Kategória: SIM LIGA

  • Megérkezett a Fanatec új pedálja, és érkezik a Thrustmaster DD bázisa

    Megérkezett a Fanatec új pedálja, és érkezik a Thrustmaster DD bázisa

    A világ két legnagyobb szimulátoros márkája, a Thrustmaster és a Fanatec is sűrű évzárásra, és új termékekkel készül.

    Míg a Fanatec kormánykerekeinek és bázisainak listája az utóbbi időben rohamos ütemben bővült, addig a pedálok sora nem sokat frissült. Egészen mostanáig.

    A Fanatec CSL Elite V2-es pedálok újdonságot jelentenek a kínálatban, és a tiszteletreméltó – immár közel hat éves – meglévő szettet váltják fel.

    A szett legfontosabb eleme kétségtelenül a fékpedál. Az, hogy hogyan teljesít, milyen érzést kelt és milyen visszajelzést ad, alapvető fontosságú a köridők javulásához, és a konzisztens versenyzéshez. A V2-es modell esetében ezt frissítették.

    Maga a nyomásalapú rendszer 90 kg erőre van méretezve a lemezen, ugyanannyira, mint az előző Load Cell Kit, de a kialakítása és működése teljesen új.

    A fék rezisztenciájának erőssége állítható, de egy második, keményebb, fémrugó is mellékelve van a csomagban, ha a felhasználó úgy kívánja.

    A Fanatec CSL Elite Pedals V2 ára 299,95 €, 299,95 USD és 499,95 AUD dollár. Az összehasonlítás kedvéért: a CSL Elite Pedals V1 és az opcionális Load Cell Kit kombinációja 229,90 € volt a 2016-os megjelenéskor.

    Mint mindig, ez az új pedálkészlet is kompatibilis PC-vel, PlayStationnel és Xbox-szal. PC-n az összes kompatibilis Fanatec keréktárcsával vagy önálló beviteli eszközként működnek USB-n keresztül.

    A Fanatec CSL Elite Pedals V2 2022. szeptember 19-től elérhető a Fanatec weboldalán keresztül.

    A Fanatec mellett a Thrustmaster is újdonsággal készül

    Sok találgatás után úgy tűnik, hogy a Thrustmaster közvetlen direct drive bázisának érkezése közelebb van, mint valaha. A Traxion.gg információ szerint már a pontos dátum is megvan a bajelentésre: 2022. november 17.

    Az amerikai-francia perifériagyártó régóta úttörő szerepet játszik a szíjas kormányok gyártásában, de még ebben az évben egy olyan bázist kínál majd, amely teljesen más irányba viszi el a vállalatot.

    De mit is jelent a Direct Drive? Nos ez azt jelenti, hogy a kormánytengely a motorra van szerelve, további elemek esetleges zavaró hatása nélkül. Ennek eredményeként sokkal valósághűbb érzést ad a felhasználónak, és gyorsabb reakcióidőt is biztosít.

    Az olyan gyártók, mint a Fanatec, a Moza és a Simucube jelenleg mind Direct Drive rendszereket kínálnak.

    A bejelentés a Thrustmaster Twitch csatornáján 2022. november 17-én magyar idő szerint délután 4 órakor lesz látható.

  • A Stranger Things és A Gyűrűk Ura sztárja is a Gran Turismo filmben!

    A Stranger Things és A Gyűrűk Ura sztárja is a Gran Turismo filmben!

    Az autós-, autósportos filmek/sorozatok szerelmesei el vannak kényeztetve mostanság. Brad Pitt és Lewis Hamilton is autósportos filmen dolgozik, Daniel Ricciardo F1-es sorozaton, készül a Ferrari film, és Brawn doku is.

    Mindemellett közeleg a Gran Turismo film is. A Jann Mardenborough életén alapuló blockbuster nem akármilyen hollywoodi sztárokkal erősít!

    A The Hollywood Reporter szerint a Stranger Things sztárja, David Harbour fogja alakítani a nyugdíjas sofőrt, aki megtanítja vezetni a fiatal tinédzsert. A másik nagyágyú az első sorban A Gyűrűk Ura trilógiából ismert Orlando Bloom lesz, aki egy ambiciózus marketingszakembert alakít majd.

    A harmadik bejelentett színész a feltörekvő Archie Madekwe, aki feltételezhetően Mardenborough-t alakítja majd.

    A film alapját Mardenborough élete adja, aki szimulátorosból profi autóversenyző lett. 2011-ben megnyerte GT Academy szimulátorversenyt, megelőzve 90 000 nevezőt. A fődíj, a Nissannal való versenyzés volt a Dubai 24 órás versenyen. Ezt követően valódi versenyző lett: szerepelt GP3-ban és GP2-ben is, 2013-ban a Le Mans-i 24 órás versenyen második lett LMP2 kategóriában, 2014-ben a Toyota Racing Seriesben lett második, 2016-ban pedig a japán F3-ban. Volt Formula E tesztpilóta, legutóbb, 2020-ban a Super GT mezőnyében szerepelt, jelenleg pedig Formula E szimulátorversenyző.

  • Minden eddiginél nagyobb összdíjazással indul a K&H MNEB SIM Liga 2022

    Minden eddiginél nagyobb összdíjazással indul a K&H MNEB SIM Liga 2022

    2022. szeptember 17-én, szombaton minden eddiginél nagyobb, 750 ezer forint összdíjazással startol a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság SIM Liga. Az idei mezőnyben is ott lesznek a hazai szimulátorsport legjobbjai, hogy megvívjanak a „Magyarország leggyorsabb e-pilótája” címért.

