Kategória: Endurance

  • A Glickenhaus büntetése után az Alpine ütközés ellenére elverte a Toyotát

    A Glickenhaus büntetése után az Alpine ütközés ellenére elverte a Toyotát

    Történelmi hétvége volt, hiszen női pole született, debütált a Peugeot és a Corvette megszerezte első győzelmét, míg az Alpine megtartotta a bajnokság első helyét.

    Az időmérőn kettős meglepetés is született. A Hypercar kategóriában a Glickenhaus szerezte meg második pole-ját, míg a GTE Am egységeknél Sarah Bovy révén az Iron Dames győzedelmeskedett. Ezzel a belga lett az első hölgy, aki a WEC-ben pole-t ért el. A versenyen Matthieu Vaxivierre az utolsó kiállások után szerezte meg a vezető helyet, miután elment Ryo Hirakawa és Kamui Kobayashi Toyotája mellett is. Utóbbi esetben össze is ért a két autó nagy sebességnél, a célegyenesben. A találkozás következtében a Toyota defekttel ment vissza a boxba, a verseny pedig rövid időre teljes pályás sárga zászló (Full Course Yellow) folytatódott. Az incidensért Kobayashit találták vétkesnek, aki így kétszer is meglátogatta a boxutcát 90 másodperces stop/go büntetés miatt.

    Féltávig álomszerűen alakult a futam az amerikai gyártó számára, hiszen Romain Dumas és Pipo Derani lenyűgöző köröket futottak, és hatalmas előnnyel haladtak első győzelmük felé. 3 óra eltelte után a #708-as rajtszámú autó bokszutca áthajtásos büntetést kapott, majd az ezután pályára küldött biztonsági autó eltüntette a csapat 50 másodperces előnyét. Sőt, amikor Oliver Pla átvette a volánt a hypercar kategória végén találták magukat. Nem sok lehetősége volt a zárkózásra mert turbóhiba miatt elfüstölt alatta az autó, ami a versenyük fájdalmas végét jelentette.

    Az Alpine tehát nyert, a két Toyota előtt, míg a most bemutatkozó Peugeot számára szenvedés volt a verseny. A Jean-Eric Vergne fémjelezte #93-as autó 30 perc után feladta a küzdelmet, míg a testvérautó tempója messze elmaradt a kategória többi autójáétól, ráadásul technikai gondok tömkelege is sújtotta őket. Végül 25 kör hátránnyal az összesített 33.helyen gurultak be a célba, ami egyben kategória negyedik helyet is ért.

    LMP2-ben a WRT örülhetett a végén, miután látványos csatát vívtak a JOTA-val. Ferrdinand Habsburg nyitott a #41-es autóban, és már az első órában az élre tudott állni, de akkor még a United Autosporttal kellett meccselniük, utóbbiak a verseny során vezető helyről estek ki.

    Az utolsó bokszkiállásra fej-fej mellett érkezett a WRT és a JOTA, végül a gyorsabb bokszutcai munka miatt Habsburg megelőzte Stevenst, így megszerezte magának és Rui Andradenak valamint Norman Natonak a kategória győzelmet, a JOTA és az első dobogós helyezését ünneplő Vector Sport előtt.

    Drámai módon bukta el a sikert hazai pályán az AF CORSE a GTE Pro-ban. Az éllen álló Antonio Fuoco két és fél perccel a leintés előtt volt kénytelen a bokszba hajtani. A győzelmet így a Corvette örökölte meg, amelyik gyártó a 2015-ös Le Mans-i siker óta első ízben diadalmaskodott a WEC-ben, egyben az első hatórás győzelmük is volt ez.

    Tommy Milner és Nick Tandy mögött a bokszból visszatérő Ferrari páros, Antonio Fuoco és Miguel Molina végzett, mögötte a márkatárs és a pole-ból rajtoló Alessandro Pier Guidi és James Calado duója zárt.

    A történelmi női pole-t hozó GTE Am-ban végül nem sikerült győzelemre váltaniuk az első helyet a csajoknak, hiszen az a #77-es Porsche legénységé lett, akik egy jól időzített, teljes sárgazászlós periódus alattra időzített bokszkiállásással tudták meg előzni az Iron Damest. A hölgyek mögött pedig a #45-ös Porsche fért még fel a pódiumra. Ez a kategória szolgáltatta a sorozat idei eddigi legnagyobb balesetét, amiről már külön beszámoltunk.

