Kategória: DTM

  • Albon Ferrarit vezet majd a Red Bull DTM-programjában!

    Albon Ferrarit vezet majd a Red Bull DTM-programjában!

    Miután nem kapott ülést, Alexander Albon a DTM-ben próbálhatja ki magát a Red Bull segítségével, a bikások juniorjával, Liam Lawsonnal együtt.

    Most az is nyilvánosságra került, hogy a Red Bull által támogatott csapat két Ferrari 488 GT3-mat fog rajthoz állítani.

    A Honda logikus döntés lett volna az F1-es motor miatt, de a japánok már a Class One éra alatt jelezték, nem hozzák Európába az autóikat. Még a Super GT-ben a márkával bajnoki címet szerző Jenson Button csapata is McLarennel áll majd rajthoz.

    Az Aston Martinnak is van GT3-as autója, de miután épp most válnak el a Red Bulltól, hogy saját csapatot indítsanak, inkább a Mercedesszel kötnek szorosabb kapcsolatot.

    AF Corse, Ferrari, GT, WEC, Bahrain, racingline.hu
    Az AF Corse csapat Ferrari GT3-as autója Bahreinben, a WEC szezonzáróján, Fotó: WEC

    Még nem hivatalos, hogy melyik csapat fogja a két autót felkészíteni, de valószínűleg a Ferrari gyári WEC programját vezető AF Corse lesz majd a választott csapat. A sportigazgatójuk, Batti Presgliasco így reagált a híresztelésre:

    „Soha ne mondd, hogy soha. Mindenesetre nehéz lenne számunkra, mert így is elég sűrű a programunk.”

    A többi lehetőség közül a Motopark (Super Formula), a Carlin (F2 és F3) és a DAMS (F2) szokott Red Bull juniorokat indítani saját kategóriáikban.

    Mivel Albon tartalékpilótai kötelezettségei miatt nem vehet részt minden hétvégén, a fennmaradó versenyeken egy másik pilóta vezetheti az autóját. A motorsport.com szerint a Formula E újonca, Nick Cassidy lehet a befutó.

    Véget ért a Formula E tesztje, így néz ki a 2021-es mezőny! – GALÉRIA

    Az új-zélandi pilóta a Red Bull támogatásával bír, Japánban pedig Super Formula és Super GT bajnoki címet is szerzett. 2019-ben két futamot is nyert Fujiban, a DTM és a Super GT közös hétvégéjén. A GT3-as Ferrari sem új dolog számára, korábbi endurance versenyeken már vezette az autót.

  • A DTM-ben versenyez idén Alex Albon

    A DTM-ben versenyez idén Alex Albon

    A Forma-1-es Red Bull csapatából kiszoruló Alex Albon 2021-ben a Német Túrauató Bajnokság (DTM) mezőnyében áll rajthoz.

    Múlt hónapban jelentette be a Red Bull, hogy Alex Albon helyére leigazolták Sergio Perezt, ez pedig azt jelenti, hogy a thai számára nem lett hely a mezőnyben.

    2021-ben a Red Bull tartalékversenyzőjeként fognak számolni vele, illetve azt is kijelentették, hogy nyitottak arra is, hogy egy másik csapatnak adják kölcsön. Most pedig bejelentették, hogy ő is tagja lesz a DTM első GT3-as idényének. Azt viszont csak később fogják ismertetni, hogy milyen autóval és melyik csapat színeiben fog indulni.

    Albon mellett egy másik Red Bullos versenyző, a brit Liam Lawson is a DTM-ben folytatja idén. Azt viszont még nem tudni, hogy a Formula 3 tavalyi ötödik helyezettje egyszerre fog-e a DTM-ben illetve az F2-ben szerepelni vagy sem.

    „A DTM egy elitkategóriás sorozat és a GT3-as sportautók egy érdekes platform és komoly kihívást jelentenek olyan sikeres pilótáknak, mint Alex Albon és olyan fiatal tehetségeknek, mint Liam Lawson.” – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója Helmut Marko.

