Kategória: DTM

  • A DTM-bajnok Rast megkapja az Audi ülését az Formula E-ben is

    A DTM-bajnok Rast megkapja az Audi ülését az Formula E-ben is

    Az Audi Sport ABT Schaeffler bejelentette, hogy Lucas di Grassi mellett a DTM-bajnok, René Rast vezeti majd a két autót a Formula E hetedik szezonjában.

    Di Grassi az eddigi összes Formula E versenyt az Audi színeiben teljesítette, egy bajnoki címe mellett 10 győzelme van. És nem mellesleg ő tarja a legtöbb pont és legtöbb dobogó rekordját is.

    Az előző idényben a brazil volt az egyedüli, aki mindent versenyt befejezett, valamint bajnoki hatodik helyével most először végzett az első hármon kívül.

    „Mindent megéltem ebben a hat szezonban: nagy sikeresek és kudarcokat, elképesztő érzelmeket. De a legjobb még hátravan, hiszen most már világbajnokság lett a sorozatból.”

    „Mindent beleadok majd, hogy jövőre enyém legyen ez a cím.” – szögezte le Lucas di Grassi.

    Tavalyi csapattársa, Daniel Abt azonban egy botrányt követően már a szezon vége előtt távozni kényszerült a csapattól.

    Helyére a többszörös német túraautó bajnokot, René Rastot hívták meg a berlini hat versenyre. Nem is teljesített rosszul, az utolsó két versenyt például egy dobogóval és egy negyedik hellyel zárta. Ezzel pedig messze túlszárnyalta az addig öt futamot lehúzó Abt teljesítményét.

    Az Audi kifejezetten elégedett lehet vele, hiszem a DTM-ben a hockenheimi szezonzáró előtt ő vezeti a pontversenyt, harmadik bajnoki címére hajtva.

    „A jó berlini teljesítményével René bebizonyította, hogy jól érzi magát a Formula E-ben. Gyors és sikeres, abszolút megérdemelten kap helyet a csapatunkban.” – indokolta a döntést Dieter Gass az Audi Motorsport főnöke.

    „Fontos nekem, hogy két olyan versenyzőm legyen, akik egymást is tudják hajszolni. Lucas és René pedig ezt fogják tenni. Lucas az egyik legsikeresebb a sorozatban, és nagyon szeretné megszerezni a második címét. René pedig kiválóan bizonyított, és a DTM-ben is évről-évre látjuk, mennyire elkötelezett.”

    „A berlini versenyek meghozták a kedvemet az FE-hez. Az, hogy Audival indulhatok egy világbajnokságban, egy újabb fejezet a karrieremben, már várom.” – tette hozzá Rast.

  • Kubica megszerezte első dobogóját a DTM-ben!

    Kubica megszerezte első dobogóját a DTM-ben!

    René Rastot megint nem tudta senki sem megállítani, de a nap híre mégis Robert Kubica első DTM-es dobogója lett.

    A pole pozíciót megszerző Habsburg jól védekezett Rasttal szemben az első kanyarban, míg Müller a harmadik helyre jött fel, mögéjük.

    A második körben jött is a biztonsági autó, mivel Jonathan Aberdein meglökte a jó formában autózó Fabio Scherert, aki nekiütközött Robin Frijnsnek. A holland kormányműve megsérült, így kiesett, valószínűleg búcsút mondhat bajnoki reményeinek is.

    Az újraindításnál a beugró Tréluyer ment neki Auernek, aki később Philip Enggel is összeütközött. A francia endurance legenda folytatni tudta, de a két osztrák nem tudta folytatni a versenyt.

    Az élmezőnyben a vezető Habsburg és a harmadik helyen haladó Müller jöttek, ki elsőnek. Őket ez körrel később követte Rast és Rockenfeller is, akik átugrották a korábban kiálló ellenfeleiket.

    Rockenfeller hamar áldozatul esett a Habsburg-Müller triónak, miközben Rast áthámozta magát a még kiállást nem teljesítő autókon. Habsburg követte őt, ám Müller fennakad Jamie Green-en. A brit végül levágta a sikánt, ezért pedig büntetést kapott, így került ki Müller elől.

    A mezőnyből utolsóként Robert Kubica állt ki, és a negyedik helyre jött vissza. Először Müller, majd a lengyel is elment Habsburg mellett, aki így lecsúszott a dobogóról. Később azonban még többet veszített a tempójából, és még hátrébb került.

