Kategória: DTM

  • Már csak egy hely kiadó a DTM 2018-as rajtrácsán!

    Már csak egy hely kiadó a DTM 2018-as rajtrácsán!

    Tavaly 18 versenyzőre és versenyautóra szűkült a német túraautó bajnokság, tehát a DTM rajtrácsa. Annyiban is különleges lesz ez az év, hogy már ismert, hogy a Mercedes kiszáll a szériából, így a versenyzőiknek mindenképp iparkodniuk kell, hogy jól teljesítsenek, mert ennél a márkánál biztosan a DTM-ben már nem lesz folytatás.

    Az Audi és a BMW már korábban véglegesítette a rajtfelállását, hiányzik például Ekström, de érkezett a helyére a feltörekvő holland tehetség Frijns. Papíron már csak egy hely kiadó a Mercedesnél, de a feltételezések szerint arra a helyre újra Daniel Juncadella ülhet majd be.

    Így néz ki tehát a majdnem végleges 2018-as DTM mezőny:

    Audi René Rast
    Jamie Green
    Mike Rockenfeller
    Nico Müller
    Loic  Duval
    Robin Frijns
    BMW Marco Wittmann
    Timo Glock
    Bruno Spengler
    Augusto Farfus
    Joel Eriksson
    Philipp Eng
    Mercedes Lucas Auer
    Gary Paffett
    Paul di Resta
    Edoardo Mortara
    Pascal Wehrlein
    TBA
  • Hivatalos: Wehrlein visszatér a DTM-be

    Hivatalos: Wehrlein visszatér a DTM-be

    Pascal Wehrlein, a Mercedes által protezsált korábbi német túraautó bajnok versenyző visszatér korábbi sikereinek helyszínére.

    Wehrleinnak az Alfa Romeo Sauberrel való egyezsége miatt nem maradt helye a svájci központú istállónál, miután az olasz márka a jelenlegi generáció egyik legnagyobb tehetségét, a Forma-2 2017-es bajnokát, Charles Leclercet szerződtették a 2018-as évre.

    Marcus Ericsson helye erős anyagi hátterének köszönhetően nem került veszélybe, míg Wehrlein nem tudott komoly szponzorokat felsorakoztatni, így távozni kényszerült a Forma-1-ből.

    Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban elmondta, nem hagyják elkallódni 23 éves Wehrleint, és tartalékversenyzői szerepet kínálnának neki 2018-ra a Forma-1-ben.

    A fiatal versenyzőnek azonban szüksége volt egy olyan sorozatra, ahol formában tarthatja magát, a Mercedesnél versenyző Maro Engel DTM-ből való távozásával pedig megnyílt előtte a német sorozatba való visszatérés lehetősége.

    Engel idén már minden erejével a Formule E (és a GT) sorozatra koncentrálna, helyére Wehrlein mellett Daniel Juncadella és Maximilian Gunther is eséllyel pályáztak.

    “Szeretnék ismét a DTM mezőnyének tagja lenni, főleg, hogy ez a Mercedes-AMG utolsó éve a sorozatban” – mondta Wehrlein.

    Mint ismeretes, a Mercedes 2018 végén kiszáll a túraautózásból, és Engelhez hasonlóan a Formula E sorozatra fordítja erőforrásait.

    A 23 éves Wehrlein 2015-ben a DTM bajnoka lett harmadik kísérletére, amely eredményének köszönhetően kipróbálhatta magát a királykategóriában is. A német jól mutatkozott be a Forma-1-ben olyan kiscsapatoknál, mint a Manor vagy a Sauber, és csak ő tudott nekik pontokat szerezni. Ennek ellenére a Saubernél nem volt maradása, mert a Ferrari támogatott Formula 2 bajnoknal, Charles Leclercnek kellett helyet szorítani, neki pedig már sehol másutt nem találtak szabad ülést a 2018-as F1-es mezőnybe.

    Így nyilatkozott erről Pascal Wehrlein: „Remek emlékeim vannak a DTM-ből, de nem csak a bajnoki címem miatt még 2015-ből, hanem mert remek volt a csapatszellem, és sokat megtapasztaltam a srácokkal. A Forma-1-es időszakom alatt is figyeltem a DTM versenyeit, sőt voltam is pár versenyen látogatóban, és támogatni a csapatot. Sok minden változott a DTM-ben, mióta az utolsó éles versenyemen voltam itt 2015-ben Hockenheimben a szezonzárón. Szeretem ugyanakkor a kihívásokat, és nagyon várom már hogy az új autónkkal a pályára gördüljek. Jöhetne már hamarabb az első teszt!”

