Kategória: DTM

  • Van der Linde bocsánatot kért Lawsontól a balesetekért

    Van der Linde bocsánatot kért Lawsontól a balesetekért

    Az utolsó három DTM versenyen van der Linde mindegyik alkalommal koccant egyet bajnoki riválisával, Liam Lawsonnal. Most azonban, hogy ezzel mindkettejüket elütötte a bajnoki címtől, bocsánatot kért.

    Kettejük rosszabb eredményeit Maximiliam Götz használta ki, és lettmárkatársai segítségével – a DTM idei bajnoka.

    Lawson szabályosan idiótának nevezte a dél-afrikai pilótát az eset után, és érthetően volt frusztrált, miután a karmai közül csúszott ki a bajnoki cím, saját hibáján kívül. Helmut Marko továbbment, és a DTM büntetési rendszerét hibáztatva eltiltást követelt az idősebbik van der Linde testvér fejére.

    „A vasárnapi verseny után elvonultam a közösségi médiától, és átgondoltam a történteket. Ezalatt biztosítani akartam időt, hogy felvegyen a kapcsolatot azzal az emberrel, akitől bocsánatot kell kérnem.” – utalt Lawsonra a vétkes.

    Kelvin van der Linde egyúttal azt is megerősítette közösségi médiás posztjában, már felvették a kapcsolatot a versenyt követő kedden.

    „Megbeszéltük a történteket, és bocsánatot kértem, a miért tetteimmel elvettem tőle a bajnoki címet. Bocsánatot kértem azért is, ahogy a médiát kezeltem a verseny után. Tele voltam adrenalinnal, erre az arcomba nyomtak egy mikrofont, ahogy csak kiszálltam az autóból, mielőtt visszanézhettem volna, hogy mi történt.”

    „Nem kezeltem jól, és nem vagyok erre büszke.”

    „Sportügyi szempontból mindenkinek joga van a saját véleményéhez. Mi pilóták a másodperc törtrésze alatt kell, hogy nyomás alatt döntést hozzunk. Ezek nem mindig a legjobbak, és gyakran van komoly következményük.”

    „Az elmúlt héten kapott támadások szomorú szájízt hagytak a számban, és időbe fog telni, mire megemésztem őket. Mindössze annyit mondok, úgy éreztem, ezeket le kell írnom: nem ismertek, a családomat sem, és nem voltatok a helyemben. A sport az sport. De ne feledjük, igazi emberek vannak mögötte. Nem kívánnám ezt senkinek.” – összegezte van der Linde.

  • A Mercedes megvédte a csapautasítást, ami kétes bajnoki címet ért

    A Mercedes megvédte a csapautasítást, ami kétes bajnoki címet ért

    A DTM norisringi szezonzáróján a Mercedes-pilóta Götz 22 pontos hátrányt ledolgozva lett bajnok, de ehhez az ellenfelek mellett a csapattársak segítségére is szükség volt.

    Alapvetően csodaszámba menne, hogy ilyen kis eséllyel bajnok lesz valaki, az ütközés és a csapatutasítás miatt azonban botrányba fulladt a bajnoki cím sorsa.

    Miután két bajnoki riválisa szinte lenullázta az esélyeit, Götz a harmadik helyen haladt, két márkatársa, Lucas Auer és Philip Ellis mögött. Előbbi 12 másodperccel vezetett, de az utolsó néhány körben látványosan lelassított, hogy maga elé engedje az így bajnoki címre esélyes németet.

    Bár a szurkolók nem fogadták jól azt, hogy így dőlt el a bajnoki cím sorsa, Thomas Jager a Mercedes ügyfélprogramjának vezetője szerint minden joguk megvolt arra, hogy befolyásolják a verseny – és a bajnokság – végkimenetelét.

    „Ez egy adok-kapok kapcsolat nálunk. A pilóták és a csapatok is tudják, hét autónk van a mezőnyben. Mindenki nyer a rendszerünkben, nagyfokú támogatást adunk nekik, ezután minden az ő kezükben van.”

    „A végén olyan helyzetben voltunk, hogy volt esélyünk a bajnoki címre. A rendszeren keresztül megosztjuk az adatokat, beállításokat, videókat, szóval mindegyik autó elég erős.”

