Kategória: Endurance

  • Hatalmas hűtőráccsal érkezik a BMW Batmobilra emlékeztető Hypercarja

    Hatalmas hűtőráccsal érkezik a BMW Batmobilra emlékeztető Hypercarja

    A Toyota, a Glickenhaus és a Peugeot után a BMW is nyilvánosságra hozta első grafikáját a 2023-ban bemutatkozó Hypercarjáról.

    Az új autóból kettőt terveznek indítani az amerikai endurance bajnokságban (IMSA), amit a Rahal Letterman Lanigan Racing készít majd fel. Európában mindössze a Le Mans-i 24 óráson láthatjuk majd a BMW M LMDh-t.

    A hétvégi Petit Le Mans-on tett bejelentéskor azt is felfedték, 2022-től két új (DTM-ben is induló) M4 GT3-at indítanak majd az IMSA GTD Pro kategóriájában.

    „Személyesen és professzionális szempontból is egy álmom valósult meg.” – nyilatkozta Bobby Rahal, a csapatfőnök. – „Előbb velünk megy pályára egy vadiúj autó, a BMW M4 GT3. Aztán még egylépést teszünk, és az összesített győzelmekért küzdhetünk az LMDh kategóriában.”

    „Mindenképpen ilyen irányban akartunk fejlődni, ezért rendkívül elégedett, büszke és hálás vagyok, hogy ezt a BMW M Motorsporttal tehetjük meg.”

    Franciscus van Meel, a cég ügyvezető igazgatója azt is elárulta, rögtön kettőt bocsátanak majd a Dallara kasznira épített autóból az amerikai csapat rendelkezésére. Mindezt már 2023-ban, az IMSA első hypercar szezonjában.

    A német gyártó ezzel a harmadik, aki ott lesz a tengerentúli rajtrácson a Cadillac és az Acura mellett. Utóbbi szintén az LMDh szabályok (átvett kaszni) indulnak, ahogy majd teszi ezt Európában az Audi és a Porsche is.

    BMW M LMDh, racingline.hu
    Fotó: BMW AG
  • Egy fix autóval vág neki a Glickenhaus a 2022-es WEC-szezonnak

    Egy fix autóval vág neki a Glickenhaus a 2022-es WEC-szezonnak

    Aztán persze majd kialakul az esetleges további autó(k) szerepeltetése. Le Mans-ban biztos lesz még egy Glickenhaus a pályán.

    A Hypercar-korszak kezdetének számító 2021-es szezonban a Glickenhaus volt a legfelső kategória egyik istállója a Toyota és az Alpine mellett. Az amerikaiaknak voltak is biztató eredményeik, hiszen például a Le Mans-i első tesztnapot az élen zárták. A Glickenhaus végül jövőre is itt lesz, méghozzá egy teljes szezonos autóval, tekintve hogy ez konkrétan a minimum kötelező szereplés a WEC állásfoglalása szerint.

    Az alapító Jim Glickenhaus egy autóval tervez majd a szezon első versenyein és kettővel Le Mans-ban. A többit még ő sem tudja. „Sebringben és Spában egy autóval leszünk ott, Le Mans-ban kettővel. Aztán meglátjuk, mennyi autót tudunk indítani az azt követő versenyeken” – fogalmaz Glickenhaus a Motorsport.com kérdésére. „Tervben van a szezon hátralévő része is, az egyetlen kérdés, mit fogunk csinálni a rengeteg BoP-pluszsúllyal, amit valószínűleg úgyis kapni fogunk. Ha megkérdezik tőlem: Jim, mik a szándékaid? Én azt mondom hogy még minimum öt évig versenyezni akarok a WEC-ben.”

    Glickenhaus korábban úgy fogalmazott, a fuji és a bahreini hétvégék annyira nem mozgatják meg. A WEC illetékesei végül kötelezték, hogy ha nevezni akar 2022-re, akkor minimum egy autóval mindenhol ott kell lennie. Az alapító elmondása szerint rengeteg versenyző érdeklődött nála ülés felől. Bár a 2022-es felállás még nincs véglegesítve, szerinte az idén versenyzők többsége (Olivier Pla már biztosan) visszatér majd a csapathoz.

