Kategória: DTM

  • Verstappen korú újoncot avat a DTM

    Verstappen korú újoncot avat a DTM

    A Walkenhorst Motorsport egy harmadik BMW-t is indít majd a Nürburgringen, amit az egyik DTM Trophy versenyző, Theo Oeverhaus vezethet majd vendégpilótaként.

    A német legutóbb a Norisringen második győzelmét szerezte meg a DTM nevelőszériájában, és jelenleg harmadik a bajnoki pontversenyben.

    17 évével új rekordot is dönt, eddig Wehrlein 2013-as, 18 éves debütálása volt a rekord a német túraautó bajnokságban.

    „Nagyon boldog vagyok az esély és a magabiztosság miatt, amit az jelent, hogy én lehetek a legfiatalabb DTM pilóta.” emelte ki Oeverhaus.

    „Nehéz hétvége lesz, hiszen a DTM Trophyban is versenyezni fogok. Remélem, meg tudom mutatni, hogyan lehet a nevelőszériáktól a fő sorozatba eljutni úgy, hogy az ember megállja a helyét.”

    Mentora, Jörg Müller mellett a BMW programjából nem más, mint egy korábbi bajnok, Martin Tomczyk terelgeti őt.

    „Mint vendégpilóta, fontos az, hogy Theo már rendelkezik tapasztalattal az autóban, ez nemrég a spái endurance versenyen is bizonyította. Tetszik az, hogy mennyire gyorsan fejlődik. A DTM Trophyban is jól szerepel a BMW M2 Cup mellett, és most lehetőséget kap, hogy bizonyítson a nagy sorozatban is. Ez egy álom a fiatal pilóták számára.”

  • Rast 12 év után otthagyja az Audit

    Rast 12 év után otthagyja az Audit

    A 2022-es szezon végén az Audi háromszoros DTM bajnoka és korábbi Formula E pilótája, René Rast búcsút int az ingolstadti márkának.

    Rast jelenleg harmadik a DTM pontversenyében 10 pont hátránnyal, hiába azonban az idei végeredmény, változtat a karrierjén.

    A korábban DTM-ről nagyon lelkesen nyilatkozó német vezette volna eredetileg az Audi LMDh programját Nico Müllerrel, mielőtt lefújták azt. Ennek ellenére szerepel az Endurance Világbajnokság LMP2-es kategóriájában. A soron következő, fuji versenyt azonban ki kell hagynia DTM-es kötelezettségei miatt.

    Könnyen lehet, hogy Le Mans-ba vágyik, de ezzel újra megnyílik előtte a Formula E ajtaja is, amit az Audi kivonulása miatt kényszerült otthagyni. A motorsport.com értesülései szerint a McLaren alakulatánál lehet esélye a visszatérésre, ami a címvédő Mercedes alakulatot veszi majd át.

    „A döntés minden volt, csak könnyű nem. Az Audi az életem részét képezte sok éve. Fantasztikusan dolgoztunk együtt, és sok sikert értünk el. Nem feledem ezeket a pillanatokat, sem az embereket, akik lehetővé tették a győzelmeimet és bajnok címeimet.” kezdte érzelmes búcsúját Rast.

    Kiemelte, szerencsétlennek is tartja magát, hogy nem volt részese több sikernek.

    „Sajnos, ez az éra túl korán ért véget. Mind a Le Mans-i prototípusoknál, mind a Formula E-ben szerencsétlenül jártam. Épphogy csatlakoztam a csapathoz, de véget ért mindkét program. Kár érte.

    Nagyon élvezem a DTM-et is a GT3-as autókkal, jobban, mint számítottam rá. De van még néhány célom a motorsportban, amit el akarok érni. Ezért mondok nehéz szívvel búcsút az Audi szurkolóknak a 2022-es szezon után.”

  • Még idén érkezhet Aston Martin a DTM-be

    Még idén érkezhet Aston Martin a DTM-be

    Nicki Thiim eredetileg az Aston Martin pilótája, idén azonban a T3 Motorsport Lamborghinijével állt rajthoz a szezon első néhány hétvégéjén.

