Kategória: SIM LIGA

  • Magyarország legújabb olimpikonjával indult útjára a Gran Turismo bajnokság!

    Magyarország legújabb olimpikonjával indult útjára a Gran Turismo bajnokság!

    A K&H SIM Liga powered by HUMDA idei második sorozata is elindult, ezúttal a Gran Turismo platform legjobbjai léptek a gázpedálra, az olimpiai selejtezővel párhuzamosan.

    A SIM Liga közösségéhez idén több bajnokság is csatlakozott, már nem csak egy program keretein belül mérettetnek meg az e-sportolók.

    Minden eddiginél szélesebb programmal érkezik 2023-ban a SIM Liga!

    A szezont a rally szakág nyitotta a K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt Rallyval, már két fordulón túl is vannak, most azonban a Gran Turismo-közösség is megkezdte a saját bajnokságát, ráadásul szakmai partnerként az MNASZ is csatlakozott a sorozathoz.

    Mivel a NOB által szervezett E-Sport Olimpia napokban rendezett selejtezőjét a Deep Forest Racewayen rendezték a Toyota Le Mans-i autójával, a SIM Liga GT7-es bajnoksága is így kezdődött el a Race Online Hungary szervezésében. A 347 nevező közül 14-en jutottak be az első forduló dupla futamára.

    Az olimpiára kijutó Hencsei Benjámin indulhatott az első helyről, aki mindössze három ezreddel előzte meg az előző E-Sport Olimpia negyedik helyezettjét, Blazsán Patrikot. Mögülük, a tavalyi HUMDA Open győztese, Mihalidesz Máté indulhatott.

    A rajtnál nem változott közöttük a sorrend, később viszont Blazsán többször is megcsúszott. Előbb Mihalidesz tudott mellette elmenni, (csatájuknak köszönhetően Hencsei meglógott az élen), majd a falnak is nekikoccanva további két helyet vesztett.

    A verseny végén a felzárkózó Blazsán Patrik és Tóth Henrik negyedik helyért folytatott csatája szolgáltatta az izgalmakat. Előbbi egyszer elfékezte magát, majd erővel vitte véghez az előzést. Ezután sportszerűen visszahagyta a helyet, és harmadjára pedig tisztán is sikerült elmennie az ellenfele mellett.

    Előttük Hencsei simán húzta be a futamgyőzelmet, Mihalidesz és Krémer Péter előtt.

    A fordított rajtrácsos futamon Meggyes Bálint rajtolhatott az első rajtkockából, és bár őt nem érintette a dolog, nagy kavarodás volt mögötte. Túróczi Tamás egy pillanatra keresztbe is állt.

    Az első futam éllovasai így is fel tudtak jönni a mezőny élére Blazsán-Mihalidesz sorrendben. Ezúttal Hencsei pördült meg, a nyolcadik helyről azonban fel tudott jönni a negyedikre.

    A dobogót így Tóth Henrik egészítette ki, a pole-ból induló Meggyes pedig ötödik lett.

    Jövő héten K&H SIM Liga powered by HUMDA Gran Turismo bajnokság a barcelonai F1-es pályán folytatódik majd.

  • Gran Turismo 7-bajnoksággal folytatódik a K&H SIM Liga versenysorozata

    Gran Turismo 7-bajnoksággal folytatódik a K&H SIM Liga versenysorozata

    A K&H SIM Liga powered by HUMDA elindítja idei második szimulátor-bajnokságát is, amelyen a Gran Turismo 7-tel vehetnek részt a versenyzők. A Playstation konzolokon elérhető szimulátor és elődje, a GT Sport bekerült az olimpiai e-sport versenyszámok programjába is, már a héten megindul az előkvalifikáció is.

    A Dirt Rally 2.0-val futott első bajnokság után a Race Online Hungary és a SIM Liga szervezésében induló Gran Turismo-bajnoksággal folytatódik a K&H SIM Liga powered by HUMDA versenysorozata. A Playstation konzolokkal zajló sorozathoz a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) is csatlakozott szakmai partnerként.

    Minden eddiginél szélesebb programmal érkezik 2023-ban a SIM Liga!

    A SIM Liga egy különleges kezdeményezés, amelynek lényege, hogy az online szimulátorversenyeket a valós autóversenyek lebonyolításához hasonló szervezettséggel és színvonalon rendezzék meg.