  • Exkluzív interjú Sebastian Montoyával – II. rész

    Exkluzív interjú Sebastian Montoyával – II. rész

    Sebastián Montoya is ott volt a Formula Regional European Championship hungaroringi fordulóján, ahol jövőjéről kérdeztük.

    Az 500miles.hu-n megjelent interjúnk első részében Montoya inkább IMSA-s élményeiről mesélt, de természetesen nem tudtunk elmenni szó nélkül jelenlegi és jövőbeli tervei mellett sem.

    Montoya elmondta, hogy leginkább most a formaautózásra koncentrál, de természetesen nem akarja elengedni az endurance kategóriát sem. Arról is kérdeztük, melyik versenyről álmodozik, és melyik Hypercarral versenyezne szívesen.

    Kérdés: Inkább a Hypercar kategóriában nyernél vagy LMP2-ben, de vele együtt?

    Sebastián Montoya: Mindkettő, de inkább vele. Ez egy olyan különleges dolog lenne. Persze, ha versenyezhetnél Le Mans-ban és megnyerném a Hypercart, azzal is egy álmom válna valóra.

    A Porsche például jól is néz ki, ismerek pár embert a Penskétől, akik részt vettek a tervezésben, ezért jó lenne velük együtt nyerni. De inkább apámmal nyernék, az hihetetlen lenne.

    Jelenleg még nincs kapcsolatom semelyik gyártóval. Ha most kérdeznének meg a jövő évről, valószínűleg egy nemet vagy talánt kapnának.

    Ami WEC-et illeti, hihetetlen pályákon mennek az egész világon, míg az IMSA-ban inkább régebbi stílusú helyszínek vannak. Olyanok, amiken nyomni kell, de ha átléped a határt a falban kötsz ki. Nem vagyok biztos benne, melyiket választanám, de jó lenne mindkettőt kipróbálni.

    Kérdés: Melyik Hypercar tetszik a legjobban kinézetre?

    Sebastián Montoya: Még azért nem mondanám meg biztosra, mert nem láttuk rendesen a Ferrarit meg a Lamborghinit sem. Mindenesetre a Porsche érdekesnek tűnik, a Toyotát meg nem szerettem az elején, de azóta az is megtetszett.

    A Peugeot megoldása meg egyedi, egészen úgy néz ki, mint amit a gyerekkorában képzel el az ember. Hogy ez életre kelt, nagyon király, ahogy kinéz. Nem tudom persze, milyen a kezelhetősége, de a látvány nagyon ott van.

    Szóval nem tudnék dönteni, amelyik a leggyorsabb, és akik meghívnak, hogy vezessek náluk. Na az, az néz majd ki számomra a legjobban.

    Társszerző: Jámbor Máté

     

  • Pénzügyi gondokkal küzd a legkisebb Hypercar gyártó, a Glickenhaus

    Pénzügyi gondokkal küzd a legkisebb Hypercar gyártó, a Glickenhaus

    Túl sokba kerül nekik, ezért versenyt is fognak kihagyni a Glickenhaus autói. A második tengerentúli futamon már biztosan nem utaznak majd el Fujiba.

    A Monzai 6 óráson Jim Glickenhaus megerősítette a Sportscar365-nek, hogy nem vállalja nagy szállítási költséget egy verseny kedvéért. Az FIA Endurance Bizottságának elnöke, Richard Mille megerősítette, bár elvileg minden versenyen kéne indulnia a Hypercar csapatoknak, elnézik az amerikaiaknak, ha nem tudnak mindegyik versenyre elutazni.

    „Sosem volt úgy, hogy megyünk Fujiba. – jelentette ki az alapító Jim Glickenhaus. – Eddig vártam a WEC-re, hogy állást foglaljanak az ügyben, amit Richard Millén keresztül meg is tettek. A következő hat-nyolc hétben alakul majd ki, hogyan is állunk, és mi lehetséges számunkra a jövőben. Szerintem pozitív irányban haladnak a dolgok.”

    A döntés kizárólag pénzügyi alapokon született meg, így próbálnak pénzt spórolni, amíg befektetőket keresnek.

    „A helyzet változatlan: a cég 300 autót ad el évente, ezzel csak bizonyos mennyiségű versenyt tudunk vállani. Több versenyzés egyszerűen pénzügyileg nem megmagyarázható a részvényeseknek.