    „Szombaton mindegyik autónk egy tizeden belül volt, a többi gyártó valami miatt ezt nem tudta teljesíteni. Ez a mi erősségünk.”

    „Mivel mindenki nyer valamit az év során, ezért mindegyik pilóta hajlandó egy kicsit feláldozni, hogy ilyen nagy eredményt érjünk el. Főleg, mivel nem tudjuk, mikor kerülünk ismét ilyen helyzetbe.”

    „Nem hiszem, hogy meg kellett győznünk bárkit is, mert ez egy nagy család. és mindenki tudja, mi a jó nekünk. Következő alkalommal talán valaki másra kerül sor, hogy kihasználjon egy ilyen helyzetet. Ezért szeretném megköszönni az összes csapatunknak.”

    A Mercedes bajnoka, Götz is visszhangozta ezeket a szavakat, szerinte a csapatutasítás a „játék része”.

    „Mi voltunk a harmadik helyen, és nekünk volt a legkevesebb esélyünk. Kelvin és Liam ezzel szemben sokat küzdöttek, és nem könnyítették meg egymás dolgát, mi ezt használtuk ki.”

    „Ami köztük történt, arra nincs befolyásunk, puszta versenyzés volt, talán egy kicsit sok is.”

     

    View this post on Instagram

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • Lawson kiakadt, Marko eltiltást követelt a bajnoki címbe kerülő riválisra

    Lawson kiakadt, Marko eltiltást követelt a bajnoki címbe kerülő riválisra

    A Red Bull juniorja, Liam Lawson és mentora, Helmut Marko is szót emelt az őket bajnoki címtől megfosztó rivális ellen.

    A DTM szezonzáróján, a Norisringen egy kétes manőver miatt nem Lawson, hanem végül Maximilian Götz emelhette magasba a bajnoki trófeát.

    Az utolsó verseny első körében ugyanis a harmadik bajnokaspiráns, Kelvin van der Linde merész előzési manőverrel valósággal kiütötte új-zélandi ellenfelét. Lawson ugyan próbált továbbmenni sérült autójával, de hamar körhátrányba került a rövid pályán, így nem volt esélye a pontszerzésre.

    „Minden hétvégén a maximumot adtam ki magamból, és bajnoki címmel akartam visszaadni, amit kaptam [a csapattól].” – összegezte az évet.

    „Jó helyzetbe hoztuk magunkat a pole-lal, és jól rajtoltunk. De néha nem tudod megakadályozni, hogy ugyanazok az idióták ugyanolyan baromságokat csináljanak.”

    „Természetesen csalódott vagyok. Nagyon sajnálom a csapatot, igazán megérdemelték volna ezt. Amikor ugyanaz az ember lök ki újra és újra… Ő a legmocskosabb pilóta, aki ellen versenyeztem.”

    Van der Linde végül egy defekttel és egy 5 másodperces büntetéssel (kanyarlevágásért) kikerült a pontzónából. A Mercedesek eközben előreengedték Götzöt, hogy elég pontja legyen a bajnoki címhez, ezzel Lawson volt a nap legnagyobb vesztese, hiába érkezett nagy pontelőnnyel a versenyre.

    „Egy teljesen agyatlan manőver volt.” vélte Dr. Marko. – „És nem ez volt az első. Már Hockenheimben is meglökte Liamet. Megnéztem, utána ki is ejtett egy Mercedest. Egy ilyen embert el kéne tiltani.”

    „Van egyáltalán büntetőrendszer? Az egész szezonját nézve, meg a Mercedes-esetet is, alig volt már bármi esélye. Nekem ez nagyon sportszerűtlen, szerintem ehhez mérten kéne büntetni.”

    „El kéne tiltani.” ­– ismételte az osztrák. – „A Forma-1-ben automatikusan annyi pontja lenne, hogy ez már megtörtént volna.”

    Ami a büntetést illeti, Lawson főnöke így vélekedett a dologról:

    „Ha nem volt szándékos, akkor a versenyigazgató nem eléggé képzett ahhoz, hogy ilyen sorozatban részt vegyen. Nem lehet ekkora tévedés.”

