Kategória: DTM

  • A harmadik DTM futamot a harmadik német márka húzta be

    A harmadik DTM futamot a harmadik német márka húzta be

    A DTM első lausitzringi versenyét a BMW-s Sheldon van der Linde nyerte, míg a mezőny harmada kiesett. A Mercedes és az Audi után így a bajorok is győzelmet ünnepelhettek.

    A pole-ból Lucas Auer nem tudta megtartani a helyét Sheldon van der Lindével szemben, és érdekes módon egy másik BMW, Philipp Eng is látványosan jól rajtolt, de végül nem nyert vele pozíciót.

    Az első körben Dennis Olsen, illetve egy másik incidens nyomán Mikael Grenier és Kelvin van der Linde is lekényszerült a pályáról, ezzel mind visszaestek a mezőny végére.

    Az első tíz helyezettből kilencen jöttek ki az első vagy második legkorábbi körben, egyedül az addig 10. helyen autózó – és idei első DTM versenyét teljesítő Nick Cassidy maradt kint tovább.

    Az egy kör eltérés is kulcsfontosságúnak bizonyult, rendesen megkavarta a sorrendet: Sheldon van der Linde maradt a többiek előtt, mögé Luca Stolz jött fel, míg Engel és Ricardo Feller is több helyet nyert.

    Philipp Eng jó pozíciója ellenére még a verseny fele előtt kiállni kényszerült technikai hiba miatt. Ezzel sorozatban másodszor nem fejezett be versenyt. Pár körrel később az első körös kakaskodó Kelvin van der Linde is követte a példáját.

    Csapattársa, Feller defektet kapott a célegyenes végén, és egy teljes kört kellett megtennie lapos gumival, de nem ért körbe.

    Szinte ugyanabban a pillanatban enyhén szemerkélni az eső, valamint az élen Marko Wittmann elkezdte nyomás alá helyezni Cassidyt.

    Miután az eső elállt az új-zélandi a kiállás mellett döntött, és a 11. helyre jött vissza, ami a kerékcserét elvégzőket illeti.

    Ezután elég furcsa időszak következett: David Schumacher és Felipe Fraga a boxban fejezte be a versenyt, majd Marko Wittmann lassult le a pályán. Az így élre kerülő Nico Müller nagy vibrálásra panaszkodott, aminek következtében őt is megállította a csapata. Mindeközben pedig Grenier, Olsen és Thomas Preining is abbahagyta a versenyzést.

    Addigra Sheldon van der Linde már visszakapta a vezető helyet, mögötte négy Mercedes haladt Stolz-Auer-Maini-Engel sorrendben, de a dél-afrikai négy másodperces előnnyel tartotta magát.

    Eközben egy másik tendencia rajzolódott ki a sorrendben: az utolsó hét helyből ötöt a Lamborghini autói foglaltak el.

    Az utolsó előtti körben Maximilian Götz sodródott ki a pályáról, így Cassidy végül fel tudott jönni a kilencedik helyre.

    Ezen kívül nem történt változás a pontszerzők között, így van der Linde így az új BMW M4 GT3-as autó és a Schubert Motorsport első DTM győzelmét szerezte.

    Az idei harmadik futam végeredménye:
    Versenyző Márka Csapat Idő
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    2. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt +3,59
    3. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward +5,42
    4. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt +7,75
    5. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM +9,14
    6. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser +13,65
    7. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR +17,57
    8. 🇩🇪 René Rast Audi Abt +19,05
    9. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse +19,30
    10. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward +21,42
    11. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke +22,94
    12. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst +34,43
    13. 🇩🇰 Nicki Thiim Lamborghini T3 +37,06
    14. 🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser +38,25
    15. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto +41,25
    16. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg +49,53
    17. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser +49,82
    18. 🇬🇧 Esmee Hawkey Lamborghini T3 +1:20,59
    19. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser +1 kör
  • Hiába csatlakoztak, a Porsche nem volt boldog az első hétvége után

    Hiába csatlakoztak, a Porsche nem volt boldog az első hétvége után

    A teljesítmény kiegyenlítéső rendszert kritizálta az egyik Porsche-csapat főnöke, miután a márka mindhárom autója a mezőny végéről kezdte az idei DTM szezont.

