Kategória: DTM

  • Hiába fest úgy, hogy 14 autó indul, az Audi még bízik egy nagyobb DTM-mezőnyben

    Hiába fest úgy, hogy 14 autó indul, az Audi még bízik egy nagyobb DTM-mezőnyben

    Friss hír, hogy az Aston Martin mindössze egy év után kiszáll a DTM-ből, így csak a két német gyártó, vagyis az Audi és a BMW marad a mezőnyben.

    Mindketten 6 autót indítanak, ez 12 indulót jelent. Ezenkívül még van egy privát csapat, az Audis WRT, az ő két autójukkal tehát 14 résztvevőnél tartunk. De még így is ez a legalacsonyabb szám a széria 2000-es újraindulása óta.

    Az Audi Motorsport első embere, Dieter Gass azonban magabiztos, hogy tovább bővül majd a rajtrács, még a szezonstart előtt.

    „Bánjuk az R-Motorsport döntését, de a legjobbakat kívánjuk Dr. Florian Kamelger csapatának jövőbeli projektjeihez” – mondta. „Az ITR és főleg Gerhard Berger jelenleg komoly tárgyalásokat folytat lehetséges csapatokkal és gyártókkal. Tudjuk, hogy nem könnyű ezt a szezonkezdés előtti három hónapban leszervezni. Mindezek ellenére biztosak vagyunk abban, hogy sikerülni fog egy vonzó rajtráccsal előállni a 2020-as szezonra.”

  • Hivatalos: Az Aston Martin egy szezon után kiszáll a DTM-ből!

    Hivatalos: Az Aston Martin egy szezon után kiszáll a DTM-ből!

    Az R-Motorsport hivatalosan is bejelentette, hogy a 2020-as szezon előtt kiszállnak a DTM-ből, így az Aston Martin programjának csak egy év adatott meg.

    A svájci csapat tavaly csatlakozott a mezőnyhöz, miután megegyeztek az Aston Martinnal, hogy építenek és üzemeltetnek négy Vantage DTM autót a brit márka égisze alatt, és privát alakulatként elindulnak. Miután elképesztően gyorsan összerakták ezt a programot, sikerült leigazolniuk olyan tapasztalt pilótákat mint Paul di Resta és Daniel Juncadella, valamint a két újonc versenyző Jake Dennis és Habsburg Ferdinánd is felhúzhatták a kesztyűiket. Az már a kezdetekkor egyértelmű volt, hogy nehéz dolguk lesz majd a versenypályákon.

    Juncadella és Dennis bizonyultak a legjobbaknak, hiszen kétszer is hatodikak lettek, de a kvartett az utolsó négy helyen tanyázott általában, köszönhetően a számos technikai problémának, amelyek elsősorban a motort érintették. Ezen akadályoztatásnak köszönhetően az R-Motorsport és a motorbeszállító partner a HWA szakítottak a 2019-es szezon végén, ami máris megkérdőjelezte a további hosszabb távú terveket is, hiszen eléggé korlátozott lehetőségek maradtak csak másképp.

    Az R-Motorsport így most megerősítette, hogy a DTM-es programot nem folytatják, miután kiértékelték a helyzetet az idei évre vonatkozóan. Ezzel a lépéssel 2020-ban a DTM-ben csak Audikat és BMW-ket láthatunk majd. Florian Kamelger csapatfőnök így nyilatkozott:

    „A motorsport programjaink kiértékelése megmutatta, hogy új célokat kell megfogalmazzunk a jövőben, és a DTM-es elkötelezettség már nem felel meg nekünk. A 2020-as motorsport programunkkal kapcsolatos döntést pedig később ismertetjük. Mindettől függetlenül megragadnám a lehetőséget, és köszönetet mondanánk Gerhard Bergernek és az ITR-nek, Dieter Gassnak és Jens Marquardtnak, amiért bemutatkozhattunk a DTM-ben. Különösen a BMW volt rendkívül segítőkész.”

