Kategória: DTM

  • Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Autósport parádé lesz hétvégén a Hungaroringen!

    Három neves, nemzetközi széria a Hungaroringre látogat a hétvégén! A DTM mezőnye mellett jelen lesz az FIA Formula 3 European Championship is, többek között Lando Norrisszal, Mick Schumacherrel, Harrison Newey-val, Pedro Piquet-vel és Ferdinand Habsburggal, ráadásul a TCR International Series is ide látogat, mely sorozatban összesen 9 magyar versenyző áll majd rajthoz, Köztük Michelisz Norbi, Tassi Attila, Jedlóczky L. Márk, Bernula István, és a Zengő Motorsport, 5 autóval!

    [poll id=”12″]

  • BMW: Rajtra kész a Hungaroring, ismét DTM hétvége Magyarországon

    BMW: Rajtra kész a Hungaroring, ismét DTM hétvége Magyarországon

    2017. június 16-án Magyarországra érkezik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye, hogy a mogyoródi aszfaltcsík lelátóit három napra ismét a motorsport fantasztikus hangulata járja át.

    A Német Túraautó Bajnokság 2017-es versenynaptárának első hosszabb szünete után a BMW csapatai és pilótái felkészülten várják az idény első Németországon kívüli megmérettetését: június 16 – 18. között a Hungaroring ad otthont a DTM ötödik és hatodik futamának, a kilenc idei versenyhétvége harmadik felvonásaként. 1986-os megnyitása óta eddig öt alkalommal látta vendégül a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét a 4 381 méter hosszú mogyoródi aszfaltcsík, ahol 2014-ben Marco Wittmann rajt-cél győzelmet aratott, miközben három évvel ezelőtt Bruno Spengler, tavaly pedig António Félix da Costa is a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

    A kilenc versenyhétvége tizennyolc futamából álló idei versenynaptár első négy megmérettetése után a bajor prémiumgyártó színeiben versenyző pilóták közül Timo Glock áll az egyéni pontverseny legelőkelőbb helyén: 25 ponttal a nyolcadik, míg Marco Wittmann 18 ponttal jelenleg a tizenegyedik, Maxime Martin 17 ponttal a tizenkettedik, Bruno Spengler 2 ponttal a tizenötödik, Tom Blomqvist 2 ponttal a tizenhatodik, Augusto Farfus pedig pont nélkül a tizenhetedik. A csapatok közötti pontversenyben a BMW RMR csapat 27 ponttal a hatodik, a BMW RBM csapat 19 ponttal a hetedik, a BMW RMG csapat pedig 18 ponttal a nyolcadik helyen áll. A gyártók közötti pontversenyt két versenyhétvége után a Mercedes vezeti 187 ponttal, második az Audi 177 ponttal, harmadik a BMW 64 ponttal.

    A lausitzringi futamok után május utolsó hétvégéjén a BMW hat DTM-pilótája kivétel nélkül volán mögé ült a nürburgringi 24-órás megmérettetésen, ahol Marco Wittmann, Tom Blomqvist és Augusto Farfus a BMW Schnitzer csapat színeiben az abszolút negyedik helyre vezette fel a 42-es rajtszámot viselő BMW M6 GT3 versenyautót, miközben Timo Glock a ROWE Racing 98-as rajtszámú versenyautójával a második helyen, Maxime Martin a 99-es számú géppel tizedikként, Bruno Spengler pedig a Schubert Motorsport 20-as versenyautójával a képzeletbeli tabella tizenegyedik fokán végzett.