    A Mercedes videóanyaggal is készült Wehrlein visszatérésére:

    https://twitter.com/MercedesAMGDTM/status/961177863847383040

  • Maro Engel is otthagyja a DTM-et, marad neki a Formula E-re és a GT

    Maro Engel is otthagyja a DTM-et, marad neki a Formula E-re és a GT

    Engel lépése várható volt, mert a DTM és a Formula E versenynaptára ütközött, így a német versenyző a Mercedes jelenlegi elektromos versenyautós partnere, a Team Venturi mellett döntött. A 32 éves versenyző tavaly tért vissza a német túraautós szériába, ahol már állandó szereplő volt 2008 és 2011 között. Moszkvában nyert, és 15. lett a bajnokságban.
    „A DTM-ben először csak kisebb eredményeim voltak, majd tavaly jó irányba haladtunk, és lett egy remek győzelmem Moszkvában. Köszönöm a csapatnak, amiért ezt lehetővé tették. Köszönöm mindenkinek, ez egy remek időszak volt. Kér, hogy a Formula E és a DTM versenynaptára ennyiszer ütközik ebben a szezonban. Figyelembe véve a jövőmet, úgy döntöttünk, hogy csak a Formula E-re és a GT versenyzésre koncentrálok 2018-ban.”

    Ulrich Fritz, a Mercedes AMG vezére méltatta Engel eredményeit:
    „Maro fontos tagja volt a csapatunknak tavaly a DTM-ben, és megmutatta milyen remek versenyző, hiszen nyert Moszkvában. Idén teljes mértékben elkötelezett a Formula E felé, illetve a privát sportautós programunk iránt. Ő egy komplett versenyző, gyors bármilyen versenyautóban, így tudom, hogy sikeres lesz akár egy Formula E, vagy egy GT járgányban.”

    A Mercedes AMG DTM-es kiszállása miatt év végén pár versenyző arra kényszerül, hogy új lehetőségek után nézzen, Engel is elhagyja őket, ahogy Robert Wickens is az IndyCarba igazolt. Paul di Resta az egyik jelölt volt a Williams versenyülésére, Gary Paffett pedig egyre inkább érdeklődik a Formula E iránt. Ők feltehetően maradnak a stuttgartiak utolsó DTM-es szezonjában, ahogy Lucas Auer is, aki jó ideig tavaly harcban volt a bajnoki címért. Engel Team Venturis csapattársa Edoardo Mortara azonban feltehetően marad a Mercedesnél, miután az Auditól igazolt át 2016-ban, és egy szerény szezont tudhat maga mögött.

    Pascal Wehrlein, – 2015 DTM bajnoka lehet a nagy visszatérő, akit kitettek a Saubertől a Forma-1-ben, illetve a korábban is a Mercedesnél versenyző Daniel Juncadella.

  • Robin Frijns kerül Ekström helyére az Audi DTM-hez!

    Robin Frijns kerül Ekström helyére az Audi DTM-hez!

    A 26 éves holland pilóta eddig is része volt az Audi privát csapatos programjának évek óta, és tavaly megnyerte a Blancpain GT Seriest a WRT által felkészített Audi R8-assal. Frijns már 2013-ban tesztelhetett DTM autóval, most azonban a kétszeres bajnok Ekström helyére érkezik, aki kiszállt a német túraautó bajnokságból, és már csak a rallycross világbajnokságra koncentrál a jövőben.

    Frijns-szel kiegészülve teljes az Audi névsora: a regnáló bajnok René Rast mellett marad tovább a kötelékben Nico Müller, Jamie Green, Loïc Duval és Mike Rockenfeller is. Arról még nincs döntés, hogy melyik versenyző hova kerül a három Audis csapatnál.

