Kategória: DTM

  • Kubica a DTM-be igazolhat a Mercedeshez?

    Kubica a DTM-be igazolhat a Mercedeshez?

    Robert Kubica azon álma, hogy újra indulhat a Forma-1-ben szertefoszlott, miután a Williamsnél nem kaphat helyet jövőre. Ahogy azt mi is megírtuk, Claire Williams csapata Sergey Sirotkint választotta, ami nagy meglepetés, miután a Pirelli teszten Abu Dhabiban az FW40-est a második napon mindössze hat órán át tesztelte, de állítólag lenyűgözte az istálló mérnökeit is. Az Italiaracing úgy értesült, hogy a részletekről, és a végleges szerződésről már egyeztetnek, és feltehetően a hét második felében hivatalosan is bejelenthetik Sirotkint. Yas Marinában a fiatal orosz szoft gumikon is csak fél másodperccel volt lassabb Kubicánál. A lengyel vezethetett aznap az utolsó két órában, miután előző nap csak kemény gumival tesztelt, a második napon számtalan próbálkozása volt ultra és hiperszoft gumikon, hogy minél jobb időeredményt érjen el. Kettejük eredménye között azonban nagyobb időkülönbséget vártak a szakemberek, egy másodpercnyit, vagy még többet. A teszt végén Kubica olyannyira mérges volt magára, hogy a pletykák szerint részt sem vett a teszt utáni értékelésen a csapat mérnökeivel. Időeredményeket nem nézve azonban úgy tűnik, hogy ugyanazon gumikkal is Sirotkin inkább meggyőzte a csapatot a képességeiről, mint Kubica.

    Még meggyőzőbb volt a pletykák szerinti az a 12 millió euró, amit az SMP bank vinne szezononként két évre. Boris Rotenberg bankja rengeteg orosz pilótát támogat, egészen a gokarttól kezdődően, hasonló felépítésben, ahogy fut a Red Bull junior programja. Ő egy olyan súlyos figura, aki a mérleg nyelvét sikerrel billentette a moszkvai fiú irányába. Sirotkin 2013 óta dolgozik a Matteucci menedzsmenttel, és remek munkát végezhettek, ha ennyire kiválóan mutatkozhatott be a Williams tesztjén.

    Kubica oldaláról nézve a történetet, ő egy csodálatos visszatérési kísérletet tudhat magáénak, a Forma-1-be. Annak ellenére, hogy Nico Rosberg is megpróbált mindent azért, hogy a lengyelé legyen a Williams versenyülése, feltehetően azért csak befolyásolhatták a sérülései is, hogy mégsem tudott újra teljes szezonos pilótává válni.

    Először a Renaultnál próbálkozhatott, de ők Carlos Sainzot igazolták le, aztán jöhetett a Williams. Az igazán sajnálatos az, hogy Kubica mindkét alakulathoz úgy érkezett, hogy mentálisan és fizikailag is a topon volt. Ennek ellenére most már csak egy B terve maradhatott. És ez pedig nem más, mint hogy a Mercedes gyári pilótája legyen: a DTM-ben!

    A lengyel nem először tesztelhette a német túraautót, íme egy régebbi 2013-as videó az eseményről. Akkor is már kiemelte, hogy kifejezetten előnyös, hogy itt helye is van a sérült keze miatt.

  • A DTM 2018-ban a SAT.1-re megy!

    A DTM 2018-ban a SAT.1-re megy!

    Új partnere lett a DTM-nek, a német SAT.1 lesz az exkluzív televíziós partnere a német túraautó bajnokságnak, Németországban. A rajongók így nem maradnak a sorozat nélkül, és továbbra is szabadon fogható csatornán lesz követhető a széria. A versenyeket a már bevezetett „ran” sportmárkájuk alatt kell majd keresni. Az ITR üzletért felelős igazgatója, Achim Kostron így nyilatkozott:
    „Örülünk, hogy egy ekkora tévés partnerrel dolgozgatunk. Ez is mutatja a széria erősségét. A SAT.1 egy tökéletes adó a DTM-nek illetve a szériánkban induló prémiumgyártóknak, mint az az Audi, BMW és Mercedes. Együtt egy innovatív is attraktív tévéműsort akarunk előállítani.”