    A BMW Motorsport igazgatójának, csapatfőnökeinek és pilótáinak nyilatkozatai a hungaroringi versenyhétvége előtt:

    Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

    „A hockenheimringi és a lausitzringi futamok, valamint a sikeres nürburgringi 24-órás megmérettetés után végre volt egy kis időnk összeszedni a gondolatainkat. A következő állomás Magyarország, amely egyúttal az idei versenynaptár első Németországon kívüli helyszíne, és noha az idei első négy futamon nem sikerült győzelmet aratnunk, mindannyian érezzük, hogy a BMW M4 DTM versenyautóban megvan ehhez a kellő potenciál. Az első és legfontosabb, hogy kihasználjuk az autóban rejlő lehetőségeket, nem csupán az időmérőn, de a szombati és a vasárnapi futamon is. Ezzel a céllal érkezünk a Hungaroringre.”

    Stefan Reinhold, a BMW RMG csapat főnöke:

    „Az intenzív felkészülés és a sűrű szezonkezdés után kihasználtuk az elmúlt néhány hetet, hogy szusszanjunk egyet és erőt gyűjtsünk. Részletekbe menően kielemeztük az első négy futamon nyújtott teljesítményünket, hogy az időmérő-eredményeinket dobogós helyezésekre váltsuk. Bízunk benne, hogy a Hungaroring igazolja majd a fejlődésünket.”

    Marco Wittmann (#11-es rajtszám, Red Bull BMW M4 DTM versenyautó:

    „Imádom a Hungaroringet, mert tele van trükkös kanyarral, így cseppet sem számít könnyű pályának. 2014-ben sikerült itt győznöm, csupa szép emléket őrzök róla. Tavaly is nagyon látványos csatát vívtunk Edoardo Mortarával. Idén még tovább kell javítanunk a versenytempón és még nagyobb nyomás alá kell helyeznünk az ellenfeleket.”

    Augusto Farfus (#15-ös rajtszám, Shell BMW M4 DTM versenyautó):

    „Véleményem szerint Budapest az egyik legszebb város Európában. A viszonylag új aszfaltozásnak köszönhetően igazi élmény a Hungaroringen autózni, még akkor is, ha előzni cseppet sem könnyű. Itt az idő, hogy végre egy sikeres hétvégét zárjak. Optimistán érkezem Magyarországra.”

    Timo Glock (#16-os rajtszám, DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó):

    „Mindig nagy örömmel jövök Magyarországra, mert csupa szép emléket őrzök róla. Itt álltam először dobogóra a Forma-1-ben, rendre sikeresek vagyunk a DTM-ben és május 1-jén, a budapesti Nagy Futamon több tízezer rajongó előtt száguldottunk a lezárt utcán. Imádom a magyar DTM-szurkolókat, minden alkalommal hatalmas lendületet adnak nekem.”

    Bart Mampaey, a BMW RBM csapat főnöke:

    „Maxime Martin jó eredménnyel zárta a lausitzringi hétvégét, így maximális motivációval érkezünk a Hungaroringre. Pilótáink idén eddig mindegyik időmérőn bizonyították, hogy megértek a dobogós helyezésekre, így minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a kiváló rajtpozíciókat értékes pontokra váltsuk.”

    Bruno Spengler (#7-es rajtszám, BMW Bank M4 DTM versenyautó):

    „A lassú, a közepesen tempós és a padlógázos kanyarok folyamatos egymásutánjával a Hungaroring minden kétséget kizáróan a szezon egyik legtechnikásabb aszfaltcsíkja, ahol a pilótának minden tizedmásodpercben koncentrálnia kell. Nagyszerű pálya, csak szemernyi szünetet sem lehet tartani. 2014-ben sikerült itt dobogóra állnom, nagyon élvezem a magyarországi és a hungaroringi légkört.”

    Tom Blomqvist (#31-es rajtszám, BMW Driving Experience M4 DTM versenyautó):

    „Budapest a Német Túraautó Bajnokság egyik fénypontja: a pálya kiváló, a szurkolók fantasztikusak, a hangulat pedig minden alkalommal a tetőfokára hág. A Hungaroring viszonylag új elem a versenynaptárban, a pilóták így kiváltképp élvezik az itteni csatákat. A mogyoródi pálya fekvése lebilincselő. Nagyon erős időmérő-eredményekkel indítottuk az idei szezont, remélem, hogy a jó rajtpozíciókat sikerül dobogós helyezésekre váltanunk.”

