Kategória: DTM

  • A DTM is elmehet az elektromos versenyzés felé?

    A DTM is elmehet az elektromos versenyzés felé?

    Az Audi Sport főnöke, Dieter Gass annak a lehetőségéről beszélt, hogy a DTM-ben is fejlesztenének elektromos versenyautót.

    A német túraautó bajnokság jövője nem kicsit kétséges, a Mercedes már korábban kiszállt, nemrég pedig az Audi is bejelentette, hogy év végén távoznak, mert már nem a belsőégésű motorokra fókuszálnának. Viszont Gasst megkérdezték arról, hogy érdekelné-e őket, ha elektromos autót kellene tervezni.

    „Úgy gondolom, ez az ötlet tavaly óta már formálódik. Megvan rá a lehetőség, hogy megtörténik” – válaszolta a TouringCarTimes hasábjain. „Tudom, hogy bizonyos emberek dolgoznak rajta. Szerintem valami érdekes is kisülhet belőle. Jelenleg a jövőbeli motorsport stratégiánkat értékeljük ki, de mint gyártó, erre nagyon figyelnünk kell. Majd pedig döntenünk is, hogy részt veszünk-e ebben, vagy nem.”

    A Volkswagen csoport egyébként már tervezett egy elektromos autót, a Cupra e-Racert. Ez majd az ETCR szezonjának kezdetén debütál versenykörülmények között.

  • Az Audi folytatta a dominanciát, ezúttal Rast végzett az élen

    Az Audi folytatta a dominanciát, ezúttal Rast végzett az élen

    Az idei második DTM-futamon is elsöprő győzelmet aratott az Audi, René Rast tért vissza a dobogő legfelső fokára Spa-Francorchampsban.

    Ezúttal Habsburg Ferdinánd is elrajtolhatott, annak ellenére, hogy az időmérőn nem teljesített érvényes kört, ugyanis pályaelhagyás miatt az összeset törölték.

    Rast jól jött el a pole-ból, őt követte a Frijnst lerajtoló Müller. A negyedik körben aztán előzött a tegnapi győztes, és átvette a vezetést. A bajnoki címvédő tartotta a lépést, bár kiállása előtt még Frijns is veszélyes volt rá.

    Mögöttük Mike Rockenfeller autózott van der Lindét és Enget megelőzve. Még hátrébb Jamie Green mutatott be nagy felzárkózást, míg Newey Jonathan Aberdein megpörgetéséért boxutca áthajtásos büntetést kapott, majd technikai probléma miatt ki is állt.

    Végül öt körrel a vége előtt Rast támadást indított, és visszavette a vezetést, de nem tudott elszakadni vetélytársától. Az utolsó körben Müller három tizedre közelítette meg, végül azonban maradt a sorrend.

    A legjobb BMW-s a tegnap is jó tempót autózó Sheldon van der Linde lett, aki hatodik helyen ért célba, őt követte az utolsó gyári Audi Loic Duval személyében.

    Kubica újabb nehéz futamon van túl, újra 14. lett, mindössze a két kiállásos stratégián lévő Habsburgot megelőzve.

    A második verseny végeredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? René Rast Audi
    2 ?? Nico Müller Audi +0.483
    3 ?? Robin Frijns Audi +5.393
    4 ?? Jamie Green Audi +11.080
    5 ?? Mike Rockenfeller Audi +23.435
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW +24.118
    7 ?? Loic Duval Audi +27.128
    8 ?? Lucas Auer BMW +43.098
    9 ?? Jonathan Aberdein BMW +43.773
    10 ?? Marco Witmann BMW +46.802
    11 ?? Philipp Eng BMW +47.749
    12 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +50.314
    13 ?? Timo Glock BMW +54.206
    14 ?? Robert Kubica BMW-ART +1:30.445
    15 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +1:49.237

     

    A bajnokság állása:

    # Versenyző Autó Pontok
    Különbség
    1 ?? Nico Müller Audi 46 0
    2 ?? René Rast Audi 39 -7
    3 ?? Jamie Green Audi 30 -16
    4 ?? Robin Frijns Audi 22 -24
    5 ?? Mike Rockenfeller Audi 22 -24
    6 ?? Loic Duval Audi 21 -25
    7 ?? Lucas Auer BMW 10 -36
    8 ?? Sheldon van der Linde BMW 8 -38
    9 ?? Philipp Eng BMW 8 -38
    10 ?? Timo Glock BMW 4 -42
    11 ?? Jonathan Aberdein BMW 3 -43
    12 ?? Marco Witmann BMW 1 -45
    13 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 0 -46
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 0 -46
    15 ?? Robert Kubica BMW-ART 0 -46
    16 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 0 -46
  • Kubica és Newey debütált, Müller nyert a DTM első futamán

    Kubica és Newey debütált, Müller nyert a DTM első futamán

    A DTM idei első spái futama Nico Müller győzelmével zárult, ezzel pedig Robert Kubica és – bár nem volt tervben – Harrison Newey is túl van első versenyén.

    A Red Bull főtervezőjének fia már a nürburgringi teszten is helyettesítette a WRT autójában Ed Jonest, aki nem tudott Dubajból Németországba utazni a korlátozások miatt. Newey így csatlakozott a sorozatban szintén debütáló Fabio Schererhez és az első futamon végül el sem induló Habsburg Ferdinándhoz.

    Robin Frijns indulhatott a pole-ból, őt követte Müller, Rast és Rockenfeller, a legjobb BMW-s pedig az ötödik helyről rajtoló Sheldon van der Linde volt.

    A szokatlanul magas hőmérséklet számos kihívás elé állította a csapatokat, főleg a gumikezelés terén. René Rast a második helyre jött fel a visszaeső Frijns elé, de végül a gumik miatt csak negyedik lett.

    „Rémálom volt ez a verseny” – kezdte a címvédő. – „Spóroltam gumikkal az elején, de így is elfogytak. A második szettre még jobban figyeltem, de csak még nagyobb volt a visszaesés.”

    Nico Müller volt talán az egyetlen, akit nem érintettek ilyen problémák, ő egyetlen kiállását követően is meg tudta őrizni a jó tempóját.

    „Ez egyszerűen egy fantasztikus eredmény az Audi számára.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport igazgatója. – „A tesztek után nem számítottunk ilyesmire. A mai nap a gumikról szólt, Nico Müller pedig külön kategóriát képviselt.”

    Az első öt helyet az Audi autói bérelték ki, Philipp Eng szakította meg a sort hatodik helyével. Kubica a 14. helyet szerezte meg, eggyel Newey mögött végzett.

    # Versenyző Márka Különbség
    1 ?? Nico Müller Audi
    2 ?? Jamie Green Audi +19.502
    3 ?? Loic Duval Audi +22.839
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi +29.234
    5 ?? René Rast Audi +32.023
    6 ?? Philipp Eng BMW +36.242
    7 ?? Lucas Auer BMW +38.205
    8 ?? Timo Glock BMW +42.692
    9 ?? Robin Frijns Audi +51.888
    10 ?? Jonathan Aberdein BMW +54.149
    11 ?? Marco Witmann BMW +54.584
    12 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +57.743
    13 ?? Harrison Newey Audi-WRT +1:11.793
    14 ?? Robert Kubica BMW-ART +1:18.844
    15 ?? Sheldon van der Linde BMW +3 kör
  • Berger: A DTM gondolkodik a GT3 szabályrendszer átvételén

    Berger: A DTM gondolkodik a GT3 szabályrendszer átvételén

    Az ismert német túraautós sorozatnak, a DTM-nek lehet, hogy érdemes lenne lenne a túlélése érdekében átvenniük a GT3 szabályrendszerét, állítja Gerhard Berger. Az egykori Forma-1-es versenyző ma már a széria irányítója, és 2021-re úgy fest jelenleg, hogy az Audi kiválása után csak egy márka maradna. A híresztelések szerint így természetesen a BMW sem maradna, és mint utolsó gyártó is kiszállna a DTM-ből. Berger a Servus TV-n beszélt a helyzetről:

    „Amennyiben nem marad német autógyártó, akik támogatnák részvételükkel a sorozatot, akkor a helyzet eléggé kétségbeejtő lesz. A koronavírus-járvány miatt ráadásul komoly szembeszélben kell dolgozzunk.”

