Kategória: DTM

  • Mattias Ekström a DTM szezonnyitóján búcsúzik

    Mattias Ekström a DTM szezonnyitóján búcsúzik

    Mattias Ekström ott lesz Hockenheimben a DTM szezonnyitón egy extra Audi RS 5 DTM autóval, és gyakorlatilag búcsúzik a rajongóitól, így az ingolstadtiak hét autóval indulnak majd ezen a versenyhétvégén.

    A svéd pilóta 17 szezon és 2 bajnoki cím után jelentette be, hogy nem indul többé a DTM-ben, és a továbbiakban az Audi WRX programjára koncentrál. Az Audi Sport azonban 7 autót indít majd, ebből hatan teljes szezont futnak majd, és egy extra Audit készítenek fel a Team Abt Sportsline emberei. Ekström nem tesztelte még az RS 5 DTM 2018-as szabályzás szerint módosított változatát, amely 30%-kal kevesebb leszorítóerőt biztosít.

    Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője így nyilatkozott:
    „Mattias mindig is nagyon gyorsan alkalmazkodott egy új autóhoz. Biztos vagyok benne, hogy az utolsó versenyén nem fogja összetörni. Ennek ellenére a mottója továbbra is érvényes lesz, mely szerint: Menj gyorsan, vagy menj haza!”

    Ekström is készül:
    „Azt hiszem, hogy több autogramot kell majd kiosztanom, mint egyébként egy teljes szezonban, de ennek örömmel fogok eleget tenni. Csodálatos, hogy az Audi lehetővé teszi ezt nekem. 17 felejthetetlen év után nagyon nehéz döntés volt az, hogy nem versenyzem többé a DTM-ben. Az egyik legérzelmesebb nap volt a karrieremben, amikor bejelentettem, Biztos vagyok benne, hogy lesz pár libabőrös pillanat majd Hockenheimben is, de már most hihetetlenül várom.”

    Gass hozzátette:
    „Mattias télen döntötte el, hogy befejezi a különleges DTM karrierjét. Azt is elmondta ugyanakkor, hogy szeretne valamilyen formában a DTM-es rajongóitól is búcsút venni. Ebből az ötletből született meg ez a dolog. Azt hiszem, hogy neki, a DTM rajongóinak, és az Audinak is ez egy remek lehetőség, hogy még egyszer láthatjuk a rajtrácson Hockenheimben. Volt némi nehézség, de sikerül végül egy hetedik Audi RS5 DTM-et is a pályára küldenünk.”

  • A DTM bajnok indul majd a WTCR nürburgringi fordulóján egy Audival!

    A DTM bajnok indul majd a WTCR nürburgringi fordulóján egy Audival!

    René Rast, a DTM címvédője indul majd a Nürburgringen szabadkártyával a WTCR-ben és egy Audi RS 3 LMS-t vezethet majd, amelyet a Team WRT készít fel. Rast érthetően örül a lehetőségnek:
    „Az, hogy a túraautózás világának a legjobbjaival találkozhatok, fantasztikus. Várom már, hogy négy világbajnok és a többi bajnok ellen küzdhessek.”

    Az Eurosport Events részéről François Ribeiro is egyértelművé tette, hogy elégedett, hiszen René indulásával megtörténik hogy a 2017-es WTCC, TCR International Series és DTM bajnok is egy mezőnyben indul:
    „Megtiszteltetés, hogy René Rast indul a WTCR német fordulóján. Az ő indulása is csak növeli a már amúgy is szuper versenyképes mezőnyünk értékét. Ez lesz az első alkalom, hogy a három túraautó óriás bajnokai találkoznak, ami egy remek üzenet a túraautózás világa szerelmeseinek.”

    A 31 éves pilóta rendszeresen indul a Nürburgringen, és idén igazán nem fog ráérni azon a hétvégén, mert a 24 órás versenyen is indul majd, de ott már egy Audi R8 LMS-sel. Az Audi részéről Chris Reinke nyilatkozott:
    „René a GT3-as sportautónkkal indul, de kipróbálja magát a FIA WTCR-ben is. Ezzel is kiterjedtebb lesz az audi Sport privát versenyprogramja ezen a kiemelkedő eseményen, amelyet a 24 órás futam árnyékában futnak le, így ez egy újabb szenzáció lesz.”