    A K&H MNEB SIM Liga 2022-ben a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség, a HUNESZ tavaly kötött fontos stratégiai együttműködésének eredményeként valósul meg. A tét óriási, hiszen a szezon összdíjazása a versenysorozat főszponzorának, a K&H Csoportnak köszönhetően nettó 750 000 forint.

    A 2022. szeptember 17-én startoló bajnokság mezőnye ismételten a világ legjobb pályáin méretteti majd meg magát, az autó pedig az iRacing világbajnokságról már jól ismert Porsche 911 GT3 Cup (992) lesz.

    Egy-egy forduló lebonyolítása három szakaszban zajlik majd: 19:00 órakor kezdődik a 25 perces időmérő edzés, majd egyből utána jön az első, 35 perces futam, amelynek legjobb 10 versenyzője fordított sorrendben áll fel a második, 30 perces verseny rajtrácsára.

    Különlegesség, hogy ezúttal nem a megszokott gördülő-, hanem állórajttal indulnak el a virtuális pilóták, akik között ismét megtalálhatjuk majd a magyar szimulátorsport kiválóbb versenyzőit. Így részt vesz a bajnokságban a Sim Liga korábbi háromszoros bajnoka, Tóth Dávid, aki a Sim Racing World Cup 2022 július végi kvalifikációs selejtezőjében a világ leggyorsabb idejével Európa legjobbjait utasította maga mögé, ezáltal a szimulátoros világbajnokság októberi monacói döntőjében ő képviselheti hazánkat és egyben kontinensünket is a Magyar E-sport Válogatott színeiben. A mezőny tagjatöbbek között Simon Tamás, aki az iRacing világbajnokságon már bizonyította tudását, továbbá a profi csapatnál tevékenykedő Sivi-Szabó Dániel, valamint Tóth egyik legnagyobb kihívója, Leitner Norbert is.

    „Az e-sport-bázis a nemzetközi trendekhez hasonlóan hazánkban is folyamatosan dinamikusan növekszik, és legutóbbi felméréseink szerint az autó- és motorsport világával közös területünkön, a szimulátorsportban is ez a tendencia érvényesül. A Magyar E-sport Szövetség kiemelt figyelmet fordít erre a kulcsfontosságú e-sportágra. Külön öröm számunkra, hogy idén a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság SIM Liga immár harmadik szezonját kezdhetjük meg, ahogy az is, hogy a versenysorozatot ezúttal a HUMDA-val közösen, stratégiai együttműködésünk keretében rendezhetjük meg. A SIM Liga lebonyolítása közben javában készülünk a Magyar E-sport Válogatott tagjaival a közelgő nemzetközi megmérettetésekre, így Tóth Dáviddal is, aki Európa, egyúttal a világ leggyorsabbjaként utazhat a Sim Racing World Cup 2022-es döntőjére, amelyet a bajnokságunk két utolsó versenye közötti hét végén, október 23-án tartanak meg” – emelte ki Biró Balázs, a HUNESZ elnöke.

    Kiemelten fontos számunkra a fiatal célközönség megszólítása. Az autósport demokratizálása, népszerűsítése, valamint az utánpótlás tömegbázisának növelése is elérhetőbb a szimulátorsport segítségével. Az autó-motorsportok és az e-sport közös metszete a szimulátorsport. A technikai sportok komoly anyagi erőforrásokat igényelnek, a szimulátorokkal azonban kiszélesedik a sportág tömegbázisa és nagyobb az esély a tehetségek felbukkanására. A szimulátorsportnak köszönhetően ma már szinte minden fiataltól karnyújtásnyira lehet az autósport, továbbá a szimulátorozás komoly szerepet játszik a speciális készségek fejlesztésében, mint a szem-kéz koordináció, az összpontosítás vagy a stresszkezelés. A Magyar E-sport Szövetséggel, a HUNESZ-szel örömmel működünk együtt Magyarország legrangosabb szimulátorversenyeinek megrendezésében, amely nagyban hozzájárul az autó-motorsport területén végzett tehetségkutatási munkánkhoz” – tette hozzá Őry Kornél, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. sport- és közlekedésbiztonsági igazgatója.

    Nemcsak az egyéni bajnoki címért várható nagy harc, hanem csapatban is, mindezt jól mutatja, hogy olyan egyesületek is megmérettetik magukat a bajnokságban, mint a M1RA E-Sport Zsupanek Bencével, Csuti Zoltánnal és Barna Martinnal a fedélzeten.

    A hatfordulós virtuális bajnokság az angliai Brands Hatch-ben kezdődik, majd a mezőny Ausztriába, a Red Bull Ringre látogat. Ezután két tengerentúli helyszín következik: előbb Chicago 2023-ban debütáló, de az iRacingben már használható utcai pályája, majd Suzuka.

    A naptár legnagyobb kihívást jelentő helyszínére az 5. fordulóban érkezik meg a mezőny, hiszen a versenyzők a Nordschleifén mérhetik majd össze tudásukat egymással.

    Ezután egy hét szünet következik, végül az Amerikai Egyesült Államokban, Daytonában zárul a szezon, egy villanyfényes szezonzárón.