  • Szponzora szerint hamarosan jönnek a hírek Kubica DTM szerződéséről

    Szponzora szerint hamarosan jönnek a hírek Kubica DTM szerződéséről

    Támogatója szerint hamarosan elrendeződik Robert Kubica jövője, noha már az év első napján bejelentették, hogy a korábbi Williams versenyző 2020-ban az Alfa Romeo tartalékosa lesz.

    A 35 éves lengyel pilóta ezen feladatkörét kombinálná a német túraautós szériával, ahol a hírek szerint közel áll a BMW-hez. A Speed Week úgy tudja, hogy ugyan a szerződés még aláírásra vár, de Kubica már megegyezhetett a bajorok egyik ügyfélcsapatával.

    Daniel Obajtek, a PKN Orlen elnöke, ennyit nyilatkozott a hazai versenyzőjükről:

    „Nem zárkózunk el attól az ötlettől, hogy Roberttel egyszerre legyünk jelen a DTM-ben és a Forma-1-ben. Ő sem lát ebben kivetnivalót, és hamarosan érkeznek is majd erről a hírek.”

  • Brands Hatch részleges felújítás alatt áll

    Brands Hatch részleges felújítás alatt áll

    A nagy múlttal rendelkező pálya, Brands Hatch vonalvezetése nem változik, csupán biztonsági korszerűsítésről van szó.

    Anglia második legtöbb F1-es nagydíjat látott pályája jelenleg építési terület, ugyanis a pálya utolsó szakaszán (Clearways egyenes és a Clark kanyar) átalakítások folynak.

    Brands Hatch az elmúlt években túraautó (BTCC), Formula 3-as és DTM futamnak otthont, de 12-szer Forma-1-es versenyt láthatott itt a nagyérdemű.

    A pálya tulajdonosa nem más, mint Jonathan Palmer, korábbi F1-et is megjárt pilóta, kinek fia Jolyon, szintén eljutott a királykategóriába. A pálya jelenleg az FIA 2-es besorolásával bír, ezen kívánnak javítani a munkálatokkal.

    A kerítés hátrébb kerül majd, amivel a kavicságy mélysége is megnő, így hatékonyabb lesz az egyenes végén kisodródó járművek megállításában. Ezenkívül lelátókat is megemelik, hogy a pálya így messzebbre kerülő részeit is be lehessen látni.

    “Ez egy nagyon pozitív lépés, sokat javít majd az itt versenyzők biztonságán.” – nyilatkozta Mike Groves, a pálya menedzsere.

    A munkálatok rendben haladnak, tehát még Brand Hatch első versenye előtt befejeződik a felújítás.

  • Kubica túl van az első teszten a BMW-vel

    Kubica túl van az első teszten a BMW-vel

    Robert Kubica ma teljesítette az első tesztjét a BMW-vel a DTM fiatal pilóták tesztjén Jerezben.

    „Elég rég volt már, hogy olyan autót vezettem, aminek van teteje is. Bár a DTM-es autók hasonlítanak a Forma 1-esekhez, csak ennek van teteje. Mint minden autónak, ennek is megvan a saját jellemzője és kicsit más, de már elsőre nagyon élveztem” – mondta Kubica a tesztje után.

    A lengyel pilóta egy BMW M4 DTM-et vezethetett a háromnapos teszt második napján a spanyol pályán Nick Yelloly mellett.

    „Jól éreztem a kocsit a nyitókörben és ez mindig jó érzés. Mindig azt várod, hogy milyen lesz a benyomásod és mennyire érzed komfortosnak az autót, illetve hogyan reagál az” – nyilatkozta Kubica. – „Természetesen, teljesen különbözik ez az autó azoktól, amit az elmúlt években vezettem, de úgy gondolom, hogy sikeres napon vagyunk túl eddig és jó lehetőség számomra, hogy egy kicsit megértsem az új kategória lényegét”.