    A német versenyhétvége, amely a Nordschleifén is fut, majd május 10-12-én kerül megrendezésre.

  • A Red Bull és a BWT is kiszáll a DTM-ből

    A Red Bull és a BWT is kiszáll a DTM-ből

    A Red Bull senkit nem fog szponzorálni idén a DTM-ben, erről az energiaital márka szóvivője beszélt.

    Tavaly Marco Wittmann BMW-jén és Mattias Ekström Audiján díszelgett a Red Bull logó. Miután azonban Ekström bejelentette, hogy kiszáll a szériából, az osztrák cég is átgondolta további terveit.

    Ekström 2002 óta volt Red Bull támogatott, és az is marad idén is, ám már csak a rallycross világbajnokságon indul. A Red Bull pedig szintén felhagy a DTM-mel. Így 2001 óta ez lesz az első év, hogy nem lesz Red Bullos autó a mezőnyben. Wittmann autójáról is lekerül a logó, BMW-je a tradicionális „M” színeket viseli majd.

    A Red Bull kiszállása azonban nem biztos, hogy végleges. Év végén, mikor kikristályosodik a széria további sorsa, újra átgondolják majd a sportban való részvételt.

    Lucas Auer
    Fotó: Magyar Gábor

    Egy másik osztrák támogató, a rózsaszín színével ismertté vált BWT sem lesz jelen idén a DTM-ben.

    A „vizes cég” korábban a Mercedes párosának, Lucas Auernek és Edoardo Mortara autóin volt jelen. Azok ugyanolyan rózsaszínűek voltak, mint a Force India a Forma-1-ben.

    Ahogy a Force India, a BWT is az F2-es Arden csapatot támogatja majd, valamint a Lechner Porsche Supercup csapatot. A Lechner csapat BWT-s autót indít a német Carrera Cupban is.

  • Misano készen áll éjszakai versenyek rendezésére

    Misano készen áll éjszakai versenyek rendezésére

    A DTM szervezői bejelentették, hogy a sorozat a 2018-as évad során vesz részt első alkalommal éjszakai versenyen. Ezt megelőzően már 2003-ban a Nürburgringen sötétben megrendeztek egy időmérő edzést, most pedig a széria villanyfényes versenyt fog futni augusztusban a Misano-i aszfaltcsíkon.

    A két olasz futam helyi idő szerint 22:20-kor és utána indul, részben a nyári hónapokban gyakran előforduló magas hőmérséklet miatt. Az éjszakai versenyek megrendezéséről szóló döntés azért is születhetett meg, mert már működik a pálya megvilágítási rendszere.

    Misano-tól eltekintve a naptár minden versenye Közép – európai idő szerint 13:30 órakor kezdődik, kivéve a szezonzárót Hockenheimben, ami 15: 05-kor rajtol el, mint a hétvége utolsó versenye, így a versenyzők részt tudnak majd venni a boxutcában tartandó év végi pódium ceremónián.

    Egyéb hír: a Német Motorsport Szövetség jóváhagyásával a Lausitzringen tartandó versenyek ebben a szezonban a hosszabb, Grand Prix pályán futnak majd.

  • Vadászból vadászott: az új Audi RS 5 DTM

    Vadászból vadászott: az új Audi RS 5 DTM

    DTM-bajnok, a csapatok és a gyártók értékelésének győztese, Audi-pilóták a tabella első négy helyén: 2017-ben az Audi Sport minden idők legsikeresebb eredményével zárta a szezont. Az olaszországi Vallelungában tartott tesztelésen mutatkozott be először a nagyközönségnek az új Audi RS 5 DTM. A továbbfejlesztett bajnoki autóval az Audi Sport május 5-én és 6-án a Hockenheimringen megkezdi a DTM 2018-as szezonját és ezzel együtt a címvédési projektjét is.

