Kategória: Endurance

  • Az Alpine a Forma-1 mellett LMP1-es projektet is indít majd

    Az Alpine a Forma-1 mellett LMP1-es projektet is indít majd

    A Renault-t váltó Alpine eggyel feljebb lép majd a hosszútávú világbajnokságban, és a legmagasabb kategóriában indulnak majd.

    Öt évet töltöttek az LPM2-ben, és ezalatt háromszor nyerték a kategóriát Le Mans-ban partnereikkel, a Signatech csapattal és az ORECA-val. A Gibson motorral hajtott jármű teljesítményét a Toyota, a Glickenhaus és ByKolles hiperautóihoz fogják egyensúlyozni.

    A bejelentés kicsit több, mint egy héttel azután érkezett, hogy a hivatalos lett, hogy a Renault Forma-1-es csapatát is erre a márkára fogják átnevezni.

    „Az Alpine történetét átszövik a kihívások.” – kommentálta a híreket Philippe Sinault, a csapat főnöke.

    „Kevesen hittek bennünk 2013-ban” – amikor beléptek a hosszútávú autózásba Signatech-kel – „De lépésről-lépésre bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk fejlődni a legmagasabb szinten. Most egy különleges lehetőségnek köszönhetően új kihívásba kezdünk.”

    „Bár újoncok leszünk a legfelsőbb kategóriában, meg szeretnénk nehezíteni az ellenfeleink dolgát. A bizalom, amit a márkától kaptunk, büszkeséggel tölt el és a partnereinket is, akik a kaland korai szakaszában csatlakoztak hozzánk.”

    Az Alpine közleményében úgy olvasható, egy évre köteleződtek el a kategória mellett, de valószínűleg az LMP1-es indulás csak egy előfutára lesz a hipercar projektjüknek. Ez a szabályrendszer pedig Amerikában, az IMSA sorozatán belül is érvényes lesz majd.

  • Montoya a DragonSpeed színeiben indulhat Le Mansban!

    Montoya a DragonSpeed színeiben indulhat Le Mansban!

    Juan Pablo Montoya újra arra készül, hogy megmérettesse magát a 24 órás futamon Le Mansban. A RACER úgy tudja, hogy a jelenleg IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban aktív kolumbiai a DragonSpeed LMP2-es autóját vezetheti majd szeptember 19-20-án, amennyiben a nevezését jóváhagyják a szervezők.

    Juan Pablo a tervek szerint a #21-es rajtszámú ORECA 07-Gibsont vezetheti majd az LMP2-es kategóriában, a francia Timothe Buret és a mexikói Memo Rojas oldalán. Montoya azután került képbe, hogy a brazil Pipo Derani alkalmazása kútba esett, a DragonSpeed ezt követően kereste meg a kétszeres Indy 500 győztest a múlt héten.

    Buret és a kolumbiai nem versenyeztek még együtt, de Rojasszal egyetemben már számtalan órát eltöltöttek együtt a hosszútávú versenyzés világában. A Chip Ganassi Racingnél csapattársak voltak, Montoya pedig rendre feltűnt januárban a Rolex 24 óráson Daytonában, és a Grand-Am Daytona prototípus korszakban az akkor NASCAR pilóta pont Rojas társa volt többször is, és nyertek 2008-ban és 2013-ban is.

    Montoya 2018-ban mutatkozott be Le Mansban, akkor az United Autosports LMP2-es csapatával lettek kategóriájukban harmadikak, az összetettben pedig hetedikek.

  • WEC: Hiperautó építését fontolgatja a Ferrari

    WEC: Hiperautó építését fontolgatja a Ferrari

    Visszatérhet a hosszútávú versenyzés csúcskategóriájába a Ferrari, miután az olasz gyártó komolyan fontolgatja, hogy az új szabályrendszer szerint épít majd autót.

    1973-ban képviseltette magát a Ferrari a sportautózás elitjében, ám az ősszel fontos döntést fognak hozni Maranelloban, ahol arról döntenek majd, hogy milyen projektbe vágjanak bele. A lehetőségekről Antonello Coletta a vállalat sportautós projektjéért felelős vezetője nyilatkozott.

    „Minden ajtó nyitva áll előttünk. Az érdeklődés a csúcskategória iránt továbbra is fennáll és minden lehetőséget megvizsgálunk köztük az LMDh-t (Le Mans és az IMSA közös szabályrendszere) és az LMH-t (Le Mans Hiperautós géposztály)” – kezdte.

