Kategória: DTM

  • Újrarendezi pilótáit a DTM legnépszerűbb márkája

    Újrarendezi pilótáit a DTM legnépszerűbb márkája

    Felkavarja a felállását a Mercedes a DTM-ben. A címvédő Götz csapatot vált, továbbá két új pilóta is érkezik a sorozatba.

    2021-ben a Mercedesnek volt a legtöbb autója a német túraautó bajnokságban, és úgy néz ki, ez idén sem lesz másképp. Két márka, a Lamborghini és a Porsche is növeli majd a jelenlétét a sorozatban, így azért kicsit a stuttgarti márka ellen billen a mérleg nyelve idén.

    Vincent Abril távozásával és Götz átnyergelésével a Winwardhoz, Hubert Haupt alakulatánál (HRT) teljesen új lesz a felállás. A tavaly beugróként a Nürburgringen meglepetésre dobogót szerző Luca Stolz vezeti majd az egyik autót.

    A másikat pedig valószínűleg a Norisringen első dobogóját megszerző Arjun Maini kapja meg, mivel Hubert Haupttal hangol a szezonra az Ázsiai Le Mans bajnokságban (ALMS).

    Götz csapattársa eközben Lucas Auer lesz. Pont az a pilóta, aki átengedte neki a bajnoki címet jelentő futamgyőzelmet.

    A GruppeM kétautósra bővülő felállásában Daniel Juncadella mellett Maro Engel nevét említi a motorsport.com. A német már másodjára térne vissza a sorozatba, legutóbb 2017-ben versenyzett a sorozatban.

    A Mercedes tavalyi első futamgyőzelmét szerző Philip Ellis nem tér vissza, mivel az IMSA-ban indul majd a Winwarddal. Csapat egyelőre csak a daytonai indulást erősítette meg, de teljes szezonra készülnek. Mivel a két sorozat háromszor is egy hétvégén versenyez majd, nem tud majd a DTM-ben teljes szezont futni.

    Még két csapat nem jelentette be a pilótáit a Mercedesszel indulók közül. Maini korábbi csapata, a GetSpeed megduplázza a felállását, ezentúl két autóval terveznek. Ezenkívül a Mücke Motorsport ígérte magát a DTM-be, ők tavaly Maximilian Buhk révén az utolsó futamon álltak dobogóra.

  • A német GT bajnokság legjobbját igazolta az Abt a DTM-be

    A német GT bajnokság legjobbját igazolta az Abt a DTM-be

    Az Abt Sportsline DTM-es felállása az ADAC GT Masters regnáló bajnokával, a 21 éves Ricardo Fellerrel lett teljes.

    A tavalyi bajnokesélyes Kelvin van der Linde, és az Audi háromszoros bajnoka, René Rast után egy újabb, autót jól ismerő pilóta mellett döntött az Abt csapata.

    Feller már 5 évet vezett az Audi R8 LMS-ben az ADAC GT Masters mezőnyében, 2021-ben pedig végre bajnok is lett vele.

    Idén ráadásul a GT World Challenge Europe-ban is első lett. Csapattársával, Alex Fontanával a Silver Cup összesítésében gyűjtötték a legtöbb pontot egy Lamborghinivel.

    A svájci versenyző tavaly év végén a Mercedes tesztjén is részt vett, de végül a három márka közül az Audi mellett tette le a voksát.

    „Már az elejétől fogva arról álmodtam, hogy a DTM-ben vezessek.” nyilatkozta Feller a bejelentést követően.

    „Próbáltam ezt megvalósítani, és világossá tenni ezt a szándékomat. Menő, hogy ez az álmom az Abt Sportsline-nal válik valóra.”

    „Tudom, 2022 egy kihívás lesz. Függetlenül a csapattársaimtól, a versenytársak valószínűleg még erősebbek lesznek, mint tavaly. A legjobbakkal akarok küzdeni, és jelenleg ők a DTM-ben vannak.”