    Elismerte, hogy az egyik megoldás az lenne, ha átvennék a GT3 szabályrendszerét:

    „Amennyiben mi az ITR-nél úgy döntünk, hogy folytatni akarjuk, akkor GT3-as alapokon kell ezt tennünk. Ez az egyetlen olyan technikai szabályzat, amely sok gyártót vonz. Nyilvánvaló, hogy a GT3 szabályrendszerét kell átvennünk.”

  • Berger szerint nem lenne jó, ha szünetelne a DTM

    Berger szerint nem lenne jó, ha szünetelne a DTM

    A DTM jövője bizonytalan, miután az Audi kiszáll a szériából, és az a vélekedés, hogy akár olyan szünete is lehet a szériának, mint volt a 90-es évek közepétől 2000-ig. Gerhard Berger, mint az ITR elnöke szerint azonban egy ilyen szünet nem lenne megoldás, mondta el a speedweek.com-nak:

    „A szüneteltetés nem megoldás. Amennyiben leállítasz minden tevékenységet, mint egy cégnél, és kvázi megállítod a gyártósort, akkor nagy erőfeszítés lesz mindezt újraindítani. Ha csak egy évre is leállsz, az sem lenne jó megoldás, de jelenleg nem zárhatunk ki semmit sem.”

    Rengeteg a pletyka arról, hogy miképp lehetne megmenteni a DTM-et, meg olyan megoldásról is lehetett halalni, hogy átvennék a GT3 szabályrendszerét. Erről így vélekedik Berger:

    „A Class 1-en kívül nincs olyan sok szabályrendszer. Végül ott vannak a GT3-as autók. Ott más a filozófia, mert van teljesítménykiegyenlítő rendszerük. Nem mondom azt, hogy lehetetlen, de jelenleg azt sme lehet megmondani, hogy ez megoldaná-e a jövőbeni problémáinkat. Más dolgokat kell megoldanunk előbb.”

  • Kubica: A DTM sokkal másabb, mint a Forma-1

    Kubica: A DTM sokkal másabb, mint a Forma-1

    Robert Kubica keményen dolgozik azon, hogy sikerrel debütáljon a DTM-ben. A Williams Forma-1-es csapatának tavalyi pilótája ugyanis a BMW-s ART GP-nél fog idén versenyezni.

    „Őszintén szólva, nem sok változtatást kellett eszközölni az autón” – mondta a TouringCarTimes-nak. „Csak a sebességváltón és a bal oldali fékerőeloszláson kellett állítani. Azonban ezeken kívül nem volt nagy dolog az autóhoz való hozzászokás.”

    „A DTM nagyon egyedi, teljesen más, mint a Forma-1” – tette hozzá. „Nem volt könnyű a változás, hiszen 99%-ban gokarttal és együléses autóval versenyeztem karrierem során. A DTM-ben mások a szabályok, mert olyan, mint egy elegy. Olyan, mint a GT egy együléses aerodinamikájával, vagyis sok leszorítóerővel. Számomra azonban a megszokás kevésbé volt stresszes. A G-erők kisebbek, a testet is alacsonyabb terhelés éri. Ugyanakkor még sosem versenyeztem úgy pályán, hogy tető van a fejem felett, szóval melegebb lehet, mint amihez hozzászoktam. Az autó beállítása is elég különleges, de folytatjuk a munkát és az alkalmazkodást.”

    „Új helyzet ez abból a szempontból is, hogy rövidebbek a versenyek, ezáltal nem aggódom a fizikális rész miatt. Azonban a DTM-hez szükséges vezetési stílus még feltérképezésre vár.”

    A járványhelyzet miatt nagy kérdés, hogy lehetnek-e nézők a bajnokság idei versenyein. Kubica pedig abban reménykedik, hogy lengyel szurkolói elkísérhetik majd futamokra.

    „Az ITR remek munkát végez a szervezés terén. A csapatok és szervezők óvintézkedéseket hoznak. Senki sem tudta, mi fog történni, szóval gyorsan kellett reagálni. De én örülök, hogy elkezdődik a bajnokság. Mindez sajnálatos a szurkolók számára, mert már nagyon jöttek volna versenyekre, de ki tudja, talán később lehetségessé válik ez is.”

  • Betiltották a csapatutasításokat a DTM-ben

    Betiltották a csapatutasításokat a DTM-ben

    Az Audi Sport első embere, Dieter Gass arról számolt be, hogy 2020-tól már nem lesznek csapatutasítások a DTM-ben.