    Idén a DTM-ben még inkább a pilóták kerülnek a középpontba azután, hogy eltörölték a népszerűtlen  teljesítménytömegeket. A 2017-es szezonban a még erősebb motorok és a lágyabb gumiabroncsok tették izgalmasabbá a versenyt. Idén a több mint 500 lóerős DTM-versenyautók aerodinamikai leszorítóerejét mintegy 25 százalékkal csökkentik a tavalyihoz képest, valamint egyszerűsítik a futóműveket. A szabályok mostantól kerekenként csak egy rugóból és lengéscsillapítóból álló egységet engedélyeznek, a „harmadik elemet”, vagyis az egy tengely két kereke közötti összekötőt már nem szabad használni. Ezáltal szeretnék a mezőnyt még szorosabbá tenni.

    „Egyetértünk a DTM igazgatójával, Gerhard Berger úrral a DTM jövőjét illetően” – mondta az Audi Motorsport igazgatója, Dieter Gass. „”Nem szeretnénk soha véget nem érő technológiai versengést és egyetlen márka dominanciáját, ehelyett izgalmas, csúcsszínvonalú versenyeket szeretnénk látni.” Ezért az a cél, hogy a pilóták és a
    csapatok egyéni teljesítménye nagyobb szerepet kapjon. Dieter Gass szerint a DTM továbbra is jó úton halad az új szezonban: „A leszorítóerő további csökkentése és a futóművek egyszerűsítése még látványosabb versenyeket ígér a rajongóknak.”

    Az Audi RS 5 DTM 2013 óta a nemzetközi szinten is népszerű túraautó-versenysorozatban összesen 73 futamon indult, és ezeken 32-szer győzött, 26-szor rajtolt az első helyről, illetve 42-szer futott legjobb köridőt. Az elmúlt három év mindegyikében az Audi nyerte meg a legtöbb DTM-versenyt egy erős csomaggal. A fejlesztési lehetőségek tere idén nagyon beszűkült, mivel a korábban szabadon fejleszthető aerodinamikai területek kialakítását – mint például a kerékjáratok körüli terület – most minden DTM-versenyautónak egységesen előírják.

    „Most alapvetően mindegyik autó ugyanazzal az aerodinamikai csomaggal fut” – mondta Andreas Roos, az Audi új DTM-projektvezetője. „Az egyes gyártók azonban saját maguk tervezhetik meg az aerodinamikai elemek és az adott jármű karosszériája közötti összekapcsolást. A korábbi jelentős aerodinamikai fejlesztéseknek már vége. A leszorítóerő csökkentése számottevő hatással van a futóműbeállításra és a gumiabroncsok kezelésére. Összességében a futóművek terén is kevesebb beállítási lehetőség maradt, ezért az Audinak meg kellett változtatnia korábbi filozófiáját. „A vallelungai, szezon előtti tesztelés megadta az első támpontokat arról, hogy hol tartunk, annak ellenére, hogy az időjárási körülmények mindkét nap messze álltak az optimálistól” – foglalta össze Andreas Roos.

    Az új generációs Audi RS 5 DTM versenyautóval (belső projektneve: RC7) Jamie Green (GB) és René Rast (D) hajtotta végre az első teszteket. Nyolc győzelmével Jamie Green az Audi RS 5 DTM eddigi legsikeresebb pilótája, míg René Rast szenzációsan nyerte el a DTM bajnoki címét a 2017-es bemutatkozó szezonjában. „Már a szimulátorban az első virtuális teszteken is éreztük a leszorítóerő csökkentését” – mondta René Rast. Ez a benyomás a versenypályán beigazolódott. „Most még nagyobb kihívás ezeket az autókat vezetni, mint korábban. Nekem személy szerint ez nagyon élvezetes, és a nézőknek is tetszenek majd ezek a versenyek, amelyek minden bizonnyal izgalmasabbak lesznek, mint valaha.”

