Kategória: SIM LIGA

  • Szájtátós lett a Gran Turismo 7 „nyitófilmje” – VIDEÓ

    Szájtátós lett a Gran Turismo 7 „nyitófilmje” – VIDEÓ

    A március 4-én megjelenő Gran Turismo 7-et a játékosok Playstation 4, illetve Playtation 5 felhasználók élvezhetik konzoljukon.

    Múlt héten már összefoglaltuk, hogy a legnagyobb magyar játék, és autós oldalak miként vélekedtek az új játékról.

    Most azonban a ti szemeteket gyönyörködtetjük el – illetve nem is mi, hanem a Sony – azzal a videóval, amit a játék megjelenésének margójára kiadtak.

    A Gran Turismo TV által közzétette a nyitófilm – amelyet a játékosok a GT7 megnyitásakor megtekinthetnek (vagy valószínűleg átugorhatnak) – 7 perc, 53 másodperces tömör csodálat.

    Körülbelül négy percig tart az autókról szóló történelmi lecke, majd további négy percig B-roll mutatja be az élményt, amely most fog kibontakozni előtted.

    Az utolsó négy percben láthatod a helyszíneket, az autókat, a különböző beállításokat, és azt, hogy mindez vizuálisan mennyire vonzó. Egyszerűen lenyűgöző, mint mindig.

    Mi – nem is egyszer – végigültük a nyolc perces remekművet. Többek között a Radical SR3, az új Nissan Z, a Corvette ZR-1 C7, a Mercedes-AMG GT Black Series és egy Celica GT-Four is látható az alkotásban.

    Korábban már írtunk róla, hogy milyen forradalmian új tartalmak lesznek megtalálhatóak a GT7-ben.

    Kazunori Yamauchi már akkor elmondta, amit mi is megtapasztalhattunk azóta: a Gran Turismo 7 az autókról szól.

    Yamauchi megnyitójában kifejtette: „A játék háttere az, hogy az autók – az emberiség 20. században született legfantasztikusabb eszköze – kultúráját és vonzerejét átadjuk az emberek új generációjának. 

  • Kezdődik 2022-ben is Kiss Norbi digitális kamionos bajnoksága

    Kezdődik 2022-ben is Kiss Norbi digitális kamionos bajnoksága

    Talán megengedhető, hogy Kiss Norbert nevével illessük egyébként a hivatalos ETRC digitális bajnokságát, mert hát csak a szombathelyi fiú nyerte meg eddig az összes évben. 2022-ben is útjára indul tehát a sorozat, a mai nappal, és az első helyszín ismert: Autodrom Most lesz. Háromszoros Európa-bajnokunk edzésben van, hiszen számos nemzetközi megmérettetésen indult mostanság, akár a Forma-1-es világbajnok, Max Verstappen ellen is.

    Mi vár azonban Kissre most? Öt futamból áll az idei versenykiírás, de hogy miért van mégis akkor hat versenyhelyszín, azt most nem áruljuk el, legyen némi izgalom az élő műsorban is. Mert természetesen újra beszáll Racingline.hu Norbi versenyeinek a közvetítésbe, de Vámosi Péter mellett a mai adásban Bereznay Dániel lesz hallható. Nézni mindezt pedig majd a téliszünetben további díjakkal és elismerésekkel kitömött kamionversenyző úr Facebook oldalán lehet.

    Az ETRC digitális 2022-es versenynaptára így néz ki:

    2022. március 4. Autodrom Most
    2022. március 18. Nürburgring (a hosszú pályán a gyors sikánnal)
    2022. április 1. Estoril
    2022. április. 15. Donington Park
    2022. április 29. Zandvoort 2021-es kialakítás
    2022. május 13. Misano

    A tervek szerint kb. mindig így néznének ki a versenyek lebonyolítása, tehát az esti sorozat és főműsoridős film: bukó.

    20:00 – A szerver nyit a szabadedzés miatt
    20:20 – Az időmérő kezdete (15 perc + hosszabbítás)
    20:40 – Az első futam rajtja (12 kör, ebből egy az felvezető kör)
    21:15 – A második futam rajtja (az első futam első 8 helyezettje fordítva indul, ismét 12 kör)

  • Március 4-én érkezik a Gran Turismo 7, megérkeztek az első vélemények

    Március 4-én érkezik a Gran Turismo 7, megérkeztek az első vélemények

    A világ legnépszerűbb konzolos autós sorozatának legújabb kiadása, a Gran Turismo 7 lenyűgözte az autós és gaming újságírókat.

    A Sony ezúttal sem spórolt: Olyan technológiai újításokat vettettek be, amely minden játékosnak kedvére lesz. Ahogy a külföldi Traxion.gg írja, a cím egy „óda az autóhoz”.

    Korábban már írtunk róla, hogy milyen forradalmian új tartalmak lesznek megtalálhatóak a GT7-ben.

    A vezetési szimuláció remek, nem csak az amerikai izomautók és a japán elsőkerekes utcai járgányok között érezni a különbséget, hanem minden egyes kocsi saját karakterisztikával rendelkezik, és sok esetben uralmunk alatt tartani egy nyomatékban gazdag szörnyet már önmagában győzelemnek tűnik” – írja az IGN Hungary előzetes tesztjében.