    Ennek részeként, az idei év során a Dirt Rally 2.0-val, a Gran Turismo 7-tel, az Assetto Corsával, valamint az iRacinggel is különálló bajnokságok zajlanak, amelyek rendezőit egy közös promóter fogja össze a SIM Liga égisze alatt.

    Az idei versenysorozat második, hatfordulós bajnokságát a Gran Turismo 7-tel, azon belül Group 3-as autókkal futják a versenyzők 2023. május 6-tól, a futamokról az Esport1 csatornáin (youtube.com/@Esport1gg/streams) élő közvetítések láthatók és a Race Online Hungary oldalán (https://cutt.ly/Z5vjKMG) élő időmérést is lehet majd követni.

    A Gran Turismo 7-bajnokság első versenye a Deep Forest Raceway pályán zajlik, a további fordulók heti rendszerességgel következnek. Kivétel az utolsó forduló lesz, akkor egy hét szünet után dupla pontokkal dől majd el a bajnoki helyezések sorsa.

    A GT 7 olimpiai sportág is

    Érdekesség az új bajnokság alapját adó szimulátorral kapcsolatban, hogy a Gran Turismo 7 és elődje, a GT Sport a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) felügyelete alatt zajló virtuális olimpia, az Olympic Esports Series programjának is része. Ez az egyetlen motorsporthoz köthető versenyszám, amit a NOB olimpiai szintre emelt, mióta a 2020-as tokiói olimpia kapcsán e-sport bajnokságot is rendeztek.

    A NOB által szervezett bajnokság idén visszatér, 2023. április 27. és május 7. között zajlik az előkvalifikáció, amit a Szingapúrban tartott nemzetközi döntő követ 2023. június 22-25. között. Ez lényegében azt jelenti, hogy az olimpiai programmal együtt indul a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT 7 bajnoksága, aminek prekvalifikációja már ezen a héten csütörtökön elkezdődik.

    A világdöntőig hátralévő közel másfél hónapban a versenyzők a SIM Liga bajnokságában is indulhatnak, így az is lehetséges, hogy akár több olyan magyar pilóta is rajthoz áll majd, aki nyáron részt vehet a szingapúri olimpiai döntőn.

  • Parázs csata az első aszfaltos versenyen!

    Parázs csata az első aszfaltos versenyen!

    A Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship 2023 második fordulóján most először aszfalton méretett meg az egyre növekvő mezőny.

    A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság és K&H SIM Liga powered by HUMDA rally sorozata folytatódott, ezúttal a Dirt Rally 2.0-n megrendezett SEPTOX Spanyol Rally-val.

    A galíciai helyszínen 4 szakaszra bontott 12 gyorsasági várt a több, mint 400 nevezőre, így közel 60 pilótával növekedett a mezőny az első fordulóhoz képest.

    Ismét szoros volt a csata az élmezőnyben, és végül az bizonyult sorsdöntőnek, ki tudja kevesebb hibával teljesíteni a rally teljes hosszát.

    A BuildIT Skót Rally győztese, Martin Márkó már az első szakaszon tolatásra kényszerült, az így elvesztett 10 másodperc ráverte a bélyegét az első két körre.

    Végül négy szakaszt (köztük a Power Stage-et) megnyerve zárta a versenyt, de így sem tudott dobogóra állni, hiszen a kilencedik szakaszon kockáztatva újabb hibát követett el, így hiába a nagy hajrá, 15 másodperc hátránnyal csak negyedik lett.

    Kasza Kristóf, Dirt Rally 2.0, SIM LIGA powered by HUMDA
    A rally nyertesének autója – Fotó: DuEn.hu

    A második legtöbb szakaszgyőzelemmel záró Kasza Kristóf lett a győztes, aki végig parázs csatát vívott a kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó névrokonával, Fónagy Kristóffal, a végén csak 5 másodperc választotta el őket.

    A csata harmadik résztvevője Molnár Alex volt, aki egy óvatos első gyorsaságinak köszönhetően már az elején 5 másodperc hátrányban került. Aztán a Power Stage fogott ki rajta első és második alkalommal is, emiatt zárt végül csak harmadikként. De két gyorsaságin így is ő diktálta a tempót.

    Az amatőrök között Tőke Richárd másodjára is győzni tudott, Mihalidesz Máté pedig ezúttal egy helyet javítva második lett, az előző versenyhez képest helyet cserélt Egervári Gáborral.