    A SAT.1 a legnagyobb műsorszolgáltatója a ProSiebenSat.1 Csoportnak, akik Münchenben székelnek. A csoport egyike a legsikeresebb független európai médiavállalkozásoknak. A konszern sikerrel ülteti át az erős tévés hálózatát digitális platformokra, ami a DTM tartalmaknak is szélesebb portfóliót jelent, és további digitális megjelenést. Az ITR és a 7Sports közötti szerződés két évre szól, utóbbi szervezet is a ProSiebenSat.1 Group része.

    A SAT.1 komolyan készül az élő adásokra szombat és vasárnapokon is, a program része lesz egy 30 perces felvezető műsor, de a leintés után is 15 perc lesz a háttér történetekre, elemzésekre és interjúkra. Az időmérő edzések is nyomon követhetőek lesznek élő stream formájában a ran.de-n, vagy a „ran” appon keresztül.

    Az, hogy kikből áll majd a „ran” csapata, akik a pályákra is ellátogatnak majd, a SAT.1 egy távolabbi időpontban hozza a nyilvánosságra. A 2018-as DTM szezon Hockenheimben kezdődik majd május 4-6 között, és 10 versenyhétvége lesz majd. A napokban véglegesíti és publikálja majd az ITR a végleges versenynaptárát a DTM-nek.

  • Alakul már a 2018-as DTM naptár is, még nem fix a Hungaroring

    Alakul már a 2018-as DTM naptár is, még nem fix a Hungaroring

    Elsőként általában a Forma-1, a sportkocsi világbajnokság, majd a FIA világbajnokságok foglalják a következő év versenyhétvégéit, ezután jön legtöbbször a DTM. 2018-ban 10 hétvégére 20 versenyt terveznek, de jelen pillanatban még nincs teljesen készen a németek versenynaptára. Ennek ellenére a Motorsport-Total.com már pár részletet kiderített.

    Egyes tradícióihoz ragaszkodik a széria, másokkal szakít: ahogy eddig is, kétszer látogatnak el majd Hockenheimbe. A szezonzárót ide tervezik, 2018. október 13-14-re, ugyanakkor a május eleji indulás már nem biztos, így nem itt lenne a szezon kezdete. Elviekben a móka két héttel korábban kezdődhet majd, de még nem eldöntött, hogy az első két versenynek melyik pálya lehet majd a helyszíne.

    Eredetileg, Imolába tervezték ezt, április 21-22-ére, de ilyen rövid idő alatt nem sikerült ezt tető alá hozni. Ennek ellenére már jövőre Itáliába tart a sorozat. Nyáron, augusztus 11-12-én lennének futamok Misanoban, és a DTM szervezői bíznak is benne, hogy jó lenne az időpont a német turistáknak is, a Rimini környéki nyaralásokra alapozva, az Adriánál.

    Az igazi meglepetés azonban az lehet, ha visszatér a DTM Angliába. A DTM vezér Gerhard Berger mindig is azt hangoztatta, hogy a szériáját „oldschool” pályákra vinné, így jön szóra akár Donington vagy Brands Hatch. Ugyanakkor 2019-től akár a portugál Estoril is beszállhat a keringésbe.

    Ami jelenleg fixnek tűnik, az Norisring (június 23-24), Zandvoort (július 14-15), Nürburgring (szeptember 8-9) és Spielberg (szeptember 22-23) időpontjai, illetve a szezonzáróé, Hockenheimben. Oroszország úgy tűnik, hogy elbukott, és még két helyszínt kell véglegesíteni: egyik a hungaroringi verseny június elején, illetve a lausitzringi forduló május 19-20-án. Utóbbinál a problémát leginkább az okozza, hogy a DEKRA mint szponzor kiszállt az ottani buliból.

    Pontosabb, és akár végleges versenynaptár a FIA következő, decemberi ülése után várható.

