első embere is felszólalt a daytonai bejelentésen.

    „Szerintem minden itt lévő azt reméli, hogy a végeredmény egy egységes, közös formula lesz. Természetesen vannak olyan emberek, akik a hiperautók iránt elkötelezettek és vannak olyanok is, akik az itt leírtak mellett voksolnak. De a következő években összeférést fogunk tapasztalni, ez pedig egy valóra vált álom.” – örömködött John Doonan.

    A tervezett közös kategóriában is lehetnek majd hibrid és nem hibrid autók, és a közötti lévő teljesítményt majd a jól ismert BoP-val igyekeznek majd kiegyensúlyozni. Ezen fúzió lehetővé tenné a Le Mans-i autók idnulását olyan versenyeken is, mint a daytonai 24 órás, vagy a Petit Le Mans-nak nevezett 10 órás viadal a Road Atlanta-n.

  • Jövőre is Goodyear abroncsokon száguldanak Le Mans-ban és WEC-ben

    Jövőre is Goodyear abroncsokon száguldanak Le Mans-ban és WEC-ben

    Az endurance autóverseny-sorozatok csapatai a legújabb fejlesztésű Goodyear Eagle SuperSport versenygumikat kapják a 2020-2021-es szezonban

    A Goodyeart választotta a FIA World Endurance Championship világbajnokság (WEC) és az Európai Le Mans Széria (ELMS) LMP2-kategóriája hivatalos abroncsszállítójának. Az új szerződés értelmében a vállalat biztosítja majd az abroncsokat a WEC-bajnokság összes LMP2-csapatának a nyolcfordulós 2020/2021-es szezonban. Az első futamot jövő szeptemberben rendezik meg Silverstone-ban, ezután a bajnokság négy kontinensen folytatódik egészen 2021 júniusáig, amikor is sor kerül a legfontosabb eseményre, a 24 órás Le Mans-i versenyre, amelyet eddig már 14 alkalommal nyertek meg Goodyear abroncsokon guruló versenyautók.

    A Goodyear és a versenyeket szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO), a FIA World Endurance Championship között azt követően született meg az egyesség, hogy az ACO úgy döntött, a kimondottan szoros versenyeket ígérő Le Mans prototípus-kategória számára egyetlen abroncsszállítót jelöl ki. A szerződés révén még szorosabbá válik az együttműködés a 24 órás Le Mans-i verseny, a legfontosabb endurance világ- és Európa-bajnokságok, valamint a motorsportok történetének egyik legsikeresebb abroncsgyártója között.

    A Goodyear idén nyáron jelentette be visszatérését az európai és nemzetközi autóversenyek világába. A vállalat a WEC-bajnokság LMP2-kategóriájában szállított abroncsokat 3 csapat számára. A Goodyear visszatéréséhez győzelem társul: a JOTA csapata megnyerte a bajnokság harmadik fordulóját, a 4 órás sanghaji versenyt.

    Az LMP2-kategóriára vonatkozó hivatalos abroncsbeszállítói együttműködés 2021 áprilisában lép majd életbe az endurance versenyzés legfontosabb európai szériája, azaz az ELMS, valamint a Goodyear között. Az ELMS-széria számos kategóriája közül az LMP2 presztízse a legnagyobb. A kategória autói Európa 6 legismertebb pályáján versenyeznek.

    Az együttműködés azt jelenti, hogy a 2021-es 24 órás Le Mans-i verseny minden LMP2-kategóriás indulója – így azok is, amelyek nem a WEC- és az ELMS-bajnokságok résztvevői –, megtapasztalhatja a legújabb Goodyear versenyabroncsok előnyeit. A Goodyear számára mindez lehetőséget jelent a márka további népszerűsítésére is, mind a pályán, mind a pályán kívül, segítve a motorsport területén szerzett tapasztalatokra építve kifejlesztett legújabb Eagle F1 SuperSport abroncsok piaci bevezetését.

    Mike Rytokoski, a Goodyear alelnöke és az EMEA-régió fogyasztói gumiabroncsokért felelős európai marketingvezetője az együttműködés kapcsán kiemelte: „A Goodyear és a motorsport közös története hosszú és sikerekben gazdag időszakot ölel fel. Nemcsak vállalatunk máig rekordnak számító 368 Forma 1-es Nagydíj győzelemére gondolok, hanem a 24 órás Le Mans-i versenyeken elért 14 abszolút győzelmünkre is. Az új együttműködés kiváló alkalom arra, hogy a világ leghíresebb endurance versenyén mutathassuk be technológiai megoldásainkat, valamint abroncsaink tartósságát és teljesítményét. Büszkék vagyunk rá, hogy minket választottak erre a feladatra.”