    Molnár Alex, Dirt Rally 2.0, SIM LIGA powered by HUMDA
    A lemenő napfény mellett éjszakai szakaszok is nehezítették a versenyzők dolgát – Fotó: DuEn.hu
  • Ezúttal aszfalton folytatódik a virtuális rally bajnokság!

    Ezúttal aszfalton folytatódik a virtuális rally bajnokság!

    A nagy népszerűségnek örvendő első forduló után a K&H SIM Liga powered by HUMDA rally szakágának versenyzői már a második futamukra készülhetnek a hétvégén.

    Nem kevesebb, mint 340 versenyzővel rajtolt el az idei első ralis szimulátor verseny!

    A több platformon is elérhető Dirt Rally 2.0 népszerűségének hála a legnépesebb mezőny ebben a szakágban vesz részt az online versenyeken. A skót murvás forduló után ezúttal aszfalton kell bizonyítaniuk az indulóknak a SEPTOX Spanyol Virtuális Rally keretein belül.

    A DuEn.hu által összeállított digitális műsorfüzet tartalmazza az összes, négy év alatt regisztrált versenyző rajtszámát, nevét, kategóriáját; a bajnokság állását, valamint a rally legfontosabb információit, a gyorsasági szakaszok térképei mellett a várható időjárás és útviszonyok adatait is.

    Dirt Rally 2 Screenshot, SIM Liga
    Forrás: DuEn.hu

    A versenyigazgató, Pannuska Dávid második futamot megelőzően is tart majd pályabejáró streamet, a versenyzők nagy örömére.

    A futam megszokott módon péntek reggel 8 órától egészen hétfő éjfélig teljesíthető a Dirt Rally 2.0 játékban. Az eredmények és a versenyzők nyilatkozatai most is folyamatos frissítésben megtalálhatóak a Rallylive.hu weboldalon.

    A bajnokságban szereplő 340 versenyző közé továbbra is folyamatosan lehet csatlakozni a bajnokságot szervező duen.hu-n keresztül.

    A szezonnyitó után így áll a bajnoki tabella:

    # Versenyző Csapat Pont
    1. Martin Márkó BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team 210
    2. Fónagy Kristóf BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team 192
    3. Kasza Kristóf 183
    4. Molnár Alex TMC Rallysport 180
    5. Martinák Balázs TMC Rallysport 174

    A csapatbajnokság állása az első futam után:

    # Csapat Pont
    1. TMC Rallysport 519
    2. helyi-sport.hu Racing Team 405
    3. BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team 402
    4. Car-Go! Virtual Rallye Team 304
    5. ARTEP HWR 280
  • A K&H és a HUMDA is csatlakozott az idei SIM Ligához

    A K&H és a HUMDA is csatlakozott az idei SIM Ligához

    A bajnokságok és platformok számának növelése mellett egy másik fontos mérföldkőhöz is elérkezett 2023-ban a SIM Liga, ugyanis a K&H és a HUMDA révén most először névadó szponzorokkal vághat neki a sorozat az idei évnek.

    Minden eddiginél szélesebb programmal érkezik 2023-ban a SIM Liga!

    Rögtön két névadó szponzorral is erősödött a SIM Liga az idei, új szintet jelentő szezonra. A bajnokságok hivatalos neve ezentúl K&H SIM Liga powered by HUMDA.

    A K&H biztosítja majd az összes bajnokság nyereményét, amiért az e-sportolók harcba szállnak majd, a sorozat öt bajnoksága során. A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pedig egyéb forrásokkal segíti rendezést, és ezáltal azt, hogy a versenyzők számára a pálya mellett virtuális környezetben is olyan közeg álljon rendelkezésére, amelyben fejlődhetnek.

    K&H SIM Liga powered by HUMDA összes platformján külön az erre szakosodott szervezők biztosítják majd a rendezés magas színvonalát. A már egy fordulót maga mögött tudó Dirt Rally 2.0 bajnokságra a DuEn.hu, az iRacing versenyekre pedig a Paza Production rendezésében kerül majd sor. A Gran Turismo 7, valamint mindkét Assetto Corsa Competizione sorozatért (PC és PlayStation platformokon) pedig a Race Online Hungary lesz majd a felelős.