    A szombati időmérőn a legjobb Porsche – Dennis Olsen – a 19. lett, mire a három stuttgarti járgány 25 kg súlyengedményt kapott. Bár versenyen aztán már pontokért küzdhettek, és vasárnap is jobbat értek el az edzésen, az SSR Performance csapatfőnöke, Stefan Schlund így sem volt boldog.

    „Nagy várakozással utaztunk el Portimaóba. Sajnos nem rangsoroltak minket megfelelően a BoP-t tekintve, így elvették a dobogós esélyünket. Ezen javítani kell majd a következő versenyekre. Ennek ellenére elégedett vagyok. A csapat összeszokott és jó munkát végzett. Folytatjuk a munkát, mindent megteszünk, hogy a következő fordulóban jó helyzetből induljunk.”

    Dennis Olsen, SSR PErformance, Porsche, DTM, racingline.hu
    Fotó: DTM

    A Porsche 520 lóerejével papíron a leggyengébb autó a mezőnyben, ezért nem könnyű a BoP-t meghatározni számukra. Úgy tűnik, az eredeti teszten mindent beleadtak, és kevesebb tempót találtak, mint a többiek a versenyhétvége folyamán.

    Nem csak őket érintették a hirtelen változtatások, de a többi márka nem volt hajlandó – előzetes tesztelés nélkül – szűkítőt rakni az autókba, csak a plusz súlyos megoldásba egyeztek bele. Ezzel ugyan a kanyarokban lelassultak, de így is gyorsabbak voltak az egyenesekben a Porsche pilótáinál.

    A közel 10 km/h-s lemaradással Laurens Vanthoor elismerte, csak úgy tudott pozícióért küzdeni a többiekkel, hogyha megpöccintette őket.

    „Mondtam Sheldonnak [van der Linde], hogy bocsánat, de különben az életben nem mentem volna el mellette, mire ő is nevetett.

    Frusztráló, ha követsz valakit, de nem tudsz mit tenni. Bármit próbálhatsz, de motorerő ellen nincs mit tenni. Legalább a fékek tekintetében erősek voltunk.

    A lényeg, hogy még újak vagyunk a DTM-ben, és minden alkalommal, amikor pályára hajtunk, tanulunk. Folyamatosan javulunk, szerintem pár hétvégén belül a győzelemért fogunk harcolni. De amíg nem teljesítünk 1000 százalékon, addig mást nem hibáztathatunk.”

    Laurens Vanthoor, SSR Performance, Porsche, DTM, racingline.hu
    Fotó: DTM

    Gerhard Berger, a sorozat első embere épp Vanthoor példáját hozta fel arra, hogy igenis hatásos volt a változtatás.

    „A DTM más, mint a többi bajnokság, amiben eddig voltak, mert más ellenfelek vannak. Itt nem fér bele a sok gyengeség, mindenkinek rendesen el kell végeznie a házi feladatot. Az adatok és a tapasztalat alapján meg tudjuk mondani, hogy ők lassabbak, vagy a BoP rossz.

    Ami a szombatot illeti, egyetértek vele. utalt Schlundra. – Talán még nem gyűjtöttünk elég adatok, hogy eltaláljuk a Porschét, ez rendben van… Utána azonban csak Vanthoor volt 5 tizeddel gyorsabb, [Thomas] Preining lassabb volt, Olsen tempója pedig nem változott… És akkor még nem is számítottam bele, hogy a többiek közben nehezebbek lettek.”

    Persze ez nem változtat a tényen, hogy a Porsche három versenyzőjét a sok kieső is segítette mindkét nap, így tudtak többször is pontot szerezni.

    Thomas Preining, KÜS Team BErnhard, Porsche, DTM, racingline.hu
    Fotó: Gruppe C Photography/DTM
  • Alonso a DTM-be is belekóstolhat a jövőben

    Alonso a DTM-be is belekóstolhat a jövőben

    A DTM első embere, Gerhard Berger arról beszélt, hogy melyik jelenlegi, vagy korábbi F1-es pilótákat hozná át a szériájába, Fernando Alonsóval pedig állítólag már szóbeli megegyezést is kötöttek.

