Kategória: Endurance

  • Gasly indulna a Le Mans-i 24 óráson, de előbb az F1-re koncentrál

    Gasly indulna a Le Mans-i 24 óráson, de előbb az F1-re koncentrál

    Két héttel ezelőtt Pierre Gasly élete első Le Mans-i 24 órásán szerepelt, viszont csak virtuálisan. Ennek ellenére úgy érezte, mintha tényleg igazi lenne.

    A járványhelyzet miatt valamennyi versenyt el kellett halasztani, vagy egyenesen törölni. Ezeket virtuálisan próbálták valamelyest pótolni. Így volt ez az eredetileg június közepére tervezett Le Mans-i 24 órással is. A virtuális változaton több Forma-1-es pilóta is indult, Gasly mellett ott volt Verstappen és Leclerc is.

    „Sokkolt, mennyire lelkes lettem, pedig ez csak egy játék” – vallott Gasly az élményről. „De minden olyan igazinak tűnt. Nagyon beleéltem magam, mert mindenki olyan versenyképes volt. Tényleg nagyszerű volt. Az utolsó etapomat hajnali fél négykor fejeztem be, és nem is bírtam elaludni ötig. Folyamatosan ellenőriztem, rendben van-e az autó és jól halad-e minden. Semmi más nem történt, aludtam három és fél órát, majd ismét felkeltem és két másodperc múlva már fel is mentem a netre, hogy megnézzem, hogy állunk.”

    Gasly csapata végül 5. lett, és a francia azt is elárulta, hogy mindig is nagy rajongója volt a klasszikus versenynek.

    „Itt éltem öt évig” – tette hozzá. „Le Mans-ban tanultam 13-tól 18 éves koromig, szóval különleges a kapcsolatom a várossal. Sokszor látogattam ki a versenyre, először csak nézőként, később már a paddockban voltam.”

    Az AlphaTauri versenyzője egyszer a versenyen is kipróbálná magát: „A Forma-1-re akarok 100%-ig koncentrálni. De ha lenne egy jó lehetőség jó körülményekkel, természetesen meg lehet győzni.”

  • Leclerc kipróbálná magát a valódi Le Mans-i 24 órás versenyen is

    Leclerc kipróbálná magát a valódi Le Mans-i 24 órás versenyen is

    Charles Leclerc elmondta, a jövőben szívesen teljesíteni a valódi Le Mans-i 24 órás versenyt.

    A monacói pilóta a hétvége folyamán, virtuálisan, már kipróbálhatta magát a legendás futamon, GTE kategóriában egy Ferrarit ‘vezetve’ rótta a köröket. A fiatal versenyzőt lenyűgözte, a jól szervezett esemény, sőt annak is örült, hogy társai komolyan veszik a viadalt.

    ,,Jó látni azt, hogy mindenki mennyire komolyan veszi ezt. Nem volt káosz a rajtnál, mindenki úgy viselkedett, mintha egy valódi versenyen lennénk. Nagyszerű volt ezt látni.” – mesélte az első etapja után az Autosport-nak Leclerc.

    A 22 éves pilóta második szakasza már tele volt megpróbáltatásokkal. Megpördült, mikor kihajtott a bokszból, majd néhány technikai problémával találta szembe magát. Csapattársa, Antonio Giovinazzi sem volt szerencsésebb, így a kategóriában megszerzett időleges második hely gyorsan elillant.

    ,,A való életben sokkal jobban érzed az autót. A fenekeddel versenyzel, ám itt ez az érzés nincs meg. Ez a tény sokkal nehezebbé teszi ezt az egészet, ám néhány versenyző ennek is a mesterévé vált. Összességében nagyon különböző a kettő, ám jelenleg ez áll a legközelebb az igazi versenyzéshez.”

    A problémák ellenére Leclerc nagyon élvezte a „WEC-es” kalandját, sőt azt is elárulta, hogy egy nap szívesen kipróbálná magát élőben is a versenyen.

    ,,Nagyon is, ez olyan dolog, amit mindig is meg akartam tenni. Az a verseny mitikus, ezét egy nap én is a részese akarok lenni.”

  • Deletraz és Marciello fémjelezte Rebellion nyerte a virtuális Le Mans-i 24 órást

    Deletraz és Marciello fémjelezte Rebellion nyerte a virtuális Le Mans-i 24 órást

    Az #1-es Rebellion Williams Esports autó nyerte az első virtuális Le Mans-i 24 órás versenyt, Louis Deletraz, Raffaele Marciello, Nikodem Wisniewski és Kuba Brzezinszki összeállításban.

