Kategória: DTM

  • DTM: Nico Müller pályafutása második győzelmét aratta Misanóban

    DTM: Nico Müller pályafutása második győzelmét aratta Misanóban

    Az Audi Sport Team Abt Sportsline pilótája Nico Müller karrierje második győzelmét aratta a drámával teli misanói versenyen.

    A rajtnál Robin Frijns és Müller tört előre, míg René Rast a svájci versenyző és a WRT-s Jonathan Aberdein közé ragadt. A Team Rosberg versenyzője szenvedett a verseny első szakaszában a tapadás hiánya miatt, minek végül egy hármas csata lett a következménye. A 8-as kanyarban Aberdein és Rast szorította le a pályáról a csata harmadik résztvevőjét, Marco Wittmannt. A BMW-s versenyzőnek fel kellett adnia a futamot, míg autója mentése miatt be kellett küldeni a Biztonsági Autót. A versenyfelügyelők nem osztottak büntetést, verseny balesetnek minősítették az esetet.

    Timo Glock már az első kör végén a kereket cserélt majd három kör múlva ismét behajtott a bokszba és feladta a versenyt. A német pilóta autójában a váltó hibásodott meg.

    Rast a hetedik körben megelőzte Müllert és ezzel átvette tőle a második helyet, majd egyenesen Frijn után ment, akit a kilencedik körben sikerült becserkésznie. A 10. körben Müller kapcsolt rá, és maga mögé utasította Frijnst. A holland versenyzőnek nem teltek eseménytelenül a további körök sem ugyanis Loic Duval megforgatta őt a 11 kanyarban. A francia ezért a manőverét áthajtásos büntetést kapott, míg Philip Eng a történtek segítségével csökkentette hátrányát Aberdeinnel szemben, majd a tizenegyes kanyarban meg is előzte ellenfelét.

    Rast eközben a 14. körben defektet kapott, ezért a bokszba kellett hajtania. Engs a 16. körbe tudta le kerékcseréjét őt pedig Müller követte. Mikor visszatért a német a pályára Pietro Fittipaldi mögött találta magát, aki a verseny korai szakaszában tudta kerékcseréjét, ám a brazil nem tudta sokáig tartani pozícióját.

    A huszadik körben Müller kört adott Duval-nak, Rast is hasonló feladatra készült, ám Eng ezt a pillanatot választott, hogy megelőzze ellenfelét, így a huszonegyedik körben, már az osztrák versenyző foglalt el a második helyet. Eközben Jake Dennis úgy vezette a versenyt, hogy még nem cserélt kereket, ám Müller fenyegetően csökkentette a távolságot majd a 25. körben meg is előzte R-Motorspot versenyzőjét.

    Andrea Doviziosonak nem ment jól a futam többször is megfordult a 16-os kanyarban, egyik alkalommal meg is állt a pályán, ám sikerült újraindítani autóját, így nem kellet külső beavatkozást igénybe vennie.

    Végül Müller látta meg először a kockás zászlót, mögötte Eng végzett, míg a harmadik helyet Rast szerezte meg. A bajnokságot három futam után Rast vezeti 93 ponttal Eng áll a második helyen, míg Müller a harmadik.

    1 Nico Müller Audi
    2. Philipp Eng BMW +7.628
    3. René Rast Audi +16.804
    4. Robin Frijns Audi +20.072
    5. Pietro Fittipaldi Audi +20.430
    6. Joel Eriksson BMW +23.645
    7. Jonathan Aberdein Audi +24.813
    8. Bruno Spengler BMW +28.460
    9. Sheldon van der Linde BMW +29.003
    10. Mike Rockenfeller Audi +47.798
  • Szenzáció: Valentino Rossi indul majd egy DTM futamon!

    Szenzáció: Valentino Rossi indul majd egy DTM futamon!

    A MotoGP sztárja Valentino Rossi bejelentette, hogy szabadkártyás lesz egy DTM futamon, és ezzel beteljesíti Gerhard Berger álmát, aki már Misanoban is indítani akarta. A remek hírt maga az érintett erősítette meg, aki hamarosan vendégszereplő lehet a német túraautós szériában. A SAT.1 műsorában mindezt Andrea Kaisernek mondta el Tavulliában, a farmján:

    „Gerhard Berger meghívott Misanoba, de sajnos ezúttal nem tudtam menni. Megígértem azonban, hogy egyszer a közeljövőben már jönni fogok.”