    Mivel a brit márka végül sem a T3, sem a Toksport csapattal nem egyezett meg, a DTM-be készülő gyári pilótájuk végül egy Lamborghini volánja mögött kötött ki. Két hétvége után azonban vége is szakadt a programnak.

    A Motorsport-Total.com szerint mostani tervek szerint egy szabadkártyás indulással, már Aston Martinban térne vissza Thiim, vélhetőleg a Nürburgringen. Ha minden jól megy, akkor egy második autó bevonását is fontolgatják, valamint a Red Bull Ring hétvégéjét is.

    Nicki Thiim, T3 Motorsport, Lamborghini, DTM
    Thiim az idénynyitón, Portimaóban – Fotó: Gruppe C Photography/DTM

    A legnagyobb kérdés jelenleg az, hogy melyik csapat üzemeltetné az autót, hiszen az Aston Martin jelenleg nem szerepel a DTM-ben. A legjobb jelölt jelenleg a britek Nordschleife programját felügyelő brit TF Sport, akik az Endurance Világbajnokságon is ott vannak a márkával a GTE Am kategóriában.

    Az Aston Martin ezzel a DTM hetedik gyártója lenne a négy német (Audi, BMW, Mercedes és Porsche), valamint a két olasz (Ferrari és Lamborghini) mellett. A Vantage legutoljára 2019-ben szerepelt a sorozatban gyári támogatás nélkül, az R-Motorsporttal.

    Stroll márkája az év elején úgy döntött, a GT programokra koncentrál: a nürburgringi NLS bajnokságra és a GT World Challenge-re. Azóta azonban megnőtt az érdeklődésük a DTM és a Endurance Világbajnokság Hypercar kategóriája iránt is a Valkyrie-vel.

  • A vihar utáni csendben Fraga győzött a DTM norisringi második futamán

    A vihar utáni csendben Fraga győzött a DTM norisringi második futamán

    A tavalyi botrány idén is problémás volt a DTM számára a Norisring, vasárnapra azonban lenyugodtak a kedélyek, és újabb győztest avattunk.

    A szombati ütközés-parádé után vasárnapra Esteban Muth és a beugró Franck Perera autójának javításával nem készültek el a szerelők. Így két autóval kevesebb volt ott a DTM mezőnyében.

    Fraga és Bortolotti nyerte az időmérő két csoportját, a rajttól is ilyen sorrendben jöttek el Wittmann és Rast előtt.

    Ezúttal Dev Gore húzódott először a boxba, egy kisebb koccanás után a hűtőrendszere adta meg magát. Később David Schumacher mérte el a féktávot, és „esett bele” a problémákkal küszködő Ricardo Feller autójába, és ezzel mindkettejük versenyének véget vetett.

    Maximilian Buhk állt ki leghamarabb, de néhány kör után vissza is ment a boxutcába, az ő autója sem bírta.

    Az élen egyre jobban elnyúltak egymástól az autók, egyedül a hetedik helyen haladó Preininget Ayhancan Guven támadta. A török versenyző húsz perc után egy jól előkészített manőverrel el tudott menni szombati győztes mellett.

    A kiállásoknál Maro Engel nagyon rátapadt Philipp Engre, amikor egyszerre jöttek ki kerékcserére. A szoros emberfogásnak köszönhetően át is ugrotta a BMW pilótáját.

    Ekkor Olsen jött ki az ötödik helyről a kiállókat addig vezető Götz elé. Az alávágás beindította a dominót, Rast után Wittmann, majd Fraga és Bortolotti is reagált. Rast sikeresen átugrotta ezzel a hazai hős Wittmannt, és a harmadik helyre jött fel.

    Sheldon van der Linde maradt így az utolsó kiállás nélkül, de gyorsan ő is pótolta ezt a hiányosságot.

    Alig 10 perccel a verseny vége előtt két Audi is megadta magát: előbb Marius Zug állt ki, majd Kelvin van der Linde lassult le a célegyenesben.

    A szülinapos Felipe Fraga senkitől sem zavartatva hozta be az autót első helyre, ezzel pedig hihetetlen statisztikát tudhat magáénak. Amikor befejezte a versenyt, legalább második lett. Azt tekintve azonba, hogy mennyiszer esett ki – a Lausitzringen például az autója is kigyulladása mindkét versenyre elütötte őt a pontoktól – nem jelent sokat a pontok terén.

