Kategória: SIM LIGA

  • Verstappen egy Mercedesszel szerezte első 2024-es győzelmét

    Verstappen egy Mercedesszel szerezte első 2024-es győzelmét

    Visszatért a versenypályára Max Verstappen, még ha csak virtuálisan is – a holland minden F1-es kollégájánál komolyabban veszi a szimulátorversenyzést, felkészültségét pedig az iRacing daytonai 24 órás versenyén aratott fölényes győzelme is bizonyítja.

    Verstappen már korábban elindította saját projektjét, kezdeményezését, amelynek célja, hogy a versenyzést a virtuális térben és a valódi pályákon profi szinten űző pilótákat egy platformra helyezze, így egyáltalán nem derogál neki, hogy háromszoros F1-es világbajnokként szimulátorosok oldalán versenyezzen.

    Verstappent se a zene, se a mozi nem érdekli, de az autósporttól nem tudna elszakadni

    A holland rendszeres résztvevője virtuális versenyeknek, s a hétvégén részt vett az iRacing 2024-es naptárának első fordulóján, a daytonai 24 óráson is.

    Verstappen a Team Redline színeiben két szimulátoros váltótársa, Ole Steinbraten és Gianni Vecchio társaságában vezette a csapat virtuális Mercedes AMG-jét, amely egykörös előnnyel meg is nyerte a GTD kategóriát.

    A csapatvezető – merthogy a virtuális platformon is van ilyen –, Atze Kerkhof a verseny után Verstappen kimagasló kvalitásainak tulajdonította a sikert:

    „Max Verstappen nem kevesebb, mint négy etapot vezetett le az éjszaka során, amely során nagyon komolyan odatette magát. Nagyon jó, szinte hibátlan versenyünk volt.”

    Fotó: iRacing
  • Szorosabbá vált a K&H SIM Liga powered by HUMDA ACC-bajnokság a mindent eldöntő utolsó forduló előtt!

    Szorosabbá vált a K&H SIM Liga powered by HUMDA ACC-bajnokság a mindent eldöntő utolsó forduló előtt!

    Folytatódik Mihalidesz Máté felzárkózása a bajnoki pontversenyben, Blazsán Patrik előnye már végleg elolvadni látszik, lőtávolba értek a riválisok a dupla pontos futam előtt.

    Az utolsó előtti fordulóra még a döntött kanyarok nélküli Zandvoortban, a BMW új, 2021-ben bemutatott GT3-as autójával került sor, ami az utcai M4-es típuson alapszik.

    A rajttól Mihalidesz Máté jött el a legjobban, aki ugyan nem tudta megelőzni a pole-ból induló Blazsán Patrikot, mégis hibára kényszerítette a bajnokság éllovasát, aki visszacsúszott a harmadik helyre Láng Ádám mögé. Az autóján látszódott a sérülés is, de a tempóban ez nem mutatkozott meg.

    Sipos Ákos nagyobb hibát vétett, a célegyenesre ráfordulva megcsúszott, így nagy sebességgel a szalagkorlátnak csapódott, és a mezőny végére esett vissza.

    Az élmezőnyben Mihalidesz nem tudott elnyúlni az élen, így kialakult egy hármas élboly a győzelemért. Mögöttük Szabó János, és az egymással küzdő Pajor Márton és Sír Artúr, a bajnokság második helyén álló pilóta haladt.

    Előfordult, hogy mindketten ugyanabban a kanyarban fékezték el magukat, de probléma nélkül folytatni tudták a csatát. Sír végül el tudott menni a vetélytársa mellett, aki kiesett a ritmusból.

    Az élen Mihalidesz 7 másodperces előnyt autózott ki, míg mögötte ezúttal Blazsán tartotta nyomás alatt Láng Ádámot, aki kisodródott a kavicságyba, majd letöltötte a kötelező kiállását, a mezőny nagy részével együtt.

    Egyedül Blazsán és Mihalidesz maradtak kint, 3-4 körrel később álltak ki, mint a riválisok. A bajnokság éllovasának a kiállás lehetőséget adott, hogy kijavíttassa az autója sérüléseit, és 22 másodperccel Mihalidesz mögé, a harmadik helyre tért vissza. Az előző fordulóhoz hasonlóan ismét felzárkózásra kényszerült, most azonban a frissebb gumikon csak a verseny fele állt a rendelkezésére.

