Kategória: DTM

  • A DTM jövő hónapban már tesztel a Nürburgringen

    A DTM jövő hónapban már tesztel a Nürburgringen

    A Nürburgring lesz a DTM előszezoni tesztjének házigazdája, jelentette be a sorozat promótere, az ITR.

    A gyakorlásra eredetileg március közepén került volna sor Monzában, de ezt később elhalasztották, majd törölték. Másodlagos helyszínként a Hockenheimringet jelentették be a németek, de a teszt végül ott sem valósulhatott meg.

    Bár már megjelent az új versenynaptár, még ez sem a végleges menetrendet tartalmazza, hiszen több forduló sorsa is kérdésessé vált azóta.

    „Rengeteg türelem és kemény munka után az 2020-as DTM idény előkészületei gőzerővel folynak.” – kezdte Marcel Mohaupt, az ITR igazgatója.

    Ezek az előkészületek azt is magukban foglalják, hogy nézők és újságírók nem vehetnek majd részt a versenyhétvégéken.

    „Jövő hónapban indul útjára majd a mezőny a hivatalos nürburgringi teszttel. Rendkívül hálásak vagyunk mindenkinek, aki a pályán dolgozik. Létrehozták számunkra azt a környezetet, amiben biztonságosan tesztelhetünk, a távolságtartási szabályok betartásával.”

    Bár az versenynaptár és a bajnokság jövője körül még sok a bizonytalanság, Mohaupt úgy véli, ezzel már jó irányba halad a sorozat.

    „Ez a teszt egy lépéssel előrébb visz minket. Magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy izgalmas versenyeket rendezhetünk majd idén. Nemsokára nyilvánosságra hozzunk az időpontokat, amivel már figyelembe vesszük az új helyzetet.”

    Maga a teszt június 8-a és 11-e között lenne, a szezon pedig jelen állás szerint egy hónappal később, július 10-én rajtolna majd a Norisringen.

  • Glock: a DTM akár maradhatna idén csak Németországban

    Glock: a DTM akár maradhatna idén csak Németországban

    A korábbi F1-es pilóta, Timo Glock szerint jó lenne, ha az új naptártervezet ellenére nem menne Németországon kívülre a DTM.

    Már a szezon előtti tesztet is el kellett törölni, azóta pedig a szezon felét későbbre halasztották a DTM szervezői. Márciusban megjelent az új versenynaptár, a tíz verseny helyszínből pedig változatlanul hat található Németországon kívül.

    Ebből egy, Zolder sorsa még kétséges a belga szigorítások miatt, illetve a Nürnberg központjában található Norisring fordulója is elmaradhat.

    Glock 2013-ban, F1-es karrierjét befejezve csatlakozott a DTM mezőnyéhez, és azóta öt futamgyőzelmet szerzett. Szerinte érdemes lenne a motorsportos válságban lévő Németországban maradni.

    „Természetesen, hogy a sorozatot Németországban koncentráljuk, az is egy opció. Jó pályáink vannak. De ehhez a jelenleg érvényben lévő szerződéseket is végig kell vizsgálni. Milyen változásokat engednek meg? Mit lehet tenni?” – tette fel a kérdést.

    „A DTM a német piacra született, és ott is bontakozott ki. Van elég versenypályánk, például Hockenheim, Nürburgring, Lausitzring és Oscherleben. Emellett csomó tesztpálya is van, amit akár lehetne is használni.”

    Oschersleben az egyetlen, ami nem szerepel az idei naptárban, bár korábban mentek itt is a német túraautók. A DTM ezenkívül megkereste a Sachsenringet is egy esetleges zártkapus futammal kapcsolatban, de a szászok nemet mondtak a lehetőségre.

    „A költségek szempontjából is jobb lenne, mint egy normális szezont futni, mind a csapatoknak, mind a szervezőknek.” – mutatott rá.

    Az ITR (a sorozat szervezői – a szerk.) első embere, Gerhard Berger eleinte kizárta, hogy nézők nélkül útjára induljon a szezon, de később megváltoztatta az álláspontját ezzel kapcsolatban.