    A kétszeres világbajnok abban a két évben, amikor nem szerepelt a Forma-1-ben, sok szériában megfordult és számos autót kipróbált. Ott volt az Indy500-as és WEC-es szereplése – ezeket még Forma-1-es karrierjével párhuzamosan is űzte, de kipróbálta magát a Dakaron is. Mindezek fényében tehát az sem lehetne elképzelhetetlen, hogy a DTM-ben is megforduljon, erre azonban még nem volt példa, viszont állítólag a jövőben be fog következni.

    „Azt mondta, előbb még van néhány más dolga, de valamikor csatlakozik hozzánk” – árulta el Berger a spanyollal kapcsolatban az F1-Insider hasábjain.

    Viszont nem Alonso az egyetlen, akit szívesen látna, ott van az év elején Vettel helyére beugró Nico Hülkenberg is, aki remekül helyt állt, annak ellenére, hogy nem versenyzett aktívan az utóbbi időben.

    „Hülkenberg van a kívánságlistám élén” – folytatta az osztrák. „Mégiscsak a lehető legjobb módon, gyakorlatilag a kanapéról beugorva helyettesítette Sebastian Vettelt a Forma-1-ben.”

    És ha már Vettel szóba került, természetesen őt is tárt karokkal várja, viszont nem feltétlen versenyzőként: „Jó lenne Sebastiant partnerként magam mellett tudni. Okos srác, akinek a jövőben a vezetésnél másabb feladatok kellenek.”

    Berger ezentúl is említett még két nevet azok közül, akik érdeklődést mutattak a sorozata felé: „Jacques Villeneuve, 1997 világbajnoka is szívesen indulna a DTM-ben, mint ahogy Felipe Massa is.”

  • Lamborghini sztárja azt hitte, ott helyben véget ért a versenye

    Lamborghini sztárja azt hitte, ott helyben véget ért a versenye

    Mirko Bortolotti, a Lamborghini gyári pilótája magabiztosan vezette a DTM első idei futamát, de az újraindításnál egy technikai hiba miatt visszaesett.

    „Elég jó napunk volt a biztonsági autóig, ahol is egy probléma egy jobb pozícióba került nekünk, mint amit végül szereztünk.” nyilatkozta az olasz.

    A sors iróniája, hogy a safety car pont csapattársa, Rolf Ineichen miatt jött ki, aki alatt megállt a Lamborghini a pályán.

    „Úgy tűnt, mindent az irányitásunk alatt tartunk, aztán az újraindítás nem úgy jött össze, ahogy akartam.”

    Bortolotti így visszaesett néhány helyet, de vérmesen küzdött, hogy megmaradjon a jó eredmény. Végül a harmadik helyen haladó Maro Engel mögé ragadt be, és csak az utolsó körre fordulva tudott elmenni mellette.

    „Azért így is boldognak kell lennem, mert azt gondoltam, hogy vége, mert elveszettem a motorerőt abban a pillanatban. Azt gondoltam, ennyi volt. De szerencsére rögtön utána tudtam gyorsítani, és megmentettük a helyzetet. Fel is jöttem jó helyre, és jelentős pontokat szereztem.”

    A késlekedésével a mögötte érkezőket is feltartotta. A kavarodásban többen is kiestek, köztük a sorozat háromszoros bajnoka, René Rast.

    Bortolotti a negyedik helyen küzdött ezután Maro Engellel, és az utolsó körre fordulva meg is tudta előzni őt, így a tempója nem maradt trófea nélkül.

    Vasárnap aztán duplázott is a dobogókat illetően, a Lamborghini pilótája ennek köszönhetően pedig vezeti a bajnokságot.

  • Utolsóból első: Müller megállíthatatlan volt a második portugál versenyen

    Utolsóból első: Müller megállíthatatlan volt a második portugál versenyen

    A szombati egyik elsőként kieső versenyző, Nico Müller örülhetett a vasárnapi futam végén, miután senkitől sem zavarva autózott célba Portimaóban.