    A Porsche 911 GT3 Cup legújabb generációja a már meglévő és sikeres alapokra épül annak érdekében, hogy a vállalat első számú globális versenysorozatának következő korszakát hozza létre. A 4 literes hathengeres erőforrás 510 lóerőre növeli a teljesítményt – ez 25-tel több, mint az elődjénél –, a legújabb 911 GT3 Cup pedig új fejlesztéseket tartalmaz az alváz, az aerodinamika, a felfüggesztés és a biztonsági berendezések terén, és most először szintetikus üzemanyaggal is használható.

    A K&H MNEB SIM Liga versenyei élőben követhetők az Esport1 online felületein, valamint Bereznay Dani YouTube-csatornáján.

     Versenynaptár:

    • FORDULÓ: 2022. szeptember 17. – BRANDS HATCH
      Vonalvezetés: Brands Hatch Circuit – Grand Prix
    • FORDULÓ: 2022. szeptember 24. – RED BULL RING
      Vonalvezetés: Red Bull Ring – Grand Prix
    • FORDULÓ: 2022. október 1. – CHICAGO
      Vonalvezetés: Chicago Street Circuit
    • FORDULÓ: 2022. október 8. – SUZUKA
      Vonalvezetés: Suzuka International Racing Course – Grand Prix
    • FORDULÓ: 2022. október 15. – NORDSCHLEIFE
      Vonalvezetés: Nürburgring Combined – Gesamtstrecke 24h
    • FORDULÓ: 2022. október 29. – DAYTONA
      Vonalvezetés: Daytona International Speedway – Road Course

     

  • A Fanatec lesz a Motorsport Games egyik technikai partnere

    A Fanatec lesz a Motorsport Games egyik technikai partnere

    A Motorsport Games, amelynek célja a világ legjobb motorsportnemzetének megtalálása, a Fanatec berendezéseit fogja használni az E-Sport eseményeihez.

    A Fédération Internationale de l’Automobile multidiszciplináris versenyeseménye az októberi kezdéshez közeledve kezd formát ölteni, ahogy további információk látnak napvilágot az esemény E-Sport részéről.

    Az először 2019-ben megrendezett verseny a COVID-19 járvány idején kétéves szünetet tartott, de idén visszatér, hogy kiderüljön, melyik a világ legjobb autósport-nemzete.

    A versenyek a valós világban zajlanak majd 16 különböző szakágban, mint például rally, GT3, LMP3, drift, gokart és TCR, a 17. szakág pedig az E-Sport lesz.

    A verseny ezen része az Assetto Corsa Competizione-t használja majd szimulátoros versenyplatformként, a hivatalos technikai partner pedig a Fanatec lesz

    A Circuit Paul Ricard pályán megrendezésre kerülő versenyre kvalifikáló összes versenyző a Fanatec Podium Wheel Base DD2, a Fanatec GT World Challenge Podium kormánykerék és a ClubSport V3 pedálokat fogja használni, amelyek egy RennSport Cockpit V2-re lesznek szerelve.

    Új platformot talált a Motorsport Games

    Az FIA a 2019-es rendezvényhez képest platformot váltott, hiszen a Gran Turismót helyett immáron az Assetto Corsa Competizione szerepel majd a kínálatban.

    Ez azonban csak konkrétan a Motorsport Gamesre vonatkozik, mivel a szervezet reméli, hogy a közeljövőben ismét visszatérhet a Gran Turismohoz. A hosszú távú cél az, hogy több FIA által támogatott virtuális verseny is legyen egy évben – különböző platformokon.

    A Polyphony Digital szuper őszinte volt velünk. Ezért azt mondtuk, hogy ‘oké, tegyük egyszerűvé a dolgot’. Szükségünk volt valamire a közelgő Motorsport Games eseményhez, így találtunk egy alternatív lehetőséget” – mondta júliusban Frederic Bertrand, az FIA Formula E és Innovatív Sporttevékenységek Osztályának igazgatója.

    Aztán remélhetőleg tovább folytatják a fejlesztést 2023-ra valami olyanra, ami mindannyiunk által elvárt szinten van.

    A Fanatec a világ egyik legelismertebb szimulátoros márkája, éppen ezért nem meglepő, hogy rájuk esett a Motorsport Games szervezőinek választása.

    Ha az E-Sport nagyobb teret kap az autósportban, akkor a lehetőségek is bővülnek több csapat, versenyző és néző számára” – mondta Robert Rossi, a Fanatec E-Sportért felelős vezetője.

    Az E-Sport szakág versenyzői október 27-én, csütörtökön kezdődően Franciaországban állnak rajthoz az október 29-i, szombati döntőt megelőzően.

  • Érkezik az iRacing első elektromos autója, a Porsche Mission R

    Érkezik az iRacing első elektromos autója, a Porsche Mission R

    Az iRacing és a Porsche csütörtökön bejelentette, hogy a jövő héten a teljesen elektromos Porsche Mission R bemutatkozik az iRacingben.

    Ez lesz az iRacing első teljesen elektromos autója, mivel a koncepcióautó az iRacing 2022-es 4. szezonjának tartalmi frissítésének része lesz – írja a Traxion.gg.

    A Porsche Mission R koncepcióautója különösen menő azok számára, akik a szimulátoros versenyzésben utaznak.

    Az autó cockpitje ugyanis az e-sportolóknak lett kitalálva, hiszen az autó belsejét szimulátorozásra is lehet használni.