    „Az még rosszabb lenne, ha egyáltalán nem versenyezhetnénk. Nagyon nehéz lenne megrendezni egy versenyhétvégét a szurkolókkal együtt. Ez most lehetetlennek tűnik, de lehet hogy még változni fog a helyzet.” – jelentette ki Glock ezzel kapcsolatban.

  • Végezetül a BMW is elhagyhatja a DTM-et?

    Végezetül a BMW is elhagyhatja a DTM-et?

    A BMW elismerte, hogy a prémium német túraautós kategória összeomolhat. Az Audi sokkoló 2020 végi kilépése után egyedül a bajorok maradnak a DTM rajtrácsán. Klaus Fröhlich, igazgatósági tag ugyanakkor a Süddeutsche Zeitungnak már úgy nyilatkozott, hogy a BMW akár követheti is a riválisuk lépését a szezon végén:

    „Várnunk kell, hogy miképp alakul a helyzet, hiszen sok dolog történik egyszerre. Rövidtávon a DTM korábbi hozzáállása problémás volt, de ki kell lépnünk a komfortzónánkból. Minden bizonnyal a szünet alatt lesz erre most idő, és akár meg is szakíthatjuk ezt a programot. A DTM-nek azonban már történelme van, és vissza kell térnie.

    A helyzetet bonyolítja a koronavírus-helyzet, ismerte el:

    „Egy új helyzetbe kerültünk, ami rövidtávon még nem ért véget. Egy dolog azonban biztos: a motorsport stratégiánk követi a vállalatunk érdekeit. Olyan helyzetbe kerültünk azonban, hogy BMW-ként önmagunkkal azért nem versenyezhetünk a DTM-en belül. Gerhard Bergernek és nekem is gondolkodnom kell a következő lépésről.”

  • A Formula E ultimátumot adott: szeptember után nem lesz verseny

    A Formula E ultimátumot adott: szeptember után nem lesz verseny

    Míg az F1 próbál valamit kihozni a 2020-as szezonból, addig a Formula E vezetői szívesen feláldozzák ezt az évet a következő érdekében.

    A vezető elektromos széria eddig nem bírt semmilyen ranggal, a következő évtől azonban az FIA világbajnokságai között szerepel majd. Így a jelenlegi bajnokság annyira nem fontos a sorozat szervezőinek.

    A rendszerint év végén kezdő bajnokságból már öt futamot lefutottak. A február végi Marrákes ePrix óta nem volt verseny, mi több, nem is szerepel semmi a menetrendben, mióta törölték a londoni és New York-i versenyeket.

    A bajnokságot jelenleg vezető António Félix da Costa a Formula E egyik hivatalos videójában visszautasította, hogy bajnokká koronázzák további versenyek nélkül.

    „Amennyiben nem lesz több verseny, akkor sem fogadnám el a címet. Nem így akarom megnyerni, szeretném rendesen végig csinálni az egészet. Ha befejezzük a szezont, és a végén is az elején leszek, az nagyon jó. De ha nem, azzal sincs baj, jövőre újra megpróbálom, amikor világbajnoki rang jár majd hozzá.” – nyújtott betekintést a mentalitásába a bajnoki éllovas.

    Amennyiben a szervezőkön múlik, ez nem fog bekövetkezni. Szeptemberig mindent elkövetnek annak érdekében, hogy legyen még egy-két versenyhétvége.

    „Az, hogy ne versenyezzünk, nagyon valószínűtlen. Szerintem 2-4 versenyünk lesz még, de ezek dupla fordulók lesznek és semmiképp sem szeptember után.” – árulta el Alejandro Agag, a sorozat egyik alapítója.

    „Ha augusztusban vagy szeptemberben nem tudunk versenyezni, akkor nem lesz már verseny ebben a szezonban. Feláldozzuk ezt az idényt, hogy az első hivatalos FIA bajnokságunkat el tudjuk kezdeni decemberben.”

    A szakember nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy drasztikus változásokat vezessenek be a sorozat életében.

    „Amíg nem biztonságos, nem fogunk a városokban versenyezni. De amíg tudunk versenyezni, addig fogunk. A Formula E a városokba való, ez nem fog változni, de most lehet, kivételt kell tennünk ez alól.”