    A délelőtt folyamán Müller magabiztosan, két tizeddel mindenkit megelőzve szerzett pole-t. Az edzés alatt csak egy rövid időre Felipe Fraga vette el tőle legjobb időt, de végül a svájci, és az ismét utolsó pillanatban alakító Mirko Bortolotti is megelőzte.

    A rajtnál nem történt változás a mezőny elején, Müller, Bortolotti, és Fraga volt a sorrend. Az első kanyarban azonban többen is összeakadtak. Nicki Thiim és Thomas Preining még eljutottak a boxutcáig, Philipp Eng és Rolf Ineichen azonban nem.

    Pár körrel később Luca Stolz állt ki defekttel, amit egy Maro Engellel való ütközésben szedett össze. Ő sem tudta folytatni a versenyt.

    Fraga egy szokatlan helyen, a középső – kanyargós – szektorban ment el Bortolotti mellett, és ezzel a második pozícióba jött fel. Mögöttük Wittmann helyezte nyomás alá az első verseny győztesét, Lucas Auert.

    Ezúttal is sokat választották a korai kiállást, Fraga és Auer vezetésével tértek vissza a mezőny közepébe az így döntő versenyzők.

    Auer azonban egy probléma miatt újra kijött és visszaesett a mezőny végére. A Mercedes pilótáit közül, Maximilian Götz vette át a helyét az élmezőnyben.

    Néhány körön belül szinte az egész mezőny letudta a kerékcserét, David Schumacher, Sébastien Loeb, Mikael Grenier, Alessio Deledda azonban tovább kint maradtak.

    A kiállók között az ötödik helyért folyt nagy csata Kelvin van der Linde és Marko Wittmann között. Ebbe rövid ideig belekavart a másik dél-afrikai fivér Sheldon és a pár körrel későbbi kerékcserét választó Laurens Vanthoor is.

    Wittmann előbb Kelvint, majd Götzöt is legyűrte, de így is pár másodperccel el volt maradva a szétszóródott Müller-Fraga-Bortolotti hármastól.

    A Ferrari-pilóta ugyan megpróbálta ledolgozni a hátrányát, de nem bírt a svájci pilótával, így meg kellett elégednie a második hellyel.

    Vanthoor a verseny végére a frisebb gumikkal a kisebbik van der Linde testvért megelőzve jött fel hetedik helyre, míg későn gumit cserélők közül David Schumacher lett az első, a 15. helyen.

    A verseny végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat Idő
    1. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    2. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse +3,41
    3. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser +8,44
    4. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst +10,28
    5. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward +12,73
    6. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt +13,55
    7. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR +14,34
    8. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert +18,00
    9. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt +19,75
    10. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM +21,57
    11. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR +22,41
    12. 🇩🇪 René Rast Audi Abt +22,96
    13. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt +23,62
    14. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst +27,85
    15. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward +28,16
    16. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto +34,88
    17. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke +36,94
    18. 🇫🇷 Sébastien Loeb Ferrari AF Corse +47,81
    19. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser +50,02
    20. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg +1:00,83
    21. 🇬🇧 Esmee Hawkey Lamborghini T3 +1:08,14
    22. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward +1:11,36
    23. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser +1:25,62
    🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM —-
    🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt —-
    🇩🇰 Nicki Thiim Lamborghini T3 —-
    🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard —-
    🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert —-
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser —-

     

    A pontszerzők az első hétvége után:

    Pilóta Márka Pont
    1. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini 35 0
    2. 🇨🇭 Nico Müller Audi 28 -7
    3. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes 26 -9
    4. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari 20 -15
    5. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi 20 -15
    6. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes 19 -16
    7. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW 12 -23
    8. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche 10 -25
    9. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes 10 -25
    10. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi 10 -25
    11. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW 10 -25
    12. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche 10 -25
    13. 🇦🇹 Philipp Eng BMW 2 -33
    14. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes 2 -33
    15. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes 2 -33
  • Kettős győzelemmel kezdett a Mercedes a portimaói szezonnyitón

    Kettős győzelemmel kezdett a Mercedes a portimaói szezonnyitón

    Végül nem a pályán mutatott teljesítmény, hanem egy különös hiba döntötte el az idei első futam sorsát a Mercedes javára Portimaóban.