    A Red Bull korábban szponzorként volt jelen a német bajnokságban, ahol a kétszeres bajnok Mattias Ekström gyári Audi csapatán voltak fellelhetőek.

    Alex Albon és Liam Lawson lettek az első két, hivatalosan is bejelentett versenyzők a sorozat új korszakának első évében.

  • Button saját csapatát a DTM-ben indítaná – egy McLarennel!

    Button saját csapatát a DTM-ben indítaná – egy McLarennel!

    Idén a brit GT bajnokságban szerepelt Jenson Button csapata egy McLarennel, jövőre azonban a DTM-be tartanának, amikor bevezetik a GT3-as szabályokat.

    A Jenson Team Rocket RJN elnevezésű csapatot Chris Buncombe alapította 2009 bajnokával. Tavaly a szezonzárón, Silverstone-ban maga Button is volán mögé ült.

    A brit már korábban teljesített egy versenyhétvégét a német túraautók között. A DTM és a Super GT közös mezőnye Hockenheimben versenyeztek egymással, még a Class One éra jegyében.

    Azóta Berger „GT Pro”-ra váltott volna, ami a GT3-as autókat vette alapul, néhány változtatással. Miután a gyártók ellenezték, hogy módosítani kelljen a már kész autóikon, azért ettől eltekintett. Button számára pedig pont ez biztosítana lehetőséget.

    „Mindig is szerettem a DTM-et, és jó látni, hogy a sorozat egy új irányba megy tovább a GT3-as autókkal. Már régóta ismerem Gerhardot, és biztos vagyok benne, nagyszerű show-t láthatunk majd.”

    „Mi azon dolgozunk a háttérben, hogy ez az új terv megvalósuljon, és terjeszkedjünk új sorozatokban is a McLarennel.”

    Button elárulta, szeretné, hogy a nevét viselő csapat induljon Le Mans-ban, illetve jelenleg a GT World Challenge Europe is a céljai közé tartozik.

  • Búcsú az Audi RS 5 DTM-től, mely számos rekordot megdöntött

    Búcsú az Audi RS 5 DTM-től, mely számos rekordot megdöntött

    Sajtóközlemény: 28 győzelem, 95 dobogó, 29 pole pozíció, 28 leggyorsabb kör és mind a hat bajnoki cím: az Audi RS 5 DTM, amely múlt vasárnap teljesítette utolsó versenyét a Hockenheimringen, mindössze két év alatt számos rekordot megdöntött vagy állított fel. Részben hatékonyságának köszönhetően az egyik legsikeresebb versenyautó a DTM történetében, amelyet 2021-től GT3-as autókkal rendeznek.

     A koronavírus járvány miatt 2020 volt legkompaktabb DTM szezon valaha: csak 100 nap volt a Spa szezonnyitó és a hockenheimi finálé között. Mindössze 50 nap alatt, és már hat futammal a szezon vége előtt az Audi elnyerte a gyártói címet – egy rekord, mely valószínűleg örökre megmarad.

    Az Audi RS 5 DTM négyhengeres turbója több, mint 610 lóerővel a vállalat DTM történetében nemcsak a legerősebb motor volt, hanem a leghatékonyabb is. Az Audi sorozatgyártásában is széles körben alkalmazott turbófeltöltés és benzin közvetlen befecskendezés (TFSI) kombinációjának köszönhetően a teljes terhelés alatti fordulatszám-tartományban a fajlagos fogyasztás körülbelül tíz százalékkal javult a régi V8-as motorhoz képest, ezzel jelentősen csökkent az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás.

    DTM-ben szereplő versenyautó ritkán volt olyan kiváló, mint az Audi RS 5 DTM Class1 változata. Az Audi 2019-ben és 2020-ban 36 versenyből 28-at nyert meg. Az Audi pilótái a két év alatt 108 lehetséges dobogós helyezésből 95-et nyertek meg. Ehhez jön még 29 pole-pozíció, 28 leggyorsabb futamkör és mind a hat bajnoki cím a versenyzők, a gyártók és a csapatok osztályozásában.