    A kiállások után Sír Artúr jelentősen lelassult az ötödik helyen, és csak nyolcadik lett, ezzel pedig elszálltak a bajnoki esélyei.

    Meglepetésre Blazsán nem tudott közelíteni a második helyen haladó Láng Ádámra, így csak harmadik lett, ezzel a pontversenyben 19 pontra csökkent a különbség közte, és Mihalidesz között a dupla pontos utolsó, hungaroringi forduló előtt.

    Legalább negyedik helyre lesz szüksége ahhoz, hogy bebiztosítsa a bajnoki címet. Matematikailag még ugyan nyolcan esélyesek az első helyre, de valószínűleg kettejük között fog eldőlni a cím sorsa az október 15-én a Race Online Hungary által közvetített fináléban.

  • Hétvégén szezonzáró futam a K&H SIM Liga powered by HUMDA ralibajnokságában!

    Hétvégén szezonzáró futam a K&H SIM Liga powered by HUMDA ralibajnokságában!

    Senki sem gondolta év elején, hogy ilyen szoros csatákat hoz majd a ralit kedvelő szimulátorosok bajnoksága, a K&H SIM Liga powered by HUMDA sorozata. Hét lejátszott forduló után nem volt olyan futamgyőztes, aki duplázni tudott volna és ennek megfelelően a ponttáblázat eleje is nagyon szoros, az utolsó versenyen elért eredmény fogja eldönteni a dobogó sorsát! A NORD-ORIENT Virtuális Monte-Carlo Rally nem könnyíti majd meg a játékosok dolgát…

    Tovább folytatódott a sorozat: hét verseny, hét győztes a ralisok között!

    Ugyan már küszöbön a legújabb ralis szimulátor program bemutatója, de az EA SPORTS WRC premierje előtt még befejeződik a Dirt Rally 2.0 játékon futó ralibajnokság, amely a K&H SIM Liga powered by HUMDA ralis sorozata. Nyolc forduló szerepelt a versenynaptárban és a terveknek megfelelően szeptember utolsó hétvégéjén kerül megrendezésre a zárófutam, ahol eldől, kik lesznek azok, akik a K&H által felajánlott pénzjutalmakat bezsebelhetik.

    A lezajlott hét versenyen hét különböző győztes szerezte meg a futamonként járó legtöbb pontot és a bajnokság kiírásának megfelelően a legrosszabb eredmény minuszolása után fog kialakulni a végső sorrend. Jelenleg akár a bajnoki ponttáblázat első öt helyezettjéből bárki felállhat a dobogó legfelső fokára, de ha figyelembe vesszük a legrosszabb eredmény elhagyását, akkor még szorosabb az élmezőny. Így Kasza Kristóf és Molnár Alex ki-ki nyer meccset vívhatnak és aki előrébb végez közülük a NORD-ORIENT Virtuális Monte-Carlo Rally-n, nagy valószínűséggel az lesz a bajnok! Természetesen ebbe még beleszólhat Fónagy Kristóf és a többiek is.

    A zárófutam különös nehézségeket rejt magában, hiszen a Monaco-i pályák különböző tapadási viszonyokkal várják a versenyzőket, egy szakaszon belül megtalálható száraz aszfalt, jeges és havas rész is. Ennek megfelelően az eddigieknél még nagyobb szerepet játszik a gumitaktika! Mivel három szakaszonként lehet gumit cserélni, időben el kell dönteni, hogy a rizikósabb aszfaltgumis szettel indul e neki valaki Monte-Carlo hegyi szerpentinjeinek, vagy a biztosabbnak tűnő szöges gumit teszi fel, megkockáztatva ezzel, hogy az aszfaltos részeken esetleg olyan hátrányt szed össze, ami a végére behozhatatlan lesz.

    A sorozat hivatalos eredményközlő oldalán folyamatosan lehet követni az eredményeket és a bajnokság facebook csoportjában a versenyzők akár minden szakasz után nyilatkozhatnak, ami szintén megjelenik az eredményük mellett a Rallylive.hu weboldalon.