    Maxime Martin (#36-os rajtszám, SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó):

    „Szép emlékeket őrzök a Hungaroringről, hiszen 2014-ben itt szereztem meg DTM-pályafutásom első pontjait. Szeretem a pálya vonalvezetését, mert kiválóan illik a BMW M4 DTM versenyautóhoz. Lássuk, hogy az új szabályrendszer tükrében is így van-e! Nagyon várom már a hétvégét és a motorsport-rajongók buzdítását.”

    A magyarországi versenyhétvége média-menetrendje:

    2017. június 15., csütörtök

    11:00 – 12:00: sajtótájékoztató Augusto Farfus-szal a budapesti Gundel Étteremben

    2017. június 17., szombat

    16:55 – 17:05: a BMW DTM-pilótái közös interjút adnak a Hungaroring médiaközpontjában

    2017. június 18., vasárnap

    09:15 – 09:45: interjúkészítési lehetőség Jens Marquardt-tal, a BMW Motorsport igazgatójával a BMW Motorhome-ban

    17:25 – 17:35: a BMW DTM-pilótái közös interjút adnak a Hungaroring médiaközpontjában

    A 2017-es Német Túraautó Bajnokság versenyhétvégéi:

    2017. május 5-7.: Hockenheimring (Németország)
    2017. május 19-21.: Lausitzring (Németország)
    2017. június 16-18.: Hungaroring (Magyarország)
    2017. június 30. – július 2.: Norisring (Németország)
    2017. július 21-23.: Moscow Raceway (Oroszország)
    2017. augusztus 18-20.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia)
    2017. szeptember 8-10.: Nürburgring (Németország)
    2017. szeptember 22-24.: Red Bull Ring (Ausztria)
    2017. október 13-15.: Hockenheimring (Németország)

    Vadonatúj szolgáltatás a BMW Motorsporttól:

    A 2017-es Német Túraautó Bajnokság szezonnyitójától kezdve a BMW Motorsport exkluzív tartalmakat kínál az újságíróknak innovatív Chatbot szolgáltatásán keresztül. A felhasználók a WhatsApp üzenetküldő alkalmazás feltelepítésével okostelefonjukon közvetlenül kaphatnak információkat a gyártótól a pilóták részletes statisztikáival és nyilatkozataival, illetve verseny közben készült fényképekkel. A média képviselői a következő hivatkozáson keresztül regisztrálhatnak a BMW Motorsport Chatbot szolgáltatására: http://bit.ly/BMW_Motorsport_Media_Broadcast_EN

  • Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Újra őrület a Hungaroringen: DTM és TCR egyszerre!

    Ilyen se nagyon volt még: a magát a túraautózás csúcsának nevező DTM szinte kistestvérként befogadja a pár éve a nulláról indult, de nagyon is feltörekvő TCR International Seriest, és a Hungaroringen egy hétvégén szerepelnek majd, nem is beszélve a méltán híres FIA Formula 3 Európa-bajnokságról.

    A DTM a 80-as évek végén egyszer már járt Magyarországon, de akkor sajnos nem lett folytatása a dolognak, egy hétvégés szereplés volt az akkor. 2014-ben tért vissza a széria, ami már nyomokban sem tartalmazza azt a fajta túraautózást, amit esetlegesen 1988-ban valaki még élőben láthatott Mogyoródon. A jelenlegi három gyártó, akik szerepelnek benne gyakorlatilag a legfejlettebb technikát rakja a versenyzők alá, és ha lekapjuk a sziluetteket, olyan megoldásokat és szerkezeteket láthatunk, ami alapján mondhatjuk azt, hogy a dolog inkább közelebb áll a formaautózáshoz, mint a túraautókhoz. Idén ráadásul ugyanúgy, ahogy a Forma-1 élén is, vezércsere történt. A királykategóriából Bernie Ecclestone távozott, itt a szintén régóta a DTM ügyvezetését gyakorló Hans Werner Auftrecht vonult vissza, és vette át a helyét Gerhard Berger. Jelenleg pedig Berger unokaöccse vezeti a DTM idei tabelláját, és könnyen elképzelhető az, hogy esetlegesen a széria bajnokaként jövőre akár már a Forma-1-ben is láthatjuk a fiatal osztrák Mercedeses csillagot. Aki ebbe a sztoriba beleszólhat még, az az Audis Jamie Green, illetve a Magyarországon elképesztő népszerűségnek örvendő Timo Glock, a BMW-jével.