  • Nő az esélye egy közös DTM/Super GT nemzetközi bajnokságnak

    Nő az esélye egy közös DTM/Super GT nemzetközi bajnokságnak

    A DTM és a Super GT bajnokság főnökei is a Motegiben tartott szombati bemutató után úgy látják, hogy nagyot léptek előre azért, hogy létrehozzanak egy közös interszériát. Ilyen jellegű terveket már 2 éve is bejelentettek, akkor úgy indult a dolog, hogy pár versenyen a DTM autói is indultak volna Super GT-sek versenyein, aztán ebből született meg 2017 év elejére a kombinált „Class 1” néven ismert szabályrendszer.

    Az újabb löketet a két bajnokság egyesítéséhez a Mercedes DTM-ből történő kiválása okozta, ezután a megrekedt tárgyalásokat újult erővel folytatták a Super GT-sekkel. A német széria szezonzáróján Hockenheimben múlt hónapban demóztak a Lexussal illetve a Nissan GT500-assal, ez volt az első lépés ahhoz, hogy megerősítsék a közeledési szándékaikat.

    Szombaton három DTM autó csatlakozott a Super GT-s masinákhoz, egy második demózás helyszíne azonban már a japánok szezonzáróján, Motegiben került sor. Loic Duval, Maro Engel és Augusto Farfus képviselte az Audit, a Mercedest és a BMW-t, hozzájuk csatlakozott Heikki Kovalainen (Lexus), Ronnie Quintarelli (Nissan) és Tomoki Nojiri (Honda). Mivel a Honda nem utazott el Hockenheimbe, ez az első alkalom, hogy mind a hat márka képviselte magát a pályán egy bemutató erejéig.

    A Super GT elnöke, Masaaki Bandoh elhintette, hogy egy kombinált verseny lehet a következő lépés a két bemutató után, miközben folyik tovább a munka azon, hogy összehozzák a szabályrendszerüket a DTM-ével:

    „Egy szívmelengető pillanat volt, amikor a Nissan GT-R és a Lexus LC500-as felsorakozott a három DTM autó mellé Hockenheimben. Ma, hat autó ment együtt, ez is egy érzelmes pillanat. Azt hiszem, hogy az eddigi távolság Európa, a DTM, a Super GT és Japán között csökkent. Az, hogy ezeket az autókat összeraktuk, és elhoztuk a rajongóinknak, egy nagy lépés egy nemzetközi bajnokság felé.”

    Gerhard Berger, az ITR (DTM promóter) elnöke hozzátette: „Most Bandoh elnök úrral nem csak arra törekszünk, hogy elmélyítsük a barátságunkat, hanem közös szabályrendszert is létre kell hoznunk. Ha Japánban és Németországban is közös szabályrendszer alapján építenek versenyautókat, akkor az autók mindkét sorozatban versenyezhetnek, növelve ezzel is a résztvevő márkák számát, valamint csökkenti a költségeket is. Reméljük, hogy a végső célunkat is sikerül elérni, egy interszériát, ami megelégedéssel tölti el majd mindkét eddigi külön széria rajongóit.”

  • Nico Rosberg nem szeretne DTM-es csapatfőnök lenni

    Nico Rosberg nem szeretne DTM-es csapatfőnök lenni

    A Nico Rosberg édesapja, Keke által alapított DTM-es csapat, a Team Rosberg lett az idei bajnok a szériában. Nico azonban nem gondolkodik azon, hogy szerepet vállaljon a csapatnál.

    „Nem, nem vagyok érintett a DTM-es csapatban.” – mondta a 32 éves, visszavonult, regnáló F1-es bajnok.

    Azonban nagyra értékeli a csapat idei sikerét, és tetszett neki a szezonzáró, amin maga is jelen volt.

    „Nagyszerű volt. Nagyon sok embert láttam, akinek az én karrieremben is komoly szerepe volt, mikor a Team Rosbergnél versenyeztem F3-ban és Formula BMW-ben. Remek idők voltak, sok emlékkel.”

