Kategória: DTM

  • DTM-esek tűntek fel a Formula E teszten

    DTM-esek tűntek fel a Formula E teszten

    Nem kevés jelenlegi DTM versenyző vesz részt a ma indult Formula E teszten, Valenciában.

    Ma a Mercedeses Edoardo Mortara, ls a Super GT-ben versenyző James Rossiter tesztelhet a Venturi csapattal. Kedden ismét vezethet Rossiter, valamint Maro Engel, míg a másik autón a marokkói Michael Benyahia és Mortara osztoznak majd. Az olasz versenyző csütörtökön is vezethet majd egy egész napot.

    Tom Blomqvist két és fél napot kap az Andretti csapatnál, miután ma délelőtt Alexander Sims vezette az autót.

    Daniel Juncadella a Mahindrától kap lehetőséget, mivel ő a következő Formula E szezonra tartalékversenyzői szerepet is kapott a csapattól.

  • Lexus és Nissan bemutató a DTM-ben, érik az egyesülés!

    Lexus és Nissan bemutató a DTM-ben, érik az egyesülés!

    Két japán márka, a Lexus és a Nissan is elküldi az autóit „előőrsként” a DTM szezonzárójára, Hockenheimbe, ami október 13-15 között lesz majd. Mindhárom nap tesztelhetnek majd a 620 lóerős Lexus LC500-assal, illetve a Nissan GT-R-rel. Péntekre egy 30 perces tesztlehetőséget terveztek be, szombaton és vasárnap 15 perces demo körök alatt láthatja majd a közönség a japán autókat. Az, hogy kik vezethetik majd ezeket, még nem tisztázott. A DTM főnök Gerhard Berger, érthetően elégedett:
    „Ez egy megtiszteltetés számunkra. Örülök, hogy először tűnnek fel Super-GT autój a DTM versenyhétvégéjén. Ez nem csak egy különlegesség lesz a rajongóinknak, hanem ez egy erős jel a DTM jövőjét illetően, amiből már látható, hogy mennyire is komoly kooperáció várható a japán GTA szervezettel, és az ott résztvevő három gyártóval.”

    A dolog hátterét persze az adja, hogy a DTM és a Super-GT továbbra is közös szabályzáson dolgozik, ami lehetővé tenné, hogy mindkét szériában a gyártók olyan autókat készíthessenek, amelyekkel rajthoz állhatnak akár itt is, vagy ott is. Ezek az első tesztek Hockenheimben lehetnek az első mérföldkövek, egy esetleges közösen elfogadott BoP rendszernek, ami kiegyenlítené a különbségeket kezdetekkor.

    Az autókat komoly delegáció kíséri majd a Felkelő Nap országából, amelyet a GTA elnök, Masaaki Bandoh vezet majd. „Örülök, hogy Hockenheimben ilyen formán szerepet kaphatunk. Ezzel is már kifejezzük a Super GT és a DTM közötti kapcsolatot, mely szériákban neves autómárkák szerepelnek.”

    A dolog ráadásul máris nem csak egyirányú: a DTM autói is szerepet kapnak majd a Super-GT bajnokság fináléjában Motegiben, amely majd november 11-12-n lesz, és ott a német autókkal fognak demo köröket teljesíteni, és teszteket végrehajtani.

  • Ekström idei első győzelmét szerezte meg

    Ekström idei első győzelmét szerezte meg

    Az Audis Mattias Ekström nyerte a DTM Red Bull Ringen rendezett fordulójának szombati versenyét. Ezzel ismét közelebb került ahhoz, hogy megszerezze a bajnoki címet.

    Jamie Green, Nico Müller, Mattias Ekström sorrendben várták a rajtot a rajtrács elején, végül a svéd versenyzőt intették le elsőnek Green és Müller előtt.

    „Kellően sokat harcoltunk már az első győzelmünkért, háromszor is elég közel kerültem hozzá, mikor a második helyen végeztem. Ilyen remek körülmények között, most igazán élvezem ezt a győzelmet.” – mondta Ekström.

    „Mattias valamivel gyorsabb volt, mint én.” – ismerte el Green. „Persze nyerni akartam. Nem voltam elég gyors, de boldog vagyok.”

    Ekström most 162 ponttal áll a tabella élén, a 134 pontos Green és a 131 pontos Auer előtt.

