Kategória: DTM

  • Mick Schumacher az F2-be tart, hétvégén pedig DTM autót tesztel

    Mick Schumacher az F2-be tart, hétvégén pedig DTM autót tesztel

    Mick Schumacher célja eljutni a Forma-1-be, ehhez pedig jövőre célszerű előrébb lépnie az F3-as bajnokságból.

    A Kolner Expressz szerint a hétszeres világbajnok Michael Schumacher 19 éves fia a Formula 2-ben folytathatja majd karrierjét. Jelentésük szerint Mick egy topcsapathoz, vélhetően az ART-hez igazol majd, mely csapatot az FIA elnökének fia, Nicolas Todt irányít. A lap szerint a két Todt Monzában találkozott is ez ügyben Schumacherrel.

    A német Bild szerint a másik opció a DTM lehet Mick számára. Ők úgy tudják, hogy a fiatal versenyző ki is próbál egy DTM-es Mercedest a soron következő DTM/F3 hétvégén a Nürburgringen.

    „Mick szeretné megtapasztalni, hogy milyen egy túraautó a Formula 3-as autókhoz képest.” – írta Helmut Uhl tudósító.

  • Kik lehetnek az Audi és a BMW pilótái jövőre a DTM-ben?

    Kik lehetnek az Audi és a BMW pilótái jövőre a DTM-ben?

    Közeledik a szezon vége, de sem az Audi sem pedig a BMW nem döntött még arról, hogy kiket indít majd a jövőévi DTM szezonban. Változások viszont könnyen történhetnek.

    Három forduló van még hátra a német túraautó bajnokság idei szezonjából, és nem csupán az a kérdés, hogy ki szerzi meg az idei bajnoki címet, hanem hogy hogyan fog alakulni jövőre a pilóták névsora. A Mercedes év végi kivonulásával számos meghatározó versenyző lehet elérhető a maradék két gyártónak. Paul Di Resta pedig már korábban elismerte, hogy nyitott az Audi vagy a BMW felé.

    Most úgy tűnik, hogy egyik bajor márka sem igazán érdeklődik a skótért vagy a Mercedeses csapattársaiért, mivel így is elég erős pilóta felállással rendelkeznek, emellett van egy sikeres junior programjuk és számos tehetséges GT pilótáik, akikből válogathatnak.

    Az ügyfélcsapatok tervezett 2019-es bevonása ugyanakkor újabb helyeket biztosíthat a versenyzőknek. A gyártók viszont abba nem fognak beleszólni, hogy kit ültessenek az autóba az ügyfélcsapatok.

    „A privát csapatoknak tőlünk van szüksége autókra. A pilóták kérdése viszont a saját döntési körükbe tartozik.” – jelentette ki a BMW Motorsport igazgatója Jens Marquardt. „Nagyon elégedettek vagyunk a jelenlegi pilótáinkkal és vannak kivételes tehetségű fiataljaink is. Jelenleg most csak is a versenyzőinkre koncentrálunk és azzal még kevésbé foglalkozunk, hogy ki fog majd nálunk vezetni jövőre.”

    A BMW junior programjának van egy női tagja is Beitske Visser személyében. Ha a 23 éves holland lehetőséget kapna jövőre, akkor Ellen Lohr, Susie Wolff, Vanina Ickx, Rahel Fey és Katherine Legge után ő lenne a következő női versenyzője a DTM-nek.

    „Beitske remek munkát végez és reméljük, hogy tovább folytatja ezt a fejlődési ívet, aztán meglátjuk, hogy mi lesz.”- mondta róla Marquardt.

    A müncheniekhez hasonlóan Ingolstadban sem döntöttek még a jövő évi felállásról, egy biztos, ők sem fognak beleszólni az ügyfeleik pilóta kérdésébe.

    „Az ügyfélcsapatoknál sem áll szándékunkban bele avatkozni abba, hogy kiket versenyeztessenek. Az ügyfélcsapatoknak meg kell próbálniuk összehozni egy biztos költségvetést. Ennek egy módja, a saját pilóták alkalmazása.” – nyilatkozta az Audi Motorsport vezetője Dieter Gass.