    A Glickenhaus legjobb eredménye a monzai harmadik hely volt a Westbrook-Dumas-Mailleux trió jóvoltából.

  • Spengler „mindent megtenne”, hogy újra DTM pilóta lehessen

    Spengler „mindent megtenne”, hogy újra DTM pilóta lehessen

    Bár az elmúlt két évet Amerikában töltötte a BMW kötelékében, Bruno Spengler visszatérne az átalakult DTM-be.

    A kanadai tavaly negyedik lett az IMSA GTLM kategóriájában, idén viszont csak az endurance versenyeken vehetett részt, mivel a bajor márka csökkentette jelenlétüket a tengerentúlon. A hétvégi Petit Le Mans után ráadásul visszavonul az M8-as, így csak a GTD Pro kategória maradna Spengler számára.

    Nem kell azonban félteni, a DTM szezonzáróján, a Norisringen személyesen is felmérte a lehetőségeit.

    „Mindenképpen hiányzik az, hogy csak én üljek az autóban.” – nyilatkozta Spengler a Motorsport-Total.com-nak. – „15 évig vezettem a DTM-ben, szóval tényleg hiányzik. Már most érzem a gyomromban. Ezért nézek errefelé, és teszek meg mindent, hogy visszakerüljek. Az egy mega sorozat.”

    „Most az új autókkal nagy jövő áll előtte. Élvezetes is. Már beszéltem kicsit a versenyzőkkel, és minden nagyon menő. Nagy kihívás, ahogy mindig is az volt.” – tekint vissza a DTM 2012-es bajnoka.

    „Az IMSA-ban is megvan ez a fajta hangulat. Egy ideig nem voltak nézők, de most visszatértek. De azt a légkört, ami a DTM-ben van, nem lehet megtalálni sehol máshol.”

    A BMW már jól halad a M4 GT3 fejlesztésével [ami az idei M6-ost váltja – a szerk., Spengler pedig már vezethette is az autót.

    „Már volt hozzá szerencsém a Lausitzringen. Nem tudom, mikor lesz legközelebb, de remélem, hamarosan.”

    „Nagyon élveztem. A srácok nagyon keményen dolgozva megváltoztatták az egész koncepciót az előző GT-autókhoz képest.  Ebből az irányból nagyon érdekes a dolog. Jól néz ki az autó is, már várom, hogy vezessem az első versenyen.”

    A BMW-nek van egy másik nagyobb projektje is, amiben Spengler részt vehet majd, de még biztosan nem idén kerül rá sor. Szintén az IMSA-ban, az LMDh szabályok szerint indítanának autót 2023-ben, egy Le Mans-i kiruccanással.

    „Amikor egy olyan márka, mint a BMW belép egy nagyobb sorozatba, az mindig nagyon különleges. Mint pilóta, természetesen érdekelne.” – jegyezte meg sokat sejtetően.

  • Továbbra is szerepel Le Mans Verstappen tervei között

    Továbbra is szerepel Le Mans Verstappen tervei között

    Optimális esetben Verstappen erre apja, Jos oldalán kerítene sort. A Red Bull vb-aspiránsa egyelőre kivár és érdeklődve figyeli a Hypercar-kategória formálódását.

    Max Verstappen fókusza egyelőre természetesen az F1-en és karrierje első világbajnoki címén van. A holland előnye jelenleg 19 pont, de F1-es sikerek ide vagy oda, a Le Mans-i szereplés egész hamar eljöhet.

    A Red Bull versenyzője szót ejtett már arról, hogy szívesen versenyezne a legendás helyszínen, az ezzel kapcsolatos fejleményekről kérdezte most őt a Motorsport.com. „Időről időre szóba kerül…” – ismeri el Verstappen. „Jön a Hypercar-korszak, de azért kellene még néhány belépő gyártó, hogy teljesen kialakuljon a kategória. Az, hogy milyen lehetőségeim lesznek Le Mans-ban, szerintem még néhány év, mire kikristályosodik. De a jövőben jó lenne indulni. Optimális esetben az édesapámmal.”

