Kategória: Endurance

  • Az Alpine az endurance versenyzésben is számít Alonsóra

    Az Alpine az endurance versenyzésben is számít Alonsóra

    Ha az Alpine teljesen új, gyári Hypercarral állna rajthoz a jövőben, a WEC-ben, akkor szeretnék, ha  Fernando Alonsót visszcsábítanák az endurance versenyzésbe.

    Az Alpine mérlegeli, hogy egy Le Mans Hypercart vagy egy LMDh prototípus kifejlesztését valósítsák-e meg 2023-ra vagy 2024-re.

    Az Alpine-nak természetesen már van egy teljes értékű gyári csapata a Forma-1-ben, és a Renault-ból való átalakulás részeként 2021-re visszahozták Alonsót is a sorozatba.

    De amellett, hogy Alonso személyében egy kétszeres Forma-1-es világbajnokot tudhatnak magukénak, a spanyol kétszeres Le Mans-i 24 órás győztesnek, illetve WEC bajnoknak is mondhatja magát.

    Így ha az Alpine belevágna a projektbe, Alonso személyében látják az „ideális” pilótát.

    „Ő a Renault-csoport egyik legnagyobb nagykövete a motorsportban, és számunkra természetes lenne, hogy az F1-en túl is folytassuk vele” – idézte Laurent Rossit, az Alpine ügyvezető igazgatóját a Motorsport.com.

    „Ha a jövőben hosszútávú (versenyzéssel) foglalkozunk majd, ideális lenne, ha valamikor ő is a csapatban lenne.”

    Rossi a továbbiakban megerősítette, hogy az Alpine „különböző módokon vizsgálja a jelenlétünk folytatását az hosszútávú versenyzésben”, ami „lehet LMH” (Le Mans Hypercar) vagy „lehet LMDh” (Le Mans Daytona h).

    A francia gyártó emellett „erősen fontolgatja” egy új prototípus kifejlesztését is.

    „Nem fogok túl sok részletbe belemenni, mert a döntésnek vannak fázisai, és nem akarok túl sokat elárulni” – mondta Rossi.

    Rossi megerősítette, hogy az Alpine „mostantól az év végéig” meghozza a döntést arról, hogy melyik kategóriában kíván majd indulni, és az erre vonatkozó ütemtervüket is.

    Rossi kijelentette azt is, hogy az Alpine bármilyen hosszútávú versenyprogramja „kiegészítené az F1-et”, míg az az elképzelés, hogy Alonso egyszerre versenyezzen F1-es gépekkel és sportkocsikkal, „nem megvalósítható”.

    Arra a kérdésre, hogy az Alpine igénybe venné-e az enstone-i Forma-1-es gyárat is, hogy segítsen egy prototípus megépítésében, Rossi azt mondta: „Az ötlet az, hogy megpróbáljuk kihasználni a szakértelmet.”

    „Ezek nem azonosak, nyilvánvalóan nem, de vannak átfedések a területek között.”

    Az Alpine Forma-1-es csapata ezen a hétvégén jelen van a 2021-es Le Mans-i versenyen, is ahol a csapat egy Forma-1-es autójával futott demo kört Alonso.

    Alábbi videónkban Alonso és Rossi mesélt nekünk az F1 helyzetéről, illetve a motorok jövőjéről.

  • Ocon: Nem mondanék nemet Le Mans-ra

    Ocon: Nem mondanék nemet Le Mans-ra

    Esteban Ocon tiszteletét tette az e hétvégén zajló Le Mans-i 24 óráson, sőt körbe is gurultak a pályán csapattársával, Fernando Alonsóval együtt, aki nem mellesleg már kétszer nyert az egynapos viadalon. Ocon tehát vele is beszélgetett a versenyről, amit ő is szívesen kipróbálna, már ha adódik egy lehetőség.