    A futamot a szokásokhoz híven most is péntek reggel nyolc órától egészen hétfő éjfélig lehet teljesíteni. A DuEn RALLY oldala által szervezett bajnokság minden indulójának eredményes hétvégét kívánnak a rendezők!

    A bajnoki állás (egy verseny alatt 210 pont szerezhető):

    # Versenyző Csapat Pont
    1. Kasza Kristóf 1276
    2. Fónagy Kristóf BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team 1232
    3. Molnár Alex TMC Rallysport 1230
    4. Martinák Balázs TMC Rallysport 1222
    5. Bíró-Ambrus Roland SMARTZILLA Racing Team 1192
  • Fordulatos párbajjal folytatódott a HUMDA ACC szimulátor-bajnokság

    Fordulatos párbajjal folytatódott a HUMDA ACC szimulátor-bajnokság

    Ezúttal is kiesett az egyik élmenő, de ennek ellenére sokkal szorosabb csata folyt a futamgyőzelemért az Assetto Corsa Competizione-bajnokság harmadik versenyén.

    A K&H SIM Liga powered by HUMDA ACC harmadik fordulójában a versenyzők a DTM-et idézve Audi R8 LMS típusú autóval küzdöttek meg egymással a zolderi pálya nyomvonalán.

    Blazsán Patrik két győzelme után pole-ból vághatott neki a versenynek, az előző versenyen technikai hiba miatt kieső Láng Ádám azonban lerajtolta őt. A bajnoki éllovas a kör felénél elfékezte magát és levágta a sikánt, de visszaadta a vezetést az Assetto Corsa Competizione-specialista Lángnak.

    Mögöttük több koccanás is történt, de Sír Artúr és a másik érintett Pajor Dávid is komolyabb következmények nélkül folytatták a versenyt.

    Ezúttal Mihalidesz Mátéra sújtott le a technika ördöge, így csak a boxutcából rajtolhatott. Az előző versenyen a fékjei fogytak el a végére, most pedig már az elején elúszott a lehetősége arra, hogy a riválisain pontokat hozzon.

    Láng előbb 2 másodperces előnyt autózott ki, majd fordult a kocka, és Blazsán is lendületbe jött. Végül több környi kiélezett csata után a célegyenesre fordító sikán külső ívén egy parádés előzéssel vette át a vezetést 20 perc után.

    A pálya karakteréből adódóan a kerékvetők használata határozta meg a köridőket, így nem alakultak ki állandó különbségek a versenyzők között. Sír Artúr hibázott, és esett vissza a hatodik helyre, így Pajor Dávid nyugodtan haladhatott a harmadik helyen, mielőtt boxutcai gyorshajtás miatt félperces büntetést kapott.

    A kiállásokat Láng kezdte meg, és az alávágással 10 másodperccel Blazsán elé ért vissza, de továbbra is lassabb volt, mint üldözője. Blazsán az utolsó 7 percre érte utol vetélytársát, és mindössze egy kör után hibára kényszerítette őt, így megtörtént a helycsere.

    Blazsán így az első három forduló után is veretlen, de közel sincs még lefutva a pontverseny, hiszen az utolsó futamon dupla pontokat osztanak majd, így még jelentős mértékben változhat a bajnoki pontverseny. A bajnokság két hét szünet után, szeptember 30-án folytatódik majd, a misanói pályán.

  • Izgalmas hajrával ért véget az Assetto Corsa-bajnokság második versenye!

    Izgalmas hajrával ért véget az Assetto Corsa-bajnokság második versenye!

    A technikai ördöge határozta meg a K&H SIM Liga powered by HUMDA ACC bajnokság második fordulójának eredményét, izgalmakban azonban a pályán sem volt hiány.

    A Race Online Hungary által rendezett Assetto Corsa Competizione-bajnokság második fordulójában McLaren 650S GT3-sel Silverstone-ban mérettettek meg a szimulátorosok. A HUMDA és az MNASZ támogatásával zajló sorozat első fordulójában, Monzában második helyet elérő Láng Ádám szerezte meg a pole pozíciót, Blazsán Patrik és Mihalidesz Máté előtt.

