Kategória: DTM

  • Elképesztő jelenetek, koccanásos előzéssel dőlt el a bajnoki cím a DTM-ben (videó)

    Elképesztő jelenetek, koccanásos előzéssel dőlt el a bajnoki cím a DTM-ben (videó)

    A német túraautó-bajnokság (DTM) idei utolsó futamára maradt a döntés a bajnoki címről, amely végül a debütáló bajnok Ayhancan Güvené lett. Ráadásul nem akármilyen jelenetek után.

    A török versenyző az idén ötödször nyert, amikor elsőként szelte át a célvonalat a Hockenheimringen tartott idényzárón. A Manthey Racing – amely nem mellesleg megnyerte a csapatbajnoki címet – pilótájának mindenképpen szüksége volt a győzelemre, hogy az összetettben Lucas Auer elé kerüljön, ám úgy tűnt, az utolsó körben Marco Wittmann a BMW-vel kiénekli a sajtot a szájából, hat kanyarral a vége előtt ugyanis megelőzte őt.

    Güven azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és rögtön a következő kanyarban visszatámadott, majd belső íven, félig a fűre hajtva gyakorlatilag arrébb tette a BMW-t és visszavette az első helyet, majd bajnok lett. A török ezzel az utóbbi évek egyik legizgalmasabb DTM-bajnokságát nyerte meg, hiszen az utolsó hétvége kezdetekor még kilenc pilóta is eséllyel pályázott a végső győzelemre.

    Videón az utolsó kör:

    A második helyet Güventől 4 ponttal lemaradva Lucas Auer szerezte meg, míg az összetett 3. helyén Maro Engel végzett.

    „Lenyűgöző szezonon vagyunk túl, tele hullámvölgyekkel. Hihetetlen, hányszor cseréltek helyet Ayhancan és Tommy a bajnoki tabella élén. Hét győzelem egy idényben – ez igazán különleges. Őszintén szólva alig mertem remélni, hogy megnyerhetjük ezt az extrém izgalmas finálét. Nagyon büszke vagyok a csapatra: hogyan teljesítenek nyomás alatt, minden körülmények között, és hogy mindig a legjobb teljesítményt hozzák, amikor igazán számít. Stratégiailag alig követtünk el hibát. Ez egy igazi csapatsiker, amit nehéz lesz felülmúlni. Most már csak a WEC-finálé van hátra, és véget ér ez a nagyszerű szezon” – nyilatkozta a siker után Nicolas Raeder, a Manthey Racing GmbH ügyvezető igazgatója:

    Güven, DTM
    Fotó: Red Bull Content Pool

    „Ezt a napot sosem fogom elfelejteni – életem legjobb napja, ha nem a legjobb. Ötéves korom óta dolgozom ezért a sikerért, amióta csak elkezdtem az autósportot. Most, 27 évesen, ez a cím rendkívül fontos nekem, a családomnak, a rajongóimnak és a hazámnak is. Tudtam, hogy csak a győzelem ad reális esélyt a bajnoki címre, így ez volt a célom. A verseny során nem számolgattam, és nem is érdekelt, mit csinálnak a többiek. Ezt előre megbeszéltük a csapattal. Csak arra koncentráltunk, amit mi tudunk irányítani. Nagyon büszke vagyok, és hatalmas köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak. Ennek a csapatnak a tagja lenni óriási dolog, és hogy a második közös szezonunkat ezzel a győzelemmel koronázhattuk meg, egyszerűen elképesztő” – mondta a DTM történetének első török bajnoka.

  • Nem csak Verstappen szerzett idén rendhagyó módon bajnoki címet

    Nem csak Verstappen szerzett idén rendhagyó módon bajnoki címet

    A Porsche ásza, Thomas Preining lett a DTM idei bajnoka, de ahogy a Forma-1-ben Max Verstappen, ő sem versenyen lett bajnok.

