Kategória: DTM

  • Berger egy bajnoknak adta át néhány feladatát a DTM élén

    Berger egy bajnoknak adta át néhány feladatát a DTM élén

    A DTM szervezője, az ITR nemrég egy komolyabb átszerveződésen ment keresztül, ennek részeként Gerhard Berger feladatainak egy részét Martin Tomczyk vette át.

    A német nem akarja a nagyfőnökkel összeakasztani a bajszot, de azért örül a kinevezésének, miután a DTM Trophynál tevékenykedett.

    „A lehető legjobban akarom betölteni ezt a helyet, emiatt is koncentrálok a jelenre, nem gondolok nagyon előre. Szerencsére egyre több munkánk van, és amiatt, hogy precíz és közvetlen módon tudjunk ennek megfelelni, át kellett alakítani néhány dolgot.” – fejtette ki az okokat Tomczyk.

    A 2011-es bajnok már azóta többször nyilatkozott a sorozat sorsáról, többek között a versenynaptárról is. Szerinte a hagyományos szurkolói bázis környékén versenyeznek majd, nem lesznek nagy kitérések.

    „Nem valószínű. – mondta egy brit futammal kapcsolatban a motorsport.com-nak. – De minden lehetőséget számba veszünk. Mindig jó, ha sok szurkoló előtt versenyzünk, ők jelentik a bázisunkat Németországban a közeli térségben.

    Szerintem ezt nézve inkább visszakanyarodunk a gyökerekhez. Nem azt jelenti, hogy sehova máshova nem megyünk, de ez lesz az irány.”

    Imolában igencsak kevesen látogattak ki a versenyre, hiába a két olasz márka a mezőnyben. Tomczyk szerint nem lesz új utcai verseny, de a Salzburgringet lehetséges helyszínként kiemelte, valamint a Nordschleife elől sem zárkózott el.

    Mivel a márkák közül a Porsche, a BMW és a Ferrari jövőre, a Lamborghini pedig egy évre rá mutatja be mutatja be LMDh autóját, a fókusz átterelődhet más programokra, de Tomczyk ettől nem tart.

    Az Endurance Világbajnokság jövőre mutatja be a GT3 Premium elnevezésű kategóriáját, ami a GTE-t (profi és amatőr mezőnyt egyaránt) váltja majd. Addigra azonban a DTM Electric is elindul majd, ami egy új színt ad a Berger sorozatának.

  • A BMW bajnokjelöltje megszilárdította a helyzetét

    A BMW bajnokjelöltje megszilárdította a helyzetét

    Újra hibáztak a bajnoki éllovasok, kivéve egyet. Rast és Bortolotti hiábi után a BMW pilótája, Sheldon van der Linde szerzett sok pontot.

    Rast szerezte meg a pole-t Sheldon van der Linde és Nick Cassidy előtt, a rajtnál azonban nem tudta tartani a dél-afrikai. A második körben Cassidy is bepróbálkozott, de nem tudta megelőzni.

    Mögöttük három Mercedes haladt, Auer-Götz-Grenier sorrendben. A regnáló bajnok alulkormányzottságra hivatkozva három helyet vesztett.

    Auer és Preining kezdték meg a kerékcseréket az első bolyból, miközben Cassidy és Rast tovább nyúzták egymást. A két pilóta a célegyenesben került egymást mellé, és egészen a Kemmel egyenes végéig úgy is maradtak. Az Eau Rouge-on is keresztülhúzódó manővernek köszönhetően Cassidy feljött a második helyre.

    A középmezőnyben a kiállásoknál több veszélyes kiengedés is történt, többek között a belga Laurens Vanthoor szorította bele versenytársát a boxfalba.

    Rast Götz-cel együtt ki is jött a boxba, őket követte pár körrel később Sheldon van der Linde, aki a csatának köszönhetően el tudott húzni egy kicsit az üldözőktől. A kiállásánál azonban a bal elsőnél gondok akadtak, és közel három másodpercet vesztett.

    Cassidy ezt kihasználva felülvágást csinált, és kivárva van der Linde elé jött vissza.

    Utána lenyugodtak a kedélyek, egészen addig, amíg Rast defektje miatt egész pályás sárga zászlót rendeltek el. A mezőnyt összerázva, az utolsó körre engedték el újra a mezőnyt.