    A Motorsport-Total.com értesülései szerint egy nagy távozója már biztosan lesz az Audi gyári alakulatának, ugyanis Robin Frijns minden bizonnyal a Formula E-ben folytatja pályafutását, ugyanis ő a legkomolyabb esélyes a Virgin egyik ülésére. A forrás szerint az ülését egy dél-afrikai pilóta, az Audi GT3-as csapatának tagja Kelvin van der Linde örökölheti meg.

    A két gyártó valószínűleg csak az idei szezon után fogja bejelenteni a versenyzőit.

  • DTM: Az Audi marad jövőre, de a további folytatást feltételhez kötik

    DTM: Az Audi marad jövőre, de a további folytatást feltételhez kötik

    Az Audi megerősítette, hogy 2019-ben is folytatni fogja a DTM programját, ám azt is kiemelték, hogy 2020 után csak akkor lesznek jelen, ha újra legalább három gyártó lesz a rajtrácson.

    „A Mercedes-Benz kivonulása után újra három gyártónak kell jelen lennie ahhoz, hogy az Audi 2020 után is folytassa a DTM-es szerepvállalását.” – olvasható az Audi közleményében.

    A 2019-es idény lesz az első olyan szezon 2011 után, amikor is csupán két gyártó képviselteti majd magát a német túraautó bajnokságban.

    „Ami a harmadik gyártó szükségességét illeti, én nagyon bízok a DTM vezetőjében, Gerhard Bergerben, hogy sikerül egy újabb versenytársat megszereznie.” – nyilatkozta a gyártó vezetője.

    A jövő évben komoly szabályváltozások is történnek majd. A Class One szabályrendszer keretében bevezetésre kerülnek a két literes, négyhengeres motorok is.

  • Eriksson nyerte a második Misano-i DTM futamot

    Eriksson nyerte a második Misano-i DTM futamot

    Meglepetésre, a BMW fiatalja, Joel Eriksson diadalmaskodott a DTM Misano-i második futamán, ezzel élete első győzelmét szerezte meg egy remek stratégiai húzásnak köszönhetően.

    A belga RBM csapat svéd pilótája volt az egyetlen, aki slick gumikon rajtolt, annak ellenére, hogy nedves pályán kezdődött a verseny. Eriksson elrontotta a rajtot, a BMW vendégpilótája, Alex Zanardi is elé került. Egyre jobban közeledett az a váltópont, amikor a slickek már gyorsabbak, mint az esőgumik. Mire ez eljött, a mezőny döntő többsége már kijött száraz pályás gumikért.

    Edoardo Mortara már a rajtnál megelőzte a poleból induló Audist, Loic Duvalt, így az élre állt. Mögötte Juncadella egészítette ki a Mercedes 1-2-t. Amikor újra elkezdett esni az eső – a 8. kör környékén – már csak Mortara, Rast, Frijns és Zanardi maradtak az esőgumikon, míg Eriksson boxkiállás nélkül haladt slickeken az 5. helyen.

    A svéd tökéletesen időzítette a kötelező kiállását, és akik pedig már voltak kint, jöhettek megint, visszarakni az esőgumikat.  Ezzel mindegyikőjük körhátrányba került.

    Lucas Auer azonban megtörte az autóját, a hatos kanyarban a gumifalban kötött ki, hiába volt már újra esőgumikon. Emiatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Ez is jól jött Erikssonnak, neki sikerült körön belül maradnia, így kiállását tulajdonképpen ingyen hajtotta végre, mert visszazárkózott a riválisokra a safety car alatt.

    Az élen Mortara nyomta, ami a csövön kifért, hogy kiépítsen egy kiállásnyi előtt Eriksson előtt, amivel az első helyre tudna visszajönni. Ez végül nem jött be neki, az olasz végül 6 körrel a vége előtt állt ki, amikor pedig visszajött, egy pillanatra még René Rast is veszélyeztette. Mortara lemaradása 15 másodperc volt 5 körrel a vége előtt, volt olyan kör, amikor 3 másodpercet hozott a vezető Erikssonon, de ez sem volt elég: 1,8 másodperccel mögötte futott be.

    Rast lett a harmadik, Frijns a negyedik, míg Zanardi az elképesztő 5. helyen ért célba egyszeri kiruccanásán a különlegesen átalakított BMW-vel. Paul di Resta vezette a kétszer kiállók csoportját és majdnem 1 kör hátrányát 12 másodpercesre faragta le Zanardi mögött, de így is meg kellett elégednie a 6. hellyel.