    A Gran Turismo évek óta a világ egyik legtöbbet használt E-Sport platformja, többek között a HUMDA és a SIM LIGA életében is fontos szerepet tölt be. 2021-ben indult újra a GTSH Rank, mely a magyar Gran Turismo ászokat állítja rangsorba – és melyet Blazsán Patrik vezet.

    A Grand Turismo 7-ben a nappal és az éjszaka váltakozhat, állandóan mozgásban vannak a felhők, sőt, megérkezhetnek vagy elvonulhatnak versenyek közben a csapadékfelhők. Nagy hangsúlyt fektettek erre a játék készítői, ez volt az új rész egyik legfontosabb újítása. Nagyon látványos, ahogy ezek a folyamatok végbemennek, a lemenő naptól kezdve a tócsánként felszáradó aszfaltcsíkig” – mondja a vezess.hu újságírója.

    Az FIA hivatalos szimulátoros platformja

    Érdekes lesz látni, hogy ezek az új funkciók milyen felhasználásra kerülnek majd az FIA eseményein. A Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ban hozta létre az FIA Gran Turismo Championships eseményt, ahol a világ legjobb szimulátorosai mérhetik össze tudásukat.

    Azok a versenyzők, akiket a világdöntőkön bajnokká koronáznak, részt vehetnek az év végén megrendezésre kerülő FIA díjátadó gálaünnepségen, és az adott szezon más, valódi motorsport világbajnokai mellett kapják meg díjaikat.

    Tavaly Valerio Gallo nyerte az eseményt, legjobb magyarként pedig Blazsán Patrik végzett, aki 10. lett.

    De vissza a Gran Turismo 7-re, melyet a gamestar értékelése szerint nem csak a profik fognak élvezni: „Összességében olyan élményt ad a Gran Turismo 7, amilyet kevés más játéktól kaphatnak meg az autózás szerelmesei. Egyszerre szimulátor és az átlag játékosok által is kitapasztalható versenyjáték.

    Metacritic elemzés összesítő weboldal szerint a szimulátor 88 pontot kapott a lehetséges 100-ból az újságírók előzetes tesztjei alapján.

    A 2021-es megjelenésre tervezett, de a COVID járvány miatt csúszó Gran Turismo 7 tehát 2022 március 4-én jelenik meg PS4 és PS5 platformokra.

  • HUMDA OPEN 2022: Szarka a falba vágta, Blazsán nyert!

    HUMDA OPEN 2022: Szarka a falba vágta, Blazsán nyert!

    Ahogy az idei évben már megszokhattuk újfent szoros küzdelmet hozott a HUMDA OPEN hétvégi fordulója, amit a Sardegna Road Track „A” pályán GT by Citroen (Gr. 3.) autóval teljesítettek a versenyzők egy 25 körös endurance futam keretei között. 

    A heti kvalifikációt a papírformának megfelelően Blazsán Patrik nyerte, ám ezúttal is igen szoros volt a mezőny mögötte, ugyanis Tóth Henrik, Mihalidesz Máté és Szarka Zsolt is csupán ezredekre volt a pole-t érő körtől. 

    A rajtot Blazsán kapta el a legjobban őt követte szorosan a Tóth-Mihalidesz-Szarka trio. Az 1. kör végén azonban a célegyenesre rávezető szakaszon Szarka egy pillanatnyi koncentrációvesztésnek köszönhetően a falba vágta a Citroent és a tizenkettedik helyre esett vissza. A 3. körben, a célegyenesben Mihalidesz megelőzte Tóthot és Blazsán nyomába eredt. Közben a negyedik, ötödik, hatodik helyen Masa Máté, Németh László és Szabó János vívtak kerék a kerék elleni csatát. A 7. körre Szarka már hatodik pozícióban autózva próbálta meg ledolgozni a hibázása miatt elszenvedett hátrányát. Egyértelműen látszott már ekkor, hogy a tempója alapján győzelmi esélyese volt a futamnak, hiszen a vezető Blazsánhoz képest már csak bő 10mp volt a hátránya. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    Az élmezőnyben a kötelező kerékcseréket Mihalidesz nyitotta meg a 12. körben és váltott médium gumikról a lágyakra. Az eltérő taktikával versenyző Blazsán a 15. körre halasztotta a kiállást és rakatta fel a médium gumikat a lágyak után. Nagy kérdés volt ekkor, hogy a médium gumival Blazsán ki tudja e védekezni a mögötte érkezők támadásait. 

    A 16. körben az elképesztő tempót diktáló Szarka Zsolt már a harmadik pozícióban haladt, miközben Tóth Henrikkel vívott igen színvonalas küzdelmet. Közben az élen állandósult a helyzet és bár Blazsán kisebb falérintései borzolták az idegeket összességében egy magabiztos vezetéssel húzta be a futamgyőzelmet. A második helyen Mihalidesz futott be majd őt követte a hibázása ellenére fantasztikusan vezető Szarka. 

