Kategória: DTM

  • Kubica a Racing Point teszt- és tartalékpilótája lehet

    Kubica a Racing Point teszt- és tartalékpilótája lehet

    Robert Kubica feltehetően a Racing Pointnál lesz teszt- és tartalékpilóta, tudta meg a GPToday.net. A lengyel már korábban bejelentette azt, hogy távozik a Williams csapatától 2019 végén, miután elég nehéz éve volt velük. A visszatérése ugyan sikeresnek is mondható, hiszen 8 évet kihagyott a 2011-es rali balesete után, de Kubica egész évben a mezőny végén kullogott. A brit istálló nem volt képes felvenni a versenyt a többi csapattal, még ha Robert pontot is szerzett nekik, a Német Nagydíjon.

    2019 után a karrierje bizonytalannak tűnt, de a lengyel versenyző többször is kijelentette, hogy maradna jövőre is a Forma-1-ben. A legfrissebb információk szerint Kubica most már közel áll ahhoz, hogy aláírjon a Racing Pointhoz. A silverstone-i csapatnál jövőre Sergio Perez és Lance Stroll versenyeznek, de Kubicával kiegészülve dolgoznának az autójuk fejlesztésén.

    A Haas is próbálta megszerezni a lengyelt, Günther Steiner csapatfőnökkel az élen, és megerősítették, hogy ők is tárgyalásban álltak a 34 éves pilótával. A versenyt azonban úgy tűnik, hogy a Racing Point nyeri.

    Természetesen Kubica szerződtetésével a Racing Point nyer egy új támogatót is, a PKN Orlent. A lengyel olajcég idén a Williams szponzora volt, de feltehetően ők is távoznak a hazai versenyzőjükkel egyetemben a csapattól. A vállalat kifejezte azon igényét, hogy mindenképp maradnának a száguldó cirkuszban.

    Miközben Kubica fő célja az, hogy maradjon szerepe a Forma-1-ben, azon igényét is kifejezte, hogy versenyezni is szeretne jövőre, egy versenyképes mezőnyben. A pletykák szerint 2020-ban a DTM-ben láthatjuk majd, egy ottani informátor szerint a BMW-nél.

  • Berger Kubicát és Buttont akarja a DTM-be 2020-ra

    Berger Kubicát és Buttont akarja a DTM-be 2020-ra

    Gerhard Berger a DTM főnökeként elismerte, hogy a német prémium túraautós szériában szeretné látni Robert Kubicát 2020-ban. A lengyel idén szenvedett csak a Williams autójával a Forma-1-ben, 2020-ra pedig feltehetően csak tesztpilótai feladatot vállal csak a királykategóriában, így talán versenyezhet is máshol. Ez egykor szintén volt Forma-1-es versenyző Berger erről ennyit mondott:

    „Olyan nagy nevek, mint Robert Kubica mindig a radarjainkon vannak. Jelenleg ez a kérdés több összetevős, de függ a szabad helyek számától és a büdzsétől. Azonban nem is kérdés, hogy szeretnék ilyen neveket látni a DTM-ben.”

    A széria vezére azt is elismerte a SAT1-en, hogy Jenson Button a másik pilóta, akit szívesen látna a DTM-ben:

    „Sport szempontból nézve ő is egyből hozná a jelenlegi DTM versenyzők szintjét, akik a szememben igazi top pilóták. Viszont az ő nevük még nem olyan ismert, mint Kubicáé vagy Jenson Button neve. Jónak kell lennie ilyen szempontból is a mezőny elegyének, de dolgozunk már rajta.”

  • Ilyen lehet a DTM elektromos vagy hidrogén hajtású testvérszériája

    Ilyen lehet a DTM elektromos vagy hidrogén hajtású testvérszériája

    Egy rendkívül innovatív ötlettel állt ellő a DTM promótere az ITR. A Gerhard Berger által vezetett vállalat bemutatta az elképzeléseit egy olyan sorozatról, ami a DTM egyik betétfutamát jelentené. Az autók pedig 1000 lóerősek lennének és vagy tisztán elektromos meghajtással működnének, vagy pedig hidrogén üzemanyag cellák létesítésével hoznák létre a meghajtást.