    „A Goodyear Le Mans-i öröksége magában foglalja az 1960-tól a 90-es évekig tartó időszak néhány valóban legendás győzelmét. Nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen, számos győzelmet maga mögött tudó világmárka épp a 24 órás Le Mans-i versenyt, illetve a WEC- és ELMS-bajnokságokat választotta, hogy technológiáit a legnagyobb kihívásokat felvonultató versenykörülmények között vesse be. A vállalat elkötelezettsége az endurance versenyek jövője mellett igazán sokat jelent számunkra, és tükrözi az ACO és endurance bajnokságainak alapelveit.”- kommentálta az együttműködést Pierre Fillon, az Automobile Club de l’Ouest elnöke.

    Gerard Neveu, a FIA World Endurance Championship és az Európai Le Mans Széria ügyvezetője pedig kiemelte, hogy: „Mióta idén bejelentette visszatérését, a Goodyear szemmel láthatóan elkötelezte magát a legmagasabb szintű teljesítmény mellett. Az, hogy a vállalat az LMP2-kategóriában mindössze a harmadik próbálkozásra világbajnokságot nyert, önmagában is igazolja a Goodyear csapatának technológiai fölényét és elkötelezettségét, illetve a fejlesztésekbe fektetett erőforrásokat. Büszkék vagyunk rá, hogy a WEC- és ELMS-bajnokságokon egy ilyen kiváló vállalat lehet a kiemelt partnerünk.

    LMP2-csapataink egy ilyen magas szintű, professzionális támogatás előnyeit élvezve továbbra is szoros versenyben küzdhetnek egymással a győzelemért.”

  • Visszatért a győzelem útjára a Toyota: Kettős győzelem Bahreinben

    Visszatért a győzelem útjára a Toyota: Kettős győzelem Bahreinben

    A meglepetésszerű kínai vereség után ismételten a Toyota örülhetett a WEC-ben. A japán gyártó kettős győzelmet aratott a sivatagban a 7-es számú autó vezetésével.

    Az időmérőn viszont csak szenvedtek a kompenzációval ellátott Toyoták. Csupán a második sort sajátították ki. Az élről a Rebellion autója indulhatott, mellőle pedig az 5-ös számú LNT autó.

    Emiatt joggal reménykedhetett mindenki abban, hogy egy privát csatát láthatunk majd a győzelemért. Ám ez a rajt után az első körben meghiúsult. Az 5-ös autó első embere Charlie Robertson ütközött Sennával, így mindkét autó megforgott és a 7-es Toyota pedig köszönte szépen és átvette a vezetést.

    Mindkét autó a bokszba hajtott, a Rebellion remek munkát végzett, szinte egyből rendbe szedték az autót. Ám Sennáék számára a második óra adta meg a kegyelemdöfést, amikor is váltó gondok miatt több körös hátrányba kerültek.

    A 8-as autó időközben megküzdött a vezetésért a testvér autóval, amit az első lökhárító bánta, emiatt egy kényszer bokszkiállásra kényszerültek.

    A két LNT-s Ginetta számára remek esély mutatkozott előzetesen a győzelemre, ám végül rémálom szerűen alakult számokra. Az ötödik óra végén az 5-ös autó, a hetedik óra elején pedig a 6-os jármű is technikai hiba miatt adta fel a versenyt.

    Így végül a három állva maradt LMP1-es autó végzett a nyolc óra után a dobogón. A Lopez-Conway-Kobajashi fémjelezte 7-es autó idén másodszor happolta el a győzelmet a címvédő autó előtt.

    Az LMP2-ben rajt-cél győzelmet aratott a United Autosports Paul Di Restával, Phil Hansonnal és Filipe Alberquerque-vel. A 38-as JOTA Sport és a 37-es Jacki Chan autó állt dobogóra ebben a kategóriában.

    A GTE Pro-ban mind három gyártónak, az Aston Martin, a Ferrari és a Porsche volt esélye a győzelemre. Előzetesen a 15-ös számú Aston Martin tűnt esélyesnek, ami az időmérőn megerősítettek. A futamon ugyan tartották magukat egy darabig, ám aztán a 71-es AF Corse Ferrari átvette a vezetést és úgy tűnt, hogy simán nyernek. Azonban az egyik bokszkiállás során kipörgették a kereküket, így 30 másodperces stop and go büntetést kaptak. A győzelem így a dán duó, Nicki Thiim és Marco Sorensen ölébe hullott a 95-ös Aston Martinban. A 71-es autó végül a második lett.

    Az amatőr kategóriában sokkal jobb napot zárt a Porsche. Ugyanis az 57-es autó végig vezetve magabiztos győzelmet aratott.

  • A Toyota „pengeélen táncol” a hypercar feljesztésével

    A Toyota „pengeélen táncol” a hypercar feljesztésével

    A Toyota elismerte, nem sok mozgásterük van a hypercar fejlesztési ütemtervében a 2020/21-es szezon előtt, így kockázatos, készen állnak-e majd az első versenyre.

