Kategória: Endurance

  • Villeneuve kifakadt, majd otthagyta a csapatát, miután az kitette a Le Mans-i 24 órásról

    Villeneuve kifakadt, majd otthagyta a csapatát, miután az kitette a Le Mans-i 24 órásról

    Egy héttel azután, hogy a hosszú távú világbajnoksában (WEC) szereplő Vanwall Racing Team közölte: nem számolnak vele az idei Le Mans-i 24 óráson, Jacques Villeneuve is megszólalt, és bejelentette, hogy távozik az istállótól.

    Jacques Villeneuve pályafutásában akadnak viharos szakítások, hiszen az 1997-es Forma-1-es világbajnok 2003-ban a BAR-Hondától, majd visszatérését követően a 2006-os szezon közben a BMW-Saubertől sem éppen barátsággal vált el. Most pedig itt egy újabb olyan eset, amikor csapata egyszer csak közölte a kanadaival, hogy nem számolnak vele, mire a kanadai pilóta úgy döntött, inkább otthagyja az istállót.

    Az autóversenyzéshez 52 esztendősen visszatérő Villeneuve-vel a hosszú távú világbajnokságban (WEC) induló, az osztrák ByKolles által működtetett Vanwall-istálló közölte egy hete, hogy nem indítják a Le Mans-i 24 óráson. Az indokok között többek között szerepelt, hogy nem érzik késznek a kanadait a Le Mans-i viadalra, ráadásul felesége terhes (azóta megszületett Villeneuve kislánya, Olivia – a szerk.), így nem kockáztathatnak, és „személyes okok”, valamint a „kevés tapasztalat” miatt úgy döntenek, hogy egy új pilótával, a sportautózásban igencsak tapasztalt Tristan Vautier-vel vágnak neki a legendás versenynek.

    A Le Mans-ban a Peugeot-val 2007-ben és 2008-ban már versenyző, utóbb összetett második helyet szerző Villeneuve-öt tehát kitette az egyelőre csak bukdácsoló, az előzetes várakozásoktól jócskán elmaradó (a Tom Dillmann, Esteban Guerrieri, Jacques Villeneuve duó Sebringben 24 körös hátrányban ért célba, Portugáliában és Spában pedig be sem tudták fejezni a versenyt, miután Villeneuve előbbi versenyen fékhiba miatt kicsúszott, utóbbin pedig előzés közben összetörte a kocsit) istálló a Le Mans-i felállásból, ám ez nem jelentette azt, hogy a világbajnokság további versenyein ne indulhatna. A kanadai azonban a minap közölte, hogy távozik a csapattól, és megosztott néhány igencsak megdöbbentő részletet a korábbi eseményekről.

    Villeneuve fékhiba miatt kiesik Portimaóban:

     

    „Nagyon csalódott lettem, amikor május 25-én a Vanwall Racing Team ByKolles nyilvános közleményéből megtudtam, hogy lecserélnek a közelgő Le Mans-i 24 órásra – olvashatók a Villeneuve által kiadott közleményben. – A mai napig nem keresett meg senki hivatalosan a csapattól, ami még ennél is meglepőbb, tekintve, hogy továbbra is szerződéssel rendelkezem a Le Mans-i 24 órás részvételre.”

    Villeneuve ezután megvádolta a korábban a Midland, a Spyker és a Force India ügyvezetőjeként, valamint a HRT csapatfőnökeként a Forma-1-ben is megforduló Colin Kolles-t, hogy a Vanwall román-német állampolgárságú vezetője szándékosan a kislánya születése elé időzítette a leváltását, majd cáfolta, hogy ne állt volna készen Le Mans-ra a csöppség érkezése miatt.

    „A közlemény kiadása furcsa módon egybeesett a kislányunk május 26-ra időzített születése miatti közelgő kórházi látogatásommal. A ByKolles nagyon is tisztában volt ezzel az eseménnyel, és azzal, hogy képtelen leszek reagálni erre a hirtelen bejelentésre. Versenyző családként mindig sikeresen megtaláltuk a magánéletünk és a karrierünk közötti egyensúlyt, amiben a versenyzésnek mindig kiemelt szerep jutott. A felkészülésem a Le Mans-i 24 órásra aprólékosan és jól szervezetten zajlott.”