    Rosberg a Speed Weeknek azt is elmondta, hogy nem szeretne jelenleg vezetői szerepet, annak ellenére sem, hogy szóba hozták a Formula E-be tartó Mercedesszel.

    „Ez nem téma jelenleg.” – mondta a német. „De persze minden motorsportos lehetőséget átgondolok. Ez a szenvedélyem, különösen a Forma-1. Ezért is kommentáltam Japánban, és Robert Kubica menedzsmentjével dolgozni is remek kihívás. Minden tőlem telhető módon támogatom a visszatérését.”

  • Az Audi Sport kipróbálja Ferdinand Habsburgot is!

    Az Audi Sport kipróbálja Ferdinand Habsburgot is!

    Hat fiatal versenyzőnek ad lehetőséget az Audi Sport október 24-26 között, a Lausitzringen. Elég széles lesz a merítés, mert a WTCC-s Yann Ehrlacher mellett meghívták a GP2-ből Nick de Vriest, a dél-afrikai ADAC Formula 4 versenyző Jonathan Aberdeint, a japán F3-ból a spanyol Alex Palout, a Blancpain GT-ből Dries Vanthoort, és végül, de nem utolsósorban a Formula 3-ból Ferdinand Habsburgot.

    A srácok az Audi RS 5 DTM autóját vehetik majd kezelésbe, a referenciaidőt Nico Müller állítja majd fel a túraautózás világába vágyó tiniknek.

  • Az nevet, aki utoljára nevet: René Rast a DTM 2017-es bajnoka!

    Az nevet, aki utoljára nevet: René Rast a DTM 2017-es bajnoka!

    A DTM szezonzáró versenyén Tom Blomqvist és René Rast indulhattak az első sorból, míg büntetéseiknek köszönhetően a pontverseny két éllovasa, Mattias Ekström és Jamie Green csak a 14. és 15. helyről vághattak neki a futamnak.

    A DTM-ben újonc Rast a harmadik helyen állt a bajnokságban a start előtt, azonban kijött neki a lépés, noha nem volt egyszerű versenye; a rajtot követően visszaesett az ötödik helyre. Később aztán sorra előzte meg előbb Robert Wickenst, majd Lucas Auert, és máris Blomqvist és Wittmann nyomában volt.

    Az Audisok azonban később álltak ki a boxba, mint a BMW-sek. Ennek, és a többiek csatának eredményeképpen végül Marco Wittmann állt az élre, Rast pedig a második helyen vált, és ebben a sorrendben is intették le őket,

    Bár Green és Ekström is előreléptek az 5., illetve 8. helyre, ez számukra kevésnek bizonyult, és így nevető harmadikként Rastot avatták bajnokká. A német versenyző második helyezésének köszönhetően a bajnoki pontversenyben három ponttal előzte meg Ekströmöt és hattal Greent.

    A bajnokság végeredménye
    1 Rene Rast 179 p
    2 Mattias Ekstrom 176 p
    3 Jamie Green 173 p
    4 Mike Rockenfeller 167 p

    A csapatbajnokságban az Audi Sport Team Rosberg, a gyártók közt pedig az Audi zárt az élen.

  • Jamie Green nyert tegnap, de a két bajnoki éllovas rajtbüntetéssel kezdheti az utolsó futamot

    Jamie Green nyert tegnap, de a két bajnoki éllovas rajtbüntetéssel kezdheti az utolsó futamot

    A DTM szezonzáró hétvégéjének első versenyén, szombaton, Timo Glock rajtolhatott az élről, Maxime Martin és Jamie Green elől, miközben Mattias Ekström csak a 10. helyre tudott kvalifikálni.

    Glock jól rajtolt, miközben Green gyorsan megelőzte Martint. Glock egy ideig tartotta az első helyet, azonban a 36. körben Green őt is megelőzte, bár nem ment simán a manőver, össze is ért a két autó. Az esetet vizsgálni is kezdte a versenybíróság.

    A boxkiállások időzítése azonban Rockenfellernek kedvezett, így ő is Glock elé tudott kerülni.

