Kategória: SIM LIGA

  • Így készítette fel Rácz Gergőt a szimulátor a 2022-es szezonkezdetre

    Így készítette fel Rácz Gergőt a szimulátor a 2022-es szezonkezdetre

    2022-ben Rácz Gergő a brit MINI Challenge JCW kategóriájában indul, a felkészülésében pedig nagy szerepet játszott a szimulátorozás.

    Gergővel még a szezon előtti hivatalos fotózásán tudtunk pár szót váltani, ahol leginkább a szimulátoros élményeiről kérdeztük.

    A fiatal versenyző több platformon is jelen van, de legfőképpen az Assetto Corsát és az iRacinget emelte ki. A GTR Masters jóvoltából egy valósággal teljesen megegyező naptár szerint zajló ligában is kipróbálhatta magát az Assetto Corsa platformján.

    Leginkább iRacingezek, de részt vettem a MINI bajnokságban is, melyet az Assetto Corsával tartottak.

    Itt olyan pályákon mentünk, amik a valóságban is lesznek, ezeken próbálok minél jobb köridőket teljesíteni. Ezen kívül viszont nagyrészt az iRacinget használom.

    De hogyan is kezdődött Rácz Geri szimulátoros karrierje? Természetesen egy saját cockpittel, amit a mai napig előszeretettel használ.

    2020 decembere óta van meg a szimulátorom. Mindig kérdeztem az embereket, hogy milyen programot és felszerelést érdemes használni.

    Az iRacing a kedvencem. Szerintem annak a fizikája messze a legjobb. A grafika annyira nem számít szerintem – persze fontos -, de a legrealisztikusabb az iRacing.”

    Természetesen a GTR Masters által szervezett bajnokságban is megtalálható volt Silverstone, és Knockhill is, mely pályák elsajátítása elengedhetetlen lesz az idei MINI Challenge szezonhoz.

    Rácz Gergő
    Fotó: Motorsport Talent Management

    Rácz Gergő kérdésünkre válaszolva kiemelte, hogy a versenyrutin, amelyet szimulátoron meg tud szerezni, mennyire segíti őt a pályán, éles körülmények között.

    Mindenképp segítség, én is éreztem magamon, amikor keveset szimulátoroztam, hogy tétlen voltam egy versenyszituációban, amikor rögtönözni kellett. Volt olyan versenyszituáció, amikor az emlékezetemből fel tudtam használni egy olyan tapasztalatot, amit szimulátorban tanultam, és ezt alkalmaztam is a versenyen.

    Sokat tudok tanulni ebből. Knockhillben például nehéz előzni. Nagyon közel kell lenni az előtted lévőhöz, és akkor talán az 1-es kanyar után, a kis sikán részben van lehetőséged, illetve utána fenn a dombon van egy nyújtott jobbos, ami egy jó előzési pont.

    Közeli és távoli célok

    A MOTAM (Motorsport Talent Management) tehetségének persze nagyon fontos az idei a MINI Challenge bajnokság, de vajon mik a hosszú távú tervei?

    Nekem az egyik kedvenc szériám a DTM, persze ehhez idő kell. Ha kisebb lépésekbe gondolkozunk, akkor ott van a TCR vagy a WTCR, és onnan tovább lehet lépni majd a hátsó kerekes autókhoz.

    Április 23-án és 24-én rendezik a legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) idei nyitóhétvégéjét az angliai Donington Parkban. A rangos versenyprogram részeként a MINI CHALLENGE JCW versenyzői is pályára lépnek, köztük Rácz Geri, aki a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 Motorsport színeiben folytatja a pályafutását.

    Nagyon motivált vagyok, miután a tesztnapokon megbizonyosodhattam róla, hogy a csapat rendkívül felkészült, az első pillanattól fogva mindenki nagyon segítőkész velem. Kétségem sincs afelől, hogy nem lesz problémánk az első versenyhétvégén, és a jövőben is jól együtt tudunk majd dolgozni” – nyilatkozta debütálása előtt Rácz Geri.