    Kevésbé ismert tény, hogy a DTM holdudvarába tartozik az F3-as bajnokság is, és lehet hogy a jelenlegi formájában utoljára, hiszen egyre több helyről hallani azt, hogy a FIA azon mesterkedik, hogy összevonja a GP3-mal, amelynek a jogai egyébként a FOM-nál vannak, és így egy elég komoly utánpótlásszéria jönne létre a közeljövőben. Brutálisan szoros a bajnokság, az élen pontegyenlőség van Joel Eriksson és az újonc Lando Norris között, de itt szerepel idén a magyar gyökerekkel is rendelkező Habsburg Ferdinánd, illetve az F1-es hétszeres világbajnok fia Mick Schumacher. További nevesebb szereplői a szériának Harrison Newey, a Red Bull F1 főtervezőjének Adriennek a fia, illetve az első már mogyoródi Magyar Nagydíj nyertesének, Nelson Piquetnek a fia Pedro, aki szintén a Forma-1 irányába tart, mint pár évvel korábban Nelsinho.

    Végül, de nem utolsósorban örömteli hír, hogy végre a TCR International Series is ellátogat június 16-18 között Magyarországra, hiszen a széria alapítója Marcello Lotti nagyon is szereti a magyar közönséget, ismerős még neki a hangulat a WTCC-ről, mint annak az egykori vezére. Idén már helyet kapott a Hungaroring a versenynaptárában, bár későbbi időponttal. Információink szerint a váltásra azért is szükség volt, mert gyakorlatilag az eredetileg tervezett július eleji GT Openes hétvégén már egyszerűen maximum cipős kanállal lehetett volna szorítani helyet a TCR-es autóknak, helyek és időpontok tekintetében is. Így került előrébb a DTM-es hétvégére, ami nem baj, mert így az amúgy is nagy számban kilátogató magyar közönség láthat magyar csapatokat és magyar versenyzőket!

    Nézzük is sorban végig őket, még úgy is, hogy jövő héten még lesz egy versenyhétvégéjük a Salzburgringen, és ha ott netán valaki leamortizálja a technikát, eléggé bajos lehet az indulása alig pár nappal később Magyarországon. A Zengő Motorsportnál Ficza Ferenc az, akivel kell számolni, a kérdés az, hogy még SEAT-tal, vagy már a Kiával. A M1RA csapat háza táján az a nagy szenzáció, hogy a csapattulajdonos Michelisz Norbert is beül a TCR-es Hondába, és harcba száll Tassi Attilával egyetemben, aki eddig nyugodtan mondható az év magyar nemzetközi meglepetésének is. A negyedik magyar fiú pedig nem más lesz, mint Jedlóczky L. Márk, aki eddig a magyar OB-n jeleskedett Zengőék SEAT-jával. Most azonban a magyar Unicorse csapat Alfa Romeo Giulietta TCR-rel indul majd, a magyar DTM-es hétvégén, az első nemzetközi TCR-es versenyén.

    Egy szónak is száz a vége, a nyár eleji motorsportos szórakozás garantált, és a jegyek megvásárolhatóak az Ostermann oldalán:
    http://www.gpticketshop.hu/DTM.html

    Érdemes sietni, mert bizonyos típusú jegyek máris elfogytak!