    A skót Duvalt előzte meg még 8 körrel a vége előtt, ő lett a 7. Még három Audi zárt a TOP 10-ben: Jamie Green, Mike Rockenfeller és Nico Müller. Mivel Zanardi nem kap pontot, a 11. Bruno Spengler is kapott 1 egységet. Di Resta 5. helyével megelőzte Gary Paffettet a bajnokságban, most már ő az első. Paffett felejthető hétvégét zárt, az első versenyen kiesett, a másodikon pedig Juncadella forgatta ki, amikor épp Spenglert támadta.

    Az említett Juncadella versenye már akkor elment, amikor a boxbejárat előtt megpördült az eső érkezésekor. Az ötödik helyen végző Zanardi először azt hitte, csapata viccel az eredmények közlésekor. Az olasz hazai futamán szabad kártyásként indulhatott. Utolsóként kvalifikált mindkét versenyre, azonban az első futamon 12. lett a 13 célba érőből. A másodikon pedig a zavarosban halászva ugye az 5. helyen zárt.

    A rádiókommunikáció tiltott a DTM-ben, csak a boxban lehet rádiózni. Tehát mikor a verseny leintése után Zanardival közölték, hányadik lett, nem akarta elhinni. „Ez a legjobb vicc egész hétvégén” – mondta. „Ugyan már, csak vicceltek! Öreg vagyok már, nem tudtok ugratni.”

    Egy kis gumiégetés után kiszállt az autóból, és ezt mondta: „Az 5. hely az egész hétvége gyümölcse. Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel és a koromat elnézve, nem fogok már túl sok lehetőséget kapni, hogy ilyen sikereket élhessek át. Jó volt a tempóm és nem voltam biztos abban, hogy mit tegyek, ha lassabb pilóták jelennek meg előttem!”

    Komolyan, nagyon hálás vagyok a BMW-nek ezért a lehetőségért. Mindig hittek bennem. Ez a bizalom remek ajándék – és örülök, hogy tudtam élni vele. Köszönöm a DTM-nek is, hogy tárt karokkal fogadtak.”

    „Örökre szívembe zárom ezt a hétvégét. 51 évembe telt, hogy átéljem – de legalább megkaptam az esélyt.”

  • Zanardi: A DTM jobb, mint a Forma-1

    Zanardi: A DTM jobb, mint a Forma-1

    Alex Zanardi a DTM misanoi hétvégéje után elmondta, hogy szerinte a német túra autó bajnokság jobb, mint a Forma-1.

    A korábbi Forma-1-es és IndyCar pilóta vendég versenyzőként volt jelen a DTM legutóbbi versenyhétvégéjén, ami után a DPA hírügynökségnek nyilatkozott.

    „A véleményem szerint a DTM jelenleg a világ legjobb és legizgalmasabb sorozata, jobb, mint a Forma-1, ahol a verseny minősége nem olyan magas, mint a DTM-ben.” – mondta a rutinos olasz.

    Zanardi szerint a legnagyobb probléma az az F1-gyel, az hogy csak pár autó alkalmas a győzelemre.

    „Ha vagy olyan szerencsés, hogy egy Mercedest vagy egy Ferarrit vezethess, és ha még stabilan lassabb is vagy, mint a csapattársad még akkor is simán a top tízben végzel, hiszen annyival jobb az autód, mint a többieké. A DTM-ben ez teljesen máshogy van.” – tette hozzá.

  • Zanardi magabiztos a második misanói futam előtt

    Zanardi magabiztos a második misanói futam előtt

    A BMW vendég versenyzője, Alessandro Zanardi nehéz versenyen van túl, ugyanis a DTM első Misanói versenyén az időjárás is bonyolította az 51 éves pilóta debütálását.

    Zanardi az utolsó helyről kezdte a futamot és sikerült kimaradnia a balhéból, annak ellenére, hogy három különböző incidens volt, ezek miatt kétszer a safety car-t is be kellett küldeni.

    „Nem lett volna értelme az első körben kockáztatni és esetleg kipördülni. Az volt a fontos, hogy tapasztalatot gyűjtsek a vasárnapi versenyre” – mondta Zanardi.