    Coletta azt is hangsúlyozta, hogy az alapelvük az lesz, hogy saját maguk építsék meg a kasztnit is (nem pedig az LMP2-es kasztnit használva, amire épül az LMDh autói).

    „A legfontosabb kérdés, hogy az új projektben mennyire tudunk kapcsolatot teremteni a közúti autókkal. A saját építésű monocoque az kötelező, és majd elválik, hogy ebből a jövőben tudnánk-e egy új közúti szuperautót létrehozni.” – indokolt.

    Az olasz szakember végül azt is hozzátette, hogy a COVID-19 miatt ezt a témát egyelőre jegelték, de reméli, hogy majd a szeptemberi Le Mans-i 24 órás verseny után újra kezdhetik a tárgyalásokat.

    A Ferrari egyébként a kezdetek óta jelen volt azokon a tárgylásokon, aminek eredményeként 2018 végén megalkották az LMH kategóriát, ám tavaly tavasszal az Aston Martinnal és a McLarennel karöltve tájékoztatták az FIA-t, hogy túl drágának találják ezt. Emiatt alakult meg a második, párhuzamos hiperautós osztály az LMDh, amelyben az Aston Martin bejelentette, hogy Valkyrie autójával részt fog venni, ám idén februárban ezt lefújták.

  • Sophia Flörsch kihagyja az F3 belga versenyhétvégéjét

    Sophia Flörsch kihagyja az F3 belga versenyhétvégéjét

    Sophia Flörsch, a Formula 3 egyetlen női versenyzője, nem lesz jelen a bajnokság soron következő, spái versenyhétvégéjén.

    Nem kell megijedni, nem történt semmi a versenyzőnővel, csak F3 és Spa helyett Le Castellet-ben lesz és az European Le Mans Seriesben (ELMS) áll majd rajthoz.

    Flörsch a Richard Mille Racing Team színeiben versenyez majd LMP2-ben, Tatiana Calderon és Katherine Legge mellett. Ezzel ők hárman az ELMS történetének első, csak női versenyzőkből álló csapatát alkotják majd, #50-es rajtszámmal. A hölgyek a tervek szerint rajthoz állnak majd szeptember 19-20-án a Le Mans-i 24 órás versenyen is.

    Az említett ELMS verseny pedig augusztus 29-én lesz, és a női trió mellett jelen lesz a mezőnyben többek között a színész Michael Fassbender is, a Proton Competition színeiben.

  • Fölényes Toyota siker született a Spái 6 órás versenyen

    Fölényes Toyota siker született a Spái 6 órás versenyen

    A #7-es számú Toyota, Kamui Kobayashi, Mike Conway és José Maria Lopez triója tovább növelte az előnyét a hosszútávú világbajnokságban, miután a Spái 6 órás versenyt is behúzták.

    A japán gyártó kettős győzelmet ünnepelhetett Belgiumban, miután a testvér autó, Buemivel, Hartleyval és Nakajimával jött be a második helyen, több, mint fél perces hátránnyal.

    A hétvégét a futamig végig uraló, és ezáltal a pole-t is megszerző Rebellion végül versenytempóban nem tudta felvenni a harcot a gyári autókkal, így Bruno Sennáék kénytelenek voltak beérni a dobogó legalsó fokával.

    A verseny a biztonsági autó mögött rajtolt el, mivel komoly vihar csapott le Spa-ra, majd négy kör után elengedték a mezőnyt, és a két Toyota nagyon hamar átugrotta a Rebelliont.

    A futam elején még a #8-as autó vezetett Buemi jóvoltából, a svájci tíz másodperccel vezetett Conway előtt, amikor elektronikai hiba lépett fel az autójában, ami miatt az előnye felét elvesztette.

    Az első kerékcseréknél Buemi maradt az eső gumikon, míg a márkatársa azonban már slickekre váltott. Rosszul jött ki a biztonsági autós fázis az éllovasnak, ami miatt a #7-es autó tudott az élre kerülni.

    A harmadik óra végére Kobayashi már közel egy perccel vezetett, ám az újabb safety car fázis teljesen eltüntette ezt az előnyt. A két Toyota egyszerre teljesítette a bokszkiállását, miközben Hartleyéknál újra előjött a korábbi elektronikai gond, ami miatt 40 másodpercet vesztettek, az autó ugyanis ismeretlen okból, de automatikusan biztonsági üzemmódba kapcsolt.

    Ez utolsó előtti órában egy súlyos baleset történt, amikor is az LMP2-es Signatec Alpine versenyzője Thomas Larent hatalmas erővel csapódott a gumifalba, ami miatt ismételten, du utoljára a pályára hajtott az SC.