    Ha sikerül bevonzani őket, akkor arra használnánk fel ezt, hogy kifejlesszük a hidrogén meghajtású pickupjainjat a Baja programunkon keresztül. Akkor a WEC-nek is több értelme lenne, mert nagyobb piacunk lenne.

    Több szempont is közrejátszott: amennyire tudom, Japánban még mindig nagyon lezártak mindent a COVID miatt. Ez meggátolna minket abban, hogy a szurkolókkal és lehetséges vásárlókkal kapcsolatba lépjünk. Ez pedig nem segítene rajtunk, hogy őszinte legyek.”

    Sebring után az azt követő három hétvége Európában zajlott, a Glickenhaus számára is könnyebben elérhető helyszíneken, hiszen európai technológiai partnereik vannak.

    Fuji után Bahreinben lesz a szezonzáró, a Porsche – ha minden jól megy – itt mutatná be az LMDh autóját. Glickenhaus azonban még nem véglegesítette erről a terveket.

    „A koronaherceg jó barátom, szeretném meglátogatni és támogatni őt.” – jegyezte meg sejtelmesen.

    A Glickenhaus idén jobb szezont teljesít, mint tavaly, két pole mellett háromszor is dobogóra állhattak.

  • Óriási baleset a WEC-ben: A hurka kerékvető repítette el az Aston Martint

    Óriási baleset a WEC-ben: A hurka kerékvető repítette el az Aston Martint

    Óriási, de szerencsés kimenetelű balesetnek lehettek szemtanúi a hétvégi monzai hatórás versenyt követők.

    Olaszországba látogatott a hosszútávú világbajnokság (WEC) mezőnye a monzai hatórás versenyre. Nem sokkal féltáv előtt viszont egy ijesztő baleset borzolta a kedélyeket. A GTE Am kategóriában versenyző, és az ekkor még negyedik helyen haladó #33-as számú TF Sport Aston Martinja Henrique Chaves szó szerint elrepült.

    A visszajátszásokban kiválóan látszik, hogy a Roggia sikánhoz érve már a féktávon elveszítette az autó hátulja a tapadást, így hatalmas sebességgel, oldalba kapta a levágást megakadályozó, magasított ún. hurka kerékvetőket (amelyek már többször is a kritikák kereszttüzébe kerültek), amely gyakorlatilag rommá törte az autó oldalát és megsemmisítve a pilóta oldali ajtót, majd az autót megdobta, amely fejjel lefele érkezett meg és így csúszott keresztül a pályán a túloldali szalagkorlátig., ahol tett még egy 360 fokos bukfencet.

    A portugál végül sérülések nélkül megúszta az incidenst, ami az Aston Martinjáról már nem mondható el.

  • A Porsche miatt színt vált a Glickenhaus Hypercar csapata

    A Porsche miatt színt vált a Glickenhaus Hypercar csapata

    A Glickenhaus eddig fő színeként a pirosat használta, Monzában azonban a többi gyártó érkezésére felkészülve már különlegesebb és felismerhetőbb festést alkalmaznak.

    A Toyota és az amerikai márka mellé érkezik a Peugeot a hétvégén, a jövő évi autók közül pedig már a gyári Porsche is bemutatta a festését.

    „A Goodwood Festival of Speed-en láthattuk az új Porsche LMDh festését. Most már a Toyota és a Porsche is piros, fehér és fekete, ezért úgy döntöttünk, mi kipróbálunk valami mást. Valami fényeset, mint az ég, és mint a jövő.” szól a csapat közleménye.

    Scuderia Cameron Glickenhaus logo, WEC, Hypercar
    Fotó: Scuderia Cameron Glickenhaus

    Elmondásuk szerint a világoskéket a csapat (Scuderia Cameron Glickenhaus) logójának alapja inspirálta, a központi csíkok pedig az amerikai zászló színeit tükrözik.

    Mindenesetre azért a Porschén és a Toyotán kívül a Ferrarinál is örülnek, hogy nem lesz másik piros autó a mezőnyben. Az Alpine viszont annál kevésbé, hiszen a franciák színe a kék…

    A Glickenhaus jó formában érkezik majd meg, Olaszországba, ugyanis kiesést még idén nem kellett könyvelniük. Le Mans-ban az Alpine-t megelőzve dobogóra állhattak, ezzel 1967 óta vitték vissza az amerikai zászlót a francia verseny összetett pódiumára.