    Az elején lökdösődés ellenére nem változott az állás, a hátul viszont egy hatalmas baleset játszódott le, legalább négy autó forgott ki. Alessio Deledda és Esteban Muth sérült autóval tértek vissza a boxba, Dev Gore pedig nem is tudott továbbmenni.

    A verseny végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    2. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    3. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    4. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    5. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    6. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM
    7. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    8. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    9. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    10. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    11. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    12. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR
    13. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    14. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    15. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    16. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    17. 🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    18. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser
    19. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR
    20. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward
    21. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    22. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    23. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    24. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst

     

    A bajnokság állása:

    Pilóta Márka Pont
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW 130 0
    2. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes 98 -32
    3. 🇩🇪 René Rast Audi 96 -34
    4. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini 95 -35
    5. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche 87 -43
    6. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes 83 -47
    7. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche 81 -49
    8. 🇨🇭 Nico Müller Audi 78 -52
    9. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi 75 -55
    10. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes 70 -60
    11. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi 63 -67
    12. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari 60 -70
    13. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW 56 -74
    14. 🇦🇹 Philipp Eng BMW 46 -84
    15. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes 41 -89
    16. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari 37 -93
    17. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche 30 -100
    18. 🇺🇸 Dev Gore Audi 18 -112
    19. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes 17 -113
    20. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes 12 -118
    21. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini 9 -121
    22. 🇹🇷 Ayhancan Guven Ferrari 8 -122
  • Eső kavarta meg a futam végét, újabb Porsche győzelem született

    Eső kavarta meg a futam végét, újabb Porsche győzelem született

    A pontverseny éllovasainak bukdácsolását a Porsche pilótája, a norvég Dennis Olsen használta ki a legjobban, első győzelmét szerezte meg a DTM-ben.

    A Porsche autói szerepeltek különösen jól az időmérőn, Dennis Olsen és Thomas Preining kibérelték az első sort, de a belga Laurens Vanthoor sem került sokkal hátrébb.

    A bajnoki éllovasok közül Lucas Auer lett harmadik, rajta kívül pedig csak René Rast férkőzött be a legjobb 10-be. Sheldon van der Linde és Mirko Bortolotti a mezőny hátsóbb feléből kezdhették meg a versenyt.

    A verseny félig nedves, félig száraz aszfalton kezdődött el Spa-Francorchampsban, de a verseny végére esőt vártak.

    Auer a harmadik helyről befért Preining mellé, az osztrák pedig látványosan keresztbe állt az Eau Rouge-ban, de megfogta, viszont lendületet vesztett.

    Az időjárás-előrejelzés ellenére sokan kijöttek a verseny korai szakaszában. Auer kiállásával gondok voltak, Olsen pedig koccant a fallal a boxutca kijáraton, de ki tudtak jönni a többiek elé.

    A verseny vezetését Maximilian Götz vette át, mögötte René Rast és a hazai pályán versenyző Esteban Muth haladt az esőre várva.

    Maro Engel ugyan rajtbüntetést hozott magával a Nürburgringről, de még így is jó versenyt futott. Egészen addig, amíg kiállása után összes nem ütközött a boxutcába igyekvő Rolf Ineichennel.

    Philipp Eng után Vanthoor is kiállt technikai problémával. Eközben Engel pedig éppen Sheldon van der Linde előtt ért be a boxba, feltartva a dél-afrikai versenyzőt.

    Amikor látszott, nem lesz sok eső, mindenki kiállt a boxba, így nem alakult ki nagy különbség a mezőny két része között.

    Auer is defektet kapott, így Olsen megszabadult tőle az élen. Erre viszont a frissebb gumikon érkező Götz indított hosszú hajrát mögötte. Preining közben a többiek hibáit kihasználva a kezdeti fél pördülése ellenére dobogós helyen haladt.

    A verseny utolsó öt percére esett le az eső a pálya egyik felén. Erre a mezőny hátsó felében hatalmas csaták alakultak ki. Bortolotti és Sheldon van der Linde is hatalmas felzárkózást mutattak be, de csak az olasz ért el vele pontokat.