    A Toyoták közti különbség ismételten eltűnt, így izgalmas hajrára volt kilátás. A #7-es autó előnye tíz másodperc környékén megállt, egészen az utolsó körökig, amikor is a másik autó kénytelen volt egy extra kiállást abszolválni. A futamot így Kobyasahiék nyerték, a testvér autó előtt.

    Az LMP2-ben a United Autosports nyert Hanson, Albuqurque és Di Resta hármassal, ez pedig az összetett negyedik helyére is elég volt. A GTE Pro kategóriában Porsche siker született (Christensen, Estre), míg az amatőröknél pedig a Ferrari ünnepelhetett (Perrodo, Collard, Nielsen).

  • A Le Mans-i 24 órást is nézők nélkül rendezik

    A Le Mans-i 24 órást is nézők nélkül rendezik

    A Le Mans-i 24 órás versenyt rendező ACO hivatalosan is bejelentette, hogy az idei futamot szeptember 19-20-án, zárt kapuk mögött rendezik.

    Számos megoldási lehetőség került szóba, hogy hogyan lehetne limitált számú szurkolót beengedni a nézőtérre. Azonban a jelenlegi vírushelyzet és annak bizonytalan jövőbeli alakulása miatt egyik sem működhetett.

    Pierre Fillon, az Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke így kommentálta a döntést: „A 88. Le Mans-i 24 órás sajnos úgy fog megmaradni a történelemkönyvekben, mint a világ legnagyobb hosszútávú versenye nézők nélkül.”

    A jeggyel rendelkezőkkel a jegyirodák hamarosan felveszik a kapcsolatot, illetve limitált számú újságírót engednek csak be.

  • A Toro Rosso egykori versenyzője, Hartley kikerült a Formula E-ből is

    A Toro Rosso egykori versenyzője, Hartley kikerült a Formula E-ből is

    Brendon Hartley, az ex-Toro Rosso pilóta mindössze öt verseny után távozik a Dragon Formula E csapatától, így nem lesz ott Berlinben.

    Hartley azt követően került az amerikai csapathoz, hogy Maximilian Günther leszerződött a BMW-vel. Az új-zélandi debütálásán 19. lett, de a szaudi második futamon sok büntetést követően feljött a 9. helyre, és ezzel két pontot szerzett.

    Legutóbb Marrakeshben szintén 19. helyen végzett, ezzel 20. a bajnokságban. Csapattársa, Nico Müller pedig még pont nélkül áll.

    Most Pascal Wehrleinhoz hasonlóan azonnali hatállyal elhagyja csapatát, hogy a Toyota LMP1-es autójában végezze el a feladatát.

    Hartley a Toro Rosso után Alonso helyére érkezett vissza a hosszútávú sorozatba, és ebben a szezonban már a japánok gyári csapatát erősítette. A spái 6 órás első szabadedzését augusztus 13-án rendezik majd meg, ez pedig ütközik a Formula E szezonzáró versenyével.

    Nem csak őt érinti az ütközés, a Sam Bird által leváltott Calado; Hartley csapattársa, Sébastien Buemi; de a pontverseny éllovasa, da Costa és Alex Lynn is két helyszínen kellene, hogy szerepeljen egy időpontban. Ez a négy versenyző azonban várhatóan Berlinben marad majd.

    Hogy ki ugrik majd be megüresedett helyre, azt még nem tudni, de Sergio Sette Camara és Joel Eriksson tesztelt Marrákesben a csapattal. Sette Camara ugyan második lett a teszten Nick Cassidy mögött, míg Joel Eriksson mindössze 20. lett.

  • Katherine Legge súlyos balesetet szenvedett, több csontja is eltört!

    Katherine Legge súlyos balesetet szenvedett, több csontja is eltört!

    A korábbi Champ Car versenyző Katherine Leggének eltört a jobb csuklója és a bal lábának alsó része, miután nagy sebességgel dobta el az autóját, majd szenvedett balesetet az ELMS Paul Ricard-i tesztjén.

    A 40 éves brit versenyzőnő a Signes kanyarban veszítette el uralmát járműve felett a Mistral egyenes végén. Legge az LMP2-es Ricard Mille Racing ORECA-Gibson 07-es autóját vezette, amivel másik két hölgy versenyzővel Tatiana Calderonnal és Sophia Flörschsel osztozott.