    Ugyan a DTM idén a tulajdonosváltás után főképp Németországra koncentrálva visszavonult a nemzetközi porondról, így is akadtak izgalmak a sorozatban. A négy német márka (Audi, BMW, Mercedes és Porsche) mellett két olasz márka (Ferrari és Lamborghini) GT3-as autói álltak rajthoz az idei szezonban.

    A hockenheimi szezonzáró előtt még matematikailag 4 márka négy pilótája volt esélyes a DTM idei bajnoki címére. Gyakorlatilag azonban a minden futamon pontot szerző Thomas Preining (Porsche) és a 10 ponttal mögötte érkező – háromszor is győzni tudó – Mirko Bortolotti (Lamborghini) között dőlt el a lényegi kérdés. Előbbi egyáltalán hagyott kétséget afelől, hogy mi a célja, ugyanis hibátlan hétvégét zárt: az ünneplésbe azonban azért csúszott egy kisebb hiba.

    Bortolotti ötödik lett az első versenyen, ezzel még hátráltatta az ünneplést. Ezt követően a vasárnap reggeli időmérőn a két rivális egymás mögött végzett az első két helyen. Ugyan ezzel Preining csak egy pontot hozott riválisán, ez éppen elég lett ahhoz, hogy ledolgozhatatlan hátránya legyen.

    Az osztrák így egy versennyel a vége előtt már bebiztosította a bajnoki címet, de nem a szokásos körülmények között.

    „Csak élvezni akartam az utolsó versenyt, így a DTM bajnokaként.”nyilatkozta a DailySportsCar-nak Preining, miután megnyerte a második futamot is – „Mirko Bortolotti és Lamborghini évek óta nagyon erős párost alkotnak, és sokszor szorongattak már meg. Most azonban hibátlan versenyem volt, az elejétől a végéig. Az, hogy a családom és a barátnőm előtt nyerhettem, egészen különleges volt.”

  • Az F1-en várták, ehelyett a DTM-re hatoltak be a klímatüntetők

    Az F1-en várták, ehelyett a DTM-re hatoltak be a klímatüntetők

    Az elmúlt versenyhétvégén mindenki az F1-es Brit Nagydíj körül várt rendbontást környezetvédelmi aktivisták részéről, ehelyett azonban két másik csoport Németországban, a DTM hétvégéje során a Norisringen vendégeskedett hívatlanul.

    A silverstone-i pálya fokozott készültséggel, rendőrökkel és arcfelismerő rendszerrel várta a Just Stop Oil nevű aktivistacsoport esetleges akcióját, akiknek egy évvel ezelőtt már sikerült behatolniuk a pálya területére a futam rajtjakor, idén pedig ismét valami hasonlót helyeztek kilátásba.

    Idén viszont a környezetvédelmi tüntetés nem Silverstone-ban, hanem egy másik ország másik versenypályáján történt meg: Németországban, a DTM norisringi versenyhétvégéjén, ahol az Extinction Rebellion és a Last Generation aktivistacsoport vitt véghez sikeres akciót.

    A dpa és a Bild értesülései szerint egy 47 éves sportbíró meg is sérült, miközben megpróbálta megakadályozni a behatolást, ám csak zúzódásokat szenvedett és már aznap elhagyhatta a kórházat.

    Az aktivisták nem a verseny alatt, hanem 15 perccel a rajt előtt léptek a pálya területére az 1-es kanyar környékén, miután sikerült átmászniuk egy biztonsági hálót. Egyikük narancssárga folyadékot öntött az aszfaltra, míg másvalaki a pályát határoló védőhálóhoz próbálta odakötözni magát.

    A hatóságok azonban autóval pár perc alatt megérkeztek a helyszínre és véget vetettek a rendbontásnak: az Autosport információi szerint összesen 13 embert tartóztattak le az illetéktelen behatolás kapcsán.