    A bajnokság brit fordulója kapcsán fölmerült, hogy az ország egyik épített pályáján pótolják majd. Most Agag megjegyezte, a lehetőségek között van az is, hogy a DTM-mel együtt szervezzenek versenyhétvégéket.

  • A BMW is meglepődött azon, hogy kiszáll az Audi a DTM-ből!

    A BMW is meglepődött azon, hogy kiszáll az Audi a DTM-ből!

    A BMW Motorsport úgy nyilatkozott, hogy meglepődött azon, hogy az Audi úgy döntött, hogy az év végével kiszállnak a DTM-ből. A BMW az Audival, a DMBS-sel és az ITR-rel alkották gyakorlatilag azt, amit DTM-ként ismerünk ma, ezek a felek vesznek részt a döntések meghozatalában, a szabályok megváltoztatásában, illetve egyeztetnek a logisztikáról, reklámokról és a pénzügyi fenntarthatóságról.

    Az ITR és a japán Super GT már megegyeztek a Class 1 végső szabályrendszeréről 2018-ban, miután évekig egyeztettek, és 2019-ben megvolt már az első két közös futam is. Az Audi kiválásával azonban mind a DTM, mind a szabályrendszer jövője veszélybe kerül. A BMW rövid közleményében ennyi áll:

    „Az ITR-rel együtt mindig is a szenvedéllyel harcoltunk a DTM jövőjéért, annak a továbbfejlesztéséért. Most meg fogjuk vizsgálni a helyzetet minden lehetséges szemszögből nézve, és minden következményt figyelembe veszünk.”

  • Berger „mélységesen sajnálja”, hogy az Audi is távozik

    Berger „mélységesen sajnálja”, hogy az Audi is távozik

    Gerhard Berger, a DTM anyavállalatának (ITR) elnöke elmondta, hogy „mélységesen sajnálja”, hogy az Audi úgy döntött, 2020 végén kivonul a DTM-ből.

    Az Audi döntésének eredményeként a BMW marad az egyedüli gyártó a bajnokságban.

    „Nehéz nap a mai a motorsport számára Németországban és Európa-szerte is.” – mondta Berger egy közlemény. „Mélységesen sajnálom az Audi döntését, hogy kiszáll a DTM-ből a 2020-as szezon után.”

    Igazán nehéz helyzetbe kerülhet ezzel a bajnokság, mivel már az is eléggé megroppantotta, mikor 2018 végén a Mercedes AMG kiszállt. Illetve az Aston Martin csak egy szezont élt meg a DTM-ben.

    A DTM helyzetén nyilvánvalóan a koronavírus-járvány is csak rontott, hiszen ők sem tudták még megkezdeni a 2020-as bajnokságot.

    „Ez a döntés ront a helyzeten, és a DTM jövője most nagyban függ a partnereink és szponzoraink reakciójától.” – tette hozzá Berger.

    Fő célja most az, hogy izgalmas és versenyképes szezonnal tudjon szolgálni a közönségnek idén.

    „De a lehető leghamarabb biztonságos tervvel akarok szolgálni a résztvevő csapatainknak, szponzorainknak és mindenkinek, akinek munkája a DTM-től függ.” – mondta Berger.

  • Hivatalos: Az Audi AG kiszáll 2020 végén a DTM-ből!

    Hivatalos: Az Audi AG kiszáll 2020 végén a DTM-ből!

    Az Audi bejelentette, hogy a 2020-as szezon végén kiszállnak a DTM-ből, mivel a márka a jövőben a karbon semleges versenyzést részesítené előnyben, és így is csökkenteni kívánják az ökológiai lábnyomukat.