    Ricardo Feller, Abt Sportsline, Audi, DTM, racingline.hu
    Feller autójának festése, Fotó: Abt Sportsline

    Az Abt tavaly csak kis híján veszítette el az egyéni, illetve a csapatbajnoki címet is, ezt szeretnék idén megváltoztatni nagyban megújított felállásukkal.

    „Hihetetlen, hogy három autóval is indulhatunk a DTM-ben.” – jelentette ki Thomas Biermaier, a csapatfőnök.

    „René, Kelvin és Ricardo személyében három olyan pilótánk van, akik képesek a bajnoki címért küzdeni. Fiatal kora ellenére Ricardónak már sok tapasztalata van, és az egyik leggyorsabb ebben az autóban. Szerintem a személyisége is jól illeszkedik a csapathoz.”

  • Kész az Audi álomcsapat: van der Linde mellé Rast érkezik

    Kész az Audi álomcsapat: van der Linde mellé Rast érkezik

    A tavalyi bajnokaspiráns mellé az előző évek háromszoros bajnoka, René Rast érkezik az Abt Sportsline (Audi) DTM csapatába.

    Bár előtte a nagy rivális Rosberg csapat tagja volt, az új GT3-as érában – Formula E karrierje után – Rast visszatér a vezető audis csapathoz, eredeti szériájába.

    Van der Linde tavaly GT3-as menőként érkezett a mezőnybe, és megállta a helyét a rövidebn formátumú versenyeken is. Bár az év elején nagyon elhúzott a többiektől, később Lawson, és az utolsó versenyen Götz is beérte.

    Ráadásul az említett futamon mind saját, mind Lawson esélyeit leírta egy balesettel, így csak bajnoki harmadik lett. Ennek ellenére meggyőzte a csapatot arról, hosszabbítsanak vele.

    Rast eközben az Audi átszervezése miatt került vissza a német bajnokságba: az ingolstadti márka az elektromos Dakar projekt kedvéért hagyott fel a Formula E-vel, váltásra kényszerítve a németet.

    Rast & van der Linde, Audi Abt Sportsline, DTM, racingline.hu
    Fotó: Abt Sportsline

    Nem lesz számára teljesen ismeretlen az autó, 2014-ben idei csapattársával egy régebbi R8-as volánja mögött lettek bajnokok a GT Mastersben.

    „Boldogan térek vissza egy év kihagyás után a DTM-be. Nem vesztettem el a lelkesedésem, csak az Audi szerette volna, ha teljes mértékben a Formula E-re koncentrálok. Néhány versenyt helyszínről néztem meg, és tetszett, amit láttam.”

    „Szinte ugyanaz a csapat vesz majd körül, a versenymérnököm, a vezető szerelőm és néhány másik szerelő ugyanazok lesznek, mint tavaly. Nagyon jól működünk együtt, így egyértelmű, hogy közösen folytatjuk.”

    Ettől függetlenül nem lesz egyszerű a visszatérés, hiszen Rast egy év hátrányban lesz a DTM mezőnyéhez képest.

    „Reálisan azt kell mondanom, a DTM megváltozott és nem lesz egyszerű menet. Most GT3-as autók vannak, amivel van tapasztalatom, de kevés például Kelvinhez vagy a többiekhez képest.” emelte ki a német.

    „Valószínűleg kell hozzá majd egy kicsi idő, amíg újra hozzászokok a dolgok menetéhez, megtanulom a kis trükköket azoktól a srácoktól, akik 7-8 éve mennek ilyen autókkal. Tisztán látszik, hogy nehéz lesz.”

    „Tavaly látszódott, hogy a DTM pilóták, és más tapasztalt versenyzők is küszködtek. Remélem, tudok majd győzelmekért küzdeni, és év végén talán a bajnoki dobogót is célba vehetem majd. A fontos dolog az, hogy most visszatérjen a bajnoki cím az Abthoz.”

