Kategória: DTM

  • Berger biztos benne, hogy Lawson eljut a Forma-1-ig

    Berger biztos benne, hogy Lawson eljut a Forma-1-ig

    A Red Bull csapata nem csak a Forma-1-ben remekel, a DTM-es alakulatuk is jó szezont fut. Egyik versenyzőjük, Liam Lawson vezeti ugyanis a bajnokságot, újoncként, két fordulóval a vége előtt.

    A Red Bull juniorja emellett az F2-ben is versenyez, Gerhard Berger pedig F1-es jövőt jósol neki.

    „100%-ig biztos vagyok benne, hogy eljut a Forma-1-ig” – jelentette ki az osztrák a Motorsport.com hasábjain. „Talán még nem jövőre, mert szüksége van némi tapasztalatra az F2-ből, de nem kérdés, hogy a jövőben jelölt lehet az egyik F1-es ülésre.”

    „Jelen voltam a monzai Forma-1-es hétvégén is, ott pedig érdeklődtek is vele kapcsolatban, hogy hogy megy neki a DTM-ben” – tette hozzá Berger, a német túraautó bajnokság első embere.

    Lawson a Formula 2-ben sem megy rosszul, van már futamgyőzelme is, az összetettben pedig a nyolcadik helyen tanyázik.

  • Auer maga mögött tudta tartani Lawsont, ezzel nyert Assenben

    Auer maga mögött tudta tartani Lawsont, ezzel nyert Assenben

    Lucas Auer idén először tudott nyerni a DTM-ben, méghozzá úgy, hogy sikerült kivédekeznie Liam Lawson támadásait a verseny végén. Így a második asseni futamon Auer-Lawson-Wittmann dobogó alakult ki

    Auer nagyon jó rajtot vett, így meg tudta tartani a pole pozícióból származó előnyét. Őt Marco Wittmann követte, aki az osztrák szerencséjére igencsak feltartotta a mezőnyt.

    Auer és Lawson már az ötödik körben kiálltak a kerékcserére, míg Wittmann és Albon a következő körben követték őket.

    Az elévágásnak köszönhetően a bajnoki tabella vezetője, Liam Lawson könnyedén előzte meg Marco Wittmannt és csapattársát, Alexander Albont.

    Auer azonban úgy tűnt nagy magabiztossággal fogja behúzni a futamot, mivel már három másodperces előnye volt a többiekhez képest. Lawson ugyanakkor utol tudta őt érni, de a futam végéig az osztrák ki tudta védekezni a Red Bull juniorjának támadásait.

    A dobogó harmadik fokára Marco Wittmann állhatott fel, aki 11 másodperces hátrányban a vezető duó mögött ért célba. Mögötte egészen a nyolcadik helyig másodpercen belül értek be a pilóták, így bátran állíthatjuk, hogy valóban visszafogta a mezőnyt az igencsak nehéz BMW-vel.

    A jövőre Forma-1-be visszatérő Alexander Albon ebbe a vonatba beragadva, csupán az ötödik helyen végzett. Ebben az is közrejátszott, hogy a stratégiában nem ő, hanem a bajnokságot vezető csapattársa, Lawson volt a kezdeményezett.