    Gergő adott egy kis jellemzést arról, mire számíthatnak a rajongói, ha követik majd őt az idei évben.

    Igazából én mindig olyan versenyzőnek tartottam magam, aki bele mer menni rizikósabb helyzetekbe – persze előtte ezeket átgondolom -, és nem tartok attól, hogy a jövőben ez megváltozna.

    Be a real Man! A Thomas Breitling színeiben indul idén Rácz Geri
    Be a real Man! A Thomas Breitling színeiben indul idén Rácz Geri Fotó: Motorsport Talent Management

    A SIM Liga jóvoltából mindenki előtt nyitva áll a lehetőség

    Magyarország egyik leggyorsabban fejlődő E-Sport bajnoksága, a SIM Liga több platformon is képviselteti magát, a kiemelkedő tehetségek pedig akár olyan karriert is befuthatnak, mint Rácz Geri.

    A Racingline.hu-n már olvashattatok a GT Sport bajnokságáról, mely évről évre az ország legjobb Gran Turismo versenyzőit hozza össze, a szimulátorvilág legnagyobb kihívást jelentő pályáin.

    Hamarosan pedig indul a SIM Liga iRacinges bajnoksága, ahol valós pilóták mellett mérettethetik meg magukat a résztvevők, többek között Kiss Norbi, vagy Nagy Dani ellen.

    Érdemes folyamatosan figyelemmel kisérni a Racingline.hu weboldalát, illetve a SIM Liga facebook oldalát, hiszen itt a legfrissebb híreket érthetitek el a bajnokságokkal kapcsolatban.

  • A Lamborghini is hivatalos szimulátoros csapatot indít

    A Lamborghini is hivatalos szimulátoros csapatot indít

    Az Automobili Lamborghini Esports Team névre hallgató csapat 2022-ben belép az SRO virtuális versenyekbe.

    Max Verstappen után a Sant’Agata-i székhelyű szuperautó-gyártó is létrehozta első virtuális csapatát.

    A három versenyzőből – Jordan Sherratt, Gianfranco Giglioli és Giorgio Simonini – álló Automobili Lamborghini Esports Team kezdetben az SRO által szervezett GT World Challenge Esports bajnokságokra fog koncentrálni az Assetto Corsa Competizione segítségével.

    Sherratt a tavalyi szezonban a The Real Race verseny EMEA-régióját uralta, de virtuális karrierje előtt a 2017-es Formula 4 Egyesült Államok-bajnokságban az ötödik helyen végzett.

    Hivatalos versenyzővé válni, nagyjából ez a célom. Mindig is erre törekedtem, még a való világban is. A virtuális világban megpróbálni ezt elérni, talán hozhat valamit a motorsportban” – magyarázta a dél-afrikai pilóta a Traxion.GG-nek decemberben.

    Giglioli eközben ötödik lett a 2020-as The Real Race versenyen, Simonini pedig megnyerte a 2020-as Sim Grid világbajnokságot.

    Lamborghini Esports Team - Giorgio Simonini
    Lamborghini Esports Team – Giorgio Simonini Fotó: Lamborghini Media

    A csapat az ötfordulós GT World Challenge Esports Sprint Series Europe és az Intercontinental GT Challenge Esports Endurance Championship elnevezésű bajnokságban fog versenyezni.

    Sherratt és Giglioli a Sprint sorozatban indulnak majd, a közelmúltban az első fordulóban a 11. és 15. helyen végeztek, az öt endurance versenyen pedig Simonini is csatlakozik hozzájuk.

    Az iparág több évtizedes fejlődése után a szimulált versenyzés egyre közelebb kerül a valós életbeli megfelelőjéhez, és ma már elképesztő színvonalon űzik ezt a szakágat is” – emelte ki Giorgio Sanna, az Automobili Lamborghini motorsportért felelős vezetője.

    A szimulátoros versenyzés egy további eszköz számunkra a valódi versenyzés néhány alapvető aspektusának fejlesztéséhez, mint például az autó beállítások és szoftveralkalmazások, amelyek fontos szerepet játszanak majd a márkánk jövőjében.