  • Izgalmas véghajrá előtt az Audi a DTM sorozatban

    Izgalmas véghajrá előtt az Audi a DTM sorozatban

    A DTM vitathatatlanul története legizgalmasabb hajrájához érkezett. Az Audi, BMW és Mercedes márkák közös döntését követően a pluszsúlyok eltörlésével nyitottá vált a bajnoki címért folyó küzdelem. Az utolsó két versenyhétvége előtt még mindhárom márka pilótáinak esélye van arra, hogy a maga javára döntse el a bajnoki cím sorsát. A mindent eldöntő hajrá Spielbergben, Ausztriában indul a Red Bull Ring pályáján szeptember 23-24-én, míg a szezon utolsó két futamát október közepén Hockenheimben rendezik majd.

    112 pont vár még kiosztásra. Így a 18 DTM pilóta közül mindössze ketten szálltak ki a bajnoki címért folyó versengésből. Reális esélye tíz versenyzőnek van még a cím elhódítására és arra, hogy vasárnap éllovasként távozzon a spielbergi pályáról. Ebből a tíz pilótából négyen – Matthias Ekström (Svédország/136 pont), René Rast (Németország/124 pont), Jamie Green (Nagy-Britannia/113 pont) és Mike Rockenfeller (Németország/110 pont) – egy Audi RS 5 DTM volánja mögött versenyeznek.

    A bajnoki cím sorsa elméletileg már eldőlhet a Red Bull Ring pályáján vasárnap. Azonban a szezon eddigi, igen változatos eredményeit látva valószínűbb, hogy a döntés október közepére, a hockenheimi záróhétvégére marad majd és Ausztriában inkább csak szűkül a bajnokesélyes pilóták köre.

    A Stájerország festői hegyei között található pálya a versenyzők többségének kedvencei közé tartozik. A 2011-es első DTM verseny óta az Audi és a BMW egyaránt négy-négy futamgyőzelmet zsebelt be a Red Bull Ringen. A Mercedes-Benz pilótáinak ezidáig még nem sikerült győzelemmel zárni ezt a versenyt. Az Audi versenyzői közül Mattias Ekström rendelkezik a legjobb mutatókkal a spielbergi pályát illetően. 2015-ben a svéd pilóta egy esős versenyen aratott magabiztos győzelmet, legutolsó DTM-es pole pozícióját is itt, Spielbergben szerezte illetve a versenyen elért DTM körrekordot is ő tartja.

    „Imádom Spielberget!” – mondja Ekström, aki az osztrák Ellmauban él, majd lelkesen folytatja: „A fekvése tökéletesen egyedi és az egészet áthatja az igényes minőség érzete. A Red Bull Ringen versenyezni mindig fantasztikus élmény. A pálya ritmusa és a szintkülönbség igazán élvezetessé teszi a vezetést, az extrém féktávolságok pedig izgalmas előzéseket tesznek lehetővé.”

    René Rast, aki jelenleg harmadik helyen áll a bajnokságban és ugyanígy Ausztriában, Bregenz városában él, szintén kellemes élményeket őriz a spielbergi pályáról: „2014-ben – mindenki meglepetésére- egy Audi R8 LMS versenyautóval nyertem itt futamot az ADAC GT Masters sorozatban. Akkoriban egyértelműen nehezebb autóval versenyeztünk, mint a riválisaink. A szintkülönbségek miatt itt Spielbergen sokkal nagyobb jelentősége van a súlynak.” A teljesítményalapú súlyok eltörlésével azonban ez a gond már a múlté. „Most ismét a sportteljesítmény és a verseny kerül a középpontba.” – nyilatkozta elégedetten Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „A DTM sorozatában a Red Bull Ring pályáján haladhatnak legnagyobb százalékban teljes gázzal a pilóták. Minimális egyenetlenségek vannak csupán a pálya felületén és a MotoGP verseny kapcsán készült módosításoknak köszönhetően a rázókövek is laposabbak lettek. Kétségkívül igen izgalmas verseny elé nézünk.”

    Az ARD csatorna 14.30 perctől élőben közvetíti az első versenyt szombaton, vasárnap pedig 15 órától látható a második spielbergi futam. Jegyek a www.audi.com/dtm oldalon érhetők el.

    #DTMSpielberg: Tudtad, hogy…

    … az Audi a 2017-es szezonban eddig öt DTM futamot nyert, háromszor indulhatott a pole pozícióból és a 14 futamból 11 alkalommal ő érte el a leggyorsabb versenykört?