    Az idén Le Mans-ban debütáló Hypercar kategóriának egyelőre a Toyota és a Glickenhaus a tagja. A Peugeot jövőre csatlakozik, a Ferrari pedig a tervei szerint majd 2023-ban. Hasonlóra készül az Audi, a Porsche, az Acura és a Cadillac a testvérkategória LMDh-hoz való csatlakozással, szintén ugyanebben az évben. A Red Bullnak szintén voltak ilyen tervei az elmúlt években az Aston Martin oldalán. Ez Lawrence Stroll beszállásával és az ezt követő profilváltással esett kútba.

    Az idősebbik Verstappen, Jos 2009 óta nem versenyzett, ekkor egyébként megnyerte az LMP2-es kategóriát egy Porsche RS Spider volánjánál. A 49 éves ex F1-es versenyző jövő hónapban a Jack’s International Drenthe Rallyn térhet vissza a versenyzéshez, majd januárban jöhet a dubai 24 órás verseny.

    A fent emlegetett asseni raliverseny Jos Verstappen számára az első alkalom lesz ebben a szakágban. Fia szerint mindent bele is ad az első bevetés előtt. „Még ma is küldött nekem képeket. Megint tesztel… A navigátor személye biztosan új lesz neki, de tudom, hogy jól fog itt is teljesíteni. Kíváncsi vagyok az eredményére.”

  • Ogier így értékelte bahreini Hypercar tesztjét

    Ogier így értékelte bahreini Hypercar tesztjét

    Vasárnap Bahreinben tesztelt a jelenlegi rali világbajnok, de nem saját szakágában. Ogier a Toyotás kapcsolatain keresztül a japánok Hypercarját próbálta ki.

    A francia jövőre visszavonul a teljes állású ralizástól, és új kalandok után néz. A gyári csapatból ráadásul jövőre visszavonul Kazuki Nakajima, így lenne is hely a világbajnok alakulatnál.

    A hétszeres rali-világbajnok több, mint 80 kört teljesített a 8-as számú autóban, amin Sébastein Buemivel osztozott a tesztnap során.

    Ogier a délelőtti szakaszban autózta leggyorsabb körét (1:50.647), ami 1,2 másodpercre volt a Bahreini 8 óráson futott leggyorsabb körtől.

    „Nagyon érdekes napom volt, és élveztem, ha őszinte akarok lenni. Az életben mindig valami újat keresel, és [az én esetemben] valami olyasmit, amit nem lehet összehasonlítani a ralival. Élveztem, és már most sokat tanultam. Persze, még mindig sokat lehet majd fejlődni, de ez egy jó kezdet.” – összegezte a francia.

    „Nem helyeztem magamra nagy nyomást, hogy rögtön gyors leszek, már az elejétől fogva. Realisztikusnak kell lenni. Most először vezettem Hypercart, és érdekes volt. A csapat sokat segytett nekem az etapok között, hogy megtaláljam a helyes irányt. Volt, amire számítottam, és volt, amire nem.”

    „Nem igazán lehet nyomni. Pengeélen táncolva kell vezetni az autót. Ez pedig nem könnyű, ha előtte csak szimulátoron próbáltad meg.”

    Ogier – bár korábban Le Mans-ban képzelte el jövőjét – kihangsúlyozta, nem egy nap alapján fog dönteni arról, hogy az endurance versenyzést választja-e.

    „Ki kell elemeznünk a történteket, a különbséget a friss és használt gumis etapok között. Ott látszik igazán, mennyire vagyok tőlük.”

    „Összességében, még van tér a fejlődésre. Most döntést kell hoznom, akarom-e ezt teljesen, vagy nem.”