    Az olasz tudta tartani a tempót a többiekkel, de elrontották a taktikáját. A BMW Team RMR, mely az ő versenyét menedzselte, az első safety car fázisban hozta ki a boxba, így kétszer kellett végigmennie a boxutcán.

    Zanardi viszont így is pozitívan tekintett a versenyre: „A futam sokkal jobban ment nekem, mint minden másik esemény. Egész jól tudtam tartani a tempót a versenytársakkal, főleg a verseny végén. Emiatt magabiztosan állok a második versenyhez.

    Az időjárás várhatóan ugyanolyan lesz, mint tegnap, eső várható a második futam időmérőjéig.

  • Di Resta nyerte a DTM első villanyfényes futamát

    Di Resta nyerte a DTM első villanyfényes futamát

    A Mercedesszel versenyző Paul di Resta nyerte a Misano-i DTM forduló szombati, villanyfényes versenyét – éppen, hogy nem ért oda mögé a nagy lendülettel érkező Audis Robin Frijns.

    Di Restának az volt a szerencséje, hogy csapattársa, Edoardo Mortara a verseny végén elég keményen védekezett Frijns-szel szemben, így a hollandnak már nem maradt ideje Di Restát megtámadni, sőt Mortarát is csak az utolsó körben előzte meg, hiába volt a Mercedeseknél két másodperccel gyorsabb körönként.

    A verseny vizes pályán kezdődött, az élről rajtoló di Resta megtartotta a helyét, hiába támadta őt Mortara, akit végül a villámrajtot vevő Gary Paffett is megelőzött, amivel a 2. helyre jött fel.

    Mortara két körrel hamarabb jött ki száraz pályás abroncsokért, mint a két élen autózó és még így is elé jöttek vissza a kiállás után.

    Ahogy száradt a pálya, a Mercedeses Daniel Juncadella, a BMW-s Augusto Farfus és Bruno Spengler is feljött a mezőny elejére, mert ők slickeken indultak.

    Juncadella helyzete nagyon jónak tűnt, 42 másodperc előnye volt di Restával szemben, tehát a kötelező kiállása után is az élre tudott volna visszajönni.

    Azonban, amikor a bajnoki éllovas, Paffett szélesen fordult a 8-as kanyarban, úgy jött vissza a pályára, hogy nekiütközött Mortarának, ezzel kiesett a versenyből és még a biztonsági autót is be kellett küldeni – ezzel azok esélyei foszlottak szerte, akik slickeken rajtoltak.

    Farfus kapta el legjobban az újraindítást, Juncadella kisodródott a 4-es kanyarban, de így is megpróbálta megtartani a vezetést a braziltól.

    Spengler hátracsúszott, majd összeért Jamie Green Audijával és balesetükbe még René Rast is belekeveredett.

    Lucas Auer szintén ütközött, csak ő Joel Erikssonnal. A BMW fiatalja ezért kapott is egy boxutca áthajtásos büntetést és a safety car is újra kilátogatott a pályára.

    Philip Eng egész szépen feljött a mezőny végéről, ő az elsők között volt, aki száraz pályás gumikra váltott, emiatt 3 másodperccel volt gyorsabb az akkor még boxot meg nem járó és vezető di Restánál.

    Eng ráadásul az első újraindításnál di Resta mellett is elment és már tulajdonképpen az elméleti első helyen találta magát, mert az előtte lévőknek még ki kellett állnia. De nem örülhetett sokáig, a skót visszaelőzte a második újraindításnál.

    Engnek ismét sikerült visszakapaszkodnia és már 2,6 másodperccel volt di Resta előtt, amikor megörökölte a vezetést, mert Farfus is kijött előle.

    Ekkor jött el az a pont, hogy Eng és csapattársai hirtelen sebességet vesztettek, a Mercedesek gyorsabbak voltak náluk, de az Audik még inkább.

    Nem sokkal később di Resta, Mortara és Juncadella is megelőzte. Habár a spanyolnak fel kellett adnia a versenyt, mechanikai problémák miatt a fűre kellett húzódnia.

    Ekkor jött el Frijns és az Audi ideje. 4 körrel a vége előtt előzte meg a lassuló Enget és rohamtempóban kezdett közeledni az élen álló Mercedeses duóra, azonban Mortara keményen útját állta.