    A tüntetés a versenyt annyiban mégis megzavarta, hogy a pályára került folyadék feltakarítása miatt 12 perccel elcsúsztatták a rajtot. A futamot a Porschéval Thomas Preining nyerte, aki ezzel a bajnokságban is átvette a vezetést a 16 futamból álló szezon hatodik fordulójánál.

  • Aitken az Emil Frey Racing-el csatlakozik a DTM-be

    Aitken az Emil Frey Racing-el csatlakozik a DTM-be

    Az egyszeres Forma-1-es versenyző Jack Aitken az Emil Frey Racing által indított Ferrari 296 GT3-as versenyautóval csatlakozik a 2023-as DTM rajtrácsához.

    Aitken a harmadik szezonjába lépve folytatja a 2021-ben a GT World Challenge Europe-ban kezdődött kapcsolatát az Emil Frey-vel, és csatlakozik debütáló társához, Thierry Vermeulenhez, amikor a svájci csapat belép a DTM-be.

    Aitken korábban a GTWCE-ben és az ADAC GT Mastersben is versenyzett az Emil Frey Racing színeiben, az utóbbi sorozatban tavaly győzelmet aratott, de mostantól várhatóan teljes mértékben a DTM-re koncentrál a csapattal.

    Az ADAC tavaly megvásárolta a sorozatot, így az közvetlenül a GT Masters elé került a német autóklub versenyzői ernyőjén belül.

    Emil Frey a tél folyamán a Lamborghiniről a Ferrari autóira váltott, és két vadonatúj példányt vásárolt a 296 GT3-ast vásárolt a DTM-es debütálásuk okán.

    Ezzel ők lesznek a Ferrari egyetlen képviselői a rajtrácson, miután az AF Corse által vezetett Red Bull kiszállt, amely tavaly Felipe Fraga és Nick Cassidy régi 488 GT3-asát használta.

    A csapatvezető Lorenz Frey-Hilti boldog, hogy sikerült megoldani a csapat indulását, és hogy a DTM-ben vehetnek részt.

    „Boldogok vagyunk, hogy a márkaváltás, a versenynaptár és a versenyzőink megerősítése után most már teljes mértékben a közelgő tesztnapokra koncentrálhatunk. Nagyon boldogok vagyunk, hogy a DTM-ben és a GT World Challenge Sprintben a vadonatúj Ferrari 296 GT3-mal versenyezhetünk. A versenyzői felállás többnyire olyan pilótákból áll, akiket már ismerünk, és akikben jól keverednek a sokéves tapasztalatok és a fiatal tehetségek.

    „Thierry Vermeulennel egy fiatal, nagyon tehetséges versenyzőt sikerült megnyernünk a Red Bull támogatásával a 2023-as szezonra. Alig várjuk, hogy ezzel az új versenyzői felállással vágjunk neki a szezonnak.”

    Aitken versenyzői pályafutásának meghatározó éveit együléses autókban töltötte főképp, mint például 2019-ben, amikor a Formula 2-ben a második szezonja során ötödik helyen végzett, három futamgyőzelemmel.

    A 2020-as szezon vége felé, a bahreini Sakhir Nagydíjon debütált, amikor a Mercedes-pilóta Lewis Hamilton COVID-19-os lebetegedése által kiváltott események láncolata miatt a Williams csapatnál versenyzett.

    Aitken azóta a sportautóversenyzésre helyezte át a hangsúlyt, elsősorban a GT terén, de tavaly az Európai Le Mans sorozatban is versenyzett egy Oreca 07-essel, és idén az Action Express Racing Cadillac csapat harmadik pilótájaként is szolgál az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságában.

    A Team Rosberg kiszáll a DTM-ből a 2023-as szezon előtt

  • Verstappen egy Ferrarit támogat a DTM-ben

    Verstappen egy Ferrarit támogat a DTM-ben

    A világbajnok Max Verstappen és a Red Bull egy feltörekvő fiatal tehetség támogatásához adta a nevét.