    Az eddig bemutatott festések:

  • Először gurult pályára a Ferrari hiperautója

    Először gurult pályára a Ferrari hiperautója

    A korábbi előzetes fotó után immáron élesben és teljes életnagyságban is megmutatta magát a Ferrari jövőre bemutatkozó hiperautója.

    Az LMH szabályrendszer alapján épült autót Fioránóban küldték pályára, egyelőre még álcafestéssel.

    A teszt nem volt nyilvános, ám a brit motorsport.com sikeresen megszerzett néhány kémfotót, amelyek azonnal bejárták a világhálót.

    A Ferrari a délelőtti nap folyamán jó néhány kört meg tett a csapat egyik gyári pilótájának, Alessandro Pier Guidi vezetésével.

    Azért hivatalos fotót is kiadott a Ferrari, ebben a prototípus autójuk, amely ablakon keresztül tükröződik vissza, de szintén álcafestéssel látható ezen is az autójuk. (kiemelt kép)

    A csapat azt is megerősítette, hogy a kezdeti teszteket majd a jelenlegi GT verenyzőikkel, James Caladoval, Antonio Fuocoval és Nicklas Nielsennel fogják teljesíteni.

  • A Porsche már bejelentette első ügyfélcsapatait is

    A Porsche már bejelentette első ügyfélcsapatait is

    Az idei LMP2-es Le Mans-i győztes JOTA lép majd feljebb, a Hypercar mezőnybe, miután a Porsche LMDh autóját szerezték meg a 2023-as szezonra.

    A brit csapat jelenleg két autóval erősíti a WEC LMP2-es mezőnyét, és vezetik a bajnokságot is féltávnál.

    Ezzel a bejelentéssel már biztos, hogy három Porschéval is bővül a Hypercar kategória, hiszen a gyári Porsche Penske Motorsport két egységet tervez még indítani. David Clark, a JOTA társtulajdonosa így üdvözölte a változást:

    „Ezzel az új csapattal erős helyzetbe hozzuk magunkat, és megtartjuk a lendületünket, amikor a sportautózás aranykorszaka ténylegesen elkezdődik 2023-ban.”

    A Porsche tengerentúli programja szintén két gyári- és egy ügyfélautóból áll, amit a JDC-Miller Motorsports rendelkezésére bocsátanak majd. Az elkülönítés ellenére azonban nem gondolják, hogy hátrányból indulnának.

    „Kényelmesen viszonyulunk ahhoz, ahogy a szabályok jelenleg le vannak írva.” – emelte ki Sam Hignett, a JOTA főnöke.

    „Ez az egyetlen, ami miatt így vágunk bele ebbe. Azt mondtuk, csak akkor szeretnénk feljebb lépni, ha olyan csomagot tudunk összeállítani, amit a futamgyőzelmekért képes harcolni.” – utalt ezzel arra, hogy a kategória esetében nincs fejlesztési verseny, az autók úgy kell induljanak, ahogy először pályára lépnek.

    A pilóták bejelentése természetesen nem történt még meg egyből, mindenesetre a jelenlegi versenyzőik egész jó elegyet képviselnek. A Formula E bajnok António Félix da Costa mellett korábbi F1-es (Will Stevens), IndyCar (Ed Jones) és DTM (Jonathan Aberdein) pilótájuk is van.

    Hignett annyit árult el, a Hertz-cel kötött szponzori megállapodásnak köszönhetően nem kell fizetős versenyzőket alkalmazniuk, maguk dönthetnek a felállásról.

    Míg a kategóriába a Porsche mellett a Vanwall, a Ferrari és a Cadillac is ígérte magát, a csapatfőnök szerint előbbivel volt egyedül reális esélyük ügyfélcsapatként már most indulni.

    A Cadillac kijelentette, hogy első évükben még csak a gyári programra koncentrálnak. A Vanwall indulása korántsem biztos, hiszen idén is elutasították őket, a Ferrari pedig még grafikákat sem tett közzé autójáról.

    Ezzel szemben a Porsche már kiterjedt tesztprogramot is teljesített, és négy ügyfélautó leszállítását is vállalta 2023-ra.

    „Reméljük, időben kapjuk majd kézhez az autót, hogy eltudjuk végezni a teszteket, amit szeretnénk. Úgy véljük, a termék, amit kézhez kapunk majd, kulcsra kész lesz, ahogy ezt a Porschétól megszokhattuk. Biztosak vagyunk benne, bármiféle probléma ki lesz simítva, mire elkezdhetjük a tesztelést.” – vetítette elő a jövő évi programot Hignett, de az LMP2-es projekt folytatásáról még nem adott pontos képet.