    HUMDA Open
    Fotó: Gran Turismo Sport / Race Online Hungary

    Az összetett tabellán Blazsán minimális 19 pontos előnnyel vezet Mihalidesz előtt, aki zsinórban hozza a dobogós helyeket ezzel életben tartva a bajnoki esélyeit. 

    Folytatás két hét múlva. 

    A forduló megtekintése felvételről  

    Eredmények  

    Nevezés a HUMDA OPEN 2022-re 

  • OGEX 2022: Bakács Levente nyerte az Oazis Gr.3 kupát Győrben

    OGEX 2022: Bakács Levente nyerte az Oazis Gr.3 kupát Győrben

    Kezdetét vette az Országos Gaming Expo roadshow, ahol a szimulátoros részlegen állandó résztvevőként a Gran Turismo is képviselteti magát a Race Online Hungary (ROH) által.  

     Az első, Győri állomáson a számos érdeklődő mellett a Gr.3-as amatőr kupára is akadtak jelentkezők. Az ROH által a roadshowra kiírt versenyszéria a Bluemoon Speedway „Infield B” variáción Porsche RSR GT3-as versenyautóval zajlik, ami kifejezetten egy amatőrök által is könnyen tanulható kombináció. 

     A fairplay jegyében ezen a sorozaton sem – a korábban hivatalos – Gran Turismo versenyeken regisztrált indulók, sem pedig valós FIA licensszel rendelkező autóversenyzők nem indulhatnak el. 

     A nap folyamán futott kvalifikációt majd a döntő futamot is a győri Bakács Levente nyerte, aki magabiztos vezetést mutatott be és amivel a HUNESZ szimulátor szakág által felajánlott kupát is hazavihette.  

     A színvonalas rendezvényen bárki kipróbálhatta az ROH által biztosított FIA „race control”-t amit a világbajnokságokon is alkalmaznak. 

     Folytatás Zalaegerszegen majd a Savaria Arénában Szombathelyen.  

  • OGEX 2022: Próbáld ki magad professzionális Gran Turismo szimulátorban

    OGEX 2022: Próbáld ki magad professzionális Gran Turismo szimulátorban

    Holnap, Győrben veszi kezdetét az idei Országos Gaming Expo (OGEX) rendezvénysorozata, amely 19 nagyvárosban ad majd lehetőséget arra, hogy bárki kipróbáljon egy a Gran Turismo World Tour-okon is használt szimulátorszettet és megmérettesse magát egy Országos Amatőr Time Trial bajnokság keretei között. 

    Mint azt már korábban is írtuk a Gran Turismo amellett, hogy FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) által certifikált világbajnokságot rendez a tavalyi évben még olimpiai licenszet is kapott amivel elsőként lépett be sporszimuláció a valós sportágak közé. 

    A hazai legnagyobb – Gran Turismo licensszel is rendelkező – szimulátoros rendezvényszervező a Race Online Hungary (ROH) két darab komplett szimulátort és a legújabb fejlesztésű exkluzív szoftvercsomagját is használni fogja a teljes „Race Control” mellett, amivel minden érdeklődő a világbajnokság atmoszférájába érezheti majd magát.  

    A rendezvények során helyszíni regisztráció után a versenyben résztvevő személyek öt mért kört teljesítenek, amely eredmények összesítésre kerülnek és élőben követhetők az interneten az ROH által fejlesztett GTSH-Rank ranglista portálon (www.gtsh-rank.com) a nap folyamán. 

    Az összesített listán a két legjobb időeredményt elérő versenyzője a nap végén egy páros verseny keretében döntik el a város Gran Turismo bajnoka címet, a győztes pedig elnyeri az Oazis Gr.3 Gran Turismo kupát. 

    A döntő futamról az aktuális rendezvények napján 16:00-tól élő közvetítés is látható lesz a HUNESZ szimulátorszakág hivatalos csatornáján (https://www.twitch.tv/esport4tv), melyet a rendezvények nagyszínpadai is átvesznek. 

    Gran Turismo, Race Online Hungary
    Fotó: Race Online Hungary

    Az összes helyszínen ugyanolyan feltételek mellett, ugyanazon pálya-autó kombinációval rendezik a megmérettetést, így az eredmények összesített listában kerülnek megjelenítésre a már fent említett ranglista portálon a rendezvénysorozat végéig. Az utolsó rendezvény végén kihirdetésre kerül az abszolút legjobb köridőt elérő versenyző. 

    A rendezvénysorozaton futó Oazis Gr.3 Amatőr Gran Turismo Bajnokság hivatalos médiapartnere portálunk a Racingline.hu , ahol naprakész információkat kaphattok majd az aktualitásokról és az eredményekről. 