    A 20 éves holland Thierrey Vermeulen, Max és Jos menedzserének, Raymondnak a fia, a svájci Emil Frey csapathoz szerződött az idei német túraautó-bajnokságban, a DTM-ben. Érdekesség, hogy a fiatal Vermeulen egy Ferrari GT sportautó volánja mögött ül majd – a Verstappen.com Racing és a Red Bull márkajelzésével.

    A 25 éves, kétszeres Forma-1-es világbajnok Verstappen így nyilatkozott erről:

    „Ez egy remek és kihívásokkal teli következő lépés Thierry pályafutásában. A GT3-as osztályban töltött első éve után, ahol sokat tanult, úgy döntöttünk, hogy az Emil Frey Racinghez szerződünk, egy igen profi csapathoz.”

    Verstappen elégedett: Soha nem volt még ilyen sima tesztem

  • A Team Rosberg kiszáll a DTM-ből a 2023-as szezon előtt

    A Team Rosberg kiszáll a DTM-ből a 2023-as szezon előtt

    A háromszoros DTM-címvédő csapat, a Team Rosberg idén nem indul a sorozatban, miután a nevezési határidőig nem tudott elegendő pénzügyi támogatást szerezni ahhoz, hogy versenyképes legyen.

    A Team Rosberg 2017 és 2020 között minden egyes évben bajnokság nyeréshezsegítetteaz az Audi pilótáját, Rene Rastot. Aztán a tavalyi bajnokságban Nico Mullerrel Portimaóban futamgyőzelmet arathatott a csapattal.

    De, mint minden DTM-csapatnak, ennek is bizonytalansággal kellett szembenéznie tavaly ősszel, amikor kiderült, hogy a sorozat promótere, az ITR tárgyalásokat folytat az ADAC-cal, ami végül a márkajogok eladásához vezettek. Csak decemberben, két hónappal a szezon vége után erősítette meg az ADAC, hogy 2023-ban is folytatja a bajnokságot, ami azt jelenti, hogy a csapatok lemaradtak az új kampány tervezésével.

    A Team Rosberg csapatfőnöke, Kimmo Limatainen decemberben azt mondta, hogy a helyzet „most nem ideális”, de bátorítja a szezon késleltetését, ugyanis már május 26-28-án kezdetét fogja venni Oscherslebenbena szezon, „mert így lesz időnk rendezni azokat a dolgokat, amelyeket már most rendezni kellett volna”.

    Egy ma kiadott közleményben azonban a csapat elárulta, hogy nem tudta megszerezni a kívánt támogatást a DTM-ben való folytatáshoz.

    „Nem csak részt akarunk venni, hanem futamokat és címeket akarunk nyerni. Ez a célunk, és ez is marad. Ehhez azonban támogatásra van szükség, amit sajnos a február eleji regisztrációs határidőig nem tudtunk előteremteni. Ezért a nevezésnek nem volt értelme számunkra.”

    „Nagyon sajnálom ezt, mert úgy gondolom, hogy jó esélyünk lett volna az első helyezésekre. Az elmúlt évek fejlődése és a télen végzett munkánk mindenképpen nagyon optimistává tett”.

    Liimatainen elmondta, hogy idén is az Audinál tervezi folytatni, miután 2006 óta folyamatosan képviseli a márkát. Korábban 1995-96-ban Opellel, 2000 és 2004 között pedig Mercedesszel versenyzett.

    Rosbergnek már azzal kellett szembenéznie, hogy Muller nélkül kell versenyeznie, aki elhagyta az Audi kötelékét, hogy csatlakozzon a Peugeot hosszútávú világbajnoki programjához.
    A DTM-versenyzőtárs, Kelvin van der Linde lett a legújabb pilóta, aki elhagyta az Audit, amikor a mai nap folyamán nyilvánosságra hozták a gyári pilóták névsorát.