    Ez egy igazán egyedi szempont, ahol az autóval lehet versenyezni a való világban, majd utána szim versenyzésre és versenyzői e-sport tevékenységekre is felhasználható az „önálló, monocoque típusú vezetőcellával”, amely az autón kívül, saját szimulátorként is használható.

    Maga az autó kettős villanymotorral rendelkezik, amely több mint 800 kilowatt teljesítményt termel, így az autó kevesebb mint két és fél másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

    A Porsche Mission R emellett mindössze 15 perc alatt képes az akkumulátor 75 százalékát feltölteni. Ez egy igazán egyedi és izgalmas futurisztikus koncepciójú autó.

    Az autó része lesz a 3. szezon 13. heti tartalom frissítésének listájának, hogy az iRacerek kipróbálhassák, majd a 2022-es 4. szezonban saját Mission R Challenge hivatalos sorozatban vehetnek részt.

    Érdekes lesz figyelni azt is, hogy ezt az autót a jövőben az iRacing hivatalos Porsche e-sport sorozatában is hasznosítják-e, elsősorban a Porsche TAG Heuer Esports SuperCupban vagy az azt megelőzően megrendezésre kerülő selejtezősorozatok valamelyikében.

    Ki tudja, lehet, hogy még a SIM Liga bajnokságai között is fellelhető lesz majd ez az elektromos csodaautó 2023-ban?

  • Tóth háromszoros SIM Liga bajnok, óriási izgalmak a szezonzárón!

    Tóth háromszoros SIM Liga bajnok, óriási izgalmak a szezonzárón!

    Véget ért a SIM Liga iRacing Summer Cup, melynek utolsó fordulóján, óriási drámák, és izgalmak közepette Tóth Dávid lett a bajnoka.

    A Hockenheimringen zárult le a SIM Liga iRacing Summer Cup 6 fordulós bajnoksága. Az időmérőn több hiányzó is volt, mivel a VIRginiai helyszínről sokan büntetéssel érkeztek.

    Köztük volt Leitner Norbert, Zuba Péter és Nagy Ádám is, így a pole pozíció sorsa Tóth Dávid és Simon Tamás között dőlt el.

    A két versenyző az egész időmérőn fej-fej mellett haladt, és a kvalifikáció végére olyannyira szorossá vált a küzdelem, hogy ezredre azonos időt értek el, 1:36.475-el. Tóth azonban előbb futotta meg a körét, így övé lett a pole.

    A rajt elég simán lezajlott, és miközben elől taktikai harc folyt Tóth és Simon között – az üzemanyagspórolás miatt -, addig hátul Leitner volt az, aki úgy jött át a mezőnyön, mint kés a vajon. A wannaBEE SRT versenyzőjének felzárkózása azért volt érdekes, hiszen az utolsó fordulóra mindössze két pont volt a méhecskés csapat, és a Race Clutch közötti különbség a csapatbajnokságban.

    Tóth Dávid és Simon Tamás csatája izgalmassá tette a bajnokságot
    Tóth Dávid és Simon Tamás csatája izgalmassá tette a bajnokságot Fotó: Bodnár Boglárka

    A kiállásokig körülbelül 1-1,5 másodperces különbség stagnálódott Tóth és Simon között, azonban a kétszeres bajnok rontott, túlcsúszott a boxán, vissza kellett tolatnia, és így 3 másodperccel riválisa mögé jött vissza. A maradék körökben a két, hasonló tempót autózott aspiráns között már nem változott a távolság, így Simon 2 pontra csökkentette a különbséget a bajnokságban.

    A dobogó alsó fokára a csendes versenyt teljesítő Roós András állhatott fel, míg mögötte a nagy felzárkózó, Leitner ért célba. Zuba sem hagyta cserben a csapatát, és végül az 5. lett.

    Tóth megmutatta, miért ő érdemli meg a bajnoki címet

    A második futamon – szokás szerint – az első futam top 10 versenyzője fordult, így az első sorból Nagy és Spiczmüller várhatta (volna) a rajtot, azonban a Fordos versenyző technikai problémák miatt nem tudott rajthoz állni, így a külső sor egyel feljebb mozdult.

    Nagy az első futamon – Zubával ellentétben – incidensmentes futamot teljesített, így óriási MVP esélyekkel állhatott fel a második futam rajtrácsára.

    Ismét simán eljött a mezőny, az élmenők pedig szépen lassan kezdték áthámozni magukat a mezőnyön.

    Ulrich, Eke, Henrich, és Nagy bár szépen tartotta magát, Leitner és Tóth magabiztos előzéseinek köszönhetően gyorsan az első helyre keveredett.

    Mögöttük Roós és Simon párosa már egy kicsit jobban beragadt, és mire áthámozták magukat az említett versenyzőkön, az első két versenyző már meglógott előlük.

    Simonnak Roós mögött szálltak el a bajnoki esélyei
    Simonnak Roós mögött szálltak el a bajnoki esélyei Fotó: Bodnár Boglárka

    A nagyszerű tempót autózó Simon nem tudott elmenni Roós mellett, és a 12. körben hibázott, megpördült, ami a bajnoki reményeinek végét jelentette.

    Tóth megpróbálta levadászni Leitnert, azonban mindhiába, és a végén még az üzemanyagával is spórolnia kellett, így csak a harmadik lett, de ez a bajnoki pontversenyben nem számított, hiszen Simon végül csak a 11. helyen ért célba.