    Biztos ami biztos alapon rákérdeztek nála, hogy mint versenyző jönne-e, amire a Doktor röviden annyit válaszolt, hogy, „igen, versenyzőként”. Úgy néz ki, hogy a DTM vezérének sikerült a motoros ikont meggyőznie egy indulásról a DTM-ben, amikor meglátogatta. Az osztrák Berger nem is titkolta azt, az volt az álma, hogy Rossit és Andrea Doviziosot egymásnak eressze ezen a hétvégén, de csak az utóbbi tudott indulni vendégként a WRT Audijával. Rossinak igazán tetszett a kollégája kirándulása az Audi RS 5-tel, mert nagy lelkesedéssel nézte a tegnapi versenyét is:

    „Láttam a versenyt, tudom mi lett az eredmény, és néztem, hogy Dovi mi mindent csinál.”

    Rossi egyébként már 2006-ban tesztelhetett egy DTM-es Mercedest, de még nem tudni azt, hogy mikor indulhat el versenyen is. Az Audi 2019-ben meg már egyszer indult Doviziosoval szabadkártyásként, de a BMW és az Aston Martin még nem nevezett meg ilyen célból versenyzőt. Annyi változás is történt idén 2018-hoz képest, hogy a gyártók akár több vendégversenyzőt is indíthatnak, ha akarnak.

  • DTM: Wittmann az utolsó helyről indulva nyert

    DTM: Wittmann az utolsó helyről indulva nyert

    A BMW Motorsport Team RMG versenyzője, Marco Wittmann zseniális stratégiával megnyerte a DTM misanói fordulójának első versenyét, úgy, hogy az utolsó helyről rajtolt!

    A dobogóra rajta kívül még a pole-ból induló René Rast, valamint Loïc Duval állhattak fel.

    A rajtot követően Rast megtartotta az első helyet, míg Jonathan Aberdeintől átvette a második helyet Duval.

    Wittmann az utolsó rajtkockából indult, mivel motorprobléma miatt nem vett részt a kvalifikáción. A versenyen már az első körben kiállt a boxba, majd követte őt Habsburg Ferdinánd is.

    Joel Eriksson már a harmadik körben kiesett, elektromos probléma miatt megállt az autója a pályán, így a safety car is szerephez jutott.

    Az újraindítás után Rast továbbra is megtartotta a vezető pozíciót Duval előtt.

    Wittman folyamatosan tört előre, és a 14. körben már a hetedik helyen haladt.

    Rast a 15. körben teljesítette a kötelező boxkiállást, majd követte őt Bruno Spengler és Robin Frijns is. Utóbbi a kerékcsere után nem tudott újra elindulni, végül 20 másodperccel Wittmann mögé tudott visszatérni a pályára.

    Miután mindenki túl volt a kötelező kiálláson, Wittmann állt az élen.

    Paul di Resta öt perccel a verseny vége begurult a boxba és feladni kényszerült a versenyt.

    Wittmannak számítania kellett egy második kiállásra is, azonban sikerült olyan jól bánnia a gumijaival, hogy azok kitartottak a verseny végéig, így a német versenyző megszerezte idei második győzelmét, nyolc másodperces előnnyel, Rasthoz képest.

    Végeredmény:

    Versenyző Autó Diff.
    1  Marco Wittmann  BMW M4 DTM
    2  René Rast  Audi RS 5 DTM 8.238
    3  Loic Duval  Audi RS 5 DTM 17.686
    4  Bruno Spengler  BMW M4 DTM 22.853
    5  Nico Mueller  Audi RS 5 DTM 28.503
    6  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM 32.467
    7  Philipp Eng  BMW M4 DTM 44.922
    8  Jonathan Aberdein  Audi RS 5 DTM 47.238
    9  Sheldon van der Linde  BMW M4 DTM 48.347
    10  Timo Glock  BMW M4 DTM 48.429
    11  Pietro Fittipaldi  Audi RS 5 DTM 50.043
    12  Andrea Dovizioso  Audi RS 5 DTM 57.138
    13  Daniel Juncadella  Aston Martin Vantage DTM 58.948
    14  Ferdinand Habsburg  Aston Martin Vantage DTM  1: 01.928
    15  Jake Dennis  Aston Martin Vantage DTM  1: 08.229
    16  Paul Di Resta  Aston Martin Vantage DTM  8 kör
     Robin Frijns  Audi RS 5 DTM kiesett
     Joel Eriksson  BMW M4 DTM kiesett
  • Vakbélgyulladás miatt kihagyja Misanot Jamie Green

    Vakbélgyulladás miatt kihagyja Misanot Jamie Green

    Az Audi pilótája Jamie Green egészségügyi okokból kénytelen kihagyni a DTM idei harmadik versenyhétvégéjét, akit Pietro Fittipaldi fog helyettesíteni.