  • Csúszhat a hivatalos BTCC játék megjelenése

    Csúszhat a hivatalos BTCC játék megjelenése

    A Motorsport Games nemrégiben tartott pénzügyi beszámolója során a BTCC játék megjelenése a „még meghatározásra vár” kategóriába került.

    A Motorsport Games fejlesztő és E-Sport szervező cég közelmúltbeli pénzügyi Q4 2021-es eredménybeszélgetése során megosztották a közelgő tervet, és a BTCC játék megjelenési dátuma most „TBD” megjelöléssel szerepel.

    A pontos megfogalmazás a menetrendből: „A BTCC cím várható megjelenési dátuma meghatározásra vár”.

    Az eredetileg 2020-as fejlesztésként bejelentett játék az első hivatalos, kizárólag BTCC-s játékot készíti el a Codemasters 1998-as TOCA 2 Touring Cars címe óta.

    A megjelenés idénre volt tervezve, sőt, a játék hivatalos honlapján még mindig az áll, hogy „Coming 2022”. A vállalat befektetői kapcsolatok weboldalán található új dia az eredménybeszámolóról azonban felveti a kérdést, hogy ez így is marad-e.

    Egy korábbi dián azonban kiemelik, hogy a BTCC licenc 2027-ig marad a Motorsport Gamesnél mind a játékokra, mind az E-Sportra vonatkozóan.

    Mégis, a prezentáció becsült időkereteket tartalmaz az összes többi közelgő címre vonatkozóan, mint például az rFactor 2 frissítései, az új NASCAR, IndyCar játékok és a 24 Hour of Le Mans eseményre is, de a BTCC-re nem.

    A NASCAR 21: Ignition zűrös megjelenése után úgy tűnik, hogy a következő új motorsport-sorozat megjelenése is csúszhat.

    A 2022-es NASCAR-játék azonban még mindig szerepel a listán, érdekes módon a KartKraft szimulátor konzolos kiadása mellett.

    Az eredménybeszámoló átiratában az is elhangzott, hogy a Motorsport Games elnöke, Stephen Hood már nem dolgozik a vállalatnál – pedig ő a versenyjátékok fejlesztésében szerzett nagy tapasztalatot, nevezetesen a Codemasters Forma-1-es címeit hozta magával.

    A GTPlanet 2020-as BTCC játékával kapcsolatban a következőket nyilatkozta: „Nem arcade játékot készítünk, de nem is kell high-end, hardcore szimulációt készítenünk.”

  • Blazsán már bajnok, a 2. hely a tét az MNEB SIM Liga utolsó fordulóján

    Blazsán már bajnok, a 2. hely a tét az MNEB SIM Liga utolsó fordulóján

    Utolsó fordulójához érkezik a K&H MNEB SIM Liga GTS, és bár a bajnoki címet már behúzta Blazsán, a második helyért óriási harc várható.

    Bár csak 5. lett a szardíniai forduló második versenyén, Blazsán Patrik így is bezsebelte a bajnoki címet, köszönhetően az első futamon aratott győzelmének. A címvédő eddig minden fordulóban megnyerte az első futamot.

    „Nem figyeltem a bajnoki pontversenyt, így eléggé meglepett, hogy már most sikerült megszerezni a bajnoki címet” – mondja az újdonsült bajnok.

    Úgy érzem nagyon szerencsés voltam ebben a szezonban, a sok technikai hibának köszönhetően. Nem vagyok elégedetlen a versenyekkel de úgy gondolom, hogy jó részt a többiek gondjainak köszönhetem ezt a jelentős előnyt.

    A tavalyi bajnokságban 340 pontot gyűjtött Blazsán, jelenleg 282 egysége van, így most csak az lebeghet a szeme előtt, hogy ezt a pontrekordot megdöntse. De vajon van-e erre reális esélye?

    Megvan az esély a 60 pontra, de azért úgy gondolom, hogy ha reálisan nézzük akkor valószínűleg nem fog sikerülni.