     

    Az OGEX 2022 menetrendje: 

    2022.02.18. Péntek Győr (Egyetemi Sportközpont) 

    2022.02.19. Szombat Zalaegerszeg (Városi Sportcsarnok)  

    2022.02.20. Vasárnap Szombathely (Aréna Savaria)  

    2022.02.24. Csütörtök Székesfehérvár (Alba régia sportcsarnok)  

    2021.02.26. Szombat Nyíregyháza (Continental Aréna)  

    2022.02.27. Vasárnap Debrecen (Hall)  

    2022.03.04. Péntek Pécs (Expo Center)  

    2022.03.05. Szombat Kaposvár (Kaposvár Aréna)  

    2022.03.06. Vasárnap Szekszárd (Sportcsarnok)  

    2022.03.11. Péntek Szolnok (Reptár)  

    2022.03.12. Szombat Békéscsaba (Csabapark)  

    2022.03.15. Kedd Szeged (Városi Sportcsarnok) 

    2022.03.18. Péntek Salgótarján (Városi Sportcsarnok)  

    2022.03.19. Szombat Miskolc (Egyetemi Körcsarnok)  

    2022.03.20. Vasárnap Kecskemét (Messzi István Sportcsarnok)  

    2022.03.25. Péntek Eger (Agria Tiszk) 

    2022.03.26. Szombat Veszprém (Veszprém Aréna)  

    2022.03.27. Vasárnap Tatabánya (Földi Imre Sportcsarnok) 

    2022.04.01.-02. Péntek, Szombat Budapest (Hungexpo) 

  • Az eddigi legösszetettebb Gran Turismo érkezik a GT7-tel

    Az eddigi legösszetettebb Gran Turismo érkezik a GT7-tel

    A Gran Turismo 7 szűk 1 hónap múlva március 4-én jelenik meg, a Sony pedig tegnap indította el a játék marketingjét egy félórás „State of Play” videóval, amelyet teljesen az új játéknak szenteltek. A nagy bemutató előtt egy virtuális médiaeseményen és egy kerekasztal-interjún is részt vehettünk a GT sorozat készítőjével, Kazunori Yamauchival. 

    Érdemes megemlíteni, hogy az alábbi képernyőképek mindegyike a játék PlayStation 5-ös verziójából származik és egyelőre nem volt alkalmunk megtekinteni PlayStation 4 összehasonlításokat, képernyőképeket vagy videókat. 

    Gran Turismo World 

    Kazunori Yamauchi előadása minden eddiginél egyértelműbbé tette: a Gran Turismo 7 az autókról szól . Yamauchi megnyitójában kifejtette: „A játék háttere az, hogy az autók – az emberiség 20. században született legfantasztikusabb eszköze – kultúráját és vonzerejét átadjuk az emberek új generációjának.” 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    A játék ezt úgy kívánja elérni, hogy visszatér a gyökerekhez, és a klasszikus Gran Turismo játékok egyik legalapvetőbb elemével, a „Világtérképpel” tiszteleg ősei előtt. Eltekintve az újabb játékok olykor hideg és klinikai menüitől, a meleg és hangulatos térképek a játék különféle funkcióinak helyérzetét adják. 

    Hivatalosan a térkép a következő helyeket tartalmazza: 

    • Driving Missions
    • License Tests
    • Used Car Dealership
    • Brand Central
    • Sports
    • Scapes
    • World Circuits
    • Gran Turismo Café
    • Garage
    • Legendary Car Dealership
    • Showcase
    • Tuning Shop
    • Custom
    • Multiplayer

     „A Gran Turismo 7-nek nincs egyértelmű vége” – mondta Yamauchi. „Úgy gondolom, hogy a GT7 az a fajta játék, ahol rengeteg kilométert érhetsz el, és új játékmódot fedezhetsz fel, akár egy év múlva is.” 

    Autók vásárlása 

    Még mindig nem hozták nyilvánosságra a hivatalos „kezdő” autólistát de a bemutató során Kazunori Yamauchi megerősítette, hogy „több mint 400 autó lesz elérhető az első naptól kezdve”. 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    A játékban három különböző helyről lehet autókat vásárolni: 

    • „Brand Central” : Ez a klasszikus játék „New Car Dealership”-jének megfelelője, ahol 2001-ben és később épített autókat vásárolhatunk.
    • Használt autó kereskedés : Olyan hely, ahol régebbi, használt autókat vásárolhatunk kedvezőbb áron. Korábban Yamauchi megerősítette, hogy a használtautó-kereskedő minden nap változó autóválasztékot kínál majd.
    • Legendás autókereskedő: Ez a kereskedés rendkívüli és történelmi jelentőségű autókat kínál majd.
    • Pályák, napszak és időjárás

    Indulásakor a Gran Turismo 7 hivatalosan „több mint 34 helyszínt és több mint 90 elrendezést” tartalmaz majd, amelyek „több mint 100” versenyeseménynek adnak otthont. A hivatalos számlistát ismét nem hozták nyilvánosságra, de az eddigi bemutatókban a következő pályákat fedezhettük fel: 

     Valós pályák 

    • Autodromo Jose Carlos Pace (Interlagos)
    • Autodromo Nazionale di Monza
    • Autopolis
    • Brands Hatch
    • Circuit de Barcelona-Catalunya
    • Circuit de la Sarthe
    • Circuit de Spa-Francorchamps
    • Daytona International Speedway
    • Fuji International Circuit
    • Goodwood Motor Circuit
    • Mount Panorama
    • Nurburgring
    • Red Bull Ring
    • Suzuka Circuit
    • Tsukuba Circuit
    • WeatherTech Raceway Laguna Seca
    • Willow Springs
    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