    A verseny első hat helyén a DTM mindegyik gyártója képviseltette magát, így talán méltóan tért vissza a versenyzés a megszokott mederbe.

    A futam végeredménye:
    Versenyző Márka Csapat Idő
    1. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    2. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser +2,709
    3. 🇩🇪 René Rast Audi Abt +5,747
    4. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst +9,505
    5. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR +15,172
    6. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward +17,429
    7. 🇹🇷 Ayhancan Guven Ferrari AF Corse +18,011
    8. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt +22,510
    9. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard +24,294
    10. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM +24,747
    11. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert +29,837
    12. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg +30,292
    13. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward +30,896
    14. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt +32,968
    15. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert +36,626
    16. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR +39,082
    17. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser +39,628
    18. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser +1 kör
    19. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg +1 kör

     

    A DTM idei pontállása:

    Pilóta Márka Csapat Pont
    1. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser 89 0
    2. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert 80 -9
    3. 🇩🇪 René Rast Audi Abt 79 -10
    4. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg 62 -27
    5. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward 60 -29
    6. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse 50 -39
    7. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt 48 -41
    8. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst 48 -41
    9. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes HRT (Haupt) 47 -42
    10. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard 43 -46
    11. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM 41 -48
    12. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR 40 -49
    13. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt 33 -56
    14. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert 32 -57
    15. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR 30 -59
    16. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward 29 -60
    17. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg 18 -71
    18. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes HRT (Haupt) 12 -77
    19. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser 9 -80
    20. 🇹🇷 Ayhancan Guven Ferrari AF Corse 7 -82
    21. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM 4 -85
    22. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse 3 -86
  • Roncsderbi után megszületett a Porsche első DTM győzelme

    Roncsderbi után megszületett a Porsche első DTM győzelme

    Több, mint a mezőny fele kiesett az első norisringi DTM futamon, de az egész verseny domináló Thomas Preining hazahozta a Porsche első győzelmét a sorozatban.

    Ezen a hétvégén két beugró is érkezett a DTM mezőnyébe. A Formula E versenyen részt vevő Nick Cassidy helyén egy török versenyző Ayhancan Guven, a beteg Rolf Ineichen autójában pedig egy gyári Lamborghini pilóta, Franck Perera indult.

    Most először a sorozat történetében a sok résztvevő (27 autó) és a rövid pálya miatt két részre osztották a mezőnyt. Lealábbis az időmérő erejéig, hogy csökkentsék a forgalmat és a balesetek esélyét.

    A két csoport győztese Kelvin van der Linde és Thomas Preining lett, utánuk jött meglepetésre a két újonc, Guven és Perera. Még három Audi férkőzött a legjobb 10-be, Rast, Feller és Müller. A Mercedest pedig Auer és a tavaly itt dobogós Maini képviselte.

    Luca Stolz nem tudott részt venni az időmérőn technikai probléma miatt, Bortolottit pedig a mérlegelés elmulasztása miatt a mezőny végére sorolták. Fura büntetések miatt azonban még két autó került mögéjük.

    A verseny

    Maini és Perera az első kanyarban összeütköztek, ezzel dugót és biztonsági autós fázist okozva. A karambol következtében Sheldon van der Linde, Nico Müller, Maximilian Buhk, David Schumacher, a hazai pályán versenyző Marko Wittmann, Felipe Fraga és Maini is kiesett.

    Az újraindításnál Preining megszerezte a vezetést, mögötte van der Linde pedig védekezésre kényszerült René Rasttal szemben. Mögéjük egy második Porsche, Dennis Olsen jött fel, aki a visszaeső Guvent is megelőzte.

    Perera később egy másik baleset résztvevője volt. Deledda elmérte a féktávot és márkatársán kívül Esteban Muth is kiütötte. Teljes pályás sárga zászló következett, ez lehetőséget biztosított sokaknak mindenkinek a kiállásra.

