Túl van a félidőn a szimulátorosok legnépszerűbb hazai rally bajnoksága. Négy futam után nagyon szoros az élmezőny, az ötödik futamon a német aszfaltos pályákat kell a legjobban teljesíteni.
Licenszes versenyzők, bajnok navigátorok, amatőr pilóták, médiások, rajongók mindannyian megtalálhatók az indulók között, akik indulnak a K&H SIM Liga powered by HUMDA szimulátoros ralibajnokságában. Az első négy versenyen négy különböző abszolút győztest avattunk, ez bizonyítja, mennyire kiélezett a bajnokság!
ENVIRO Virtuális Német Rally következik, ahol az aszfaltos pályák nehézségét az adja, hogy a futam jórészt naplementében, vagy este zajlik. Vigyázni kell tehát a lámpasorokra is, hiszen egy hiba után nem ritka, hogy világítás nélkül kell megtenni a szakaszokat a következő szervizig.
Ahogy eddig is, most is 12 gyorsasági szerepel az időtervben, amit a megadott időintervallumon belül bármikor teljesíthetnek a játékosok. Természetesen a szakaszok egymás utáni sorrendje, az időjárás, a napszak és a pálya állapota mindenki számára azonos, csakúgy, mint a szervizelési lehetőség is.
„Talán a német pályákat ismeri mindenki a legjobban, hiszen ezek a ’legegyszerűbbek’ a játékon belül. Próbáltuk egy kicsit megnehezíteni a játékosok dolgát, de bízunk benne, hogy mindenki élvezni fogja a versenyt!” – nyilatkozta Pannuska Dávid, a versenyigazgató a DuEn.hu-nak, miután véglegesítette az ötödik futam programját.
A futamot most is péntek reggeltől hétfő éjfélig kell majd teljesítenie a résztvevőknek, a Dirt Rally 2.0 keretein belül.
A K&H SIM Liga powered by HUMDA szimulátoros rally bajnoksága negyedik fordulóján újabb győztes született, miután kihívást jelentő szakaszokon a mezőny felének a célba érkezés is nehézségnek bizonyult
Finn pályákon zajlott a K&H SIM Liga powered by HUMDA rally szakágának negyedik futama, a DOBOZ Virtuális Finn Rally. Ahogy a valóságban, úgy a Dirt Rally 2.0-ban is hatalmas ugratók, eszeveszett száguldás várt a versenyzőkre. Ráadsául a híres Ouninpohja elnevezésű szakasz digitalizált verzióján rendezték a verseny nagy részét, ezzel még közelebb hozva a szimulátoros világot a valósághoz.
A finn erdőkben nagy sebességnél elég volt egy kis hiba ahhoz, hogy a fák között kössön ki valaki. Ha nem is repült ki a pályáról az illető, az árokban sokan kaptak defektet, ami szintén időveszteséggel járt. A mezőny fele nem látta meg a 12. gyorsasági szakasz végé, a szakaszok végén adott nyilatkozatokból is kiderült: mindenki élvezte a kihívást!
Az élmezőnyből is sokan voltak, akik hibáztak, a győzelem sorsa pedig két csapattárs, Légrádi Zoltán és Fónagy Kristóf között dőlt el. A verseny első felében nem volt köztük nagy különbség, utána viszont szinte mindegyik szakaszon több másodpercet adtak egymásnak, így folyamatosan változott az éllovas személye.
A legjobban a régi motoros Légrádinak jött ki a lépés. Ő a való életben 25 évvel ezelőtt már Ladával versenyzett, igaz, akkor a valós pályákon. Most pedig rally csapatával (HRT Racing) nemzetközi futamokon is indít autókat.
„Gratulálok minden célba érkezőnek! Rendkívül nehéz verseny volt, de most nagyon boldog vagyok, hogy ennyi jó pilóta mellett, sikerült megnyerni ezt a futamot!” – nyilatkozta a nyertes.
A kettős győzelemnek köszönhetően a BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team átvette a vezetést a pontversenyben. A tavalyi bajnok, Martin Márkó szintén jó tempót autózott, de az utolsó három szakaszra szétesett, így csak a hetedik helyért járó pontokkal járult hozzá a csapat sikeréhez.