    „Bátor és innovatív elképzeléseket vázoltunk fel.” – kezdte Gerhard Berger. „Messze előre kell tekintenünk, ha a motorsport jövőjét akarjuk formálni és e mellett olyan alternatív hajtási módokat kívánunk létrehozni, amit inspirálná a rajongókat.”

    „A meghajtásért felelős elektromos rendszer vagy a hidrogén üzemanyag cellák szabványosítottak lennének, de azért lenne lehetőség a mérnöki szabadságra is.” – folytatta.

    Az új rendszerek mellett a kerékcserék lebonyolítása jelentene még forradalmi megoldást. Ugyanis az abroncsokat beprogramozott ipari robotok végeznék emellett még a akkumulátort vagy a hidrogén tankot is kicserélnék a 40 perces versenyek során.

    Az új sorozat szintén az ITR égisze alá tartozna, és a DTM betétsorozataként futna emellett pedig eddig példátlan lehetőséget biztosítana a gyártóknak, a saját nagy teljesítményű elektromos autójuk kifejlesztésére és tesztelésére.

    Egyelőre viszont még nincs kitűzött dátum a széria indulására, ez inkább a gyártók, szponzorok és a nézők érdeklődésétől fog függeni.

    „Minden a gyártók számától függ. Elsőként is a technikai megvalósíthatóság a fontos. Igaz már ezt a területet elég intenzíven átvizsgáltuk, de még szükségünk van a szakértők véleményére. Ide tartoznak például az akkumulátor és a robot gyártó vállalatok. Ezek mellett természetesen még fontos szerepet játszik a történet pénzügyi oldala is, meg kell találnunk az egyensúlyt.” – zárta Berger.

    A promóter egy kedvcsináló videót is bemutatott a sorozatról

  • Hülkenberg a DTM-ben, bejelentés kedden?

    Hülkenberg a DTM-ben, bejelentés kedden?

    Nico Hülkenberg nagyon úgy néz ki, hogy nem talál helyet magának jövőre a Forma-1-ben, így más sorozatban kell ülés után néznie, ez a széria pedig a DTM lehet.

    A német távozni kényszerül a Renault csapatától év végén, helyére Esteban Ocon fog érkezni. Ő maga is elismerte, hogy az Alfa Romeo maradt az egyetlen lehetőség számára a száguldó cirkuszban maradásra, de ott sem ő tűnik favoritnak.

    Így a reményvesztett Hülkenberg a DTM-ben találhat ülést, ezt az olasz Motorsport.com már tényként közli. Állítólag elfogadta a BMW ajánlatát, és keddre várható a hivatalos bejelentés.

  • Szakít az R-Motorsport Aston Martin és a HWA!

    Szakít az R-Motorsport Aston Martin és a HWA!

    Az R-Motorsport Aston Martin csapata megerősítette, hogy felbontja a szerződését a HWA-val a motorbeszállító partnerükkel, egy évnyi közös munka után a DTM-ben. Nehéz első évük volt a szériában, de olyan Vantage-okkal indultak neki, amelyeket 90 nap alatt építettek meg. Viszont egy erőtlen és megbízhatatlan motorral. Volt azért némi áttörés a megbízhatóság terén a misanói tesztüket követően, de a gondok újra előjöttek a szezonzárón, Hockenheimben.

    Már itt beindultak a spekulációk, hogy az R-Motorsport új erőforrás után néz, pedig a csapatfőnök Florian Kamelger először győzködött mindenkit arról, hogy bíznak a HWA-ban, hogy ki tudják javítani a hibákat, és fordulhat a kocka. A motorsport.com most úgy tudja, hogy a csapat már dolgozik azon, hogy új motorbeszállítójuk legyen, pedig a HWA-nak még volna lehetősége folytatni velük 2020-ban is. Most így fogalmazott Kamelger:

    „Sajnos nem sikerült megállapodnunk az együttműködés folytatásáról a HWA AG-val, hogy teljesíthessük az elkötelezettségeinket a DTM-mel. Így az egyetlen lehetőségünk az maradt, hogy megszüntessük velük a kapcsolatunkat a DTM-mel kapcsolatban, és a jövőnkre koncentráljunk. Annak ellenére, hogy velük már nem dolgozunk tovább, továbbra is folytatnánk a DTM-es projektünket. Újragondoljuk a lehetőségeinket az Aston Martinnal közösen 2020-ra ezen megváltozott környezetben.”