    A teljes végeredmény:
    Helyezés Pilóta Autó Lemaradás
    1 Lucas Auer Mercedes-AMG GT3 Evo
    2 Liam Lawson Ferrari 488 GT3 Evo 2020 0.593
    3 Marco Wittmann BMW M6 GT3 11.456
    4 Kelvin van der Linde Audi R8 LMS Evo 11.957
    5 Alex Albon Ferrari 488 GT3 Evo 2020 12.357
    6 Maximilian Götz Mercedes-AMG GT3 Evo 13.017
    7 Mirko Bortolotti Lamborghini Huracán GT3 Evo 13.634
    8 Nico Müller Audi R8 LMS Evo 14.014
    9 Vincent Abril Mercedes-AMG GT3 Evo 16.040
    10 Esteban Muth BMW M6 GT3 20.272
    11 Mike Rockenfeller Audi R8 LMS Evo 23.320
    12 Philip Ellis Mercedes-AMG GT3 Evo 26.608
    13 Arjun Maini Mercedes-AMG GT3 Evo 31.508
    14 Timo Glock BMW M6 GT3 39.910
    15 Maximilian Buhk Mercedes-AMG GT3 Evo 40.230
    16 Sophia Flörsch Audi R8 LMS Evo 45.649
    17 Dev Gore Audi R8 LMS Evo 48.970
    18 Christian Klien McLaren 720S GT3 1 kör
    DNF Daniel Juncadella Mercedes-AMG GT3 Evo 3 kör
    DNF Sheldon Van Der Linde BMW M6 GT3 8 kör
    DNF Esmee Hawkey Lamborghini Huracán GT3 Evo 14 kör
  • Wittmann nyert Assenben, Lawson átvette a vezetést az összetettben

    Wittmann nyert Assenben, Lawson átvette a vezetést az összetettben

    A gyári BMW versenyzője, Marco Wittmann idei második győzelmét aratta Assenben a DTM holland hétvégéjének első futamán – írja a motorsport.com. Liam Lawson pedig az egyéni bajnokság élére állt, miután Kelvin van der Linde számára borzalmasan alakult a verseny.

    Lawson jól kapta el a rajtot a pole-pozícióból és megtartotta az első helyét, amíg mögötte a beugró Bortolotti megnyerte a második helyért való csatát Maximilian Götz-cel és Wittmannal szemben. A biztonsági autót azonban már az első körben be kellett hívni, ugyanis már a rajtnál baleset történt. Daniel Juncadella vált annak áldozatává, hogy Lawson a repülőrajt során túlságosan magára húzta a mezőnyt.

    A futam az 5. körben folytatódott és Bortolotti rögtön üldözőbe vette az új-zélandi AF Corse Ferrariját, ami egy 25 kilogrammos plusz súllyal volt terhelve az bop miatt. Számos sikertelen próbálkozást követően Bortolotti meg tudta előzni a Red Bull junior pilótát a hatos kanyarban.

    Azonban az élen folyó csatának a negyedik helyen haladó Götz volt a legnagyobb nyertese, ugyanis német pilóta a sikeres alávágásának köszönhetően az élre állt a kiállásokat követően. Bortolotti megtartotta a második helyét Lawson, Philip Ellis és Wittmann előtt.

    Ezt követően a15. körben ismét a pályaára kellett küldeni a safety cart, miután egy balesetet követően túl sok törmelék maradt a pályán. Ez Wittmannak jött jól, aki sok időt veszített a lassú kiállása miatt. A BMW németje gyorsan megelőzte Ellist és Bortolottit is, ezt követően pedig Lawson és Götz irányába eredt. A 20. körben Wittmann megelőzte Lawsont, aki Götzöt is megelőzte korábban, így a BMW pilótája az élen találta magát és már senki nem tudta elvenni tőle a győzelmet.

    Végül Bortolotti is meg tudta előzni Lawsont a második helyért. Az olasz beugró ezzel megszerezte a Lamborghini első dobogóját az idei DTM szezonban. A dobogó harmadik fokára az új-zélandi fiatal kapaszkodott fel, aki ezzel az eredményével átvette a vezetést az összetettben.

    További pontszerzők: Christian Klien, Sheldon van der Linde, Ellis, Esteban Muth és Sophia Flörsch.

  • Az F2-es Lawson a DTM bajnoki címét tűzte ki céljául

    Az F2-es Lawson a DTM bajnoki címét tűzte ki céljául

    Bár a Red Bull junior fő sorozata a Formula 2 idén, Liam Lawson szeretné elhódítani közben a DTM új érájának első bajnoki címét.