Mögöttük Biró-Ambrus Roland állt fel a dobogó legalsó fokára, mögötte pedig Péntek Ádám és két korábbi győztes, Martinák Balázs és Kasza Kristóf végzett.
Az amatőr szimulátorosok között negyedik futamát nyeri meg Tőke Richárd, vele jövőre már biztosan a profik között fogunk találkozni.
A szezon felén van túl a sorozat, eddig minden futamot más versenyző nyerte, ennek megfelelően nagyon szoros az élmezőny, megjósolhatatlan, hogy kik lesznek azok, akik elnyerik a pénzdíjakat, melyeket a névadó a sorozat első három helyezettjének ajánlott fel.
A következő bajnoki futam július 7-10 között kerül majd megrendezésre.
A K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt Rally 2.0 bajnokságának állása négy futam után:
Egy duplapontos, drámával teli fordulóban dőlt el, hogy ki lesz a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 első bajnoka.
Ugyan a Race Online Hungary szervezésében nem ez volt az első SIM Liga bajnokság, a sorozat most először lett a kezdeményezés tagja, mióta megtörtént az e-sport liga Gran Turismo 7-re való átállása. A GT-bajnokság így a szponzorok mellett az MNASZ szakmai támogatásával is bővült.
A sorozat szezonzáró helyszíne a híres 24 órás versenynek is otthont adó Daytonai Road Course volt, ráadásul a pilóták az Audi – DRS-sel is rendelkező – legutolsó DTM-es autójával versenyezhettek. A bajnokság az első forduló után így az utolsóban is eltért a megszokottnak is mondható Gr.3-as autóktól, egy erősebb koncepcióra váltva.
Fotó: Race Online Hungary
A pontverseny eddig rendkívül szorosan alakult, Mihalidesz Máté mindössze 4 ponttal előzte meg Blazsán Patrikot és Hencsei Benjámint az első helyen.
Az előző fordulóhoz hasonlóan Mihalidesz a harmadik helyet szerezte meg a rajtrácson, két riválisa mögött. A pole-ból induló Hencsei az első kanyarban elvesztette az első helyet, miután Blazsán egy parádés manőverrel kívülről meg tudta előzni.
Mihalidesz a második körben próbált elmenni Hencsei mellett, de lesodródott a pályáról, így visszaesett a negyedik helyre, az újonc Masa Máté mögé, és később Saghmeister Szabolccsal szemben is védekezésre szorult.
Második próbálkozásra azonban vissza tudott jönni a harmadik helyre, de ekkorra már több, mint 2 másodperc volt a Blazsán-Hencsei kettős előnye.
Mögöttük a negyedik helyen – mostanra már szinte szokásosnak mondható, hogy – Saghmeister szilárdította meg a helyét, utána viszont hatalmas csata alakult ki Masa, Simon Imre és Szabó János között.
A verseny utolsó szakaszára Mihalidesz utolérte a második helyen haladó Hencseit, és az utolsó körben el is tudott menni mellette.
Pajor Márton indult a pole-ból a szezon utolsó futamán, Simon és Szabó követte. A rajt kavarodásában Saghmeister kiforgatta Hencseit, akinek ezzel elúszott az esélye a bajnoki címre.
A másik két várományosnál is történtek az események, Mihalidesz agresszív versenyzéssel kibillentette Blazsánt a ritmusból, így utóbbi két helyet is vesztett. A szélárnyékozásnak köszönhetően azonban nemsokára ismét egymásra estek, és rövid időre Simon is a csatájuk része lett.
Miután áthámozták magukat rajta, Mihalidesz és Blazsán felértek a versenyt vezető Pajorra, aki első győzelméért küzdött. Végül lehúzódva nem szólt bele a bajnoki küzdelembe, addigra azonban mögötte már megtörtént a helycsere, Blazsán komoly tempót autózva közel került a kettős győzelemhez – és ezzel a bajnoki címhez is.
Pajor egy büntetés miatt veszített tempót, így a mögé nagy sebességgel érkező Masa első hétvégéjén rögtön a dobogóra tudott kerülni. Hencsei a kezdeti visszaesést követően a mezőny végéről egészen a hatodik helyig tudott feljönni.