    A végén tíz talpon maradt autóból Rast látta meg először a kockás zászlót, 23. győzelmét szerezve. Ezzel utolérte Mattias Ekströmöt és Gary Paffettet az örökranglista harmadik helyén.

    Az idei szezonból már csak egy hétvége van hátra, a Hockenheimringen.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? René Rast Audi
    2 ?? Nico Müller Audi +11.500
    3 ?? Robert Kubica BMW-ART +25.785
    4 ?? Timo Glock BMW +29.572
    5 ?? Jamie Green Audi +30.209
    6 ?? Mike Rockenfeller Audi +31.971
    7 ?? Sheldon van der Linde BMW +33.095
    8 ?? Marco Wittmann BMW +47.199
    9 ?? Harrison Newey Audi-WRT +47.651
    10 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +1 kör

    A bajnokság állása:

    # Pilóta Márka Pontok
    1 ?? René Rast Audi 304 0
    2 ?? Nico Müller Audi 285 -19
    3 ?? Robin Frijns Audi 263 -41
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi 117 -187
    5 ?? Timo Glock BMW 116 -188
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW 105 -199
    7 ?? Marco Wittmann BMW 95 -209
    8 ?? Loic Duval Audi 88 -216
    9 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 68 -236
    10 ?? Jamie Green Audi 67 -237
    11 ?? Lucas Auer BMW 51 -253
    12 ?? Philipp Eng BMW 45 -259
    13 ?? Jonathan Aberdein BMW 45 -259
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 27 -277
    15 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 20 -284
    16 ?? Robert Kubica BMW-ART 16 -288
    17 ?? Benoît Tréluyer Audi 0 -304
  • Változás történt a bajnokság élén a DTM-ben!

    Változás történt a bajnokság élén a DTM-ben!

    Háromból három DTM versenyt nyert eddig Zolderben René Rast, ezzel pedig átvette a vezetést a bajnokságban Nico Müllertől.

    Müller nyolcadik helyről rajtolt, míg riválisai – Frijns és Rast – a harmadik, illetve az első rajtkockából vághattak neki a futamnak.

    A svájci rögtön az első körben összeakadt Newey-val és Glock-kal, ez pedig visszavetette őt 14. helyre. Az ütközések miatt az első kört követően be is hívták a biztonsági autót.

    A DTM eddigi éllovasa az újraindításnál többet is előzött, Rockenfeller kiállása, van der Linde és – a Duval helyére beugró le mans-i veterán – Benoît Tréluyer büntetései pedig további pozíciókhoz juttatták őt. Jamie Green pedig Eng által forgott meg, amiért az osztrák büntetést is kapott.

    Frijns átugrotta Habsburgot a kiállásoknál, és egy ideig Rastra is közeledett. Egyszer azonban lecsúszott a pályáról és lemaradt a németről.

    Ezek után a mezőny elején nem változott a sorrend, Müller viszont tovább zárkózott fel, egészen az ötödik helyig, de nem tudott elmenni az előző versenyen első pontjait megszerző Fabio Scherer mellett.

    A bajnokságban jelenleg Rast vezet 10 ponttal Müller, 15-tel pedig Frijns előtt.

    A verseny végeredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? René Rast Audi
    2 ?? Robin Frijns Audi +0.877
    3 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +22.790
    4 ?? Jonathan Aberdein BMW +26.462
    5 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +34.695
    6 ?? Nico Müller Audi +35.154
    7 ?? Harrison Newey Audi-WRT +36.041
    8 ?? Jamie Green Audi +42.515
    9 ?? Timo Glock BMW +42.982
    10 ?? Marco Wittmann BMW +1:11.634
    11 ?? Lucas Auer BMW +1:14.729
    12 ?? Philipp Eng BMW +1:17.833
    13 ?? Sheldon van der Linde BMW +1:18.323
    14 ?? Benoît Tréluyer Audi +1 kör
  • Rast dupla győzelmével újra szoros lett a bajnokság a DTM-ben

    Rast dupla győzelmével újra szoros lett a bajnokság a DTM-ben

    Rast hibátlan hétvégét zárt Zolderben, miután domináns győzelemmel csökkentette lemaradását az összetettben Müllerrel szemben.

    Glock indulhatott a pole-ból, de végül rossz rajtja miatt mégis a címvédő fordulhatott el elsőként a célegyenes végén, nyomában Habsburggal. Glock azonban meglökte az osztrákot, és mindketten a kavicságyban kötöttek ki.