    „Nem könnyű váltani a kettő között, és elvárni, hogy rögtön a legjobb szinten teljesítsek. Talán azt fogom megpróbálni, hogy jövőre több tapasztalatot szerezzek és még vezessek ilyen autót.”

    Még nem tudni, Ogier részt vesz-e majd endurance versenyeken – raliban Esapekka Lappival osztozik majd egy autón – de lehet, hogy nem rögtön a legnagyobb kategóriában kezd majd.

    „Ha a mezőny elején akarok lenni, szerintem az LMP2 jobb lenne nekem, mint a GT. Persze a GT is jobb, mint a semmi, és van már ilyen irányú tapasztalatom is. A GT versenyek szintje nagyon magas, biztosan tudnék tanulni, de az LMP2-ben talán egy kicsi többet.”

  • Címvédés, dráma, rojalitás – így dőltek el a WEC bajnoki címei

    Címvédés, dráma, rojalitás – így dőltek el a WEC bajnoki címei

    A bahreini dupla hétvége második felvonásán koronázták meg a WEC első Hypercar szezonjának bajnokait.

    A Hypercar első bajnoki címét a 7-es Toyota szerezte meg, így megvédték tavaly szerzett helyezésüket. Pole-ból indulva már csak végig kellett érniük a versenyen, hogy bajnokok legyenek. A 8-as autó pilótái szerepükhöz méltóan agresszívebb módon versenyezve nyertek is.

    Mivel az Alpine egy jó start után vezetett, de korai technikai problémák miatt kiszállt a csatából. Kobayashi, López és Conway második helyen védték meg bajnoki címüket.

    Az LMP2-es mezőnyben a WRT sorozatban harmadik győzelmét szerezte meg, köszönhetően Habsburg egyik jó etapjának. A belga csapat rossz időmérős helyezését feljavítva került újra helyezetbe két csapattársa, Robin Frijns és a hypercart tesztelő Charles Milesi.

    Anthony Davidson második hellyel búcsúzott, összességében azonban harmadik lett a bajnokságban a WRT és a másik Jota Racing autó (Vandoorne, Blomqvist, Gelael) mögött.

    Az F3-as bajnokság idei nyolcadik helyezettje, Olli Caldwell a ProAm pilóták között utolsó, 11. hellyel mutatkozott be, az előző heti WEC debütáns, Robert Kubica ugyanúgy nyolcadik lett, mint egy hete.

    A ProAm pontversenyt a Racing Team Nederland csapat tulajdonosa Frits van Eerd nyerte.

    A GTE Pro bajnoki címét a Pier Guidi-Calado Ferrari páros nyerte, miután a versenyigazgatás utasítását megszegve nem engedték el, Michael Christensen Porschéjét.

    Egy-egy teljes pályás sárga zászló alatt végzett kerékcsere miatt előbb a Porsche, majd a Ferrari szerezte meg a vezetést a riválistól. Előbbiek egy előzésnek köszönhetően vezettek a verseny utolsó órájában. A Ferrari olasz versenyzője azonban megpörgette autójukat az utolsó kanyarban egy lekörözést követően.

    Az amatőrök között csak egy Aston Martin legénység (Fraga, Keating, Pereira) akadályozhatta volna meg a DTM-ben is versenyző AF Corse (Nielsen, Perrodo, Rovera) győzelmét, de egy első körös defektnek következtében már csak egy szalmaszálnyi esélyük volt a végső sikerre.

    Végül egy balesetet követő törött kormányrúd véget vetett ennek is.

    A szombati verseny után az újoncteszttel ér véget a WEC idei programja vasárnap.

  • Rossi Ferrarival tesztelt, jövőre autóversenyző lesz!

    Rossi Ferrarival tesztelt, jövőre autóversenyző lesz!

    Valentino Rossinak még két MotoGP-hétvégéje van hátra, mielőtt véget ér 26 éves pályafutása a motoros világbajnokságban.

    Rossi azonban a Valenciai Nagydíj után nem fogja teljesen szögre akasztani a sisakját. A 42 éves olasz két kerékről négy kerékre vált, és 2022-től autóversenyzői karrierbe kezd.