A következő hat körben maradt Blazsán és Mihalidesz között a körül-belül egy másodperces különbség, így nem változott az élen a sorrend. Mihalidesz hiába vezette egész évben a bajnokságot, végül a gyengén kezdő, de utána sok győzelmeket szerző Gran Turismo-veterán Blazsán Patrik lett a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 bajnoka.
Verstappen kifakadása után újjáépítik a programot, ami a hivatalos virtuális Le Mans-ért volt felelős.
A téli időszak egyik legnagyobb híre volt, hogy a Forma-1 címvédője, Max Verstappen technikai problémák miatt esett ki a virtuális Le Mans-i 24 órásról. A rFactor2 szerverproblémáit utána az interneten is szóvá tette a holland világbajnok, emiatt pedig különösen nagy hangot kapott az esemény és célkeresztbe került a szimulátor gyártója, a Motorsport Games.
A cég jelenleg többek között az IndyCar játékát is fejleszti, ami az iRacing helyét venné át, mint a sorozat hivatalos programja. Esetükben ugyanis 10 éve nem jelent meg külön játék, ami az IndyCart helyezte volna a középpontba.
Hasonló cipőben jár a sportautózás, illetve Le Mans is, ami jelenleg az rFactor2-t használja a hivatalos virtuális versenyek rendezésére. A legutolsó, kifejezetten Le Mans-i játékot 1999-ben mutatták be, azóta a pálya, illetve a versenyen részt vevő autók csak részei voltak egy-egy autósportos programnak.
Most azonban, a verseny hetén a Motorsport Games bejelentette, hogy az Endurance Világbajnokság (WEC) egy saját játékával rukkolnak majd elő idén decemberben, egyelőre PC-re. A rFactor2-re épülő Le Mans Ultimate a tervek szerint tartalmazni fogja az összes autót és pályát.
Ez alatt a teljes szezonos autókat kell érteni, tehát a kizárólag Le Mans-ra nevező legénységek kimaradnak majd. A Hypercar kategória több autója is megjelent már különböző szimulátorokban, de az lesz az első alkalom, hogy kettőnél több gyártó ellen lehet versenyezni.
Eddig a Gran Turismo 7 (Toyota), az iRacing (Cadillac, BMW) és a 2024-ben megjelenő Forza Motorsport (Cadillac) tartalmazott Hypercart, most azonban már biztos, hogy a Ferrari, a Porsche és a Peugeot is elérhető lesz a virtuális síkon is.
A gyártó kiemelte, a szimulátor online aspektusáért ezentúl egy új, RaceControl elnevezésű program lesz felelős, remélhetőleg ezzel javítva az eddigi hibákon.
Három bajnoki futammal a hátuk mögött ezen a hétvégén a finn ugratókon száguldozhatnak a DiRT Rally 2.0 versenyzői. Az R5-ös kategóriában megrendezett bajnokságban ezeken a pályákon talán még fontosabb lesz a helyes beállítások megtalálása, és a navigátorra is érdemes lesz figyelni, hiszen nem mindegy, hogy az ugratókra hogyan érkeznek a versenyzők.
A K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt bajnokság első három bajnoki futama három különböző győztest hozott, és ennek megfelelően nagyon kiélezett a küzdelem a helyezésekért. A DuEn RALLY oldala által szervezett nyolc verseny közül hét futam kerül értékelésre a bajnoki pontversenyben.
A soron következő állomás a DOBOZ Virtuális Finn Rally, ahol a korábbiakhoz hasonlóan, most is 12 gyorsasági szakasz került a programba, összesen 138 versenykilométerrel. A pályák előzetes feldolgozásához segítséget nyújthat az online műsorfüzet, melyben most is megtalálható a szakaszok térképei és a várható időjárási viszonyok mellett a bajnokságra regisztrált több, mint 2200 játékos neve és kategóriája. Az eredményeket folyamatosan nyomon lehet követni a bajnokság hivatalos eredményközlő oldalán, a Rallylive.hu weboldalon.
A verseny programjáért Pannuska Dávid a felelős. Dávid bajnok navigátorként kellő tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy a bajnokság színvonalához és a pénznyereményekhez méltóan kellően nehézre szabja a versenyt, de a hagyományoknak megfelelően a futam előtt egy videó bejelentkezéssel segíti a versenyzőket a helyes beállítások megtalálásában és a pályák adta nehézségekre is felhívja a figyelmet.