    „Ez nem olyan, dolog, amire jelenleg válaszolni tudok, de minden forrásukra szükségünk lesz ehhez a programhoz.”

  • Ízelítőt adott hiperautójából a Ferrari

    Ízelítőt adott hiperautójából a Ferrari

    A Ferrari is beállt a sorba és egy teaser képen mutatott egy aprócska részletet a jövőre bemutatkozó hiperautójából.

    Az egyelőre még név nélküli modell 49 év után az első olyan Ferrari lesz, amely a Le Mans-i 24 órás verseny csúcskategóriájában küzdhet majd meg 2023-ban. A csapat közleményben kihangsúlyozta, hogy olyan erős stílusjegyek jellemzik majd a hiperuatójukat, amely erősen hajaz majd a sorozat gyártott modellek dizájnjára.

    A tervek szerint a csapat a következő hetekben kezdi majd meg a teszteléseket, így vélhetően hamarosan már egészében is láthatjuk majd a vörösök legújabb csúcsmodelljét.

  • Amit a Vanwall egyik tesztpilótája nem tudott, megkérdeztük a másiktól

    Amit a Vanwall egyik tesztpilótája nem tudott, megkérdeztük a másiktól

    Miután idén megtagadták tőlük az indulást, a Vanwall és a ByKolles tesztprogramba kezdett két kijelölt pilótájukkal, Esteban Guerrierivel és Tom Dillmann-nal.

    A francia pilóta 2018 óta tagja a ByKolles WEC csapatának, és bár nem volt jelen az autó mosti bejáratásán, szerinte a csapat előrelépett ahhoz képest, mióta legutóbb a rajtrácson állhattak.

    „Még nem vezettem, de két napot teljesítettek és minden jól ment, azóta nem volt másik teszt.” – nyilatkozta a francia a motorsport.com-nak.

    „Nem volt probléma, átmentek a törésteszteken, és elkezdték az utcai verziót is gyártani. Nehéz volt gumikat is szerezni, de így, hogy két autót fejlesztenek egyszerre – mivel nem végtelen forrásaink vannak – néha szüneteltetni kellett a versenyautót is.

    Szerintem jól néz ki az autó, elég időt szántak rá. Sokkal jobb mérnöki munka, mint az LMP1-es autó volt, ez egy nagy lépés előre.”

    Az új tervek szerint 2023 már rajthoz állnak majd a WEC-ben, miután idén a ByKollesnek nem sikerült időben megszereznie a Vanwall márkajelet az autóra.

    „Ha készítesz egy Hypercart, akkor nem azért teszed, hogy otthon tartsd. Kapcsolatban állunk a szervezőkkel, és úgy áll a helyzet, hogy jövőre indulunk. Ezért is tesztelünk, terveim szerint én is velük versenyzem majd. De ha jön egy másik lehetőség, arra is nyitott vagyok.”

    Ami az Vanwall autójával tapasztalatot szerző pilótát illeti, Esteban Guerrieri nemrég a Hungaroringen, a Super Racing Fesztiválon árult el néhány részletet a programról.

    „Most az elektronika kidolgozása lesz a következő lépés, utána gurulhatunk ismét pályára. Ha engem kérdeznek, hány alkalommal vezetnék, akkor biztos, gyakrabban, mint most, de ez a helyzet, türelmesnek kell lennünk.

    Ugyan nem vagyok ott minden nap a műhelyben, de a mérnökök szerint minden az ütemterv szerint halad. De amíg nem jutunk el oda, hogy teszteljünk, addig igazából csak várnom kell.”

    Guerrieri szintén óvatos volt azzal kapcsolatban, hogy a WEC-ben ő lesz-e az egyik pilóta. Elmondása szerint őt a fejlesztéssel bízták meg egyelőre.

    „Jó kihívás, igyekszem majd minél több kilométert rakni az autóba. Az első teszt után optimisták vagyunk, jó visszajelzést kaptunk, nagyjából azt, amire számítottunk. A következő lépésaz lesz, hogy hosszabb etapokat megyünk majd.

    Ami a WTCR illeti, nehéz lenne dönteni Le Mans és a Hungaroring között [amennyiben ismét egy hétvégén lesznek]. Most ezt még nem tudom megmondani, nyilván majd a leendő szerződésekben kikötött feltételektől is függ. De ez jövő év elején tisztázódni fog. Remélhetően nem lesz ütközés.”