    Ezen a hétvégén rendezték volna meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, ám a koronavírus miatt ez végül szeptemberre tolódott, de a versenyt szervező ACO úgy döntött, hogy az eredeti időpontban virtuálisan megrendezik azt.

    Az időmérőt a #4-es ByKolles autó nyerte, ám a rajt után rögtön büntetést kaptak, mivel Tom Dillmann a megengedetnél hamarabb lépett a gázra.

    A versenyt sokáig a Verstappen-Norris fémjelezte Team Redline autó vezette, ám sorozatos technikai gondok miatt végül kiálltak a versenyből. A vezetést a nyolcadik helyről rajtoló #1-es autó vette át.

    Ezután pedig a futam második felét végig kontrolállták, és végül magabiztosan nyerték meg a viadalt. Noha a verseny végefelé közeledett rájuk a #4-es autó, de komolyt veszélyt nem jelentett rájuk. A ByKolles-nek végül a második hellyel kellett beérnie, míg a harmadik helyen egy másik Rebellion, a #13-as zárt. Ők ketten tudtak körön belül zárni a győztes mögött.

    A futamot kétszer is meg kellett szakítani piros zászlóval hosszabb időre, szerver problémák miatt.

    A negyedik helyen a 2 Seas Motorsport végzett, miután az utolsó percekben előzték meg Vergne és Gasly által is alkotott #24-es Veloce Esport autót.

    Nem sikerült jól Fernando Alonso futama sem, mert a verseny elején stop and go büntetést kapott ő és a csapata, miután ütköztek Simona da Silvestro-val. Ráadásul később pedig az üzemanyag is kifogyott az autójukból, de ezt a játék szoftverben fellépő hiba okozta. Végül a 17.helyen végeztek.

    Norrisék visszaálltak később a versenybe, több mint 100 kör hátránnyal, de befejezték a viadalt a 25.helyen.

    Noha csak virtuálisan, de 1971 után visszatért Le Mans-ba a Penske, akik több nagy balesetbe is bekerülve végül a kategória utolsó előtti helyén zártak.

    A GT kategóriában a #93-as Porsche nyerte, Nick Tandy, Ayhancan Guven, Joshua Rogers és a norvég Tommy Ostgaard négyessel. Tandyék kör előnnyel nyerték a kategóriát.

    A Porsche totális dominanciáját mutatja, hogy a dobogó mindhárom fokára a német gyártó autói állhattak. A #91-es a második, a #92-es pedig a harmadik lett.

    Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi csapata az #52-es AF Corse jól kezdett, este még vezették is a GT kategóriát, végül azonban technikai gondok és balesetek miatt végül csak a 17. helyen zártak.

    A verseny összefoglalója:

  • Verstappen és Norris az élről álltak ki a virtuális Le Mans-i 24 órásról

    Verstappen és Norris az élről álltak ki a virtuális Le Mans-i 24 órásról

    Max Verstappen és Lando Norris közösen, a Team Redline csapatának színeiben indultak, a hétvégén megrendezett versenyen. A csapat két további kiváló szimulátorversenyzővel lett teljes, Atze Kerkhof és Greger Huttu személyében. Ez egy remek felállásnak nézett ki, de nagy előnyt nem jelentett, mivel éjfél után nem sokkal kiestek.

    A #20-as Team Redline autóját Max Verstappen vezette, amikor a dolgok rosszra fordultak. A Red Bull fiatal versenyzője vezette a versenyt, azonban az #1-es Rebellion Williams F2-es pilótája, Louis Deletraz és a többiek üldözték. A holland tehetségnek sok problémája volt a szimulátorával, (többek között, a lefagyó képernyő) és ütközött.

    Ennek következményeképp elvesztette a vezető pozíciót, és még ugyanabban a körben ismét technikai problémái akadtak a Porsche kanyarokban. Ezen második ütközés után, az autóban olyan károk keletkeztek, hogy egy hosszú időre ki kellett állniuk a bokszba javításra. Atze Kerkhof folytatta a versenyzést, de később ő is ütközött, ezért a csapat úgy döntött feladják a viadalt.

    Nyolc órával a vége előtt tehát a két Rebellion Williams állt az első két helyen. Az #1-es rajtszámmal Deletraz hajtott az élen, míg a #13-as haladt a második helyen Jack Aitkennel a volán mögött. A harmadik hely pedig a #3-as ByKolles autó kezében volt, két profi versenyzővel a fedélzeten, Tom Dillman és Esteban Guerrieri személyében.