    Vanwall, WEC
    A Vanwall hypercarja eddig igen gyengén muzsikál Fotó: 2023 FIA WEC / FocusPackMedia – Gabi Tomescu

    „Jelentős időt és erőfeszítést fordítottam arra, hogy fizikálisan és mentálisan is készen álljak erre az elképesztő kihívásra, amit már nagyon vártam. Az Indy500-on és az IndyCarban aratott győzelmek és a Forma-1-es világbajnoki cím mellett a Le Mans-i 24 órás különleges jelentőséggel bír a számomra. Következésképpen mélységesen el vagyok keseredve, hogy igazságtalanul és önkényesen megtagadták a részvétel lehetőségét.”

    „Ilyen körülmények között úgy döntöttem, hogy nem veszek részt a WEC-szezon hátralévő részében a ByKolles-al, és helyette egy sikeresebb és szakmailag kielégítőbb 2024-es versenyszezonra való felkészülés felé irányítom a fókuszt és az energiáimat.”

    Villeneuve tehát szeretne tovább versenyezni, és 2024-ben visszatérni Le Mans-ba.

  • F1-es világbajnokot tett ki csapatából a legendás márka – úgy érzik, nem áll készen

    F1-es világbajnokot tett ki csapatából a legendás márka – úgy érzik, nem áll készen

    A 2000-es évek közepén több helyről is viharos körülmények között távozott a Forma-1 1997-es világbajnoka, Jacques Villeneuve, most viszont teljesen más körülmények között került ki egy világbajnoki mezőnyből.

    A kanadai világbajnok 2003-ban, a csapatfőnök Dave Richardsszal való összekülönbözése miatt hagyta ott először a Forma-1-et. Kapott utána még egy lehetőséget, de 2006-ban év közben döntött úgy, hogy nem folytatja tovább. Hirtelen visszavonulása adott lehetőséget Robert Kubica debütálására.

    Villeneuve utána főleg a NASCAR-ban versenyzett, emellett indult Le Mans-ban, az Indy 500-on és megfordult a Formula E-ben is.

    Nagy meglepetésre a kanadai világbajnok 52 évesen visszatért a motorsport élvonalába, méghozzá az idén végre útjára induló Vanwall Hypercar programjában kapott helyet. A finoman szólva is kiscsapatnak számító brit márka ugyan nem számított esélyesnek, Villeneuve jelenléte azonban legalább biztosította, hogy mindig említés esik majd róluk a futamok végén.

    A ByKolles elnevezésű osztrák csapat volt felelős az autó tervezéséért és építéséért, ezután szerezték meg hosszú jogi huzavona után a Vanwall márkanevet, hogy indulhassanak a világbajnokságon (WEC). Tehát gyakorlatilag egy privát csapatról beszélhetünk, messze állnak bármiféle gyári háttértől.

    A sok halasztás két évvel vetette vissza a programot, így hiába volt kész az autó, nem tudtak sokat tesztelni a bemutatkozás előtt. Ennek megfelelően messze elmaradtak a többiektől az eddigi hétvégéken, de különösen Villeneuve tempója volt elmaradva a mezőny többi részétől.

    Olyan szempontból érthető, hogy az igen kevés gyakorlás nagy részét a program korai részében kinevezett fejlesztőpilóták, Esteban Guerrieri és Tom Dillmann teljesítették, míg az utolsó pillanatban szerződtetett Villeneuve-nek alig volt lehetősége körözni, és vissza kellett szoknia a sportautózás légköréhez, mint például nagyszámú mezőnyben való közlekedés és a lekörözések.

    WEC: F1-es világbajnokkal tér vissza egy legendás név

    „A helyzet az, hogy nem érezzük azt, hogy [Villeneuve] készen áll Le Mans-ra.” – osztotta meg a határozatot a csapatfőnök Colin Kolles a SportsCar365-tel.

    „Ráadásul felesége terhes, most babát várnak július elejére. Le Mans nagy verseny, nem kockáztathatunk. Személyes okok és a kevés tapasztalat miatt úgy döntöttünk, hogy új pilótával vágunk neki, aki Tristan Vautier lesz.”