    Az Audi motorsport főnök Dieter Gass viszont elégedett: „Robin már 2013-ban is jó benyomásokat tett ránk, és azóta sem felejtettük el őt. Az Audi R8 LMS volánjánál bizonyította a képességeit, jól dolgozik velünk a Formula E-ben, és a szimulátorban is. Azt, hogy akár egy újonc is beleszólhat a DTM bajnoki címéért folytatott harcba, bizonyította René Rast tavaly. Robinban remek lehetőségek rejlenek, és az Audinak remek a versenyzői felállása a 2018-as DTM szezonra. Ebben biztosak vagyunk.”

  • Mattias Ekström kiszáll a DTM-ből!

    Mattias Ekström kiszáll a DTM-ből!

    Ekström a Red Bull Hangar 7-esében Salzburgban jelentette be egy különleges élő bejelentkezés folyamán, hogy véget vet a spekulációknak a jövőjével kapcsolatosan. A svéd pilóta a tavalyi szezonban az újonc audis bajnok René Rast mögött végzett az összetettben, így nem sikerült neki az, hogy harmadszor is bajnoka legyen a DTM-nek.

    A versenyző 2001-ben mutatkozott be a német túraautó bajnokságban, így ezen karriere 17 évig tartott, melynek során végig az Audi pilótája volt. 2004-ben és 2007-ben hódította el a bajnoki címeket, 23 győzelmet szerzett, és 20 pole pozíciót. Ezzel Ekström a valaha volt legsikeresebb pilótája az Audinak a DTM-ben.

    A miértekről így nyilatkozott:
    „Nehéz megtalálni azt a pillanatot, hogy mikor hagyd abba. Néztem a fiammal a Verdák 3-at, és láttam, hogy Lightning McQueen szenved a pályán, és átfutott nekem is az agyamon az, hogy befejezzem? Aztán úgy éreztem, azért talán ne. Még nem akarok leállni, de több időt akarok tölteni a fiammal, és a családommal. Még azelőtt, hogy feltenné nekem a kérdést, hogy láthatna-e többet. Tudtam, hogy megoldást kell találnom, és úgy döntöttem, hogy már csak egy bajnokságban leszek érdekelt. Tudom, hogy bajnokesélyes voltam, amikor a zárófutamra mentünk Hockenheimbe és végül amikor második lettem, akkor azt mondtam, hogy újra visszajönnék, és megpróbálnám újra. Teltek a hetek és a hónapok, és magam is rácsodálkoztam arra, hogy mit is akarok igazán, hiszen nincs még 20 évem versenyezni. Beszéltem erről a családommal, a barátaimmal, majd Dieter Gasszal, és úgy határoztam, hogy itt az idő, hogy a DTM-nek búcsút intsek, és tovább álljak. Ez egy nagyon nehéz döntés volt nekem, mert a szívem egy része mindig is a DTM-ért dobogott, de azt hiszem, hogy az emberek meg fogják érteni a döntésemet. Holnaptól csak a rallycross programomra fogok koncentrálni, ahol az Audi továbbra is velem lesz, sőt kiterjeszti a támogatását, valamint a Red Bull-t is továbbra is magam mellett tudhatom majd.”

  • Nagy a nyomás a DTM-en, hogy új gyártókat találjanak

    Nagy a nyomás a DTM-en, hogy új gyártókat találjanak

    A Mercedes kiszáll a DTM-ből 2018 év végén, hogy beszállhassanak a Formula E-be, így marad az Audi és a BMW. Volt már egy hat éves korszaka a sorozatnak, amikor csak két márka futott, a Mercedes és az Audi, és régebbi specifikációjú autókkal tartották életben a szériát, miután akkor 2005-ben az Opel kiszállt. A BMW 2012-ben ugyan visszatért, de a DTM főnöke el szeretné kerülni azt, hogy hasonló cipőben kelljen járniuk a közeljövőben.

    A 2018-as tervekről így nyilatkozott Berger az Autosportnak:
    „Remélem, hogy találunk egy harmadik és negyedik gyártót legalább, akik illeszkednek majd a DTM világába. Egyeztetünk párral, de annyira még nem előrehaladott, hogy kijelentsük, hogy igen, máris van egy! Ez nem így működik. Komolyan dolgozunk rajta, nagy a nyomás, és ez most az elsődleges célunk.”

