Kategória: Endurance

  • Ricciardo talán egy versenyre mondana igent jövőre

    Ricciardo talán egy versenyre mondana igent jövőre

    A jövő évet kihagyó Daniel Ricciardo már hangsúlyozta, hogy a 2023-as évét egy kicsit nagyobb távolságban töltené a Forma-1-től, hiába írt alá a Red Bullhoz tartalékpilótának.

    Mindazonáltal még ha ő is lenne a kézenfekvő választás, ha Verstappent vagy Pérezt helyettesíteni kéne, akkor sem lesz ott az ausztrál minden hétvégén. A fő célja ugyanis Ricciardónak a pihenés és a feltöltődés, 11 teljes Forma-1-es szezont követően.

    Habár tudja, hogy a 2024-es visszatérés reményében nem engedheti el teljesen magát, mégsem érdeklődik más szériák iránt. Az IndyCart már azért kizárta, mert nincs oda az oválon való versenyzésért, de más szériák sem vonzzák túlzottan. Amikor azonban az Auto Motor und Sport a WEC-ben való részvételről kérdezte, így válaszolt: „Egy olyan verseny, mint Le Mans, érdekes lehet. De nem akarnám az egész sorozatot. Ez ugyanaz az élet lenne, mint most, csak más autókkal. Szükségem van egy kis pihenésre. Nem tudok semmit sem tervezni, új élményekben lesz részem. Ez az, ami engem izgat. És figyelni fogom, hogy van-e lehetőségem 2024-ben visszatérni. Ha lesz, akkor a lehető legjobban fel akarok készülni. Félig a felszínen maradok. Egy egész év semmittevés nem lenne jó terv.”

    Ricciardo tehát a Le Mans-i 24 órásra talán igent mondana, ami egyébként nem ütközik Forma-1-es hétvégével sem, tehát feltehetően a Red Bullnál sem akadna feladata.

    Ricciardo boldog, hogy még mindig értékelik a topcsapatok

  • Kubica két évre tervez Amerikában, vagy a sportautózás elitjében

    Kubica két évre tervez Amerikában, vagy a sportautózás elitjében

    A Forma-1-es futamgyőztes Robert Kubica több istállóval is tárgyal annak érdekében, hogy a következő években helyet kapjon az FIA World Endurance Championship hiperautó osztályában.

    Kubica a Forma-1-es visszatérő szezonjának 2019-es befejezését követően váltott, és először egy évet töltött a DTM-ben, mielőtt átnyergelt volna az hosszútávú versenyzésre.

    A lengyel pilóta azóta szép sikereket ért el az LMP2-es géposztályban, 2021-ben első nekifutásra megnyerte a WRT-vel az Európai Le Mans sorozat bajnoki címét, majd ugyanebben az évben majdnem a legendás Le Mans-i 24 órás futamgyőzelemmel egészítette ki az önéletrajzát, míg az utolsó körben drámai módon ki nem estek. Kubica 2022-ben újabb egy évet töltött az LMP2-esek között, ezúttal a Prema alakulattal, legjobb helyezését La Sarthe-ban a második helyen érte el a domináns JOTA autója mögött.

    A Hypercar kategória nyilvánvalóan csábító lesz 2023-tól kezdve, mivel a gyártók több szűkebb esztendő után térnek vissza a WEC-be, és Kubica egyike azon magasan jegyzett pilótáknak, akik az új csúcskategóriában szeretnének helyet kapni. A 37 éves pilóta elárulta, hogy több csapattal is egyeztetett már, bár jelen állás szerint nem túl optimista azzal kapcsolatban, hogy 2023-ra biztosítson magának egy versenyülést. A motorsport.com-nak fedte fel a terveit:

    „Azt mondanám, hogy nagyon sokat tettem, és megpróbáltam a top kategóriába kerülni. Nem hiszem, hogy ez összejön… még mindig vannak tárgyalások, de már nem tűnik oly egyszerűnek. Azt hiszem, hogy ez egy nagy kihívás az új csapatoknak és az új autógyártóknak. Az első év biztosan igencsak megterhelő lesz. Szerintem, a legnagyobb esélyem az, ha a hosszútávún folytatom. Feltehetően a Forma-1-ben is részt veszek majd valamiképp. Tehát igen, ez néhány dolog, amit össze kell illeszteniük, majd összerakni, és remélem, hogy néhány héten belül ez talán világosabb lesz.”