    Liimatainen elmondta, hogy a csapat jelenleg „a GT-sport lehetséges új tevékenységi területeit vizsgálja az idei szezonra”, hozzátéve, hogy „a DTM-be való visszatérés sem kizárt”.

    A csapat változatlan felállással, Johan Kristoffersson és Mikaela Ahlin-Kottulinsky személyében folytatja a terepralis Extreme E bajnokságban.

    Nem is annyira meglepő, hogy a Red Bull kiszáll!

  • Nem is annyira meglepő, hogy a Red Bull kiszáll!

    Nem is annyira meglepő, hogy a Red Bull kiszáll!

    Az Red Bull osztrák központjában úgy döntöttek, hogy 2023-ban lehúzzák a rolót, így az energiaital-óriás mindössze két szezon után befejezi csapattulajdonosként való részvételét a DTM-ben.

    A Red Bull korábban zöld utat adott a DTM-ben való folytatásra vonatkozó terveinek, amelyek szerint az AF Corse 2023-ban két új Ferrari 296 GT3-mal indultak volna. A DTM azonban a tél folyamán meglepetésszerű tulajdonosváltáson ment át. Gerhard Berger eladta a promóciós jogokat a német ADAC-nak, ami a Red Bullnál is változást hozott.

    A projekt leállításáról szóló döntés nem igazán meglepő. Berger, akinek központi szerepe volt abban, hogy a Red Bull 2021-ben visszatérjen a DTM-be, a jövő évtől nem kap szerepet a széria irányításában. Berger hosszú, több évtizedes kapcsolatot ápol az energiaitalos céggel, sőt, ő volt az első sportoló, akit a márka támogatott 1989-ben. Emellett 2006-08 között társtulajdonosa volt az akkor még Toro Rosso néven futó Forma-1-es istállónak.

    Az osztrák egy korábbi interjúban még arra is utalt, hogy a DTM tulajdonosi és menedzseri pozíciójából való távozása a Red Bull DTM-ben való megjelenésének a végét jelentheti:

    „A Red Bull a majdnem negyvenéves partnerségen keresztül nagyon is kötődik hozzám, mint személyhez. Ezért lehet, hogy új helyzet lesz, de z a döntés most már rajtuk múlik.”

    A Red Bull kiszállása azt jelenti, hogy az AF Corse jövőre nem folytatja a DTM-ben. A projektet az energiaital-gyártó finanszírozta, ahová versenyzőket is adott. Nick Cassidy és Felipe Fraga így nem valószínű, hogy visszatér a DTM-be egy újabb szezonra.

    Cassidy már biztos szerződést kötött az Envisionnel a Formula E-re. A Supercarsban jó csapatnak számító Triple Eight Race Engineeringgel pedig egy Bathurst enduro versennyel is szóra hozták. Az sem kizárt, hogy visszatér az FIA World Endurance Championshipbe a GTE AM-be, ugyanúgy az AF Corse csapattal. A ran.de-nek ennyit mondott:

    „Szívesen versenyeznék a DTM-ben, ha erre lenne mód. Kiválóan éreztem magam ott, és erőt gyűjtöttem, de nem hiszem, hogy ez jövőre lehetséges lesz.”

    Fraga ezzel szemben visszatér a brazil stock car szériába a Blue Stock csapatnál. Az a célja, hogy a 2016-ban szerzett bajnoki címét tovább gyarapítsa. Reménykedett abban, hogy helyet kap az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben. Az elmúlt hónapokban a címvédő Meyer Shank Racing csapatnál tesztelt, de az alakulat Acura ARX-06-osában Tom Blomqvist mellett végül Colin Braun kapta meg a helyet.

    Berger lesz az Audi Laudája?

  • Új „gazdája” lett a DTM-nek, erre biztosan nem számítottál!

    Új „gazdája” lett a DTM-nek, erre biztosan nem számítottál!