    A 2019-es szezonban elért 582 pontos rekord előnyt 2020-ban egy másik rekord követte a gyártók versenyében elért 753 pontos fölény. Az elmúlt két év nyolc versenyén az Audi a lehető legtöbb pontot szerezte a gyártók bajnokságában (76). Az Audi volt az első gyártó a sorozat történetében, mely több mint 1000 pontot gyűjtött a DTM-szezonban – és ezt kétszer is egymás után.

    A 2.0 TFSI a megbízhatóság szempontjából is példaértékű volt: az Audi volt az egyetlen gyártó, ami beérte az előírások által engedélyezett motor kvótával, ezért nem kellett elszenvednie pontlevonásokat a gyártók bajnokságában. Egy motor legnagyobb futásteljesítménye több mint 7132 kilométer volt. Mike Rockenfeller a teljes 2020-as szezont (5305 kilométer) ugyanazzal a motorral teljesítette.

    Az Audi RS 5 DTM rendkívüli megbízhatóságának köszönhetően René Rastnak és Nico Müllernek a 2020-as szezonban mind a 18 futamon sikerült pontokat szereznie.

    A márka 16 győzelemmel, 17 pole-pozícióval és 16 leggyorsabb körrel, 54 lehetséges dobogós helyezésből negyvenötöt elérve és mindhárom bajnoki cím elnyerésével a cég történelmének legsikeresebb DTM-szezonját érte el tavaly. A 2019-es szezon összes rekordját ismét felülmúlták.

    A 2020-as szezon fináléjában a Hockenheimringen a hat gyári nevezésű Audi RS 5 DTM autó az első hat helyen végzett. A Brands Hatch vasárnapi, 2019-es versenyén mind a nyolc Audi RS 5 DTM autó a nyolc legjobb rajthelyről indult.

    Az Audi mind a hat gyári pilótája az összesített legjobb nyolc között zárta a 2019-es és a 2020-as szezont. Ilyen még soha nem fordult elő.

    A 2019-es és a 2020-as csapatbajnokságon a három Audi Sport Team Abt, a Phoenix és a Rosberg mindegyike az első háromban végzett. Egyetlen gyártó három csapatát a DTM első három helyén végezni a 2001-es szezonban láthattuk utoljára. 2019-ben az Audi Sport Team Rosberg hódította el a címet, 2020-ban pedig az Audi Sport Team Abt Sportsline nyerte el, mely utóbbi minden idők legsikeresebb Audi DTM-csapata 67 győzelemmel.

    A 2019-es vasárnapi nürburgringi versenyen az Audi 1-2-3-4-5-6-7 helyezéses győzelmet ünnepelt, ezzel beállítva a korábbi rekordot (BMW Zandvoortban 2015-ben).

    A belga WRT Team Audi Sport ügyfélcsapatként elsőként ért el pole pozíciót és dobogós helyezést a modern kori DTM történetében Ferdinand Habsburggal 2020-ban Zolderben.  A WRT beállított egy másik rekordot is a 2020-as szezonnyitó Spa-Francorchamps-i versenyen: Fabio Scherer lett az első DTM-pilóta, aki Audi RS 5 DTM-jével megtörte a 300 km/h-s határt.

    Az Audi RS 5 DTM mind a tizenegy versenypályán, amelyek 2019-ben és 2020-ban szerepeltek a DTM menetrendjében, tartja a Class 1.versenyautók abszolút pályarekordját. Hét pályán René Rast az új rekorder, aki a Class 1. kategóriás versenyautók által valaha vezetett leggyorsabb körért is teljesítette: a Spa-Francorchamps-on az Audi pilótája 203 km/h átlagsebességet ért el a kvalifikációban.