  • Montoya visszatérne Le Mansba, hogy meglegyen neki is a Tripla Korona

    Montoya visszatérne Le Mansba, hogy meglegyen neki is a Tripla Korona

    Juan Pablo Montoya kijelentette, hogy még mindig visszatérne Le Mansba, mert versenyben akar lenni a motorsportok Tripla Koronájáért. A kolumbiai fenegyerek a hétvégén virtuálisan részt vesz a híres 24 órás viadalon. Ezt a verseny promótere szervezi a Motorsport Gamesszel közösen, hiszen ma lett volna az idei verseny eredetileg. Az igazit viszont elhalasztották szeptemberre a koronavírus-járvány miatt.

    Mint az ismert, a Tripla Korona egy monacói győzelemből, egy 24 órás le mans-i elsőségből, és egy Indianapolis 500-as sikerből áll. Az utóbbi években újra a figyelem középpontjába került, mivel Fernando Alonsonak már csak az utóbbi hiányzik ahhoz, hogy teljesítse ezt a kihívást is. 2003-as monacói győzelmével, a 2000-es és a 2015-ös Indy 500 megnyerésével azonban Montoya is felsorakozott mellé. A céljuk továbbra is az, hogy beérjék Graham Hill egykori triplázását.

    A virtuális Le Mans előtt a Penske versenyzője azonban elárulta, hogy ha meg is nyerné a legendás versenyt, nem lenne vele elégedett. A motorsport.com-nak nyilatkozott:

    „Nem, dehogy. Nem lehet a kettőt összehasonlítani. Szép dolog az, hogy a 24 órás verseny szervezői csinálnak ilyesmit meg minden. Viszont nem tekintek a dologra úgy, hogy ezzel akkor meglenne a tripla korona.”

    Montoya viszont elismerte, hogy az igaz Le Mansra nagyon is visszatérne, hiszen 2018-ban már kapott lehetőséget erre az United Autosportsnál. Akkor az összetettben hetedik lett a csapattal, az LMP2-es kategóriában pedig harmadik. A Penske azonban most 1971 után visszatér a versenyre köszönhetően az új LMDh szabályoknak. A kolumbiai megerősítette, hogy szándékában állna megnyerni a futamot, és beállítani Graham Hill rekordját:

    „Most már a hibridekkel, az új csomaggal lesz már egy jó lehetőségünk itt jól menni, ami mókás lesz. Izgalmas lenne úgy menni újra Le Mansba, hogy van esély a végső győzelemre is. Higgye el mindenki, ha ez lenne a helyzet, azért másképpen készülnék, mint a virtuális Le Mansra. Meg akarom-e nyerni a Tripla Koronát? Persze, de nem úgy vagyok vele, hogy csak azért, mert Fernandonak is ez a terve. Tényleg klassz lenne, már csak azért is, mert a 24 órás Le Mansban egy remek rendezvény, és egyike azon nagy versenyeknek, amelyeken jó, ha ott vagy.”

  • A Ferrari új költségvetése: Mehetünk akár az IndyCarba, vagy a WEC-be!

    A Ferrari új költségvetése: Mehetünk akár az IndyCarba, vagy a WEC-be!

    2021-től érkezik a Forma-1-be a költségvetési korlát, és a top csapatok, így a Ferrari is, kénytelen kurtítani. Az olaszok azonban nem akarják a felszabaduló munkaerőt kirakni, így elkezdték vizsgálni annak a lehetőségét, hogy csapatot küldenének az IndyCarba, vagy a hosszútávú világbajnokságra.

    A Sky Italián beszélt erről Binotto csütörtökön, este. Nem mindegyik jelenlegi alkalmazottuk koncentrálhat a továbbiakban a Forma-1-es projektre. A következő szezonban egy csapat már csak 145 millió dollárból költekezhet. Ezt követő években pedig ezt tovább csökkentik 135 millió dollárra. Így nyilatkozott a csapatfőnök:

    „A Ferrari nagyon is felelősnek érzi magát az alkalmazottaiért. Biztosak akarunk lenni abban, hogy mindenkinek tudjuk biztosítani nálunk a jövőjét. Emiatt elkezdtünk alternatív program után nézni, így megerősíthetem, hogy érdekel minket az IndyCar, annak ellenére, hogy az tény, hogy az a sorozat nagyon is különbözik a Forma-1-től.”