    A DTM-ben újoncnak számító Robin Frijns (NL) is lehetőséget kapott Vallelungában, hogy megtegye az első köreit az új Audi RS 5 DTM versenyautóval. Loïc Duvalnak (F), Nico Müllernek (CH) és Mike Rockenfellernek (D) azonban meg kell várnia a hivatalos DTM-tesztelést, amelyet a Hockenheimringen tartanak április 9. és 12. között. Egy hónappal később ott indul majd el az új DTM-szezon május 5-én és 6-án. A jegyek értékesítése már megkezdődött a www.dtm.com/tickets weboldalon. Németországban az új TV-partner, a SAT.1 élőben közvetíti majd a szezonnyitót.

  • Az Audi készen áll a címvédésre

    Az Audi készen áll a címvédésre

    Tél Németországban, napsütés a Kanári-szigeteken: az Audi DTM-pilótái optimális körülmények között készülhettek az új szezonra Lanzarote szigetén, miközben megszületett a döntés, melyik pilóta melyik Audi-csapatban áll rajthoz 2018-ban.

    Úszás, erőfejlesztés, futás, kerékpározás és élvezet minden mennyiségben: Tom Kristensen Le Mans-i rekordgyőztes vezetése és dr. Vincenzo Tota csapatorvos felügyelete mellett változatos edzéshetet tudhat maga mögött az Audi hat DTM-pilótája. A Formula-E-ben induló pilótakollégáikkal, a csapatfőnökökkel és Dieter Gass versenyigazgatóval közösen a lanzarotei Club La Santa látta vendégül őket, amely a világ minden részéről érkező hivatásos sportolók kedvelt edzőtábora. Az Audi arra is kihasználta ezt a hetet, hogy összekovácsolja DTM-csapatát az új szezon előtt. „A csapatszellem mindig is egyik legfőbb erősségünknek számított” – hangsúlyozta Dieter Gass. „Erre alapozunk a jövőben is.”

    A Lanzarotén töltött közös hetet megelőzően még nyitott volt, hogy a nagysikerű előző DTM-idényt követően melyik Audi-pilóta melyik csapatban áll rajthoz 2018-ban. Az Audi végül az állandóság mellett döntött. „Bizonyára nem újdonság a ’Győztes csapaton ne változtass’ mottó” – nyilatkozta Dieter Gass. „Ha egy gárda mind a három DTM-címet, emellett a pilótabajnokság első négy helyét is elhódítja, valóban semmi okunk mindent felforgatni. Ezért újoncunk, Robin Frijns, Mattias Ekström helyét veszi át az ABT csapatban, a két másik pilótapáros pedig változatlan marad a Phoenix és a Rosberg gárdájánál. Meggyőződésem, hogy így igen kedvező pozícióból vághatunk neki a címvédésnek.”

    Ennek megfelelően az Audi Sport Team Abt Sportsline gárdájában a holland Robin Frijns lesz a svájci Nico Müller új csapattársa. A két egyaránt 26 esztendős pilóta a DTM eddigi legfiatalabb versenyzőpárosát alkotja, ugyanakkor 64 versennyel a háta mögött Nico Müller már tapasztaltnak számít.

    Az Audi Sport Team Phoenix idén is a 2013-as szezon DTM-bajnokával, a német Mike Rockenfellerrel, valamint a 2018-ban második DTM-idényét kezdő francia Loïc Duvallal áll rajthoz.

    Az Audi Sport Team Rosberg duóját változatlanul a Monacóból télen hazájába, Nagy-Britanniába visszaköltözött Jamie Green és a bajnoki címvédő René Rast alkotja. A német pilóta nem a bajnoknak fenntartott 1-es, hanem ismét 33-as rajtszámával szeretne indulni, amellyel tavaly a DTM újoncaként diadalmaskodott. „Szeretem a 33-ast és szerencsét is hozott” – kommentálta René Rast.

    Jamie Green és René Rast március 1. és 3. között Vallelungában futja az első teszteket az Audi RS 5 DTM 2018-as változatával, majd az április 9-12-i hockenheimi záróteszten már az Audi mind a hat pilótája volán mögé ül. Az új idény május 5-én és 6-án ugyancsak a Hockenheimringen veszi kezdetét.