    Fittipladi eredetileg kihagyta volna az olasz hétvégét, hiszen a Haas tartalékversenyzőjeként lett volna jelenése Kanadában. Az ő helyére ugrik be Andrea Dovizioso. A sors azonban úgy hozta, hogy a brazilnak még is inkább a DTM-ben kell indulnia a hétvégén, hiszen a márkatársánál, Jamie Green-nél akut vakbélgyulladást diagnosztizáltak és meg is műtötték.

    „A tünetek kedden este hirtelen jelentkeztek nála. Gyors felépülést kívánunk Jamie-nek. A hétvégén nem lesz olyan állapotban, hogy versenyezhessen. Számunkra Peitro a legjobb megoldás, hiszen remekül ismeri az autót, és az első két versenyhétvégén is remek teljesítményt nyújtott.” – nyilatkozta az Audi motorsport vezetője Dieter Gass.

    Két hétvége és négy verseny után Green jelenleg a hetedik helyen áll a pontversenyben, míg a korábbi Forma-1-es világbajnok unokája, Pietro Fittipaldi pedig a 15.

  • A DTM lehet a következő elektromos széria Rosberg szerint

    A DTM lehet a következő elektromos széria Rosberg szerint

    Nico Rosberg úgy gondolja, hogy a DTM-nek előbb vagy utóbb, de el kell kezdenie követnie a Formula E által bejárt utat.

    A motorsort számos kérdést vetett fel az emberek számára számos sorozattal kapcsolatban. Jelen pillanatban lehetetlen elképzelni a Forma-1 és a Formula E közötti egyesülést, azonban egyre több széria tesz törekvéseket az elektromos versenyzés felé.

    Rosberg szerint a német túraautó bajnokságnak mindenféleképpen jót tenne, ha elektromossá válna egy pár éven belül.  „Egyszer eljön majd az a nap, amikor az összes autómárka csak és kizárólag elektromos árul majd. Ha ez bekövetkezik, akkor a DTM-nek is lépnie kell,” – magyarázta a Mercedes egykori pilótája a Motorsport.com-nak.

    „Meg kell várnunk, hogy ez a folyamat mikor fog bekövetkezni. Szemmel kell tartanunk ezt, ugyanis hét éven belül ez akár meg is történhet. Az ötlet működőképes lehet, ugyanis egyre több ember kezdi megszeretni az elektromos autók hangját. A hanggal nem lesz baj, azonban lehetséges, hogy a gyártók nem fognak lelkesedni az ötletért. Gyártók nélkül pedig semmi értelme nem lenne a szériának.”

  • Dovizioso mellett Rossit is akarta Berger beugrónak a DTM-ben

    Dovizioso mellett Rossit is akarta Berger beugrónak a DTM-ben

    Komoly tervei voltak a DTM első emberének, Gerhard Bergernek, aki a következő misanoi fordulóban szerette volna, ha két MotoGP-s sztár négy keréken is összecsapott volna.

    Mint ismert, a DTM következő fordulójában Andrea Dovizioso is rajthoz áll majd. Ám Gerhard Berger most elmondta, hogy nem ő volt az egyetlen olasz MotoGP sztár, akit szeretett volna még Misanoban DTM autóban látni.

    „Az álmom az volt, hogy Valentino Rossi egy BMW-ben, míg Andrea Dovizioso pedig az Audiban vezetett volna Misanoban. Azonban ez az álom csak félig valósult meg.” – ismerte el Berger.

    Rossi számára nem lenne idegen a négykerekűek világa. Korábban még a Ferrari Forma-1-es autóját is tesztelhette, de újabban inkább a Monzai Rally-n vesz részt és ér el sikereket.

    Rossi BMW-s beugrását valószínűleg a Yamahás szerződése gátolta meg, míg Dovizioso esetében sokat segített, hogy a Ducati az Audi csoport tagja.

    A közismerten nagy MotoGP rajongó hírében álló Berger azonban úgy tűnik ezen álmáról még továbbra sem tett le.