    René Rast számos rekordot ért el 2019-ben és 2020-ban. A német az első pilóta, aki három DTM címet nyert első négy éve alatt. 2019-ben 72 pont előnnyel nyerte el a címet, ami a DTM történetében a legnagyobb különbség. 13-szor indult a rács első sorából, hétszer pedig pole pozícióból. Így felülmúlta a rekordot, amelyet Nicola Larini állított fel, aki 1993-ban tizenkétszer indult az első sorból. 24 győzelemmel és három címmel Rast ma már a történelem legsikeresebb Audi DTM-pilótája is.

    Bernd Schneider és Timo Scheider után René Rast a DTM történetében a harmadik pilóta, aki sikeresen megvédte bajnoki címét.

    Az Audi negyedszer is sikeresen megvédte címét a DTM versenyzői bajnokságban, ami szintén rekord. További új DTM rekordok a négy karikás márkától: tíz győzelem egymás után, 20 pole-pozíció egymás után, tizenegy leggyorsabb kör egymás után és 17 pole-pozíció egyetlen szezonban.

    A 2020-as szezonban az Audi RS 5 DTM 649 körből 601-et vezetett, ez 2663 kilométert jelent a 2865 kilométeres össztávból, ami a táv 93 százalékának felel meg.

    Az Audi egy idényben elért 16 győzelmével a 25 éves rekordot döntött meg 2020-ban. A DTM történetének legszorosabb befutóját is beállítoták: ahogyan az 1996-os Norisring versenyben, Nico Müller és René Rast is pontosan 0,089 másodperc választotta el a céltól vonal a Lausitzringnél 2020-ban.

    Négy éven belül az Audi háromszor érte el a bajnokság mindhárom koronáját, és ugyanabban a szezonban megnyerte a pilóták, a gyártók és a csapatok versenyét.

    Szintén lenyűgöző: 2020-ban a rajtrács első sorát az Audi RS 5 DTM pilótái foglalták el a 18 verseny közül 16 alkalommal. Az Audi 2020-ban a 18 futam közül 15-ben több sikert is ünnepelt.

     

  • Vettel DTM-es álmát törte össze a 23 futamos versenynaptár

    Vettel DTM-es álmát törte össze a 23 futamos versenynaptár

    Sebastian Vettel már tárgyalt Gerhard Bergerrel egy esetleges DTM-es szereplésről, de az új, rekordhosszúságú F1-es naptár úgy tűnik, megakadályozza majd ezt.

    A német világbajnok úgy nyilatkozott, szeretné megtapasztalni, milyen az Forma-1-en kívül versenyezni, mielőtt végleg elköszönne a sorozattól.

    A DTM jövőre a GT Pro szabályrendszerre áll majd át, és felkeltette Vettel érdeklődését.

    „Beszéltünk arról, hogy a múltban egy csomó versenyző csinált mást is az F1-en kívül. De ez sok ideje volt, én nem hiszem, hogy megtehetném ezt.”

    „Jó lenne más autókkal más kihívás után nézni, de ez 23 versennyel elég nehéz, mert ez lefedi a hétvégék nagy részét.”

    Ha teljes szezont nem is futhat, egy-egy futamra átugorhatna egy másik szériába, ahogy Alonso is tette ezt az Indy 500-zal. Akkor Ecclestone közbenjárására is szükség volt, hogy ez megvalósulhasson.

    Az a hír járja, hogy az F1 korábbi feje már beszélt Lawrence Strollal, és ez késztette végül a kanadait arra, hogy Vettel mellett döntsön.

    „Az igaz, hogy beszélek mindkettejükkel. De akár hiszik, akár nem, sok más emberrel is. A barátaimnak tekintem őket, és tanácsokat is elfogadok tőlük. Sok mindenről beszéltem velük.” – tisztázta a világbajnok.

  • René Rast harmadjára is a DTM bajnoka lett!

    René Rast harmadjára is a DTM bajnoka lett!

    Az Audi Formula E csapatába is beválasztott Rast győzelemmel zárta az idényt, ezzel harmadik bajnoki címét szerezte meg a DTM-ben.