    Van der Linde és Rast egy körrel később jött ki, előbbit egy lassú kiállás azonban hátráltatta, miközben Rast az élre tudott állni. Preining ismét megszerezte az első helyet a zöld zászlónál, míg Olsen is bepróbálkozott az Audi német pilótájánál.

    Ezúttal a pálya hátsó részén történt baleset, Bortolotti forgatta ki Maro Engelt, így újra safety car következett.

    Hosszabb körözgetés után ezúttal Olsen előzte meg Rastot a második helyért, míg mögöttük, két kisebb koccanás is történt. Guven pöccintette ki Auert, míg Bortolotti próbált meg aggresszív módon elmenni Götz mellett, és állt ki defekttel.

    Az újabb nekifutásnál – amire Guven ár nem jött vissza – Rast visszaszerezte a második helyet. Olsen pedig a visszaesés ellenére visszavette csapattársától, Laurens Vanthoortól az utolsó dobogós pozíciót.

    Ezzel 15 perccel a vége előtt már csak kevesebb, mint a mezőny fele volt a pályán, 13 pilóta. A kevés tiszta verseny miatt a versenyigazgatás még két kört adott a versenytávhoz.

    A folytatásban legelőször a második helyért folyt a csata, Olsen pöccintéssel adta Rast tudtára, hogy nem tekinti befejezettnek az ütközetet. Mögöttük az ötödik helyet előbb Feller és Götz küzdött. De végül az egyetlen állva maradt BMW, Philipp Eng tudta utolérni Vanthoor Porschéját.

    Deledda és Kelvin van der Linde is kiállt az addig összeszedett sérülések miatt, így 11-es maradtak.

    Luca Stolz a mezőny végéről Feller megelőzésével feljött a 8. helyre az idő lejártával. Az élen Olsen ment el lassú defekttel küzdő Rast mellett az utolsó körben. Ezzel a Porsche kettős győzelemmel és egy negyedik hellyel zárta a futamot.

    A verseny végeredménye:
    Versenyző Márka Csapat Idő
    1. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    2. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR +3,675
    3. 🇩🇪 René Rast Audi Abt +4,154
    4. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR +7,030
    5. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert +8,066
    6. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward +8,975
    7. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt +9,859
    8. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt +10,979
    9. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM +12,013
    10. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser +13,119
    11. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto +16,529
  • Berger brit, amerikai és japán gyártókat csábítana a DTM-be

    Berger brit, amerikai és japán gyártókat csábítana a DTM-be

    A DTM első embere, Gerhard Berger elárulta, hiába a mostani bővülés, további márkákat szeretne bajnokságában tudni.

    Az új GT3-as korszak azonban a Mercedes visszatérése mellett a Porsche, a Ferrari és a Lamborghini érkezésével járt, de ez még nem minden. A sorozat vezető szervezete, az ITR további márkákkal is bővítené a mezőnyt. Berger Imolában elárulta, egy brit gyár volt a listáján.

    Nagy valószínűséggel az Aston Martinról van szó, ugyanis az ő autóik már korábban is szerepeltek a DTM-ben. Három éve az R-Motorsport által üzemeltetett csapat 2019-ben azonban nem bírt az Aston Martin gyári támogatásával, ezért is kényszerültek ki a sorozatból.

    Nicki Thiim, a britek egyik gyári pilótája elkotyogta is eredetileg velük indult volna idén, és amikor nem valósult meg a program, akkor kérte át magát egy másik csapathoz.

    „Persze, legyen még több, mert – bár a Lamborghini és a Ferrari révén vannak olasz gyártóink – jó lenne egy angol, egy amerikai és jó lenne egy japán márka is.” ismertette álláspontját a DTM főnöke.

    2019-ben Berger megpróbálta magához csábítani a Lexus, Honda és Nissan hasonló autóit a Super GT-ből, sikertelenül. Most furcsa módon a japán bajnokság másodosztálya az, ami egy tempót képvisel az új GT3-as autókkal.

    „Még mindig tartom a kapcsolatot a Toyotával, a Hondával és a Nissannal. Fontos a gyártók jelenléte, én pedig mindig jó érzéssel fordultam a japánokhoz. Ők mindig jó partnerek voltak, akkor is, amikor versenyeztem és utána is.