    Berger elárulta, hogy pozitívan áll a DTM jövőjéhez a Mercedes lelépése ellenére, és hisz abban, hogy a bajnokság elég erős ahhoz, hogy túléljen egy gyártó elvesztését:

    „Magam is optimista vagyok, de még számtalan megoldandó dolog lesz addig, amíg kijelenthetjük, hogy biztonságban vagyunk. Ami tiszta sor, hogy nem szabad, hogy egy versenysorozat végét jelentse az, ha egy gyártó távozik. A dolognak rajongókkal, csapatokkal és szervezőkkel együtt elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy kibírjanak egy ilyen visszaesést. Gyártók részvétele ugyanakkor nagyon is fontos egy sorozat életében. Ez ad biztonságot. Motorsport nem létezne gyártók elhivatottsága nélkül.”

    A DTM főnök ugyanakkor nem szeretné azt látni, hogy a gyártók határozzák meg, hogy miképp is kell egy szériát irányítani:
    „Ha egy gyártó megfogalmazza az elköteleződését, akkor természetesen azt is jelenti, hogy beleszólhat némileg a dolgok alakulásába. Ahogy a mottó is mondja: ha fizetsz, beszélhetsz! Ez elég érthető, de olykor nehézségeket is okoz. Minden gyártó a saját szemüvegén keresztül nézi a világot, és a saját előnyeit helyezné előtérbe. Egyrészt a gyártóknak örömüket is kell lelniük a verseny-előírásokban, másrészt az önzőségüket háttérbe kell szorítaniuk ahhoz, hogy sikeres legyen az egész széria. Ez egy nagyon pengeélen táncoló dolog, ami elég nehéz néha, sőt nagyon is az időnként!”

  • Napi retró: Amikor Schumacher a DTM-ben versenyzett

    Napi retró: Amikor Schumacher a DTM-ben versenyzett

    Még Forma-1-es karrierje előtt esett meg, hogy Michael Schumacher belekóstolt a DTM-be.
    1990-ben a szezonzáró hétvégén állt rajthoz, Hockenheimben, a Mercedesszel. Az esetre vélhetően Johnny Cecotto emlékszik leginkább.

    Történt ugyanis, hogy az utolsó versenyen Cecotto a bajnoki címre hajtott, a versenyen azonban összeakadt Schumacherrel. A venezuelai versenyző bajnoki címe így elúszott, a végső győztes Hans-Joachim Stuck lett.

    Schumi 1991-ben is rajthoz állt négy DTM futamon, ebből kétszer kiesett, valamint egy 25., és egy 14. helyet szerzett.

    Embed from Getty Images
    Embed from Getty Images
    Embed from Getty Images

  • Két új DTM-pilótát jelent be a BMW Motorsport

    Két új DTM-pilótát jelent be a BMW Motorsport

    2018-ban a bajor prémiumgyártó ismét hat pilótával száll versenybe a Német Túraautó Bajnokságban (DTM), a távozó Maxime Martin és a tisztán elektromos formaautóba átülő Tom Blomqvist helyét pedig a BMW M4 DTM volánjánál két házon belüli növendék, Joel Eriksson és Philipp Eng foglalja el.

    2017. december 15-én a BMW megtartotta hagyományos évértékelő gálaestjét, amelyen a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt részletesen bemutatta a márka jövő évre előirányzott versenyprogramját. Miközben a 2018-as esztendő legnagyobb premierjeként a vadonatúj fejlesztésű BMW M8 GTE versenyautó az FIA World Endurance Championship hosszú távú futamain, az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship megmérettetésein és az ikonikus Le Mans-i 24-óráson is rajthoz áll, a bajor prémiumgyártó a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) ismét abszolút győzelemre tör, a tisztán elektromos formaautókat rajtrácsra állító FIA Forma-E futamain pedig a 2018/2019-es szezonra készül.

    „Motorsport-programjának stratégiai átszervezésével a BMW Group rendkívül ütőképes portfólióval vág neki a 2018-as idénynek. Célunk, hogy a BMW M divízióval és a BMW i almárkával egyaránt győzelmeket arassunk, miközben a négykerekű versenysportok élmezőnye egyre intenzívebben járul hozzá innováció-, teljesítmény- és hatékonyság-fejlesztési munkálatainkhoz. Nagy várakozásokkal tekintünk a jövő évre. A DTM-ben izgalmas új kihívások elé nézünk, a BMW M8 GTE versenyautó rajthoz áll a legendás Le Mans-i 24-óráson, év végén pedig már hivatalos gyártóként szállunk versenybe a Forma-E ötödik szezonjában” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja a Münchenben rendezett gálaesten.