    A francia pilóta rendkívül széleskörű tapasztalattal rendelkezik a sportautózás terén, már 5 szezont teljesített az IMSA élvonalában, és két éve megnyerte a Sebringi 12 órás versenyt is.

    „Sebringben [a WEC idénynyitón, ahol az IMSA mezőnye is versenyzett] találkoztunk, és elkezdtünk gondolkodni, hogy dolgozhatnánk együtt. Szerintem ő a legjobb választás számunkra. Jó eredményre van szükségünk, az a cél. Persze sosem lehet tudni, mi fog történni, de az én munkám az, hogy csökkentsem a veszélyeket.”

    A Vanwall a tartalékpilótaként szerződtetett korábbi DTM-pilóta Esteban Muth-ot is beültethette volna Villeneuve helyére, Kolles azonban magyarázatot adott a kissé szokatlan döntésre.

    „Esteban Muth egy nagyon tehetsége fiatal versenyző, de nem kockáztathatunk egy olyan emberrel, aki még kevesebbet ment, és a forgalomban sincs tapasztalata.”

  • Idén is nyert nagy versenyt a Ferrari

    Idén is nyert nagy versenyt a Ferrari

    Árvíz miatt elmaradt az Emilia Romagna Nagydíj, de így sem maradt motorsport nélkül a hétvége. A legnagyobb verseny a kétségkívül a Nürburgringi 24 órás volt, ami a GT3-as autók szezonjának egyik fénypontja.

    A Ferrari ugyan idén kevésbé esélyes a győzelemre az F1-ben, mint volt korábban, így is történelminek mondhatják az idei évet. 50 év után tértek vissza a sportautózás – és Le Mans – legmagasabb osztályába, de egy másik kategóriában is majdnem ugyanennyi idő után értek el áttörést.

    A Ferrari figyelmeztet: veszélyes az irány, amit a motorsport vett

    A 135 induló között 32 GT3-as autó volt, a nemzetközi mezőny legjavával a volán mögött.

    Az új GT3-as Ferrari 296 nemcsak a típus, de a márka első győzelmét szerezte meg az 1970 óta megrendezésre kerülő viadalon, méghozzá a Nürburgring néhai királynőjének  csapata, a Frikadelli Racing Team révén.

    Sabine Schmitz 1996-ban és 1997-ben nyerte meg a versenyt, innen kapta a becenevet, később pedig saját csapatot is alapított, ami a Nürburgring egész éves endurance sorozatára (NLS) specializálódott.

    A legénységet a korábban Nico Hülkenberg mellett Le Mans-t nyerő (későbbi Endurance világbajnok) Earl Bamber, Michelisz egykori csapattársa, Nicky Catsburg, valamint a helyi menő Felipe Fernández Laser és David Pittard alkotta.

    Érdekes módon a legénység csaknem egésze alapjáraton nem Ferrarit vezet, ugyanis Bamber jelenleg a Cadillac, Catsburg pedig a Corvette gyári pilótája, Pittard pedig egy Aston Martint terelget a tengerentúlon.

    A négyes már a verseny elején megszerezte a vezetést, és mindössze egyszer veszélyeztette azt ezután bármi is. Egy defektet kaptak, ami azonban pont egybeesett az egyik tervezett kiállásukkal, így nem veszítettek sok időt és Pittard be tudta hozni az utolsó etapon az autót 41 másodperccel a BMW gyári pilótái előtt.

    „Nagyon boldoggá és büszkévé tesz minket ez a győzelem.” emelte ki Antonello Coletta, a Ferrari sportautó programjának vezetője.

    „Megtörtük a német márkák hosszú hegemóniáját [2002-ben nyert utoljára egy Chrysler] ezen a versenyen. Az, hogy ilyen kiváló ellenfelek mellett tudtuk ezt megtenni, hihetetlen eredmény. Nagyszerű, hogy azon a pályán tudtunk nyerni, amit a legnehezebbnek tartanak a világon.”

  • Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Versenyt egyelőre még nem rendeztek rajta, de a megnyitón mi is kipróbálhattuk a nemrég elkészült Balaton Park Circuitet.

    Mint arról mi is beszámoltunk, a héten a háromszoros Forma-1-es futamgyőztes Giancarlo Fisichella részvételével bemutatták Magyarország legújabb versenypályáját, a Balaton Park Circuit-et. A Balatonfőkajáron megépített aszfaltcsík a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb biztonsági előírásait figyelembe véve jött létre, és Grade 2-es licencért folyamodik, azaz a Forma-1-en kívül bármilyen autós versenysorozatot vendégül láthat a jövőben.

    A 4115 méter hosszú, hat jobb és tíz balkanyart tartalmazó pályát elsőként a Porsche vette használatba, hogy a márka születésének 75. évfordulója alkalmából kéthetes, „Porsche on Track” elnevezésű programot bonyolítson le a vadonatúj létesítményben. A megnyitó napján pedig a meghívott vendégeknek és újságíróknak lehetősége nyílt a Porsche helyszínen levő, meglehetősen széles modellpalettájából autót választva végigmenni a frissen átadott aszfaltcsíkon, így most mi is meg tudjuk mutatni, hogyan is néz ki a Balaton Park Circuit belülről, egy Porsche 718 Boxster GTS anyósüléséről.

    Íme:

     

    Alább a Balaton Park Circuit pályarajza látható:

    Balaton Park Circuit
    Fotó: TRP Media
  • A Ferrari figyelmeztet: veszélyes az irány, amit a motorsport vett

    A Ferrari figyelmeztet: veszélyes az irány, amit a motorsport vett

    Egy másik világbajnokság esete világít rá az F1-es változások veszélyére is, jövőre ugyanis egy régi szokás érhet véget.

    Minden változásnak vannak támogatói és ellenzői is. Érveket általában mindkét oldalon fel lehet hozni, az F1 egyik 2024-es újítása egy másik világbajnokságon most kapott egy komolyabb ellenérvet.

    A gumimelegítők betiltásáról van szó, amit egyrészt a költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok miatt is kedvező bármelyik bajnokság számára. Az F1-ben jelenleg javaslat szintjén jelent meg a paplanok betiltása, így még nem biztos, hogy valóban be is vezetik majd a dolgot.

    Az Endurance Világbajnokságon (WEC) idén, a Hypercar kategória megújulásával együtt került sor ugyanerre a változtatásra, a legutóbbi események azonban vissza is fordíthatják az intézkedést. Sebringben és Portimaóban napos idő várta a mezőnyt, a szezon harmadik fordulóján azonban fény derült egy veszélyforrásra.

    A Le Mans előfutáraként is beharangozott Spái 6 órás világbajnoki futamon ugyanis egy dolog különösen kifogott a pilótákon, az ardenneki nyirkos körülmények között különösen nehéz volt felmelegíteni a gumikat, többen emiatt az etap legelején, és apró hiba után szenvedtek látványos balesetet. Különösen fájó volt ez a Ferrari számára, akik a dobogó közelében haladó autójuknak inthettek búcsút a verseny késői szakaszában.

    Ütközésekkel tarkított versenyt hozott az eddigi legnépesebb mezőny

    „Feltéve, hogy a szabályok mindenkire vonatkoznak, és mindenki be is tartja őket, szerintem újra kéne gondolni a paplanok betiltását.” nyilatkozta a The Race-nek Antonello Coletta, a Ferrari sportautó programjának vezetője.

    „Az az egyezményes vélemény a paddockban, többek között a pilóták körében, hogy veszélyessé vált a helyzet. Spában több extrém eset is történt az alacsony hőmérséklet és a változékony időjárás miatt. Jól át kell majd gondolni a dolgot, mert komoly következményei is lehetnek.

    Le Mans egy kulcsfontosságú verseny lesz, ahol egy teljes éjszakát kell hasonló körülmények között a lehető legnagyobb sebesség mellett átvészelni. És ez nem csak nekünk probléma, több kategóriában is volt ilyen, az amatőr és profi pilóták között is. Pedig számítottunk ilyesmire.”

