Kategória: Endurance

  • Kubica győzelemmel nyitott második LMP2-es versenyén

    Kubica győzelemmel nyitott második LMP2-es versenyén

    Robert Kubica idén az Európai Le Mans Szériában (ELMS) indul a legmagasabb, LMP2-es kategóriában.

    A nyitó fordulót Barcelonában rendezték meg, és a lengyel nyerni tudott WRT-s csapattársaival, Louis Délétrazzal és Ye Yifeijel.

    Délétraz tavaly – amellett, hogy a Haas tartalékpilótája volt – még az Formula 2-es mezőnyt erősítette, és virtuális Le Mans-t is nyert.

    Ye Yifei tavaly az Euroformula Open győztese lett, idén pedig már behúzta az Ázsiai Le Mans Széria bajnoki címét is.

    A trió 22 másodperces előnnyel nyerte a 4 órás versenyt a Will Stevens fémjelezte Panis Racing-egység és a címvédő United Autosports autója előtt.

    A lengyel második LMP2-es versenyén vett részt, miután már indult az idei Daytonai 24 óráson ugyanebben a kategóriában.

    „Hogy őszinte legyek, nem számítottam arra, hogy ilyen könnyű dolgunk lesz.” – jelentette ki Kubica. – „Ha ilyen nagy előnyöd van, csak haza kell hozni az autót. De hogy őszinte legyek, a munka nagy részét már a hétvége előtt elvégezte a csapat.”

    Ugyanakkor kiemelte, nem lehet biztosnak venni a tempót, ugyanis a Hypercar kategória megjelenésével lassítani fognak az LMP2-es szabályzaton is.

    „Az egy újabb kihívás lesz számunkra. Emlékeznünk kell arra, hogy itt még kezdők vagyunk, nincs sok tapasztalatunk. Amint megváltozik a szabályzat, az újraírja majd a beállításokat, a nulláról kell majd kezdenünk. De most megmutattuk, hogy képesek vagyunk végigvinni azt, amit tervezünk. Remélhetőleg ez menni fog ezután is.”

  • Kubica: a Nürburgring van olyan jó, mint a Forma-1

    Kubica: a Nürburgring van olyan jó, mint a Forma-1

    Az Alfa Romeo tartalékpilótája, indul az Európai Le Mans Sorozatban, és ezenkívül Kubica kinézta magának a Nürburgring endurance szériáját is 2021-re.

    „Amikor vezettél már az F1-ben, nincs sok olyan kategória, ami még izgalmasnak tűnik. Tavaly a DTM miatt ott [Nürburgring] voltam, és mentem néhány kört a Nordschleifén egy utcai autóval. Azt gondoltam, ez érdekesebb, mint előzetesen hittem volna.”

    „Pár versenyen részt akarok venni idén, csak az élvezet kedvéért, hogy tapasztalatot gyűjtsek, és hogy meglássam, hogyan is állok. Ha minden jól megy, az a célom, hogy dobogót érjek el a 24 órást verseny legmagasabb kategóriájában.”

    Idén erre még nem lesz lehetősége. Sok kötelezettsége megbosszulja magát, arra a hétvégére már Kubica elkötelezte magát egy másik verseny mellett.

    „Terveztem idén, hogy indulok a 24 óráson, de sajnos nehézzé vált a helyzet. Megváltoztatták az ELMS naptárát, és fedi egymást a kettő. Ha adódik egy lehetőség, és lesz rá időm, akkor szívesen megyek, de az Alfa Romeo is számít rám az F1-ben.”

  • Guerrieri hamarosan egy új hypercar volánja mögött ülhet majd

    Guerrieri hamarosan egy új hypercar volánja mögött ülhet majd

    A WTCR egyik élmenője is tagja lesz a ByKolles hypercar projektjének. Guerrieri mellett a korábbi Formula E pilóta, Tom Dillmann lesz az osztrák csapat fejlesztőpilótája.

    A ByKolles Racing eredetileg idén csatlakozott volna hypercarjával az Endurance-világbajnokság első kategóriájához. A koronavírus következtében azonban lelassult az autó fejlesztése.

    Tavaly szeptemberben, még úgy nyilatkoztak, 2021-ben már versenypályára gurítják a hypercart, viszont nem szerepeltek a hivatalos nevezési listán.