     Fikciós pályák 

    • Alsace Village
    • Autodrome Lago Maggiore
    • Blue Moon Bay Speedway
    • BB Raceway
    • Circuit Sainte-Croix
    • Colorado Springs
    • Deep Forest Raceway
    • Dragon Trail
    • Fishermans Ranch
    • High Speed Ring
    • Kyoto Driving Park
    • Northern Isle Speedway
    • Sardegna Road/Sardegna Windmills
    • Special Stage Route X
    • Tokyo Expressway
    • Trial Mountain

    Mindegyik pályán több tevékenység is elérhető lesz, többek között: 

    • Circuit Experience: Ahogy a GT Sportban debütált , ez a mód segít gyorsan megtanulni az egyes pályák szakaszait egy sor kihívás során.
    • Time Trial:  Vegyünk egy autót, és fussunk gyorsköröket.
    • Drift Trial: Pontokat szerezhetünk driftelés közben.
    • Custom Races: Testreszabható pályabeállítások. Még mindig nem ismerjük a funkció pontos részleteit, bár feltételezhetjük, hogy legalább ugyanazt a funkciót fogja nyújtani, mint a GT Sportban .
    • Meeting Place: Bár ennek az új menüpontnak még nem ismerjük a teljes funkcióját, de Yamauchi az pályáknak szentelt virtuális közösségi térként írta le. „Mintha a nürburgringi körkávézóban lennénk. Elképzelhető nyitott előcsarnokként, ahol a világ minden tájáról mindenki csatlakozik, és bármikor cseveghetsz velük, és autózhatsz is együtt.”

    Yamauchi megerősített néhány további részletet az időjárásról és a napszakszimulációról is. Minden pályán korlátozott idő és időjárási átmenetek lesznek a reggeli és az esti idő előrehaladásával, valamint az időjárással, amely napos és felhős között váltakozik. 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    Néhány pálya azonban – és kiemelte azokat a pályákat, amelyek a való világban 24 órás versenyeknek adnak otthont, mint például Spa, Le Mans, Daytona és Nürburgring – estétől reggelig egy teljes 24 órás ciklusban is szerepelni fognak. 

    Nedves időjárás csak bizonyos, nem meghatározott pályákon lesz elérhető, az eső a felszín nedvességtartalmát és hőmérsékletét egyaránt befolyásolja, és a fizikai modellben is figyelembe veszik. A GT Sporttal ellentétben itt sem lesz állandó nedves időjárás, a felszáradó ívre mutatott Yamauchi, ami a jármű kezelhetőségét is befolyásolja majd. 

    Grafikai módok 

    Azt már egy ideje tudjuk, hogy a GT7 kifinomult „ray-traced” grafikával rendelkezik majd, de nem mindenhol használják majd. A játék két különböző grafikus megjelenítési módot tartalmaz: 

    • Frame Rate Mode: Játékmenethez használatos, ez a mód 60 képkocka/másodperc sebességgel fut, és nem tartalmaz „ra-traced”-et.
    • Ray Tracing Mode: Verseny-visszajátszásokhoz, „3D szakaszokhoz” és Fotó módhoz használható.

    A két módot összehasonlító mintavideóból kiderül, hogy a különbség minimális volt, ha nem is megkülönböztethetetlen a versenyek ismétléseiről készült felvételeken. A „ray-traced” legnyilvánvalóbb előnye az autókon látható fény visszaverődése volt. 

    3D térbeli hang 

    Habár Yamauchi kijelentette, hogy a játék PlayStation 4 és PlayStation 5 verziói egyenértékűek, a PlayStation 5 verzió jelentősen továbbfejlesztett hallási élményt nyújt a „3D Spatial Audio” formájában. 

    Míg a GT7 alapértelmezés szerint egy 16 csatornás audiorendszerrel egyenértékű, a PS5 „több száz csatornás hangszórót” képes előállítani az ambisonic technológia segítségével. Az Ambisonics egy „full-sphere” térhatású hangformátum, amely a hallgató felett és alatt egyaránt képes szimulálni a hangforrásokat. Az Ambisonic átviteli csatornák nem hordoznak diszkrét hangszórójeleket, ehelyett egy hangszóró-független reprezentációt küld arról, hogy honnan jön a hang, amit aztán az audioberendezés dekódol. 

    Yamauchi szerint ezt a hatást a fejhallgatóval lehet a legjobban megtapasztalni. Pontosan meg kell tudnia mondani, honnan jönnek a hangok, legyen szó akár a pálya felett repülő helikopterekről, más autókról vagy az alatta lévő gumiabroncsok csikorgásáról. 

    Az atmoszférikus hangokat is javították; A hangok a felület textúrájától és keménységétől függően különböző módon verődnek vissza a különböző anyagokról, természetesebb hangulatot teremtve. 

    Haptikus visszajelzés 

    A PS5 egy másik exkluzív funkciója, most pontosabb részleteket kapunk arról, hogy pontosan milyen érzéseket közvetít a konzol kifinomult DualSense vezérlője, beleértve a felületi textúra különbségeit, az első gumiabroncsok csúszó rezgését, a motor/hajtáslánc vibrációit és az autó karosszériájának rezonanciáját. 