    2018-ban a BMW Motorsport a 2012-es visszatérése utáni hetedik szezonjára készül a Német Túraautó Bajnokságban (DTM), amelyben ezúttal is két istálló három-három BMW M4 DTM versenyautóját gurítja rajtrácsra. A kétszeres DTM-bajnok, Marco Wittmann, az egykori Forma-1-pilóta, Timo Glock és a BMW M6 GT3 versenyautót is vezető Augusto Farfus továbbra is Stefan Reinhold BMW RMG csapatát erősíti, a BMW RBM csapatban azonban jövőre két új arcot köszönthetnek a rajongók: a sorozat 2012-es bajnoka, Bruno Spengler mellett az osztrák születésű Philipp Eng és a svéd Joel Eriksson ülhet volán mögé. A 27, illetve 19 esztendős reménységek a tehetséggondozó programként futó BMW Motorsport Junior Program jelenlegi legígéretesebb újoncaiként debütálnak a DTM-ben.

    „A Német Túraautó Bajnokságban rendkívül fontos a folytonosság és a széleskörű tapasztalat, a 2018-as idénynek azonban új lendülettel kívánunk nekivágni. Köszönöm Maxime Martin-nek a kiváló együttműködést és az öt éven át, közösen elért sikereket! Martin jövőre a BMW Motorsport családján kívül folytatja karrierjét. Tom Blomqvist a BMW Motorsport másik nagyszerű pilótája, António Félix da Costa mellett folytatja a Forma-E-ben, ahol minden kétséget kizáróan az élbolyban képvisel majd minket. A BMW M4 DTM volánjánál két újoncot köszönthetünk, Philipp Eng és Joel Eriksson személyében, akik kimagasló teljesítményükkel a fiatal utánpótlás tavalyi versenypályás tesztjein rendkívül erős benyomást tettek ránk. Biztos vagyok benne, hogy élesben is megállják majd a helyüket a BMW M4 DTM versenyautó volánja mögött. Marco Wittmann szezonzárón aratott futamgyőzelme után újabb lendülettel vágunk neki a jövő évi felkészülésnek” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

    „Amikor bekerültem a BMW családjába, egyértelmű célom volt, hogy eljussak a DTM-ig. Fantasztikus érzés, hogy sikerült, nagyon várom már a közös munkát a BMW RBM csapat színeiben. Tekintve, hogy a Forma-3-ból ülök át a sorozatba, a BMW M4 DTM versenyautó kezelése nem ismeretlen számomra. Szerintem gyorsan bele fogok rázódni” – nyilatkozta Joel Eriksson.

    „Még most sem tudom elhinni, hogy 2018-ban a BMW gyári DTM-pilótája leszek. A Német Túraautó Bajnokság évek óta velem van, hiszen hosszú ideje a sorozat betétfutamain versenyzek. Mindig is az volt az álmom, hogy egyszer egy DTM-versenyautót vezessek. A BMW M4 DTM tesztelésével ez az álmom valóra vált, és egyszerűen hihetetlen, hogy jövőre gyári pilóta lehetek. Felértem a BMW Motorsport portfóliójának csúcsára. Semmi kétségem afelől, hogy hatalmas kihívások elé nézek, de ahogy mondani szokás, gyakorlat teszi a mestert” – tette hozzá Philipp Eng.

  • Végleges 2018-as DTM naptár: a Hungaroringre júniusban jönnek!

    Végleges 2018-as DTM naptár: a Hungaroringre júniusban jönnek!

    Visszatér jövőre a DTM angol földre, és Brands Hatch lesz a a helyszíne, pedig volt szó a Donington Parkról is. Hivatalosan is megerősítésre került ezzel a 2018-as német túraautós bajnokság versenynaptára is. Ami még érdekesség a brit pályával kapcsolatban, hogy a teljes pályát használják majd, és nem azt az Indy konfigurációt, amin 2006 és 2013 között robogott a széria.

    Mivel a brit forduló kapta az augusztus közepét, ezért az eredetileg erre az időpontra tervezett olasz verseny Misanoban csúszik augusztus végére. Az Adriai-tenger melletti pálya 2010-ben rendezett utoljára DTM futamot. A szezon szokás szerint Hockenheimben kezdődik és végződik, és marad 2018-as helyszínként a Hungaroring, a Norisring, Zandvoort, a Nurburgring és a Red Bull Ring.