    Úgy tűnt, ez a terv is füstbe ment, amikor most életjelet adtak magukról, és két pilótát szerződtettek le magukhoz.

    „Már három éve vezetem a ByKolles autóit, és otthon érzem magam. Egy új hypercar fejlesztése a világbajnokságra és a Le Mans-i 24 órásra, nagyon érdekes feladat.” – emelte ki Tom Dillmann, a csapat egyik fejlesztőpilótája.

    A másik versenyzőjük egy számunkra jól ismert név, Esteban Guerrieri, aki eddig főleg túraautózásban jeleskedett.

    „Már várom ezt az új projektet és a teszteket a ByKolles hypercar fejlesztése közben. Egy kicsit visszatérés ez számomra, mert még ismerek néhány csapattagot az F3-as időkből.” – emelte ki, hogy ő is sokféle tapasztalattal rendelkezik.

    A Toyota és a Glickenhaus után ez lehet a harmadik, pályán is bemutatkozó hypercar, miután a Peugeot csak jövőre, a Ferrari pedig 2023-ban csatlakozik majd.

  • Lehetséges Leclerc 2023-as Le Mans indulása a Ferrarival

    Lehetséges Leclerc 2023-as Le Mans indulása a Ferrarival

    A Ferrari sportkocsi programjának a vezére nem zárja ki azt, hogy 2023-ban Charles Leclerc induljon velük Le Mansban. A maranellói bázisú csapat nemrég bejelentette, hogy visszatérnének a hosszútávú autóversenyzés csúcsára, és 2023-ban indulnának Le Mansban az új hypercar kategóriában.

    A hír hallatán a Ferrari Forma-1-es pilótája, Charles Leclerc kifejtette, hogy örömmel venne részt a legendás 24 órás versenyen 2023-ban, amennyiben erre alkalma nyílna. Arra a kérdésre, hogy ez megoldható-e, a Ferrari sportautó igazgatója, Antonello Coletta felelt:

    „Nem lehetetlen kombinálni a Forma-1-es szereplést olykor egy-egy WEC futammal, de még korai lenne elgondolkodni a csapat összeállításán. Jelenleg teljesen lefoglal minket az, hogy versenyképes autót építsünk, amellyel jó eredményeket érhetünk el. Ezt követően döntünk majd arról, hogy ki vezetheti. Most úgy tűnik nekem, hogy nem lesz egyszerű megszervezni Leclerc részvételét a 2023-as Le Mans-i versenyen, de azt sem mondanám, hogy lehetetlen. Meglátjuk.”

  • Suzuka is tüzet fogott egy Super GT teszten

    Suzuka is tüzet fogott egy Super GT teszten

    Kisebb tűz ütött ki a Japán Nagydíj helyszínén, szerdán (03.17.). Suzuka éppen egy Super GT teszt helyszínéül szolgált.

    Nemrég Argentínában kapott lángra a korábbi WTCR pálya, Termas de Río Hondo. Most a világ másik feléről érkezett hasonló hír.

    Éppen a Nakajima Racing és a Mugen csapatok teszteltek, mikor a második kanyar külső ívén lévő fű kigyulladt. A pályabírók eloltották a tüzet, és az autók azóta visszatérhettek az aszfaltcsíkra.

    „A március 17-én keletkezett tűzzel kapcsolatban, számos okot vizsgálunk meg, és ellenintézkedéseket teszünk.” – olvasni a hivatalos közleményben.

    „A tűz a második és harmadik kanyar között ütött ki, és dolgozóink kezelték is a helyzetet. Senki sem sérült meg, a létesítményben nem keletkezett kár az égett füvet leszámítva.”

    Suzuka október 10-én ad majd otthont a Japán Nagydíjnak, a japán sorozatok közül pedig a Super Formula látogat majd el legközelebb, április 25-én.

  • Amerikából érkezik vendégszereplő a WEC GT-kategóriájába

    Amerikából érkezik vendégszereplő a WEC GT-kategóriájába

    Az amerikai hosszútávú sorozatban (IMSA) induló Corvette egy autót indít majd a WEC GT Pro mezőnyében az idénynyitó Spái 6 órás versenyen.