  • Berger: Le Mans ütközni fog velünk, nincs mit tenni

    Berger: Le Mans ütközni fog velünk, nincs mit tenni

    A DTM főnöke, Gerhard Berger elárulta, nem tudják elkerülni, hogy a sorozat anderstorpi hétvégéje egy időpontra essen a le mans-i 24 órás versennyel.

    A német túraautó bajnokság még szeptemberben hozta nyilvánosságra 10 fordulós versenynaptárát, két új helyszínnel, ami Monza és a nemrég befejezett Igora Drive. Nemcsak egy ütközés lesz, már a Formula E new yorki versenye is egybe esik a norisringi hétvégével.

    Ez több pilótára is kihatással van, a legnagyobbat Mike Rockenfeller veszítheti, aki Cadillac pilótájaként versenyezne Le Mans-ban, de így az állásába kerülhet, hogy nem tud rajthoz állni Franciaországban.

    A Formula E-ben is szereplő Nico Müller a New York ePrix-t hagyja majd ki, a hasonló cipőben járó Robin Frijns pedig a Norisringet.

    Amikor Bergert kérdezték, elkerülhető-e, hogy egyszerre többkötelessége legyen a pilótáknak, röviden lezárta, hogy „nem”.

    „Nem azért, mert nem szeretném megoldani. Ez egy rémálom, de néhány pálya már foglalt arra az időpontra, ami nekünk lenne jó.”

    „Aztán ott van az is, hogy a TV miatt egyenletesen kell eloszlatnunk a versenyeket. Nem tehetjük meg, hogy hat hétig szünetelünk. Ez elvárás velünk szemben.”

    „Aztán ott vannak a gyártók, akik a Formula E-ben is versenyeznek. Ez még rendben is van. De van, aki 24 órás versenyeken vannak ott, például Spában. Ez mind jó. De erre jött még rá Le Mans.”

    Berger megerősítette, célja elkerülni a hasonló eseteket, mind az FE-vel, mind a hosszútávú világbajnoksággal.

    „Minden évben megpróbáljuk, de egyszer még a Forma-1 is egyszerre volt Le Mans-szal. Mi márciusban kezdjük a szezont, és októberben fejezzük be, miközben nyári szünetet is kell tartanunk. Ezt most nem tudjuk elkerülni.” – tette hozzá.

  • Kubica elismeri, hogy várja a 2020-as DTM szezont

    Kubica elismeri, hogy várja a 2020-as DTM szezont

    Robert Kubica, a Williams egykori pilótája beismerte, hogy jövő évben a DTM német túraautó-bajnoskágban kíván versenyezni.

    A BWM nemrég közölte, hogy a Williamstől távozó lengyel pilóta tesztelheti az autójukat a Jerezben megrendezésre kerülő fiatal pilóták tesztjén.

    „El tudom képzelni a jövőmet a DTM-ben” – árulta el a lengyel Kubica, aki jövőre a DTM-es pályafutása mellett Forma 1-es tartalékos pilótaként is folytathatja. – „De először várnunk kell és meglátjuk, hogyan megy majd a teszt.”

    A 34 éves pilóta a Twitteren azt is megosztotta, hogy a következő jerezi teszten már közösen fog a BMW-vel dolgozni és üléspróbát is tartanak majd.

  • Kubica a BMW-nek fog tesztelni a DTM jerezi tesztjén

    Kubica a BMW-nek fog tesztelni a DTM jerezi tesztjén

    A Williams egykori versenyzője Robert Kubica a BMW színeiben fog majd részt venni a DTM jerezi tesztjén decemberben.

    A lengyel – akinek Nicholas Latifi veszi majd át a helyét a grovei istállónál a kihívással teli visszatérését követően – már korábban is elmondta, hogy a Forma-1-es tesztversenyzői szerepét mellett szívesen versenyezne is.

    A korábbiakban arról szóltak a hírek, hogy Kubica menedzserei az Audival tárgyaltak egy lehetséges DTM-es versenyzői ülésről, azonban a német gyártó vezető főnöke, Dieter Gass jelezte, hogy nem terveznek változtatni a jelenlegi pilótafelállásukon.