    Az Aston Martin főnöke, Andy Palmer már a Nürburgringen megerősítette azt, hogy a gyártó maradna a DTM-ben 2020-ban is. Viszont felülvizsgálják a projektet. Az R-Motorsport és az Aston Martin éppen ezért is hagyja ki a DTM és a SUPER GT közös futamát Fujiban a jövő hónapban, hogy a 2020-as autójuk fejlesztésére koncentrálhassanak.

    A magazin úgy tudja, hogy a 2019-es autóikat eladták az elmúlt hónapokban egy kínainak, így nem tudnak részt venni az újoncok tesztjén sem az év végén, amellyel már a következő szezonra készülhetnének. Palmer így fogalmazott:

    „Az Aston Martin továbbra is támogatja az R-Motorsport DTM-es programját a Vantage DTM versenyautóval. További terv kiterjeszteni a versenyzést a Class 1 szabályrendszernek köszönhetően akár a SUPER GT-re Japánban és Ázsiára.”

    A HWA röviden csak ennyit adott ki:

    „Azon projektekben amelyekben érintett az AF Racing AG és a HWA AG azokról jelenleg folynak a tárgyalások.”

  • Nem érkezik új gyártó a DTM-be 2020-ban

    Nem érkezik új gyártó a DTM-be 2020-ban

    A DTM első embere Gerhard Berger megerősítette, hogy nem fog bővülni a gyártók száma a 2020-as bajnoki idényben sem, hiába van a Super GT-vel közös szabályrendszer.

    A német túraautó bajnokság idei szezonzáróján a szokásos DTM autók mellett feltűnt a japán Super GT sorozat néhány indulója, mivel mindkét bajnokság autói a Class One szabályrendszer szerint készültek.

    A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Honda, a Nissan és a Lexus is bármikor indulhatna a német bajnokságban is. Ám Gerhard Bergar megerősítette, hogy ez a következő idényben nem fog megtörténni.

    „Nincsenek jelen pillanatban tervek arra, hogy bármelyik japán gyártó is Európába jöjjön.” – kezdte Berger. „Nincsenek erre mutató tárgyalások, így nem várható, hogy bárki is jönne az elkövetkezendő 1-2 évben.”

    A DTM szezonja ugyan véget ért, de ők is vendégszerepelni fognak a Super GT szezonzáróján Fujiban. Ám 2020-ban nem várható újabb közös versenyek.

    „Idővel szeretnénk majd sokkal több közös versenyt, de 2020-ra viszont nincsenek ilyen jellegű terveink. Hockenheimben remekül mentek a dolgok, a mezőny látványos volt, meglátjuk majd, hogy Fuji milyen lesz. Lépésről lépésre kell haladnunk, remélem, hogy egyre több ország fog majd érdeklődni a Class One iránt.” – fogalmazott az osztrák.

    A Super GT főnökének, Masaaki Bandohnak ennél komolyabb álmai is vannak.

    „Nagyon várjuk már, hogy a DTM-es barátaink jelen legyenek Fujiban. Számomra nagyszerű lenne, ha lenne egy nagy, közös Class One világkupa.” – jelentette ki.

     

  • Habsburg kimagasló teljesítménnyel zárta első DTM szezonját

    Habsburg kimagasló teljesítménnyel zárta első DTM szezonját

    Sajtóhír: Habsburg Ferdinánd a tizenegyedik helyen végzett élete első DTM szezonjának zárófutamán, miután a 21 autót számláló rajtrács tizenkettedik rajtkockájába kvalifikálta magát a hideg és esős körülmények között, és elmondása szerint, bár a szezon nem volt zökkenőmentes, azonban büszke arra, hogy az R-Motorsport színeiben versenyezhet, és biztos benne, hogy a csapat előtt fényes jövő áll ebben a rendkívül versenyképes sorozatban.

    Az állítás, miszerint a hockenheimi hétvége esős volt, korántsem adja vissza a németországi pályán uralkodó időjárási viszonyokat, de a 22 éves osztrák versenyző a körülményektől egy cseppet sem zavartatva, kimagasló teljesítményt nyújtott a szombati időmérő edzésen. Olyannyira, hogy ő bizonyult a leggyorsabbnak az Aston Martin Vantage DTM autóval versenyző pilóták között, és a sikerült a tizenkettedik helyre kvalifikálnia magát. Azonban egy, az időmérőt követően felfedezett motorprobléma miatt a 62-es rajtszámú autó nem tudott felállni a rajtrácsra, a csapat ugyanis minden erejét bevetve azon dolgozott, hogy a második versenynapnak már új motorral vághasson neki.