    „Soha ne mondd, hogy soha. Jelenleg teljes mértékben a Forma-1-re koncentrálok, mert a fő célom az, hogy minél többet versenyezzek az F1-ben, és címeket nyerjek. Ez az álmom, és ezt akarom csinálni. De soha ne mondd, hogy soha. Ha lehetőség adódik, nem mondhatok nemet” – nyilatkozta Ocon egy sajtótájékoztatón a Soymotor.com jelenlétében Le Mans-ról.

    „Sokat beszélgettem Fernandóval és Laurenttel az állóképességről. Ha nem tévedek, Fernando kétszer nyert itt, és sokat tud erről” – tette hozzá. „Nagyon érdekeltek a különbségek, amelyeket az F1 és Le Mans között láthatunk. Bár követem, nem ismerem az összes részletet, és négy órán át beszélgettünk erről a bakui repülőúton. Nagyon értékes információkat adott nekem. Ma többet fogok megtudni a versenyről. Még csak most érkeztem, de már nagyon izgatott vagyok. Le Mans-ban lenni fantasztikus, olyan érzés, mintha hazai verseny lenne. Nagyon érdekes, mert ez a világ egyik legnagyobb versenye. Az, hogy Franciaországban van, még büszkébbé tesz, sokan jönnek, és nagy az érdeklődés. Nagy márkák, mint például az Alpine, indulnak a versenyen. Számomra fantasztikus, hogy teljes értékű tagja lehetek a csapatnak.”

     

  • Videón Alonso F1-es köre Le Mans-ban!

    Videón Alonso F1-es köre Le Mans-ban!

    Fernando Alonso történelmet írt és ő lett az első versenyző, aki F1-es géppel tett meg egy kört a Le Mans-i versenypályán, WEC bajnokként.

    A spanyol értelem szerűen egy Alpine-t vezetett a francia gyártó parádéján a 24 órás verseny előtt.

    Alonso egy szezont töltött korábban a hosszútávú világbajnokságban a „szuper szezonban”, amely során két Le Mans-i 24 órás versenyen is részt vett, és mindkét alkalommal meg is nyerte azt. A Toyotával pedig megszerezte a bajnoki címet is.

    Íme Alonso F1-es köre Le Mans-ban:

  • Már megvan a jövő Le Mans-i 24 órás időpontja is

    Már megvan a jövő Le Mans-i 24 órás időpontja is

    A WEC nyilvánosságra hozta a jövő évi versenyek, köztük Le Mans dátumait is. A hatfordulós versenynaptár ismét „normális” menetrendet célozza meg.

    Gyakorlatilag az idei menetrendnek futnak majd neki még egyszer, remélhetőleg most már törlések és halasztások nélkül.

    Visszatér a szezonnyitőként Sebring, év végén pedig Fuji, nem lesz viszont Portimao és bahreini duplázás sem.

    Márciusban kezdenek majd a Sebringben, előtte az év eleji tesztet is Floridában tartják majd. Utána következik a Le Mans előszobájának számító Spa, majd maga a nagy verseny. Az európai idényt az idén debütáló Monza zárja majd, után következik ősszel Fuji, télen pedig Bahrein.

    A WEC tizedik szezonja kapcsán Pierre Fillon, a szervező (ACO) elnöke a költséghatékonyságot emelte ki a visszabővítés mellett.

    Jövőre csatlakozik majd a Peugeot is a Hypercar kategóriába, így már négy márka küzdhet majd az összetett győzelemért.

    # Dátum Verseny
    1 03.18. Sebringi 1000 mérföldes verseny
    2 05.07. Spa-Francorchamps-i 6 órás verseny
    3 06.11-12. Le Mans-i 24 órás verseny
    4 07.10. Monzai 6 órás verseny
    5 09.11. Fuji 6 órás verseny
    6 11.12. Bahreini 8 órás verseny

     

  • 62 induló Le Mans-ban, íme néhány név, akikre érdemes lesz figyelni

    62 induló Le Mans-ban, íme néhány név, akikre érdemes lesz figyelni

    Mivel a WEC mezőnyét már év elején bemutattuk, itt elsősorban Le Mans egyszeri indulóiból – van jónéhány – illetve az év közbeni pilótacserékből szemezgettünk.