    A wannaBEE SRT így csapatbajnoki címét egy kettős győzelemmel ünnepelhette, Leitner Norbert teljesen megérdemelten nyert, Roós András előtt.

    Leitner Norbert nagyszerűen hámozta át magát a mezőnyön, és ezzel bebiztosította csapatának a bajnoki címet
    Leitner Norbert nagyszerűen hámozta át magát a mezőnyön, és ezzel bebiztosította csapatának a bajnoki címet Fotó: Bodnár Boglárka

    Az MVP címet az okos versenyzést bemutató Nagy Ádám nyerte, így övé lett az ezzel járó Samsung Odyssey által felajánlott Samsung 980 500GB M.2 SSD is.

    Bajnok Tóth és a wannaBEE SRT YELLOW

    Az egyéni bajnokságban végül Tóth Dávid 28 pontos előnnyel (493 pont) nyert Simon Tamás előtt (465 pont), akit tisztes távolságban követett Roós András (413 pont) és Leitner Norbert (411 pont). A top 5-be még Nagy Ádám fért be.

    A csapatbajnokságban a wannaBEE SRT YELLOW lett a bajnok, Roós Andrással és Leitner Norberttel a volán mögött, a Race Clutch a második, Simon Tamással és Zuba Péterrel, míg az Arnage Competition a harmadik, Tóth Dáviddal és Pinczés Ádámmal. Negyedik lett a wannaBEE Carbon csapata (Eke Dávid, Spiczmüller Richárd), ötödik pedig a wannaBEE Silver (Győrik Bence, Kovács Gábor, Reményi Balázs).

    A következő bajnokságig már nem kell sokat várni, hiszen szeptember 17-én kezdődik a K&H MNEB SIM Liga, ahol a Porsche kupás autóival fogják összemérni tudásukat a versenyzők. De erről bővebben később.

    A 6. forduló összefoglalója

  • Tóth vs. Simon! Ma eldől ki lesz a SIM Liga iRacing Summer Cup bajnoka!

    Tóth vs. Simon! Ma eldől ki lesz a SIM Liga iRacing Summer Cup bajnoka!

    Utolsó fordulójához érkezik a SIM Liga iRacing Summer Cup, és az első két helyezettet mindössze 6 pont választja el egymástól.

    Először viszont tekintsünk vissza arra, hogy mi történt VIRginiában.

    SIM Liga 5. forduló, VIRginiai International Raceway

    Drámai módon kezdődött a VIRginiai forduló, hiszen montreali incidense miatt Tóth Dávid nem időmérőzhetett, és a boxból kellett rajtolnia.

    Ezt a lehetőséget ki is használta Simon Tamás, aki nagyon simán nyerte meg a kvalifikációt a wannaBEE duója, Leitner Norbert és Roós András előtt. A top 5-be még Nagy Ádám és a Fordos Eke Dávid került be.

    A rajtot jól kapta el Simon, és a mezőny gyakorlatilag ekkor látta őt utoljára. A spórolásos versenyen nagyon jó tempója volt, és jól is taktikázott, aminek eredményeként több, mint 15 másodperccel nyert Leitner előtt.

    Mögöttük volt az igazi csata. Sokáig Roós és Nagy Ádám küzdött ezért a pozícióért, azonban előbbi elkezdett visszaesni. Aki viszont pokoli módon felzárkózott, az a bajnokság éllovasa, Tóth Dávid volt,  és úgy áthámozta magát a mezőnyön, hogy végül 3. lett úgy, hoyg az utolsó körben előzte meg Nagy Ádámot.

    A top 5-be még a boxból rajtoló, és szintén fantasztikusan zárkózó Zuba Péter fért be.

    Simon nem adta alább, győzött az első futamon
    Simon nem adta alább, győzött az első futamon Fotó: Bodnár Boglárka

    Ha második futam, akkor dráma

    A második futam szokás szerint drámai módon alakult. Az első sorból két wannaBEE Ford, Spiczmüller Richárd és Eke Dávid indulhatott, mögöttük viszont instant káosz alakult ki.

    Nagy Ádám a rajtnál balra mozdult, ezzel kiütötte Henrich Dávidot, és a balesetbe Tóth Dávid is belekeveredett. Tóthnak újra hátulról kellett zárkóznia, ráadásul most sérült autóval, és végül csak 6. lett.

    Elől Spiczmüller és Eke is nagyszerű teljesítményt nyújtotta a gyengécske Forddal, de nem tudták visszatartani Roós Andrást, aki már a 2. körben átvette a vezetést, és nem is nézett hátra a célig, így megszerezte idei első futamgyőzelmét.

    Spiczmüller viszont nagyon pórul járt, hiszen belekeveredett Szalmási Ádám, Zuba és Leitner koccanásába, melynek eredményeként fel kellett adnia a versenyt. Az esetért mindhárom versenyző 1-es szintű büntetést kapott, aminek még lesznek implikációi a szezonzáróra.

    A 2. helyért ádáz küzdelmet folytatott Simon és Nagy, amelyet fantasztikus védekezés után meg tudott tartani utóbbi, így Simonnak be kellett érnie a dobogó alsó fokával. A top 5-be még Zuba és Leitner ért be, akik a balesetük után szintén nagy csatát folytattak.

    Az MVP címet Henrich Dávid szerezte meg, aki így megnyerte az ezzel járó Samsung Odyssey által felajánlott Samsung 980 500GB M.2 SSD-t.