    A vezérlő adaptív triggerei is jól használhatók lesznek. A blokkolásgátló fékrendszerek által keltett rezgések mellett a játékosok egyedülálló különbséget fognak érezni a fékpedálok súlyában az autók között. 

    Gran Turismo Café 

    Yamauchi jelentős időt töltött az új „Gran Turismo Café” funkció megvitatásával mind előadásában, mind az interjúk során, ami azt sugallja, hogy fontos szerepet fog játszani a GT7 -ben . A játék oktatási funkcióinak központi eleme lesz, és arra ösztönzi a játékosokat, hogy egy kényelmes, virtuális kávézóban magukévá tegyék az autókultúrát. 

    Gran Turismo 7
    Fotók: Playstation

    A kávézó tulajdonosa, Luca lesz az Ön kalauza, aki több mint 30 különböző „menükönyvet” mutat be, amelyek a játékban szereplő autókat ismertetik. Yamauchi megemlítette, hogy ezeknek az autóknak néhány tervezője fel fog tűnni a kávézóban miközben Ön tanul róluk.  

    Az összes menükönyv törlése a GT7 -et a Yamauchi által a játék „úgynevezett befejezésének” nevezte el, bár gyorsan megemlítette, hogy a játéknak nincs tényleges végpontja. 

    „Mivel olyan összetett rendszerünk van a GT7 -ben, a Café egyfajta útitervet ad a játékban végrehajtható dolgokhoz. Ezek a menükönyvek nem lesznek kemény célpontok, de rávezetik a játékost arra, hogy megértse a különböző dolgokat, amelyeket a játékban megtehet, és ezzel jobban megérti a Gran Turismo világát” – magyarázta Yamauchi. 

    Tuningolás 

    Az autótuning- és teljesítményalkatrészek visszatérése a Gran Turismo 7 egyik legjobban várt funkciója . Yamauchi is izgatott a dolog miatt: a Tuning képernyőt teljesen saját „minijátékként” jellemezte, és személyes kedvence a GT7-ben . 

    Ez a képernyő három részre oszlik: a bal oldalon az autó teljesítményének különböző indexei láthatók, a jobb oldalon magukat a beállításokat és opciókat, a középső pedig lehetővé teszi az elvégzett változtatások hatásának mérését, beleértve az általános hatást is.  

    Ahogy Yamauchi korábban elmondta, hogy a Performance Point értéket nem egy egyszerű képletből származtatják, hanem az autó értékeléséből, miután az autó szimulált kört vezetett a háttérben. 

    Amikor arról kérdezték, hogyan lehet ezeket a beállításokat megosztani, Yamauchi érdekes választ adott, megjegyezve, hogy a képernyőt a képernyőképek felhasználásával tervezték. „A beállításokat nem feltétlenül lehet megosztani a játékon belüli Showcase-en keresztül, de ügyeltünk arra, hogy a beállítások képernyők most hogyan vannak elhelyezve. Nagyon sok különböző részlet található az ottani beállításokban, de ha készítünk néhány képernyőképet, és megosztjuk azokat, megoszthatjuk a beállításokat az ismerőseinkkel” – magyarázta Yamauchi.  

    A továbbiakban ismertette, miért nem valósítottak meg egy részletesebb megosztási funkciót. „Az autók státusza játékosonként eltérő lehet, attól függően, hogy különböző aeroalkatrészeket, tuning alkatrészeket vagy teljesítmény-alkatrészeket telepítettek. Ha csak egy másik autóból másolnánk át a beállításokat, előfordulhat, hogy eltérések nem működnek. Ezért hoztuk létre, hogy ne lehessen közvetlenül megosztani.” 

    Yamauchi elismerte, hogy milyen nehéz és félelmetes tud lenni az autótuningolás, és megerősítette, hogy a Polyphony Digital digitálisan kiadja az „Apex” című könyvét, amely a jármű dinamikájáról szóló könyvét eredetileg a GT5 Collector’s Edition tartalmazta. 

    Zene visszajátszása 

    A zene nagy múltra tekint vissza a Gran Turismo sorozatban, és a GT7 megduplázza ezt a hagyományt egy olyan funkció újjáélesztésével és frissítésével, amelyet először a Gran Turismo 3: A-Spec- ben vezettek be . 

    A Gran Turismo 7 dinamikus visszajátszásokat tartalmaz véletlenszerűen elhelyezett kamerákkal, amelyek a zene ütemére vágnak a különböző felvételek között. Nincs két egyforma visszajátszás, és minden alkalommal más kamerát használnak. 

    „Már régóta vágytam arra, hogy a zenét más formában integráljam a Gran Turismóba. Az elmúlt öt évben a Polyphony stúdióiban nekem és munkatársainknak van egy hangszobája, ahol éjszakáig zongorázunk és különböző hangszereken játszunk. Innen jött a zenei újrajátszás ötlete, és ezt sikerült integrálnunk a GT7 -be” – mondta Yamauchi. 

     Music Rally 

    Amikor decemberben a „Music Rally” kifejezés először megjelent a GT7 japán promóciós füzetében , nem tudtuk, mit kezdjünk vele. Mint kiderült, ez nem elírás vagy félrefordítás volt: ez lesz a Gran Turismo 7 mókás, „just for fun” funkciója. 