    A különböző bajnokságok legfrissebb híreiről K&H SIM Liga powered by HUMDA folyamatosan fejlődő honlapja mellett a sorozat Facebook– és Instagram-oldalán lehet majd tájékozódni.

    Nem kevesebb, mint 340 versenyzővel rajtolt el az idei első ralis szimulátor verseny!

  • Nem kevesebb, mint 340 versenyzővel rajtolt el az idei első ralis szimulátor verseny!

    Nem kevesebb, mint 340 versenyzővel rajtolt el az idei első ralis szimulátor verseny!

    Negyedik szezonját kezdte meg a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship 2023. A COVID-járvány alatt létrehozott bajnokság eddig három nagyon sikeres szezont tudhat magáénak, idén pedig szintet lépve, immáron pénzdíjas sorozatként működik tovább.

    A bajnokság a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság részét is képezi, a K&H SIM Liga powered by HUMDA rally szakágaként van jelen a magyar esportos porondon. A versenyek a www.duen.hu szervezésében kerülnek megrendezésre Dirt Rally 2.0 keretein belül.

    Pannuska Dávid szakmai irányítása mellett idén 8 forduló szerepel a versenynaptárban, amiből az elsőt, a szezonnyitó BuildIT Skót Rally-t az elmúlt hétvégén játszották le a ralit szerető szimulátorosok. A versenyigazgató a futam előtt élő stream során mutatta be a pályákat, és beállításokkal is segítette a versenyzőket.

    A játék skót helyszínén 12 murvás gyorsasági szakasz változó időjárási viszonyai megnehezítették az indulók dolgát, az elrajtoló 340 versenyzőből alig több, mint 150-en értek célba. A Licenszes indulók között találhattuk többek között Vogel Adri-t, Balogh Jánost, Baumgartner Balázst, vagy a rallycrossban szereplő Takács Olivért is.

    A korábbi évek meghatározó versenyzői újra beültek a szimulátoraikba, és bekapcsolódtak a versenyzésbe. Rajtuk kívül pedig folyamatosan érkeznek/érkeztek új regisztrálók, például a K&H SIM Liga powered by HUMDA más szakágaiból is.

    A bajnokságban nem csak abszolútban, de a különböző kategóriákban is össze tudják mérni a tudásukat az versenyzők. Van külön a navigátor, médiás és senior elszámolás is.

    A versenyen a PRO pilóták domináltak, az elmúlt szezonok dobogósai és év végi legjobbjai. A tavalyi bajnok – akinek a neve nem véletlenül hasonlít egy világhírű versenyzőre – Martin Márkó végig kézben tartotta a futamot.

    Martin Márkó, Dirt Rally 2.0
    Forrás: duen.hu

    Egy apró hibát vétett csak, de így is egy perc előnnyel tudott nyerni. Másodiknak csapattársa, a BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team másik kiválósága, az egri Fónagy Kristóf érkezett be, az utolsó gyorsasági szakaszon megelőzve a TMC Rallysport versenyzőjét, Molnár Alex-et.

    Az amatőrök virtuális dobogója a következőképpen nézett ki: itt Tőke Richárd volt a leggyorsabb, 38 másodperccel megelőzve a második helyezett Egervári Gábort, akit az eredetileg GranTurismo-menő Mihalidesz Máté követett.

    A csapatbajnokságban annyi változás történt, hogy már nincs korlátozva a csapattagok a száma, de ugyanúgy futamonként a legjobb három pilóta összesített eredménye kerül fel a ponttáblázatba. A TMC Rallysport versenyzőiből hárman is a legjobb hat között tudtak végezni, így ők állnak az élen az első futam után.

    A bajnokság eredményei folyamatos frissítésben megtalálhatóak a Rallylive.hu weboldalon. Itt nem csak a gyorsasági szakaszok eredménye található meg, hanem a bajnokság facebook csoportjában a szakaszok teljesítése után adott ’interjúk’ is olvashatóak az oldalon.

    A hangulatra senki sem panaszkodott, sok belső kamerás felvétel került fel a videómegosztó oldalra.

    Nincs még késő benevezni a bajnokságba, hiszen a nyolc futamból még csak elsőn vagyunk túl. A következő verseny aszfalton kerül megrendezésre április 14-17 között.