    Így nyilvánvaló, hogy tartom a kapcsolatot, és meglátjuk, mi lesz belőle.”

    Berger kiemelte, az új autók mellett a marketingtevékenységet is fejlesztené, hogy „megmutassa, hogy ez a világ legnehezebb GT bajnoksága”.

  • 2024-ben jöhet az elektromos DTM

    2024-ben jöhet az elektromos DTM

    2020-ban bemutatták, majd többször bejáratták a DTM Electric szériaautóját, ami az új tervek – és a projekt igazgatója, Michael Resl – szerint két év múlva debütálhat.

    A motorsport.com-nak adott interjújában Resl elárulta, az 1000 lóerős prototípus elkészítéséhez már közel járnak. A részletes tulajdonságok kidolgozása után jövőre kezdenék meg a tesztelést a már bemutatott verzióhoz nagyon hasonló, de már végleges autóval.

    „2024 a célunk jelenleg, de ami az elektronikát illeti, 48 hetes szállítási idővel kell számolnunk, úgyhogy minden attól függ, hány csapatunk és autónk lesz, legalábbis beszerzési szempontból.”

    A másik verzió szerint egy évvel csúsztatnák az indulást, ezzel időt adva gyártóknak, hogy saját elektromos GT autót fejlesszenek ki.

    „Mindent láttunk már a ’legyen hamarabb, akkor benne vagyunk’-tól a ’nincs olyan autónk, amit ezzel tudnánk népszerűsíteni’-ig. 2025-re több gyártónak lehet ilyesfajta terméke, bár egy évvel korábban is beharangozhatnak ezzel egy olyan autót, ami csak érkezni fog.”

    A sportautózásban jelenleg az egységesítés a trend, erre a WEC/IMSA költséghatékony LMDh autói az LMP2-es kasztnival és közös hibrid rendszerrel egy elég jó példa. A DTM Electric az egész autót biztosítaná a résztvevők számára, legalábbis az első három évben, hasonlóan a Formula E hajtásláncaihoz.

    Resl azt is kiemelte, nem folyamodnak majd „mesterséges eszközökhöz”, maradnak egy DTM közeli formátumnál, tehát időmérő után sprintversenyek lesznek.

    „Sok minden lehetséges, két sprintfutammal, töltéssel megszakítva, vagy egy hosszabb versennyel anélkül, esetleg valami a kettő között.”

  • Újonc győzelem született a második imolai DTM-futamon

    Újonc győzelem született a második imolai DTM-futamon

    Ricardo Feller élete első DTM-es győzelmét aratta az imolai hétvége második versenyén. Az Abt Audi pilótája a 14. körben előzte meg márkatársát, Dev Gore-t, ezek után pedig már semmi sem veszélyeztette a sikerét. A harmadik helyen a BMW-s Marco Wittmann ért célba.

    Feller a pole-ból kezdte a versenyt, majd a startnál meg is tartotta a vezetést, később viszont mégis elvesztette, amikor az utolsó kanyarból kifelé kissé lecsúszott a pályáról és lendületet vesztett, ekkor jött be elé a mellőle induló Felipe Fraga.

    A svájcinak azonban még maradt esélye visszatámadni, hiszen a safety car is bejött a pályára Ineichen és Preining Rivazza 1-beli ütközése miatt. A tegnapi győztes René Rast sem tudta befejezni a futamot, jobb hátsó defektje miatt kellett feladnia a küzdelmeket.

    Dev Gore a rajt után visszaesett a mezőny végére, miután a kavicságyban tudta csak kikerülni a koccanó Buhk és Vanthoor autóit. Az amerikai Mainival együtt hamar kiállt, ez viszont azt eredményezte, hogy a mezőny elejére került, amikor az élen állók kiálltak a hatodik körben.

    Az újraindításnál Fellernek sikerült Fraga elé kerülnie a Tamburellóban, akit a nagyot rajtoló Auer is megtámadott, viszont ők már összeértek, és a brazil jobb hátsó defektet kapott, így teljesen elszálltak az esélyei. Fellernek ezt követően elég volt már csak maga elé figyelnie és megleőznie Gore-t, amit a Piratella felé meg is tett a 14. körben.