    … a Red Bull Ringen elérhető 250 km/órás maximális sebességet nem a rajt-cél egyenesben, hanem a hátsó hosszú egyenes végén érik el a pilóták?

    … a pálya tengerszint fölött 677 méterrel fekszik és a pályán belüli szintkülönbség eléri a 65 métert?

    … a DTM újonc Loïc Duval csupán szimulátorról ismeri a pályát és még sohasem versenyzett Ausztriában?

  • Auernek változatlanok az esélyei

    Auernek változatlanok az esélyei

    Az, hogy a Force India jövőre is marad jelenlegi pilótapárosánál, nem jelenti azt, hogy Lucas Auernek nincs feljebb a DTM-nél.

    Korábban az osztrák – akinek nagybátyja Gerhard Berger, korábbi F1-es pilóta – szponzorának, a BWT-nek köszönhetően tesztelhette a Force India F1-es autóját.

    Nemrég azonban bejelentették, hogy Sergio Perez és Esteban Ocon is marad az istállónál 2018-ban, habár a mexikói pilótát több csapattal is szóba hozták a következő szezonra.

    Arra a kérdésre, hogy ez a bejelentés milyen hatással van saját terveire, Auer a Servus TV-nek nyilatkozva mondta: „Nem sokat változtat. A teszt nagyon sokat jelentett, és még mindig kapcsolatban állunk, emellett jelenleg a DTM-re fókuszálok.”

    Auer nagybátyja, Berger is így gondolja.

    „Lukinak még mindig ugyanolyanok az esélyei. A Force India továbbra is szemmel tartja. A tesztre a segítségem nélkül hívták, semmi közöm nem volt hozzá. Magának köszönheti.” – fogalmazott a korábbi Ferrari és McLaren versenyző.

    „Nagyon jó esélye van, hogy megnyerje a DTM bajnokságát. Ezzel a teszttel pedig az is egyértelmű, hogy reális esélye van bekerülni a Forma-1-be is.”

  • Toto Wolff ismét versenyautóba ült

    Toto Wolff ismét versenyautóba ült

    Toto Wolff maga is autóversenyző volt korábban. Versenyzett Formula Forban, az osztrák ralibajnokságban, és FIA GT-ben is. 2009-ben azonban egy GT4-es autóval, 270 km/h-s tempónál borult. Csigolyatörést és agyrázkódást szenvedett, illetve leromlott az ízlelő érzéke. Ekkor állítólag felesége, Susie megeskette, hogy nem ül többet versenyautóba.

    Ígéretét azonban az elmúlt hétvégén megszegte, és a Tourenwagen Classics versenyén indult, a DTM nürburgringi hétvégéjén, és a 24 fős mezőnyben JensThiemerrel, a pálya marketing alelnökével karöltve a nyolcadik helyen zártak egy Mercedes 190 Evo2 DTM-mel.

    „Remek szórakozás volt vezetni ezt az autót. Nem bántam meg. Ismét tudatosult bennem, hogy miért is választottam ezt a sportot. Olyan, mintha soha nem is hagytam volna abba.” – mesélte Wolff.

  • Auer győzött, egyre szorosabb a bajnokság

    Auer győzött, egyre szorosabb a bajnokság

    Lucar Auer nyerte az esővel megfűszerezett nürburgringi futamot, győzelmével pedig továbbra is életben tartotta bajnoki reményeit.

    Az idei 13. DTM futamot pole pozícióból kezdhette meg Auer, amely eléggé kedvezőtlen körülmények között került lebonyolításra.

    A tegnapi volt pályafutása negyedik, idén pedig már harmadik DTM-es győzelme az osztrák versenyzőnek.

    „Ez egy mega verseny volt számunkra” – mondta Auer a leintést követően. Csapata minden bizonnyal egyetért vele: Paul di Resta második, Robert Wickens harmadik és Maro Engel negyedik helyének köszönhetően négy Mercedes-AMG végzett az első négy pozícióban.

    A megfelelő gumiválasztást illetően kissé tippmixesre sikeredett a verseny, miután a rajt előtt leszakadó eső, majd felszáradó pálya állt a versenyzők rendelkezésére.

    A bajnoki éllovas Ekström pont ennek lett az áldozata: „Amikor kereket cseréltünk, újra elkezdett esni az eső” – mondta.