    Mihalidesz és Szarka csatájáról szólhat az utolsó forduló
    Mihalidesz és Szarka csatájáról szólhat az utolsó forduló Fotó: autocult.fr

    Pontegyenlőség a második helyen, óriási csata lehet Mihalidesz és Szarka között

    A két rivális szinte az egész bajnokságot fej-fej mellett töltötte, és mindketten 222 ponttal érkeznek meg a szezonzáró helyszínére. Mihalidesz Mátét kérdeztük az esélyeiről.

    Szerintem jó esélyeim vannak, mert rövidebb távot kell teljesíteni, és ezáltal nem fog származni akkora hátrányom az autóm miatt, a rajtot kivéve” – mondta a fiatal versenyző.

    És, hogy miben kell javulnia Mihalidesznek, hogy jövőre a bajnoki címért harcoljon?

    Az autóválasztást legközelebb jobban meg kell fontolnom, valamint a versenytempóm lehetne konzisztensebb” – magyarázta őszintén Mihalidesz Máté.

    Természetesen Blazsán Patrikot is megkérdeztük a második hely sorsáról, tekintve, hogy nagyon jól ismeri mindkét riválisát.

    Nehéz megmondani, hogy mi lesz. Máté nagyon gyors és talán a Toyotának kedvez a pálya, Zsolti viszont nagyon stabil és remek a versenytempója. A gyakorlás illetve a pillanatnyi forma dönthet.

    Az utolsó forduló helyszíne: Circuit de Sainte-Croix – C

    A Circuit de Sainte-Croix C pálya egy 10 kilométeres pálya. Ez a leghosszabb konfiguráció a francia tó körül, amely lassú sebességű technikás szakaszokat és nagy sebességű egyeneseket egyaránt tartalmaz. Ez a pálya igazi próbatétel a sofőr számára.

    Ezzel a leírással Blazsán is egyetértett: Ez a helyszín nagyon érdekes versenyeket szokott hozni, bármelyik vonalvezetésről legyen is szó. Széles, nagyon hosszú és szerintem nincs igazán senkinek sem a kezében ez a vonalvezetés, úgyhogy nagyon izgalmas lehet.

    A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság SIM Liga Gran Turismo Sport 6. fordulójának prekvalifikációja után ismét 14 versenyző jutott be a szombati versenyre.

    • Mihalidesz Máté
    • Szarka Zsolt
    • Blazsán Patrik
    • Bartha Tamás
    • Németh László
    • Szántay Roland
    • Tóth Gábor
    • Tóth Henrik
    • Csoknyai Bertalan
    • Tasnádi Zoltán
    • Krémer Péter
    • Bélteki Zoltán
    • Szigligeti Tamás
    • Magda Attila

    A 19 órától kezdődő hatodik, záróforduló versenyeit ismét megtekinthetitek majd az Esport2tv Twitch csatornán, valamint az Esport1 oldalán és Bereznay Dani YouTube csatornáján.

    Az 5. forduló is visszanézhető:

  • Saját csapatot alapított Max Verstappen

    Saját csapatot alapított Max Verstappen

    A Forma-1-es világbajnok Max Verstappen elindította saját versenycsapatát, amely egy zászló alatt egyesíti valós és virtuális törekvéseit.

    Az újonnan alapított Verstappen.com Racing alapító szponzorként a Red Bullt is a fedélzetre hozza.

    Az új Verstappen.com Racing autóin a Red Bull márkajelzése mellett a Verstappen.com, Max személyes honlapja is szerepel, amely a pilóta saját tartalmait, rajongói aktivitását és az Oracle Red Bull Racing versenyzőjét körülvevő kereskedelmi tevékenységeket tartalmazza.

    Úgy tűnik, hogy nincs semmilyen kapcsolat az Oracle Red Bull Racinggel vagy az Oracle Red Bull Racing Esports nevű E-Sport csapattal.

    A korábbi Forma-1-es pilóta és Max édesapja, Jos a belga ralibajnokságban fog versenyezni. Thierry Vermeulen idén újoncként indul az ADAC GT Masters bajnokságban. Mindkét versenyző a Verstappen.com Racing zászlaja alatt fog versenyezni az idei szezonban.