  • DTM-es szavazást indítottuk! Véleményezz Te is!

    DTM-es szavazást indítottuk! Véleményezz Te is!

    Június 16-18-án Magyarországra, a Hungaroringre látogat a DTM mezőnye. Ennek apropóján arra vagyunk kíváncsiak, kinek/kiknek szurkoltok, kik a kedvenceitek a Német Túraautó Bajnokság mezőnyéből.

    Szavazzatok a kedvenceitekre! 😉

    [poll id=”5″]

  • Jamie Green nyert Ekstrom és Wickens előtt

    Jamie Green nyert Ekstrom és Wickens előtt

    Jamie Green idei második győzelmet szerezte meg a DTM lausitzringi, második futamán.

    Green a harmadik helyről rajtolt, de hamar megelőzte Tom Blomqvistot.

    A verseny első felében a pole-ból rajtoló Wickens kényelmesen vezetett, ám a boxkiállások után Green nagyon a nyakára érkezett. Pár kör elteltével, és a DRS segítségével Green meg is előzte a kanadait, ezzel pedig átvette a vezetést.

    Ekkor már Mattias Ekstrom körözött a harmadik helyen, és hamarosan ő is bekebelezte Wickenst.

    A bajnoki pontversenyben álen álló Lucas Auer a 10. helyen zárt.

    A végső sorrend így Green – Ekstrom – Wickens lett. Ezzel Green feljött a pontversenyben a második helyre, jelenleg 16 ponttal van elmaradva az élen álló Auertől.

    A top 10 sorrendje a versenyen:

    1 Jamie Green
    2 Mattias Ekstrom
    3 Robert Wickens
    4 Gary Paffett
    5 Mike Rockenfeller
    6 Nico Muller
    7 Rene Rast
    8 Maxime Martin
    9 Marco Wittmann
    10 Lucas Auer

    A bajnokság állása:

    1 Lucas Auer 69
    2 Jamie Green 53
    3 Gary Paffett 46
    4 Mike Rockenfeller 41
    5 Robert Wickens 38
    6 Mattias Ekstrom 32
    7 Rene Rast 31
    8 Timo Glock 25
    9 Nico Muller 20
    10 Edoardo Mortara 19
    11 Marco Wittmann 18
    12 Maxime Martin 17
    13 Paul Di Resta 12
    14 Maro Engel 3
    15 Bruno Spengler 2
    16 Tom Blomqvist 2
    17 Augusto Farfus 0
    18 Loic Duval 0

    A csapatbajnokságban a Mercedes-AMG Motorsport BWT vezet 88 ponttal, mögöttük holtversenyben 84 ponttal a Audi Sport Team Rosberg és a Mercedes-AMG Motorsport Mercedes áll.

    A gyártól versenyében a következő az állás:
    1 Mercedes-Benz 187
    2 Audi 175
    3 BMW 64

  • Lucas Auer szezonbeli második győzelmét aratta

    Lucas Auer szezonbeli második győzelmét aratta

    A DTM idei sorozatában már nem először csendült fel az osztrák himnusz. A 22 éves Mercedes-AMG versenyző Lucas Auer pole pozícióból rajtolva, domináns győzelmet szerzett a Lausitzringen zajló versenyhétvége szombati futamán.

    „Ma minden jól alakult, tökéletes verseny volt” – mondta Auer a verseny leintését követően.

    „A verseny korai szakaszában mindent megtettem, hogy kiépítsek egy előnyt, habár nem voltam benne biztos, hogy be tudom majd osztani. Az első etap végén és a második elején azonban már kontrollálni tudtam a futamot.”

    Auer mögött azonban szoros volt a harc: nagy csata folyt a dobogóért. A második helyre végül Robert Wickens ért be, Rene Rast és Maxime Martin előtt. Rene Rast mai harmadik helyével egyébként első DTM-es dobogóját szerezte.