A korábbi évek futamgyőztesei és dobogósai alapján összeállított profik mellett természetesen az amatőr szimulátorosok is külön értékelésre kerülnek. Külön kategóriákban tudják még összemérni magukat a Seniorok, a Médiások, a Navigátorok és a Rallyongók.
A szervezők bíznak benne, hogy élvezetes és eredményes hétvégét tudnak majd maguk mögött a magyar szimulátoros közeg ralisai.
A K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt bajnokság állása három futam után:
Az utolsó előtti forduló egyre intenzívebb lett a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 bajnoki címéért folytatott harc.
A korábbi legendás F1-es versenyhelyszín, Watkins Glen volt az MNASZ által is támogatott bajnokság utolsó előtti fordulójának helyszíne. A régi stílusú pálya tavaly került be egy frissítés során a Gran Turismo kötelékébe, így még a veteránnak számító versenyzők sem rendelkeznek többévnyi tapasztalattal az amerikai aszfaltcsíkról.
A forduló további különlegessége az volt, hogy a való életben versenypályát még nem látott koncepció, a Hyundai Genesys volt a pilóták gépe a két, 12 körös versenyre.
Ezúttal a bajnokságot vezető Mihalidesz Máté a harmadik helyet szerezte meg a rajtrácson, üldözői mindketten jobban teljesítettek a kvalifikáció során. Blazsán Patrik magabiztosan megtartotta az első helyet a rajtot követően, és közel 2 másodperces előnyt alakított ki Hencsei Benjámin előtt.
Az újdonsült olimpikonnak azonban fel kellett adnia a pozícióját, amikor pályaelhagyásért kapott fél másodpercnyi büntetést. Később még egyszer eljátszotta ugyanezt, így a Mihalidesz is lélegzethez jutott a második helyen.
Az előző fordulóban berobbanó Saghmeister Szabolcs végzett magabiztosan a vezető trió mögött. A hétvége újonca, Simon Imre a hatodik helyen végzett, miután kemény csatában küzdött meg Pajor Mártonnal és Szabó Pállal.
Kérmer Péter a verseny elején falnak koccanás miatt kapott, 5 másodperces büntetés ellenére vissza tudott jönni a kilencedik helyre.
Fotó: Race Online Hungary
A második futamon Borbély Renátó indulhatott a pole-ból a fordított rajtrácsnak köszönhetően. A kezdeti tülekedés után azonban a második körben Hencsei vette át tőle a vezetést.
Blazsán és Mihalidesz rendkívül fordulatos csatát vívott egymással, és a Simon-Pajor-Saghmeister hármassal, emiatt kissé késve tudtak Hencsei nyomába eredni.
Az élen beálló patthelyzetet Blazsán Patrik bontotta meg, aki kétszer egymás után kapott büntetést a pálya kiszélesítéséért, így Mihalidesz ismét a második helyen ért célba. Bár a verseny végére utolérte Hencseit, előzésre már nem jutott ideje.
Ennek köszönhetően mindhárman azonos eredménnyel zárták a fordulót, és csak az időmérős teljesítmény döntött közöttük.
Mihalidesz – ugyan megtartotta első helyét a pontversenyben – csak 4-4 ponttal előzi meg riválisait, ezzel még jobban kiéleződött a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 bajnoki csatája.
A hatodik, dupla pontos fordulón ez a különbség többszörösen is megfordulhat bárki javára, ez majd június 10-én, szombaton dől majd el. Szintén egy sportautók szempontjából különleges amerikai pálya, a Daytonai Road Course lesz majd a döntő helyszíne.
Az autó viszont az Audi utolsó, kifejezetten DTM-re készített (2019-es) versenyképe lesz, ami nem szerepelt még a tengerentúlon, de a Gran Turismo berkeiben ez is lehetséges.
Két-két-két győzelemmel vágott neki a pontverseny három éllovasa a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7-es bajnokságának újabb fordulójának, így holtverseny eldöntő futamok következtek.
Folytatódott a tendencia, miszerint az MNASZ szakmai támogatásával zajló bajnokság során a Gran Turismo egyedi pályáin mérettetik meg a mezőny GT3-as autókkal. Eddig csak egy-egy kivétel volt ezek alól: Barcelona, illetve a Toyota Le Mans-i autója.