    Az Audi AG igazgatótanácsa leszögezte, hogy a döntésüket a várható gazdasági és pénzügyi helyzetet vették figyelembe, amely kialakul majd a COVID-19 járvány után. 2021-től a márka a Formula E-re, és az ügyfél alapú versenyzésre koncentrál majd. Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának az elnöke nyilatkozott:

    „Az Audi formálta a DTM-et, és a DTM is formálta az Audit. Ez is mutatja, hogy milyen hatalma van a motorsportnak technológiailag, és érzelmileg is. Ezzel az energiával folytatnánk az átalakulásunkat egy sportos, fenntartható elektromos mobilitás szolgáltatóvá. Ezért is feszülünk meg minden versenypályán, hogy ezen versenyben is a jövőben meglegyen a „Vorsprung”-unk, tehát az előnyünk az élvonalbeli technológiák terén. A Formula E pedig egy nagyon is vonzó platform nekünk ehhez. Mellé pedig nézünk valami progresszív motorsport formátumot a jövőben.”

    Az Audi egyike volt a DTM legsikeresebb gyártóinak, 11 versenyzőjük lett bajnok, 12 alkalommal pedig a konstruktőrök trófeáját hódították el, 114 győzelmet aratva, 106 pole pozíció mellett. Az igazgatótanácsban a fejlesztésekért felelős Hans-Joachim Rothenpieler hozzátette:

    „Reméljük, hogy ez a rettenetes helyzet hamarosan javul, és tudunk még idén pár DTM futamot teljesíteni. A rajongók megérdemelnék ezt, ahogy a szervező ITR is, a versenyzőink, a csapataink és a partnereink, akiket máris értesítünk a 2020 utáni terveinkről. Sikeres autósport, a jövőben is kulcsfontosságú lesz az Audi genetikájában.”

  • Kubica szerint még nehezebb lesz összeegyeztetni a 2020-as munkáit

    Kubica szerint még nehezebb lesz összeegyeztetni a 2020-as munkáit

    Robert Kubica elismerte, hogy a koronavírus-krízis miatt a 2020-as terveit igen nehéz lesz megvalósítania. A lengyel pilóta arra készült, hogy az Alfa Romeónál tesztpilótaként áll helyt, versenyezni pedig a DTM-ben fog. Az Eleven Sportsnak beszélt arról, hogy mire készül most:

    „Ez a szezon nagyon sűrűnek ígérkezett nekem, mivel kombinálnám a Forma-1-et és a DTM-et. Most azonban nehéz dolgunk lesz, amint egyszer újra zöld utat kapunk. Már így is melós volt összeegyeztetni a két programot, de most az is előfordulhat, hogy nem tudom elvégezni egyszerre a feladataimat a két sorozatban. Lehet, hogy nem tudok ott lenni majd minden versenyen, de ma még nem ismerjük a részleteket.”

    Általánosságban elmondható az, hogy mindenütt várják azt, hogy újra induljon a sportélet, de ez azt is jelentheti, hogy elképesztően sűrű második félév vár majd ránk.

  • Edzések, virtuális versenyek és új hobbik: így telnek a BMW-pilóták napjai a koronavírus alatt

    Edzések, virtuális versenyek és új hobbik: így telnek a BMW-pilóták napjai a koronavírus alatt

    #MARADJOTTHON – a világméretű felhívás természetesen a BMW gyári pilótáira is vonatkozik, akik ahelyett, hogy valamelyik aszfaltcsíkon futnának versenyt egymással és az idővel, minden idejüket otthon töltik. Ez azonban közel sem jelenti azt, hogy nincs meg a szigorúan beosztott napi rutinjuk: a családdal töltött időt rendszeres edzések, a régi és új hobbikat pedig virtuális versenyek tarkítják.

    Fitten maradni az első éles megmérettetésre

    A BMW pilótái rengeteg időt töltenek edzéssel, hogy a koronavírus terjedésének megakadályozására kihirdetett veszélyhelyzet elmúlásával már az első futamon tökéletesen fitten és felkészülten üljenek volán mögé. A Német Túraautó Bajnokság (DTM) kétszeres bajnoka, a német Marco Wittmann a közösségi média segítségével például rajongóit is rendszeresen meginvitálja az edzőterembe. „Nagyon sok gyakorlatot végzek. Folyamatosan fejlesztem az állóképességemet és az erőnlétemet, miközben szinten tartom a koncentrációs készségemet és tisztán tartom az elmém” – mesélte Marco Wittmann. A bajor prémiumgyártó DTM-csapatának újonca, az osztrák Lucas Auer ugyancsak kiemelt hangsúlyt fektet otthonában az edzésre. „Napi két edzésem van, amely segít fitten tartani és megőrizni a jókedvemet. Van egy futópadom, egy ergométerem és egy kézikerékpár-trénerem, ezen felül pedig speciális nyak-, törzs- és végtag-gyakorlatokat is végzek” – mondta.