    Auernek 38. versenyén összességében ez a harmadik DTM-es győzelme volt, ami egyben azt is jelenti, hogy tovább növelte előnyét a bajnoki pontversenyben. Három verseny után 68 pont áll a neve mellett, pontosan kétszer annyi, mint a futamot hatodikként záró, de összetettben második helyen álló Gary Paffettnek.

  • Berger unokaöccse, Lucas Auer F1-es ülésre pályázik

    Berger unokaöccse, Lucas Auer F1-es ülésre pályázik

    Gerhard Berger, egykori F1-es versenyző. Jelenleg ő a DTM főnöke, a széria egyik versenyzője, a két futam után a pontverseny élén álló Lucas Auer pedig az unokaöccse. Berger úgy véli, Auer lehet a következő osztrák a Forma-1-ben.

    „Ideje, hogy legyen egy osztrák Forma-1-es sztár.” – mondta Berger a Krone napilapnak. „Szerintem már nem kell erre sokat várnunk. Ha Luki (Lucas) folyamatosan jó teljesítményt tud nyújtani a DTM-ben, a szezon során, hiszem, hogy lehetőséget fog kapni (az F1-ben).”

  • Green ellenállhatatlannak bizonyult az esőben

    Green ellenállhatatlannak bizonyult az esőben

    Jamie Green lett a vasárnapi DTM futam győztese a Hockenheimringen, extrém esős körülmények között. Az Audi versenyzője azonban uralta az autóját, jókor cserélte le a száraz pályára való gumijait esőgumira, és még az öt másodperces büntetése is belefért, amit a rajtkiugrásáért kapott. Ez a győzelme a 14. a DTM-es karrierjében, idén az első, és 32 kör kellett hozzá. Az eseménydús verseny második helyezettje a Mercedes-AMG versenyzője, Gary Paffett lett, ő a regnáló bajnok, Marco Wittmann előtt ért be. A BMW versenyzője az utolsó előtti rajtpozícióból ért fel a dobogóra.

    A nyertes Green Timo Glocktól vette át a vezetést, miután a biztonsági autó kiment, és a harmadik körben repülőrajttal újra elengedték a mezőnyt. Itt követte el azt a hibát, amiért büntetést kapott, mert előbb a gázra lépett, mint azt tehette volna, így a 19. körben amikor kerekeket cserélt, letöltötte a menet közben megérkezett büntetését is. A legjobbkor cserélt esőgumira, mert ekkorra fokozódott a korábbi szemerkélés komoly esővé. Green is megerősítette, hogy nem volt egyszerű dolga:
    „A slick gumikkal a szemerkélő esőben is már kifejezetten nehéz volt a helyzet. Egyszer én is lecsúsztam az ívről, de elég gyors voltam, így ebből nem lett problémám. Az, hogy mikor cseréljünk esőgumira egyedül már az én döntésem volt, és az időzítése tökéletes volt.”

    Remek felzárkózást mutatott be Gary Paffett is, aki második lett. A negyedik körben ő is a pálya szélére került a Mercedesével, és a 14. helyig esett vissza. Utána azonban sorra előzött meg mindenkit. Amikor a bokszutcában járt a 18. körben, már az ötödik volt, később az esőgumikon újabb három helyet javított, így léphetett fel a dobogó második fokára.

    Marco Wittmann csak a 17. helyről rajtolhatott el, de már az első kör után tizedik volt. Az új rajt után pedig hatodik. A regnáló DTM bajnok is a megfelelő időpontban váltott esőgumikra, ami harmadik helyezést eredményezett neki.

    Timo Glock ugyan a poleból indulhatott, de elrontotta a rajtját, és a negyedik helyre esett vissza. Elrontotta a gumiválasztást is, mert először egy újabb szett slick gumit tetetett fel, amiket 4 körrel később aztán cserélhetett le esőgumikra. Emiatt lett végül nyolcadik. A szombati győztes Lucas Auer is sokáig úgy nézett ki, hogy dobogós lesz, de végül mivel túl későn cserélte le a kerekeit esőgumikra, csak a negyedik helyen sikerült befejeznie a versenyt.