  • Götz egy ellentmondásos győzelemmel lett a DTM idei bajnoka

    Götz egy ellentmondásos győzelemmel lett a DTM idei bajnoka

    A Mercedes pilótája, Maximilian Götz nyerte a DTM idei szezonjának utolsó versenyét a Norrisringen – számolt be a motorsport-total.com. A bajnoki címet pedig végül a német pilóta szerezte meg, miután Liam Lawson és Kelvin van der Linde is nullázott a futam során.

    Götznek mindenféleképpen nyernie kellett volna, ha bajnok szeretett volna lenni, amíg Lawsonnak már egy hatodik hely is elég lett volna a koronához. A lényegi kérdések azonban már a rajtnál eldőltek. Az Audi dél-afrikai pilótája ugyanis elfékezte magát és nagy erővel belecsapódott a pole-ból rajtoló Red Bull junior AF Corse Ferrarijába, ami miatt mindketten visszaestek.

    Az új-zélandi pilóta ugyan folytatni tudta a versenyt, azonban az autója komoly sérüléseket szenvedett és csak nagyon lassan tudott menni. Emiatt szinte mindenki lekörözte őt, ami miatt a bajnoki esélyei egyre kisebbek lettek. Van der Linde pedig mindössze egy 5 másodperces büntetést kapott baleset okozása miatt.

    Mivel a két bajnoki éllovas kiszállt a meccsből, így Götz esélyei megnőttek a végső győzelemre. A Mercedes stratégái ekkor észbe kaptak és a harmadik helyen autózó Götzöt elengedte a két előtt autózó csapattársa, Philip Ellis és Lucas Auer is, amivel Götz végül a futamgyőzelem mellett a bajnoki címet is megszerezte.

    Lawson és van der Linde pedig csak a 17. és 18. helyen értek célba, miután a sérült autóikkal már nem voltak képesek pozíciókat javítani a verseny végéig. Az új-zélandi Red Bull junior foghatja a fejét, mert így a végelszámolásnál mindössze 3 ponttal maradt le a végső győztes Götztől, akinek 230 pontja lett. Van der Linde végül 22 pontos hátrányban fejezte be a bajnokságot.

  • Götz dominált a Norisringen, Lawson tovább növelte az előnyét a bajnokságban

    Götz dominált a Norisringen, Lawson tovább növelte az előnyét a bajnokságban

    A Mercedes versenyzője, Maximilian Götz győzelmét hozta az idei DTM szezon utolsó előtti versenyén a Norisringen – írja a motorsport.com. A bajnokságot vezető Liam Lawson pedig egy dobogós helyezéssel növelte az előnyét a bajnokságban és került közelebb a bajnoki címhez.

    Az új-zélandi Red Bull junior nagy köszönetet mondhat a bajnoki riválisának, Kelvin van der Lindének, aki egy optimista manőver miatt csak a negyedik helyen ért célba, ami miatt Lawson a szezon utolsó futamának 18 pontos előnnyel vághat majd neki.

    A dél-afrikai pilóta a rajtnál ugyan meg tudta előzni a bajnok éllovasát, azonban a kettes kanyarban elfékezte magát és lecsúszott a pályáról, ami miatt visszaesett egészen a hetedik helyre. Lawson azonban nem nyugodhatott meg, ugyanis rögtön feltűnt a tükrében Philip Ellis Mercedese, aki gyorsan meg is előzte a Red Bull juniort, akinek egy 18 kilós plusz súly is nehezítette a dolgát.

    Ezt követően Götz is akcióba lendült és a hetes kanyarban először az Alex Albont helyettesítő Nick Cassidyt, majd Lawsont is a hetedik körben. Ezt követően a vezető Elis nyomába eredt és a tizedik körben meg is tudta előzni őt. Götz folyamatosan növelni tudta az előnyét az élen és a kiállását követően már hét másodperccel autózott a második helyezett előtt a pályán. A futam végéig már senki nem tudta megállítani a németet, akinek ez volt az első sikere a DTM-ben a tavalyi lausitzringi forduló óta.