    Az új-zélandi az első versenyen aratott győzelme után is jobban teljesített a nála több tapasztalattal rendelkező Alex Albonnál, és amellett, hogy a csapaton belül átvette az irányítást, bajnoki aspiránssá is előlépett.

    Lawson legutóbb mindkét versenyt megnyerte a Red Bull Ringen, ezzel pedig nagy lépést tett az eddig nagy előnyt kiépítő Kelvin van der Linde felé. A pontversenyben már csak 12 pont a hátránya a dél-afrikaival szemben.

    „Jó hétvége volt ez számunkra. Azzal a céllal érkeztünk, hogy pontokat szerezzünk, mert az előző versenyeken nemigen jött ki a lépés. Ezt majdnem maximálisan tudtuk teljesíteni, ráadásul a Red Bull Ringen.”

    Most azonban sűrű időszak vár az új-zélandi pilótára, a hétvégén Monzában megy a Formula 2-ben, utána Assen (DTM), Szocsi (F2), majd Hockenheim és Nürnberg (DTM) lesznek az úticéljai, pihenés nélkül. Lawson ennek ellenére konkrét céllal indítja ezt a hónapot.

    „Persze mostantól ez [a bajnoki cím] a cél. Eddig olyan pályákon mentünk, ami jól feküdt az Audinak, és Kelvin ki is használta ezt, és elhúzott tőlünk.”

    „De most fordul a kocka. Ezek a gyorsabb, ritmusosabb pályák nekünk kedveznek majd. Ki kell majd használnunk, mert a Norisring nagyon szűk, és az utolsó fordulóban megint az Audinak lesz jobb.”

    Ami a Formula 2-es teljesítményét illeti, Lawson ott is győzelemmel kezdett Bahreinben. Jelenleg pedig nyolcadik 50 ponttal lemaradva az éllovas Piastri mögött.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Liam Lawson (@liamlawson30) által megosztott bejegyzés

  • Portugáliába is megy jövőre a DTM, de nem végleges az új naptár!

    Portugáliába is megy jövőre a DTM, de nem végleges az új naptár!

    Kilenc hétvégéből még csak hét helyszín ismert, de vannak biztató jelek a DTM jövőjével kapcsolatban.

    A négy német helyszín nem változik, ugyanúgy a döntött kanyaros Lausitzring, a Norisring, a Nürburgring és Hockenheim ad majd egy-egy fordulónak otthont.

    A szezonnyitó ugyanakkor az ideihez hasonlóan (Monza) egy újonc mediterrán helyszín lesz – Portimao. Portugália legutóbb 2004-ben, Estorilban látta vendégül a sorozatot.

    Spa-Francorchamps két év után tér vissza a DTM-be, miután idén Zolder volt felelős a belga versenyért.

    Zolder mellett Assen, Monza és az Igora Drive hiányzik még a tavalyi előzetes naptárhoz képest, de a még be nem töltött két helyre pályázhatnak.

    „Nagyon boldogan mutatjuk be a 2022-es naptárat, már ilyen korán.” – jelentette ki Frederic Elsner, az ITR rendezvény- és üzemeltetési igazgatója.

    „Addig is koncentrálunk a jelenlegi izgalmas szezon végére, és reméljük, jövőre is ilyen érdekes versenyek lesznek. Jó látni, milyen nagy az érdeklődés a 2022-es DTM iránt.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • Lawson maga mögött tartotta Wittmannt, duplázott a Red Bull Ringen

    Lawson maga mögött tartotta Wittmannt, duplázott a Red Bull Ringen

    Liam Lawson ellenállt a BMW-s Marco Wittmann egész versenyen át tartó nyomásának, és kettős győzelmet aratott a Red Bull Ringen. Ezzel felzárkózott Kelvin van der Lindére a bajnoki tabellán.