    Olsen győzelmével feljött a bajnokság negyedik helyére. Rast éppen a dobogón kívül ért célba, amivel van der Linde mögött, 17 pont hátránnyal áll a második helyen.

    A sorrend leintéskor:
    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR
    2. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    3. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    4. 🇩🇪 René Rast Audi Abt
    5. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    6. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    7. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    8. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    9. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    10. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    11. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward
    12. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    13. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst
    14. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    15. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    16. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    17. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    18. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    19. 🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    20. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser
    21. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg
  • Az ex-F1-es versenyző 13 év után szakít a BMW-vel

    Az ex-F1-es versenyző 13 év után szakít a BMW-vel

    A Forma-1-ben ugyan nem ért el kiemelkedő eredményt, mégis nagy népszerűségnek örvendett Timo Glock.

    A német versenyző az F1-ben háromszor tudott dobogóra állni, majd F1-es pályafutása után, 2013-tól a DTM-be igazolt, ahol végig a BMW-t képviselte, csak a BMW színeiben indult eddig és 5 alkalommal tudott nyerni. Néhány hosszútávú versenyen is rajthoz állt, szintén BMW-vel.

    Timo Glock
    Fotó: Varga András

    A 40 éves versenyző azonban az olasz GT bajnokság e havi utolsó fordulója után, Mugellóban befejezi régóta tartó együttműködését a német gyártóval.

    „Minden vég egy új kezdet!”írta Glock az Instagram-oldalán. „Köszönöm a BMW Motorsportnak, hogy 10 évet tölthettünk együtt szerte a világon a legjobb versenypályákon, amikről csak álmodni lehet.”

    „Nagyon élveztem a DTM-ben töltött intenzív időszakot azokkal a csodálatos Class 1-es autókkal, a nagyszerű győzelmekkel és dobogós helyezésekkel.”

    „Az egyik csúcspont biztosan a Spa-Francorchamps-i 24 órás futam volt Alex Zanardival! Az egyik olyan futam, amit soha nem fogok elfelejteni! #forzaalex”

    „Azt hiszem, mindenki emlékszik a Gary Paffett elleni ikonikus csatára 2018-ból, a Hockenheimringről! Mindenki, aki látta, tudja, hogy még mindig izzom ezért a sportért és mindig is fogok!”

    „Most itt az ideje továbblépni. Külön köszönet illeti Jens Marquardtot, aki kulcsszerepet játszott ebben az utazásban.”

    „Köszönöm az összes BMW-s csapattársamnak ebben a 10 évben. Rengeteg történetet tudnék még mesélni, de talán majd később… egy könyvben 😉 )

    „Élvezni fogom az utolsó versenyemet Mugellóban a @ceccatoracing és a legenda Roberto Ravaglia társaságában.”

    „Szóval behunyom a szemem lezárni a múltat és megnyitom a szívem az új kezdetekre.”

    „Hamarosan találkozunk, Timo #glockmeifyoucan.”

    Timo Glock, Szalontai Zsuzsa
    Timo Glock és magyar menedzsere, Szalontai Zsuzsa  |  Fotó: Tajthi Andrea

    Ezzel úgy tűnik, hogy véget ért Glock kilencéves DTM-es pályafutása is.

    A 2022-es szezon nagy részében már a Ceccato Racinggel az olasz GT-ben vállalt kötelezettségeire koncentrált, ahol jelenleg a monzai szezonnyitón aratott győzelmével a harmadik helyen áll a tabellán – és komoly esélye van a bajnoki cím megszerzésére.

  • Schumacher kiábrándította a DTM-ből a bajnok René Rastot is

    Schumacher kiábrándította a DTM-ből a bajnok René Rastot is

    „Gyerekesnek” nevezte David Schumacher manőverét a Nürburgringen rossz hétvégét záró René Rast. Nemcsak vele volt azonban baja a bajnoki reményeit megcsonkító versenyek után.

    A jövőre BMW-hez és McLarenhez csatlakozó német mindkét futamát balesetek határozták meg. Ugyan az első versenyen összeszedett még két pontot annak ellenére, hogy Laurens Vanthoor megpörgette.

    A másodikon pedig a mezőny végére tudott csak besorolni, miután David Schumacher forgatta ki. Ezzel hiába volt 10 pontra a bajnokság élétől, most már közel háromszor annyi a hátránya.