    A WEC jövőre nagy lendületet kap a nevezések terén, hiszen a Porsche, a Cadillac és a Ferrari is csatlakozik a hiperautó osztályhoz a már jelenlévő Toyota és Peugeot mellé. A hiperautós mezőny 2024-ben tovább bővül, mert a Lamborghini és az Alpine elkészül új LMDh autójával. Végül még majd a BMW is jelen lesz, miután jövőre kizárólag az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipre helyezik a hangsúlyt.

    Kubica elmondta, hogy figyelme a 2024-es évre irányul, miközben tárgyalásokat folytat a csapatokkal és a gyártókkal a WEC királykategóriájába való bejutásról. Ennyit árult el erről:

    „Egyeztetek néhányukkal 2023-ról, nem feltétlenül a következő évre, hanem azon túlra. Ugyanakkor ahogy mondtam, ez egy kicsit bonyolódik azzal, hogy én magam a Forma-1-ben is folytatom. Nem annyira egyértelmű a dolog. Emellett néhány versenynaptárat nem olyan könnyű kezelni, de ez már csak így ilyen.”

    A Prema csapat, amelynél idén versenyzett, mostantól ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartozik, mint az Iron Lynx. 2024-től kulcsszerepet játszanak majd a Lamborghini LMDh programjában a WEC-ben és az IMSA-ban. Kubica nem tagadta, hogy beszélgetéseket folytatott a projektben érintett felekkel. Azonban elismerte, hogy minimális az esélye arra, hogy 2024-ben Lamborghinivel versenyezzen:

    „Azt hiszem, elmondhatom, hogy tárgyaltunk velük. Még mindig azt hiszem, hogy túl messze van ahhoz, hogy igent vagy nemet mondjak, és hogy exkluzív ezt elmondjam nektek. Azonban egyelőre azt mondhatom, hogy nem valószínű… nagyon kicsi az esélye, hogy részt vegyek benne.”

    Amennyiben Kubica nem tudna egy hiperautóba kerülni, a lengyel pilóta szerint az LMP2-ben maradás lesz a „legtermészetesebb” választás.

    Kubica tavaly kapott először ízelítőt az IMSA-ból, amikor részt vett annak a fő versenyén. A Rolex 24-en Daytonában, egy Oreca 07-essel ment, amelyet a High Class Racing indított. Idén március elején, a WEC-vel közös „Super Sebring” hétvégén újra megnézhette, mennyire népszerű a bajnokság Észak-Amerikában. Miközben ragaszkodott ahhoz, hogy a WEC egyelőre továbbra is prioritás lesz neki, Kubica nem zárkózott el attól, hogy bevallja, szeretne valamikor a jövőben az IMSA-ban versenyezni:

    „Az IMSA nekem bonyolultabban lenne összeegyeztethető a Forma-1-gyel, de őszintén szólva szeretnék az IMSA-ban indulni. Szerintem ez egy frankó bajnokság, és nagyon élveztem Sebringet. Versenyként természetesen nem az IMSA-ban, hanem a WEC-ben. Azt hiszem, ez valami nagyon csodálatos dolog. Szerintem a bajnokság igen magas színvonalú, ahol nincs sok autó, de rendes verseny van legalább. Nem igazán néztem még meg alaposan, mert ahogy mondtam, nem olyan könnyű összeegyeztetni a naptárakat és minden dolgot, kötelezettséget. Ugyanakkor, az IMSA olyan dolog lesz, amit egy nap nagyon szeretnék majd csinálni.”