    ,,Természetesen sajnálom hogy ki kellett hagynom az első futamot, de ennek következtében lehetőségem nyílt rá hogy egy új szemszögből tapasztalhassam meg a csapatot hajtó eltökéltséget, szenvedélyt és emberfeletti teljesítményt.”– magyarázta a Greenstorm által szponzorált versenyző. ,,Amikor az autóban ülsz, olyannyira csak a saját feladatodra koncentrálsz, hogy nem mindig tudod értékelni azt ami a garázsban és a boxfalon történik. Nem mondom hogy örülök annak, hogy így alakult, de az, hogy nem tudtam rajthoz állni a versenyen, új perspektívát nyitott meg számomra, amiért igazán hálás vagyok.”

    A második versenynapon a szombati remek formáját hozva, ezúttal is a tizenkettedik rajtkockából, közvetlenül a DTM futamgyőztes Loic Duval mögül és csapattársa, a vasárnapi időmérőn leggyorsabb Aston Martin pilótának bizonyuló Jake Dennis mellől várhatta a lámpák. kialvását. A kiváló rajt után a heves esőzést és a versenyt megakasztó rövid piros zászlós szakaszt követően Habsburg minden tőle telhetőt beleadva, hiba nélkül teljesítette az egy órás versenyt, és végül a tizenegyedik helyen intette le a kockás zászló

    ,,Őrülten jó verseny volt! “ – mondta el a futamot követően az osztrák autóipari cég, az AVL támogatását élvező Habsburg. ,,Jó móka volt Jake oldalán autózni a rajtnál. Fantasztikus csapattárs volt egész évben, így különösen jó érzés volt együtt nekivágni a végső megmérettetésnek. Onnantól kezdve pedig már csak a sebesség és az autó kontrollálása közötti tökéletes egyensúly megtalálása volt a legfőbb kihívás, valamint az, hogy a szezon összes eddigi versenyéhez hasonlóan ismét sikerüljön egy darabban hazahozni az autót, a pontszerzés lehetőségét is szem előtt tartva. Kár, hogy az utóbbiról pont lecsúsztam, de ennek ellenére rendkívül boldog vagyok.”

    Habsburg a 2019-es szezon kezdetén csatlakozott a DTM mezőnyéhez, az R-Motorsport versenyzőjeként. Az osztrák versenyző többek közt a csapat professzionalizmusa és előremutató jövőképe miatt szavazott bizalmat a 30 éves múltra visszatekintő bajnokságba újonnan becsatlakozó svájci alakulatnak. Kilenc DTM versenyhétvégét és a spái 24 órás futamot követően Ferdinánd teljes mértékben elégedett a döntésével, és büszkén képviseli a csapatot.

    “Az R-Motorsportnál már most otthon érzem magam,“ – folytatta Ferdinánd. “A csapaton belüli egységnek és az általuk nyújtott támogatásnak köszönhetően folyamatos tanulásra és fejlődésre nyílik lehetőséged; a professzionalizmusuk magabiztossággal tölti el az embert, és segít abban, hogy csakis a saját feladatodra kelljen koncentrálnod. A téged körülvevő emberek pozitív mentalitása és a jövőbe tekintő szemlélet miatt folyton azt érzed, hogy nagy dolgokat tartogat számukra a jövő. Nem is kívánhatnék ennél jobb csapatot.”

    “Emellett kívánni sem tudtam volna az enyémnél segítőkészebb családot és személyes csapatot. Ők mindannyian a karrierem kezdete óta velem vannak, amiért mérhetetlenül hálás vagyok.”

    Habár a DTM szezon véget ért, azonban Habsburg számára egy utolsó nagy kihívást még tartogat ez az év. A bejelentésre, hogy hol és milyen autóval gurul majd pályára, a hét folyamán kerül majd sor.

  • Nico Müller nyerte az év utolsó DTM futamát

    Nico Müller nyerte az év utolsó DTM futamát

    Nico Müller idei harmadik futamgyőzelmével zárult a német túraautó bajnokság 2019-es szezonja.