    Virtuális részen a csapatot a Team Redline képviseli majd, egy meglehetősen jól ismert csapat, amely több mint 20 éve sikeresen szerepel a szimulátoros versenyzés legmagasabb szintjén.

    Max már évek óta az alakulat tagja, és olyan magas szintű versenyeken indul, mint a Le Mans Virtual Series az rFactor 2-ben és különböző más versenyeken az iRacing platformján.

    Igazán boldog vagyok, hogy a Verstappen.com Racing csapatnak köszönhetően megoszthatom a versenyzés iránti szeretetemet olyan versenyzőkkel és csapatokkal, akikhez szoros kapcsolat fűz” – mondta Max Verstappen a sajtóközleményben.

    Amellett, hogy ez számomra szórakoztató, a versenyzéssel kapcsolatos tudásomat is megoszthatom velük, ami remélhetőleg mindenkinek segít abban, hogy fejlődjön.”

  • MNEB SIM Liga GTS előretekintés Blazsán Patrikkal – 5. forduló

    MNEB SIM Liga GTS előretekintés Blazsán Patrikkal – 5. forduló

    Utolsó előtti fordulójához érkezik a K&H MNEB SIM Liga GTS bajnokság, és akár már szombaton bajnok lehet Blazsán Patrik.

    Blazsán Patrik ugyanis szenzációs teljesítménnyel mindkét nürburgringi futamot megnyerte, annak ellenére, hogy múlt héten óvatosan nyilatkozott a verseny előtt.

    Nagyon váratlan volt a Nissan versenyképessége, teljesen úgy tűnt, hogy ez a pálya lehet a leggyengébb pontja, végül nem így lett.

    Figyelmünk lassan a második helyért folyó csatára összpontosulhat, hiszem Mihalidesz Máté mögött szorosan érkeznek a riválisok, így az utolsó két fordulón bármi megtörténhet.

    A GR Supra Concept 18-as autóval versenyző Mihalidesz hátránya 40 pont Blazsánnal szemben, miközben egy forduló alatt 60 pontot lehet összegyűjteni.

    Bár az összetettben a különbség nagy, a nürburgringi forduló a két rivális zseniális fej-fej melletti csatájáról szólt.

    Mindig élvezetes egy ilyen csata, Máté szenzációs volt. Olyan helyen jött vissza ahol nem gondoltam volna, hogy megpróbálja, nagyon jó volt az egész és jó volt látni ahogy helyezkedik a pályán” – nyilatkozott elismerően Blazsán a verseny után.

    Bár a listavezető előnye megnyugtató, és matematikailag is már csak Mihalidesznek van esélye megfogni őt, a címvédő továbbra sem veszítette el koncentrációját.

    Ugyanúgy készülök ahogyan a többi versenyre is” – mondta Blazsán. „Ez a pálya nem annyira közkedvelt a GTS közösségben, de mindenképpen tartogathat izgalmakat.

    Következik Sardegna – Road Track – A

    A Sardegna – Road Track – A egy fiktív pálya, mely Szardínia szigetén található, a Földközi-tenger által körülvett olasz üdülőhelyek egyikén.

    Ez egy közutak lezárt szakaszait használó, nagy sebességű, technikás utcai pálya, amely hosszú, padlógázas egyeneseket és szűk kanyarokat egyaránt tartalmaz.

    Különösen a pálya második felének emelkedői és lejtői, valamint a csökkenő útszélesség teszi lehetővé az igazi, nagy téttel bíró, a szalagkorlátig tartó versenyzést.

    A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság SIM Liga Gran Turismo Sport 5. fordulójának prekvalifikációja után ismét 14 versenyző jutott be a szombati versenyre.

    • Mihalidesz Máté
    • Tóth Henrik
    • Szarka Zsolt
    • Bartha Tamás
    • Krémer Péter
    • Németh László
    • Csoknyai Bertalan
    • Blazsán Patrik
    • Horváth Olivér
    • Tóth Gábor
    • Dankó Bence
    • Szigligeti Tamás
    • Magda Attila
    • Borbély Renátó

    A 19 órától kezdődő ötödik forduló versenyeit ismét megtekinthetitek majd az Esport2tv Twitch csatornán, valamint az Esport1 oldalán és Bereznay Dani YouTube csatornáján.