    Kubica bejelentette, feltehetően már nem látjuk az F1-ben

  • Egy kategóriától búcsúzunk, miközben mindenki Ferrarit akar

    Egy kategóriától búcsúzunk, miközben mindenki Ferrarit akar

    A hétvégén rendezik meg a Bahreini 8 órás versenyt, az idei Endurance Világbajnokság (WEC) szezonzáróját, amelyen egy korszaktól veszünk majd búcsút.

    Valamit valamiért

    Jövőre érkeznek majd az LMDh autók a Hypercar kategóriába, ami kétségtelenül felforgatja a WEC világát. Négy Porsche, két Ferrari és egy – de Le Mans-ra akár három – Cadillac érkezik majd, ők kétségtelenül a Toyota hegemóniája ellen dolgoznak majd.

    Mindeközben véget ér majd GTE Pro kategória, az amatőrök között azonban továbbra is vegyes összeállításban versenyezhetnek majd jövőre is a pilóták. 2024-ben ugyanúgy egy GT kategória lesz, de az már a GT3 Premium szabályrendszer szerint.

    A Porsche különleges festéssel emlékszik meg az alkalomról, íme:

    Porsche 911 RSR GTE, WEC
    Fotó: Porsche AG

    Mindenkinek Ferrari kell

    Ebben a hónapban mutatták be a Ferrari Hypercar-ját, valamint az új GT3-as gépet is.

    Visszatért a Ferrari – bemutatták Le Mans-i gépüket

    Az olaszok szerint mindkettőre nagy az igény az ügyfélcsapatok felől, már a harmadik 499P-re a Sportscar365 szerint bejelentkezett az amerikai Risi Competizione. Idén nem, legkorábban viszont jövőre szívesen vállalnák az extra Hypercart, ha minden jól megy.

    A DailySportsCar eközben azt írja, az új GT3-as autóból (Ferrari 296 GT3) már 200-at rendeltek, ami az elődje, a 488-as modell összes legyártott példányánál is több! A gyár ugyan nem erősítette meg a számokat, annyit elárultak, jövőre már nem vállalnak új gyártást, mert már most látszik, hogy nem lesz rá idejük a megrendelésektől.

    Ha minden igaz, az autó Daytonában, öt példányban mutatkozik majd be, a GTD Pro, illetve GTD kategóriákban.

    Kik lesznek bajnokok?

    Idén a Hypercar kategória nem dúskált az indulókban, bár érkezett a Peugeot, még nem vették fel igazán a vonalat. Ezért maradhatott még a mezőnyben az Alpine korábbi prototípusa, akik nemcsak futamot nyertek, de eléggé megizzasztják a Toyota legénységét.

    A Toyota és az Alpine pontegyenlőséggel fordul az utolsó futamra

    Holtversennyel állnak az utolsó futam előtt, így egyszerű a képlet: aki előbb ér célba, nyer.

    GTE Pro kategóriában lezárul a Porsche és a Ferrari csatája, legalábbis egyelőre. Az amatőröknél pedig a női alakulatra, az Iron Dames-re lesz érdemes figyelni, akik idén pole-t is szereztek már, és két dobogó után érkeznek meg a szezonzáróra.

  • Bemutatták a Porsche jövő évi formaautóját

    Bemutatták a Porsche jövő évi formaautóját

    Bár az F1-es projekt lesz a jövő évek témája, a Porsche egyelőre a Formula E programjára koncentrál, ők mutatták be elsőként Gen3-as autójukat.

    Elég komoly tesztprogramot követően érkezik meg a stuttgarti gyártó a Hypercar kategóriába (és egyúttal a tengerentúlon az IMSA GTP mezőnyébe. Ezenkívül – amint sikerül megegyezni valamelyik csapattal, 2026-tól a Forma-1-ben is indulhatnak.

    Egyelőre azonban egy új, Gen3-as autó bemutatásával voltak adósok a 2023-as szezon előtt, ami – a Formula E mezőnyből először – meg is tettek.