    Az amerikai szériának 2022-től új szabályrendszere lesz, ez teszi lehetővé azt, hogy akár csatlakozhasson a Ferrari. Azt sem tartja kizártnak Binotto, hogy akár a WEC-hez is csatlakozzanak:

    „Megnézzük a hosszútávú világbajnokságot is, de további szériákat is. A lehető legjobb döntést akarjuk meghozni.”

    Az 50 éves szakember az interjú alatt elismerte, hogy ha nehezen is, de a Ferrari is beleegyezett a költségek csökkentésébe, és most már ez egyáltalán nem zavarja az olasz alakulatot:

    „Az elmúlt hetekben rengeteget egyeztettünk, és sikerült megállapodnunk. A 2019-ben mindenki által elfogadott 175 millió dollár helyett már csak 145-ből lehet majd gazdálkodni. A Ferrarinál egy olyan struktúrára rendezkedtünk be, amely még a tavaly elfogadott büdzsén alapult. A további csökkentés számunkra nagy kihívás lesz, ami ahhoz vezet, hogy újból felülvizsgáljuk az alkalmazottaink és a szervezetünk állományát.”

  • Napi puzzle: Éjjel a Hungaroringen

    Napi puzzle: Éjjel a Hungaroringen

    Egyszer volt Budán kutyavásár, vagyis egyszer járt a Hungaroringen a Le Mans Series. Egy ekkor készült esti képet rakhattok ma ki.

    Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!

    További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!

    Fotó: Varga András

  • Transznemű versenyző készül a Le Mans-i 24 órás versenyre

    Transznemű versenyző készül a Le Mans-i 24 órás versenyre

    Charlie Martin arra készül, hogy ő legyen az első transznemű személy, aki részt vesz a komoly presztízzsel bíró Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Persze ehhez komoly tőkére is szükség van, a 38 éves Martin pedig abban bízik, hogy talál ehhez megfelelő támogatókat.

    „Szeretném ezt jövőre megcsinálni.” – mondta a már nőként élő Charlie Martin a Thomson Reuters Foundationnek, telefonon.

    „Abszolút ez a cél, amire törekszem.”

    Jelenleg azonban a koronavírus-járvány miatt semmilyen futamot nem rendeznek, így Martin is csak virtuálisan tud készülni.

    Tavaly is úgy volt már, hogy indulni fog Le Mans-ban, de a Brexit és a bizonytalan brit politikai helyzet miatt támogatói visszavonulót fújtak.

    „Össze voltam  törve, úgy éreztem, hogy kudarcot vallottam és cserben hagytam az embereket. A szállásom, az utazásom, minden le volt foglalva.” – mesélte Martin. „Ilyen közel lenni a célomhoz, hogy LGBT (magyarul LMBT =  Leszbikusok, Melegek, Biszexuálisok, Transzneműek) történelmet írjak, majd az utolsó pillanatban elveszíteni azt, mikor már majd nem ott voltam és kézzel fogható volt, A legkegyetlenebb dolog volt, amit el lehet képzelni.”

    Martin egy kis városban nőtt fel, és eleinte vadászgép pilóta akart lenni.
    „A Top Gun volt a kedvenc filmem.” – mondta.

    De a matek és fizika osztályzatai nem tették lehetővé számára ezt az irányt. A motorsportot egy gyerekkori barátja ismertette meg vele, mikor 9 éves volt.

    Fiúként nevelkedett, hat évesen ismerte fel, hogy ő lány. Akkor döbbent meg igazán, mikor olvasott a transznemű Playboy modellről és James Bond színésznőről, Caroline Cossey-ről.

    „Eldobtam az agyam.” – mondta. „Addig a pontig azon tűnődtem, hogy én vagyok-e egyedül a világon, aki így érez.”

    11 évesen mondta el édesanyjának, aki támogatta őt, de még évekbe telt, mire felvállalta, ki is ő.

    Viszonylag későn, 30 évesen kezdte meg az átalakulást, férfiból, nővé.

    Szerte a világon heves vitákat szül a transzneműek (különösen a nőként élő transzneműek) részvétele a versenysportokban. Ez azonban csak még elszántabbá teszi Martint Le Mans kapcsán.

    „A lehető legkorrektebbé kellene tenni a sportot.” – mondja Martin. „De az emberek gyakran azt kérdezik, hogy lehetsz meleg és autóversenyző egyszerre? Vagy transznemű? Miért számít ez?”