    A BuildIT Skót Rally hivatalos weboldala:
    https://www.duen.hu/verseny/buildit_skot_rally
    Pályabejárások:
    https://www.youtube.com/@davidpannuska/streams
    Eredmények, nyilatkozatok, videók:
    https://rallylive.hu/buildit-skot-rally-virtual
  • Bemutatkozik a forradalmi iRangsor, melynek köszönhetően kiderül, ki Magyarország legjobb szimulátorosa!

    Bemutatkozik a forradalmi iRangsor, melynek köszönhetően kiderül, ki Magyarország legjobb szimulátorosa!

    Az iRacing szimulátort használó magyar bajnokságok az utóbbi években egyre nagyobb színvonalat képviselnek, és az itt induló hazai tehetségek száma is növekszik.

    Az iRacing rendelkezik egy saját ranglistával is, ez azonban sokszor félrevezető, hiszen nem az aktuálisan legjobb versenyzők listáját adja vissza.

    2023-ban azonban a PAZA Production és a VSR segítségével megérkezik az iRangsor, melynek célja, hogy minden évben az iRacing platformján megtalálható legjobb magyar szimulátorosok listáját állítsa össze.

    A VSR által szervezett F3-as téli bajnokság volt az első amely már rangsorolta ezeket a versenyzőket, így jelenleg Pálla Balázs vezet Tóth Dávid előtt, míg a harmadik helyen Mihalidesz Máté áll.

    Az első évben két bajnokság alapján történik majd a rangsorolás, hiszen az említett F3-as szezonon túl még a tavaszi TCR autókkal lebonyolított ligában is lesz lehetőségük a versenyzőknek kivívni az indulás jogát.

    Az iRangsor 2023-as győztese a szeptemberben kezdődő döntőben fog eldőlni, hiszen ekkor fogja összemérni tudását Magyarország 24 legjobbja.

    Fontos megjegyezni, hogy annak, aki be akar kerülni az év végi fináléba, minimum 5 versenyen el kell indulni, és benne kell lennie az iRangsor TOP24-ben.

    A rangsorolást az xtremescoring rendszere végzi el – melyet a világ egyik legnagyobb ligája, az Apex Racing League is használ – mely súlyozva méri a győzelmek, dobogós helyezések, megtett kilométerek és az átlageredmények összegét, és ez alapján alakul majd ki a 24 versenyző sorrendje.

    Éppen ezért minden eddiginél fontosabb, hogy aki nem vett részt a VSR F3-as bajnokságán, és be akar kerülni az őszi nagydöntőbe, annak a TCR szezonban el kell indulnia, hiszen egy jó szerepléssel még innen is be lehet kerülni majd az iRangsor TOP24-be.

    Roós András cikke

  • Minden eddiginél szélesebb programmal érkezik 2023-ban a SIM Liga!

    Minden eddiginél szélesebb programmal érkezik 2023-ban a SIM Liga!

    Idén is visszatér a SIM Liga, méghozzá több motorsportos szakág, és platform is képviselteti magát majd a programban.

    Hatalmas bővülés lesz idén a SIM Liga keretein belül, a motorsportos szezont mintázva márciustól november végéig lesznek versenyek, többféle bajnokságban is.

    Ezentúl az iRacing mellett más szimulátorok is részei lesznek az idei virtuális versenynaptárnak, ezúttal a Gran Turismo 7 és az Assetto Corsa Competizione keretein belül is lehetőségük lesz a versenyzőknek megmutatni a tudásukat.

    Utóbbi esetében ráadásul párhuzamosan két platformon, PC-n és PlayStation-ön is lesz bajnokság, még több embernek biztosítva ezzel lehetőséget.

    Új szakág a porondon

    Ami viszont minden eddiginél nagyobb változás, hogy a gyorsasági szakág mellett a rally elektronikus verziója is bekerült a versenynaptárba a DiRT Rally 2.0 révén. Már 11 nap múlva, március 24-én indul is az első forduló, amelynek során a pilótáknak 4 napjuk lesz – péntektől hétfőig – arra, hogy a legjobb időket teljesítsék.

    Az idei szezonban ez lesz a leghosszabb bajnokság, az első és az utolsó rally között több, mint fél év telik majd el. Összesen nyolc forduló dönt majd a bajnoki cím sorsáról.

    „Minden futam beleszámít az értékelésbe, az egész szezon alatt végig összpontosítaniuk kell a versenyzőknek, hiszen egy apró hiba is értékes bajnoki pontoktól fosztja meg a pilótát.” – emelte ki Dudás Endre „DuEn”, a bajnokság szervezője.