    Rast nagy különbséggel szerezte meg a pole-t vasárnap reggel. Ezzel újabb három ponttal növelte előnyét, hiszen Nico Müller csak negyedik lett.

    Ezzel a németnek egy ötödik hely is elég lett volna, a svájcinak pedig legalább egy második hely kellett, hogy esélye legyen a fordításra.

    A rajtnál Rockenfeller átugrotta Rastot, Müller pedig Green elé vágott be a harmadik helyért, így a riválisok rögtön egymás mellé kerültek.

    Rast a DRS aktiválása után visszaszerezte a vezetést, és kisebb előnyt autózott ki a mezőnnyel szemben. Eközben Müller pár körig beragadt Rockenfeller mögé, de végül megszerezte a második helyet.

    Müller a 14. körben állt ki a kötelező cserére, Rast azonban még három körig várt, és a hideg gumikon 5 másodperces hátrányt szedett össze.

    A frissebb gumikon azonban megkezdte a felzárkózást, és a 24. körben a hajtűkanyarban előzött is. Müller a push-to-pass rendszer hibájára panaszkodott, emiatt nem tudott visszatámadni, pár körrel később pedig a gumijai is elkezdtek kopni.

    A dobogó harmadik helyéért a Rockenfeller-Green-Frijns trió bonyolódott csatába a verseny végén, melyből Rast csapattársa, Green került ki győztesen.

    Győzelmével a német a sorozat legsikeresebb Audi pilótája lett (Mattias Ekström rekordját megdöntve). A győzelmek számát tekintve pedig második helyen áll az örökranglistán Klaus Ludwiggal, és egyedül Bernd Schneider előzi meg ő(ke)t.

    A bajnokság végeredménye:

    # Pilóta Márka Pontok
    1 ?? René Rast Audi 353 0
    2 ?? Nico Müller Audi 330 -23
    3 ?? Robin Frijns Audi 279 -74
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi 139 -214
    5 ?? Timo Glock BMW 120 -233
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW 108 -245
    7 ?? Loic Duval Audi 108 -245
    8 ?? Marco Wittmann BMW 98 -255
    9 ?? Jamie Green Audi 95 -258
    10 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 68 -285
    11 ?? Jonathan Aberdein BMW 62 -291
    12 ?? Lucas Auer BMW 51 -302
    13 ?? Philipp Eng BMW 48 -305
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 27 -326
    15 ?? Robert Kubica BMW-ART 20 -333
    16 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 20 -333
    17 ?? Benoît Tréluyer Audi 0 -353
  • Elektromos DTM sorozat indul 2023-ban!

    Elektromos DTM sorozat indul 2023-ban!

    A hétvégi szezonzárón, Hockenheimben mutatták be az új sorozat, a DTM Electric terveit, a prototípust pedig már pályára is vitték.

    „A Schaefflerrel együtt – akik az első stratégiai partnerünk ezen a téren – szeretnénk a sorozatot egy sikeres jövő felé vezetni.” – jelentette ki Gerhard Berger, a széria első embere.

    Korábban a fő sorozatot hozták hírbe az elektromos meghajtással, most azonban úgy tűnik, egy betétfutam kap majd villanymotorokat.

    „Az a célunk, hogy DTM Electric sorozattal bemutassuk a legújabb technológiát. Ezenkívül meg akarjuk győzni a szurkolókat arról, hogy az új, bonyolult autókkal is lehet izgalmasan versenyezni.”

    DTM Electric, Schaeffler, Hockenheim, racingline.hu
    A Shaeffler által tervezett új autó már pályára is gurult Hochenheimben, Fotó: DTM

    A prototípust többek között két korábbi német túraautó bajnok – Timo Scheider és Hand-Joachim Stuck -, valamint a Formula E pilóta Daniel Abt és az F3-as Sophia Flörsch vezethette Hockenheimben.