    DTM, Zolder, 2020, racingline.hu
    Glock és Habsburg balesete a rajt után, Fotó: DTM

    Ezzel Mike Rockenfeller jött fel a második helyre, mögötte van der Lindét megelőzve Frijns haladt. A holland később a boxkiállása után alulkormányzottság miatt csapódott be a falba, és esett ki a versenyből.

    „Volt egy új garnitúránk, és a lágyakat tettük fel. Kimentem a boxból, és meglepődtem, hogy nincs semmi tapadás.” – nyilatkozta a Frijns.

    Ez a biztonsági autó bejövetelét okozta. Bár Müller volt az élen, de még ki kellett állnia. Az újraindítást követően ezen túl is esett, és a kilencedik helyre tért vissza.

    Rast kényelmesen nyert Rockenfeller és Auer előtt, míg az elején kicsúszó Glock a negyedik helyre zárkózott vissza. Ötödik helyével pedig végre Fabio Scherer is pontokat szerzett. Igaz, ezt utolsóként tette meg az idei mezőnyből.

    A második verseny végeredménye:

    # Versenyző Autó Különbség
    1 ?? René Rast Audi
    2 ?? Mike Rockenfeller Audi +5.433
    3 ?? Lucas Auer BMW +22.272
    4 ?? Timo Glock BMW +31.603
    5 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +32.018
    6 ?? Harrison Newey Audi-WRT +33.787
    7 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +34.304
    8 ?? Marco Wittmann BMW +40.627
    9 ?? Nico Müller Audi +41.182
    10 ?? Sheldon van der Linde BMW +54.280
    11 ?? Jonathan Aberdein BMW +1:07.911
    12 ?? Robert Kubica BMW-ART +1:18.370
    13 ?? Loic Duval Audi +1 kör
    14 ?? Philipp Eng BMW +1 kör
    15 ?? Jamie Green Audi +1 kör

    A bajnokság állása:

    # Pilóta Márka Pontok
    1 ?? Nico Müller Audi 259 0
    2 ?? René Rast Audi 249 -10
    3 ?? Robin Frijns Audi 243 -16
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi 109 -150
    5 ?? Timo Glock BMW 102 -157
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW 99 -160
    7 ?? Marco Wittmann BMW 90 -169
    8 ?? Loic Duval Audi 88 -171
    9 ?? Jamie Green Audi 53 -206
    10 ?? Lucas Auer BMW 51 -208
    11 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 47 -212
    12 ?? Philipp Eng BMW 45 -214
    13 ?? Jonathan Aberdein BMW 33 -226
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 19 -240
    15 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 10 -249
    16 ?? Robert Kubica BMW-ART 1 -258
  • Rast és Frijns zárkózott Müllerre Zolder első versenyén

    Rast és Frijns zárkózott Müllerre Zolder első versenyén

    René Rast harmadik győzelmét aratva közelített a bajnoki éllovas Müller felé, akit meg a második helyen álló Frijns előzött még meg.

    Az elmúlt hetekben megszilárdult a DTM jövője, de nem csak ezen a fronton javult a sorozat helyzete.

    Ekström kritikája ellenére úgy tűnik, kicsit izgalmasabb lesz az idei bajnokság, mint eddig. Müller győzelmi sorozatát most a címvédőnek sikerült megszakítani.

    Rast rajt-cél győzelmet aratott az első zolderi versenyen, amelyből négyet rendeznek majd két hétvége során. A második helyről induló Glock azonban rögtön a rajtnál visszacsúszott, Frijns és Rockenfeller ellen veszített pozíciót.

    A holland ugyan elvesztette a pozicíót a kiállás után a hideg gumikon, de aztán megint német vetélytársa elé került, amint sikerült felmelegítenie őket.

    Bár Müller csak hetedik lett az időmérőn, a versenyen harmadik helyre tudott felzárkózni, így pontokat mentett riválisaival szemben. A rajtnál rögtön nyert is egy helyet, Newey-t a boxkiállásoknál ugrotta át, Rockenfeller pedig lassú kiállása miatt került mögé.

    Glock rögtön Müller mögött, legjobb BMW-sként lett negyedik, míg van der Linde nyújtott nagy teljesítményt márkatársai közül, ő rossz rajtját követően esett vissza a mezőny végére, de végül visszaszerezte a hatodik helyet.