    „Lesz ám egy jövő év is.” – tette hozzá viccesen az osztrák.

    A DTM misanói hétvégéjét június 8-9.-én rendezik meg.

  • Habsburg a legjobb tíz között végzett Zolderben

    Habsburg a legjobb tíz között végzett Zolderben

    Habsburg Ferdinánd a top tízben végzett élete második DTM versenyhétvégéjén Zolderben az R-Motorsport színeiben, a 62-es rajtszámú Aston Martin Vantage DTM autó volánja mögött.

    A mindössze 21 éves Habsburg, aki első szezonját teljesíti “tetővel a feje fölött”, a hockenheimi szezonnyitón mutatott teljesítményére építve, kilencedik helyen végzett a belgiumi versenyhétvége első futamán

    Ferdinánd a mezőny végéről indulva, közvetlenül csapattársa- a korábbi DTM bajnok- Paul Di Resta (GBR) mögött, valamint az összes többi újonc előtt haladt át a célvonalon.

    “Egyszerűen fantasztikus volt! “- mondta el az AVL racing által támogatott versenyző. “Az időmérő nem sikerült jól, így vállaltuk a kockázatot az alternatív stratégiával, ami végül jól sült el. A csapat kiváló munkát végzett, és elégedett vagyok a saját versenytempómmal is – különösen a futam második felében “

    Mivel a zolderi pálya nem kíméli a gumikat, így a csapatnak két kiállásos taktikát kellett alkalmaznia. Az R-Motorsport úgy döntött, hogy még a verseny kezdeti szakaszában kihívja az újoncot új abroncsokért, hogy így, tiszta pályán autózva ki tudja belőlük hozni a maximumot.
    Egy jól időzített biztonsági autós fázist követően Habsburg remek versenytempót diktálva végül a kilencedik helyre hozta be versenygépét.

    “Mindig azt mondják rólam, hogy túl szigorú vagyok magamhoz, szóval fontos, hogy elismerjem azt is, ha elégedett vagyok. “ – mondta el Ferdinánd. “Hihetetlen érzés pontokat szerezni az R-Motorsport számára, és rendkívül elégedett vagyok azzal, ahogy sikerült egy csapatként működnünk. Emellett egyre jobban hozzászokom az autóhoz, ami még mindig nagyon új számomra. Hosszú út áll még előttem, és rengeteget kell még tanulnom, de örülök az eddig elért eredményeknek. ”

    Azonban a vasárnapi második futamon az Aston Martin Vantage DTM felfüggesztésének meghibásodása akadályt görgetett ezen tervek elé, ugyanis Habsburg a techikai hiba következtében idő előtt feladni kényszerült a versenyt.

    “Sajnálom, hogy nem sikerült befejeznem a második futamot. De koncentráljunk a pozitívumokra : Nagyon jól sikerült elkapnom a rajtot, kiélveztem a pályán töltött idő minden percét , és a csapat a hatodik helyen végzett Jake Dennisszel, szóval tudjuk, hogy megvan bennünk a potenciál . Továbbra is keményen fogunk dolgozni, hogy a szezon előrehaladtával egyre előrébb kerüljünk a rajtrácson. ”

    A Greenstorm támogatását élvező Habsburg legközelebb június 7-9-én gurul pályára a DTM harmadik fordulójának otthont adó olaszországi Misanóban.

  • Rast nyerte a második zolderi DTM-futamot

    Rast nyerte a második zolderi DTM-futamot

    René Rast már a második futamgyőzelmét aratta az idei DTM szezonban, a német ezúttal Zolderben állhatott fel a dobogó tetejére. Mögötte a BMW-s, tegnapi győztes Philip Eng zárt, a bronzérmet pedig Jamie Green szerezte meg.

    Paul di Resta elővigyázatosságból el sem rajtolhatott, mert az Aston Martinjában olajnyomás-problémákat fedeztek fel az időmérőn. Ha már kvalifikáció, a polet a BMW színeiben versenyző Sheldon van der Linde szerezte meg.

    A rajtnál a dél-afrikainak sikerült megtartania a helyét, míg csapattársa, Eng feljött másodiknak, Rastot megelőzve. Azonban az osztrák nem sokáig örülhetett, ugyanis a kettes kanyart kicsit szélesen vette, és Raston kívül Glock és Frijns is megelőzte.