    A gépet Pascal Wehrlein és a korábbi bajnok António Félix da Costa vezeti majd, aki a kényszerszünetre menő Techeetah-tól érkezett.

    A távozó Lotterer először a sportautó-program felé kacsingatott, majd egy pálfordulással a Porsche partnerénél, az Andrettinél kötött ki az elektromos sorozatban.

    Ironikus módon da Costa is rendelkezik sportautós programmal. Csapata, a JOTA megszerezte a németek egyik LMDh autóját, így könnyen lehet, hogy Lotterer ellen mehet majd ott is.

    „Utálok csak részt venni, egy plusz ember lenni a rajtrácson, vagy csak csellengeni. Ki nem állhatom. Nem ezért vagyok itt, és szerintem ebben egyeznek a céljaink a Porschéval. Ők bármiben indulnak, nyernek is.

    Már láthattuk tavaly, hogy jó eredményeket tudnak elérni, és nagy dolgokat várok el most, hogy mindenki a nulláról indul az új generációs autóval.” nyilatkozta a portugál.

    Da Costa jelenleg az Endurance Világbajnokság (WEC) szezonzárójára készül, és csapattársaival vezeti az LMP2-es pontversenyt.

    Wehrlein eközben – bár tesztelte az LMDh-t – a The Race szerint nem valószínű, hogy hasonló kalandba fogna.

    Formula E gyártói közül elvileg a Porsche teljesítette a legtöbb tesztkilométert. De éppen ezért nekik is volt ezért a legtöbb problémájuk az FIA-tól kapott csomaggal.

    Többen is felmondtak az FIA-nál, így komoly bajban a Formula E

  • Alonso egy nap szívesen lenne Verstappen csapattársa

    Alonso egy nap szívesen lenne Verstappen csapattársa

    Fernando Alonso szemlátomást igen jó kapcsolatot ápol Max Verstappennel, és igen nagyra tartja a hollandot. A remek viszonyuk pedig akár azt is eredményezheti, hogy egy nap csapattársak lesznek, legalábbis az idősebbik kétszeres világbajnok ezt szeretné.

    Alonso azonban nem az F1-re, hanem az endurance versenyzésre utalt elsősorban, amit ő már ki is próbált, igen sok sikerrel. Kétszer megnyerte a Le Mans-i 24 órást, és pont ezen a legendás versenyen állna rajthoz ismét, immár Verstappennel csapattársaként. Habár az F1-el még sem ő, sem a holland nem végzett, a De Telegraaf hasábjain már most prezentálta a terveit.

    „Tudom, hogy egy nap Max is szeretne hosszútávú versenyeken indulni, és például a Le Mans-i 24 órás versenyen is szeretne vezetni. Határozottan nyitott vagyok arra, hogy ezt együtt csináljuk. Mindenképpen adnunk kellene ennek esélyt, ha egy versenyképes csapatnál tudunk rajthoz állni” – magyarázta.

    Mivel három versenyző alkot egy csapatot Le Mans-ban, a spanyol veteránnak felvetették, hogy Max édesapja, Jos lehetne a másik csapattárs.

    „Jelenleg Maxot részesítem előnyben. De Jost is nagyon tisztelem. Talán ő lehetne a csapatfőnök” – válaszolta Alonso nevetve.

    Verstappen egyébként vett már részt 24 órás versenyen, de csak virtuálisan, a legutóbbi ilyen alkalmon például pont az élről esett ki.

  • Norris attól fél, amihez Ricciardo már öregnek érzi magát

    Norris attól fél, amihez Ricciardo már öregnek érzi magát

    Eléggé különböző helyzetben van a McLaren két versenyzője: míg Daniel Ricciardo 33 évesen már akár vissza is vonulhat, addig a 10 évvel fiatalabb Lando Norris stabil hellyel rendelkezik a mezőnyben.

    Nemrég a RACER kérdezte őket a kiruccanásokról, amiről a McLaren az utóbbi években híres volt, még Alonsóval. Anno a vezérigazgató, Zak Brown is támogatta az ilyen kalandokat, az utóbbi években azonban nem volt hasonló.