    „A DiRT Rally 2.0 játék adta multiplatformos lehetőségeket kihasználva a versenyzők PC-n, XBOX-on és PlayStation-ön is egyforma eséllyel tudnak indulni a bajnokságban. Természetesen előnyt jelent, ha az autó irányítását kormánnyal végzik, de kontrollerrel vagy billentyűzettel is neki lehet vágni a versenyeknek.”

    A bajnokság menetrendje:

    # Dátum
    1. 03.24-27.
    2. 04.14-17.
    3. 05.12-15.
    4. 06.09-12.
    5. 07.07-10.
    6. 08.11-14.
    7. 09.01-04.
    8. 09.29.-10.02.

     

  • Az rFactor 2 közleményt adott ki Max Verstappen lekapcsolódása miatt

    Az rFactor 2 közleményt adott ki Max Verstappen lekapcsolódása miatt

    A hírhedté vált 2023-as Le Mans-i 24 órás versenyt rendező játék mögött álló cég bocsánatot kért a rajongóktól, miután a versenyen többször is megszakadt a kapcsolat, többek között Max Verstappen esetében is.

    A holland a Team Redline csapatával versenyzett, de megszakadt a kapcsolat. Emiatt kiállt, és verbális tirádát indított az élő közvetítésben a szervezők ellen:

    „Elképesztő balszerencsének mondják… nos, ez csak inkompetencia. Még a saját játékukat sem képesek kontrollálni. Ez már a harmadik alkalom, hogy ez történik velem, hogy kiesek a játékból, miközben versenyzem. Ez egyben az utolsó alkalom is, mert mi értelme van így? Öt hónapig készülsz, hogy megpróbáld megnyerni ezt a bajnokságot, vezeted is. Megpróbálod megnyerni ezt a versenyt, amire két hónapig készültél, és ők így kezelik. Az igazat megvallva, ez egy vicc. Nem is lehet ezt rendezésnek nevezni. Ez így bohóckodás.”

    Később rákontrázott a kritikájára, mondván, hogy a szervezők „nem tudják ellenőrizni a saját sz*r szerverüket”. Ez a nyilvánosság nem kívánt fényt vetett az rFactor 2 játékra és a mögötte álló Studio 397 cégre. A Studio 397 megpróbálta lehűteni az őket ért negatív sajtót és a rajongók reakcióit. Közleményt adtak ki, amelyben bocsánatot kért a szurkolóktól, és vállalta a felelősséget a történtekért:

    „A 24 Hours of Lemans Virtual 2023-as versenyének befejezését és a sajnálatos problémákat követően, amelyek két piros zászlós leálláshoz és a játékosok lekapcsolódásához vezettek, a Studio 397 technikai csapata előzetes vizsgálatokat folytat, hogy meghatározza az okokat és a fejlesztés irányát a jövőbeli termékfrissítéseknél.

    Újfent elnézést kérünk a szurkolóktól és az esemény résztvevőitől az incidensek okozta nyilvánvaló frusztrációért. Az ehhez hasonló problémák masszívan dühítők egy ilyen jelentős produkció minden résztvevőjének. Továbbra is eltökéltek vagyunk abban, hogy a 2023-as eseményt platformként használjuk fel tudásunk és tapasztalataink bővítésére, hogy erősebb, robusztusabb megoldásokat építsünk be az rFactor 2 minden online játékosának.”

    Az esemény egyik fő gondja az volt, hogy a szerverek IP-címei tévesen nyilvánosságra kerültek, ami miatt DDoS-támadások célpontjává váltak. A Studio 397 azt állítja, hogy nem tudnak „rosszindulatú támadásról”. Ugyanakkor megígérték, hogy új eljárásokat vezetnek be, amelyek biztosítják, hogy ilyesmi a jövőben ne fordulhasson elő:

    „Tudomásunk van arról, hogy a szerverek IP-címei véletlenül nyilvánosságra kerültek, és az esemény során szokatlan szintű forgalmat figyeltünk meg. Ehhez társult néhány, az adott időszakban zajló, aggasztó esemény naplózása. Rosszindulatú támadásról nem voltak információink, de új eljárásokat fogunk bevezetni annak érdekében, hogy a jövőben szervereinket erőteljesen védjük. A közvetlen IP-címek használata a többjátékos munkamenetekhez való hozzáféréshez nyilvánvalóan nem a legjobb megoldás. Ezért teljes felelősséget vállalunk a nem résztvevők számára történő véletlen nyilvánosságra kerülésért.