    „Először a sikánban pöccintett meg, aztán rossz volt a kigyorsításom, és megint megpróbált elmenni mellettem. Megint nekem jött hátulról, és kiforgatott a kavicságyba. Elfogadhatatlan.” összegezte Rast a Schumacherrel való esetét.

    „A versenyzői etikett idén a DTM-ben elfogadhatatlan, úgy vezetnek, mint a kisgyerekek. Nincs tapasztalatuk, velük nem jó versenyezni. Szerintem néhányuknak vissza kéne menniük valami nevelőszériába tapasztalatot szerezni, és utána a DTM-be. De így már nem jó móka versenyezni.”

    Nemcsak Rast akadt ki Schumacherre, a lamborghinis Clemens Schmid is beszólt neki. Persze, nem csak vele volt a baj, korábban a Norisringen volt egy hasonló verseny, ami után többen is kiakadtak a sok ütközés miatt.

    „Remélem [lesz következménye]. Nemcsak miatta, hanem a többi pilóta miatt is. Így nem lehet versenyezni, mert szerencsejáték az egész. Néhányan hagynak helyet, mások meg nem.

    Már nem lehet egymás mellett bevenni egy kanyart, mert kinyomnak a fűre, vagy neked mennek, vagy kiforgatnak. Mint a rulett. Ez nem pedig tennünk kell valamit.”

    Ami az első futamot illeti, Rast ott is az események központjában volt, minden oldalról kapta az ívet, és több balesetnek is benne volt.

    „A versenyzői magatartás elég rossz most, a Norisringen is ez volt. Már ott is dodzsemeset játszottak egyesek.

    Kár, mert a tempónk meglenne, jó autónk van, és próbálunk kimaradni az ilyenekből, de néha a balszerencsés oldalon vagyunk, és kilöknek minket.”

    Akkor egy másik Audi-pilóta, Nico Müller panaszkodott rá, mert Rast miatt esett ki, szerinte szükségtelenül.

    „Az egyes kanyar után voltam mellette, ő folyamatosan jobbra húzódott, ahol én voltam. Egy enyhe koccanásunk volt, de semmiképp nem szándékosan. Az Audi révén csapattársak vagyunk, még mindig, nem vezetnék rá direkt a kerekére.

    Nem tudok mit tenni, amikor valaki jobbra mozdul, én meg ott vagyok, hiszem nekem is van jogom a pályához.”

    A másik érdekes pillanata az volt, amikor Vanthoor 5 másodperces büntetést kapott az ellene elkövetett manőverért, pedig már kiesett. Rast nem értette, miért nem a következő versenyre kapott valamiféle megrovást.

  • Versenytársa durván beleszállt David Schumacherbe

    Versenytársa durván beleszállt David Schumacherbe

    Úgy néz ki, hogy nem David Schumacher a DTM mezőny legnépszerűbb versenyzője, legalábbis erre lehet következtetni a versenytársa, Clemens Schmid szavai alapján.

    A feszültséget pedig az hozta elő, hogy a Nürburgringen rendezett versenyeken több olyan baleset is történt, amelynek középpontjában Ralf Schumacher fia állt.

    Schmid a motorsport-total.com-nak fakadt ki, amelyben élesen bírálta a versenyigazgatót és a felügyelőket a ki nem osztott büntetések és a túlzott politika miatt.

    „Úgy gondolom, hogy ez a politika, hogy nem osztunk büntetéseket, nem működik. Az itt tapasztalható vezetési normák a többi profi versenysorozathoz képest nem megfelelőek. A versenyigazgatónak [Scot Elkins – a szerk.] Spa-ig el kell gondolkoznia azon, hogy nem akar-e esetleg új munkahelyet keresni.” – fakadt ki.

    A legnagyobb probléma számára az, ahogy szerinte kivételeznek Schumacherrel.

    „Az embernek az az érzése, hogy bizonyos neveket sose büntetnek. Schumacher minden versenyen randalírozik, és ez mindig büntetlenül marad.”

    Schmid mellett Rast is mérges a fiatalabbik Schumacherre, szerinte a német mindig a bajnok aspiránsok versenyét teszi tönkre, és ha kap is büntetést, az méltánytalanul enyhe.