    Az időmérő edzéshez képest annyi változás történt, hogy Pitero Fittipaldi eredményét törölték és a rajtrács végére száműzték, miután megsértette a parc fermé szabályokat az Audijával.

    A verseny rossz időjárási körülmények között zajlott, ami miatt a verseny irányítás két felvezető kört rendelt el és a versenytávot 49 perc plusz egy körre csökkentette.

    Paul Di Resta volt az első kieső, az ő Aston Martinja az első felvezető körben ment tönkre.

    A rajt után a pole-ból induló Müller fordult el elsőként, míg mögötte többen is kiszélesítették az első kanyart. Ebből a szombati győztes René Rast jött ki a legjobban és a második helyre tudott feljönni, a nyakán Rockenfellerrel.

    A mezőny sűrűjében a Lexusos Nick Cassidy és az Audis Jonathan Aberdein találkozott egymással, aminek az eredménye az lett, hogy az utóbbi pilóta a falban kötött ki. Az eset miatt a pályára küldték a biztonsági autót.

    A versenyt nem sokkal később piros zászlóval is meg kellett szakítani, miután Daniel Juncadella Aston Martinja gyulladt ki és a pályán kellett azonnal megállnia.

    Negyed óra szünet után a biztonsági autó mögött indult újra a verseny. Müller sikeresen megtartotta a vezetését, pedig Rast keményen támadta őt.

    Quintarelli kezdte a bokszkiállások sorát, őt Jenson Button követte.

    Még csak a negyedik körben jártunk, amikor az élmezőny tagjai – Wittmann és Rockenfeller is – a bokszkiállás mellett döntöttek. Az Audi pilótája sikeresen átugrotta a BMW-st a bokszban.

    Wittmann pedig bokszutca áthajtásos büntetést kapott, miután a csapata veszélyesen engedte ki őt és majdnem bele ment Aberdein autójába.

    Egy körrel később Müller, hárommal később pedig Rast is kiállt friss abroncsokért. A bajnok Müller elé tért vissza a pályára, ám a különbség csökkent közöttük végül pedig a nyolcas kanyarban egymás mellett haladtak, majd Rast egy pillanatra elvesztette az uralmát az autója felett és Müller átvette a virtuális vezetést.

    Rast tovább szenvedett a friss gumikon, emiatt pedig Roceknfeller is meg tudta őt előzni. A 12.körben pedig már Glock és Frijns is megközelítette őt.

    Az élen ekkor Green és Eriksson állt, de nekik még ki kellett állniuk a bokszba. A brit próbált akkora előnyt kiautózni, hogy a kerékcsere után is az élen maradjon. Végül az utolsó előtti körben álltak ki a kötelező kerékcserére.

    Rast pedig tíz perccel a futam vége előtt tudta felmelegíteni a gumijait és igyekezett visszazárkózni.

    Müller győzelmét végül senki sem veszélyeztette, a svájci ezzel pedig idei harmadik sikerét aratta. Rockenfeller és Rast fért még fel a dobogóra. Glock a végén még megelőzte Greent és megszerezte a negyedik helyet.

    Eriksson lett a hatodik, Frijns és Dennis előtt. Spengler és Duval zárta a pontszerzők sorrendjét.

    A legjobb Super GT-s ezúttal is Jenson Button lett a 16.helyen, mögötte közvetlenül végzett Quintarelli.

    Ezzel a sikerrel Müller bebiztosította a bajnoki ezüstérmét, és végül 74 ponttal maradt le Rasttól, de 27-tel előzte meg Rockenfellert.

    A DTM 2020-as szezonja majd április utolsó hétvégéjén indul Hokcenheimben.

  • Jamie Green és az Audi együtt folytatja, Kubica nincs a radaron

    Jamie Green és az Audi együtt folytatja, Kubica nincs a radaron

    Az Audi Motorsport főnöke, Dieter Gass megerősítette, hogy a brit Jamie Green a következő DTM kiírásban is Audival indul.

    Azt már lehetett tudni, hogy az immár kétszeres bajnok René Rast és az idei bajnokság második helyezettje, Nico Müller marad az ingolstadtiaknál, most Dieter Gass nyilatkozata alapján már a harmadik ülés is foglalt.