    Gass elárulta, hogy a döntést tavaly hozták meg az ITR tanácsadó testületével és a BMW Motorsporttal közösen.

    „Megegyeztünk az ITR-rel és a versenytársunkkal, hogy idéntől nem lesznek csapatutasítások” – mondta Gass a Motorsportnak. „Ez Gerhard Berger [az ITR elnöke] kívánsága volt.”

    Gass arról is beszélt, hogyan tudja ellenőrizni a DTM a szabály betartását.

    „A tárgyaláson esett erről szó. Természetesen elsősorban az Audi AG érdekeit kell védenem. Meg kell bizonyosodnom róla, hogy megfelelően működik. Sajnos volt néhány szégyenletes példa a múltban a nyílt csapatutasításokra. Ez olyasmi, amit nehéz ellenőrizni. Azonban egymás szemébe néztünk, és megegyeztünk. Bízom benne, hogy [a szabály] megfelelően fog működni.”

    Az Audinak 2019-ben meg kellett kérnie a két bajnokesélyes pilótáját, Nico Müllert és René Rastot, hogy kockázatmentesen versenyezzenek egymással, miután összeértek a Norisringen a gyártó igazgatósága tagjainak jelenlétében. Gass elmondta, hogy az ő felelőssége a pilótáik egymással való ütközésének megakadályozása, viszont akkor már nem szólna közbe, miután életbe lépett az új szabály.

    „Még mindig meg kell előznünk, hogy két márkatárs egymásnak menjen” – tette hozzá. „De nem lesz több közbelépés a jövőben. És, ahogy mondtam, ez egy olyan szabály, melyhez természetesen ragaszkodni fogunk. Ezért nem kell magyarázkodnom az Audi vezérkarának.”

  • Norisring elmarad: Kubica DTM-es bemutatkozása még tovább csúszik

    Norisring elmarad: Kubica DTM-es bemutatkozása még tovább csúszik

    Robert Kubica idén kezdené meg első szezonját a DTM-ben, erre azonban a norisringi forduló elmaradásával még többet kell majd várni.

    Az idén az Alfa Romeo tesztpilótájaként is tevékenykedő lengyelnek a sűrű programja miatt azonban még jól is jöhet, hogy eggyel kevesebb hétvégén kell ott lennie.

    A DTM nemrég bejelentett új versenynaptárában még a Norisring szerepelt idénnyitóként, kétségek azonban már akkor is felmerültek a versennyel kapcsolatban.

    A nürnbergi szervezők azonban most kijelentették: nézők nélkül sem valósítható meg a verseny az augusztus végéig érvényben lévő tilalom miatt.

    „A koronavírus elleni védekezés részeként minden nagyobb eseményt betiltottak, ezért nem tudjuk biztosítani a rendezést. Ez a szabály ránk is vonatkozik.” – olvasható a hivatalos közleményben.

    DTM, Norisring, 2019, racingline.hu
    Fotó: DTM

    „Mint felelős hatóság, arra jutottunk, hogy nem rendezhető meg az esemény még zártkapus versenyként sem. A törvény ránk is vonatkozik, nem tudunk ez alól kibújni.”

    A város polgármestere, Marcus König kikijelentette, az idei törlés ellenére már várja, hogy 2021-ben visszatérjen a bajnokság.

    „Bánjuk, hogy így történt, de jövőre ismét megrendezzük a hagyományos norisringi versenyt.”

    # Dátum Pálya Helyszín
    1 08.02. Spa-Francorchamps ?? Belgium
    2 08.16. Lausitzring ?? Németország
    3 08.23.
    4 09.06. Assen ?? Hollandia
    5 09.13. Nürburgring – GP ?? Németország
    6 09.20. Nürburgring – Sprint
    7 10.11. Zolder ?? Belgium
    8 10.18.
    9 11.08. Hockenheim ?? Németország
  • Így néz ki a harmadik idei DTM menetrend – talán ez már a végleges

    Így néz ki a harmadik idei DTM menetrend – talán ez már a végleges

    Az ITR közzétette a DTM új versenynaptárát a 2020-as szezonra, ám hiába a frissítés, máris kétségek merültek fel néhány fordulóval kapcsolatban.