  • A „Mercedes Räikkönenje” megnyerte első futamát

    A „Mercedes Räikkönenje” megnyerte első futamát

    A DTM második nürburgringi futamát a médiát kerülő Mercedes-pilóta, Luca Stolz nyerte, első győzelmét ünnepelhette ezzel a sorozatban.

    A német tavaly már beugróként is megvillantotta körmeit. Ugyanezen a pályán szerepelt beugróként, és akkor az első futamon egy második hellyel mutatkozott be.

    Most az első sorba kvalifikáló van der Linde testvéreket a verseny elején előzte meg, a hetedik helyről indulva.

    Ugyanis David Schumacher megpöccintette René Rastot, aki ezáltal a kavicságyban kötött ki. A safety cart szinte az egész mezőny kihasználta a kötelező kerékcsere végrehajtására. A nagy kavarodásban pedig az addig ötödik helyen haladó Stolz került az élre.

    Egyedül a debütáló Theo Oeverhaus maradt Winkelhock-módra kint, de a futamgyőzelem szempontjából nem játszott ő sem szerepet.

    Dennis Olsen ismét jó formában volt a Porschéval, de ezúttal sem nyert, viszont így is Auer előtt végzett, aki remek hétvégét zárt ezzel a Ringen.

    A van der Linde fivérek közül Sheldon a győzelmi pluszsúly miatt fokozatosan visszaesett, Kelvin pedig Bortolottival való ütközése után negyedik lett. Az olasz – hiába állt második helyen a bajnokságban – duplázott a kieséseket illetően.

    Felipe Fraga két verseny alatt a második ütközését jegyezhette fel, most ugyanis Clemens Schmidnek ment neki, amivel Philipp Eng kiesését is okozta.

    A BMW-k reményét tovább csökkentette, hogy Marko Wittmann-t ezúttal Thomas Preining terelte ki, emiatt mindketten hátrébb estek egy kicsit, de így is pontszerző helyen értek célba.

    A 28 fős mezőnyből ezúttal mindenki célba ért, ami egy egészen kiemelkedő statisztika az év eddigi versenyeihez képest.

    A verseny végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    2. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche SSR
    3. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    4. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    5. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    6. 🇨🇭 Nico Müller Audi Rosberg
    7. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche KÜS Bernhard
    8. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM
    9. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    10. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    11. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche SSR
    12. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari AF Corse
    13. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    14. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    15. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    16. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst
    17. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser
    18. 🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    19. 🇩🇪 Theo Oeverhaus BMW Walkenhorst
    20. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini Grasser
    21. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    22. 🇺🇸 Dev Gore Audi Rosberg
    23. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    24. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    25. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser
    26. 🇩🇪 David Schumacher Mercedes Winward
    27. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    28. 🇩🇪 René Rast Audi Abt

    A bajnoki állás:

    Pilóta Márka Pont
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW 110 0
    2. 🇮🇹 Mirko Bortolotti Lamborghini 90 -20
    3. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes 85 -25
    4. 🇩🇪 René Rast Audi 81 -29
    5. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes 73 -37
    6. 🇨🇭 Nico Müller Audi 70 -40
    7. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi 65 -45
    8. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi 63 -47
    9. 🇳🇴 Dennis Olsen Porsche 59 -51
    10. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW 53 -57
    11. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes 51 -59
    12. 🇧🇷 Felipe Fraga Ferrari 50 -60
    13. 🇦🇹 Thomas Preining Porsche 49 -61
    14. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes 41 -69
    15. 🇦🇹 Philipp Eng BMW 40 -70
    16. 🇧🇪 Laurens Vanthoor Porsche 30 -80
    17. 🇺🇸 Dev Gore Audi 18 -92
    18. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes 12 -98
    19. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini 9 -101
    20. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari 9 -101
    21. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes 9 -101
    22. 🇹🇷 Ayhancan Guven Ferrari 7 -103
  • DTM: Esős versenyen bajnoki esélyesek ütköztek a Nürburgringen

    DTM: Esős versenyen bajnoki esélyesek ütköztek a Nürburgringen

    Bár köd miatt több órával eltörölték az időmérőt – a bajnoki pontverseny alapján álltak rajtrácsra az autók – végül elindulhatott a szombati DTM verseny.