    A pole pozíció birtokosa viszont technikai problémák miatt végül csak körhátrányban tudott elindulni. A rajtnál Blazsán könnyen hárította Mihalidesz próbálkozását, és innen elég nagy előnyt alakított ki. Innen gyakorlatilag semmi nem veszélyeztette a győzelmét, mivel az őt követő Mihalidesz egész verseny szintén technikai- és fékproblémákkal küzdött, így minden körben kapott az első forduló győztesétől.

    Endurance versenyről lévén szó, folyamatosan nőttek a különbségek az autók között. Sír Artúr és Pajor Márton követte a vezető kettőst, és csatába bonyolódtak egymással.

    Mégsem a dobogóért zajló küzdelem volt a megszorosabb, mögöttük Mihály László és a bemutatkozó Balyi Márton alkottak egy párost, amíg utóbbi a füvet érintve meg nem pördült, és visszaesett a 8. helyre, majd egy 30 másodperces stop-and-go büntetéssel elúszott a lehetősége egy jó eredményre.

    Mihály ezután fel tudott zárkózni a Sír-Pajor kettősre, és a kiállások után egy hármas csata alakult ki közöttük. Sír Artúr a rendkívül gyors Copse kanyarban elveszítette az irányítást a McLaren fölött, és a falnak is nekikoccant. A sérült autóval fokozatosan visszaesett a mezőnyben, két korábbi ellenfele pedig a 20 másodperces hátrány ellenére a második Mihalidesz után eredt.

    Pajor előbb fékhiba miatt átadta a harmadik helyet az 57 éves Mihálynak, majd javításokra ki is kellett mennie a boxba. Vissza tudott ugyan a térni a versenybe, de egy újabb megpördülést mutatott be, aminek köszönhetően a nyolcadik helyen végzett.

    Mihály nem adta fel Mihalidesz üldözését, és hátulról közelített felé Sír Artúr, így az egyórás verseny utolsó 5 percében egy hármas csata alakult ki. Sír a korábbi hibája ellenére nagyobb gond nélkül hámozta át magát Mihályon.

    Mihalidesz jóval vehemesebben védekezett, és körökön át tudta tartani a vetálytársát. Az utolsó körben azonban megcsúszott, Sír ennek köszönhetően tudott elmenni mellette, és ért be a második helyen.

    Blazsán így eddig maximális pontszámmal vezeti a bajnokságot, Mihalidesz és a második forduló meglepetésembere, Sír Artúr előtt. A sorozat féltávhoz érkezik majd jövő héten, a harmadik zolderi verseny után, a vetélytársaknak akkor lesz esélyük megszakítani az éllovas eddigi hegemóniáját.

  • Tovább folytatódott a sorozat: hét verseny, hét győztes a ralisok között!

    Tovább folytatódott a sorozat: hét verseny, hét győztes a ralisok között!

    A K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt 2.0 utolsó előtti fordulójában mindössze egy másodperc döntött, a PALOTA Virtuális Wales Rally 12 szakaszát követően.

    Igazán fordulatos versenyt hozott a szezon utolsó murvás futama. Négyen is vetették a versenyt, de heten végeztek fél percen belül, ami megmutatja, milyen szoros különbségek döntöttek a versenyzők között.

    Az első szakaszokat követően Biró-Ambrus Roland ragadta magához a vezetést, kisebb kilengései miatt azonban féltávnál már Molnár Alex vezette az összetettet.

    A rally harmadik napja azonban borzalmasan sikerült számára, így a szakaszt nem nyerő, de nagyon kiegyensúlyozott Péntek Ádám került az élre. Biró-Ambrus ezzel szemben nem kevesebb, mint a szakaszok felét megnyerte, de amikor 16 másodpercet kapott a 10. gyorson, akkor eldőlt, nem lesz esélye a győzelemre.

    Péntek kihívója ekkor – a hozzá végig nagyon hasonló időket autózó – Budai Csaba lett. Előnye az utolsó szakasz előtt mindössze egy másodperc volt, Budai azonban tudott fordítani, így végül ő örülhetett, ugyanilyen különbséggel.

    Molnár állhatott fel a dobogóra szintén elhanyagolható, négy másodperc hátránnyal, míg Biró-Ambrus negyedik lett, de a rendkívül szoros versenyen heten végeztek fél percen belül, amivel az eddig a bajnokság élén álló Kasza-Fónagy-Martinák trió is fontos pontokat szerzett a szezonzáró előtt.