    Elsőként Eng, Pietro Fittipaldi és Nico Müller jöttek ki a kötelező kiállásukra, 8 kör elteltével. Egy körrel később Glock és Frijns érkezett meg szervizelésre, őket át is ugrotta Eng, működött az alávágásos taktika.

    Eközben Rast előzésre szánta el magát, és a 11. kör elején átvette a vezetést van der Lindétől. Miután ők is kijöttek, Wittmann került az élre. Ő a 16. körig nyújtotta első etapját, kiállása után pedig Glock mögé tért vissza, 9 másodperccel Rast mögé, aki azok csoportját vezette, akik már kereket cseréltek.

    A 21. körben Wittmann megelőzte Glockot és fellépett a 6. helyre. Frijnset is gyorsan maga mögött akarta hagyni, hiszen egy körrel később már az Audist támadta. Csakhogy hozzáért hátulról és kipörgette, így a holland versenye itt véget ért, és a safety cart is be kellett hívni. Ez alkalmat adott mindenkinek, hogy elvégezzék a kötelező kiállásukat.

    A mezőny fele kijött és friss gumikat kapott, ők nagy előnyre tettek szert ezzel. Az újraindításnál Rast magabiztosan megtartotta a helyét, Eng pedig átvette a második helyet. Wittmann boxutca áthajtásos büntetést kapott Frijns kilökéséért, és ha ez még nem lett volna elég, az újraindításnál szélesen is fordult a hármas kanyarban és megcsípte a kavicságyat.

    A biztonsági autó miatt a versenytáv két körrel emelkedett, ez pedig azoknak kedvezett, akik a legkésőbb cseréltek kereket. Közülük Jamie Green állt a legjobban a 7. helyével. Ám ekkor az Audi Sport Team Rosberg versenyzője elkezdte kihasználni a gumielőnyét. Kezdésnek egyből két legyet ütött egy csapásra: az egymással csatározó Timo Glockot és Jake Dennist a 29. kör első kanyarjában egyszerre előzte meg a belső íven. Nem sokkal később Rockenfellert is otthagyta, ezzel már a 4. helyen járt.

    Eközben már látni lehetett, hogy Rast gumijai a végét járják, hiszen a 2017-es bajnok levágta a sikánt a 30. körben.

    Dennis és Glock csatája tovább folytatódott, amiben végül az Aston Martint vezető Dennis kerekedett felül. Glock mellett azonban nem csak ő, hanem Bruno Spengler is el tudott menni. A német BMW-s visszaesése itt még nem ért véget, push-to-pass és DRS nélkül a 14. hely jutott csak neki.

    Rast végül életben tudta tartani a gumikat és idénybeli második győzelmét aratta Eng előtt. A remeklő Green van der Lindét is maga mögött hagyta a sikánban, így ő lett a 3. A dél-afrikai mellett ezzel a lendülettel Rockenfeller is elment, övé lett a 4. hely, van der Lindének pedig az 5. pozícióval kellett megelégednie.

    A verseny után Eng vezeti az összetettet 59 egységgel, őt Rast követi 5 pont lemaradással. Wittmann visszaesett harmadiknak és 16 pont hátrányba került.

  • Philipp Eng első DTM-es győzelmét szerezte meg a zolderi nyitófutamon

    Philipp Eng első DTM-es győzelmét szerezte meg a zolderi nyitófutamon

    A BMW versenyzője, Philipp Eng élete első DTM-es sikerét könyvelhette el, miután megnyerte a kaotikus első versenyt Zolderben. Egy biztonsági autós fázis miatt a verseny közepén minden a feje tetejére állt.

    Az Aston Martin két versenyzője, Jake Dennis is és Daniel Juncadella autói szinte egyszerre adta meg magát. Dennis a boxutca bejárata előtt parkolt le, Juncadella pedig az egyik bukótérben állt félre a verseny féltávjánál. A megálló autók miatt be kellett hívni a biztonsági autót. A biztonsági autós fázis legnagyobb vesztesei az élen haladó trió, Bruno Spengler, Marco Wittmann és René Rast voltak, ugyanis rajtuk kívül már mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét.

    Spengler repülőrajtot vett és rögtön meg tudta előzni az első sorból rajtoló német riválisait. Minden jól alakult a BMW pilóta számára egészen a biztonsági autós fázisig, ami miatt elveszítette az első helyét. Rast versenye sem volt valami jó, ugyanis az Audi németje egy technikai probléma miatt kiszállt 11 körrel a verseny vége előtt. A verseny után kiderült, hogy Rastnak nem erő a motorjában.