    Egészen elképesztő módon kezdődött a DTM első hétvégéje: még a pénteki napon a mezőny ötödét kapták boxutcai gyorshajtáson. A hat pilóta közül Maximilian Buhk járt a legrosszabban, akit 60 helyet 92 km/h-val mértek be. Ha átszámítjuk a büntetéseket, a DTM több, mint 1,7 millió forintot szedett be az első hivatalos napon.

    Az időmérőn sokáig öt márka képviselői küzdöttek a mezőny elején, név szerint: Lucas Auer (Mercedes), Nico Müller (Audi), Sheldon van der Linde (BMW), Nicki Thiim (Lamborghini) és Felipe Fraga (Ferrari).

    A pálya azonban egyre jobban felgumizódott az edzés előrehaladtával, így a mindössze a végén egy kört teljesítő Mirko Bortolotti (Lamborghini) lett az első a kanadai újonc, Mikael Grenier (Mercedes) előtt.

    A gurulórajtnál az Grenier nagyot küzdött az első helyért, de végül nem történt helycsere, sőt később Auer is elment mellette. Mögéjük Nicki Thiim jött fel, miután Fraga mellett ment el.

    Dev Gore a felvezető körön történt ütközés következményeként lett a szezon első kiesője. Nem sokkal utána pedig Nico Müller vonult be nagy füsttel a boxba. A Team Rosberg így kettős kiesést könyvelhetett el.

    Marko Wittmann is beállt a garázsba alig 10 perc után, pont mielőtt Ricardo Feller jött be kerékcserére, a lehető legelső körben.

    Az alávágásra folyamatosan reagáltak a többiek, az élmezőnyből először Grenier állt ki először, de nem tudott helyet nyerni ezzel. Ellentétben Luca Stolz-cal, aki a kanadai mögé került és negyedik helyen haladt a korai kiállók között.

    Felipe Fraga maradt kint az élen, Maro Engellel és a van der Linde testvérekkel együtt. A brazil akkor állt ki, mikor Rolf Ineichen autója megállt a pályán, ami biztonság autós fázist idézett elő.

    Az újraindításnál Mirko Bortolotti beragadt, és ezzel a mögötte érkező Grenier is visszaesett. A kavarodásban több koccanás is történt, Fraga és René Rast emiatt feladni kényszerült a versenyt.

    Auer került ezzel az élre, márkatársai, Stolz és Engel követték a dobogós helyeken. Bortolotti a negyedikként haladt Kelvin van der Linde és Feller előtt.

    A Porschék jártak igazán jól a safety car alatti kiállással, Dennis Olsen és Laurens Vanthoor is pontszerző helyre került, frissebb gumikon.

    Bortolotti rendesen megizzasztotta Engelt az utolsó dobogós helyért. Többször is mellé került, de mivel a kanyargós részen került közel, az egyenesben a Mercedes pilóta mindig elnyúlt tőle. Az utolsó előtti körben azonban már az utolsó kanyarban mellé került, így a célegyenes végén el tudott menni a vetélytárs mellett.

    Engel ráadásul egy boxutcai szabálysértés miatt kapott egy 5 másodperces büntetést, ami a 10. helyre sorolta vissza.

    Így nem lett teljes a Mercedes öröme, de így is kettős győzelmet ünnepelhettek az szezon első versenyén Auer és Stolz révén.