    Matematikailag még öten esélyesek a bajnoki címre, közülük Kasza Kristóf rendelkezik kisebb előnnyel a DuEn.hu által szervezett K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt 2.0 szeptember végi utolsó fordulóján azonban továbbra is megjósolhatatlan, mi lesz a végkimenetel.

    A bajnokság állása:

    # Pilóta Pont
    1. Kasza Kristóf 1276 0
    2. Fónagy Kristóf 1232 -44
    3. Molnár Alex 1230 -46
    4. Martinák Balázs 1222 -54
    5. Biró-Ambrus Roland 1192 -84
    6. Budai Csaba 1018 -258
    7. Martin Márkó 1005 -271
    8. Juhász Ferenc 984 -292
    9. Péntek Ádám 916 -360
    10. Gál Krisztián 899 -377
  • Útjára indult a SIM Liga hosszútávú bajnoksága is!

    Útjára indult a SIM Liga hosszútávú bajnoksága is!

    Elkezdődött az idei második sorozat a K&H SIM Liga powered by HUMDA keretein belül a PlayStation konzolokon.

    Ezúttal az Assetto Corsa Competizione szimulátorosai küzdenek meg egymással, többek között Blazsán Patrik és Mihalidesz Máté is, akik idén már a Gran Turismo 7-es bajnokság elsőségéért is megvívtak.

    A Gran Turismo bajnoksághoz képest annyi a különbség a lebonyolításban, hogy nem két sprintfutam, hanem a kategóriához mérten egy hosszabb, 60 perces endurance verseny alkotja a fordulókat. Az első verseny helyszíne az Autodromo Nazionale Monza lett, ehhez pedig illő egyenautó, a Ferrari GT3-as modellje, a 488 GT3 állt a versenyzők rendelkezésére.

    Blazsán és Mihalidesz közé az ACC-specialista Láng Ádám férkőzött be a harmadik helyről indulva még az első körben. Blazsán ezután magabiztosan tartotta az első helyet a kötelező kiállásáig Láng és Mihalidesz előtt. Mihalidesz egy körrel tovább kint maradt, mint az élmezőny, amikor ő is kiállt a boxba, átmenetileg Pajor Márton is vezetett két fordulót.

    A verseny legnagyobb felzárkózása Sír Artúr nevéhez fűződik, aki az ötödik helyet szerezte meg az időmérőn, lekéste a rajtot, és emiatt csak a boxutcából rajtolhatott. Ennek ellenére nem szeppent meg, és a verseny végére visszaszerezte eredeti rajtpozícióját. Helyét a mezőny hátsó részében a büntetést is beszerző Pajor Dávid vette át, akinek fél percre kellett megállnia a boxban.

    A futam utolsó szakaszában Láng nagyon hajrázott, de végül nem érte utol Blazsánt, aki így győzelemmel kezdte a bajnokságot. A K&H SIM Liga powered by HUMDA ACC bajnokság szeptember 10-én, vasárnap folytatódik majd, méghozzá a silverstone-i pályán.

  • Colin McRae nyomdokában a K&H SIM Liga powered by HUMDA szimulátorosai!

    Colin McRae nyomdokában a K&H SIM Liga powered by HUMDA szimulátorosai!

    K&H SIM Liga powered by HUMDA rali szimulátor bajnokságának a hetedik állomása szeptember első hétvégéjén érkezik a wales-i pályákra.

    Ezúttal a PALOTA Virtuális Wales Rallyra kerül majd sor, 12 gyorsasági szakasszal. A bajnokság eddig megrendezett hat fordulója hat különböző győztest hozott, tehát továbbra is nyílt a verseny a ponttáblázat elején.

    A Dirt Rally 2.0-vel szimulátorozók talán jobban kedvelik a walesinél könnyebb gyorsasági szakaszokat, de akik szeretnének akár összetettben, akár a kategóriájukban a legjobbak közé kerülni – legyen szó profikról vagy hobbijátékosokról – azoknak ezen a hétvégén is jól kell teljesíteniük .