    A második helyen nagy meglepetésre a GetSpeed versenyzője, Arjun Maini végzett. Az indiai a hatodik helyről tudott felzárkózni egészen a dobogó második fokáig, számos szép előzést is bemutatva. A verseny utolsó fázisában még Lawsont is sikerült elkapnia, ezzel pedig az idei évben először végzett a dobogón.

    A harmaik, negyedik helyen a két bajnokaspiráns ért célba Lawson-van der Linde sorrendben. Tovább pontszerzők: Cassidy, Lucas Auer, Daniel Juncadella, Nico Müller, Maximilian Buhk, Ellis, Esteban Muth és Marco Wittmann.

    A DTM utolsó két versenyhétvégéjén rajthoz álló Lucas di Grassinak most sem jött ki a lépés és végül csak a 15. helyen látta meg a kockás zászlót.

    A sorozat idei szezonjának utolsó versenyét a holnapi nap folyamán rendezik majd meg szintén a Norisringen.

  • Albon kihagyja a DTM-szezonzárót, helyettese először kap lehetőséget

    Albon kihagyja a DTM-szezonzárót, helyettese először kap lehetőséget

    Most, hogy Alex Albon már nincs harcban a DTM bajnoki címéért, a Red Bull most először fordul év elején bejelentett helyetteséhez, Nick Cassidyhez.

    A DTM mindig figyelt arra, hogy lehetőleg ne legyen F1-es hétvégén versenyük, ez pedig kapóra jött a sorozathoz csatlakozó Alex Albonnak. A thai versenyző ugyanis kettős szerepben tetszelgett idén, a Red Bull tartalékpilótájaként ugyanis az F1-es helyszínekre is hivatalos volt.

    A két sorozat naptárában már korábban is volt ütközés – Monza a Francia Nagydíjjal, Spielberg a Holland Nagydíjjal esett egy hétvégére – de akkor Albon a DTM mezőnyében szerepelt.

    Bár év elején bejelentették, úgy tűnt, Nick Cassidy nem is kap lehetőséget a Williamsben visszatérő pilóta helyén. Idén azért így sem volt tétlen, hiszen a Virgin színeiben a Formula E mezőnyét erősítette.

    Most azonban a Norisringen az új-zélandi állhat majd rajthoz az AlphaTauri festésű Ferrariban. Cassidy már 2013-ban és 2016-ban versenyzett a pályán, Formula 3-as kategóriában.

    A DTM-ben sem ez lesz az első indulása, 2019-ben a Super GT-vel közös hétvégén egy Lexust vezethetett Hockenheimben.

    Albon mérlege így egy győzelem, három dobogó marad 14 verseny alatt. Csapattársa, Liam Lawson eközben a bajnoki címért küzdhet majd.

     

    View this post on Instagram

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • Mercedes sikert és Audi drámát hozott a második hockenheimi futam

    Mercedes sikert és Audi drámát hozott a második hockenheimi futam

    A Mercedest erősítő Luca Auer egy domináns győzelmet szerzett a DTM második hockenheimi versenyén – írja a motosport.com. A bajnoki éllovasok közül pedig Liam Lawson járt jobban, ugyanis Kelvin van der Linde balszerencséjét kihasználva a bajnokság élére ugrott.

    A második helyről rajtoló Auernek ugyan közvetlen a rajt után még nem tudta megelőzni van der Lindét, a kettes kanyarban már sikerrel járt. Innentől fogva senki nem veszélyeztette az osztrák első helyét, aki végül meg is szerezte DTM-es karrierje hetedik győzelmét.

    Auer dolgát az is megkönnyítette, hogy van der Linde és Lawson nagy csatába keveredett egymással a második helyért. Előbbinek sokkal nehezebb dolga volt, ugyanis az autóját egy 25 kilogrammos plusz súly nehezítette, ami miatt a védekezés egyáltalán nem volt könnyű a számára. Az új-zélandi Red Bull junior ebből tudott profitálni és ugyan jó párszor meg kellett próbálnia az előzést, valamint még ütköztek is, de végül sikerült dűlőre jutnia van der Lindével szemben, aki az agresszivitása miatt egy 5 másodperces büntetést kapott a stewardoktól.