    A Corvette C8.R-t Oliver Gavin és Antonio García vezeti majd Belgiumban, mielőtt a Le Mans-i 24 óráson is indulnának. Már a Portimaóba tervezett idénynyitóra is ugyanezzel a két pilótával neveztek, és a versenynaptár változásai után is tartják magukat a tervhez.

    Amerikában a GT Le Mans kategóriát váltja majd 2022-ben a (GT3-as autókat felvonultató) GT Daytona Pro, aminek már nem felel meg a Corvette autója, ezért próbálják ki magukat az európai porondon is.

    „A jelenlegi GTE szabályok megengedik, hogy a Corvette már gyártók ellen küzdjön a WEC-ben. 2021-es európai versenyeink mellett már többéves Le Mans-i szereplésben gondolkozunk, néhány WEC forduló mellett.” – olvasható az amerikaiak közleményében.

    Corvette, Daytona, IMSA, racingline.hu
    A Corvette autója az idei Daytonai 24 óráson, Fotó: Courtesy of IMSA

    GT Pro jövője nagyban függhet a bejelentéstől, ugyanis az Aston Martin visszavonul a kategóriából, hogy a Forma-1-es szerepvállalására koncentráljon. Ezzel pedig a Ferrari csapata (AF Corse) maradna az egyetlen alakulat.

    Az ACO (a WEC szervezője) azonban 2022 végéig elkötelezte magát a GTE szabályok mellett, a brit márka bejelentése előtt.

    „A Corvette emellett feltérképezi a GT3-as terjeszkedés lehetőségét, hogy 2022-ben akár az IMSA GTD Pro kategóriájában vállaljunk szerepet.”

    „A spái indulás lehetőséget nyújt arra, hogy felfrissítsük magunkban a WEC szabályzatát, hogy milyen szabályok és stratégiák jellemzőek. Illetve, hogy hogyan különbözik a safety car és a boxkiállás az IMSA-hoz képest.”

  • Az Alpine is bemutatta „öszvér” hypercar-ját

    Az Alpine is bemutatta „öszvér” hypercar-ját

    Bár a hypercar kategóriában kaptak indulási engedélyt, valójában a tavalyi Rebellion LMP1-es gépével (most már Alpine A480) versenyez a francia márka WEC csapata.

    A teljesítménykiegyenlítésnek köszönhetően versenyképesnek számít majd az autó, így fel tudja venni a harcot a Toyota és a Glickenhaus hypercar konstrukcióival.

    „Az Alpine történelme teli van kihívásokkal.” – jelentette ki Philippe Sinault, a csapatfőnök. – „2013 óta bizonyítunk lépésről-lépésre, hogy képesek vagyunk képviselni az Alpine-t a legfelsőbb szinten.”

    A francia márka ezzel két világbajnokságba belép egyszerre, hiszen ebben a szezonban „veszik át” a Renault F1-es csapatát is.

    „Ez az új projekt a hozzáállásunkat is mutatja. Elkötelezetten és motiváltan küzdünk majd azért, hogy az Alpine helyét ismét biztosítsuk a francia és nemzetközi motorsport nagyjai között.”

    A csapat autóját két francia versenyző (Nicolas Lapierre és Matthieu Vaxiviere) mellett egy kétszeres Le Mans-i LMP2-es győztes, André Negrao vezetheti majd.

  • 51 évesen elhunyt Sabine Schmitz, versenyzőnő

    51 évesen elhunyt Sabine Schmitz, versenyzőnő

    Sabine Schmitz német versenyzőnő neve főként a túraautózásban és az endurance versenyzésben jártas rajongók számára ismert.

    Schmitz kétszer nyert a Nürburgringi 24 órás versenyen, és négy verseny erejéig indult korábban a WTCC-ben is.

    Ezen kívül 2016 óta a Top Gear egyik műsorvezetője is volt.

    Schmitz 2020 nyarán jelentette be, hogy 2017 óta harcol a rákkal. 2017 óta állapota javult, de a koronavírus megjelenésének idején ismét rosszabbra fordult a helyzet, újra kezelésre szorult. Ma azonban a Nürburgring közölte a szomorú hírt, hogy Sabine Schmitz feladta a harcot.