    Azonban a BMW- akik az idei évben csúnyán alulmaradtak az Audival szemben a bajnokságokban – szeretne változtatni a versenyzőinek kilétén. Ez megnyithatja Kubica előtt a DTM kapuját, amit sokan kész kényként kezeltek a szingapúri bejelentése után, miszerint az idei szezon végén el fogja hagyni a Williams csapatát.

    A lengyel a korábbiakban már vezethetett DTM autót, igaz, hogy az hat éve volt és akkor még V8-as motorok dolgoztak a német túraautó bajnokság autóiban. „Szeretném megköszönni a lehetőséget a BMW Motorsportnak, hogy pályára vihetem majd a BMW M4-est Jerezben,” – mondta a 2008-as Kanadai Nagydíj győztese. „Alig várom már a tesztet és hogy jobban megismerhessem az autót.

    „Egy új kihívásra vágyok és lényegében a DTM tökéletesen eleget tesz ennek. Top kategóriás versenyzőkből áll a mezőny és a sorozat színvonala is elég nagy. Azonban először meg kell néznünk, hogy miként fogok majd teljesíteni a tesztem.”

    A BMW csapatfőnöke Jens Marquardt hozzátette: „Robert egy hatalmas név az autosport világában, ugyanis egy rendkívül tapasztalt versenyzőről van szó, aki a Forma-1-ben is megfordult már. Kíváncsian várjuk már, hogy miként fog alakulni számára az első tesztje a BMW M4-essel.”

    Az Audi nagyon úgy néz ki, hogy megtartja a korábbi Formula 3-ban versenyző Jonathan Aberdeint, aki ígéretesen teljesített az első DTM-es szezonjában. Azonban Pietro Fittipaldi jövője kérdéses a német márkánál annak ellenére, hogy brazil versenyző nagy érdeklődést mutatott sorozat iránt. Emiatt Kubica akár még az Audi vendég csapatánál is befutó lehet. A privát csapatoknál valós versenyzéshez anyagi keret is szükséges, azonban ez Kubicának nem jelenthet gondot, ugyanis a lengyel olajtársaságnak köszönhetően 15 millió eurót vitt anno a Williamshez.

    A BMW az egyetlen gyártó, akik már bejelentették a tesztfelállásukat az újoncok tesztjére. Kubica mellett Nick Yelloly ülhet majd autóba a jerezi teszten, amit december 10-től 13-ig rendeznek majd.

  • Kubica döntött a jövőről, Steiner a válaszára vár

    Kubica döntött a jövőről, Steiner a válaszára vár

    Robert Kubica azt mondja, már döntést hozott jövő évi terveiről, Günther Steiner is választ vár a lengyeltől.

    Amióta bejelentette, hogy elmegy a Williamstől, az egyszeres futamgyőztest sok mindennel hírbe hozták, egy esetleges DTM-üléstől a tesztpilótai szerepkörig. Múlt héten szárnyra kapott, hogy az utóbbit illetően nem a Haas, hanem a Racing Point lehet a lengyel célja.

    „Az utóbbi két hétben nincs új fejlemény.” – tért a tárgyra rögtön Steiner – „Ez inkább rajta áll, el kell döntenie, mit szeretne jövőre csinálni. Mi türelmesen várunk, mi lesz. Ez egy nagy döntés, ezt pedig tiszteletben tartjuk.”

    Kubica minden bizonnyal pénteki szabadedzéseken is szeretne majd vezetni, ez pedig a Haas szerint amúgy is szükséges lenne. De nem csak ez, hanem vélhetően egy 2021-es versenyülés is szerepel a követelései között.

    „Még senki sem biztos benne, hogy itt lesz két év múlva, még minden nagyon képlékeny. Mi sem írtunk még alá senkivel. Ez az egész egy nagy játék.” – mondta Steiner.

    A Williams lengyel pilótája sem fedte fel még a kártyáit, de azt mondja, már megvan, mit szeretne tenni. Terveiről azonban csak sejtelmesen nyilatkozott.