    Ugyan a dél-afrikai vissza tudta előzni Lawsont az első kiállásokat követően, a Ferrari AF Corse-t vezető új-zélandi újból meg tudta előzni őt és a verseny végig már ki sem engedte a kezei közül a második helyet. Mivel van der Linde a versenyt csak a tizedik helyen fejezte be, emiatt Lawson előnye 14 pontra nőtt a bajnokság élén.

    Az első hockenheimi futam győztesét először a Mercedes pilóták, Maximillian Götz, Dani Juncadella és Philip Ellis előzte meg, amivel visszacsúszott a hatodik helyre. Azonban a bokszban nem töltötte le az 5 másodperces büntetését, ami miatt kapott még egyet és emiatt lett végül csak a 10. helyen rangsorolva.

    Alex Albon a nehéz ballasztja ellenére végzett a hatodik helyen, megelőzve a még pontszerző helyen végző Marvin Dienstet, Arjun Mainit, Vincent Abrilt, a pórul járó van der Lindét, Mike Rockenfellert és Marco Wittmannt.

    A bajnokság zárófordulóját a Norisringen rendezik majd meg egy hét múlva.

  • Albon: Verstappen csapattársának lenni igazából nem akkora nyomás

    Albon: Verstappen csapattársának lenni igazából nem akkora nyomás

    Alex Albon elárulta, hogy az azzal járó nyomás, hogy Max Verstappen csapattársaként kell vezetni, igazából kissé olyan, mint egy mítosz. A holland ugyanakkor Ricciardo távozása óta minden csapattársa felé tudott nőni, kezdve Gaslyval, Albonon át, Pérezig.

    Nehéz ugyan követni a 24 éves hollandot, de Albon állítja, hogy nem volt olyan rossz az élet a másik garázsban.

    „Hogy őszinte legyek, a nyomásról szóló történetek mítosznak tűnnek” – nyilatkozta az újdonsült Williams-pilóta a Motorsport-Total.com hasábjain. „A lényeg az, hogy a versenyző saját magára helyezi a nyomást, tőle származik.

    Albon hozzátette, hogy a Forma-1-es média is hozzájárul a téves következtetéshez. Viszont a brit-thai azon igyekszik a DTM-ben, hogy ugyanakkora nyomást helyezzen magára ott is, mint a Forma-1-ben.

    „A média az F1-ben sokkal agresszívebb” – folytatta. „Még mindig azért vagy itt [a DTM-ben a – szerk.], hogy teljesíts és jól végezd a munkádat. Tehát amikor a DTM-ben vezetek, nyomás alatt tartom magam, hogy jól menjek.”

    Emellett Helmut Marko is folyamatosan figyeli a pilótát: „Helmut élvezi a DTM-et, szereti ezt a versenyzést. Meg is lepett, hogy ennyire.”

  • Magabiztos Audi győzelem Hockenheimben, pontegyenlőség a bajnokság élén

    Magabiztos Audi győzelem Hockenheimben, pontegyenlőség a bajnokság élén

    Az Audi pilótája, Kelvin van der Linde nyerte a DTM első versenyét Hockenheimben. A dél-afrikai versenyző ezzel a sikerével felzárkózott Liam Lawsonhoz a pontversenyben, ahol egyenlő ponttal állnak az élen.

    A rajtnál pole-ból rajtoló van der Linde megtartotta az első helyét Lucas Auer előtt, azonban az igazi csat közvetlen mögöttük zajlott. Az egymással csatázó Liam Lawson és Maximilian Götz csatázott egymással, amiből végül Arjun Maini jött ki a legjobban, ugyanis az indiai pilóta át tudta ugrani a lendületet vesztő Götzöt.

    Azonban a Get Speed pilótája elmérte a féktávot és telibetalálta Auer Mercedesét, ami miatt be kellett hívni a biztonsági autót a pályára. Götz maradt a második helyen, azonban az élen autózó van der Linde és Lawson is visszaesett, miután el kellett kerülniük az ideális íven összetört autókat.