    Engnek kapóra jött a safety car, ugyanis emiatt tudta átvenni a vezetést. A BMW osztrákja a hetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Már a rajtnál két helyet tudott javítani és később Robin Frijns öt másodperces stop and go-ja miatt már a negyedik helyen autózott. Az osztrák ezek után el tudott lépni a többiektől és végül meg is nyerte a futamot, megszerezve ezzel első győzelmét a DTM-ben.

    Eng mögött Joel Eriksson és Nico Müller vívott parázs csatát a második helyért. Eriksson az utolsó körben szerezte meg a második helyet, amikor Müller elhagyta a pályát az Audijával. A BMW svédje így közvetlen Audis riválisa előtt haladt át a célvonalon. Loic Duval annak ellenére lett negyedik, hogy kisodródott a pályáról, miután összeütközött Jonathan Aberdeinnel. A francia tovább tudott menni, azonban Aberdein autójának jobb eleje olyannyira megsérült, hogy fel kellett adnia a futamot.

    Mike Rockenfeller lett az ötödik, miután megelőzte Jamie Greent az egyes kanyarban két körrel a leintés előtt. A poleból rajtoló Wittmann-nak, aki biztos dobogósnak tűnt egészen a biztonsági autós fázisig, be kellett érnie a hetedik hellyel.

    Az Aston Martin britje, Paul di Resta nyolcadik lett, miután a tizenhatodik helyről rajtolva egy hatalmas felzárkózást tudott bemutatni. A brit már a verseny első körében letudta a kötelező kerékcseréjét, azonban a biztonsági autónak köszönhetően ölébe hullott egy ingyen kiállás. Di Resta csapattársa, Habsburg Ferdinánd lett a kilencedik, közvetlen Spengler előtt.

    A további sorrend: Sheldon van der Linde, Robin Frijns, Timo Glock és Pietro Fittipaldi.

  • Dovizioso indul Fittipaldi helyett majd Misanoban!

    Dovizioso indul Fittipaldi helyett majd Misanoban!

    A MotoGP-ből érkezik Pietro Fittipaldi helyettese júniusban: Andrea Dovozioso indul majd Misanoban a brazil helyett. Pietro kénytelen lesz kihagyni azt a versenyhétvégét, mert Kanadában lesz a Haas csapattal a Forma-1-es versenyen. Érthetően lelkes Dovozioso:

    „Szeretem az autókat, és vagyok annyira szerencsés, hogy versenyezhetek az Audi RS 5 DTM autóval. Nehéz lesz persze időt találni a felkészülésre a MotoGP szezon miatt,  de nagyon is várom azt, hogy egy  olyan magas szintű kategóriában indulhassak, mint a DTM.”

    2017-ben és 2018-ban majdnem bajnok lett a MotoGP-ben a Ducatival, de most a WRT Audi Sport privát csapatával versenyezhet majd. Dieter Gass, az Audi Motorsport részéről is üdvözölte a döntést:

    „Örömmel jelentem be, hogy Andrea Dovizioso személyében egy igazi szupersztárt igazoltunk egy vendégfutamra a DTM-be. A MotoGP sztárjai igazi hősök Olaszországban. Andrea ráadásul Misano közeléből származik, megnyerte tavaly ott a versenyt, így biztosan sokan mennek majd ki csak miatta is. Nagyon is izgatottak vagyunk, hogy miképp sikerül majd a bemutatkozása a DTM-ben. Az, hogy két MotoGP futam között meg eljön a DTM-be, egyszerűen fantasztikus, és nem is mindennapi. Köszönettel tartozom a Ducati igazgatóinak, Claudio Domenicalinek és Luigi Dall’Ignanak akik rábólintottak erre a vendégszereplésre. Ez nagy dolog a német túraautó bajnokság számára, és a motorsportoknak is.”

    A 33 éves pilóta először majd Misanoban tesztelheti az Audi RS 5 DTM-et május 22-23-án, és erről így beszélt:

    „Az autó elképesztő, de ez egy teljesen más kihívás mint amihez hozzászoktam, így rendesen fel kell készülni. Amennyi kört csak lehetett, megtettem már szimulátorral, mielőtt élesben is kipróbálhatom majd. Misano az olasz versenyzőknek különleges, és ez egy olyan helyszín, ahol tavaly egy hihetetlen győzelmet arattam, így nagyon izgatott vagyok a lehetőség miatt, és köszönöm.”