    „Nem akarok részletekbe menni, de szerintem döntöttem. Komplikált az ügy, és sok mindent kell még tisztázni. Remélhetően ez hamarosan meg is történik. Optimista vagyok, bár nem minden rajtam múlik, mert több programot kell összeegyeztetni, az pedig kompromisszumokat jelent.”

    Kubica azt is elhintette, a versenyzés elsőbbséget élvez számára, és egyre valószínűbb, hogy ez a DTM-ben lesz.

    „Kihívást keresek, és sanszos, hogy a DTM-ben megyek majd. Végtére is ez a Forma-1 után a második legkeményebb európai sorozat. Ha ott kötök ki, boldog leszek. Remélem, még sikerül majd mást mellészervezni úgy, hogy mindenki boldog legyen, erre nyitott vagyok.”

    Az Audi úgy tűnik, megtartja a pilótáit, így ott nem lesz hely. Tehát Kubica a BMW-nél vagy a gyári támogatás nélküli WRT-nél (Aston Martin) köthet ki.

  • Az Audi közös motort gyártana a DTM-nek!

    Az Audi közös motort gyártana a DTM-nek!

    Dieter Gass, az Audi Motorsport főnöke azt nyilatkozta, közös – saját motorjukon alapuló – motortervezetet nyújtottak be, hogy tovább csökkentsék a DTM költségeit.

    Gerhard Berger, amióta 2017-ben átvette a német túraautó bajnokság vezetését, a költségcsökkentésre törekszik, például a közös aerodinamikai csomaggal.

    Az Audi és a BMW is elmondta már idén, hogy a további csökkentés nehéz lesz, miután a négyhengeres turbómotor 2019-es bevezetésével jelentősen nőttek a költségek.

    „Nem kapott nagy figyelmet, de vannak egyeztetések azzal kapcsolatban, hogy a DTM egyenmotorokat használjon.” – kezdte Gass.

    „Támogatjuk ezt a projektet, fel is ajánlottuk, hogy a motorunkat adnánk ehhez. Szóval nyitottak vagyunk erre a lehetőségre. Itt a DTM-ben egy olyan koncepció szerint versenyzünk, ami a közös alkatrészeken alapul.”

    „Ennek ellenére a legdrágább alkatrészt még mindig külön fejlesztik a gyártók. Ha még egy lépést akarunk tenni a jelentős költségcsökkenés felé, ez az egyetlen lehetőség.”

    A javaslat már tavaly felmerült, ám akkor nem nyert nagyobb teret, ugyanis a BMW vélhetően ellenezte a dolgot.

    Amikor Gass szavaival szembesítették, BMW-s kollégája, Jens Marquardt a következőket reagálta:

    „Igen, voltak egyeztetések arról, hogy közös motorunk legyen, bárki is szolgáltatja majd azt. Ám előtte alaposan meg kell vizsgálnunk, mik lehetnek az előnyei, illetve a hátrányai egy ilyen döntésnek.”

    „Ha a DTM teljesen egy egyenautót alkalmaz, nem lesz, ami a gyártóra emlékeztessen. Ezt nehéz azzal összeegyeztetni, amit közvetíteni szeretnénk [a sorozaton keresztül].”

    Jövőre azonban így is olcsóbb lehet a részvétel, ugyanis a motorfejlesztésre korlátozásokat vezetnek majd be.

    A sorozat vezetője, Gerhard Berger szerint viszont nem reális az egységes motor bevezetése.

    „Maga a versenyzés egy marketing eszköz is, itt mindenki a saját technológiáját akarja megmutatni. Ez része a motorsportnak.”

    „Egyetértek a költségcsökkentéssel, ha csak arról az oldalról nézzünk a dolgokat, ez tényleg a legjobb ötlet. De már így is sok egységes alkatrészünk van. Motor pedig mindig más egy kicsit, az a legérzékenyebb ebből a szempontból.”