    A bajnokságot Lucas Auer vezeti 40 ponttal 2 verseny után, a 18-ból. Jamie Green a győzelme után második az összetettben, 26 ponttal. Gary Paffett ugyanenyni pontot szerzett a hétvégén, így megosztva ő a harmadik. Timo Glock a negyedik, 25 ponttal. A széria legközelebbi versenyei a Lausitzringen lesznek május 19-21 között.

  • Lucas Auer nyerte diadalmaskodott a szezon első DTM versenyén

    Lucas Auer nyerte diadalmaskodott a szezon első DTM versenyén

    Gerhard Berger unokaöccse, Lucas Auer nyerte az igazán izgalmasra sikerült DTM szezonnyitót Hockenheimben.

    Auer a pole-ból rajtolt és a verseny elején kényelmesen vezette a mezőnyt, ám a verseny véső szakaszában komolyan támadta őt, a második helyezett Timo Glock, egyszer még össze is értek, ám Auer meg tudta tartani vezető pozícióját.

    Mögöttük sem volt azonban unalmas a csata, Rockenfellernek Edoardo Mortarával szemben kellett komolyan védekeznie, míg a spanyol nyakán ott volt Mattias Ekström. Fontos azonban megemlíteni, hogy a 3. és 5. helyen célba érő Rockenfeller és Ekström a 16. és 17. helyekről rajtoltak.

    Ezzel a bajnoki tabella élén is az Auer – Glock – Rockenfeller trió áll az első futam után.
    A cspatok versenyében a Mercedes-AMG Motorsport BWT nyitott az élen, 23 pont előnnyel, míg a gyártók versenyében a Mercedes vezet 53 ponttal, második az Audi 35 ponttal és harmadik a BMW 19 ponttal.

    Folytatás holnap 15:18-kor.

  • Nagy Futam: Füstös fánkok, brutális versenygépek és sztárversenyzők a Budapest közepén

    Nagy Futam: Füstös fánkok, brutális versenygépek és sztárversenyzők a Budapest közepén

    Május elsején, immáron hagyományként, ismét megrendezték a Nagy Futamot Budapest szívében. A nagyszabású rendezvényen ismét kitettek magukért a szervezők, hiszen számos jól ismert, ám testközelből csak ritkán látható versenyautó, valamint hazai kedvencek és világhírű autóversenyzők is tiszteletüket tették az ország legmenőbb majálisán.

    Igazán szerencsésnek bizonyult a Nagy Futam F1-es versenyzőinek kiválasztása, hiszen Daniel Ricciardót szinte lehetetlen olyan állapotában találni, hogy ne érjen fülig a szája, míg a talán hűvösnek tartott, finn Valtteri Bottas épp egy nappal korábban szerezte meg élete első Forma-1-es győzelmét, így nem kérdéses, hogy ő is igazán jókedvvel érkezett hazánkba.

    A délelőtti sajtótájékoztatón csupa lelkes versenyző ült le a sajtó elé. Az Orosz Nagydíjra reagálva Bottas még mindig azt ismételgette, hogy ez „elég szürreális” érzés, de persze nagyon boldog. Ezt nem is lehet kétségbe vonni, hiszen a finn versenyző gyakorlatilag arra használta a Nagy Futamot, hogy megünnepelje győzelmét, a közönség legnagyobb örömére. Így míg Ricciardo némileg elóvatoskodta első köreit a pesti utcákon, addig Bottas igazán odatette magát és több alkalommal is „fánkokkal” örvendeztette meg a közönséget, szemmel láthatóan élvezte a kötetlen szórakozást.