    Roós András idei első SIM Liga győzelmét szerezte a második futamon
    Roós András idei első SIM Liga győzelmét szerezte a második futamon Fotó: Bodnár Boglárka

    Hockenheimring

    Utolsó fordulójához érkezik tehát a SIM Liga iRacing Summer Cup a németországi Hockenheimben.

    A bajnokság első két helyezettje szétlövésben döntheti el egymás között a győzelem sorsát, és ha a szezon előtti prekvalifikációból próbálunk következtetéseket levonni, akkor ez egy izgalmas affér lesz.

    Akkor ugyanis Tóth és Simon között mindössze egy tized volt a különbség, és minden bizonnyal most is ez a két versenyző lesz harcban a pole pozícióért.

    Mögöttük viszont három állandó élmenő is hiányozni fog a kvalifikációról, hiszen Leitner Norbertnek, Zuba Péternek és Nagy Ádámnak is a boxból kell rajtolnia ilyen-olyan büntetések miatt.

    A csapatbajnokságban ennek nagy jelentősége lehet, hiszen ott a wannaBEE SRT YELLOW vezet 647 ponttal (Roós András, Leitner Norbert) a Race Cluch előtt, akinek 645 pontja van (Simon Tamás, Zuba Péter).

    Nem fogunk unatkozni az utolsó fordulóban sem
    Nem fogunk unatkozni az utolsó fordulóban sem Fotó: Bodnár Boglárka

    A SIM Liga iRacing Summer Cup bajnoki állása

    SIM Liga tabella

    Bemutatkozik az iRangsor

    A szervezők célja az iRangsor kialakításával az, hogy egy egész éves, a tenisz világranglistához – vagy éppen a Gran Turismo magyar ranglistához hasonló – rangsort állítson fel a versenyzők között.

    Ez az idei évben még csak teszt jelleggel fog futni, de már most lényeges utóhatása lesz, hiszen a SIM Liga iRacing Summer Cup első 10 helyezettje lesz az iRangsor első 10 helyezettje.

    Ez a top 10 pedig automatikusan kvalifikálja magát a szeptemberi főeseményre, az MNEB Sim Ligára.

    Természetesen az iRangsor működéséről egy teljes cikket is olvashattok majd a jövőben.

    Ne felejtsétek el viszont nézni a SIM Liga iRacing Summer Cup utolsó, 6. fordulóját, melynek közvetítése 19:00-kor kezdődik a Racingline.hu YouTube csatornáján, illetve Facebook oldalán, valamint a SIM Liga twitch csatornáján.

    Az előző futam összefoglalója

  • Amerika egyik legkülönlegesebb pályájára látogat a SIM Liga

    Amerika egyik legkülönlegesebb pályájára látogat a SIM Liga

    VIRginiában folytatódik a SIM Liga iRacing Summer Cup, melynek utolsó előtti, 5. fordulóját rendezik meg kedden, 19:00-kor.

    De előtte tekintsük vissza arra, hogy mi is történt a előző, Montreáli versenyen.

    Montreal

    A SIM Liga Summer Cup óriási VIP keddet tartott múlt héten, hiszen Kiss Norbi és Rácz Gergő is részt vett a nagy kihívást jelentő SIM Liga fordulóban.

    A Révész Racing versenyzője nem is teketóriázott, hiszen megszerezte a pole pozíciót Simon Tamás, Leitner Norbert és a bajnokság éllovasa – és nem mellesleg Kiss Norbi egyik legnagyobb szimulátoros riválisa -, Tóth Dávid előtt. Az utolsó kvalifikációs pontot 5. helyével Roós vitte el.

    Montreal nagy dilemma elé állította a versenyzőket, hiszen papíron megérte kiállni a boxba, mégis a Race Clutch versenyzői úgy döntöttek, hogy spórolnak. És milyen jó döntésnek bizonyult ez a spórolás!

    Simon ugyanis meggyőző fölénnyel vezette a versenyt a kiállások után az utolsó körig, miközben mögötte Kiss elrontott kiállásának köszönhetően Tóth közeledett, az utolsó sikánban azonban dráma történt.

    Simon óvatosságában egy picit túlnyeste a pálya utolsó kanyarját, és slow down büntetést kapott, amit még a célvonal előtt le kellett töltenie. Ezt meg is tette, de Tóth emiatt utolérte, és megelőzte őt.

    Tóth Dávid az utolsó métereken előzte meg Simon Tamást a SIM Liga 4. fordulóján
    Tóth Dávid az utolsó métereken előzte meg Simon Tamást a SIM Liga iRacing Summer Cup 4. fordulóján Fotó: Bodnár Boglárka

    Harmadik helyre Kiss futott be, negyedik Leitner lett, az ötödik pedig a másik spórolós, Zuba lett.

    A második futamot a Kovács Gábor kezdhette az élről, mellőle pedig csapattársa, Roós András indulhatott.

    Kiss főszereplő lett idei első SIM Liga versenyén

    A második futamon megint beütött a krach. Ezúttal Zuba volt az, aki meglökte Nagy Ádámot, aki keresztbe állt, és emiatt Szilvási, és Leitner is hátraesett.

    Elől Roós nagyszerűen kapta el a rajtot, és át is vette a vezetést.

    Ezt a vezetést egészen a 19 körös verseny 13. helyéig tartotta, amikor a gyorsan zárkózó Kiss egy bátor előzést bemutatva megelőzte őt, majd Tóth későn reagálta le a szituációt és meglökte a visszavágni készülő Roóst.