A Deep Forest Raceway és a High Speed Ring után ezúttal a Gran Turismo sorozat legelső (és azóta egy kivételével az összes) kiadásában is szereplő – GT7-re ráncfelvarráson átesett – Trial Mountain Circuiten indultak neki a pilóták a két futamnak.
A pályát két technikás szakasz mellett két hosszú egyenes jellemzi, a nagy domborzati különbségek és a tempós, egymás követő kanyarok mellett.
A GT3-as autók közül ezúttal a Mercedesen volt a sor, az AMG GT3 2020-as verziója lett ezúttal az egyenautó az összes pilóta számára az újabb éjszakai fények mellett megrendezett fordulóban.
A bajnokságban most először Blazsán Patrik végzett az időmérő első helyén, a két pole-t is szerző Hencsei, illetve az előző versenyen kettős diadalt arató Mihalidesz elől.
Blazsán azonnal védekezésre kényszerült Hencseivel szemben, az első néhány kanyarban riválisa mellett haladva kemény védekezéssel tudta csak megtartani pozícióját. A ritmusból kieső Hencsei Mihalidesszel szemben is pozíciót vesztett az első körben.
Ők ketten egy komoly csatába bonyolódtak bele, így Blazsán az élen két másodpercre elnyúlt tőlük, ezt követően pedig kissé lenyugodtak köztük a kedélyek.
A középmezőnyt a kanyarlevágások miatt kapott büntetések uralták, Salda Ádám mellett Szabó János is lassítást kapott.
Mihalidesz három körrel a vége előtt lendült ismét támadásba Hencsei ellen. A hátsó egyenes végén végre is hajtotta az előzést. Hencsei is beszerzett magának egy büntetést, ezzel pedig elszállt az esélye a visszavágásra.
Blazsán is csatlakozott a klubhoz, de 6 másodperces előnyéből csak levenni tudott a kötelező lassítás.
A fordított rajtrácson Kiss Péter és Ostorházi Zétény állhattak az első sorban, utóbbi viszont a rajt utáni lökdösődésben a fűre került.
Blazsán egy merész vetődéssel próbált elmenni Mihalidesz mellett, amivel nemcsak falba lökte a kollégáját, de automatikus büntetést is eredményezett neki. A pozíciót visszaadta, ez azonban nem hatotta meg Hencseit, aki mellettük is elsuhanva a dobogóra jött fel az első kör végére.
Később viszont hibát vétett, és megpördült az alagútban, amivel még 10 másodperc büntetés is lett a „jutalma”. Mihalidesz közben szokatlan helyen két autót egyszerre előzve jött fel Blazsán mögé a negyedik helyre.
Ők ketten áthámozták magukat a beugró Saghmeister Szabolcson és Kiss Péteren, amivel a mezőny élére kerültek.
Hencsei nagy felzárkózásra kényszerült, fokozatosan vadászta le a középmezőnyben haladókat, és a végére a harmadik helyre tudott feljönni, így nem engedte túlságosan elnyúlni a bajnoki riválisokat.
Blazsán a forduló előtti 14 pontos hátrányából faragott a dupla győzelemnek köszönhetően, Mihalidesz stabil teljesítményt nyújtva megtartotta az első helyét. Mindössze egy hibát vétett, de szerencsére nagy következmények nélkül. Három körrel a vége előtt fékezte el magát és pöccintette meg Blazsánt, de elég előnyük volt ahhoz, hogy a visszaengedés ellenére kényelmesen maradjanak az élen.
A K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 következő fordulója igazi csemegének ígérkezik: június 3-án Watkins Glen, a játékba alig egy éve bekerülő pálya lesz a helyszín, méghozzá a Hyundai GT3-as kategóriában nem szereplő kasztnijával, a Genesis-szel.
A harmadik forduló is páratlan izgalmakat hozott a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7-es bajnokságában. Az „oválversenyen” kettős győzelem született.
A GT3-as autók közül ezúttal a Lexus volt terítéken, méghozzá a High Speed Ring elnevezésű pályán, ami a felkelő nap fényében teljesen új kihívás elé állította a pilótákat. A három teljesen másfajta döntött kanyart tartalmazó aszfaltcsíkon az eddigiekhez képest nagyobb jelentőséggel bírt a szélárnyékozás a hosszú padlógázas szakaszon. A pálya rövid hossza miatt pedig másfélszeresére, 19-ra nőtt a két futam köreinek száma.