    Maga a csapat van der Linde mellett Mike Rockenfeller tapasztalataira számított, azonkívül pedig Sophia Flörsch vezetett náluk – illetve a helyére beugró Winkelhock -, valamint a Rast Formula E-s csapattársa, di Grassi is lehetőséget kapott két hétvégén.

    Rocky visszavonulásával szüksége volt a német csapatnak még egy tapasztalt pilótára, Rast ennek szerepét tölti be. Elvileg a harmadik autó is visszatér majd 2022-be, de biztos nem Flörsch vezeti majd.

    Rast korán kezdi a szezont, már január végén rajthoz áll Daytonában egy LMP2-es autóval. A 24 órás versenyen valószínűleg lesz ideje visszaszokni a benzines meghajtásra. Azonkívül pedig az Audi új LMDh autójának fejlesztésében vesz részt, ami 2023-ban debültál majd.

  • Az elektromos élharcos szerint a DTM-nek nem kell váltania

    Az elektromos élharcos szerint a DTM-nek nem kell váltania

    Lucas di Grassi anno a Formula E első pilótája volt, azóta is bőszen támogatja a környezetvédelmet, de szerinte a DTM elektromos meghajtás nélkül is releváns marad.

    A brazil az ENSZ „zéró-kibocsátású mobilitás” nagykövete is, és eddig minden Formula E versenyen részt vett. Az elektromos széria szezonzárója után beugróként két fordulóban is ott volt a DTM rajtrácsán. Szerinte a német sorozat máshogy járulhat hozzá a kibocsátások csökkentéséhez.

    Gerhard Berger és csapata 2020 végén jelentették be, hogy elektromos sorozatot indítanak majd 2023-ban, de ez nem feltétlenül váltaná ki a fő szériát.

    „Meg kell értenünk, hogy a különböző technológiák különböző felhasználásokat tesznek lehetővé. Éppen ezért a DTM-nek nem muszáj átváltania az elektromosságra, hogy haladjon a korral.” emelte ki di Grassi.

    „Úgy hiszem minden kategóriának egy adott technológiára kell fókuszálnia, amivel a jövőt fejleszthetjük: például a bio- vagy e-üzemanyagokra, a szériaautókra, a biztonságra vagy a szórakoztatásra. Sok módja van annak, hogy valaki releváns maradjon.”

    „Szerintem a DTM most ilyen a helyzetben ne legyen elektromos, az csak megemelné a költségeket. A csapatok és a gyártók nem állnak készen erre, és a technológia sem tart még ott, hogy ezt hatékonyan meg lehessen valósítani.”

    „Még így is lehet csökkenteni a kibocsátást. Az egy nagyon jó módja lenne annak. hogy megmaradjon a motorsport a hanggal együtt meg minden. Még a fosszilis üzemanyag ellenére is.”

    A DTM Electric 300 km/h-ás végsebességet szeretne elérni 1000 lóerős motorokkal. A koncepció fő eleme a Schaeffler-Paravan „drive-by-wire” technológiája, amit idén Maximilian Buhk, Sophia Flörsch és Timo Glock használt.

    „A drive-by-wire-rel, ha teljesen kifejlesztik, akkor külön lehetne kormányozni mind a négy kereket. Fékezésnél kifelé, nagy sebességnél befelé, visszafordítónál pedig ellentétes irányba.”

    „Ezzel igenis olyan technológiát szorgalmaznának, amit az utcai autókba is bele lehet építeni, mert mindegyikbe ez kerül majd, főleg az önvezetős autókba. Ezt lehetne fejleszteni, és akkor a DTM releváns marad.”

  • Még egy Porsche – egy Le Mans-i győztes csapatot indít a DTM-ben

    Még egy Porsche – egy Le Mans-i győztes csapatot indít a DTM-ben

    A kétszeres Le Mans-i – és egyszeres Nemzetek Kupája – győztes Timo Bernhard csapata nevet vált, és sorozatot is. A DTM-ben egy Porschéval indulnak majd, KÜS Team Bernhard néven.