    Az újraindítás után a kiállásokat Götz és Lawson kezdte meg, hogy alávágjanak az élen autózó Audi pilótának, aki némi előnyre tudott szert tenni a zöld zászlót követően. Az Abt Sportline versenyzője egy körrel később tudta le a kötelező látogatását a bokszban és simán visszajött a két közvetlen riválisa elé.

    Ezt követően már senki és semmi nem állhatott a dél-afrikai pilóta útjába, aki végül így elsőként láthatta meg a kockászászlót. Mivel Lawson a futam utolsókörében visszaesett a negyedik helyre, így van der Linde pont le tudta dolgozni a 15 pontos hátrányát vele szemben az összetettben.

    A második helyen az új-zélandi Red Bull junior csapattársa, Alex Albon végzett, aki egy viszonylag késői kiállást követően tudott felzárkózni idáig a kilencedik helyről. A brit-thai kettős állampolgárnak ez volt a negyedik dobogós helyezése az idei évben. A dobogó harmadik fokára pedig a szintén audis Mike Rockenfeller állhatot fel.

    További pontszerzők: Lawson, Götz, Esteban Muth, Daniel Juncadella, Phillip Ellis, Vincent Abril, Timo Glock, Marvin Dienst és Sophia Flörsch, aki így az asseni forduló után ismét pontot tudott szerezni.

    A holnapi versenyt ma délután rendezik majd meg és az eseményt a DTM YouTube csatornáján lehet majd élőben követni.

  • A Formula E bajnok di Grassi indul a DTM az utolsó két hétvégéjén!

    A Formula E bajnok di Grassi indul a DTM az utolsó két hétvégéjén!

    Újabb beugróként egy Formula E bajnok csatlakozik a DTM-be két hétvégére egy Audival, amit az Abt Sportsline készít majd fel.

    Az Abt és Lucas di Grassi útjai szétválnak a Formula E porondján az Audi kivonulása miatt, búcsúajándékként egy igazán különleges lehetőséggel lepik meg őt.

    A német csapat Kelvin van der Linde bajnokesélyes autója mellett, Mike Rockenfeller és Spohia Flörsch masináját is indítja a német túraautó bajnokság futamain. Utóbbi helyére ugyan egyszer Markus Winkelhock is beugrott, de egyszerre így is három pilótának adtak lehetőséget.

    Az utolsó két hétvégére (Hockenheim, Norisring) azonban – talán dél-afrikai pilótájuk megsegítésére – egy igazi veteránnal bővítenek, és lesznek a DTM legnépesebb csapata.

    „Már egy ideje gondolkodtunk rajta, mit csináljunk Lucasnak búcsúzásképpen. Az az őrült ötletünk támadt, hogy indítjuk a DTM-ben. Ebből végül nem is egy, hanem két hétvégére kap lehetőséget, ami ugye négy versenyt is jelent.” – összegezte Hans-Jürgen Abt.

    Di Grassi hét évig volt az Abt pilótája az elektromos sorozatban, most is csak azért igazolt át a Venturihoz, mert megszűnt alatta a csapat.

    „Ez tipikus Abt. Ritkán lehet ilyen kapcsolatra bukkanni a mai sportvilágban. Velük együtt nagyszerű fantasztikus időt töltöttem a Formula E-ben. Az utolsó pillanatokig reméltem, hogy maradhatok velük, még a Audi kivonulása ellenére is.”

    A következő szezonban az Abt nem szerepel majd, hiszen az Audi tulajdona volt a nevezési jog. A Gen3-éra kezdetére azonabn visszatérhetnek, amennyiben sikerül benyújtaniuk a nevezést.

    „Most, hogy ez nem jött össze, izgatott vagyok, hogy folytathatjuk az együttműködésünket két DTM hétvégén is. Remélhetőleg lesz ilyen még.”

    Ami vendégpilótákat illeti, di Grassi lesz a harmadik ex-F1-es beugró a már említett Winkelhock és Christian Klien után. A legjobb eredményeket azonban mégsem ők, hanem a GT veterán Luca Stolz és a Lamborghini gyári pilótája, Mirko Bortolotti érték el egy-egy második hellyel.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABT Motorsport (@abtmotorsport) által megosztott bejegyzés