    És nem ők voltak az egyetlenek: a sorozat legnagyobb esélyeseinek számító Toyota az időmérőn kötött ki egyik autójával a gumifalban, és az LMP2-ben is előfordult egy ilyen eset.

  • Ütközésekkel tarkított versenyt hozott az eddigi legnépesebb mezőny

    Ütközésekkel tarkított versenyt hozott az eddigi legnépesebb mezőny

    Három márka is ütközéssel fejezte be az Endurance Világbajnokság (WEC) spái fordulóját, amit trükkös körülmények között tartottak meg.

    A Hypercar kategória 2021 óta íródó történetének legtöbb indulóját hozta el Spái 6 órás futam, az utolsó Le Mans előtti WEC-forduló. Elsőként a Cadillac egyik gyári csapata, a Chip Ganassi Racing vitte el második autóját is Belgiumba, próbaképpen a 24 órás verseny előtt. Másodszor pedig a Porsche szállította le a Hypercar kategória első ügyfélautóját a JOTA-nak, akik egyelőre tesztként fogták fel a versenyt.

    A futamgyőzelemre esélyes autók közül a 8-as Toyota csak a mezőny végéről rajtolhatott, miután Brendon Hartley megpördült az időmérős körén. Ennek ellenére a sok sárga zászlós szakasznak köszönhetően fel tudtak zárkózni a csapattársaikra, így második helyen hozták be az autót.

    A végig nedves körülmények nem könnyítették meg a versenyzők dolgát, de ez elsősorban a hideg gumikon okozott nehézséget a pilótáknak.

    A verseny harmadánál a vendégeskedő Cadillac-autó mutatott be egy látványos kicsúszást a Raidillon felé, ami az első ilyen eset volt a sorban.

    Rommá törte az autóját a legendás kanyarban, majd meghajolt a nézőknek (videó)

    Következett a Vanwall drámája: előbb Esteban Guerrieri mutatott be egy megpördülést hideg gumikon, majd Jacques Villeneuve egy GT-autón fennakadva fejezte be a brit márka versenyét.

    Az utolsó kieső az idén eddig két dobogót szerző 50-es számú Ferrari legénység volt, akiknek szintén a hideg gumik okozták a futam végét, Antonio Fuoco, a sebringi pole szerzője csúszott meg az Eau Rouge aljában.

    A másik Ferrari azonban így is begyűjtötte a dobogót a Porschék és az állva maradt Cadillac előtt.

    Kubica visszatért a nyertesek útjára a LMP2-es kategóriában, miután az utolsó kiállásnál a csapat munkájában köszönhetően át tudták ugrani a rivális United Autosports autóját.

    A GT-autóknál pedig most elsőként női győztes született: Lilou Wadoux személyében, aki az AF Corse 83-as Ferrarijával állt az élre. Ezután csapattársa Alessio Rovera hozta be az autót magabiztos előnnyel.

  • Rommá törte az autóját a legendás kanyarban, majd meghajolt a nézőknek (videó)

    Rommá törte az autóját a legendás kanyarban, majd meghajolt a nézőknek (videó)

    Drámai bukást úszott meg az Endurance Világbajnokság (WEC) spái versenyén Renger van der Zande, a Cadillac Hypercar pilótája.

    Nagyobb átalakítások zajlottak Spa-Francorchamps-ban, miután az Eau Rouge-Raidillon kanyarkomplexum biztonsága több sorozat kapcsán is megkérdőjeleződött. Azért, hogy az ikonikus vonalvezetést ne kelljen megváltoztatni, a pálya a bukóterek kiszélesítése mellett döntött, a hétvégén azonban bebizonyosodott, hogy így sem maradt veszélytelen a kombináció.

    A 6 órás verseny nem teljesen száraz körülmények között rajtolt el, és a táv harmadánál történt meg a baleset. A Cadillac egy extra autót hozott a belga versenyre, és a WEC-ben vendégeskedő legénység a szenzációs második helyen haladt, amikor Renger van der Zande a legendás kanyarban falnak ütközött.