    A tervezett szezon júliustól novemberig tart majd, tíz versenyhétvégét magába foglalva. A helyszínek tekintetében Németország és a Benelux államok lesznek a középpontban, ami azt jelenti, Brands Hatch és Anderstorp nem térhet vissza, Monza és az Igora Drive pedig nem mutatkozhat még be a sorozatban.

    A Norisringen lenne az első forduló, azonban az aug. 31-éig érvényben lévő korlátozások miatt kétséges a hétvége sorsa. A következő verseny Spában lenne, de ott is várni kell a hatóságok megerősítésére.

    A Forma-1-hez hasonlóan a DTM is bevezeti a dupla hétvégék intézményét, ebből előre láthatóan három lesz majd. Ebből egyszer, a Nürburgringen másodjára egy rövidített vonalvezetésen megy majd a mezőny.

    A szezonzáró az előző tervezettel ellentétben mégsem Monzában lesz, hanem visszatér a hagyományos helyszínre, Hockenheimbe.

    „Köszönöm a szurkolók türelmét az elmúlt hetekben. Boldogan mutatjuk be az új naptárat, ami sok ember kemény munkájának köszönhető ebben a speciális helyzetben.” – nyilatkozta Gerhard Berger, a sorozat első embere.

    Az autók először a Nürburgringen, a DTM előszezoni tesztjén gurulnak majd pályára június 8-a és 11-e között.

    # Dátum Pálya Helyszín
    1 07.12. Norisring ?? Németország
    2 08.02. Spa-Francorchamps ?? Belgium
    3 08.16. Lausitzring ?? Németország
    4 08.23.
    5 09.06. Assen ?? Hollandia
    6 09.13. Nürburgring – GP ?? Németország
    7 09.20. Nürburgring – Short
    8 10.11. Zolder ?? Belgium
    9 10.18.
    10 11.08. Hockenheim ?? Németország

    *még bizonytalan

  • René Rast vagy Nico Müller kaphatja meg Daniel Abt helyét az Audinál?

    René Rast vagy Nico Müller kaphatja meg Daniel Abt helyét az Audinál?

    A kétszeres DTM bajnok René Rast és Nico Müller is várományosa a Daniel Abt által hagyott helynek az Audi Formula E csapatában.

    Az Audi kivonulása versenyülés nélkül hagyná a DTM-es pilótát, de jó teljesítményének köszönhetően már korábban is fontolgatták, hogy a Formula E-ben kínáljanak ülést neki.

    Most Daniel Abt botrányos kirúgásával keletkezett egy üres ülés a márka elektromos istállójában.

    Rast eddig egy versenyt teljesített a sorozat második szezonjában, a mezőny végére tartozó Aguri csapattal. Akkor hazai futamán az időmérőn fél másodpercet vert csapattársára, majd a versenyen egy első körös ütközés miatt elúszott az esélye egy jó eredményre.

    Igazán figyelemreméltó volt annak fényében, hogy Rast előtte 2003-ban vezetett együléses versenyautót, még a Formula BMW ADAC sorozatban.

    „Tudta, hogy ez egyszeri lehetőség lesz, ezért nem volt veszítenivalója. Tisztán emlékszem, nagyon lenyűgözött, hiszen előtte nem volt lehetősége gyakorolni. Láttuk, hogy nagy tehetséggel rendelkezik, határozott volt és jó visszajelzéseket adott.” – emlékezett vissza Mark Preston, a Team Aguri akkori csapatfőnöke.

    „Szerintem rendes teszteléssel és előkészületekkel igazán gyors lehet.”

    Azóta – első német bajnoki címét követően – már több csapattal is tárgyalt a visszatérésről.

    Az Audi másik pilótája, Lucas di Grassi jelenleg szintén a folytatásról tárgyal az alakulattal. A másik ülésre vagy Rast, vagy a hasonló helyzetben lévő, de a sorozatban tavaly Dragonnal debütáló Nico Müller is esélyes.

    Müller neve már akkor is szóba került, amikor tavaly Abt hosszabbítása kapcsán kerestek más alternatívát az ingolstadtiak. Akkor Rast még kizárta, hogy más sorozatba nyergeljen át.

    A Formula E minden bizonnyal augusztusban folytatja megkezdett szezonját Berlinben a Tempelhof repülőtéren.