Az MNASZ szakmai támogatásával bajnokságot holtversenyben vezető Mihalidesz Máté és a Gran Turismo e-sport versenyének magyar résztvevője, Hencsei Benjámin indulhatott az első sorból. Mögülük Tóth Henrik és Krémer Péter várta a rajtot, az első körökben viszont a pontverseny harmadik helyén álló Blazsán Patrik jött fel az élre.
A bajnokesélyesek közül ezúttal Mihalidesznek nem jött ki a lépés, a mezőnybe visszaesve a tülekedés közben a falban találta magát, és emiatt egy 5 másodperces büntetést is kapott.
A szélárnyékozásnak köszönhetően kialakult egy élboly, Blazsán mellett Hencsei, Krémer, Pajor Márton és a beugró Szabó Pál vívtak a győzelemért. Mindegyik körben változott az első féktávon a sorrend, és hiába tudott valaki kiautózni egy kisebb különbséget az élen, általában egy körig tartott a csoda.
A verseny felénél Szabó és Krémer összeakadtak az alagútban, amivel lehetőséget nyújtottak a Blazsán-Hencsei kettősnek, hogy ellógjanak az üldözőktől. Mihalidesz közben megindította a hosszú hajrát, és a 10. helyről eredt az élen állók után.
Az utolsó körben Hencsei támadást indított, de Blazsán a palánknak szorította, instant büntetés sújtotta előbbit a falnak ütközés miatt. Végül egál maradt köztük a különbség, mivel Blazsán egy első körös incidens miatt kapott utólag ugyanannyi másodpercet. Mihalidesz így a 10. helyről felzárkózva tudott nyerni, Blazsán és Hencsei előtt.
Fotó: Race Online Hungary
A fordított rajtrácsos futamon Kiss Péter és Hodruszki Kolos indult az élről. A bajnoki éllovasok közül a káoszban Mihalidesz helyezkedett a legjobban, már a második kör elején a dobogóért küzdött, Blazsán ugyan nem rajtolt ilyen jól, viszont egy szenzációs manőverrel egyszerre hetet (!) előzve egy pillanatra az élre is állt.
Utána Mihalidesz került bele a darálóba, és bár történt kontakt, nem veszített vele túlságosan lendületet. Ennek köszönhetően a verseny harmadáig fel tudott jönni a vezető Hencsei-Blazsán kettős mögé.
A pontverseny első három helyezettje így a saját csatájukba bonyolódtak bele. Blazsán ezúttal is megpróbált ellógni, az utolsó körben viszont az ellenfelek a szélárnyékkal elmentek mellette. Hencsei végül a második helyet szerezte meg, miután Mihalidesz még jobban helyezkedett az utolsó körben, és a második futamot is behúzta.
A kettős győzelmet arató pilóta ezúttal egyedül vezeti a bajnokságot, 4 ponttal Hencsei és 14-gyel Blazsán előtt. A K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 legközelebb egy hét múlva, május 27-én jelentkezik majd újra elő adással az Esport1 csatornáin.
A pálya ezúttal egy ikonikus Gran Turismo klasszikus, a Trial Mountain Circuit lesz.
Második fordulóján is túl van a K&H SIM Liga powered by HUMDA GT7 bajnokság, és ugyanúgy, ahogy az első fordulóban, most sem alakult minden a papírforma szerint.
Az MNASZ szakmai támogatásával létrehozott és a Race Online Hungary által szervezett bajnokság ezúttal a barcelonai pálya idén F1-be visszatérő, sikán nélküli vonalvezetésén mérettettek meg a versenyzők.
Az előző fordulóhoz képest egy merőben més autó állt most a rendelkezésükre, a Toyota prototípusa után a BMW M6 GT3-as autó Endurance verziójával körözhettek. A hét során ismét Hencsei Benjámin volt a leggyorsabb, így ő indulhatott a pole-ból Mihalidesz Máté mellől.
Blazsán Patrik negyedik lett, Tóth Henrik férkőzött be elé, de jó rajtot fogva visszavette a harmadik helyet. Az első kanyarnál mindketten külső ívre kerültek, Blazsán ezzel nem tudta megtámadni a Mihalidesz-Hencsei kettőst, és később meg is forgott, amivel visszaesett a mezőny hátsó felébe.