    A 4. forduló is visszanézhető:

  • Ősszel jelenik meg az iRacing első önálló PC és konzol (!!!) játéka

    Ősszel jelenik meg az iRacing első önálló PC és konzol (!!!) játéka

    A Monster Games év eleji megvásárlása után a dirt pályás sorozatot bemutató játék önálló PC cím lesz az iRacing neve alatt.

    Még az év elején számolt be testvéroldalunk, az 500miles.hu arról a bombaként robbant bejelentésről, miszerint az iRacing felvásárolta a Monster Games-t. Most már azt is tudjuk, hogy egy World of Outlaws játék van fejlesztés alatt.

    Abban a jelentésben az állt, hogy egy be nem jelentett Monster Games cím van készülőben, amely 2022-es megjelenésre készül.

    Hétfőn kiderült, hogy mi is az a játék, amely az iRacing nevét fogja viselni.

    A World of Outlaws, egy sprint autóverseny-sorozat, amely az Egyesült Államok földes oválpályáin versenyez, 2022 őszén konzoljátékot kap.

    A cím PlayStation és Xbox konzolokra is megjelenik, és ez lesz az első alkalom, hogy a vásárlók egy iRacing által kiadott termékhez juthatnak hozzá, és ehhez nem lesz szükségük PC-re.

    Ez lesz az első önálló World of Outlaws játék 2010 óta, amikor is a World of Outlaws: Sprint Cars a Big Ant Studios fejlesztette és a THQ adta ki.

    Nem teljesen iRacing

    Ugyanakkor nem az iRacing kódja lesz 100%-ig átültetve, ahogy azt egyesek gondolhatták.

    A World of Outlaws konzoljátékot „teljes egészében a Monster Games csoport fejleszti”, amely eddig a Unity játékmotorral készített címeket.

    Az iRacinggel való partnerségnek köszönhetően azonban a művészeti eszközöket, valamint a játékban megjelenő összes járműhöz „továbbfejlesztett fizikai modellt” tudnak majd biztosítani.

    Hogy melyek lesznek ezek a járművek, valamint a sorozat mely pályái és versenyzői, egyelőre még nem ismert, ahogy az sem, hogy mindkét WoO bajnokság – a World of Outlaws NOS Energy Drink Sprint Cars és a World of Outlaws Case Construction Late Models – képviselteti-e majd magát.

    Izgatottan várjuk, hogy a World of Outlaws-al együttműködve kiadhassuk a Monster Games első címét az iRacing felvásárlása óta” – mondta Rich Garcia, a Monster Games alapítója.

    Az iRacing néhány eszközének és a hiteles járműmodellek létrehozásában szerzett szakértelmünknek a hozzáadása lehetővé teszi számunkra, hogy az MGI termékeit továbbra is előremozdítsuk.

    Az iRacing részéről a cég elnöke, Tony Gardner nyilatkozott: „A Monster Games iRacing általi felvásárlása lehetővé tette számunkra, segítsünk néhány fontos területen fejleszteni a már készülőben lévő játékon.”

    Arra törekszünk, hogy a dirt racing közösség számára egy magával ragadó és szórakoztató konzolos játékélményt nyújtsunk.

    A játék 2022 őszén kerül majd a polcokra.

  • MNEB SIM Liga GTS előretekintés Blazsán Patrikkal – 4. forduló

    MNEB SIM Liga GTS előretekintés Blazsán Patrikkal – 4. forduló

    Legendás helyszínre látogat a K&H MNEB SIM Liga GTS bajnokság, melynek 4. fordulóját a Nürburgringen rendezik. Blazsán Patrikkal beszélgettünk.

    Először azonban érdemes visszatekinteni a a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság SIM Liga Gran Turismo Sport előző versenyére, melyet a technikás Willow Springsben tartottak.