    Az AF Corse Ferrari pilótája, Lawson a boxban előzte meg a pole pozícióból induló Wittmannt. Később ellenállt a kétszeres bajnok előrenyomulásának, és megszerezte szezonbeli harmadik győzelmét. Mindezt úgy, hogy 25 kg plusz súly hátráltatta.

    A futam elején Wittmann a pole pozícióból tisztán meglépett az egyetlen Walkenhorst BMW-vel. Lawson pedig a második helyre furakodott Sheldon van der Linde Rowe Racing BMW-je elé. Miután egy másodperces előnyre tett szert Lawson előtt, Wittmann az 5. körben az első adandó alkalommal kiállt a boxba. Őt több más versenyző is követte, hogy minimalizálják a kockázatot, ha megjelenne a biztonsági autó.

    Lawson egy körrel később maga is a boxba hajtott, majd jóval Wittmann előtt tért vissza a pályára. Összesen 2,5 másodpercet nyert riválisához képest a beállás és maga a boxkiállás alatt. Innen kezdve Lawson és Wittmann komoly párharcot vívott egymással, amely egészen a verseny utolsó köréig tartott. A duó közötti különbség mindössze három tized és 1,5 másodperc között ingadozott. A 18. körre Wittmann lőtávolságon belülre került Lawsonhoz képest. Az új-zélandinak azonban sikerült reagálnia a BMW pilótájának tempójára, és egy másodpercre visszahozta a különbséget.

    Wittmann következő lehetősége a 27. körben érkezett el, amikor felzárkóztak Nico Müller még kiállásra váró Audijára. Míg Lawson a 3-as kanyarban el tudott menni a svájci pilóta mellett, addig Wittmann-nak a következő kör kezdetéig kellett várnia, hogy előzhessen. A kétszeres DTM-bajnok a futam utolsó részében egy végső támadást indított. Az utolsó kanyarból jobban jött ki, de Lawson mindössze 0,215 másodperces előnnyel meg tudta tartani a győzelmét a célegyenesig tartó kemény versenyben.

    A HRT Mercedes pilótája, Maximilian Götz nem tudta érdemben kihívni Lawsont és Wittmannt a győzelemért. 15 másodperccel a duó mögött a harmadik helyen végzett, de a nyolc verseny alatt elért ötödik dobogós helyezésével továbbra is versenyben van a bajnoki címért folyó küzdelemben.

    A Winward Mercedes versenyzői, Philip Ellis és Lucas Auer a negyedik, illetve az ötödik helyen végeztek. Utóbbi hazai versenyén szerzett fontos pontokat.

    Az Abt Sportsline versenyzője, van der Linde nem tudott sokat előrelépni a top 10 alsó régiójából egy olyan pályán, amely kihozta az Audi gyenge pontjait, de a Mercedes pilóták, Vincent Abril és Daniel Juncadella büntetései miatt a tisztes hatodik helyet nyerte meg.

    A dél-afrikai újra az ingolstadti márka egyetlen pilótája volt, aki pontszerző helyen végzett. A legközelebbi dobogós Müller a 14. helyen végzett a Team Rosberg színeiben, miután a 38 körös futam 31. körében egy késői boxkiállást hajtott végre.

    Abril és Juncadella csatáztak Auerrel az ötödik helyért, de a pályahatárok túllépése miatt kiszabott időbüntetéseknek köszönhetően a nyolcadik, illetve a 12. helyre estek vissza – ezzel a Mercedes megszakította azt a ritka bravúrt, hogy mind a hét autója pontszerző helyen végezzen.

    Mivel Abril és Juncadella büntetést kaptak, Arjun Maini a hetedik helyre lépett előre a GetSpeed AMG GT3-mal, míg Maximilian Buhk a kilencedik helyre került a Mucke versenyautójával.

    A pontszerzők sorát Timo Glock zárta az egyetlen megmaradt Rowe Racing BMW-vel.