    A BMW pilótáinak személyre szabott, otthoni edzésterveit a Formula Medicine állította össze. Így például a BMW Motorsport Junior program brit felfedezettje, Dan Harper számára is. „Heti négyszer-ötször edzek a Formula Medicine által összeállított edzéstervem szerint” – fogalmazott a fiatal pilóta.

    A kanadai Bruno Spengler, aki jelenleg a BMW RLL csapat színeiben versenyez az IMSA WeatherTech SportsCar Championship futamain, szintén otthonában készül a következő megmérettetésre. „Rendszeresen kerékpározom. A Swift segítségével ráadásul mindezt a barátaimmal közösen élvezhetem: egymás ellen versenyzünk online úgy, hogy mindenki otthon, a saját szobakerékpárján teker. Nem könnyű feladat, de nagyon szórakoztató” – mesélte Spengler, aki BMW-s csapattársaihoz hasonlóan erőnléti edzéseket is tart otthoni edzőtermében.

    Sheldon van der Linde, a bajor prémiummárka DTM-pilótája dél-afrikai otthonában alakított ki magának egy átmeneti edzőtermet. „Fittebb vagyok, mint valaha és felkészültebben várom a szezont, mint az elmúlt években bármikor. A kényszerszünet lehetőséget adott rá, hogy kihasználjam az időmet és sokat tréningezzek” – fogalmazott.

    A zárt versenypályák hangulatát virtuális versenyek teremtik meg

    A rendszeres edzések mellett van még valami, ami rengeteg időt és energiát igényel a BMW pilótáitól: a verseny-szimulátor, amely a BMW Motorsport felkészülési tevékenységeinek egyik alappillére. „Elképesztő ütemű fejlődésen mennek keresztül ezek a berendezések. Ma már szinte minden pilótának van otthon egy profi szimulátora, akinek pedig nincs, az a következő néhány hétben vásárol egyet” – nyilatkozta a német Martin Tomczyk, aki jelenleg a GT versenyosztályban képviseli a BMW-t. „A verseny-szimulátorok hihetetlenül precízek és élethűek, nem csoda, hogy annyira népszerűek is. A környezet és az autó szinte valódi, az ember igazi versenyzőnek érzi magát benne. A győzelem pedig mámorító. Egy itteni futam éppoly komoly koncentrációt, fegyelmet, erőnlétet és csapatmunkát igényel, mint kint a versenypályákon” – tette hozzá.

    A verseny-szimulátorok ugyanakkor nem csupán arra jók, hogy a BMW pilótái ne essenek ki a gyakorlatból, hanem arra is, hogy kapcsolatban maradjanak a rajongóikkal. „A kényszerszünet ellenére is lehetőségük van bekapcsolódni a futamokba. Nagyszerű élmény, hiszen olykor különböző élő streamek közül válogathatnak. Örülök neki, hogy a BMW is beszállt a virtuális versenyek világába” – fogalmazott Bruno Spengler, akinek szavaival a holland Nick Catsburg is egyetért. „Mindenkinek jót tesznek a virtuális versenyek. Nekünk, versenyzőknek és a rajongóknak is” – mondta. Martin Tomczyk, Bruno Spengler, Nick Catsburg, Sheldon van der Linde és az osztrák Philipp Eng „régi motorosoknak” számítanak a verseny-szimulátorok világában, miközben a német Timo Glock, az egyesült államokbeli Connor De Phillippi és Lucas Auer még csak most teszteli otthonában a berendezés képességeit.