    Hypercar – 5 autó

    Nincs nagy változás a WEC korábbi versenyeihez képest: ugyanúgy két Toyota, egy Alpine és most már stabilabban két Glickenhaus áll rajthoz.

    Utóbbiaknál volt egy változás: a második autóba érkezik az eddigi tartalék, Franck Mailleux. Annak a Gustavo Menezesnek a helyére, aki jövőre már a Peugeot legénységét erősíti majd.

    LMP2 – 25 autó

    A WEC „szokásos” csapatai mellett az ELMS-ből (Európai Le Mans Sorozat) érkezett egy adag induló, köztük a bajnokságot vezető Kubica-Délétraz-Yifei hármassal. Nem ők lesznek ugyan nagy esélyesek, de 24 alatt sok minden megtörténhet.

    Az idei Daytonai 24 órás egyik győztese, Ricky Taylor is meghívást kapott a High Class Racing autójába. Ugyanis a csapat két pilótája a második legénységhez pártolt át, ahol így megvalósulhat a Magnussen apa-fia párosítás.

    Az Endurance Tripla Korona harmadik tagját – a Sebringi 12 órást – megnyerő Duval is ott lesz a legtöbb autót felvonultató mezőnyben.

    Sor kerülhet a Formula E berlini visszavágójára is, hiszen a friss bajnok, Nyck de Vries és elődje, António Félix da Costa itt is egymást ellen versenyeznek majd.

    LMGTE Pro – 8 autó

    A két-két Ferrarihoz, illetve Porschéhoz ezúttal az IMSA-ból két Corvette, illetve két privát Porsche csatlakozik még. Fedélzetükön korábbi Le Mans győztesekkel, mint például Nick Tandy (Corvette), Neel Jani (Porsche) és Earl Bamber (Porsche).

    Magyar vonatkozás, hogy Baumgartner Zsolt egykori csapattársa, Gianmaria Bruni is itt lesz fellelhető.

    LMGTE Am – 23 autó

    Hiába „amatőr” kategória, azért a nevek között megtalálható pár Endurance veterán – és egykori F1-es pilóták is: Giancarlo Fisichella, Nicki Thiim és Jeroen Bleekemolen.

    De ugyanakkor megvan a kontraszt is: juniorok, akik nem jutottak el az Forma-1-ig. Antonio Fuoco máig a Ferrari szimulátorpilótája, Ben Barnicoat tavaly még F3-as beugró volt. Rajtuk kívül a legújabb „GT-szerzemény”, Callum Ilott is ebben a kategóriában indul majd.

    Két női alakulat lesz: az első a Flörsch-Calderón-Visser trió (Richard Mille) az LMP2-ben, a második pedig az Iron Lynx Ferrari, amit Rahel Frey (egykori DTM pilóta), Sarah Bovy és Michelle Gatting vezethet.

    Kakukktojás

    Le Mansban sokszor indul kísérleti technológiákkal felszerelt autó, idén ismét lesz ilyen: három mozgássérült versenyző fog egy speciálisan átalakított LMP2-es géppel rajthoz állni. Az „Innovatív autót” Takuma Aoki, Nigel Bailly és Matthieu Lahaye terelgeti majd.

  • Ilyen egy tökéletes Porsche 917-es családi összejövetel

    Ilyen egy tökéletes Porsche 917-es családi összejövetel

    Le Mans hete van, ami tökéletes ürügy arra, hogy egy képen mutassuk be a győztes Porsche 917 KH-t és tizenkét testvérét, amelyekről a múlt hétvégén készült a a felvétel a Monterey Car Week alatt.