    Lawson Red Bull-os csapattársa, Alex Albon Glockkal küzdött a top 10-be kerülésért, amikor a kivezető körén bal első defektet kapott, ami miatt nem tervezett boxlátogatásra kényszerült. Ezzel a mezőny végére esett vissza, és a 17. helyen végzett.

    Sheldon van der Linde szintén defektet kapott a verseny elején, ami miatt Rowe kénytelen volt leparkoltatni a versenyautót.

  • Lawson nyert Spielbergben, életben tartva bajnoki esélyeit

    Lawson nyert Spielbergben, életben tartva bajnoki esélyeit

    Liam Lawson idei második győzelmét aratta a DTM-ben a spielbergi forduló szombati versenyén, mellyel életben tartotta esélyeit a bajnoki cím megszerzésére. Az új-zélandi néhány pontszerzés nélküli futam után az ötödik helyig visszaesett összetettben, de most erős teljesítménnyel rukkolt elő.

    A pole pozícióból rajtolva simán megőrizte a vezetést, két kör után pedig már egy másodpercnyi előnye volt a második Götz előtt. A német próbálkozott egy alávágással, ám ezen kívül nem igazán volt előzési lehetősége, habár a verseny végén gyorsan közeledett riválisára, de végül meg kellett elégednie a második hellyel.

    A dobogó harmadik helyéért azonban komoly csata zajlott, melynek végén Philip Ellis örülhetett. A britnek sikerült kivédekeznie a nemrég először nyerő Alexander Albon és Kelvin van der Linde támadásait, akik a negyedik és ötödik helyen végeztek. Utóbbi annak ellenére végzett ilyen előkelő helyen, hogy elmondta a hétvégén megelőzően, hogy nem igazán fekszik majd az Audijának a pálya, végül azonban sikerült minimalizálni a veszteségeket bajnoki éllovasként Götz-cel és Lawsonnal szemben.

    Helyezés Pilóta Autó Különbség
    1 Liam Lawson Ferrari
    2 Maximilian Götz Mercedes 1.007
    3 Philip Ellis Mercedes 12.939
    4 Alex Albon Ferrari 14.282
    5 Kelvin van der Linde Audi 14.829
    6 Arjun Maini Mercedes 15.196
    7 Marco Wittmann BMW 15.543
    8 Lucas Auer Mercedes 17.007
    9 Vincent Abril Mercedes 19.744
    10 Timo Glock BMW 22.160
    11 Daniel Juncadella Mercedes 23.204
    12 Maximilian Buhk Mercedes 25.600
    13 Paul Maximilian Lamborghini 29.458
    14 Esteban Muth BMW 29.985
    15 Mike Rockenfeller Audi 38.175
    16 Esmee Hawkey Lamborghini 39.412
    17 Sophia Flörsch Audi 01.07.0168
    18 Nico Müller Audi 7 kör
    19 Dev Gore Audi 23 kör
    20 Sheldon Van Der Linde BMW 29 kör
  • 2024-től akár DTM-es autók is mehetnek majd Le Mans-ban

    2024-től akár DTM-es autók is mehetnek majd Le Mans-ban

    Az Endurance-világbajnokság, így Le Mans GT kategóriái a DTM-hez hasonlóan GT3-as autókat használnak majd 2024-től.

    A jelenlegi GTE autókat 2023 végéig használják majd, utána azonban rengeteg márkának lesz esélye arra, hogy csatlakozzanak a mezőnyhöz.

    A WEC és Le Mans szervezői (ACO) azt követően jelentették ezt be, hogy a tengerentúlon az IMSA már jövőre GT3-as autókat indít majd.

    Richard Mille, az FIA Endurance bizottságának vezetője így nyilatkozott a változásokról a 24 órás verseny előtti sajtótájékoztatón:

    „Az ACO-nak és az FIA-nak mindig fontos volt a GT-kategória. Sok amatőr csapatnak is szeretnénk majd továbbra is lehetőséget biztosítani.”