    A családdal töltött idő

    A BMW-pilóták számára a jelenlegi helyzet pozitív hozadéka az, hogy a megszokottnál sokkal több időt tölthetnek szeretteikkel. A GT versenyosztályban szereplő brazil pilóta, Augusto Farfus például feleségével és gyermekeivel tölti az időt brazíliai otthonában. „Nagyszerű, hogy a családommal lehetek. Az elmúlt húsz évben nem volt ehhez hasonló időszakom. Sajnos mindez egy veszélyes ellenség következménye, de legalább van alkalmam ápolni a kapcsolatot a szüleimmel” – mondta Farfus. Van der Linde ugyancsak sok időt tölt a szüleivel Dél-Afrikában. „A versenyszezon alatt javarészt Németországban élek. Legutóbb három évvel ezelőtt töltöttem velük a mostanihoz hasonló időt, úgyhogy ennek nagyon örülök, a globális veszélyhelyzet ellenére is” – fogalmazott a dél-afrikai pilóta.

    A GT versenyosztályban induló Nick Catsburg különösen élvezi az otthon töltött időt, hiszen kislánya épp a napokban lett egyéves. „Fantasztikus érzés, hogy ennyi időt lehetek vele és jelen lehetek, amikor megannyi dolgot felfedez és megtanul a világból. Nagyon gyorsan tanul, úgyhogy legyünk őszinték, elképesztő itthon lenni” – mesélte a holland pilóta.

    A BMW DTM-pilótája, Timo Glock széles mosollyal az arcán mesélte, hogy családapaként sokszor „igazi kihívás egész nap szórakoztatni a gyerekeket.“ Ugyanakkor „nagyszerű érzés ennyi időt együtt tölteni a családdal. A gyerekek szintén élvezik. Nyilván furcsa nekik, mert megszokták, hogy sokat vagyok távol, de ettől még boldogok, vagy együtt lehetünk” – tette hozzá. Martin Tomczyk, akinek Glock-hoz hasonlóan két gyermeke van, így fogalmazott: „Nagyon intenzív időket élünk meg a családdal. A gyerekek érezhetően gyorsan alkalmazkodnak a kialakult helyzethez és a rokoni kapcsolatok is napról napra erősödnek” – mondta.

    A BMW i Andretti Motorsport brit pilótája, Alexander Sims három gyermekével tölti idejét otthon. „A globális veszélyhelyzet fényében kissé furcsa, hogy ennyire jól érezzük magunkat itthon, de valljuk be, pont erre van szükségünk ezekben a nehéz időkben” – nyilatkozta.

    Versenyautó-pilóták tanári szerepben

    Azok a BMW-pilóták, akiknek gyermeke már iskolás, sok más szülőhöz hasonlóan belekóstolnak az otthoni tanulás és tanítás rejtelmeibe, hiszen a gyerekek nem járnak iskolába, otthonról tanulnak. „Mindez azt jelenti, hogy anyának és apának tanári szerepben is meg kell állnia a helyét. A tananyagok online érkeznek a tanároktól és reggelente két órán át tanulunk a gyerekekkel. Felettébb izgalmas feladatkör, amely jó sok energiát vesz el” – fogalmazott mosolyogva Martin Tomczyk.

    A tanári szerep Augusto Farfus számára is meghatározó a napi rutin szempontjából. A brazil pilóta most épp Brazíliában van, lánya azonban Monacóban jár iskolába. „Rengeteg házi feladatot kapunk hol angol, hol francia nyelven, és ez azért megterhelő. Negyedik osztályosként már most olyan tantárgyai vannak, mint a matematika, a földrajz és a történelem. Nagyszerű érzés, hogy részese lehetek a lányom tanulásának, de rengeteg időt elvisz. Reggel 6 órakor kelünk, majd minimum három órán át tanulunk délelőtt. Utána jön az ebéd, majd újabb tanórák, mert nem szeretnénk lemaradni az anyagban” – mesélte Farfus.

    Régi és új hobbik

    Az edzések, a virtuális versenyek, a családi élet és a tanári szerep mellett a BMW pilótáinak is jut némi idejük kikapcsolódni. „Például kertészkedni vagy megcsinálni szépen az autó-feljárót – csupa olyan dolog, amit alapesetben folyamatosan halasztunk” – magyarázta Marco Wittmann. Nick Catsburg szintén a kertben foglalatoskodik, amikor teheti: „Nem vagyok valami nagy kertész, de egész sok időt töltök a kertben, aminek köszönhetően végre szebben néz ki, mint valaha” – mesélte a holland pilóta. Akárcsak Alexander Sims, aki sok időt tölt a kertben gyermekeivel és még egy kis kerti fészert is épített magának odakint.