    A 18 versenyből álló szezon 13. fordulója után tehát 128 pontjával továbbra is Ekström vezeti a bajnokságot Auer (127 pont), Rast (124 pont), Rockenfeller (110 pont), Green (107 pont), Glock (104 pont), Martin (102 pont) és a regnáló bajnok Wittmann (97 pont) előtt.

    A hátrelévő versenyeken 140 pont szerzehető, így minden kétséget kizáróan izgalmas csatát láthatunk a bajnokságért folytatott harcban.

     

     

  • A DTM hajlandó több országot bevonni a bajnokságba új gyártók belépése érdekében

    A DTM hajlandó több országot bevonni a bajnokságba új gyártók belépése érdekében

    A DTM elnöke, Gerhard Berger a sorozat több országra kiterjedő bővítését javasolta, hogy megfeleljen a bajnokságba belépni kívánó új gyártók igényeinek.

    Berger hisz benne, hogy a sorozat helyszíneinek bővítésével – jelenleg öt német fordulóból áll, és egy-egy hétvégére ellátogat Hollandiába, Magyarországra, Ausztriába és Oroszországba – segíthetik egy új gyártó megjelenését.

    A 2000-es újjáélesztése óta a DTM ellátogatott már az Egyesült Királyság (Donington Park és Brands Hatch), Olaszország (Adria és Mugello), Spanyolország (Barcelona és Valencia), Belgium (Spa és Zolder), Franciaország (Le Mans és Dijon), Portugália (Estoril), a Cseh Köztársaság (Brno) és Törökország (Isztambul) versenypályáira is.

    Ezen kívül 2004-ben Sanghajban a bajnokságba bele nem számító rendezvényt bonyolított le, 2010-ben visszatért egy teljes pontszámmal értékelt versenyhétvégére, ekkor volt a sorozat utoljára Európán kívüli helyszínen.

    „Túlságosan németek vagyunk, ugyanakkor Németországban erős a túraautózás kultúrája, és a DTM-nek van egy különleges rajongó tábora” – mondta Berger Zandvoortban.

    „A legsikeresebb versenyeink Németországban vannak, de mikor Moszkva mellett döntöttünk, 25 ezer néző látogatott ki. Jelenleg a versenynaptárban szerepel Moszkva, Hollandia, Németország, Magyarország, Ausztria, és talán a jövőben csatlakozhat még 1-2 helyszín. Ez segítség lehet más gyártóknak.”

    A BMW motorsport főnöke, Jens Marquardt óva intett a naptár bármely irányú radikális megváltoztatásától, mondván minden új helyszínnek „pénzügyi ráfordításokat” kellene megvalósítania ahhoz, hogy a DTM odalátogasson.

    „Úgy gondolom, hogy beszélhetünk, egy Európában zajló, német központú prémium bajnokságról ” – mondta. „Ez a DTM alapja, nekünk is prioritásként kell kezelnünk.”

    „Érdeklődés függvénye. Kilenc fordulónk van, négy Németországon kívül, tehát megközelítőleg fele-fele. Pénzügyi szempontból van értelme, de az érdeklődésre is figyelemmel kell lenni. Meg kell vizsgálnunk, hol van rá igénye az embereknek, mert üres tribünök előtt futni nem sok értelme van.”

    Arra a kérdésre, hogy kilátásban van-e kevesebb német verseny szerepelése a naptárban, az Audi Motorsport főnöke, Dieter Gass elmondta: „Ez még egy kicsit korai ahhoz, hogy felmérjük, de elméletben miért ne?”

     

  • A DTM-nek lépnie kell, ha új gyártókat akar

    A DTM-nek lépnie kell, ha új gyártókat akar

    A DTM-nek valami ösztönző ötlettel kell előállnia, ha új gyártókat szeretnének a szériába csábítani, miután a Mercedes bejelentette, hogy kiszáll a sorozatból. Legalábbis ez a meglátása a BMW motorsport főnökének, Jens Marquardtnak.

    „A cél, hogy maximum erőbedobással működjünk, hogy az esetleges új érkezőket jobban bevonzzuk.” – mondta Marquardt. „Kell pár ösztönző dolog, ezen dolgozunk majd. Van már három gyártó a Super GT-ben, akik elég hasonló szabályzás szerint mennek, így eléggé olyasmik az autóik, mint a mieink. Szóval egyre közelebb vagyunk (az A tervhez), és aztán meglátjuk, hogy mi lehet B terv.”