    Ez alapvetően egy checkpoint stílusú játékmód – de ahelyett, hogy az idővel versenyezne, a zene ütemével versenyez. Egy meghatározott számú „ütéssel” kezdi, amelyet akkor tölt fel, ha időben átjut egy ellenőrzőponton. Ahogy a BPM változik, úgy kell módosítania a vezetést, hogy a következő ellenőrzőponton át tudjon menni, mielőtt az „ütései” elfogynak. 

    Gran Turismo 7
    Fotó: Playstation

    A cél az, hogy minél messzebbre vezessen, mielőtt kifogyna, és a megtehető távolság alapján versenyezhet barátaival. 

    „A Music Rally-n valójában csak azt akartuk, hogy az emberek élvezzék a zenét” – magyarázta Yamauchi. „Azt is szerettük volna elérni, hogy azok az emberek, akik először játszanak ezzel – akik korábban soha nem játszottak autós játékkal, vagy a gyerekek először játszanak autós játékkal –, azt akartuk, hogy valami olyan legyen, amit élvezhetnek.” 

    Scapes filmek…? 

    Bár erről a funkcióról nem tettek közzé hivatalos információkat a médiacsomagban található képernyőkép egy „Scapes Movies” nevű furcsa funkciót tár fel. 

    Ez valószínűleg a GT Sportban debütált „Photo Scapes” funkció kiterjesztése , amely lehetővé teszi virtuális autók valós fényképeken belüli megjelenítését. A Sport háttérmenü videókat is tartalmazott, amelyek úgy tűntek, hogy az autót mozgásban, hasonlóan fotórealisztikus környezetben mutatják be. Feltételezve, hogy ez a funkció kreatívabb irányítást biztosít a játékosok számára az ilyen típusú videók felett, ez minden bizonnyal szórakoztató és lenyűgöző új funkció lenne a játékhoz. 

    Megjelenés 

    Kevesebb mint egy hónap van hátra a GT7 március 4-i megjelenéséig, az információs csatornák hamarosan megnyílnak, mivel a PlayStation megkezdi a multinacionális erőfeszítéseket a cég egyik legnagyobb, exkluzív játékának népszerűsítésére. 

  • Blazsán Patrik 10. helyezést ért el a 2021-es FIA certifikált Gran Turismo világbajnokság döntőjében

    Blazsán Patrik 10. helyezést ért el a 2021-es FIA certifikált Gran Turismo világbajnokság döntőjében

    Két hazai versenyző is képviselte hazánkat az idei legnagyobb Gran Turismo eseményen. Tápai Ádám Manufacturer Series-ben és Nations Cup-ban, illetve a szolnoki ROH-SZASE Esport versenyzője Blazsán Patrik, aki szintén a Nations Cup nagydöntőjében vágott neki vérmes reményekkel a mindent eldöntő két futamnak 

    A hétvégi finálé magyar érdekeltségű programját Tápai nyitotta meg a Jaguár gyári pilótájaként, ahol is a japán Soma Iseri és a kanadai Andrew Brooks voltak a márkatársai. A három futamból álló döntő nem indult túlságosan jól Jaguár szempontból, ugyanis Iseri nem ment jól a Lago Maggiore – GP II-es pályán és így a 10. helyen végezve csupán 1 pontot szerzett az első fordulóban. A második futamban a kanadai Brooks következett, aki viszont nagyon imponáló versenyzést bemutatva egészen a negyedik helyig jött fel a Tokyo Expressway – East Outer Loop-on megrendezett városi pályán. Ezzel a kanadai klasszis pilóta életben tartotta a márka, dobogós esélyeit. A mindent eldöntő harmadik – duplapontot érő – Nürburgring 24 nyomvonalon rendezett futamon érkezett Tápai Ádám, aki egy kiváló időmérőt teljesítve a 4. helyről várta a rajtot. A lámpák kialvása után azonnal szorongatni kezdte a francia Beauvois-t és a stadion résznél külső íven majdnem előznie is sikerült. Ezután a szélárnyékból való lemaradása miatt folyamatosan leszakadt az élen álló három versenyzőtől, és a futam derekán már a mögötte érkező Belic, majd Hafidi is megelőzte a szemmel láthatóan tempóhátrányban köröző Jaguár pilótát. Az utolsó kör is tartogatott izgalmat, hiszen Tápait a chilei Inostroza is utolérte a Porsche-val és a pálya középső szekciójában meg is előzte. Tápai megpróbált tapadni, de a Jaguárban nem volt több ezen az estén, mint amit a magyar kiautózott belőle. A futam leintése előtt a chilei egy időbüntetést kapott, amivel Tápai visszavette a nemsokkal korábban elvesztett pozíciót, és a 6. helyen zárta a kaotikus futamot. A Toyota szerezte meg a gyártói VB. címet, a Jaguár pedig 7. helyen zárta a küzdelmeket. 