    A verseny kiesői Wittmann és Green voltak, előbbi váltóhiba, utóbbi egy ütközés miatt kényszerült kiállni.

    A verseny eredménye:

    # Pilóta Márka
    Különbség
    1 ?? René Rast Audi
    2 ?? Robin Frijns Audi
    +18.855
    3 ?? Nico Müller Audi
    +25.576
    4 ?? Timo Glock BMW
    +38.513
    5 ?? Harrison Newey Audi-WRT
    +39.071
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW
    +43.685
    7 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT
    +44.926
    8 ?? Mike Rockenfeller Audi
    +45.471
    9 ?? Philipp Eng BMW
    +48.480
    10 ?? Loic Duval Audi
    +1:03.707
    11 ?? Jonathan Aberdein BMW
    +1:05.222
    12 ?? Lucas Auer BMW
    +1:06.205
    13 ?? Fabio Scherer Audi-WRT
    +1:12.156
    14 ?? Robert Kubica BMW-ART
    +1 kör
  • Egy hiperautót is gyártó márka érdeklődik a GT alapú DTM iránt

    Egy hiperautót is gyártó márka érdeklődik a GT alapú DTM iránt

    A WEC-ben jövőre hiperautóval debütáló Glickenhaus átalakítaná át a most Nürburgringen bemutatkozott GT autóját a DTM számára.

    Gerhard Berger, a sorozat promótere nemrég jelentette be, hogy egyszerűsít a járműveken, és egy GT3 autókon alapuló GT Pro szabályzatot vezet be. Ez része lesz a váltásnak, amivel a gyártó alapú versenyzést a privát csapatok váltják majd fel.

    Ez pedig sok autónak lehetőséget, hogy jövőre induljon a német túraautó bajnokságban. Például a Glickenhaus 004C, ami a hétvégén debütált a Nürburgringi 24 óráson.

    James Glickenhaus, a márka igazgatója kijelentette, szívesen átalakítják az autót, hogy megfeleljen az előírásoknak, de csapatot nem indítanak majd.

    „Ebbe a sorozatba nem csatlakoznánk be, mint gyártó. De építenénk egy ilyet autót, mert szerintünk lenne rá vevő. Ez pedig a DTM-nek is segítene, hogy túlélje a váltást.”

    Berger elárulta, voltak már megkereséseik más gyártótól, lehet, hogy éppen az amerikai csapatra gondolt. Az alapító elárulta, volt már megbeszélése vele.

    „Augusztusban, a 6 órás versenyen találkoztunk. Megkérdezték, mit tudnánk nyújtani. Mondtuk nekik, hogy egy GT3 autót akár holnap is.”

    „Ha kell DRS, hozzátesszük, nem nagy dolog. Nem azt mondom, hogy 10 perc alatt meg tudnánk oldani, de probléma nélkül tudnánk jövőre autót biztosítani a vásárlóinknak.”

  • Berger megerősítette, a DTM ezután GT autókkal megy majd tovább

    Berger megerősítette, a DTM ezután GT autókkal megy majd tovább

    A DTM első embere, Gerhard Berger végett vetett a sorozat jövőjéről szóló találgatásokról, és tisztázott néhány fontosabb dolgot is.

    „Konstruktív tárgyalásokat folytattam az Audival és a BMW-vel. Mindkét márka teljes felelősséget helyezett a vállamra a sorozattal kapcsolatban, amelyben főleg GT autók fognak menni.”

    Egy módosított GT3 szabályzatról lesz szó, ami a teljesítményre igen, de a költségekre nem lesz nagy hatással. A tervet pedig a két jelenlegi gyártó is támogatja.

    „A jövőben nem gyárak, de független profi privát csapatok mérkőznek majd meg a győzelemért. Nekem nagyon fontos volt, hogy mind az Audi, mind a BMW elköteleződjön a sorozat mellett.”

    A filozófia hiába változik meg, Berger elárulta, a sorozat megtartja majd a DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) nevet. A részletes GT Pro szabályzat összeállításának határideje pedig a novemberi hockenheimi szezonzárót tűzték ki.

    A hétvége formátuma megmarad majd, ahogyan a naptár felépítése is.

    „A DTM továbbra is nemzetközi sorozat lesz, a futamok fele Németországban. A másik pedig különböző európai országokban lesz. Az a célunk, hogy hasonló legyen az eddigiekhez, 8 és 12 hétvége között, de az ideális a 10 lenne.”