    Végül Frijns-nek sikerült bevetődnie Mortarának a 14-es kanyarban, az utolsó körben, egy koccanást követően és megszerezte a 2. helyet. Szűk két másodperccel futott be a győztes di Resta mögött.

    Két Audis lett a 4. és 5. – Loic Duval és Nico Müller. 6. lett Pascal Wehrlein (Mercedes), őt követte Timo Glock (BMW), Philip Eng (BMW), Marco Wittmann (BMW) és Mike Rockenfeller (Audi).

    A BMW vendégpilótája, Alex Zanardi a 13. helyen végzett.

  • Audi: Minimum 16 fős mezőnyre lesz majd szükség a Mercedes nélkül

    Audi: Minimum 16 fős mezőnyre lesz majd szükség a Mercedes nélkül

    Az Audi elnöke, Dieter Gass szerint a 16 fős rajtrács lenne a legjobb a DTM számára a Mercedes nélkül, ugyanis a Mercedes már nem lesz tagja a DTM jövő évi mezőnyének.

    A Mercedes távozásával csak a BMW és az Audi autói fognak szerepelni a sorozatban 2019-től. Ugyanakkor lehetséges, hogy lesz egy harmadik gyártó az Aston Martin személyében, ugyanis az angol gyártó lehet, hogy tagja lesz a mezőnynek 2020-tól.

    A mezőny már régóta 18 főből áll, ugyanis mind a három gyártó (Mercedes, Audi, BMW) hat autóval képviselteti magát minden egyes versenyhétvégén. A csapatok elutasították a 24 fős rajtrácsot, a költségek csökkentése érdekében. Ha elfogadták volna a javaslatot, akkor mindegyik gyártónak 8 autót kellett volna építenie, ami nem egy olcsó mulattság.

    Gass jelezte, hogy az Audi-nak is és a BMW-nek is nyolc autót kellene működtetnie a következő szezontól a 16 fős rajtrács érdekében.

    „Erről a dologról tárgyalunk a BMW-vel jelen pillanatban,” – mondta Gass. Gass azt is felvetette, hogy a bónusz két autót az Audi helyett egyes ügyfél csapatok versenyzői is vezethetnék. Az autókat természetesen a legjobb technikával látná el az Audi.

    „Jelenleg azt tervezem, hogy megfelelő autókat kapjak a vevőim számára, ugyanis Gerhardnak az a célja, hogy minél több gyártó szerepeljen a sorozatban,” – mondta Gass.

    „Nagy lesz a különbség, ugyanis az előző években az ügyfélcsapatok autói mindig is régebbi modellek voltak. A következő évtől kezdve viszont az ügyfélcsapatok versenyzői is az adott év autójával versenyezhetnek.”
    A következő évtől fog érvénybe lépni a DTM új szabálykönyve, amelyben a szabályok szinte teljesen megegyeznek a japán Super GT sorozat szabályaival.

    A szabályok között fellelhető az, hogy a jövőben V4-es turbófeltöltős motorok fogják működtetni az autókat a klasszikus V8-as motorok helyett. A V4-es motorok bevezetését már 2017-ben meg akarták valósítani, azonban ezt a döntést a Mercedes megvétózta.

    „Minden a tervek szerint halad,” – mondta Gass a felkészüléssel kapcsolatban.
    „Nyilvánvalóan már évek óta dolgozunk ezen a projektem, ugyanis az újfajta V4-es motorok használatát már 2017-ben felvetették. Azonban a Mercedeses barátaink keresztbe tettek nekünk, ugyanis ők mondták azt, hogy „ez nagyon drága lenne és mi ezt képtelenek vagyunk megcsinálni”.

    „Így későbbre halasztottuk az új motorok bevezetését a Mercedes miatt. Ezek után pedig kijelentik, hogy távoznak a szériából, ami egy kicsit kiábrándító. Azonban a munka megy tovább és mi nem állunk le,” – tette hozzá a német elnök.

  • Változtatna a DTM a nevén, hogy globálisabb legyen

    Változtatna a DTM a nevén, hogy globálisabb legyen

    A DTM vezére, Gerhard Berger szerint az ITR gondolkodik azon, hogy nevet változtassanak, a jobb globális megjelenés miatt. Őt 2017 márciusában nevezték ki, és folyamatosan azt hangoztatja, hogy a DTM-et egy világszintű versenysorozattá fejlesztené, prémium gyártók részvételével 2019-től kezdődően, miután a Mercedes kiszáll a szériából. A volt Forma-1-es pilóta úgy gondolja, hogy a hivatalos elnevezés, a „Deutsche Tourenwagen Masters” név is limitálja a széria globális marketing lehetőségeit.