    A versenyek előreláthatóan 30 percesek lesznek majd, és elemcserés kiállások is a terítéken vannak a tervezési folyamat során.

  • Müller egyenlített, az utolsó futamra marad a döntés

    Müller egyenlített, az utolsó futamra marad a döntés

    Győzelemmel zárkózott fel Müller a bajnoki küzdelem éllovasára DTM utolsó fordulójában, Hockenheimben.

    Rast és Müller 19 pont különbséggel vágott neki a hétvégének, és az időmérő után még a németnek állt a zászló. Mögülük Jonathan Aberdein indulhatott, legjobb BMW-s pilótaként.

    A rajtnál a svájci elment a címvédő mellett, és le is szorította őt az első kanyarban. Mögöttük Green ment el Aberdein mellett, még hátrébb pedig Wittmann és Newey ütközött, aminek köszönhetően bejött a biztonsági autó.

    Az újraindításnál az élen nem változott a helyzet, de van der Linde megelőzte Jamie Greent és feljött az utolsó dobogós helyre.

    Frijns ugyan a verseny előtt még matematikailag esélyes volta címre, de nyolcadik helyről rajtolva mindinkább visszacsúszott a mezőnyben.

    A push-to-pass aktiválása után Rast felzárkózott, majd második próbálkozásra a hajtűkanyarból való kigyorsításnál meg szerezte a vezetést svájci vetélytársától.

    Frijns alternatív stratégiával próbálkozott, és hamarabb jött ki a boxba, mint bárki más a mezőnyből, ezzel nyert is pár pozíciót.

    Rast egy körrel korábban állt ki, mint Müller, és hiába tért vissza az élre, a felmelegedett gumikon érkező svájcit nem tudta feltartóztatni. Frijns és Green is elmentek a német mellett, de ahogy felmelegedtek Rast gumijai, visszaelőzte márkatársait.

    Sőt, a két csapattárs, Rast és Green a versenyben vezető Müller után eredtek. A 28. körben, alig tíz perccel a verseny vége előtt meg is történt az előzés, de rögtön safety car mögött körözhettek csak, mert Glock kicsúszott az egyik kavicságyba. Frijns és Rockenfeller másodjára is kimentek kereket cserélni a biztonsági autó mögül.

    Mindössze két perc volt hátra, amikor folytatódott a verseny. Duval feljött a harmadik helyre, Green és van der Linde elé, míg Müller a push-to-pass segítségével visszaszerezte az első helyet. Elhúzni azonban nem tudott, így az utolsó körökben egymást mögött autózott a két rivális.

    Green ért fel a dobogóra, míg Rockenfeller két kiállással is ötödik lett. Frijns bajnoki álmai véget ért hetedik helyével, Kubica ismét pontot szerzett mögötte.

    A verseny eredménye:

    # Pilóta Márka
    1 ?? Nico Müller Audi
    2 ?? René Rast Audi +0.622
    3 ?? Jamie Green Audi +1.033
    4 ?? Loic Duval Audi +4.960
    5 ?? Mike Rockenfeller Audi +6.311
    6 ?? Jonathan Aberdein BMW +6.580
    7 ?? Robin Frijns Audi +6.727
    8 ?? Robert Kubica BMW-ART +8.668
    9 ?? Philipp Eng BMW +9.025
    10 ?? Sheldon van der Linde BMW +11.056
    11 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT +12.646
    12 ?? Lucas Auer BMW +15.244
    13 ?? Fabio Scherer Audi-WRT +5 kör
    14 ?? Timo Glock BMW +9 kör

    A bajnokság állása az utolsó futam előtt:

    # Pilóta Márka Pontok
    1 ?? René Rast Audi 325 0
    2 ?? Nico Müller Audi 312 -13
    3 ?? Robin Frijns Audi 269 -56
    4 ?? Mike Rockenfeller Audi 127 -198
    5 ?? Timo Glock BMW 116 -209
    6 ?? Sheldon van der Linde BMW 106 -219
    7 ?? Loic Duval Audi 100 -225
    8 ?? Marco Wittmann BMW 95 -230
    9 ?? Jamie Green Audi 82 -243
    10 ?? Ferdinand Habsburg Audi-WRT 68 -257
    11 ?? Jonathan Aberdein BMW 54 -271
    12 ?? Lucas Auer BMW 51 -274
    13 ?? Philipp Eng BMW 47 -278
    14 ?? Harrison Newey Audi-WRT 27 -298
    15 ?? Robert Kubica BMW-ART 20 -305
    16 ?? Fabio Scherer Audi-WRT 20 -305
    17 ?? Benoît Tréluyer Audi 0 -325
  • Íme a 2021-es DTM versenynaptár tervezet, 9 helyszínnel!

    Íme a 2021-es DTM versenynaptár tervezet, 9 helyszínnel!

    Bejelentették a 2021-es DTM szezon tervezetét, amelyben hat országban kilenc helyszín kapna szerepet. A szezonnyitó Oroszországban lenne májusban, az Igora Drive-n, majd Monza jönne júniusban, de ezek még csak előzetes időpontok.

    A széria ezt követően két helyszínt látogatna meg Németországban: júliusban Norisring, majd a hónap végén Lausitzring lenne a soros. Zolder adná az ötödik helyszínt augusztus elején, és a Nürburgring zárná a nyarat. A Red Bull Ringre is visszatérne Ausztriába a sorozat, valamint újra mennének Hollandiába Assenbe is. Tradicionálisan Hockenheimben lenne a szezonzáró, október 1-3. között.

    Előzetes 2021 DTM versenynaptár

    # Dátum Pálya Ország
    1 05.28-30. Igora Drive ?? Oroszország
    2
    06.11-13.
    Monza
    ?? Olaszország
    06.18-20.
    3 07.02-04. Norisring ?? Németország
    4 07.23.-25. Lausitzring ?? Németország
    5 08.06-08. Zolder ?? Belgium
    6 08.20-22. Nürburgring ?? Németország
    7 09.03-05. Red Bull Ring ?? Ausztria
    8 09.17-19. Assen ?? Hollandia
    9 10.01-03. Hockenheimring ?? Németország
  • Nordschleife és a DTM? Berger szerint ez is egy lehetőség!

    Nordschleife és a DTM? Berger szerint ez is egy lehetőség!

    Gerhard Berger azt nyilatkozta, lehet, hogy a DTM versenyez majd a Nürburgring Nordschleife változatán, de nem a közeljövőben.

    A 20.8 km-es pályán csak GT és túraautók versenyezhetnek, a DTM-ben használt Class One szabályrendszer túl gyors volt eddig. Jövőre azonban a GT3-as szabályrendszernek köszönhetően akár a nagy körön is mehet a német túraautó bajnokság.

    WTCR, Nordschleife, racingline.hu
    Fotó: Clément Marin/DPPI/FIA WTCR

    A DTM így is használja Nürburgringet, idén a koronavírus miatt két vonalvezetését is igénybe vették.

    Berger most felvetette a Nordschleife használatát is, de kihangsúlyozta, egy ilyen horderejű esemény a logisztikája miatt nem rövidtávú cél.

    „Ez egy olyan dolog, amit azóta szeretnék, hogy elkezdtem dolgozni a DTM-ben. Eddig nem volt rá lehetőség a Class One szabályok miatt, de most már lehet róla szó.”

    „Sok dolgot kell figyelembe venni, de a Nordschleife igencsak megdobogtatná a szívemet, ha még versenyző lennék.”

    „Jelenleg nincs semmilyen tervezet. Rengeteg dolog kell hozzá, nehéz mindezt megtervezni. Azt mondanám, ez inkább egy hosszútávú terv.” – szögezte le Berger.

    A GT3-as autók többek között a nürburgringi 24 órás verseny keretein belül gördülnek pályára minden évben. A verseny egyik betétfutama pedig nem más, mint a túraautó világkupa (WTCR).