    Rossi szerdán Misanóban tesztelte a Kessel Racing Ferrari 488 GT3-asát, amelyet a múltban már többször is vezetett egy-egy versenyen.

    „Igen, tegnap Misanóban teszteltem a Ferrarit. Mert januárban Abu Dhabiban újra versenyezni fogunk, tehát Luca, ‘Uccio’ és én” – erősítette meg Rossi a hírt, csütörtökön.

    Maga Rossi, féltestvére Luca Marini és a régi társ és mentor Alessio „Uccio” Salucci 2022. január 8-án ismét rajthoz áll a Perzsa-öböl 12 órás versenyén. A három olasz 2019 decemberében már indult ezen a versenyen egy Kessel Ferrari volánjánál, akkor Abu Dhabiban. Illetve 2021 januárjában, amikor a koronavírus miatt Abu Dhabi helyett Bahreinben rendezték a versenyt, a trió szintén ott volt a rajtrácson.

    „Általában csak a szórakozás kedvéért indulunk ezeken a versenyeken” – mondja Rossi. De: „Jövőre autóversenyző leszek. Emiatt a hozzáállás és a munka, amit beleteszek, mostantól nyilvánvalóan más lesz.”

    Hogy 2022-ben melyik bajnokságban indul, azt Rossi csak Abu Dhabi után akarja eldönteni. De már most elárulta, hogy ez egy GT autós.

    „Ez a verseny (Abu Dhabiban) alapvetően még mindig egy szórakoztató verseny számunkra. Ezt követően kell eldöntenünk, hogy melyik versenysorozat és milyen program lesz jövőre. Jövőre GT autóval fogok versenyezni. Csak még nem tudom, hogy melyik bajnokságban” – mondta Rossi.

    „Lehet, hogy a WEC. De ez lehet az Európai Le Mans sorozat vagy az Intercontinental GT Challenge is. Még el kell döntenünk, hogy melyik autóval, és azt is meg kell még tudnunk, hogy milyen gyors tudok lenni” – mondta a kilencszeres motoros világbajnok.

    A szerdai misanói teszt elsősorban arra szolgált, hogy Rossi, Marini és Salucci hónapok kihagyása után újra megismerkedjen a Ferrari 488 GT3-mal.

    „Sajnos az időjárás nem volt fantasztikus, de így is sokat tudtunk tesztelni, és jól éreztem magam” – mondta Rossi.

    „Jó nap volt, még akkor is, ha a pálya reggel még vizes volt” – tette hozzá Marini.

    „Őszintén szólva, ‘Vale’ nagyon gyors volt. Más teszteken közelebb voltam hozzá, de tegnap nagyon erős volt. A nem éppen tökéletes körülmények között, amikor még mindig volt néhány nedves folt a pályán, a slickekkel igazán odatette magát. Ekkor egy másodpercet vert rám.”

    Míg Rossi Marini szerint „tényleg a határon autózott”, addig Marini maga: „egy kicsit lazábbra vettem a figurát, mert nem akartam kárt tenni az autóban”.

    A Kessel Ferrariban immár bizonyított olasz trió harmadik pilótájáról Marini így nyilatkozott: „A nedves pályán ‘Uccio’ is nagyon gyors volt. De amikor a pálya felszáradt, nem sok ideje volt arra, hogy javítson a köridején.”

    „A végén egy másodperccel voltam lassabb, mint ‘Vale’, ‘Uccio’ pedig másfél-két másodperccel volt lassabb nálam” – számolt be Marini.

  • Kazuki Nakajima is szögre akasztja a sisakot

    Kazuki Nakajima is szögre akasztja a sisakot

    Anthony Davidson mellett Kazuki Nakajima számára is a WEC bahreini szezonzárója lesz az utolsó verseny visszavonulása előtt.