    Ricciardo, vasárnapi versenyéről sokminden elmondható volt, csak az nem, hogy szerencsés volt és az, hogy sok időt töltött volna a pályán. De az ausztrál, aki nem első alkalommal vett részt a Nagy Futamon, nem búsult sokáig, Budapestre már vigyorogva érkezett, sőt még poénkodott is helyzetén, örömmel konstatálta még a délelőtti sajtótájékoztatón, hogy itt Budapesten minden bizonnyal több kört tud majd megtenni, mint előző nap Szocsiban, szóval legalább bepótolja azt, ami vasárnap kimaradt.

    Timo Glock (BMW) sem „újonc” már a Nagy Futamon. A DTM versenyző elmondása szerint minden alkalommal rácsodálkozik, hogy milyen rengetegen látogatnak ki a rendezvényre, illetve milyen jó munkát végeznek a szervezők, hogy kivitelezni tudnak egy ilyen eseményt a főváros közepén. Véleménye szerint ilyet Németországban lehetetlen lenne leszervezni…

    Robert Wickens egy „Force Indiás”, rózsaszín, BWT által szponzorált Mercedest hajtott, ám kiemelte, hogy az ő autója nem ilyen lesz a DTM szezon rorán, a rózsaszín ugyanis eredetileg Lucas Auer autója.

    Persze a harmadik DTM-es márka, is képviseltette magát, a Playboyos Audit a 25 éves Nico Müller hajtotta meg, aki szintén kiemelte, milyen remek lehetőség, hogy ekkora közönség előtt szórakozhatnak versenygépeikkel.

    Michelisz Norbi is mesélt hétvégi versenyéről, hiszen vasárnap még Monzában versenyzett. Bár hétvégéje sajnos nem alakult túl szerencsésen. El is mesélte Bennanis incicidensét a többi versenyzőnek is, akik érdeklődve figyelték a magyar versenyző beszámolóját. Norbi azt is elmondta, hogy autóval jött haza Olaszországból, hogy biztosan hazaérjen a Nagy Futamra. A nagy sietségben azonban egy fontos dolgot elfelejtett autójába tenni és maga hazahozni: a sisakját. A szemfülesek észre is vehették, hogy hétfőn Michelisz Norbi nem a saját sisakjában demózott, ám a fejvédő mégis ismerős lehetett, hiszen nem más, mint Kiss Norbi adta neki kölcsön a sajátját.

    Rajtuk kívül azonban pályára, illetve utcára gurult Kiss Norbi is, egy utcai Mercedes Actros kamionnal. A Zengő Motorsport is képviseltette magát a WTCC-s Nagy Danival, illetve az ETCC-s György Anettel és Nagy Norbival. Az utcai sportautók szerelmesei is gyönyörködhettek, hiszen számos Ferrari is felvonult, valamint NASCAR, rallycross, Formula Renault és drift autókat láthattak, ahogy természetesen a DTM képviselői is alaposan összegumizták és befüstölték a belvárost.

    Biztosak vagyunk benne, hogy a jelenlévő közönség legalább olyan jól szórakozott, mint maguk a versenyzők, bár bevalljuk azokat irigyeltük csak igazán, akik csak kiálltak saját erkélyükre és onnan élvezték a show-t.

    Nem kell azonban okáig nélkülözni a benzingőzt, a Hungarorigen munkatársai lélekben már újra pályán vannak és gőzerővel készülnek a hazai WTCC hétvégére, és remélik, hogy ismét sokan mentek majd ki a helyszínre szurkolni Michelisz Norbinak, a Zengő Motorsport versenyzőinek, valamint a KIA Lotos versenyein Vogel Adrinak és Krajnyák Petrának. A jó hír, hogy a jegyek igazán kedvező árúak és a paddock is látogatható, így bárki összefuthat kedvenceivel.
    A jegyek megtekintéséhez és vásárláshoz klikkelj a GP Ticket Shop weboldalára: http://www.gpticketshop.hu/WTCC.html

    [Best_Wordpress_Gallery id=”1″ gal_title=”Nagy Futam, 2017″]