    Az amerikai üzletember ráadásul saját csapattal is rendelkezik a tengerentúlon. United Autosports néven LMP2-es autót indítanak Daytonában és Le Mans-ban is.

    Előbbi kiváló alkalom lenne egy aktív F1-es versenyzőnek, hiszen januárban még nem olyan sűrű a program. A McLaren két versenyzője azonban nem csak az időtényezőt okolta, inkább a munka sokasága miatt nem keresik szabadidejükben a versenypályákat.

    https://500miles.hu/imsa/norris-es-ricciardo-az-f1-elol-amerikaba-menekulne/

    Norris kiemelte azonban, hogy még egy fenntartása van a dologgal kapcsolatban.

    „Nagyon szeretnék kiruccanni.” – ismerte el a brit pilóta. – „De félek mások autóit vezetni, ez az egy baj, mert úgy érzem, csak összetörném őket. Zak persze szeretné, ha megjáratnám az autóit. Még nem döntöttünk, Daniel vezette a 3-as autót, de én nem néztem fel úgy senkire, mint ő Dale Earnhardtra.

    Talán egy motort kipróbálnék, de utána nem tudnék autóba ülni, mert azzal is ütköznék.”

    Daniel Ricciardo mindig is kiemelte, hogy szereti a légkört az Egyesült Államokban. Kifejezetten van egy verseny, ami felé elég vegyes érzelmeket táplál.

    „Meg öreg is vagyok ahhoz, hogy 24 óráig fennmaradjak. Nem bulizom már úgy, mint fiatalon. De amúgy Daytona elég király lenne.”

  • Világbajnok és világkupa-győztes is teszteli a Peugeot űrhajóját

    Világbajnok és világkupa-győztes is teszteli a Peugeot űrhajóját

    Az év végi bahreini teszten a Peugeot Hypercarját tesztelheti majd a Formula E friss világbajnoka, illetve az egyetlen többszörös Túraautó Világkupa-győztes is.

    Bahreinben ér véget az Endurance Világbajnokság (WEC) idei szezonja. A verseny után viszont még tesztre marad ott a mezőny egy része, többek között a legújabb Hypercar, a Peugeot is.

    A franciák programjában Kevin Magnussen távozása hagyott űrt, majd tesztpilótájuk, James Rossiter a Maserati Formula E csapatához távozott.

    Így négy pilótának adnak majd lehetőséget. Az Európai Le Mans Sorozat (ELMS) LMP3-as bajnoka, Malthe Jakobsen, illetve Rossiter egyik pilótája, Maximilian Günther is lehetőséget kap.

    Stoffel Vandoorne neve szintén nem meglepetés, a belga rendszeresen vezetett LMP2-es autót az elmúlt években, így már van tapasztalata az endurance szakágban is.

    Aki viszont eddig nem teljesített hasonló versenyt a listán szereplők közül, mégis nagyobb névnek számít, az nem más, mint Yann Ehrlacher. Eddig nem nagyon keveredett a WTCR mezőnye más sorozatokkal, most azonban a túraautós sorozatok átalakulásával változhat a helyzet.

    Máris bejelentettek valamit, ami a WTCR helyébe léphet

    A Toyotát – a versenyzőik mellett – a WEC hivatalos tesztpilótája, Lilou Wadoux vezetheti majd, amennyiben a japánok a szoros bajnokságból győztesen jönnek ki. Lehet azonban, hogy a honfitársai nyújtanak majd neki lehetőséget az Alpine-nál.

    Szintén egy francia hölgy, Doriane Pin vezeti majd a sorozat nevében az ott maradó LMP2-es autót míg a korábbi F3-as pilóta, Lorenzo Colombo és Finn Gehrsitz GTE autó volánja mögé ülhetnek majd.

    Újabb tabudöntögető a WEC-ből: nem érdekel, fiú vagyok-e vagy lány

    Pályára lép majd a Corvette új gyári pilótája, Ben Keating is, aki jelenleg is vezeti a GTE-Am pontversenyt.