    A végeredmény:
    Versenyző Márka Csapat Idő
    1 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    2 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt +0,85
    3 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser +1,81
    4 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt +3,05
    5 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR +3,38
    6 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt +4,41
    7 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert +4,75
    8 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR +5,35
    9 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert +7,39
    10 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM +7,47
    11 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward +8,53
    12 🇩🇰 Nicki Thiim Lamborghini T3 +9,13
    13 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard +12,46
    14 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst +13,29
    15 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM +13,72
    16 🇫🇷 Sébastien Loeb Ferrari AF Corse +14,26
    17 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt +14,97
    18 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto +16,05
    19 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke +16,44
    20 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward +17,25
    21 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser +18,04
    22 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser +25,93
    🇬🇧 Esmee Hawkey Lamborghini T3 —-
    🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse —-
    🇩🇪 René Rast Audi Abt —-
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser —-
    🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst —-
    🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg —-
    🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg —-
  • Fontos szabályváltozások a DTM idei szezonjára

    Fontos szabályváltozások a DTM idei szezonjára

    A tavalyi bajnoki címet eldöntő évadzáró botrány és az unalmas stratégiai döntések miatt a DTM több jelentős változást is eszközölt a szabálykönyvben.

    Az már korábban kiderült, hogy a csapatutasításoktól meg fognak válni, akár bajnokságból való kizárással is sújthatják, akit ebben vétkesnek találnak.

    Mostantól a futamgyőzelemért járó 25 pont mellett leggyorsabb körért is osztanak egy egységet, végső pozíciótól függetlenül.

    Ami a kötelező kiállásokat illeti, ezentúl nem a 6. kör, hanem 11 perc után lehet majd először kiállni, ami a hátrább érkezőknek lehetőséget biztosíthat, hogy alávágjanak az előrébb haladóknak.

    Tavaly – mivel a biztonsági autós fázis alatt nem lehetett kiállni – két igen eltérő stratégiát láthattunk. A pilóták nagy része már a verseny korai szakaszában kijött, mondván, ha kint maradnak, a safety car alatt felzárkózhatnak rájuk a már kerékcserét teljesítő versenyzők. És így gyakorlatilag egy kiállásnyi hátrányt szednek össze.

    Mindig volt azonban egy-két ember, akik pont az ellenkezőjét próbálták, és még az utolsó körben is az élen haladtak, ám virtuálisan nem küzdöttek a futamgyőzelemért.

    Most azonban lehet majd a safety car alatt is a boxba látogatni. Ez azoknak kedvez majd, akik minél tovább kivárnak, hátha egy biztonsági autó fázis alatt kevesebb veszteséggel is letudják a kerékcserét.

    Safety car, biztonsági autó, SC, DTM, racingline.hu
    Fotó: Hoch Zwei/DTM

    Bár maga a fizikai értelemben vett safety car kevesebbet lesz majd a pályán. Ugyanis a DTM-ben is bevezetik majd az F1 VSC rendszeréhez hasonlatos Full Course Yellow, avagy egész pályás sárga zászló intézményét.

    Változtatnak a súlyozáson is. Eddig az előző futam dobogósai a pontjaiknak megfelelő súlyt (25, 18 és 15 kg-ot) kaptak. Innentől azonban az első helyezett 25, a második 15, a harmadik pedig 5 kilogramm pluszsúlyt vihet majd a következő versenyre.

  • Seregszemle: íme az idei DTM mezőny

    Seregszemle: íme az idei DTM mezőny

    Másfélszeresére duzzadt a DTM résztvevőinek szám az idei évre, íme egy kis ízelítő, hogyan is néz ki a 29 fős mezőny.

    Mercedes

    A tavalyi gyártói és egyéni bajnokságok nyertese 8 autóval továbbra is a legnagyobb jelenléttel bíró márka a bajnokságban.

    A bajnoki címvédő, Maximilian Götz csapatot váltott, a helyén maradó Lucas Auer és a debütáló David Schumacher mellett a Winward Racing színeiben indul majd. A Haupt Racing Team a tavaly már dobogót szerző Arjun Maini és Luca Stolz kezébe adja autóit, míg a GruppeM Racing a nagy visszatérő, Maro Engel tapasztalatában bízik.

    Csapattársa az újonc kanadai Mikael Grenier lesz, Maximilian Buhk pedig marad a Mücke Motorsportnál.

    2022 Mercedes-AMG Teams , DTM, racingline.hu
    Fotó: Daimler AG

    Audi

    A négykarikás márka Kelvin van der Linde révén sokáig bajnoki várományosnak számított, de végül összeomlott a terv. Idén az Abt két bajnokkal erősítve (René Rast és Ricardo Feller) tér vissza, a Rosbergnél azonban nincs változás. Eközben egy extra autó is érkezik 2021-hoz képest az Attempto Racing jóvoltából, amit a mezőny legfiatalabb tagja, a 19 éves Marius Zug vezet majd.