    A gyártók versenye után következett a számunkra igazán fontos egyéni verseny a Nations Cup, ahol a világklasszis, olimpiai 4. helyezett Blazsán Patrik is rajthoz állt. Blazsán az éves pontversenyben elért 6. helyről kezdte meg a döntő futamokat és azonnal a pole-ba kvalifikálta magát az EMEA elődöntőben. Ebben a futamban indult Tápai Ádám is aki hibázott az időmérőn és csak a rajtrács végéről tudott elrajtolni. A lámpák kialvása után a második helyről induló spanyol Serrano azonnal támadni kezdte Blazsánt és előzni is tudott a sikán nélküli Monza nyomvonalú pályán, ahol az igen trükkös F1500T-A forma autóval köröztek a pilóták. Közben hátul Tápai elképesztő nagyot rajtolva – négy helyet javítva – a 9. helyre jött fel. Sajnos egy sikán levágás miatt Blazsán büntetést kapott és ezzel visszaesett a 7. helyre az egyébként is igen sűrű mezőnyben. A leintésnél egy pozíciót javítva végül a 6. helyen ért célba, amivel kvalifikálta magát a „Grand Final”-ba. Sajnos Tápainak nem sikerült ugyanez a bravúr és a csoportban elért 12. helyével elbúcsúzott a további küzdelmektől. 

    A „Grand Final” futamot a hírhedt és igen népszerű Dragon Trail – Seaside fikciós pályán teljesítették a döntős versenyzők. A pálya hátsó részén található un. „Halál sikán” a legnagyobb kihívás a virtuális pilóták számára, ugyanis ezen a részen igen nagy tempót lehet átvinni a falakkal szegélyezett szűk „folyosóban”, ami viszont óriási rizikót is magában hordoz hibázás esetén. Többen kockáztattak az időmérőn, hogy a lehető legjobb pozícióból vághassanak neki a mindent eldöntő futamnak. Egymás után „véreztek el” és „vágták a falba” a nagy nevek a sikánban, mint például 2018 világbajnoka Igor Fraga, vagy Baptiste Beauvois és nagy sajnálatunkra az addig a pontig elképesztő szektoridőket futó Blazsán Patrik is. 

    Ezzel a hibával a magyar klasszis az utolsóelőtti 15. pozícióból volt kénytelen elrajtolni, ami egy ilyen mezőnyben nem sok jóval kecsegtet. 

    A rajt után Blazsán visszaesett az utolsó pozícióba és onnan kezdte meg a hihetetlen felzárkózását. A tőle megszokott taktikai húzásaival a futam felénél már a 6. helyre is feljött, amit az utolsó kerékcseréknél a 8. pozícióra váltott. Ezt a helyezését már a leintésig tartani tudta, amivel az összesített pontversenyben a 10. helyen zárt. 

    A VB címet az olasz Valerio Gallo szerezte meg a spanyol Serrano és a japán Miyazono előtt. 

  • A Red Bull „Beat The Pro” időmérője visszatért a Gran Turismo Sportba

    A Red Bull „Beat The Pro” időmérője visszatért a Gran Turismo Sportba

    A „Beat The Pro” a Time Trial menüben található időmérő, ahol a Red Bull kötelékében versenyző Yuki Tsunoda referenciaidejéhez mérhetik magukat a játékosok. 

    Mivel a Forma-1-es Japán Nagydíjat a tavalyi évhez hasonlóan idén is törölték, ezért a japán fejlesztőstúdió az időfutamot természetesen a virtuális Suzukába hozta. A választható autó ehhez a pályához szorosan kapcsolható Honda NSX Gr.3-as lesz. 

    Az idei „Beat The Pro”-val valamivel nehezebb kihívásra számítunk, mivel Tsunoda – az F1 egyetlen japán pilótája – a közelmúltban a szimulátorokra fordította figyelmét, hogy javítsa a valós pályákon nyújtott teljesítményét. 

    Az induláshoz mindössze annyit kell tenni, hogy a Gran Turismo Sportban, részt kell venni a Time Trial versenyen. Az esemény a heti Time Trial kihívások mellett található. A 2021-es „Beat The Pro” október 6-án, szerdán 17:00-kor vette kezdetét és október 24-én, vasárnap 16:59-kor zárul, amely a GTSH-Rank „Time Trial” menüpontjában élőben is követhető. 

  • A HUMDA promóciójával megújul a magyar Gran Turismo ranglista

    A HUMDA promóciójával megújul a magyar Gran Turismo ranglista

    2018 után újra felállításra kerül a magyar Gran Turismo ranglista, amely több mint 60.000 felhasználót számlál, ahogy azt korábban már megírtuk. 

    A Race Online Hungary fejlesztésében lévő GTSH-Rank 2017-2018-ban már listázta az akkoriban nagyságrendileg 14.000 főt számláló közösséget a játék beépített „Driver Rating” (DR) pontértékei alapján.  

    Ezen lista kerül most újra az előtérbe a HUMDA jóvoltából, viszont a DR pontok helyett minősítési versenyszisztémában szerzett pontok alapján történik majd a besorolás a DR pontszámok feltüntetésével. 

    Az újonnan elinduló lista jó lehetőséget nyújt a rohamosan növekvő hazai játékosbázis erőviszonyainak és tehetségeinek megismerésére.