    A Mercedes és a BMW már jelezte, nem fognak majd jelentős módosításokat végezni a jelenlegi GT3 autóikon, hogy megfeleljenek a GT Pro követelményeinek. Arra a kérdésre, hogy mely új gyártók érdeklődnek, Berger kitérően válaszolt.

    „Sok gyártó érdeklődik, de még nem folytattunk komoly tárgyalásokat. Ha már kész van a háttér, akkor kezdjük majd a megbeszéléseket.” – szögezte le Berger.

    A szabályok változása látszatra véget vet a tervezett „Class 1” tervezetnek, amit a japán Super GT-vel közösen alkalmaztak volna.

    „A Class 1 még mindig megvalósulhat. Nem zártuk ki még teljesen, de ez csak ábrándozás, mert mi az új szabályok felé tolódunk majd. Azt akartuk, hogy ez sikeres legyen, de az Audi kivonulása miatt nem jött össze. Azonban továbbra is együtt dolgozom Masaaki Bandoh-val (a Super GT elnökével).”

  • Nico Müller idei ötödik győzelmét aratta a Nürburgringen

    Nico Müller idei ötödik győzelmét aratta a Nürburgringen

    Az Audi Sport Team Abt Sportline versenyzője Nico Müllernek problémamentes versenye volt, így meg tudta szerezni idei ötödik győzelmét a DTM-ben. A svájci csapattársa Robin Frijns és a Team Rosberges René Rast állhattak még fel a dobogóra.

    Frijns a rajt után élni tudott a pole pozíciójából származó előnyével, és meg tudta tartani a vezetést, hátrébb pedig Müller már az első körben megelőzte a WRT pilótáját Habsburg Ferdinándot.

    Habsburg még veszített egy pozíciót, hiszen Rast is megelőzte őt a második körben, míg Robert Kubica egy ötmásodperces büntetést kapott, mivel nem jó helyre állt fel a rajtrácson.

    Az osztráknak nem volt igazán jó versenye, mivel később Marco Wittmann is megelőzte az ötödik pozícióért.

    Mindeközben Müller egyre közelebb lopta magát Frijnshez az élen, így nyomás alatt tartva a holland pilótát. A csapattársak csatájának az volt az eredménye, hogy Rast felzárkózott az élen álló párosra.
    Müller a hetedik körben előzött, ezzel átvette a vezetést.

    Kubicának sem volt jó napja, hiszen a nyolcadik körben feladta a versenyt, egy technikai hiba miatt.

    A BMW pilótája Sheldon Van der Linde negyedik helyen ért be, megelőzve Wittmann-t, és Habsburg Ferdinándot. Rockenfeller lett a hetedik, Glock pedig a nyolcadik. Loic Duval lett a kilencedik, és Jonathan Aberdein fért még be a legjobb tízbe.

    Hat versenyhétvége után, Müller vezeti a bajnokságot 242 ponttal, előnye 18 pont Frijns és 47 Rast előtt.

    A következő versenyhétvége Zolderben lesz, október 9. és 12. között.

    # Pilóta Márka Pontok
    1 ?? Nico Müller Audi 242 0
    2 ?? Robin Frijns Audi 224 -18
    3 ?? René Rast Audi 195 -47
    4 ?? Sheldon van der Linde BMW 88 -154
    5 ?? Loic Duval Audi 87 -155
    6 ?? Mike Rockenfeller Audi 87 -155
    7 ?? Marco Wittmann BMW 86 -156
    8 ?? Timo Glock BMW 73 -169
    9 ?? Jamie Green Audi 53 -189
    10 ?? Philipp Eng BMW 43 -199
    11 ?? Lucas Auer BMW 36 -206
    12 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 35 -209
    13 ?? Jonathan Aberdein BMW 33 -209
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 1 -241
    15 ?? Robert Kubica BMW-ART 1 -241
    16 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 0 -242
  • Robin Frijns nyerte az eseménydús első versenyt a Nürburgringen

    Robin Frijns nyerte az eseménydús első versenyt a Nürburgringen

    A Team Abt Audi versenyzője Robin Frijns nyerte a DTM első nürburgringi versenyét, ahol nem kevesebb, mint három biztonsági autós fázis volt.

    A holland versenyző rakétaként kilőve a rajt után át is vette a vezetést a márkatárs és címvédő René Rast-tal szemben. A címvédőt Müller is szorongatta a rajt után, ám végül a bajnoki éllovas szélesen fordult, így Rast megvédte a helyét.