    A japán gyártó már korábban bejelentette, csatlakozik az új kiíráshoz, de a szabályok késői véglegesítése miatt nekik, és az Aston Martinnak is kevés idejük lesz, hogy kifejlesszék az új autót az első hypercaros szezonra.

    „Mindent bele, mert így is késésben vagyunk!” – jellemezte Pascal Vasselon, a japánok technikai igazgatója a csapaton belül uralkodó hozzáállást.

    „Minden ki van számolva. Az autók csak röviddel a FIA bevizsgálás és az első verseny előtt kerülnek pályára. Szoros menetrendhez vagyunk kötve, ha bármi közbejön, az kockázatos számunkra.”

    Vasselon elismerte, annak ellenére, hogy az idénynyitó Silverstone-i versenyhétvége később lesz jövőre, a csapat előtt még így is nagy kihívás áll, hogy készen legyenek időre.

    „Silverstone hátrébb került kicsit, augusztus helyett szeptember elején lesz, talán így nyerünk egy hetet. Jelenleg a tökéletes programra törekszünk, és reméljük, minden rendben lesz.”

  • Az ELMS-ben induló csapatok is Goodyear abroncsokon futnak 2020-tól

    Az ELMS-ben induló csapatok is Goodyear abroncsokon futnak 2020-tól

    Kiss Norbert, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, a Goodyear hazai márkanagykövete bejelentette, hogy a 2020-as európai Le Mans-széria (ELMS) felső kategóriás (LMP2) csapatait azonos műszaki paraméterekkel rendelkező abroncsokkal fogja ellátni, mint amilyeneket a versenyzők a vállalat visszatérését fémjelző FIA World Endurance Championship (WEC) szériában használtak idén. A 2020-as szezon a barcelonai 4 órás versennyel kezdődik majd április 5-én.

    A 14-szeres Le Mans-győztes Goodyear történelmi visszatérése a WEC sorozatba ismét csak azt igazolja, hogy az abroncsgyártó elkötelezett híve a professzionális motorsportoknak. A visszatérést követően a Goodyear abroncsokkal felszerelt csapatok dobogós helyeket szereztek, és első rajthelyről indulhattak a WEC 6 órás Fuji versenyén.

    Az európai Le Mans-széria versenyein induló felső kategóriás csapatok ugyanolyan abroncsokat fognak használni, mint a WEC-versenyzők, így a Goodyear felgyorsíthatja a legújabb generációs endurance versenyabroncsok fejlesztését. Ben Crawley, a Goodyear motorsportokért felelős igazgatója kifejtette: „A Goodyear a szektor vezető vállalata az ultranagy-teljesítményű sportabroncsok fejlesztése területén. Visszatérésünk a WEC-szériába azt jelenti, hogy tudásunkat és technológiai megoldásainkat a motorsportok egyik legnagyobb kihívást jelentő bajnokságán tesztelhetjük. Az, hogy a fejlesztés eredményeit most az ELMS-ben is megmérettetjük, lehetővé teszi számunkra, hogy az autók, csapatok és versenyzők szélesebb körével dolgozhassunk, ráadásul a Goodyear márkát Európa legrangosabb versenypályáin mutathatjuk be.”

    Az ELMS ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy a 2020-as LMGTE-osztály minden autóját Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsokkal szerelik fel. Az LMGTE-osztályban a legváltozatosabb típusú autók versenyeznek, így a Ferrari F488 GTE EVO, a Porsche 911 RSR és az Aston Martin Vantage V8.

    „Az LMGTE-kategória tökéletesen illik a Goodyear most bevezetett, országúti forgalomban is használható Eagle F1 SuperSport abroncsaihoz. A termékcsalád legkülönlegesebb tagjaként az Eagle F1 SuperSport RS abroncsot engedélyezték a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS modellekre is. Jelenleg azon dolgozunk, hogy további prémiumkategóriás sportautóira is felszerelhető méreteket fejlesszünk ki. Az ELMS-versenyekhez olyan termékskálát biztosítunk, amely teljesítmény, kiegyenlítettség, konzisztencia és tartósság szempontjából a legkülönbözőbb autók igényeinek is megfelelnek” – tette hozzá Crawley.

    Kiss Norbert, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, a Goodyear hazai márkanagykövete bejelentette, hogy a 2020-as európai Le Mans-széria (ELMS) felső kategóriás (LMP2) csapatait azonos műszaki paraméterekkel rendelkező abroncsokkal fogja ellátni, mint amilyeneket a versenyzők a vállalat visszatérését fémjelző FIA World Endurance Championship (WEC) szériában használtak idén. A 2020-as szezon a barcelonai 4 órás versennyel kezdődik majd április 5-én.