Tóth sem járt sokkal jobban, ő a tülekedésben, így négyen is elmentek mellette. Nem értek véget azonban a megpróbáltatásai, Salda Ádám egy büntetést letöltve éppen elé érkezett vissza, újabban megbontva ritmusát, így ezzel már csak a kilencedik helyen haladt a harmadik körben.
Itt újra összetalálkozott az ismét felzárkózni kényszerülő Blazsán Patrikkal, aki egészen az ötödik helyig tudott feljönni, amikor Túróczi Tamással ért össze. Egy fél kör alatt azonban újra az ötödik helyre kapaszkodott fel, majd még egy pozíciót szerzett a kockás zászlóig.
Az élen Mihalidesz az utolsó három körben indított támadást Hencsei ellen, az utolsó előtti körben egyszer elfékezte magát, másodjára azonban sikerült megtartania az első helyet. Hencsei azonban a célegyenesben szélárnyékkal visszaszerezte a helyet az utolsó körben.
A dobogó harmadik fokára Pajor Márton állhatott fel.
Fotó: Race Online Hungary
A második futamot Salda Ádám kezdte az élről, mögé Blazsán tudott feljönni az ötödik helyről az első kanyarkombinációt követően. Kiss Péter a harmadik helyről megcsúszott, így Mihalidesz Máté az első kör végén szintén felért a dobogóra.
A bajnokság két élmenőjét már Salda Ádám választotta el az első helytől, de nem sokáig. Blazsán őt is utolérve előzni tudott, Mihalidesz egy körrel később tudta követni. Közben pedig Hencsei a harmadik helyért bonyolódott körökön át folyó csatába Krémer Péterrel.
Végül sikerült megszereznie a pozíciót, de már 8 másodperc volt addigra a hátránya az élen álló Blazsánhoz képest, így nem tudott felérni a vezető kettősre.
A bajnokságban ezzel holtverseny alakult ki az élen Hencsei és Mihalidesz között, Blazsán pedig 8 pont hátránnyal követi őket a pontversenyben. A jövő héten a Gran Turismo egyik ikonikus pályáján, a High Speed Ringen lesz lehetősége a hátrány ledolgozására.
Harmadik állomásához érkezik a K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt bajnoksága! A soron következő verseny a lengyel gyorsasági szakaszokon zajlik majd.
A COVID járvány alatt létrejövő – a DuEn.hu által szervezett szimulátorbajnokság – már negyedik szezonját éli. A sorozat lett idén a K&H SIM Liga powered by HUMDA rally szakága is, így a partnereknek hála év végén komoly pénzjutalomban részesülnek a legjobbak.
Az első murvás skót, majd az azt követő aszfaltos spanyol futam után újra murván kell bizonyítaniuk az indulóknak a szezon harmadik pontgyűjtő versenyén. A TREND Virtuális Lengyel Rally murvás pályái a nagy tempójukról és a könnyen szerezhető defektekről híresek, így önmérsékletet kívánnak a játékosoktól.
Két futamon van túl a sorozat, a bajnokság élmezőnye a várakozásoknak megfelelően nagyon szoros, az első három helyezettet mindössze hat pont választja el egymástól. Ha ez nem lenne elég, a csapatbajnokságban – ahol a legjobban szereplő három versenyző pontjai adódnak össze egy-egy futam során – szintén nagy csata dúl az első helyért.
Természetesen ezenkívül nem csak abszolútban, hanem számos kategóriában külön is megmérettetnek a versenyzők.
Ahogy már megszokott, a futam előtt újra élő streammel jelentkezik a versenyigazgató, Pannuska Dávid. Itt a beállításokon kívül szó esik a pályák sajátosságairól, és a játékosok is el tudják mondani véleményüket. A regisztrált játékosok kategóriánkénti névsora, a szakaszok térképei és a várható időjárási viszonyok a műsorfüzetből részletesen is megtekinthetők.
A versenyt most is péntek reggeltől hétfő éjfélig lehet teljesíteni. Az eredmények a Rallylive.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetőek, csakúgy, mint a versenyzők nyilatkozatai és belső kamerás felvételei is.