    „Jamie már elmondta egy interjúban, hol versenyez jövőre. Igen, itt a DTM-ben, és igaz, hogy van szerződése.”

    Az Audi-főnök tagadta a pletykákat is, miszerint Robert Kubicával és a háromszoros túraautó világbajnokkal, José María Lópezzel (az argentin kiszorult eddigi Formula E csapatából) egyeztet, de bevallotta, az idei újonc, a dél-afrikai Jonathan Aberdein esélyes egy ülésre.

    „Egész jó formát mutatott, és már voltak megbeszéléseink.” – mondta Gass – „Logikus lenne, hogy velünk folytatja, de ez költségvetés kérdése is, úgyhogy még gondolkodunk rajta.”

  • René Rast nem állt le, hetedszer nyert idén

    René Rast nem állt le, hetedszer nyert idén

    Sima győzelmet aratott a bajnok René Rast a DTM idei utolsó előtti futamán Hockenheimben, amely egyben az első verseny is volt a Super GT-vel közösen.

    A DTM szezonzáró hétvégéjén közösen versenyeznek a Super GT mezőnyével, így elég nagy létszámú mezőny sorakozott fel az első futam rajtjára. Amely már idő előtt véget ért Habsburg Ferdinand számára motor problémák miatt. Eközben Tsuyo Matsuda Nissanjával is gondok akadtak.

    A rajtnál remekül jött el a pole-ból rajtoló René Rast és megtartotta a vezető helyét, őt pedig Wittmann és Rockenfeller követett.

    Már az első kör végén friss gumikra váltott Ryo Hirakawa, miközben Müllernek el kellett engednie Erikssont, mivel pálya levágással szerzet előnyt vele szemben.

    Az élmezőnyben megmerevedtek a frontvonalak, csupán Rockenfeller kapott figyelmeztetést, mivel leszorította Wittmannt a pályáról. Az időmérő után a futamon is remekelt a legjobb Super GT-s Jenson Button a Hondával, a nyolcadik helyen haladt, de gyorsabb volt, mint az előtte autózók nagy része.

    Az első kanyarban Glock leszélesítette a pályát, és a kerékvető megdobta az autóját, emiatt pedig az ajtaja kinyílt, így a kör végén a bokszutcába kényszerült. Duval pedig megelőzte Aberdeint és átvette a negyedik helyet a dél-afrikaitól.

    Müller pedig szépen kapaszkodott fel a mezőnyben, a tizedik körben a DRS-sel megelőzte Jenson Buttont. Pár körrel később pedig pedig a második helyen helycsere történt Wittmann előzte Rockenfellert. Időközben pedig Glock két másodperccel gyorsabb volt a komplett mezőnynél a kiállása után.

    Wittmann és Button a 16.körben jöttek kerékcserére, de előtte a német fokozatosan közeledett az élen álló Rasthoz. A Team Rosberg versenyzője egy körrel később érkezett a bokszba. Eng pedig leparkolt a pálya szélén, ami miatt a pályára hajtott a biztonsági autó.

    Két körrel később az IndyCar-ban megszokott egymás melletti újra indítással folytatódott a verseny. A nyolcas kanyarban a két WRT-s Audi ütközött össze, ami miatt Fittipaldi kapott büntetést.

    A 26.körben Wittmann megelőzte Rastot és átvette a vezetést, noha ez csupán egy körig tartott, ugyanis a bajnok vissza előzte őt.

    A harmadik helyre pedig már Nico Müller ért fel, miután Rockenfellert is maga mögé utasította. Hátrébb pedig egy négyes csata alakult ki Dennis, Spengler, Button és van der Linde között. Ez a kilencedik helyért történt.

    A harmadik helyen autózó Müller bokszutca áthajtásos büntetésre volt kénytelen kihajtani, mivel átlépte előzőleg a sebességhatárt a bokszutcában.

    A versenyt végül René Rast nyerte meg, idén már a hetedik alkalommal. Marco Wittmann és Mike Rockenfeller állhatott még fel a dobogóra.

    Frijns lett a negyedik, Duval és Glock előtt. Di Resta lett a legjobb Aston Martinos a hetedik hellyel. Spengler a nyolcadik lett, Jenson Button pedig a legjobb Super GT-s a kilencedik helyen. Az első tízet pedig Joel Eriksson zárta.