    Az ADAC megállapodást kötött a DTM márkajogainak átvételéről és a bajnokság promóteri szerepéről 2023-tól kezdve.

    Ez a bejelentés véget vet a sorozat jövőjével kapcsolatos bizonytalanságoknak, miután szerdán kiderült, hogy az anyaszervezet, az ITR megszűnik. A felvásárlással az ADAC célja, hogy átszervezze a német motorsport struktúráját, és kapcsolódási pontokat hozzon létre az ernyője alá tartozó más kategóriákkal – áll a közleményben.

    A GT Masters, amely a DTM-hez hasonlóan szintén a GT3 szabályrendszer alapján fut, egyike a Németország legfőbb autóklubja által működtetett számos bajnokságnak. Az ADAC ismertette, hogy a DTM és a GT Masters meglévő résztvevőinek is lehetőséget kínál majd arra, hogy 2023-ban a bajnokságaikban versenyezzenek, további részletek ismertetése nélkül.

    December 8-án Münchenben sajtótájékoztatót tartanak. Itt további információkat tárnak majd a nyilvánosság elé arról, hogy a DTM miképp fog működni az ADAC égisze alatt. Dr. Gerd Ennser, az ADAC sportért felelős elnöke így fogalmazott:

    „Nincs még egy olyan márka, amely annyira képviselné a német motorsportot, mint a DTM. Az ADAC meg akarja őrizni a DTM-et, mert ez a motorsportunk kulturális értéke. Nemcsak Németországban, hanem a világon mindenhol a motorsportban is kiemelkedő hírnévnek örvend. A jövő évtől a DTM az ADAC égisze alatt új fejezetet kezd a hosszú történelmében.”

    A DTM-et korábban az ITR működtette. A cég az elmúlt években a korábbi Formula-1-es versenyző Gerhard Berger és egy sor autógyártó közös tulajdonában volt. Az Audi és a BMW azonban a Class One 2020-as megszűnését követően visszavonta a részesedését, így Berger maradt a bajnokság egyedüli tulajdonosa. A koronavírus járvány súlyos hatással volt az ITR pénzügyeire. A DTM nagymértékben a jegyeladásokra támaszkodik a bevételek megteremtésében, majd a cég bezárásáról született döntés, miközben tárgyalásokat folytatott az ADAC-kal. Berger jövőbeli szerepe a DTM-ben egyelőre ismeretlen, ezért így nyilatkozott:

    „Most jött el az idő, hogy megteremtsük a DTM hosszú távú jövőjének alapjait. Ezért úgy döntöttem, hogy a márkát átadom az ADAC-nak. Szilárd meggyőződésem, hogy a márka jó kezekben lesz az ADAC-nál. Ott rendelkezésre áll a szükséges know-how ahhoz, hogy a jövőben minden motorsportrajongónak egyedülálló élményt nyújtsunk. A hosszú távú tapasztalatuk, a kialakult struktúráik és a szövetség saját motorsport iránti elkötelezettsége miatt az ADAC nemcsak a lehető legjobb szinergiákat tudja megteremteni, hanem következetesen tovább is tudja fejleszteni a DTM-et. Így a legjobb előfeltételek adottak ahhoz, hogy még hosszú éveken át eredményes motorsportot láthassunk a legmagasabb szinten.”

    Túl sok az autó – így javítana a DTM vezetősége a „problémán”

  • Túl sok az autó – így javítana a DTM vezetősége a „problémán”

    Túl sok az autó – így javítana a DTM vezetősége a „problémán”

    Az idei DTM szezont 27 autó teljesítette egészen, így kijelenthető, bejött Bergerék húzása, hogy GT3-as autókra váltanak, ez azonban felvetett egy nem várt problémát…

    Ugyanis kevés hely maradt a boxutcában ezáltal. Egyes pályákon, főleg a Lausitzringen tűnt nagyon zsúfoltnak a helyzet.