    Tíz versenyhétvégén – Németországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Hollandiában, Ausztriában és Magyarországon – összesen húsz futam szerepel az idei versenynaptárban. A jegyértékesítés a www.dtm.com/tickets internetes oldalon máris megkezdődött, Németországban a SAT1 pedig minden futamot közvetít.

    Az Audi DTM-csapatai – 2018

    Audi Sport Team Abt Sportsline

    #4 Robin Frijns (Hollandia)
    #51 Nico Müller (Svájc)

    Audi Sport Team Phoenix

    #77 Loïc Duval (Franciaország)
    #99 Mike Rockenfeller (Németország)

    Audi Sport Team Rosberg

    #33* René Rast (Németország)
    #53 Jamie Green (Nagy-Britannia)

    * A rajtszám még a DTM-bizottság jóváhagyására vár

  • Technikai változások a DTM-ben

    Technikai változások a DTM-ben

    A DTM új aerodinamikai szabályokat vezet be már az idei szezontól kezdve, amiknek célja a leszorítóerő drasztikus csökkentése.

    Noha a 2017-es szezont érintő szabályváltozások is az aerodominancia visszanyesését célozták meg, sokan (többek között Timo Glock) úgy vélték, ennél sokkal többet is lehetne tenni a leszorítóerő korlátozására. Ennek megfelelően a DTM 2018-ban ismét egyszerűsít az autók aerodinamikáján, ahogyan azt a BMW által bemutatott képek illusztrálják: hogy csak egy példát ragadjunk ki, az orr-rész kis terelőlapkáinak száma és mérete egyaránt csökken, az oldalsó terelőelem pedig teljesen eltűnik. Az előzetes kalkulációk szerint a változtatások nyomán a leszorítóerő „mintegy harmadával” kevesebb lesz.

    Az új szabályok nemcsak az aerodinamikát érintik. A minimális súlyhatárt 10 kg-mal, 1115 kg-ra csökkentették, míg a gyártónként felhasználható motorok számát hétről nyolcra emelték. A tavaly bevezetett „indys” (vagyis kétoszlopos) újraindítás procedúráján is pontosítottak, ezentúl a safety car távozását követően „kizárólag” a versenyben vezető pilóta „diktálja a tempót”. Tovább szigorítottak a versenyközbeni csapatkommunikáción is: mivel a 2017-es kommunikációs korlátozások ellenére is számos csapatutasításos mizériának lehettünk szemtanúi, 2018-tól a csapatok már csak közelgő boxkiállás és vészhelyzetek esetén használhatják a boxutcai értesítőtáblákat.

    BMW, DTM
    Fotó: BMW AG
    BMW, DTM
    Fotó: BMW AG
    BMW, DTM
    Fotó: BMW AG

     

     

  • A BMW is kiosztotta a rajtszámait a pilótáinak

    A BMW is kiosztotta a rajtszámait a pilótáinak

    A Team RMG változatlan felállással indul neki a szezonnak, így marad Marco Wittmann, Augusto Farfus és Timo Glock is náluk. Ez a BMW-s trió nem változtat a rajtszámaim sem, tehát marad a 11, 15 és a 16 is.

    A bajorok két újonca a Team RBM-nél versenyezhet majd, a 2012-es bajnok Bruno Spengler mellett, aki megtartja jól megszokott 7-es rajtszámát az M4 DTM-en. Eng a 25-öst választotta a DTM-es debütálásához, ami a bajoroknak egy fontos szám, hiszen a Team RLL’s M6 GTLM és az M8 GTE az IMSA-ban is ezzel a számmal megy, de ezzel nyertek 2010-ben a 24 órás versenyen a Nürburgringen is, az M3 GT2-vel.

    Eng ennyivel fejezte ki az örömét:
    „Ez egy különleges pillanat nekem, hogy egy ikonikus szám lesz a M4 DTM autómon. Büszkén viselem majd a 25-öst.”