    Végül Green megnyerte a versenyt Rockenfeller és Glock előtt, miközben a bajnokság éllovasa, Ekström csak a 11. helyen ért célba, így nem szerzett pontot.

    A verseny után a bajnoki címért csatázó két versenyző, Ekström és Green is büntetést kaptak, így a szezon utolsó versenyét, vasárnap, előbbi 5, utóbbi versenyző pedig 10 rajthelyes büntetéssel kezdheti majd meg.

    A svéd versenyző a Maro Engellel szembeni egyik manőverét találták túl erőszakosnak, míg Green esetében azt kifogásolták, hogy nem hagyott Glocknak elég helyet, mikor igyekezett megelőzni őt.

    Egyetlen versennyel a vége előtt 172 pontjával Ekström vezeti a bajnokságot, a 163 pontos Green, a 159 pontos René Rast és a 152 pontos Rockenfeller előtt, akik matematikailag még mind bajnokok lehetnek.

    A szezonzáró versenyre ma, 15.13-kor kerül majd sor.

    [poll id=”32″]

  • Sebastian Vettel is a DTM szezonzárón van, és az öccsének is szurkolt

    Sebastian Vettel is a DTM szezonzárón van, és az öccsének is szurkolt

    A szezonzáró DTM, F3 és Audi TT Cup hétvégére Hockenhemben került sor, és ha már öccse, Fabian a TT-ben versenyez, Sebastian Vettel is kilátogatott a helyszínre.

    Vettel jól ismeri a DTM-es arcokat, hiszen sok az összefonódás az F1-gyel, de emellett persze testvérének is szurkolt.

    Audi TT cup Sebastian Vettel,
    Fotó: Audi AG

    Sebastian a Sport 1 televíziónak elmondta, hogy furcsa nézőként jelenlenni egy versenyhétvégén, örül, hogy testvérét támogathatja.

    Fabian elsődleges tanácsadója minden esetben a bátyja, akivel versenyek után telefonon mindig egyeztet.

    Fabian idei utolsó versenye azonban eléggé balszerencsésen alakul, erről ide kattintva olvashatsz.

     

  • Kovalainen Lexus bemutatója a DTM fináléban

    Kovalainen Lexus bemutatója a DTM fináléban

    A jövőben a két sorozat közötti várható kapcsolódás részeként a Lexus és a Nissan Super GT autókat fog versenytempóban pályára küldeni a DTM záró hétvégéjén Hockenheimben, miközben a német bajnokságban futó gépek hasonló programot teljesítenek majd a novemberben Motegiben megrendezendő Super GT döntőjében.

    Kovalainen, a Super GT sorozat GT500 kategória 2016-os bajnoka egy Lexus LC500-ot fog vezetni, míg az olasz Ronnie Quintarelli egy Nissan GT-R-t.

    „Ez egy tökéletes lehetőség felhívni a közönség figyelmét a japán Super GT autókra” – mondta az egyszeres F1 futamgyőztes (2008 Hungaroring – a szerk.) Kovalainen.

    „Most először lépek európai versenypályára mióta 2013 végén elhagytam a Formula 1-et. A DTM jól ismert Japánban és nagyon sok hasonlóságot mutat a Super GT-vel – izgalmas hétvége lesz mindannyiunk számára.”

    Kovalainen és Quintarelli számára 30 perces elfoglaltságot jelent az esemény pénteki napján, ezután szombaton és vasárnap 15 perces futamot teljesítenek.

    Quintarelli hozzátette: „Nagy megtiszteltetés, hogy vezethetem a Nissant, ezzel együtt képviselhetem a márkát Hockenheimben. A Super GT egy csodálatos versenysorozat, és így lehetőségünk van bemutatni autóinkat Európában.”

    A DTM sorozat főnöke, Gerhard Berger ezt a kezdeményezést „erős jelnek” titulálta a DTM jövőjére nézve, mivel a munka a két bajnokság közös szabályainak kidolgozásában folytatódik majd tovább.