    Tóth sportszerűen megvárta riválisát, Kiss pedig köszönte szépen a lehetőséget, és simán megnyerte a második versenyt. Az utolsó körökben a bajnoki éllovas elment Roós mellett, és megszerezte a második helyet.

    Tóth Dávid, Roós András és Kiss Norbi
    A Montreáli verseny legdrámaibb pillanata Fotó: Bodnár Boglárka

    A negyedik helyre Simon ért be, akit a szenzációsan felzárkozó Leitner Norbert követett, aki így megnyerte az MVP címet, és az ezzel járó Samsung Odyssey által felajánlott Samsung 980 500GB M.2 SSD-t.

    Következik VIRginia

    Az utóbbi napokban VIRginia leginkább amiatt van a hírekben, mert itt tesztelte Kimi Räikkönen a NASCAR autóját, azonban a SIM Liga mezőnye egy izgalmas versennyel is szeretné felhívni a figyelmet erre a nagyszerű pályára.

    A mezőny a Grand East verzión fog menni, ami egy technikás, dimbes-dombos, lassú, és gyors kanyarokkal teli szakaszra viszi el a versenyzőket.

    A Grand East vonalvezetést a Virginia International Raceway leghosszabb konfigurációja, a maga 6,75 km hosszúságával.

    A forduló központjában ezúttal is Tóth Dávid fog állni. A bajnoki pontverseny éllovasa ugyanis Roós András kilökése miatt a boxból kénytelen majd indulni, azonban lesz társasága is, hiszen Zuba Péter is onnan indul majd rajtbaleset okozása miatt.

    A bajnokság állása

    SIM Liga tabella az 5. forduló után

    Az 5. forduló közvetítése 19:00-kor kezdődik a Racingline.hu YouTube csatornáján, illetve Facebook oldalán, valamint a SIM Liga twitch csatornáján.

    Az előző forduló összefoglalója

  • Drámai csattanások Bathurstben, de a mezőny kész továbblépni Montrealban

    Drámai csattanások Bathurstben, de a mezőny kész továbblépni Montrealban

    Lezajlott a SIM Liga iRacing Summer Cup 3. fordulója Bathurstben, ahol Tóth Dávid tovább növelte magabiztos előnyét.

    Bathurst

    Az időmérőn kisebb meglepetésre nem Tóth Dávid bizonyult a legjobbnak, azonban bajnoki riválisát, a pole-t megszerző Simon Tamást sem lehet nyeretlen kétévesnek nevezni, hiszen ő is pro licenszes profi E-Sport versenyző.

    Az első futam rajtjánál azonban tehetetlen volt Simon a lehengerlő Tóthttal szemben, aki elment mellette, őt pedig lesipuskás módjára követte a harmadik helyről rajtoló Leitner Norbert is.

    Ez a duó szépen lassan el is kezdett meglépni Simontól, és az egész versenyen azt találgathattuk, vajon lesz-e esélye Leitnernek megelőzni az Arnage versenyzőjét.

    Az első futam ismét Leitner és Tóth fej-fej melletti küzdelmét hozta
    Az első futam ismét Leitner és Tóth fej-fej melletti küzdelmét hozta Fotó: Bodnár Boglárka

    Végül nem talált fogást a wannaBEE-s versenyző riválisán, így Tóth-Leitner sorrendben futottak be – az idei évben már harmadszor. A dobogó legalsó fokára Simon Tamás állhatott fel.

    A negyedik helyre Tóth csapattársa, Pinczés Ádám jött be, őt pedig Csikós Dominik követte, aki ezzel a nagyszerű teljesítménnyel idei legjobb eredményét érte el.

    Hatalmas dráma az első körben

    A második futamra szokás szerint a legjobb 10 fordult, így Szilvási és Nagy indulhatott az első sorból. A rajtot Nagy kapta el jobban, és ahogy az első versenyen, úgy itt is a harmadik helyre esett hátra a pole-ból induló versenyző, hiszen Roós András is elment mellette.

    A kalamajka akkor kezdődött, amikor Szilvási és Csikós elkezdett csatázni egymással, és megérkezett melléjük Nagy Ádám. A három versenyző nem fért el egymás mellett a szűk bathursti pályán, így összeütköztek, keresztbefordultak a pályán, és emiatt óriási tömegbaleset alakult ki.

    Szilvási, Csikós és Nagy - itt kezdődött a baj
    Szilvási, Csikós és Nagy – itt kezdődött a baj Fotó: Bodnár Boglárka

    Szerencsésen elsuhant a boly mellett Tóth Dávid, Simon Tamás és Zuba Péter, mögöttük viszont senki sem úszta meg szárazon.

    A bajnoki éllovasok közül Leitner, és Pinczés is belekerült a balesetbe, előbbinek ez óriási döfést jelentett a bajnoki címért való küzdelemben.

    Roós gyorsan átvette a vezetést, és a kérdés csak az volt, hogy vissza tudja-e tartani a villámtempóban érkező Tóthot a verseny végéig. A wannaBEE versenyzője sokáig tartotta magát, azonban egy izgalmas csata végén a bajnoki éllovas megelőzte őt, és megnyerte a versenyt.

    Roós így is második lett, amivel megnyerte az MVP címet, és az ezzel járó Samsung Odyssey által felajánlott Samsung 980 500GB M.2 SSD-t.