    A látványos esetet követően a holland látható sérülés nélkül hagyta el a helyszínt, és némi bosszankodás után meg is hajolt a tapsoló közönségnek. Később csapattársa, Sébastien Bourdais, a korábbi F1-es pilóta is megerősítette, hogy nem történt komolyabb baja.

    „Kisebb felfájásra panaszkodott, de ilyen nagya baleset után nem csoda. Ez az egyik legrosszabb hely arra, hogy ilyesmi történjen. Azt mondta, a szervókormány adta meg magát, ezért ment fel egyesen a dombon.” erősítette meg a technikai hibát a francia a WEC közvetítésében.

  • Szivárványos festéssel áll majd rajthoz a Porsche

    Szivárványos festéssel áll majd rajthoz a Porsche

    Nem csak a Le Mans-i 24 órás ünnepel majd jubileumot, a Porsche is 75. évfordulójára készül, méghozzá egy különleges festéssel.

    A német gyártó két gyári autója mellett a Porsche Penske Motorsport egy harmadik egysége is rajthoz áll majd a francia versenyen, egy egyszeri festéssel.

    Az alapszínek nem változnak, mégis 15 színes csík fut majd végig az autó teljes hosszán, mindegyik a Porsche egy-egy régi, ikonikus festésére utal.

    „Le Mans-ban igazán látványos lesz a három autó, a márka 75. és a 24 órás verseny 100. évfordulóján.” emelte ki Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnöke.

    „Merítettünk a Porsche Le Mans-i történetéből, ami a korábbi festéseket illeti. Például 1970-ben állt rajthoz a „rózsaszín malac”, vagy a „hippi autó” becenévre hallgató 917-es. Ők részei a motorsport történelmének és ma is sokan szeretik ezt a fajta dizájnt. Azzal, hogy most is valami különlegessel készülünk Le Mans-ra, folytatjuk a tradíciót.”

    A Porsche már így is két másik színért felelős

    Az biztos, a Porsche ezzel ki fog tűnni a mezőnyből, hiába hasonló alapszínekkel (piros, fehér, fekete) áll rajthoz, mint a Toyota. Érdekes módon korábban a Glickenhaus is piros-fehér színekben versenyzett, de azért, hogy kitűnjenek a mezőnyből, világoskékre váltottak.

    A Porsche miatt színt vált a Glickenhaus Hypercar csapata

    Lesz azonban egy negyedik Porsche is Le Mans-ban, méghozzá a Hypercar kategória első ügyfélautója. A privát JOTA által üzemeltetett autó a hétvégén debütál majd a Spái 6 órás versenyen, de csak egy Le Mans előtti tesztként fogják fel az Endurance Világbajnokság (WEC) fordulóját.

    Mivel őket nem köti meg a gyári csapatok színkombinációja, egy arany festéssel indulnak majd a mezőnyben.

    Porsche 963, Hertz Team Jota (#38), Antonio Felix da Costa (P), Will Stevens (UK), Yifei Ye (CHN)
    Fotó: Porsche AG
  • A Ferrari két pole-t is szerzett pénteken, de az egyiket büntetés miatt elbukta

    A Ferrari két pole-t is szerzett pénteken, de az egyiket büntetés miatt elbukta

    Egy ideig úgy tűnt, hogy a Ferrari nemcsak a Forma-1-es Azeri Nagydíj, hanem a Spái 6 órás verseny időmérőjén is megszerzi a pole pozíciót. Antonio Giovinazzi leggyorsabb körét azonban törölték, így Kobajasi Kamuié, illetve a Toyotáé lett a legjobb érvényes idő.

    Természetesen nem a Forma-1-es Azeri Nagydíj a hétvége egyetlen jelentős eseménye az autósportban. Többek között a Spái 6 órás verseny is ezen a hétvégén zajlik, és egy ideig úgy nézett ki, hogy Charles Leclerc bakui pole pozíciója mellett ott is egy Ferrari indulhat az élről. Végül azonban meg kellett elégedniük a második és a harmadik hellyel.