    „Sajnálattal tájékoztatunk mindenkit arról, hogy a (Nürburg)Ring királynője elhunyt a rák elleni küzdelme következtében. Oly sok embert inspirált, akik hatalmas szenvedéllyel bírnak a Nürburgring és általában az autósport iránt. Nyugodjék békében” – írta a Nürburgring Facebookon.

  • Le Mans után csúszik az Endurance Világbajnokság idénynyitója is

    Le Mans után csúszik az Endurance Világbajnokság idénynyitója is

    Először Sebring, majd Portimao, végül pedig Spa-Francorchamps lesz az Endurance Világbajnokság (WEC) első versenyének helyszíne.

    Eredetileg márciusban, Sebringben indul volna a hosszútávú sorozat idei szezonja, majd az USA egészségügyi gondjai miatt áprilisra, Portimaóba helyezték át a szezonkezdetet. Most ez is változott, de a helyszínek nem, csak a sorrendjük változik.

    A döntést a Motorsport Világtanács pénteki ülésén hozták meg, az utazási nehézségekre hivatkozva, amik Portugáliát is jelentősen érintik.

    Így Spa-Francorchamps építésének 100. évfordulóján a pálya a WEC prológját és idénynyitóját is megrendezheti majd. Ez először fordul elő a világbajnokság történetében.

    Portimao a 24 órás eredeti hétvégéjét kapja meg júniusban, ezzel második lesz a sorrendben.

    A héten ez már az Endurance Világbajnokság második fordulója, amit elhalasztanak, a Le Mans-i 24 órás után.

    A csúszással a Glickenhaus ismét versenyben van azért, hogy részt vegyen az idénynyitón, és ezzel nem csak a Toyota hypercar-ja legyen ott a rajtrácson.

    # Dátum Hossz Pálya Ország
    04.26-27. prológ Spa-Francorchamps ?? Belgium
    1 05.01. 6 óra Spa-Francorchamps ?? Belgium
    2 06.13. 8 óra Portimao ?? Portugália
    3 07.18. 6 óra Monza ?? Olaszország
    4 08.21-22. 24 óra Le Mans ?? Franciaország
    5 09.26. 6 óra Fuji ?? Japán
    6 11.20. 8 óra Szahír ?? Bahrein
  • Valentino Rossi is szívesen vezetné a Ferrari hypercar-ját

    Valentino Rossi is szívesen vezetné a Ferrari hypercar-ját

    A Ferrari pár napja nagy port kavart bejelentésével, miszerint 2023-ban visszatérnek Le Mans legmagasabb kategóriájába. Valentino Rossi csak egy a sok közül, akik szívesen részt vennének a projektben.

    A csapat jelenlegi pilótája, Charles Leclerc már jelentkezett a szerepre, de a Scuderia juniorjai, jelenlegi GT pilótái, és még Kimi Räikkönen is szóba került. Jelöltekből tehát nincs hiány.

    Valentino Rossi, az olasz motoros világbajnok már 22. szezonját kezdi idén a MotoGP-ben. Amennyiben a visszavonulás mellett dönt, négy kerékkel még szívesen kipróbálná magát a legjobbak közt.

    A 42 éves olasz már korábban vezette a Ferrari F1-es autóját, utána még ajánlatot is kapott egy kisebb csapattól. Bár visszautasította a lehetőséget, azóta is versenyez autóval is, többek közt többszörös győztese az év végi Monza Ralinak, ami tavaly világbajnoki forduló is volt.

    Rossi két évvel ezelőtt Hamiltonnal is járgányt cserélhetett Valenciában. Azóta pedig hosszútávú versenyeken is részt vett, így nem lenne számára idegen a 24 órás verseny.

    „Ez álmom válna valóra, ha Le Mans-ban vezethetném a Ferrari autóját.” – idézi Rossit a Corriere dello Sport. – „Bár előbb látnunk kell, tudom-e hozni az elvárt szintet. Gyors vagyok egy endurance autóban, de nem tudom, ez elég-e. Mindenesetre jó lenne kipróbálni, mire lennék képes egy olyan autóban.” – utalt a hypercar-ra.

    „Most azonban még a MotoGP-re koncentrálok. A korom ellenére még hiszem, tudok győzni. Versenyeket akarok nyerni, és – amennyiben lehetőségem van rá – a címért küzdeni. A fő célom az, hogy dobogón végezzek, és nyerjek.”