    A BMW pilótáinak arra is lehetőségük adódik, hogy régi kedvteléseiket felelevenítsék és teljesen új hobbikat keressenek. Augusto Farfus például visszatért a modell-repülőgépek iránti szeretetéhez. „Európában nem nagyon űzöm ezt a hobbimat, mert nincs sok időm rá és nincs is túl sok barátom Monacóban. Itt, Brazíliában azonban van egy üres területünk, ahova senki más nem jár. Ki tudom vinni a gyermekeimet a szabadba úgy, hogy nem találkoznak senki mással, és tudom reptetni a modell-repülőgépeimet. A fiam is nagyon imádja ezt, már most a repülőgépek nagy rajongója” – így hozzá Augusto Farfus.

    Timo Glock új hobbit talált magának: online főzőtanfolyamba kezdett. „Régóta terveztem, hogy belevágok, és most végre sikerült. Nagyszerű móka a főzés, ugyanakkor nagy kihívás és teljesen ismeretlen terep számomra” – mondta. Jelenleg Bruno Spengler is több időt tölt a konyhában, ahol feleségével együtt főz. „A feleségem sokkal jobban főz, így mondjuk azt, hogy én csak besegítek neki” – mondta a kanadai pilóta.

    Az egyesült államokbeli Connor De Phillippi teljesen új irányba tekintett ki: amíg szünetel az IMSA versenyszéria és a Nordschleife is zárva tart, úgy döntött, hogy felfedezi magának a részvények és a befektetések piacát. „Nagyon érdekelnek a piaci eszközalapok. Sokat olvastam a részvények és a kötvények mozgásáról, ez az egész egy teljesen új hobbivá nőtte ki magát nálam. Nagyon sokat kell olvasni és rengeteg az összefüggés, de mindig is szerettem a számokat” – mesélte.

    A Nagy-Britanniában élő Formula-E pilóta, Alexander Sims az országos egészségügyi szolgálat tevékenységeiből is kiveszi a részét a kényszerszünet alatt. „Az adatmérnököm állt elő azzal a zseniális ötlettel, hogy járjunk körbe a motorsport-résztvevők között és gyűjtsük be a raktáron lévő védőfelszereléseket. Főként kesztyűkről, maszkokról, védőszemüvegekről és tisztítószerekről van szó, amelyeket összegyűjtve a kórházaknak adományozunk. Nagyszerű ötlet volt és hálás vagyok érte, hogy egy kicsit segíthetek ezekben a nehéz időkben. Nem igazán tudunk mást tenni. Maradjunk otthon és akadályozzuk meg a vírus terjedését” – fogalmazott Alexander Sims.

  • Berger: A DTM-ben nem lesznek zárt kapus futamok

    Berger: A DTM-ben nem lesznek zárt kapus futamok

    Gerhard Berger kizárta, hogy a német túraautó bajnokságnak akár egy futama is zárt kapus legyen.

    Felmerült, hogy a következő hónapokban lehetnének a koronavírus ellenére is autóversenyek azzal a feltétellel, hogy zárt kapusként rendezik meg őket.

    „A versenyzés az első visszatérők között lehet, ha tudunk nézők nélküli versenyeket rendezni” – mondta Alex Wurz a GPDA elnökeként. „Mindenki sisakot és kesztyűt visel, még a szerelők is. Nem igazán vagyunk közel egymáshoz.”

    A DTM azonban nem szeretne ezzel élni, erősítette meg a Servus TV-n a széria első embere, Gerhard Berger: „A mi ügyfeleink a rajongók. Ha ők nincsenek jelen, nem lesznek versenyek.”

    Az osztrák mindenesetre reméli, hogy a világ sporteseményei minél hamarabb folyatódnak.

    „Meg kell róla bizonyosodnunk, hogy nem sétálunk bele a következő krízisbe, amikor a koronavírus véget ér.”