    Az első két helyen tehát már maradt Feller és Gore, a harmadik helyért viszont Wittmann az utolsó körben előzte meg Auert, aki éppen csak meg bírta tartani a negyedik helyet a bajnoki éllovas Sheldon van der Lindével szemben.

    A hétvége második futamának végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    2. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg
    3. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    4. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    5. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    6. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    7. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    8. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    9. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    10. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    11. 🇩🇪 Timo Glock BMW Ceccato
    12. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    13. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    14. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst
    15. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM
    16. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser
    17. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    18. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward
    🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser
    🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR
    🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    🇩🇪 René Rast Audi Abt
    🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR

     

    A pontverseny állása:

    Pilóta Márka Csapat Pont
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert 80 0
    2. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser 68 -12
    3. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg 62 -18
    4. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward 60 -20
    5. 🇩🇪 René Rast Audi Abt 49 -31
    6. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt 44 -36
    7. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM 40 -40
    8. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes HRT (Haupt) 37 -43
    9. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst 35 -45
    10. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt 30 -50
    11. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse 22 -58
    12. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert 22 -58
    13. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR 18 -62
    14. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg 18 -62
    15. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward 13 -67
    16. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard 13 -67
    17. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR 12 -68
    18. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes HRT (Haupt) 12 -68
    19. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser 8 -72
    20. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse 3 -77
    21. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM 2 -78
    22. 🇩🇰 Nicki Thiim Lamborghini T3 0 -80
    23. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst 0 -80
    24. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward 0 -80
    25. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto 0 -80
    26. 🇫🇷 Sébastien Loeb Ferrari AF Corse 0 -80
    27. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke 0 -80
    28. 🇬🇧 Esmee Hawkey Lamborghini T3 0 -80
    🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser 0 -80
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser 0 -80
  • Rast első győzelmét aratta visszatérése óta

    Rast első győzelmét aratta visszatérése óta

    A DTM idei évadjának harmadik versenyhétvégéjét az olaszországi Imolában rendezték, ahol visszatért a mezőnybe a BMW-s Timo Glock, Thiim és Hawkee viszont kihagyták ezt a fordulót.

    A hazai pályán versenyző Lamborghinik remekeltek már a szombati időmérőn is, Bortolotti mellett Schmid vétette észre magát gyorsaságával, ugyanakkor az Audisok vittek mindent, René Rast pedig az első pole-ját szerezte visszatérése óta. A háromszoros bajnok a délután folyamán ezt győzelemre is váltotta, kényelmesen vezette végig a versenyt, egyedül a rajtnál kellett komolyan figyelnie arra, hogy a mellőle induló Müller ne előzze meg a külső íven. A Team Rosberges rivális nem járt sikerrel, de a második hellyel legalább vigasztalódhatott a nap végén.

    A harmadik helyen Bortolotti ért be a Lamborghinivel, egy nem akármilyen felzárkózást bemutatva: a 16. helyről ment át a mezőnyön az olasz, Preininget pedig az utolsó előtti körben előzte meg.

    A rajt során az első négyes sorrendje megmaradt, Rast és Müller után Preining, illetve Schmid következett.

    A kiállások során Kelvin van der Linde ugrott előre egy helyet, megelőzve Schmid Lamborghinijét a negyedik helyért, egy elnyújtott első etappal.

    Bortolatti alapvetően a hatodik helyre kvalifikálta magát, ám egy 10 helyes rajtbüntetésnek köszönhetően a 16. helyről kellett zárkóznia, miután a szabadedzésen helytelen gumikat használt. Az olasz 22 kört tett meg a kiállása előtt, tehát jelentősen elnyújtotta az élmezőnyhöz képest, akik közül például Rast mindössze öt kört tett meg a rajtgumijain. Bortolotti a nyolcadik helyre jött vissza és a friss gumiknak köszönhetően további pozíciókat nyert: előbb Wittmannt, majd a csapattárs Schmid-et előzte a Rivazzában, később pedig van der Lindét illetve Preining-et. Ezenkívül a végén még a leggyorsabb kört is megfutotta, bezsebelve az ezért járó bónuszpontot.