    A Porsche Heritage and Museum részlege hozta össze az itt a Pebble Beach gyepén álló tizenkét autót egy világ körüli roadshow keretében, amely a gyártó Le Mans-i sikereit hirdeti.

    A 917-es vitathatatlanul a valaha készült egyik legikonikusabb versenyautó és a Porsche leghíresebb versenyautója, amelyet kifejezetten Le Mans-ra terveztek és építettek, ahol 1970-ben és 1971-ben is győzött is.

    Emlékeztetőül: a 22-es rajtszámot viselő 917 KH 1971-ben Le Mans-ban történelmet írt, amikor Gijs van Lennep és Helmut Marko elsőként ért célba. Párosuk 5 335 kilométeres távot tett meg 222,3 km/h átlagsebességgel, ezzel két olyan rekordot állítottak fel, amelyek 39 évig megdönthetetlenek maradtak!

  • Alonso és Ocon is parádéznak majd a hétvégén Le Mans-ban

    Alonso és Ocon is parádéznak majd a hétvégén Le Mans-ban

    Ezen a hétvégén ismét a Le Mans-i 24 órás versenyé a főszerep. Az Alpine részt vesz a legendás versenyen, és nem hagyja ki az esemény kínálta lehetőségeket. A csapat több autóval is bemutatózik majd egy különleges felvonuláson, köztük a Forma-1-es autójukkal is.

    A bemutató során Fernando Alonso egy Alpine F1-es autóval fog felvonulni. A spanyol pilóta maga is kétszeres győztese a Le Mans-i 24 órás versenynek, 2018-ban és 2019-ben nyert itt. Ez az első alkalom a modernkori történelemben, hogy a versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest engedélyez egy Forma-1-es bemutatót az eseményen. A Motorsportweek.com szerint ez határozottan arra utal, hogy az Alpine új prototípusprogramot akar bemutatni Le Mans-ban.

    Alonso csapattársa, Esteban Ocon is látható lesz a hétvégén a versenypályán. Ő egy Alpine A110 GT4-et fog vezetni, az egyik A110-es modellt, amely a felvonuláson lesz látható. Ezen kívül lesz még egy A110 Rally, amelyet a rali győztes Manu Guigou vezet, és egy A110S utcai autó, amelyet az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi terelget majd.. Az Alpine A470-Gibson volánjánál , amellyel az Alpine az LMP2 osztályban versenyzett, a kétszeres győztes Pierre Thiriet foglal majd helyet.

    A Le Mans-i 24 órás verseny szombaton 16 órakor veszi kezdetét. Tavaly a futamot Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Kazuki Nakajima nyerte a Toyota Gazoo Racing színeiben. Összesen kilenc holland pilóta vesz majd részt a versenyen, köztük a Formula E legújabb világbajnoka, Nyck de Vries.

  • A Toyota hypercar-ját tesztelheti majd a regnáló ralivilágbajnok

    A Toyota hypercar-ját tesztelheti majd a regnáló ralivilágbajnok

    Sébastien Ogier az idei bajnokságot is vezeti, jövőre azonban visszavonul, és teljes szezont biztosan nem teljesít majd. A Toyota kötelékében marad, sorozatot azonban válthat.

    Az Endurance-világbajnokság novemberben rendezi majd az újoncok tesztjét, Bahreinben, a szezonzáró után. A gyakorláson a nyolcszoros bajnok, Ogier is részt vesz majd, jelen munkaadói egyik, még meg nem nevezett WEC autójával.

    „Jelenleg is fontoljuk, hogy őt vigyük az újoncok tesztjére. Már közelít ahhoz, hogy ezt hivatalosan is megerősítsük, de még nem tartunk ott.” – nyilatkozta Pascal Vasselon, a Toyota Gazoo Racing Europe technikai igazgatója.

    Ogier már szimulátoron vezethette a háromszoros Le Mans-győztes LMP1-es autót, ősszel nem biztos, hogy azt, hanem lehet, hogy az új Hypercart vezeti majd élőben.