    Arra a kérdésre, hogy a Mercedes kiszállása eredményezheti-e azt, hogy a DTM és a Super GT szabályzása jobban összhangban lesz a jövőben, Marquardt így felelt: „Ez az, amit még ki kell találnunk, és minden érintettel meg kell vitatni. Mi 2010-től már részesei voltunk a megbeszéléseknek, és 2012-ben csatlakoztunk. Ki kell most használnunk a széria minden potenciálját, és meglátjuk, mennyire tudunk meggyőzőek lenn. Ebben a tekintetben a DTM-nek valószínűleg alkalmazkodnia kell.”

    „Mindenre nyitottnak kell lennünk. Szélesíteni kell a látókörünket, hogy meglássuk, miről is lehet beszélgetni. Minél több gyártó érintett a sorozatban, annál stabilabbak vagyunk.”

    Marquardt szerint azonban ha a DTM nem kezd el dolgozni az ügyön, a gyártóknak nem lesz érdekük jelen lenni a szériában.

    „Kívülről nézve úgy tűnhet, hogy túl magasan van a léc. Változások kellenek, különben nem hiszem, hogy bárkit is ide csábítunk. Az összképet kell nézni, talán más versenyzési koncepciókat is meg kellene vizsgálnunk, hogy lássuk, összeillenek-e. A japánok már négyhengeres turbókkal mennek, míg mi nyolchengeres motorokkal. Viszont van rá mód, hogy ezeket az autókat összehozzuk egymással, mint a múltban.”

  • A Mercedes megtartaná pilótáit

    A Mercedes megtartaná pilótáit

    A Mercedes megpróbálja megtartani a jelenleg a DTM-ben szereplő pilótáit a sorozatból való kilépés után is.

    Egy hónapja röppent fel a hír, miszerint a Mercedes a 2018-as szezon befejezése után elhagyja a DTM sorozatot a Formula E-be való belépése miatt, ezért hat jelenlegi pilótájának bizonytalanná vált a jövője.

    Riválisaihoz hasonlóan hat autóra csökkentette indulói számát az idei évre, az Auditól átcsábította Edoardo Mortara-t, hogy csatlakozzon a Gary Paffett, Paul di Resta, Robert Wickens, Lucas Auer és a visszatérő Maro Engel alkotta társasághoz, aki emellett a Formula E-ben szereplő Venturi csapatnál is versenyez.

    A 2019/20 Formula E részvétel mellett a Mercedes különböző GT programokban is érdekelt.

    „A Mercedes közismerten nagyon közel áll a versenyzőihez, hosszú távú kapcsolatokat ápol velük” – mondta a Mercedes DTM főnöke, Ulrich Fritz.

    „Ha a tavalyi évben a programot elhagyó 2 versenyzőt – Maxi [Gotz] és Dani [Juncadella] – nézzük; őket továbbra is figyelemmel kísérjük és segítjük, ám ha valami mást akarnak, nem fogunk az útjukba állni.”

    Az Autosport kérdésére, miszerint a Mercedes Formula E csapata a jelenlegi Mercedes-szerződéssel rendelkező pilótákkal fut-e majd, Fritz így válaszolt: „Még túl korai lenne rá válaszolni, addig még két év van hátra. A DTM-ben a legerősebb felállás a miénk, ezért azt mondanám, ha tehetném, ezeket a srácokat indítanám, mert biztosan versenyképesek lennének. Természetesen Maro előnyös lenne, mert tapasztalatai vannak ezen a területen, de még Mortara is, mert rengeteget tesztelt az Abt-nél évekkel ezelőtt. Meglátjuk.”

    Robert Wickens szintén érdeklődést mutatott egy potenciális Formula-E szereplés iránt, és elmondta az Autosportnak, hogy a Mercedes a DTM-től való kilépéskor lehetőséget ad egy „új kezdetre”.

    „Soha nem tudhatod” – mondta a kanadai, aki belekóstolt már az IndyCar-ba is. „Úgy érzem, hogy a HWA elégedett velem és az eddigi eredményeimmel, így biztosan sok lehetőség van. Néha egy új kezdet megváltoztathatja az embert. Ugyanezen mentem keresztül, mikor elköszöntem a Red Bull-tól (2007-ben a Red Bull / Team Forsythe-nál szerepelt a Champ Car Atlanticban – a szerk.) egy – két napig bánkódsz, majd felismered az új lehetőséget. Engedelmesen teszed a dolgod, felszabadulsz, majd kitalálod mi a legjobb számodra a karriered hátralévő részét illetően.”