    Az edzést azonnal félbe is szakították és megkezdték Legge kiszabadítását az autóból, amit a Signatech csapata végzett el. Ezt követően a brit versenyzőnőt a pályakórházba szállították, hogy megvizsgálják, milyen sérüléseket szerzett a balesetben. A röntgenképes alapján pedig látszik, hogy a bal lábának alsó része és a jobb csuklója is eltört.

    Leggét ezt követően helikopterrel szállították át a Toulon közelében levő Szent Anna kórházba.

    Az ELMS által kiadott közlemény azonban megnyugtató, ugyanis a közleményben az áll, hogy Legge eszméleténél volt a mentés alatt és a sérülései nem életveszélyesek.

  • Teljes ELMS szezonra készül a hollywoodi színész!

    Teljes ELMS szezonra készül a hollywoodi színész!

    A hollywoodi sztár, Michael Fassbender azt tervezi, hogy teljes szezont teljesítsen a European Le Mans Seriesben (ELMS), a jövőben pedig indulna a Le Mans-i 24 órás versenyen is.

    Honnan ismerhetitek Fassbendert? A német-ír színész alakítja Magnetót az X-Men filmekben, szerepelt a 300 c. filmben is, mint Stelios, ő volt Archie Hicox hadnagy a Becstelen brigantykban, játszott a Prometheusban, a 12 év rabszolgaságban, az Assassin’s Creedben; ő alakította Steve Jobsot a róla szóló filmben, és ő játszotta Harry Hole nyomozót a közkedvelt norvég krimiíró, Jo Nesbo Hóember című könyve alapján készült, azonos című filmben.

    Fassbender kifejezetten szereti az autósportot, versenyezgetett is már korábban például Ferrari Challenge-ben, tavaly pedig a Porsche Super Sports Cup Germany bajnokságban próbálta ki magát.

    Idén egy 2017-es specifikációjú Porsche 911 RSR-rel, #93-as rajtszámmal, a Proton Competition csapat színeiben. Az autón Richard Lietz és Felipe Fernandez Laser osztozik majd vele.

    „Már mielőtt színészkedni kezdtem is nagy álmom volt, hogy versenyezzek, ez egyértelmű volt számomra fiatalkoromban” – mondta Fassbender. „Apám lelkes sofőr volt, sokat tanított nekem.”

    Az ELMS első versenye, a 4 Hours of La Castellet július 19-én kerül megrendezésre.

  • Nézők előtt rendezik meg szeptemberben a Le Mans-i 24 órást

    Nézők előtt rendezik meg szeptemberben a Le Mans-i 24 órást

    Lehetnek majd nézők a szeptember 19-20.-án megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 órást versenyen, jelentette be a szervező ACO.

    A hagyományok szerint júniusban rendezték volna meg a legendás versenyt, ám a COVID-19 járvány miatt végül szeptember második felére kellett azt elhalasztani. A szervezők hivatalos közleményben tudatták, hogy aki már korábban megváltotta a jegyét a versenyre, azok kora ősszel kilátogathatnak majd a La Sarthe versenypályára, ám a további jegyértékesítést megszüntették.

    „A kivételes körülmények kivételes eseményt kívánnak. A világjárvány miatt bevezetett intézkedések következtében az idei verseny programja merőben eltérő lesz és a nézők létszáma is a megszokotthoz képest jóval kisebb lesz.” – kezdi az ACO közleménye.

    „A jegyek eladását felfüggesztettük abban a reményben, hogy a körülmények javulnak majd, remélve ezáltal a nagy tömegrendezvények újboli engedélyezését. Csak az ACO tagok és azok lehetnek jelen nézőként, akik már jelezték a jegyvásárlási szándékukat. Vagyis azon ACO tagok, nézők vagy viszont eladók, akik már lefoglalták a jegyüket, területüket, parkolóhelyüket azok kifizethetik az igényelt jegyek árait.” – folytatta.

    „Szolidaritás és felelősség az idei esemény alapelvei. Az Automobile Club de l’Ouset (ACO) mindig szívesen kiemeli a hosszútávú versenyzés és a csapatszellem értékeit amely 1923 óta jellemzi a Le Mans-i 24 órás versenyt. Tisztelegni fogunk a frontvonalban végig oda adóan dolgozók előtt. Megérdemlik a tiszteletünket és a támogatásunkat. Az emberi egészség és a környezet összekapcsolódnak és az ACO teljes mértékben elkötelezett a fenttarthatóság és a zéró károsanyag kibocsátás iránt. A hidrogén-elektromos prototípus autók új kategóriája a 2024-es Le Mans-i 24 órás versenyen egy komoly eredmény lesz e törekvésben.” – zárul a közlemény.