  • Monzában kezdődik igazán a WEC új korszaka

    Monzában kezdődik igazán a WEC új korszaka

    Eddig egy nagyobb gyártó volt jelen a Hypercar kategóriában, a soron következő olasz versenyen azonban a WEC a Peugeot autóival gazdagodik.

    2021-ben kezdődött el a Hypercar kategória, ami az LMP1-es autókat hivatott leváltani. A szabályalkotók célja a költségcsökkentés, az új technológiák bevezetése és több gyártó bevonzása volt. Az, hogy az IMSA-val közösen teszik ezt meg, arra is lehetőséget nyújt, hogy az endurance mezőny világszerte átjárható legyen.

    Ez egyszerre azt is jelenti, hogy nem kell a két sorozatnak külön-külön meggyőznie három-négy gyártót, valamint a nagyobb mezőny Daytona és Le Mans presztízsét is növelni fogja.

    A váltás – vagy egy új program elindítása – azonban eleinte nagy költségekkel jár, nem beszélve arról, hogy a koronavírus is hátráltatja az új autók fejlesztését. 2021-re csak a Toyota készült el az új autójával. Rajtuk kívül egy LMP1-es Alpine volt ott a WEC első Hypercar rajtrácsán.

    Ugyan év közben csatlakozott hozzájuk a sportautókat gyártó amerikai Glickenhaus, a többi márka azt hangsúlyozta, inkább még kivárnak. A fő okok között az szerepelt, hogy az autókat amint egyszer indítják versenyen, utána jó ideig nem lehet rajtuk változtatni, így egy megbízhatatlan vagy lassabb alkatrész több évnyi teljesítményre nyomhatja rá a bélyegét.

    Emiatt a legtöbb gyártó nem 2021-et hanem a jövő évet célozta meg, vagy még későbbre ígérték magukat.

    Ez azonban csak az első lépcsőfok volt, az LMH autók első bevetésének lehetősége. 2023-ban kezdődik igazán a „Nagy Bumm”. Az egységesített hibrid hajtáslánccal rendelkező LMDh autók ekkor lépnek majd színre, ráadásul a WEC-ben és az IMSA-ban egyszerre.

    Addig is, a kibővült Glickenhaus, illetve az eddig meghiúsult ByKolles/Vanwall projekt mellett volt egy gyártó, akik beígérték magukat: a Peugeot.

    Sokan azt várják, ők vethetnek véget a Toyota egyeduralmának. Hiszen a Glickenhaus nem tömeggyártó, és nincs annyi tapasztalata a versenyzés terén, mint a japánoknak. Az eddigi másfél szezonban csak néha kapták el a fonalat, nem tűnt úgy, hogy igazi kihívást jelentenek a vetélytársaknak.

    A Peugeot azonban szintén megcsúszott, és nem készült el az idei Le Mans-i 24 órás versenyre. A következő WEC versenyen, Monzában mutatkozik majd be egészen egyedi konstrukciójuk. A franciák Le Mans hosszú egyeneseire készülve ugyanis nem szereltek hátsó szárnyat az autójukra.

    Peugeot 9X8, LMH, WEC, Hypercar
    Fotó: Stellantis

    A Sebesség Templomaként is emlegetett olasz pályán rögtön ki is derül, mennyire valós eséllyel rendelkeznek.

    Bár Kevin Magnussen az F1-es visszatérés miatt távozott csapatukból, így sem gyenge a felállás. Az egyik autóban Paul di Resta (korábbi F1-es versenyző és 2020-as LMP2-es Le Mans-i győztes), Mikkel Jensen (ELMS és IMSA kategória-bajnok) és Jean-Éric Vergne (kétszeres Formula E bajnok) ül majd. A másik autó legénységét pedig James Rossiter (10 éves endurance tapasztalat), Gustavo Menezes (LMP2-es Le Mans-i győztes és WEC bajnok), valamint Loic Duval (Le Mans és a WEC abszolút győztese, valamint Super Formula és Super GT bajnok) alkotja majd.

    A Hypercar autókkal való tapasztalat így is a Toyota mellett szól, az idei évben már betekintést kaphatunk abba, mi várható. Jövőre ugyanis a Peugeot mellett a Vanwall, a Ferrari és a Porsche is érkezik a WEC legmagasabb kategóriájába.