    „Minden attól függ [a ralis terveket illetően], hogy mi lesz velem a WEC-ben, de ahhoz még idő kell. Novemberben tesztelek a WEC autóval, azután talán többet mondhatok majd.”

    A francia pilóta már többször versenyzett a pályán is, többe között a DTM-ben is versenyzett egy hétvége erejéig. Vasselon szerint egész évre nem valószínű, hogy szerződtetik, és még nincs szó arról sem, hogy még egy autót indítanának Le Mans-ra.

  • Meglepetés: a Glickenhaus a Toyota előtt járt az első Le Mans-i tesztnapon!

    Meglepetés: a Glickenhaus a Toyota előtt járt az első Le Mans-i tesztnapon!

    Egy héttel a nagy verseny előtt rendezték meg Le Mans-ban a 24 órás verseny tesztnapját, ahol em a sorozatban negyedik győzelmére készülő Toyota volt a leggyorsabb.

    A szezon elején nem úgy tűnt, nagy csata lesz Hypercar kategória első helyéért. Ugyanis mindössze három autó állt rajthoz a WEC szezonnyitóján (Spái 6 órás).

    A két Toyota mellett az Alpine volt ott, egy átalakított LMP1-es járgánnyal. Ők a teljesítménykiegyenlítő rendszernek köszönhetően tudták valamennyire felvenni a versenyt a japánokkal.

    A Glickenhaus két autót tervezett be erre a szezonra, de csak egyet tudtak elkészíteni a második versenyre (Portimaói 8 órás). Problémákkal küzdöttek azonban, és csak negyedikek lettek a kategóriában.

    Monzában már két autó állt rajthoz, de a második nem tudta befejezni a versenyt, míg az első csak az egyik Toyota gondjainak köszönhetően tudott nyerni egy helyet.

    Ehhez képest most nem sokkal ugyan, de a mezőny élén zártak (#708: Derani, Mailleux, Pla), két tizeddel legközelebbi vetélytársuk előtt.

    Le Mans-ban legközelebb szerdán zúgnak fel a motorok a csütörtöki időmérő, és a szombat délután négykor kezdődő verseny előtt.

  • Rast nem tér vissza, inkább Le Mans vonzaná a jövőben

    Rast nem tér vissza, inkább Le Mans vonzaná a jövőben

    René Rast háromszoros bajnokként hagyta ott a DTM-et a Formula E kedvéért, de mivel az Audi kivonul, a gyár következő projektje, Le Mans felé kacsintgat inkább.

    Az Audi 2023-ban tér majd vissza az Endurance-világbajnokság mezőnyébe a Multimatic LMP2-es kasznijára épített LMDh kategóriájú autóval.

    Februárban Rast még úgy nyilatkozott, nyitott lenne 2022-ben egy átmeneti évre a német túraautó bajnokságban, míg a Le Mans-i autó elkészül, azért, hogy az Audi kötelékében maradhasson.

    Most azonban – ahogy közeledik a gyári Audi utolsó fellépése Berlinben, így vélekedett:

    „Megfontolnám a visszatérést hosszútávra, de hogy csak egy évre ugorjak be, mint a Formula E-be, az talán nem a legjobb ötlet. Az időtartamtól és a programtól függ.”

    A következő – 2021/22-es – szezon lesz az utolsó a Gen2 érában, a csapatok ezért inkább hosszabbtávú szerződéseket kötnének a pilótákkal. Ez pedig nem feltétlenül kedvez az ülés nélkül maradt Rastnak.

    „Soha ne mondd, hogy soha. Most még nem tűnik úgy, de még az év elején járunk.”

    „A Formula E januárban kezdődik, addig még hat hónap van hátra. Nem tudom, hol leszek az elkövetkező két-három évben. Attól függ majd, hogy a Formula E helyen kap-e majd a terveimben, még nem tudom.”