    Az eddig Team 75 Motorsport néven futó csapat a második, akik Porschét állítanak majd rajthoz jövőre, miután az – idén egy hétvége erejéig szerephez jutó – SSR Performance már bejelentette, két autóval lesznek ott a jövő évi rajtrácson.

    Bernhard így nyilatkozott a fejleményekről a motorsport.com-nak:

    „Hat évnyi GT Masters után valami mást akartunk, ami segíti a csapat fejlődését. A partnereinknek és a szponzorainknak úgy éreztük, a DTM nyújthat a legnagyobb közönséget. Nekünk ez mindenképp egy jó lépés.”

    „Egy olyan autóval jövünk, amit jól ismerünk, de lesznek új dolgok is számunkra. Az másmilyen teljesítmény-kiegyenlítés, az új gumik és a kiállások mind ilyenek.”

    „Talán a kiállások lesznek a legnagyobb kihívás, mert a DTM-ben a legjobbak megvannak 6 és fél másodperc alatt, míg a GT Masters-ben minimum idő volt a boxban.”

    Ebben az új környezetben egyelőre egy autóval indulnak, amit a gyári pilóta, Thomas Preining vezet majd.

    „Teljesen megbízom a csapatban, és mindenkiben, akinek köze van ehhez a projekthez. Szerintem sok keresnivalónk lesz a 2022-es DTM-ben.”

    A csapat GT4-es autóit is mozgatni fogja, ezentúl két GT4-es autójukat a DTM Trophy-ban indítják majd az ADAC GT4 Germany helyett.

    Az eddig bejelentett pilóták:
    Pilóta Csapat Márka
    ?? Kelvin van der Linde Abt Sportsline
    Audi
    ?? René Rast TBA
    ?? Nico Müller TBA
    ?? Clemens Schmid Grasser Racing Lamborghini
    ?? Thomas Preining KÜS Team Bernhard Porsche

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • A botrányos szezonzárót követően lecserélték a DTM versenyigazgatóját

    A botrányos szezonzárót követően lecserélték a DTM versenyigazgatóját

    Miután sem a DTM vezetése, sem a szurkolók körében nem volt népszerű az utolsó idei verseny, új versenyigazgatót neveztek ki. Méghozzá a Formula E világából.

    Scot Elkins idén már két elektromos sorozatért is felelős volt. Ugyanis Alejandro Agag az Extreme E-ben is hasonló szerepkörre kérte fel a szakembert, mint első sorozatában.

    Niels Wittich, az eddigi versenyigazgató eközben Michael Masi megsegítésére érkezik az F2-es és az F3-as feladatok ellátására.

    Elkins a 2017-18-as szezon óta van ott a Formula E-ben, korábban pedig a Forma-1-ben, illetve annak betétsorozatainál volt helyettes versenyigazgató. A DTM-ben és a DTM Trophyban egy 15 fős csapatot vezet majd, ők lesznek felelősek bírói döntésekért.

    Amikor a Formula E és német túraautó bajnokság naptára ütközik, az ADAC Oliver Grodowski vezetésével rendelkezik majd a problémás esetekről. Az újdonsült helyettes ezzel szemben Christian Vormann lesz.

    „Szerintem kissé más hozzáállással állok neki a feladatnak az amerikai tapasztalatom miatt. De remélem nem változik majd sok minden, és a döntések továbbra is igazságosak és következetesek lesznek.” – emelte ki Elkins.

    „Számomra a motorsport elsősorban az emberekről szól, így már várom, hogy megismerjem az új kollégáimat, a pilótákat és a csapatokat a DTM-es környezetben.”

    Elkins nemsokára akár három elektromos sorozatot igazgathat, hiszem a DTM is elkötelezte magát a zöldebb meghajtás mellett.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • Jövőre kétszer annyi autóval indul a Lamborghini DTM-ben, mint idén

    Jövőre kétszer annyi autóval indul a Lamborghini DTM-ben, mint idén

    A Lamborghini autóit sok helyen üzemeltető Grasser Racing jelentette be, hogy minden más sorozatot elhagyva a DTM-re koncentrálnak majd, nem kevesebb, mint négy autóval.