    Már az első kör után akcióba kellett lendülnie a safety car-nak, miután Duval és Glock a sikánnál talált egymásra, többször is összeértek, végül a célegyenesre ráfordító kanyarban sok törmeléket hagytak, így volt szükség a biztonsági autóra.

    Két kör után folytatódhatott a versenyzés, Müller Wittmann és Aberdein szendvicsébe került, így a svájci és a német összeütköztek, Müller megforgott, de visszatudott térni a versenybe. A felzárkózással azonban meggyűlt a baja, végül a tizedik körben letudta a kerékcseréjét.

    A 16.körben Duval csapódott a szalagkorlátba, így ismételten a pályára hajtott a biztonsági autó. Ez pedig lehetőséget adott az élen állóknak egy bokszkiállásra, Frijns, Rast, Wittmann is teljesítette, utóbbit meg tudta előzni Eng.

    Ismét két kört kellett lassan körözniük, emiatt pedig a versenytávot 55 perc+1 körre növelték meg. A folytatásban Wittmann megtámadta Enget és vissza tudta venni a második helyet.

    Pár körrel később érkezett a harmadik SC fázis, amely szintén a pályára került törmelék miatt volt szükséges. Jamie Green erre reagálva másodszor is friss gumikat kapott. Az újra rajtot ismételten remekül kontrolállta Frijns, Rast pedig elvette a második helyet Wittmanntól.

    Hátrébb Glock és Green csatázott nagyot, oda-vissza előzték egymást majd összeütköztek a brit pedig feladni kényszerült a versenyt.

    Az élmezőnyben Rast utolérte Frijnst, ám a holland végül megszerezte az idei harmadik győzelmét. Rast mögött Wittmann állhatott még dobogóra. Eng, Müller, Aberdein, Habsburg, van der Linde, Rockenfeller és Glock végzett a legjobb tízben.

    Az összetettben továbbra is Müller vezet, 13 ponttal Frijns és 36-tal Rast előtt.

  • Ekström: az a baj, hogy a DTM túl unalmas a világ számára

    Ekström: az a baj, hogy a DTM túl unalmas a világ számára

    A DTM kétszeres bajnoka, Mattias Ekström kritizálta a német túraautó bajnokságot, mondván, hogy korábbi csapata, az Audi tette unalmassá azt.

    A Mercedes 2018-as kivonulásával a sorozat a Class One szabályzatot akarta elfogadni, hogy a japán Super GT-vel kezdjen együttműködésbe. Ez végül nem valósult meg, sőt az újonnan érkező Aston Martin is kivonult egy év után, és az Audi is követni fogja 2020 végén.

    Berger csapata ezért a jóval olcsóbb GT3-as autókhoz nyúlhat majd, hogy bevonzza a márkákat, azok kisebb módosításával hozná létre az új technikai feltételeket, GT Plus néven.

    Jelenleg az Audi mellett a BMW szerepelnek gyártóként a sorozatban, és az eddigi 10 versenyből 8-at az előbbi nyert, legutóbb a Nürburgringen. Ezt elnézve pedig a korábbi bajnok, Mattias Ekström is felemelte a szavát egy privát sajtótájékoztatón.

    Mattias Ekström, Audi, DTM
    Fotó: Audi AG, Mattias Ekström, Audi, DTM

    „Nem felel meg a mostani szórakoztatás mércéinek, főleg a többi sporthoz képest.” – szólt korábbi sorozatáról. A svédet nemrég nevezték ki az Abt-Cupra csapat Extreme E pilótájának, miután utóbbi elektromos túraautójának fejlesztésében is részt vállalt.

    „Igen, még néha követem, ha van időm, a DTM volt az életem. Sok évig voltam ott, fiatalként érkeztem, és ott csináltam meg a karrierem. Nem tudok elég köszönetet mondani nekik, az Audinak, vagy a Red Bullnak a támogatásért, amit kaptam.”

    „De amikor azt látom, ami most történik, az egyszerűen unalmas. Az Audi dominanciája dicséret nekik, mert jó munkát végeztek, de a BMW nem teszi jóvá a show-t. A szórakoztatási értéke nem valami magas.”

    Ekström kiemelte, szerinte túl bonyolultak a mostani autók, és olcsóbb masinákkal, de nagyobb mezőnnyel és több márkával visszatérnének a szurkolók is.