    Ezáltal úgy tűnt, hogy pole-ból induló Mirko Bortolotti és rajtnál előretörő Felipe Fraga között dől majd el a győzelem sorsa.

    A Ferrarival induló brazil látványos előzésekkel tört az élre, a verseny hajrájában azonban Bortolotti utolérte őt. A páros összeért, így végül Sheldon van der Linde ölébe hullott az első hely.

    Testvére, Sheldon egy késői kiállással jött fel a 19. helyről mögé, míg csapattársa, Ricardo Feller és Maximilian Götz értek be mögötte.

    Lucas Auer, a Mercedes bajnokesélyese az első etapban több autóval szemben is helyet vesztett, végül ötödikként ért be.

    Rast előbb kiütötte Nico Müllert, majd Dennis Olsen kormányrúdját intézte el egy koccanásnál. Aztán egy újabb csatában pördült meg, miután Laurens Vanthoor elmérte mögötte a féktávot, ezzel csak kilencedik lett.

    A verseny legjobb teljesítménye talán Nick Cassidy nevéhez fűzödik, aki a mezőny végéről pontszerzőként ért célba.

    Az újonc Theo Oeverhaus utolsó előtti, 19. helyen ért célba.

    A DTM pontversenyében így a futamgyőztes, Sheldon van der Linde vette át a vezető helyet.

    A futam végeredménye:

    Versenyző Márka Csapat
    1. 🇿🇦 Sheldon van der Linde BMW Schubert
    2. 🇿🇦 Kelvin van der Linde Audi Abt
    3. 🇨🇭 Ricardo Feller Audi Abt
    4. 🇩🇪 Maximilian Götz Mercedes Winward
    5. 🇦🇹 Lucas Auer Mercedes Winward
    6. 🇦🇹 Philipp Eng BMW Schubert
    7. 🇳🇿 Nick Cassidy Ferrari AF Corse
    8. 🇩🇪 Marko Wittmann BMW Walkenhorst
    9. 🇩🇪 René Rast Audi Abt
    10. 🇨🇦 Mikael Greiner Mercedes GruppeM
    11. 🇩🇪 Maximilian Buhk Mercedes Mücke
    12. 🇦🇹 Clemens Schmid Lamborghini Grasser
    13. 🇧🇪 Esteban Muth BMW Walkenhorst
    14. 🇩🇪 Marius Zug Audi Attempto
    15. 🇮🇳 Arjun Maini Mercedes Haupt
    16. 🇩🇪 Maro Engel Mercedes GruppeM
    17. 🇩🇪 Luca Stolz Mercedes Haupt
    18. 🇨🇭 Rolf Ineichen Lamborghini Grasser
    19. 🇩🇪 Theo Oeverhaus BMW Walkenhorst
    20. 🇮🇹 Alessio Deledda Lamborghini Grasser

     

  • Tanút és vőlegényt ültet autóiba a visszatérő ABT

    Tanút és vőlegényt ültet autóiba a visszatérő ABT

    Immár az Audi nélkül, de visszatér az Abt a Formula E-be. Pilótáik azonban az új felállás ellenére ismerős arcok lesznek.

    Két korábbi gyári Audi pilóta csatlakozik hozzájuk, akik ráadásul jó kapcsolatba is állnak egymással, ugyanis Robin Frijns volt Nico Müller keddi esküvőjén a tanú.

    Mindketten szerepeltek már korábban a Formula E-ben is, Frijns eddig az Envision pilótája volt, míg Müller a sereghajtó Dragonnál töltött el pár szezont.

    Frijns két győzelmet tud eddig felmutatni hat szezonja alatt, négy év után távozik a jelenlegi csapatától, akikkel megromlott a viszonya, így lecserélték Sébastien Buemire.

    Müller másfél éves tapasztalat mellett egy meglepetés dobogóval büszkélkedhet a valenciai flúgos futamon elért második helye révén. A sorozatos szenvedés miatt azonban inkább a DTM-re koncentrált. Bár a tavalyi szezon nem igazán jött össze neki, idén negyedik helyen áll a bajnokságban egy győzelemmel.