    Ez a váltás azt is jelenti, hogy sem az ADAC Masters, sem a GT World Challenge Europe, sem az IMSA mezőnyét nem erősítik majd ezután. Tehát nem kis sorozatokat hagy ott a DTM kedvéért az osztrák csapat.

    Egy gyári pilótájuk biztosan lesz, valószínűleg az Assenben beugróként dobogós Mirko Bortolotti vezetheti majd a 63-as autót.

    A Grasser Racing múltbeli sikerei tartozik a Sebringi és a Daytonai 12 órás verseny, valamint a Blancpain GT Series megnyerése is, most mégis új kalandba kezdenek majd.

    „Nagyon izgatott vagyok a nemsoká kezdődő DTM-es kalandunk miatt. Szeretném megköszönni a Lamborghini Squadra Corsénak a támogatást a projekt iránt. Ez egy valóra vált gyerekkori álom.” – foglalta össze Gottfried Grasser.

    „A DTM az egyik legizgalmasabb és népszerűbb sorozat a Földön. Az, hogy négy autót is indítunk, egy hatalmas kihívás, aminek alig várjuk, hogy megfelelhessünk.”

    „A Lamborghini Huracán GT3 Evo már bebizonyította, hogy képes a győzelemre, 2022-ben is versenyképes lesz. Jó kis szezon elé nézünk, alig várom, hogy lássam az autókat a pályán.”

    A norisringi szezonzárón a T3 Motorsport ugyan bejelentette, két autóval ott esznek jövőre is a rajtrácson, az új gyári támogatású projekt azonban lehet, hogy az ő terveikre is hatással volt. A Grasser Racing bejelentése után nem erősítették meg, hogy továbbra is ugyanaz az álláspontjuk.

  • Spengler „mindent megtenne”, hogy újra DTM pilóta lehessen

    Spengler „mindent megtenne”, hogy újra DTM pilóta lehessen

    Bár az elmúlt két évet Amerikában töltötte a BMW kötelékében, Bruno Spengler visszatérne az átalakult DTM-be.

    A kanadai tavaly negyedik lett az IMSA GTLM kategóriájában, idén viszont csak az endurance versenyeken vehetett részt, mivel a bajor márka csökkentette jelenlétüket a tengerentúlon. A hétvégi Petit Le Mans után ráadásul visszavonul az M8-as, így csak a GTD Pro kategória maradna Spengler számára.

    Nem kell azonban félteni, a DTM szezonzáróján, a Norisringen személyesen is felmérte a lehetőségeit.

    „Mindenképpen hiányzik az, hogy csak én üljek az autóban.” – nyilatkozta Spengler a Motorsport-Total.com-nak. – „15 évig vezettem a DTM-ben, szóval tényleg hiányzik. Már most érzem a gyomromban. Ezért nézek errefelé, és teszek meg mindent, hogy visszakerüljek. Az egy mega sorozat.”

    „Most az új autókkal nagy jövő áll előtte. Élvezetes is. Már beszéltem kicsit a versenyzőkkel, és minden nagyon menő. Nagy kihívás, ahogy mindig is az volt.” – tekint vissza a DTM 2012-es bajnoka.

    „Az IMSA-ban is megvan ez a fajta hangulat. Egy ideig nem voltak nézők, de most visszatértek. De azt a légkört, ami a DTM-ben van, nem lehet megtalálni sehol máshol.”

    A BMW már jól halad a M4 GT3 fejlesztésével [ami az idei M6-ost váltja – a szerk., Spengler pedig már vezethette is az autót.

    „Már volt hozzá szerencsém a Lausitzringen. Nem tudom, mikor lesz legközelebb, de remélem, hamarosan.”