    Blazsán Patrik kiemelkedő teljesítményt nyújtott, és mindkét fordulót megnyerte. A Nissant vezető pilóta a pole-ból rajtolhatott az első versenyen, majd a 8. helyről a másodikon, de ez sem okozott akadályt neki.

    Nem igazán számítottam erre, elég szerencsésen jött ki a lépés. Másoknak viszont elég szerencsétlenül sajnos, így azért nem annyira jó győzni, de persze nem utasítom vissza a győzelmet” – mondta Blazsán Patrik a verseny után.

    Bizony, míg Patrik stabil eredményeket hozott, addig legnagyobb bajnoki riválisa, Szarka Zsolt az első futamos második hely után a másodikon csak ötödik lett.

    Mindeközben Mihalidesz Máté kétszer is dobogóra állhatott, így a második helyért kezd élesedni inkább a küzdelem. Szarka 144 ponttal áll, míg mögötte Mihalidesz 2 ponttal van lemaradva.

    Az élen viszont Blazsán magabiztos előnyt épített ki, hiszen 172 pontjával torony magasan vezeti a tabellát.

    Tekintsünk azonban előre, hiszen a szezon negyedik eseményét a Nürburgringen rendezik. Blazsán Patrik szerint változhat a kép Németországban.

    Többeknek is – köztük nekem is – kedvencünk a Nürburgring ezért biztos vagyok benne, hogy nagyon jó versenyek lesznek. A Nissannak talán ez a pálya lehet a leggyengébb pontja, de ez nem probléma hiszen az előző helyszíneken fölényben volt.

    A K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság SIM Liga Gran Turismo Sport 4. fordulójának prekvalifikációja után ismét 14 versenyző jutott be a szombati versenyre.

    A bejutók

    • Mihalidesz Máté
    • Bartha Tamás
    • Blazsán Patrik
    • Szarka Zsolt
    • Tóth Henrik
    • Krémer Péter
    • Németh László
    • Csoknyai Bertalan
    • Magda Attila
    • Szigligeti Tamás
    • Tóth Gábor
    • Bélteki Zoltán
    • Tasnádi Zoltán
    • Pintér Máté

    A 19 órától kezdődő negyedik forduló versenyeit ismét megtekinthetitek majd az Esport2tv Twitch csatornán, valamint az Esport1 oldalán és Bereznay Dani YouTube csatornáján.

    A 3. forduló is visszanézhető:

  • Valós versenyzési lehetőséget kap a Formula E: Accelerate bajnoka

    Valós versenyzési lehetőséget kap a Formula E: Accelerate bajnoka

    A Formula E: Accelerate 2022-ben tér vissza, és ismét lehetőséget kínál az E-Sport versenyzőknek, hogy nagyot kaszáljanak.

    A széria 2022-ben egy vadonatúj kvalifikációs formátumot fog alkalmazni.

    A Formula E: Accelerate fődíja ismét az rFactor 2 platformot – és az új, 8. szezonbeli színeket – használva egy valódi versenyautó vezetése, VIP jegyek az augusztusi szöuli E-Prix-re és egy 100 000 eurós nyereményalapból való részesedés lesz.

    A nevezés a „Road to the London Final” elnevezésű selejtezősorozattal kezdődik, amely online és személyesen zajlik.

    A selejtezőre hat alkalommal kerül sor, vagy otthon, online az rFactor 2-n keresztül, vagy személyesen a valós Formula E versenyeken, a Formula E Gaming Arénákban.

    A selejtezősorozatok kilenc leggyorsabb versenyzője kap meghívást a 2022-es londoni E-Prix döntőjébe, amely júliusban kerül megrendezésre.

    A regisztráció március 28-tól indult, a résztvevőknek ki kell tölteniük az online űrlapot, és igazolniuk kell az e-mail címüket.

    A London E-Prix döntője után az első három helyezett versenyző nyeri a pénzdíjakat, egy koreai utazást és a Formula E vezetési élményt a valenciai szezon előtti tesztelésen.