    Aktívan dolgozunk új eljárásokon, hogy csak az engedélyezett felhasználókat engedjük be, és a jövőben megelőzzük a hasonló eseteket. Ezenkívül a futam során előfordult négy spontán többszörös kapcsolatmegszakadás is rendkívüli volt, ez eddig csak egyszer fordult elő versenyen. Miközben az elmúlt években jelentős fejlesztéseket és hibajavításokat hajtottunk végre a játék többjátékos kódján, egyértelműen még mindig gondokat tapasztalunk a régi, alacsony szintű hálózati kóddal. Ez természetesen elfogadhatatlan helyzet bármely többjátékos környezetben, és elköteleztük magunkat amellett, hogy az elkövetkező hónapokban átírjuk ezt, hogy minden játékosnak jobb élményt biztosítsunk.”

    Végezetül elmondták, hogy a reflektorfény „kifizetődő és kihívást jelentő” volt, és megígérték, hogy együttműködnek a Le Mans-i szervezővel, hogy a jövőben jobb rendezést tudjanak produkálni:

    „A 24 Hours of Le Mans Virtual reflektorfénye az évek során egyszerre volt kifizetődő és kihívással teli az rFactor 2 és a Studio 397 számára. A legszélesebb körben látható szimulátoros versenyeseményként minden gond reflektorfénybe kerül a világ minden tájáról érkező hihetetlen versenyzők miatt. Arra törekszünk, hogy a legvalósághűbb versenyszimulációs élményt nyújtsuk, és továbbra is fáradhatatlanul azon leszünk, hogy a Le Mans-i szervezőkkel együtt a jövő felé haladva látványos virtuális eseményeket hozzunk létre.”

    Grosjean is reagált Verstappen Virtual Le Mans kritikájára

     

  • Grosjean is reagált Verstappen Virtual Le Mans kritikájára

    Grosjean is reagált Verstappen Virtual Le Mans kritikájára

    Romain Grosjean reagált Max Verstappen megjegyzéseire a Virtuális Le Mans-i 24 órával kapcsolatban: hiszen a holland azt sugallta, hogy lehet, hogy soha többé nem tér vissza a versenyre.

    Bohózatnak nevezve azt, miután szerverproblémákkal küszködött.

    A versenyt a szervező Motorsport Games tulajdonában lévő rFactor 2 platformon bonyolítják le. Gérard Neveu, a 24 Hours of Le Mans Virtual ügyvezető producere szerint a versenyt több órával a rajt után biztonsági hiba érte, ami miatt néhányan lekapcsolódtak a szerverekről. Így fogalmazott:

    „A verseny első hét órájában egyértelmű lett, hogy komoly szerverproblémáink vannak, ami miatt kétszer is piros zászlót mutattunk a versenyen. Az első vizsgálat után úgy tűnik, hogy pár versenyző véletlenül megosztotta a nyilvánossággal a szerverhez csatlakozó IP-címeket, aminek nem szabadna megtörténnie.”

    Verstappen és a Team Redline is a kiszállás mellett döntöttek, miután nem kapták vissza az elveszett köröket, amikor a kapcsolat megszakadt.

    A korábbi Forma-1-es pilótának, Romain Grosjeannak sikerült befejeznie a versenyt és megnyerni a GTE kategóriát a Team R8G-vel, de Verstappen megjegyzéseire reagált később a közösségi médiában. A francia, a Motorsport Games nagyköveteként, a csatlakozási problémákat a tényleges motorsportban előforduló mechanikai vagy műszaki hibákhoz hasonlította. Ezen posztját egy másik követte, amelyben elégedettségét fejezte ki a verseny lebonyolításával kapcsolatban:

    „A Le Mans Virtualnak vége, és igen jól éreztem magam. A szimulátoros versenyzés igazán versenyképes, és a világ egyik legnagyobb versenyét szimulátoron látni, félelmetes. Igen, néhány apróságon van még mit javítani, de hát nem olyan ez, mint bárhol máshol, nem?”

    Verstappen bohóckodásnak tartja az idei Virtual Le Mans-t a kiesése után