    Az LMP2-es mezőnyben Algarve Pro Racing szintén érdekes neveknek ad lehetőséget: az F2-ben egy verseny alatt két kizárást kiérdemlő Mahaveer Ragunathan, és a román F3-as versenyző, Filip Ugran is szerepelni fog velük.

    A Prema mindeközben az Hubert-balesetből felépülő Juan Manuel Correa, Zak Brown csapata a United Autosports pedig Nelson Piquet Jr. gondjaira bízzák – többek között – a járgányukat.

  • Visszatért a Ferrari – bemutatták Le Mans-i gépüket

    Visszatért a Ferrari – bemutatták Le Mans-i gépüket

    Az új LMH autót Ferrari 499P-nek hívják majd, ami 50 év után biztosít majd lehetőséget az olaszoknak sikerre a sportautózás csúcsán.

    Imolában, a Finali Mondiali elnevezésű esemény szombatján mutatták be az Endurance Világbajnokság (WEC) Hypercar kategóriájába szánt gépet.

    A hivatalos adatok szerint 3 literes turbóval hajtott V6-os motor hajtja majd. Ezenkívül első tengelyes, 200 kW-os energiavisszanyerő rendszer segít majd, amennyire a BoP engedi. Mindezt hétsebességes Xtrac váltó és egy 900 voltos akkumulátor segíti majd ki.

    Ahogy azt előzetesen is említették, két autóval állnak majd rajthoz az Endurance Világbajnokságon (WEC), így a Le Mans-i 24 óráson is. Az 50-es és 51-es autó pilótafelállását azonban még nem jelentették be.

    Cserébe viszont már a végleges festést mutatták meg. Ez azért is különleges, mert eddig kizárólag rejtőszínekkel járatták az autót, így még a formája sem látszott igazán.

    „A 499P-vel rögtön úgy térünk vissza, hogy a győzelmekért küzdhetünk.” örvendezett John Elkann, a cég vezérigazgatója.

    „Ezt a kihívást alázattal vesszük magunk elé. De ugyanakkor tudatában vagyunk annak, hogy egy 20 világbajnoki címet és kilenc Le Mans-i győzelmet számláló múlt van mögöttünk.”

    Bár a 499P az IMSA GTP kategóriájában is indulhatna – és az olasz márka érdekelt az Észak-Amerikai piacban is – egyelőre még csak a WEC-ről szólnak a hírek.

    Az első pályán töltött métereket pedig alább lehet megnézni. A felvételen mintegy extraként szerepel – a szintén endurance-ra tervezett – új GT-autó is, a 296 GT3.

  • Egy világbajnok figyelmeztet: lassúsággal lehet Le Mans-t nyerni, bajnokságot nem

    Egy világbajnok figyelmeztet: lassúsággal lehet Le Mans-t nyerni, bajnokságot nem

    Mike Conway, a Toyota világbajnoka úgy véli, a jövőre bevezetett BoP rendszer miatt egyesek a Le Mans-ra készülnek majd, ami nem fair a bajnoki esélyesekkel szemben.

    A Hypercar kategóriába 2023-ban rengeteg gyártó érkezik: a jelenlegi Toyota és Peugeot mellé a Ferrari, a Porsche és a Cadillac autóit lehet várni, továbbá lehet, hogy a Glickenhaus, az Isotta Fraschini, illetve a Vanwall szolgálhat még extra indulókkal.

    Így nézhet ki az első mezőny az új Hypercar gyártókkal

    Az LMH (teljesen saját) illetve az LMDh (közös hibrid rendszeres) autók közötti különbséget egy kiegyenlítő rendszer (BoP) hivatott majd csökkenteni.

    Conway szerint sokan kijátsszák majd a rendszert, és visszafogják majd magukat, hogy Le Mans előtt ne kapjanak nehezítést.