    Nem elsősorban a formaautós versenyzés volt Kazuki Nakajima világa. Annak idején az F1-be a GP2 összetett ötödik helye után került fel, ahol aztán mindösszesen ötször tudott pontot szerezni. Legjobb eredménye ezeken egy hatodik hely volt. A japán aztán viszont annál inkább megtalálta a számításait az endurance-versenyzésben. A 2018-19-es WEC-szezon végén a szezon végi elszámoláskor is az élen végzett, így bajnok lett Fernando Alonso és Sébastien Buemi társaságában. Emellett ráadásul háromszor a bajnokság legfőbb versenyét, a Le Mans-i 24 órást is meg tudta nyerni.

    Miután a legendás versenyen tehát kifejezetten sikeresnek bizonyult, Nakajima bekerült a Motorsport Hírességek Csarnokába is, emellett pedig a Toyota történelméből is kitörölhetetlen. Ott volt már a gyártó legelső WEC-tesztjén 2012-ben a TS030 HYBRID volánjánál, ezenkívül 58 futamon aratott 16 győzelménél csak Sébastien Buemi tud jobbat felmutatni.

    „Óriási megtiszteltetés volt itt versenyezni kilenc hosszú szezonon keresztül, ráadásul még versenyeket is tudtam nyerni nagyszerű tehetségek oldalán. Óriási köszönettel tartozom ezért az útért a Toyotának, aki kitartott mellettem a nehéz, de persze a boldog időkben is. Rengeteg emlékkel gazdagodtam az évek során, és folyamatosan az volt az érzésem, mintha egy családhoz tartoznék. Új éra köszönt most be a Hypercar-korszakkal, új korszak lesz ez nekem is. De mindig szurkolni fogok a csapatnak, bármerre is vezessen az utunk” – fogalmazott Nakajima.

  • Kubica dobogós lett első WEC futamán, a Toyota már biztosan bajnok idén

    Kubica dobogós lett első WEC futamán, a Toyota már biztosan bajnok idén

    Az Endurance-világbajnokság utolsó előtti versenyén Kubica bemutatkozott, valamint kettős diadallal ért be a Toyota, ezzel az összes bajnoki címet biztosították maguknak.

    A 7-es számú autó (Kobayashi, López, Conway) növelte előnyét a márkatársakkal szemben, míg a két Glickenhaus nem is állt rajthoz.

    A hamadik helyre beérkező Alpine már 40 pont hátránnyal rendelkezik, így már az is biztos, hogy valamelyik Toyota legénység fogja megszerezni az egyéni címet is.

    Kubica az LMP2-es kategóriában a High Class Racingnél kapott helyet, Jan Magnussen helyén. A dán csapat nem tartozik az élmezőnybe, így egy csöndes nyolcadik helyet ért el a lengyel, ezzel megszerezte első WEC pontjait.

    Le Mans-ban ugyan majdnem győztes lett, de ott beugróként vett részt. Így nem kapott azért világbajnoki pontot. A Pro/Am versenyzők mezőnyében ez ráadásul dobogót ért.

    Robert Kubica, High Class Racing, WEC, Bahrain, racingline.hu
    Kubica a WEC dobogóján, Fotó: 2021 MARIUS HECKER/ADRENALMEDIA.COM/FIA WEC

    Kubica akkori csapattársai, a másik WRT (Habsburg, Frijns, Milesi) másodjára nyertek sorozatban, ezzel átvették a vezetést az LMP2-es pontversenyben.

    A 28-as JOTA (Vandoorne, Blomqvist, Gelael) egy Aston Martinnal ütközött az első etapban, de még így is vissza tudták küzdeni magukat a második helyre. Csapattársaik a 38-as autóban (a visszavonuló Davidson, da Costa, Gonzalez), így még ők is esélyesek maradtak az LMP2-es bajnoki címre.

    Az LMGTE Pro kategóriát Neel Jani és Kevin Estre (Porsche) nyerte, idén harmadszor. Ezzel pedig ponttal állnak a rivális Ferrari legénység, James Calado és Alessandro Pier Guidi mögött.