    Ricardo Feller, Nico Müller, Abt Sportsline, Team Rosberg, Audi, DTM, racingline.hu
    Fotó: Gruppe C Photography

    BMW

    A bajorok új kasztnival érkeznek az új szezonra, miután elkészült az M4 GT3-as verziója. Sheldon van der Lindéhez és Marko Wittmannhoz, a DTM-be visszatérő Philipp Eng csatlakozik. A téli szezon legnagyobb átigazolása is a BMW-hez köthető, a Lamborghinitől Esteban Muth érkezik.

    Esteban Muth, Marko Wittmann, Sheldon van der Linde, Philipp Eng, BMW, DTM, racingline.hu
    Fotó: BMW AG

    Porsche

    Negyedik német márkakánt most először a Porsche is teljes szezont teljesít majd a német túraautó bajnokságban, miután tavaly már belekóstoltak a sorozatba. Rögtön három gyári pilóta érkezik, majd két külön csapattal. Az SSR Performance két pilótája, Laurens Vanthoor és Dennis Olsen csapattársakként indultak idén Daytonában, és csak az utolsó körökben veszítették el a győzelmet.

    Mivel a stuttgarti márka igencsak széleskörű tapasztalattal rendelkezik a GT3-as kategóriában, őket sem kell félteni.

    Thomas Preining, KÜS Team Berhard, Porsche, DTM, racingline.hu
    Fotó: DTM

    Lamborghini

    Tavaly csak két autó állt rajthoz, idén háromszor annyi lesz. A T3 Motorsportnál a WEC kategória bajnok, Nicki Thiin váltja Muth-ot, míg a Grasser Racing négy autójának érkezése az olasz márka gyári pilótáinak biztosít lehetőséget, köztük a tavaly meglepetésdobogót szállító Mirko Bortolottinak.

    A mezőny egyetlen női pilótája, Esmee Hawkey is az olasz márkával áll rajthoz.

    Rolf INeichen & Alessio Deledda, Grasser Racing, Lamborghini, DTM, racingline.hu
    Fotó: Gruppe C Photography

    Ferrari

    A Red Bull ferraris programja hagyta legutoljára a bejelentéseket, de érdemes volt kivárni. Egy amerikai és egy ázsiai-óceániai bajnok (Igor Fraga és Nick Cassidy) lesz majd a két pilótájuk. Utóbbi azonban több sorozatban is érdekelt így egy igazi legenda – a hab a tortán – Sébastien Loeb helyettesíti majd a szezon során.

    Felipe Fraga and Nick Cassidy, Red Bull, Ferrari, DTM, racingline.hu
    Fotó: Julian Kroehl/Red Bull Content Pool
  • A Red Bull pilóta, aki 10 év után szinte a semmiből kapott lehetőséget

    A Red Bull pilóta, aki 10 év után szinte a semmiből kapott lehetőséget

    Valószínűleg csak kevesen fogadtak volna arra, hogy pont Felipe Fraga lesz majd a Red Bull DTM programjának „vezérbikája”, de a választásnak mégis több előzménye van, mint elsőre gondolnánk.

    A brazil még tíz éve, 2012-ben látogatott ki az osztrák fordulóra a szponzora meghívására:

    „Akkoriban kerültem be a Red Bull programjába. Éppen az osztrák edzőközpontban voltam, és meghívtak, hogy nézzem meg a DTM-et a Red Bull Ringen. Tíz év elteltével DTM autót tesztelni érkeztem meg ide.

    Formaautós versenyző voltam, és az F1 volt a célom, de az autók már akkor is lenyűgöztek. Gyorsabban voltak, mint a Formula 3, ami akkor betétfutam volt. Nem hittem el.”

    Fraga végül pénzügyi okok miatt, visszatért hazájába, és a Stock Car Brasil mezőnyét erősítette. A nevelőszéria megnyerése után a fő mezőnybe érkezett meg, ahol harmadik nekifutásra lett bajnok, Rubens Barrichello előtt.