    A 2017-es naptárból egyedül a moszkvai versenyhétvége került ki, és Gerhard Berger, a széria promótereként elégedett a végeredménnyel:”Öt rendezvényünk lesz Németországban, és öt másutt, ezzel is erősíti a DTM a nemzetközi jelenlétét, anélkül, hogy elfelejtené a német gyökereit. Az angol és az olasz piac fontos a prémium autógyártóinknak, így az Audi, BMW és Mercedesnek is. Annak is örülök, hogy annak ellenére vissza tudunk térni a Lausitzringre, hogy eladták a pályát. Az új tulajdonos a DEKRA régóta a partnerünk, és biztosak vagyunk benne, hogy a kelet-német DTM rajongók is visszavárják a látványos túraautókat.”

    2018-as DTM versenynaptár: 
    május 5-6 Hockenheim
    május 19-20 Lausitzring
    június 1-3 Hungaroring
    június 23-24 Norisring
    július 14-15 Zandvoort
    augusztus 11-12 Brands Hatch
    augusztus 25-26 Misano
    szeptember 8-9 Nurburgring
    szeptember 22-23 Red Bull Ring
    október 13-14 Hockenheim

  • Maxime Martin elköszön a BMW-től

    Maxime Martin elköszön a BMW-től

    A 31 esztendős belga pilóta versenyzői karrierje 2018-tól új irányt vesz, a Spa-Francorchamps tavalyi 24-órás futamának győztese öt év után teszi le a BMW Motorsport trikolor-csíkos overállját.

    2018-tól Maxime Martin már nem a BMW Motorsport színeiben gurul fel a világ versenypályáinak rajtrácsára. A 31 esztendős belga pilóta, aki 2013-ban a bajor prémiumgyártó tengerentúli privát csapatában, a BMW RLL istálló versenyautójában tűnt fel, 2014-ben gyári pilótaként már a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) versenyzett. A sorozat hatvannégy megmérettetésén Maxime Martin összesen három futamgyőzelmet és tíz dobogós helyezést zsebelt be, háromszor indult pole pozícióból, négy idényét pedig két abszolút hetedik (2014-ben és 2015-ben) és két abszolút nyolcadik helyen (2016-ban és 2017-ben) zárta.

    Martin a GT versenyosztályban is sikert sikerre halmozott, eddigi versenyzői pályafutásának fénypontja minden kétséget kizáróan a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett tavalyi 24-órás futam abszolút arany trófeája, amelyet csapattársai oldalán a BMW M6 GT3 versenyautó volánjánál nyert el.

    Maxime Martin
    Fotó: Tóth Zsombor

    „A BMW Motorsport teljes családja nevében köszönöm Maxime Martinnak az elmúlt öt évben nyújtott alázatos munkáját, kitartását, elköteleződését és teljesítményét” – nyilatkozta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Martin megmutatta, hogy egy privát csapat versenyautójából is be lehet kerülni a gyári pilóták közé, mi pedig időről időre ámulattal figyeltük, milyen könnyedén vált a DTM és a GT technika között. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve!” – tette hozzá.

    „A BMW-nél töltött idő csodálatos hét év volt, egy valóra vált álom. Mielőtt gyári pilóta lettem, két éven át a privát Marc VDS Racing csapat pilótájaként versenyeztem, ugyancsak egy BMW volánja mögött. Hatalmas sikereket értünk el együtt: futamgyőzelmek és dobogós helyezések a DTM-ben, abszolút győzelem a Spa-Francorchamps 24-órás megmérettetésén és ezüstérem a nürburgringi 24-óráson. Óriási köszönettel tartozom Jens Marquardt-nak, Adam Bakernek és Rudi Dittrich-nek, akik hittek bennem öt évvel ezelőtt és felkínálták nekem a gyári pilóták közé vezető utat. Úgy hiszem, e lehetőség nélkül most minden más lenne. Időről időre ugyanakkor új kihívások elé kell néznünk, ezért úgy döntöttem, itt az ideje váltani. Várakozással tekintek az előttem álló időszakra, de mindig örömmel gondolok vissza a BMW-nél töltött időre. Köszönöm mindenkinek, aki a részese volt!” – mondta Maxime Martin.