    Az amatőröknél Aston Martin győzelem született, a TF Sport legénysége (Felipe Fraga, Ben Keating, Dylan Pereira) tudott nyerni, idén először.

    November 8-án folytatódik a bajnokság Bahreinben, egy 8 órás versennyel, akkor derül ki, melyik Toyota csapat lesz az idei világbajnok.

    WEC, Bahrain, Bahrein, racingline.hu
    Fotó: 2021 Harry Parvin/AdrenalMedia.com/FIA WEC
  • Visszavonul a versenyzéstől Anthony Davidson

    Visszavonul a versenyzéstől Anthony Davidson

    A WEC bahreini szezonzárója után szögre akasztja a bukósisakot a korábbi Forma-1-es pilóta Anthony Davidson.

    A 42 éves brit pilóta 2002 és 2008 között a Minardi és a Super Aguri csapatok színeiben 24 F1-es futamon állt rajthoz. Világbajnoki pontot sosem szerzett. Jelenleg pedig a hosszútávú világbajnokságban (WEC) szereplő LMP2-es JOTA egyik versenyzője.

    Döntését a Twitteren jelentette be:

    „Még egy hátra van… mivel úgy döntöttem, hogy ez lesz profi karrierem utolsó versenye. Ez egy hihetetlen és felejthetetlen utazás volt, köszönöm mindenkinek, aki részt vett benne.” – írta a posztban a 2014-es WEC-bajnok.

    Davidson 8 évesen kezdett el gokartozni, 1999-ben a Formula Ford bajnokságban kezdte formaautós karrierjét. 2000-ben második lett az összetettben, és megnyerte a nagy presztízzsel bíró brands hatch-i Formula Ford fesztivált.

    2001-ben a BAR istálló tesztpilótája lett, és ebben az évben a második helyen végzett a brit Formula 3-as bajnokságban. Egy évvel később debütált a Forma-1-ben, pont a Magyar Nagydíjon, ahol a gyenge teljesítménye miatt két futamra menesztette maláj Alex Yoong Minardiját kapta meg arra, illetve a következő Belga Nagydíjra. Egyik versenyt sem tudta befejezni.

    Forma-1-es karrierje ezután pár évig szünetelt, ez idő alatt a sportautózás felé vette az irányt. 2003-ban először vett részt a Le Mans-i 24 órás versenyen egy Ferrarival.

    2007-ben kapta meg az első teljes éves F1-es szerződését a Honda B-csapatának számító Super Aguritól, amit nagyrészt azért kapott meg, mert 2001 óta tartozott a Honda kötelékébe. A szezont végig versenyezte Takuma Satoval az oldalán. Pontot nem szerzett, de maradt a csapatnál 2008-ra is, ám a japán gárda a negyedik, spanyol futam után becsődölt és lehúzta a rolót. A Super Agurival együtt pedig Davidson Forma-1-es pályafutása is végleg véget ért, noha 2009-ben ő volt a világbajnok Brawn GP hivatalos teszt- és tartalékpilótája.

    2010-ben a Peugeot LMP1-es gyári versenyzője lett, majd 2012-ben a nagy reményekkel teletűzdelt Toyota egyik pilótája lett. Pályafutása legsikeresebb időszaka vette ezzel kezdetét, a WEC elitkategóriájában összesen 10 futamot nyert meg 2017-ig, 2014-ben pedig Sebastien Buemivel és Nicholas Lapierre-rel megnyerték a hosszútávú világbajnokságot. A sors fintora azonban, hogy a legendás Le Mans-i 24 órás viadalt viszont nem sikerült megnyernie, egy abszolút második és egy harmadik helyet tud felmutatni.

    2018-ban kategóriát váltott és az LMP2-es Dragonspeedhez, majd egy évvel később a JOTA-hoz igazolt.

    Versenyzői állása mellett pedig a Sky Sports F1-es szakértői csapatának a tagja emellett pedig a Mercedes F1-es gárdájának volt az egyik fejlesztő pilótája.