    A 14-szeres Le Mans-győztes Goodyear történelmi visszatérése a WEC sorozatba ismét csak azt igazolja, hogy az abroncsgyártó elkötelezett híve a professzionális motorsportoknak. A visszatérést követően a Goodyear abroncsokkal felszerelt csapatok dobogós helyeket szereztek, és első rajthelyről indulhattak a WEC 6 órás Fuji versenyén.

    Az európai Le Mans-széria versenyein induló felső kategóriás csapatok ugyanolyan abroncsokat fognak használni, mint a WEC-versenyzők, így a Goodyear felgyorsíthatja a legújabb generációs endurance versenyabroncsok fejlesztését. Ben Crawley, a Goodyear motorsportokért felelős igazgatója kifejtette: „A Goodyear a szektor vezető vállalata az ultranagy-teljesítményű sportabroncsok fejlesztése területén. Visszatérésünk a WEC-szériába azt jelenti, hogy tudásunkat és technológiai megoldásainkat a motorsportok egyik legnagyobb kihívást jelentő bajnokságán tesztelhetjük. Az, hogy a fejlesztés eredményeit most az ELMS-ben is megmérettetjük, lehetővé teszi számunkra, hogy az autók, csapatok és versenyzők szélesebb körével dolgozhassunk, ráadásul a Goodyear márkát Európa legrangosabb versenypályáin mutathatjuk be.”

    Az ELMS ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy a 2020-as LMGTE-osztály minden autóját Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsokkal szerelik fel. Az LMGTE-osztályban a legváltozatosabb típusú autók versenyeznek, így a Ferrari F488 GTE EVO, a Porsche 911 RSR és az Aston Martin Vantage V8.

    „Az LMGTE-kategória tökéletesen illik a Goodyear most bevezetett, országúti forgalomban is használható Eagle F1 SuperSport abroncsaihoz. A termékcsalád legkülönlegesebb tagjaként az Eagle F1 SuperSport RS abroncsot engedélyezték a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS modellekre is. Jelenleg azon dolgozunk, hogy további prémiumkategóriás sportautóira is felszerelhető méreteket fejlesszünk ki. Az ELMS-versenyekhez olyan termékskálát biztosítunk, amely teljesítmény, kiegyenlítettség, konzisztencia és tartósság szempontjából a legkülönbözőbb autók igényeinek is megfelelnek” – tette hozzá Crawley.

  • Berger: Le Mans ütközni fog velünk, nincs mit tenni

    Berger: Le Mans ütközni fog velünk, nincs mit tenni

    A DTM főnöke, Gerhard Berger elárulta, nem tudják elkerülni, hogy a sorozat anderstorpi hétvégéje egy időpontra essen a le mans-i 24 órás versennyel.

    A német túraautó bajnokság még szeptemberben hozta nyilvánosságra 10 fordulós versenynaptárát, két új helyszínnel, ami Monza és a nemrég befejezett Igora Drive. Nemcsak egy ütközés lesz, már a Formula E new yorki versenye is egybe esik a norisringi hétvégével.

    Ez több pilótára is kihatással van, a legnagyobbat Mike Rockenfeller veszítheti, aki Cadillac pilótájaként versenyezne Le Mans-ban, de így az állásába kerülhet, hogy nem tud rajthoz állni Franciaországban.

    A Formula E-ben is szereplő Nico Müller a New York ePrix-t hagyja majd ki, a hasonló cipőben járó Robin Frijns pedig a Norisringet.

    Amikor Bergert kérdezték, elkerülhető-e, hogy egyszerre többkötelessége legyen a pilótáknak, röviden lezárta, hogy „nem”.

    „Nem azért, mert nem szeretném megoldani. Ez egy rémálom, de néhány pálya már foglalt arra az időpontra, ami nekünk lenne jó.”

    „Aztán ott van az is, hogy a TV miatt egyenletesen kell eloszlatnunk a versenyeket. Nem tehetjük meg, hogy hat hétig szünetelünk. Ez elvárás velünk szemben.”

    „Aztán ott vannak a gyártók, akik a Formula E-ben is versenyeznek. Ez még rendben is van. De van, aki 24 órás versenyeken vannak ott, például Spában. Ez mind jó. De erre jött még rá Le Mans.”

    Berger megerősítette, célja elkerülni a hasonló eseteket, mind az FE-vel, mind a hosszútávú világbajnoksággal.

    „Minden évben megpróbáljuk, de egyszer még a Forma-1 is egyszerre volt Le Mans-szal. Mi márciusban kezdjük a szezont, és októberben fejezzük be, miközben nyári szünetet is kell tartanunk. Ezt most nem tudjuk elkerülni.” – tette hozzá.