    Párban lenne szép az élet…

    Az egyik dolog, amit a motorsport-total.com szerint megfontolnak a DTM-nél, hogy ezentúl csak kétautós csapatokat engednének indulni. 2022-ben ebből három volt, a Team Bernhard (Thomas Preining – Porsche), a Mücke Motorsport (Maximilian Buhk – Mercedes), illetve az Attempto Racing (Marius Zug – Audi).

    Előbbiek már jelezték, hogy jól menő első szezonjuk után bővítenének, így számukra meg is oldódik a dolog.

    A mérleg másik nyelvén állnak tripla csapatok (Abt Sportsline – Audi és Winward Racing – Mercedes), akiknek vagy csökkenteniük kell a létszámot, vagy növelni.

    A jelenlegi szabályok szerint egy csapatból egy autó jöhetett be kiállásra, így viszont sokan hátrányba kerültek, mert ugyanahhoz a pitbox-hoz tartoztak.

    Egyenlőség, testvériség?

    A másik ötletük az, hogy korlátoznák, egy gyártótól hány autó érkezhet a mezőnybe. Jelenleg a Mercedes számított kiugrónak ebből a szempontból, ők 8 járgányt állítottak ki, míg az Audi 6-ot. A többiek mind a gyárilag támogatható négy autót indították, vagy még annyit sem.

    Berger kiemelte – bár eredetileg két évre írtak alá – a jelenlegi gyártókkal jól mennek a megbeszélések. Szerinte a minőséget is figyelembe véve 28 autó az ideális, hogy legyen helye a szabadkártyás indulóknak is.

    Ugyanakkor ez alkalmat adhat több gyártónak is a csatlakozásra. A Toyota képviselői is ott voltak a hockenheimringi szezonzárón, akik az újonnan bemutatott koncepcióval, a GR GT3-mal akár 2024-ben érkezhetnek a sorozatba.

    Mellettük a Ford Mustang GT3-as verziójának fejlesztője, Pascal Zurlinden volt még ott az utolsó hétvégén.

    A BMW után több gyártó is újított a GT3-as autóin: a Porsche és a Lamborghini a Daytonai 24 óráson mutatkozik majd be januárban, de a Ferrari is új géppel készül a 2023-as szezonra.

  • Schumacher súlyos sérüléseket szenvedett a horrorbalesetében

    Schumacher súlyos sérüléseket szenvedett a horrorbalesetében

    David Schumachernek eltört az ágyékcsigolyája a DTM hockenheimi szezonzáróján, ahol egy horrorisztikus balesetet szenvedett.

    Schumacher volt az egyik kieső a DTM szombati versenyén, ahol az egyik biztonsági autós újraindítást követően szabadult el a káosz. A horrorbukást követően a versenyirányításnak azonnal félbe is kellett szakítania a versenyt.

    Ralf Schumacher fia Thomas Preininggel csatázott a 7. helyért, amikor a 8-as kanyarban összeértek, ami miatt a német autója nagy sebességgel a falba csapódott. A Winward Mercedest vezető Schumachert azonnal a ludwigshafeni kórházba szállították a bukását követően. A vizsgálatok után kiderült, hogy az egyik térdén és az ágyékán is súlyos zúzódások vannak.

    A 20 éves versenyző édesapja azonban most elárulta, hogy a fiának eltört az ágyékcsigolyája, ami miatt hosszú ideig fűzőben kell eltöltenie a mindennapjait. A Williams BMW egykori pilótája a sok ross mellett viszont egy komoly jó hírrel is szolgált. Davidnak ugyanis nem kell megműteni a gerincét és így a gyógyulási folyamat már most elkezdődhetett.

    Schumacher a balesete miatt már nem is tudott részt venni a sorozat vasárnapi szezonzáróján. Az ex-Formula 3-as pilóta legjobb eredménye egy 11. hely volt, amit Spában ért el.