    Ők ketten már dolgoztak korábban együtt, a 2018-tól három szezonon keresztül voltak csapattársak a DTM-ben – pont az Abtnál. 2020-ban érték le a legjobb eredményeiket közösen, akkor Müller második, Frijns pedig harmadik lett a bajnok Rast mögött.

    Rast, Frijns & Müller, Audi, DTM, racindline.hu
    Fotó: DTM

    „Robin és Nico volt számunkra az álomcsapat, már az elejétől fogva. Mindennel rendelkeznek, ami a Formula E visszatérésünkhöz szükséges: sebesség, tapasztalat és a helyes hozzáállás.” – jelentette ki Hans-Jürgen Abt.

    „Ha fel akarjuk venni a versenyt a nagy gyári csapatokkal jövőre, akkor kicsi, de ütős csapatra van szükségünk. Ehhez illik hozzá tökéletesen Robin és Nico.”

    A The Race szakportál úgy jellemezte az Abt felállását, mint két pilóta, akiknek van még mit bizonyítaniuk a Formula E-ben, motivációban így biztosan nem lesz hiány. Jövőre a Mahindra erőforrásait használják majd, a gyári csapatnál pedig korábbi versenyzőjük, Lucas di Grassi segíti majd közvetetten a munkájukat.

    A 2023-as mezőny:

    Csapat Partner Pilóták
    Jaguar
    Jaguar
    🇳🇿 Mitch Evans 🇬🇧 Sam Bird
    Envision 🇳🇿 Nick Cassidy 🇨🇭 Sébastien Buemi
    Porsche
    Porsche
    🇵🇹 António Félix da Costa 🇩🇪 Pascal Wehrlein
    Andretti ?? ??
    Maserati
    DS
    ?? ??
    Dragon Vergne Vandoorne
    Mahindra
    Mahindra
    🇧🇷 Lucas di Grassi 🇬🇧 Oliver Rowland
    Abt 🇳🇱 Robin Frijns 🇨🇭 Nico Müller
    Nissan
    Nissan
    🇫🇷 Norman Nato 🇫🇷 Sacha Fenestraz
    McLaren 🇩🇪 René Rast ??
    NIO 333 NIO Ticktum Sette Camara
    Techeetah ? ?? ??

    dőlt: meg nem erősített, de a The Race szerint létrejött szertődések

  • Rast marad német márkánál, és visszatér a gyökereihez

    Rast marad német márkánál, és visszatér a gyökereihez

    Az Audi gyakorlatilag visszamondta LMDh programját, ezzel gyakorlatilag René Rast távozását alapozták meg, aki máris új otthonra talált.

    A háromszoros DTM bajnok, valamint Nürburgringi és Spái 24 órás győztes pilóta nem is várt sokat az új bejelentéssel, ezúttal már egy Hypercar márkához igazolt.

    WEC-béli LMP2-es csapatát, a WRT-t követi ugyanis a BMW gyári versenyzői közé csatlakozik. A bajor márkával már 2003-ban és 2004-ben is versenyzett a Formula BMW sorozatban, valamint a DTM autójukat tesztelte.

    A program vezetőjét, Andreas Roos-t viszont egy közelebbi érából ismeri.

    „Jól ismerem Renét az audis időkből, és felvillanyoz, hogy most együtt dolgozunk majd a BMW-nél.” tekint vissza Roos.

    „René sokrétű pilóta, és fantasztikus része lesz a csapatunknak. A sikerei önmagukért beszélnek, minden autóban rögtön gyors volt, amit eddig vezetett. Aprólékos munkát végez, amivel mindig is lenyűgözött. Biztos vagyok benne, hogy sok területen hasznunkra lesz, akár versenyzés, akár a fejlesztés terén.”

    Az óvatos megfogalmazás azért is indokolt, mert még nem jelentették be, jövőre milyen szériában indult majd velük Rast. Jelenlegi sorozatai, a DTM, illetve az Endurance Világbajnokság mellett egy másik GT3-as sorozat, vagy akár a BMW IMSA-beli Hypercar programja is terítéken lehet. Ehhez viszont a Rahal Letterman Lanigan beleegyezése is szükséges, akik a bajorok tengerentúli programjáért felelősek.