    „Nagyon élveztem. A srácok nagyon keményen dolgozva megváltoztatták az egész koncepciót az előző GT-autókhoz képest.  Ebből az irányból nagyon érdekes a dolog. Jól néz ki az autó is, már várom, hogy vezessem az első versenyen.”

    A BMW-nek van egy másik nagyobb projektje is, amiben Spengler részt vehet majd, de még biztosan nem idén kerül rá sor. Szintén az IMSA-ban, az LMDh szabályok szerint indítanának autót 2023-ben, egy Le Mans-i kiruccanással.

    „Amikor egy olyan márka, mint a BMW belép egy nagyobb sorozatba, az mindig nagyon különleges. Mint pilóta, természetesen érdekelne.” – jegyezte meg sokat sejtetően.

  • Az AlphaTauri Lawsont jelölte meg az Abu Dhabi tesztjére

    Az AlphaTauri Lawsont jelölte meg az Abu Dhabi tesztjére

    A Red Bull fiatal pilótája, Liam Lawson decemberben élheti át első hivatalos F1-es szerepét, amikor az F2-es és DTM-versenyző részt vesz az AlphaTauri szezon utáni tesztjén Abu-Dhabiban. Az új-zélandi versenyző jelenleg nyolcadik helyen áll az FIA Formula 2-es bajnokságban két fordulóval – vagyis hat futammal – a vége előtt, az idei szezonban pedig a német DTM sorozatban is versenyzett, ahol éppen csak lemaradt a bajnoki címről. Az AlphaTauri felállása ugyanakkor 2022-ben változatlan marad, Pierre Gasly és Yuki Tsunoda személyében.

    Lawson mellett várhatóan ott lesz a teszten Yas Marinán Hitech GP F2-es csapattársa és Red Bull-os junior, Jüri Vips is. Tavaly nyáron így nyilatkozott róla a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko:

    „Liam egy két lábbal a földön álló srác, aki nagyon keményen dolgozik és őszinte. Ha hibázik, azt egyből elismeri. Jól tud dolgozni a mérnökökkel. Ha lát egy gyenge pontot, akkor dolgozik rajta, ezt követően nem látod többé. Nagyon jól elemez, jól bírja a nyomást, és nagyon-nagyon céltudatos is.”

    A decemberi Abu-Dhabiban megrendezésre kerülő fiatal pilóták tesztjén, ahol a Pirelli a 2022-es 18 colos abroncsait fogja kipróbálni, a feltörekvő IndyCar-sztár, Pato O’Ward is részt vesz, aki a McLarennel fog pályára lépni.

  • Berger dühös a szezonzáró miatt, szerinte kárt tettek a DTM-ben

    Berger dühös a szezonzáró miatt, szerinte kárt tettek a DTM-ben

    Van der Lindét és a Mercedest hibáztatja a DTM első embere, Gerhard Berger a Norisringen történtek miatt.

    Liam Lawson szinte biztosnak vélhette a címet, mikor Kelvin van der Linde manővere a mezőny végére sodorta őt. A Mercedes későbbi taktikázása pedig azt eredményezte, hogy Maximilian Götz meg tudta őt előzni a pontversenyben.

    Van der Linde már megkapta a magáét a közösségi médián keresztül, de egy hosszú posztban válaszolt a kritikákra.

    Most megszólalt a sorozat vezetője is a történtekről. Gerhard Berger szerint az egész motorsport hírnevének nem tett jót a két sportszerűtlen cselekedet.

    „Mind a Mercedes csapatutasítása, mind van der Linde akciói kárt tettek a DTM-ben. Mindenkit sajnálok, aki azon dolgozott, hogy még vonzóbbá tegye a sorozatot. Ők biztosították, hogy a DTM kemény, de fair versenyzést jelentsen, ahol a legjobb nyer.”

    „Sajnos, mi nem tudtuk ezt biztosítani az utolsó fordulóban.” – ismerte el az osztrák a Bild hasábjain.