    Az Autosportnak így foglalta össze a helyzetet:

    „A DTM elnevezésnek rengeteg előnye és hátránya is van. Mindig figyelembe kell venni, de Németországban nagyon komoly rajongói bázis áll a DTM mögött. Németországon kívül azonban szerencsésebb lenne egy nemzetközileg is értelmezhető név. Foglalkozunk már a kérdéssel, de eddig nem tudtunk megegyezni.”

    Az Audi főnök, Dieter Gass elfogadja, hogy a DTM sorozat most újra egy nehéz korszakát éli meg. Ő így látja:

    „Ez egy olyan dolog, amivel körültekintően kell foglalkozni. Másrészt a DTM név olyan, hogy mindenki pontosan tudja, hogy micsoda is az. Ez a két szempont a döntő. A „D” az igazán izgalmas most, mivel Gerhard Németországon kívüli új gyártókkal egyeztet, és nekik ez probléma. Azt hiszem, hogy hosszútávon kizárólag német autókkal a DTM nehezen lenne fenntartható. Sokkal nemzetközibbé kell válnunk.”

    Gass ugyanakkor hozzátette, hogy a DTM-nek érdemes lenne kinőnie magát egy világszintű szériává, hasonlóképp, ahogy történt az 1996-ban, amikor International Touring Car Championship néven futott a sorozat. Mielőtt újra DTM néven futott a dolog 2000-ben, az ITC-ben is jellemzően európai versenyhelyszínek voltak, de ellátogattak Brazíliába vagy Japánba is.

    Berger megértette az idők szavát, és újra elvitte a DTM-et Angliába és Olaszországba, aminek szerinte már legalább két éve meg kellett volna történnie. Erről ennyit árult el:

    „Lépésről-lépésre haladunk, először újra megerősítjük az egységünket különösen olyan országokban, mint Anglia vagy Olaszország. Visszatértünk, de kell még két-három év, hogy visszatérjenek a rajongók. Így elmondhatom, hogy ez nem csak egy egyszeri akció volt, de a sikerességünkhöz idő kell. Legalább három év, és ha ezen helyszíneken bejön, megtehetjük a következő lépést.”

  • Glock egyre kevesebb esélyt lát a bajnoki címre

    Glock egyre kevesebb esélyt lát a bajnoki címre

    A BMW pilótája Timo Glock elismerte, hogy egyre kevesebb esélyt lát arra, hogy megszerezze az idei bajnoki címet, köszönhetően annak, hogy Brands Hatch-ben pont nélkül zárt.

    A Toyota és a Virgin korábbi Forma-1-es pilótája a szombati első versenyen a 13.lett, míg a vasárnapi versenyen éppen csak lemaradt az utolsó pontszerző helyről.

    Glock még az összetett harmadik helyén várhatta a hétvégét, ami után már csak a hatodik helyen áll és a hátránya már 76 pont az éllovas Gary Paffett mögött, akivel még a szezonnyitón öldöklő csatát vívott a futamgyőzelemért.

    A németet az Autosport kérdezte a bajnoki esélyeiről.

    „Az utolsó versenyig nincs még vége, de több, mint 50 pont a hátrányom… nincs túl sok reményem már.” – mondta lemondóan.

    A szombati versenyt annak ellenére kezdhette a hetedik helyen, hogy az időmérőn megpörgött és alulkormányzottsággal is küszködött.

    „Nem volt nagy hiba a kvalifikáción, néhány tizeddel jobban álltam a négyes kanyarig, megpróbáltam mindent kihozni az autóból, de megindult az autó hátulja és megforogtam. Ez nem volt annyira fájdalmas, de a versenyen nem értettük, hogy miért volt akkora egyensúly változás az autóban. A verseny közepétől pedig masszív alulkormányzottsággal küszködtem, amivel nem tudtam mit kezdeni.”

    Glock nullázása azt is jelenti, hogy immár nem ő a legjobb BMW-s, hanem Marco Wittmann, aki holtversenyben Auerrel a harmadik helyen áll.