    Eriksson ezzel szemben a saját karrierjének a kezdeti számát választotta:
    „A gokartos időkben használtam a 47-est, és ezzel lettem svéd gokartbajnok. Ezért is választottam újra ezt a számot.”

    2018-as BMW versenyzői párosítás és rajtszámok
    BMW Team RMG
    #11 Marco Wittmann
    #15 Augusto Farfus
    #16 Timo Glock

    BMW Team RBM
    #7 Bruno Spengler
    #25 Philipp Eng
    #47 Joel Eriksson

  • Az Audi megerősíti pilóta párosait, René Rast nem 1-es rajtszámmal indul

    Az Audi megerősíti pilóta párosait, René Rast nem 1-es rajtszámmal indul

    Az Audi megerősítette a 2018-as DTM szezonra felálló pilóta párosait. A jelenlegi bajnok René Rast pedig kérte, hogy most is a 33-as rajtszámával indulhasson az 1-es helyett, a tavaly, Marco Wittmann által bevezetett hagyományt követve.

    A csapatok párosításai a 2017-es évhez képest változatlanok, az újonc Robin Frijns pedig egyenesen Mattias Ekström helyére érkezik az Team Abt-hez, ahol a debütáló szezonjában a 4-es rajtszámmal vesz részt a bajnokságban, az 51-es számmal induló Nico Müller párjaként az RS 5-el.

    Loic Duval és Mike Rockenfeller ismét az Team Phoenix-ben foglalnak helyet a 77-es és a 99-es autókban, míg a tavalyi bajnokságban élen állók közül René Rast és Jamie Green versenyeznek az Team Rosberg-nél.

    „Kétségtelen, hogy a mottó, mi szerint „győztes csapaton ne változtass” nem új keletű” – mondta Dieter Gass, az márka motorsport vezetője.

    „Amikor mindhárom DTM bajnoki címet elértük (konstruktőr -, csapat – és egyéni – a szerk.), és az év végi összesítésben az első négy helyet a mi pilótáink foglalják el, akkor nincs okunk mindent megváltoztatni. Ezért az újoncunk, Robin Frijns veszi át Mattias Ekström helyét az Abt-nél. A Phoenix és a Rosberg két másik pilóta párosítása változatlan marad. Meg vagyok győződve arról, hogy mindent megtettünk és tökéletesen felkészültünk a cím megvédésére.”

    Az Audi 2018-as versenyzőpárosai:
    Audi Sport Team Abt
    4 Robin Frijns
    51 Nico Müller

    Audi Sport Team Phoenix
    77 Loic Duval
    99 Mike Rockenfeller

    Audi Sport Team Rosberg
    33 René Rast
    53 Jamie Green

  • Daniel Juncadella Facebook oldalát feltörte egy iraki csoport!

    Daniel Juncadella Facebook oldalát feltörte egy iraki csoport!

    A spanyol versenyző épp idén visszatérne a DTM-be a Mercedesszel, és úgy látszik, hogy más csoportoknak is a figyelmébe került. Daniel Juncadella hivatalos Facebook oldala felett ugyanis átvette a hatalmat egy iraki propaganda csatorna, az úgynevezett Fallujah News.

    Mindenképp meglepő az, hogy egy korábbi spanyol F1-es reménység lett egy ilyen csoport célpontja. Dátumok szerint nagyjából február 5-én szerezhették meg a Facebook oldalát, és az igazán kellemetlen, hogy az összes addigi tartalmat úgy tűnik, hogy eltüntették onnan, most már csak az ő politikai jellegű eszmefuttatásaik láthatóak.

    Juncadella legutóbb a 24 órás Daytonán indult Lance Stroll, Robin Frijns és Felix Rosenqvist csapattársaként, és 15. helyen értek célba.

    Annyiban segíthetnétek Danielnek, hogy minél többen jelentitek a problémát a Facebook felé, hátha akkor előbb sikerül rendezni ezt az esetet, és kapja vissza az oldalát a jogos tulajdonosa.

    https://www.facebook.com/danielpres0/photos/rpp.274239782693600/1512656045518628/?type=3&theater