    Antonio Giovinazzi számára nem indult jól a kvalifikáció, hiszen a La Source-ban megpördült. A végére azonban összekapta magát, és az utolsó percben, kiváló harmadik szektorának köszönhetően 2:00.777 másodperccel az élre állt az 51-es számú autóval. Ám a Ferrari hiába ünnepelt, ugyanis az olasz pilóta a Malmedy kijáratánál szélesre futott, ezért elvették a körét, így csak a harmadik helyről kezdhetik meg a viadalt. A hiba azért is bosszantó, mert nemhogy nyert, hanem egyenesen vesztett vele, de a szabályzat értelmében zéró tolerancia van érvényben a négykerekes pályaelhagyásra.

    Ennek következtében a 7-es számú Toyotáé lett a pole, miután Kobajasi Kamui 3 perccel a vége előtt 2:00.812-es kört futott a GR010-essel. Így a Ferrari helyett a japán alakulat mondhatja el magáról, hogy az eddigi három fordulóból kétszer is az élről indulhattak. Kobajasinak, illetve Mike Conwaynek, és José María Lópeznek így nagy esélye nyílik arra, hogy a sebrinigi szezonnyitó után ismét győzelmet ünnepelhessenek.

    Már csak azért is, mert a másik, 8-as számú Toyota a 13 autót számláló Hypercar-mezőny utolsó helyéről fog indulni. Ennek oka, hogy nem sikerült mért kört teljesítenie, miután Brendon Hartley 2 perc után összetörte a kocsit a Radillionban. A balesetben közrejátszott egy jelentős széllökés, valamint sokan úgy vélik, hogy a gumimelegítő eszközök betiltása helytelen lépés volt.

    A második helyen a másik Ferrari zárt Miguel Molina vezérletével. A spanyol pilóta 2:00.836-os körével a végjáték előtt az élen állt. Utolsó köre azonban nem sikerült jól, mivel Frédéric Makowiecki Porschéja mögött autózva megzavarta a turbulencia, és a Stavelot-ban szélesre futott. A Ferrari azonban így is jó pozícióból várhatta a futamot, amely nemrég, 12:45-kor rajtolt el.

    A Spái 6 órás verseny Hypercar-kategóriájának rajtrácsa

  • Alonso: az emberek elfelejtik, hogy háromszoros világbajnok vagyok

    Alonso: az emberek elfelejtik, hogy háromszoros világbajnok vagyok

    Fernando Alonso három dobogóval kezdte a szezont, elmondása szerint azonban nem az történt, hogy hirtelen „feléledt” volna.

    A spanyol világbajnok legutoljára 2013-ban állt kettőnél többször a pódiumon. Utána a Ferrari és McLaren hanyatlása miatt nem volt az élmezőny tagja, visszatérésekor pedig csak középmezőnybe tartozó Alpine-nál kapott helyet.

    Ennek ellenére Alonso nem gondolja úgy, hogy 10 év szűk esztendőt vészelt át idáig.

    „Nem volt olyan régen, hogy győzelmekért küzdhettem. Tudom, hogy az emberek az gondolják, hogy egy évtizedre eltűntem a süllyesztőben, de négy éve még világbajnok voltam.” utalt arra, hogy a Toyotával két Le Mans mellett megnyerte az Endurance Világbajnokság két szezont felölelő, 2018-19-es szuperszezonját.

    „Tudom, hogy ez nem F1, de a világ nem csak az F1-ről szól. Sok más gyönyörű dolog van a motorsportban.”

    Visszatérése után azért egy dobogót tudott szerezni, de azt Alonso is elismerte, mindegyikhez kellett valami, ami közelebb vitte őt a mezőny elejéhez, erőből nem tudott volna odaérni.

    „Az elmúlt két évben küzdöttem dobogókért az Alpine-nal és tavaly a pole közelében voltam Ausztráliában és Kanadában is.”

    „Nekem fel sem tűnt, hogy 10 évig alig jutottam tovább a Q1-ből, és most hirtelen mindenki azt hiszi, hogy feléledtem. Pedig mindig is versenyképes voltam, és remélhetőleg most is az leszek. De amíg nem nyersz, addig nem változik sok minden: hogy hetedik, harmadik, második vagy tizenegyedik leszel, az mindegy, akkor is veszítettél.”

    Alonso van közelebb a győzelemhez, vagy a Ferrari?