    Tavaly a Red Bull Racing Esports versenyzője, Frede Rasmussen volt az, aki egy körömrágós döntő után megnyerte a Formula E: Accelerate versenyt.

    Ezt követően Spanyolországban vezette a széria Gen2 elektromos együléses versenyautóját, amit „csodálatos érzésként” jellemzett, majd az év végén megnyerte az Autosport magazin gáláján az Év E-Sport versenyzője díjat.

    A tavalyi sikeres első szezont követően izgatottan várjuk a 2022-es sorozatra a rajongók és a szimulátoros versenyzés legjobbjainak nevezését” – magyarázta Kieran Holmes-Darby, a Formula E játékigazgatója.

    A játék és az E-Sport új rajongókat hoz a Formula E világába, és egyesíti az elit motorsportot a szimulátoros versenyzés világával, és a legtehetségesebb játékosok számára a valós versenyzés ígéretét adja.

    Az „Út a londoni döntőhöz” sorozat, és így a kvalifikáció április 3-án kezdődik.

    Formula E: Accelerate Kvalifikációs időpontok

    • 1. hét – római selejtező, Római E-Prix pálya – 2022. április 3-10.
    • 2. hét – Monacói kvalifikációs verseny, Electric Docks – 2022. április 23-30.
    • 3. hét – Berlini kvalifikációs verseny, Berlin E-Prix pálya – 2022. május 8-15.
    • 4. hét – Jakarta Qualifier, Diriyah E-Prix pálya – 2022. május 28-4. június 28.
    • 5. hét – Vancouver selejtező, Hong Kong E-Prix pálya – 2022. június 25. – július 2.
    • 6. hét – New York City selejtező, New York City E-Prix pálya – 2022. július 10-17.
    • Döntő – London E-Prix hétvége – 2022. július 30-31.
  • Romain Grosjean: IndyCar versenyző és… játékfejlesztő?

    Romain Grosjean: IndyCar versenyző és… játékfejlesztő?

    A jelenlegi IndyCar pilóta Romain Grosjean csatlakozik az rFactor 2 fejlesztőcsapatához, mint a Motorsport Games technikai tanácsadója.

    Romain Grosjean az rFactor 2 fejlesztőcsapatát fogja segíteni, és a szimulátoros versenyplatformon futó E-Sport eseményekkel fog legfőképp foglalkozni.

    Grosjean, aki jelenleg az Andretti Autosport versenyzője az IndyCar-ban, már az elmúlt években is nagy szerepet vállalt az E-Sport világában.

    Ő alapította az R8G Esports-ot, egy profi szimulátoros versenycsapatot, amely számos különböző szimulációs platformon versenyez.

    Most Grosjean a szakértelmét hozza be, hogy segítsen tovább javítani az rFactor 2 minőségét.

    Tesztelni fog, visszajelzést ad és szükség szerint ajánlásokat tesz a platform számára. Különösen az IndyCar tartalommal kapcsolatban, a sorozatban való versenyzéssel kapcsolatos valós tudása remélhetőleg javítani fogja az autó fizikáját.

    A valós versenyzés és a szimulátoros versenyzés közötti kapcsolat egyre szorosabbá válik, és egyre fontosabb eszközzé válik a szériák, a csapatok és a bajnokságok számára az egész motorsportban” – mondta Grosjean.

    Grosjean 2022-ben négy technikai tesztelésen vesz majd részt, így visszajelzéseket és ajánlásokat adhat a jövőbeli megvalósításokhoz.

    Nagyon örülök, hogy elvállaltam a Motorsport Games technikai tanácsadói szerepét, és alig várom, hogy segíthessek visszajelzéseket adni az rFactor 2-vel kapcsolatban, egy olyan szimulációval kapcsolatban, amelyet gyakran használok” – magyarázta a 10-szeres Forma-1-es dobogós.

    „Tökéletesen illik a Motorsport Games technikai tanácsadójaként betöltött új szerepére, és hatalmas tapasztalata óriási segítségünkre lesz az rFactor 2 fejlesztése során” – tette hozzá a vállalat motorsport-tanácsadója, Gérard Neveu.