    Glock visszatérése gyorsan véget ért, mert miután összeért Mikael Grenier Mercedesével, törött felfüggesztéssel kihajtott a bokszba.

    Az első verseny végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇩🇪 René Rast Audi Abt
    2. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    3. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    4. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    5. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    6. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser
    7. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    8. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    9. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR
    10. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    11. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    12. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    13. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR
    14. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    15. 🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    16. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    17. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    18. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    19. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM
    20. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    21. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward
    22. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser
    🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst
    🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg
    🇩🇪 Timo Glock BMW Ceccato

     

     

    A bajnokság állása:

    Pilóta Márka Csapat Pont
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert 70 0
    2. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser 67 -3
    3. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg 58 -12
    4. 🇩🇪 René Rast Audi Abt 49 -21
    5. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward 48 -22
    6. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes HRT (Haupt) 37 -33
    7. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM 34 -36
    8. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt 30 -40
    9. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse 20 -50
    10. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst 19 -51
    11. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR 18 -52
    12. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt 16 -54
    13. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert 14 -56
    14. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard 13 -57
    15. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR 12 -58
    16. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes HRT (Haupt) 12 -58
    17. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward 11 -59
    18. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser 8 -62
    19. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM 2 -68
    20. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse 2 -68
    21. 🇩🇰 Nicki Thiim Lamborghini T3 0 -70
    22. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst 0 -70
    23. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward 0 -70
    24. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto 0 -70
    25. 🇫🇷 Sébastien Loeb Ferrari AF Corse 0 -70
    26. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke 0 -70
    27. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg 0 -70
    28. 🇬🇧 Esmee Hawkey Lamborghini T3 0 -70
    🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser 0 -70
    🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser 0 -70

     

  • A Lausitzringen véget ért a DTM „egyslágeres csodáinak” ideje?

    A Lausitzringen véget ért a DTM „egyslágeres csodáinak” ideje?

    Sokan kiugrásként tekintettek a portimaói eredményekre, de a DTM lausitzringi hétvégéjén teljesen más sorrend állt elő, mint korábban.

    Az első hétvége (Portimao) egyik győztese, Nico Müller már a hét elején kijelentette, nem számít több Audi győzelemre az évben, a kiegyensúlyozott mezőny miatt. Még a két dobogót szállító bajnoki éllovas, Mirko Bortolotti sem volt bizakodó a továbbiakat illetően.

    A másik győztes, Lucas Auer szintén arra számított, többen visszaesnek majd, amint a mezőny ismerős helyszínre érkezik. Nicki Thiim ezzel szemben ruletthez hasonlította a DTM pilóták formáját.

    Ha rulett is volt, Sheldon van der Linde jól járt vele, hiszen a szombati után a vasárnapi futamot is megnyerte. Méghozzá a mindkét napon top3-as időt autózó Maro Engel és a háromszoros bajnok René Rast előtt.

    Sheldon van der Linde (Schubert BMW), DTM, Maro Engel (GruppeM Mercedes), racingline.hu
    Fotó: Gruppe C Photography/DTM

    Az új BMW-k jól teljesítettek – már amikor végigértek –, egyedül Esteban Muth ismerkedett még a bajorok rendszereivel.

    A Ferrarit szintén technikai hibák hátráltatták, míg a Lamborghini és a Porsche csak a mezőny végére volt jó. Utóbbi kettőnél volt egy-egy kivétel, de a pontszerzés is nehézkes lesz így számukra.

    A Mercedes nagy létszámuknak köszönhetően a mezőny mindegyik részében ott van egy-két autóval, de Auer, Stolz és Engel teljesítménye eddig kiemelkedő volt.

    Egyedül az Audi esete volt kétes. Míg Portugáliában Müller nyert, és Kelvin van der Linde kétszer is elől végzett, addig egy fordulóval később inkább Rast és Feller tűntek gyorsabbnak.

    A DTM következő fordulóját szintén egy új helyszínen, Imolában rendezik majd meg, míg utána a GT3-as menőknek kedvező Spa sem, és a Red Bull Ring sem szerepelt az új korszak versenynaptárában tavaly.