    „A jelenlegi helyzet 2023 végéig áll majd fenn, utána 2024-től új szabályzatot vezetünk be. Ez a GT3-as autókon alapszik majd, és a szezon második felében dolgozzuk majd ki a részleteket.”

    „Az év végi FIA Motorsport Világtanács gyűlésig szeretnénk véglegesíteni a részleteket.”

    Az elmúlt években csökkent – főleg a GT Pro – alakulatok száma, miután az Aston Martin, a Ford és a BMW is kivonult. Eközben az amatőrök száma nem csökkent.

    2024-ben ráadásul a változások egy időben lépnek majd életbe az újragondolt LMP2-es autókkal is.

  • Albon végre győzött a DTM-ben: a Nürburgringen nem talált legyőzőre!

    Albon végre győzött a DTM-ben: a Nürburgringen nem talált legyőzőre!

    Bár egyáltalán nem alakultak simán a dolgok, Albon első pole-ját győzelemre tudta váltani, míg a listavezető Kelvin van der Linde kiesett.

    A rajtot követően az egyik vendégszereplő, Ammermüller jött fel a bemutatkozó Porschéval dobogós helyre, Albon és Juncadella mögé.

    Philip Ellis egyszerűen lesodródott az ívről az első kör végén, és a kavicságyat megjárva tért vissza a versenybe. A biztonsági autó csak ezt követően, második körben jött ki, miután Auer megforgatta a célegyenesben Maximilian Buhk-ot.

    Az újraindításnál Ammermüller és a szombati dobogós beugró, Luca Stolz is megforgott, Götz, illetve Ellis figyelmetlensége miatt.

    A boxkiállások megkezdése után kihívták másodjára is a safety cart, mivel Hubert Haupt autóját el kellett vontatni.

    Aki addig kiállt, most nagy előnyhöz jutott, ezt a sort Albon vezette. A többiek előtte Klien felvezetésével érkeztek, de még ki kellett menniük a boxba.

    Albon csapattársa, Lawson is a jó stratégián volt, de miközben Götz-cel küzdött, bal hátsó defektet kapott.

    Később – miután visszacsúszott a mezőnyben – két Abt Audi versenyének is véget vetett, vna der Lindéval való csatája közben belecsúszott Rockenfellerbe is.

    Albon mögött Juncadella és Wittmann állhatott fel a dobogóra, Götz pedig Esteban Muth támadását kivédekezve lett negyedik. Auer és Maini követte őket, nyolcadik helyével pedig Timo Glock megszerezte idei első pontjait.

    Mindössze 14 autó tudta befejezni a versenyt a 23 fős mezőnyből, mivel közben technikai probléma miatt Sheldon van der Linde is kiesett.

  • Van der Linde újabb győzelmet aratott, ezúttal a Nürburgringen

    Van der Linde újabb győzelmet aratott, ezúttal a Nürburgringen

    A hétvége első DTM-es versenyét Kelvin van der Linde nyerte a Nürburgringen. Az Audi Abt Sportsline dél-afrikai versenyzője ezzel pedig tovább növelte előnyét az összetett élén a Red Bull-támogatott Liam Lawson előtt.

    Az új-zélandi versenye igencsak szerencsétlenül alakult, hiszen a vendégpilóta, Markus Winkelhock kiforgatta, így pont nélkül maradt.

    A verseny után a dobogóra még az újonc Luca Stolz, és Mercedeses márkatársa, Philip Ellis állhatott fel. Kései kiállásával Mike Rockenfeller a 16-ról a negyedik helyre jött fel, Maximilian Götz előtt célba érve. A legutóbbi verseny győztese, Marco Wittmann lett a hatodik, megelőzve Sheldon van der Lindét, Nico Müllert, Daniel Juncadellát és Arjun Mainit.

    Utóbbival ért össze a verseny első részében Alex Albon, aki néhány körrel a vége előtt végleg kiállt. Kiesett még rajta kívül Ammermüller, Haase és Buhk is.