    „Nehéz lesz tudni [hogyan alakul a 2023-as szezon]. Az első verseny után valószínűleg okosabbak leszünk, nagyobbak lesznek a különbségek, de utána remélhetőleg kiegyenlítődik majd, ahogy megy előre a szezon.” fejtette ki a véleményét a brit.

    „De bárki is lesz erős az elején, a BoP utána kicsit meghatározza majd a dolgokat. Nehéz lesz. Hét forduló lesz, ami még így sem egy hosszú bajnokság, de mindig jól kell szerepelned [a bajnoki címhez].”

    Kiemelte az egy extra verseny Le Mans előtt pont elég arra, hogyha valaki altat a francia versenyig, akkor a szezon nagyobb részét fel kell áldoznia.

    Az F1 kavarása ellenére több futammal készül Le Mans-ra a WEC

    „Sor kerülhet ilyesmire, de a bajnokság felét fel kell áldozni hozzá, így igen nagy áldozat. Nem lehet megcsinálni, hogy Le Mans-ra teszel fel mindent, ha meg akarod nyerni a bajnokságot, legalábbis. De ott adják a legtöbb pontot, így biztos vagyok benne, trükközni fognak ezzel.”

    Conway kiemelte, hiába az utóbbi évek Toyota-dominanciája, igazán most dől el, mennyire jók a többiekhez képest.

    „Nagyon jó lenne úgy bajnokságot nyerni, hogy a többiek is itt vannak [a legnagyobb kategóriában]. Ez az igazi célunk, és szeretném ezt kipipálni, már alig várom.”

  • Újabb korábbi F1-es sztár került be a Porsche kalapjába

    Újabb korábbi F1-es sztár került be a Porsche kalapjába

    A Porsche legújabb, sebringi tesztjén egy új név került fel a Hypercart tesztelők listájára. Mivel a sportautó programok csak az első évükben járnak majd 2023-ben, eddig inkább a tesztelésen volt a hangsúly, mintsem a végleges felálláson.

    A Peugeot és a Cadillac már bejelentette felállását, valamint a Toyotáról is sejteni lehet, nem változtat majd sokat az idei legénységhez képest.

    Világbajnokkal érkezik Európába a Cadillac

    A franciáknál Paul di Resta és Jean-Éric Vergne indulhat majd a korábbi F1-es pilóták közül, míg a japánok felállásában Sébastien Buemi, Kamui Kobayashi és Brendon Hartley neve lehet ismerős.

    A címvédő Toyota mellett az Alpine régi LMP1-es autója teljesített még teljes szezont, jövőre ők is visszatérnek.

    A Toyota és az Alpine pontegyenlőséggel fordul az utolsó futamra

    Rajtuk kívül pedig a Ferrari és a Porsche érkezik majd a mezőnybe. Előbbi eddig úgy tűnik, GT pilótáival számol majd, míg a németek elég sok versenyzőt ültettek be eddig az autóba. Azt azonban nem tudni, hogy a tengerentúli IMSA-ra és az Endurance Világbajnokságra (WEC) elosztva mi is lesz a pontos felállás.

    Mellettük a Vanwall, a Glickenhaus és az Isotta Fraschini rendelkezik még – egyelőre kérdőjeles – projekttel.

    Sebringben elvileg nyolcan is részt vettek a Porsche sikeres 36 órás maratoni tesztjén. Az Autosport szerint köztük volt Pascal Wehrlein is, a stuttgartiak Formula E pilótája.

    Ha minden igaz, André Lotterer a WEC-ben, Felipe Nasr pedig Amerikában vezeti majd a projektet, hozzájuk csatlakozhat szintén F1-es tapasztalattal a korábbi DTM bajnok.

    Az endurance szezon januárban, Daytonában kezdődik majd, ott mutatkoznak be először az LMDh autók. Ott a már említett Porsche és Cadillac mellett a Le Mans-ba 2024-be érkező BMW, illetve az Acura áll majd rajthoz.

    Így nézhet ki az első mezőny az új Hypercar gyártókkal