    A dobogó harmadik fokára Simon álhatott fel, negyedik Zuba lett, mögöttük pedig Nagy Ádám és Nagy Szilárd ért célba.

    A bajnoki pontversenyben Tóth Dávid 261 ponttal áll az élen, megelőzve Simon Tamást, aki 229 pontos, a harmadik helyre pedig feljött Roós András, 205 pontjával.

    A csapatbajnokságban a Race Clutch (Simon Tamás, Zuba Péter) átvette a vezetést (418 pont) a wannaBEE SRT YELLOW-tól (Leitner Norbert, Roós András, Nagy Szilárd) (401 pont).

    Kiss Norbi és Rácz Geri is részt vesz a SIM Liga Montreáli versenyén

    VIP Keddet tart a SIM Liga mezőnye, hiszen a háromszoros kamion Európa-bajnok Kiss Norbi, valamint a MOTAM tehetsége Rácz Geri is ott lesz a mezőnyben.

    Kiss Norbi háromszor nyerte el az ETRC bajnoki címét eddig (2014, 2015, 2021), és jelenleg magabiztos előnnyel vezeti a bajnokságot, hiszen az idei évben már 10 győzelmet szerzett.

    Rácz Geri, a brit MINI CHALLENGE-ben indul, és bő egy héttel ezelőtt megszerezte élete legjobb helyezését a szériában, amikor 5. lett a Knockhill-i harmadik versenyen, így magabiztosan érkezhet a SIM Liga iRacing Summer Cup montreáli versenyére.

    Montreálba látogat a SIM Liga mezőnye
    Montreálba látogat a SIM Liga mezőnye Fotó: Bodnár Boglárka

    A pályát talán senkinek nem kell bemutatni, hiszen a Forma-1-es világbajnokság egyik oszlopos helyszínéről van szó.

    A Circuit Gilles Villeneuve egy 4,361 km hosszú versenypálya a kanadai Québecben, Montreálban.

    Az aszfaltcsík egyik leghíresebb pontja a bajnokok fala, és mint az előbb említettük lesz bőven bajnok a mezőnyben, így érdekes lesz látni, hogy kiköt-e itt valaki.

    A közvetítés 19:00-kor kezdődik a Racingline.hu YouTube csatornáján, illetve Facebook oldalán, valamint a SIM Liga twitch csatornáján.

  • Érkezik a Call of Duty-hoz a szingapúri F1-es utcai pálya

    Érkezik a Call of Duty-hoz a szingapúri F1-es utcai pálya

    A Forma-1 rajongói idén szeptemberben egy új pedigrés játékot kapnak az F1-hez, ami nagyon váratlanul értheti őket, és ez nem más mint a: Call of Duty Modern Warfare 2.

    Bármennyire is furcsa, a fejlesztő Infinity Ward a szingapúri Marina Bay versenypályát választotta, hogy a játékosok az ősszel megjelenő lövöldözős játékban egy pályán harcoljanak.

    A hivatalos közösségi médiájuk szerint ez egy hat a hat ellen multiplayer pálya lesz, nem pedig egy olyan helyszín, amely a fő történet egy részének ad otthont. Ez azt jelenti, hogy feltehetően nem fogunk olyan ellentmondásos dolgot látni, mint a másik Call of Duty Modern Warfare 2 „No Russian” küldetése – ami 2009-ben jelent meg, de technikailag nem kapcsolódik a 2022-es játékhoz.

    A gyors bemutató videó rengeteg érdekes részletet mutat be, a boxutca és a garázsok állnak a középpontban. Azonban a sok nyilvános terület mind a pálya részének tűnik. A játszható területet feltehetően maga a versenypálya szegélyezi.  Ezen a versenyautók úgy tűnnek, hogy a lövésekről és robbanásokról megfeledkezve továbbra is köröznek.

    Az épületek természetes akadályai mellett F1-es jellegű autók – amelyek inkább hasonlítanak a 2021-es modellekhez, mint az új 2022-es szabályok alkotta autókhoz -, egy biztonsági autó és egy nagy teljesítményű tűzoltóautó is feltűnik a klipben. A Call of Duty-játékokban a járművek robbanásra hajlamosak. Belegondolni is remegünk, hogy milyen lesz ez egy 140 literes E10-es F1-es tank esetében.

    Úgy tűnik azonban, hogy az IW biztosra ment, ami azt illeti, hogy ezek a járművek komolyan hasonlítanak a valósághoz. Az is elég nyilvánvaló, hogy sehol nincs hivatalos Forma-1-es márkajelzés, vagy bármilyen utalás az igazi versenyzőkre.

    A klipnől látható, hogy a Marina Bay Circuit paddock területére összpontosul, és valószínűleg az összes akció hasonlóan korlátozott lesz. A több mint 5 km hosszú pálya túl nagy a 6v6-os multiplayerhez. Pedig a 8-as és 14-es kanyarok majdnem találkozási pontja remek kempelési lehetőséget nyújtana.

    A játékfejlesztő bejelentette, hogy a pálya része lesz az MW2 többjátékos bétájának. Először a PlayStation-t használók kapnak hozzáférést, szeptember 16-án a betások, szeptember 18-án pedig az összes játékos. Ezután az Xbox felhasználók szeptember 22/24-én csatlakoznának – annak ellenére, hogy a Microsoft hamarosan felvásárolja a kiadó Activision Blizzardot.

    Hivatalosan a Call of Duty Modern Warfare 2 október 23-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4/5-re és Xbox One/Series-re.