    „De ha az ilyen gyerekek nem látják magukat képviselve, az igazán lekorlátozza azt, hogy mit tudnak elérni életük során.”

    https://www.instagram.com/p/B9eDNMwn0El/

    https://www.instagram.com/p/B-rXbGsnXNj/

     

  • Eltolták a WEC következő szezonját, hogy befejezhessék az ideit

    Eltolták a WEC következő szezonját, hogy befejezhessék az ideit

    A koronavírus és az eltolt futamok miatt csak 2021-ben kezdődhet a WEC következő szezonja idén szeptember helyett.

    A hosszútávú világbajnokság általában fordított menetrendet követ, mint a Forma-1, ősszel kezdik az idényt, és a júniusi Le Mans-i 24 órással zárják.

    Most azonban az említett versenyt – az előfutárának számító spai fordulóval együtt – nyár elejéről őszre helyezték át, így nagyon egybecsúszna a következő szezon indulásával. A versenyeket pedig meg kell tartani, hogy továbbra is világbajnoki rangot kaphasson a sorozat bajnoka.

    Így az FIA és az WEC közös döntése alapján az új idény nem kezdődik meg 2021 márciusánál hamarabb. Az új menetrendről még nem tudni semmit, de felek egyetértenek abban, hogy alaposan át kell majd dolgozni a forgatókönyet.

    Arról is döntés született, hogy a Sebringi 1000 mérföldes verseny törlése miatt kimaradó fordulót novemberben, Bahreinben pótolják majd. Az arab ország így kétszer rendezhet futamot egy idényen belül, ráadásul a szezonzáró titulusát is elveszi Le Manstól.

    „A globális helyzet megváltozása kevés lehetőséget hagyott nekünk.” – kezdte Gérard Neveu, a WEC vezérigazgatója. – „Ma elképzelhetetlennek tűnik egy nemzetközi verseny rendezése még nyár előtt, így átalakítottuk a naptárat, megtartva a versenyek számát.”

    „Viszont fel kell készülnünk a következő szezonra, amihez sok paramétert kell majd figyelembe vennünk, kezdve a gazdasági nehézségekkel.”

    Richard Mille, az FIA hosszútávú versenyzésért felelős bizottságának elnöke a gazdasági nehézségeket emelte ki az eltolt szezon kapcsán.

    „Megtettünk minden tőlünk telhetőt, hogy biztosítsuk, hogy a bajnokság továbbra is nyolc fordulóból áll majd, minden csapat számára egyenlő feltételekkel. A válság gazdasági következményei és az iparágunkra gyakorolt hatását figyelembe véve úgy gondoljuk, a későbbi szezonkezdet elengendő időt biztosít mindenkinek a felkészülésre.”

    A WEC tavalyi-idei versenynaptára:

    2019
    09.01. ?? Silverstone-i 4 órás Silverstone Circuit
    10.06. ?? Fuji 6 órás Fuji Speedway
    11.10. ?? Sanghaj 4 órás Shanghai International Circuit
    12.14. ?? Bahreini 8 órás Bahrain International Circuit
    2020
    02.23. ?? Lone Star Le Mans (austini 6 órás) Circuit of the Americas, Austin
    08.15. ?? Spái 6 órás Circuit de Spa-Francorchamps
    09.19-20. ?? Le Mans-i 24 órás Circuit de la Sarthe, Le Mans
    11.21. ?? Bahreini 8 órás Bahrain International Circuit

     

  • A Spái 6 órás verseny is elmarad a koronavírus miatt

    A Spái 6 órás verseny is elmarad a koronavírus miatt

    A WEC következő fordulója, az április 25-re tervezett spái 6 órás verseny is elmarad a koronavírus-járvány miatt. Egyelőre azonban csak elhalasztásra került, nem végleges törlésre.

    Ezzel ez már a sokadik autósport esemény, amit nem rendeznek meg a tervezett időpontban. Így járt például az F1-es Ausztrál Nagydíj, vagy épp a WTCR és Kamion Eb hungaroringi szezonnyitója.

    „Ez a döntés az egyetlen felelős opció, amit megléphetünk jelenleg,” – mondta a WEC vezérigazgatója, Gérard Neveu. „A résztvevőink, a rajongók és a paddock embereinek  egészsége és jóléte prioritást élvez. Keményen dolgozunk az új dátumon a spái 6 órás számára és a lehető leghamarabb kommunikálhatjuk majd azt.”