    „Amikor 2014-ben Stock Car versenyző lettem, a DTM már akkor is a radaron volt mint a legjobb túraautós sorozat. A DTM és a Super GT érdekelt, mert a Red Bull mindkettőben jelen van. Ebben a kettőben gondolkodtam.”

    Fraga végül 2019-ben tért vissza Európába pár GT3-as versenyre, és Le Mans-ban is bemutatkozott. Azonkívül Daytonában kategória második lett, és az LMP3-as versenyzésbe is belekóstolt a tengerentúlon.

    „Mindig kérdeztem a Red Bullt, hogy nincs-e valami lehetőségük számomra most, hogy Európában vagyok. Amikor megkérdeztek, hogy akarok-e a DTM-ben vezetni, alig tudtam megszólalni. Végül annyit mondtam, hogy készen állok, és nagyon boldogan elfogadom a lehetőséget.

    Mindig is arról álmodtam, hogy egy igazi Red Bull versenyautót fogok vezetni, és ilyen erős mezőnyben. A csapat mindent megtett, hogy kényelmesen érezzem magam, már az elejétől fogva.” – utalt arra a brazil, hogy ő vezeti majd az energiaitalos festésű Ferrarit, míg Nick Cassidy és Sébastien Loeb az AlphaTauri-autón osztoznak majd.

  • Még Bergert is meglepte, hogy Loeb érkezik a DTM-be

    Még Bergert is meglepte, hogy Loeb érkezik a DTM-be

    Ogier után egy másik Sébastien, Loeb is kipróbálja magát a DTM-ben. Gerhard Berger, a sorozat első embere korábban legendákat csábított volna a sorozatába, de ehhez nem volt köze.

    A Red Bull DTM programjában két Ferrari indul majd az AF Corse felkészítésével, amelyeket Nick Cassidy és Felipe Fraga vezet majd. Előbbi azonban már korábban elígérkezett az Envision Formula E csapatába, és a WEC-ben is szerepel.

    Helyén a Red Bull által szponzorált Sébastien Loeb indul majd, így lesz ez a szezonnyitó portimaói fordulóban is. A francia világbajnok ezen kívül a Rally világbajnokság néhány fordulójában és az Extreme E-ben is indul.

    A második alkalom, amikor túraautóba ülhet, a Norisringen lehet, amikor Cassidy a Formula E vancouveri versenyén vesz majd részt. Utána Spában állhat rajthoz, a WEC fuji hétvégéjével párhuzamosan.

    „Nem, Loeb egy az egyben a Red Bull ötlete volt – a meglepetésemre. válaszolta Berger, amikor arról kérdezték, köze volt-e a dologhoz. – Thomas [Uberall, a marketing főnök] a Red Bulltól azt mondta, hogy a mi ötletünk volt, számomra akkor állt össze a kép.”

    Loeb számára nem lesz ismeretlen a pályaversenyzés, hiszen korábban második lett Le Mans-ban, illetve futamgyőzelmeket szerzett a WTCC-ben.

    Berger azért üdvözölte a francia pilóta érkezését:

    „Ő egy kilencszeres világbajnok, abba a kategóriába esik, mint Valentino [Rossi].” – utalt arra, hogy korábban a motoros legendát szerette volna megszerezni.

    „Akárhol is versenyzett, mindig addig űzte az álmát, amíg élre nem került. Még a Bajnokok Tornáját is megnyerte Sebastian Vettel ellen.

    Mindig hihetetlen teljesítményt nyújt. Amikor azt hallom a pilótáktól, hogy ők együléses specialisták, azt mondom, badarság! Egy versenyző mindent tud vezetni, vagy semmit sem. Loeb erre egy kiváló példa.”

    A nagy tapasztalatú osztrák rögtön párhuzamot vont egy híres régebbi versenyzővel is:

    „Walter Rohrl ilyen volt, ő is csak beugrott az autóba, és vezetett. Sebastian Vettel is, aki mindent vezetett és élvezett. Mindig öröm és áldás ilyen pilótákkal találkozni.”