    A DuEn RALLY oldala szervezésében zajló bajnokságban most is nehéz programot állítottak össze, 6 különböző gyorsasági szakaszt kell kétszer teljesíteni. A walesi pályák sajátossága, hogy a szűk, murvás erdei szakaszok önmagukban is nagyon csúszósak. A PALOTA Virtuális Wales Rally különlegessége viszont az lesz, hogy ez az időjárás is közbeszól majd…

    „Jó érzés azt látni, hogy minden futamon újabb és újabb versenyzők csatlakoznak az amúgy is népes mezőnyhöz!” – nyilatkozta Pannuska Dávid, aki szakmailag felel a sorozatért. „Ahogy idén minden bajnoki fordulóhoz, így a mostanihoz is előzetesen egy pályabejáró videóval segítettük az indulókat, benne szó esik az autó beállításairól és a gyorsasági szakaszokról. Természetesen most is készült műsorfüzet, amiben többek között a várható időjárásról és a szervizidőkről lehet előzetesen informálódni.”

    Hat bajnoki forduló után sem duplázott egy futamgyőztes sem, nagy kérdés tehát, hogy lesz-e olyan, akinek ezen a hétvégén sikerül másodjára is a dobogó legfelső fokára állnia.

    A bajnokság kiegyenlített, a pénzdíjat jelentő első három helyre sokan esélyesek, a bajnoki táblázat első öt helyezettje közül pedig bárki lehet még bajnok!

    Az összetett pontverseny állása a forduló előtt:

    # Pilóta Csapat Pont
    1. Kasza Kristóf 1111 0
    2. Fónagy Kristóf BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team 1060 -51
    3. Martinák Balázs TMC Rallysport 1051 -60
    4. Molnár Alex TMC Rallysport 1044 -67
    5. Bíró-Ambrus Roland SMARTZILLA Racing Team 1017 -94
  • Szeptembertől az Assetto Corsa Competizione legjobbjai is versenyeznek a K&H SIM Ligában

    Szeptembertől az Assetto Corsa Competizione legjobbjai is versenyeznek a K&H SIM Ligában

    Ősztől újabb autószimulátorral, az Assetto Corsa Competizione című videojátékkal folytatódik a K&H SIM Liga powered by HUMDA programja. A hatfutamos bajnokság Playstation 5 játékkonzolon zajlik a HUNESZ (Magyar E-sport Szövetség) szabályai szerint. Nevezni a simliga.hu felületén lehet.

    A Gran Turismo 7-tel megrendezett bajnokság után a Race Online Hungary és a SIM Liga az Assetto Corsa Competizione című szoftverrel is bajnokságot indít a K&H SIM Liga powered by HUMDA versenysorozat részeként. A versenyek 2023. szeptember 2-án kezdődnek és szeptember 23. kivételével hetente zajlanak 2023. október 24-ig.

    Az Assetto Corsa Competizione a 2022-es FIA Motorsport Games és az idei GT World Challenge hivatalos autószimulátora. A SIM Ligában zajló bajnokság során heti rendszerességgel zajlanak a fordulók GT3-as kategóriájú autókkal. A valóságban a géposztály a világ egyik legelterjedtebb szabványa a pályaversenyzésben, a DTM mellett az összes nagyobb hosszútávú versenyen ilyen kategóriájú autók állhatnak rajthoz.

    A nevezőknek egy előre meghatározott típussal lehetőségük nyílik arra, hogy hétfőtől csütörtökig az adott pályán a legjobb időt autózzák. A 60 perces futamra a leggyorsabb 14 versenyző kvalifikál, a futamot szombatonként az Esport1 Twitch-csatornáin közvetítik.

    # Pálya Futam Közvetítés
    1. Monza 2023. szeptember 2. 19:00 2023. szeptember 3. 17:00
    2. Silverstone 2023. szeptember 9. 19:00 2023. szeptember 10. 17:00
    3. Zolder 2023. szeptember 16.19:00 2023. szeptember 17. 17:00
    4. Misano 2023. szeptember 30. 19:00 2023. október 1. 17:00
    5. Zandvoort 2023. október 7. 19:00 2023. október 8. 17:00
    6. Hungaroring 2023. október 14. 19:00 2023. október 15. 17:00

     

    Az utolsó verseny a Gran Turismo 7-tel rendezett bajnoksághoz hasonlóan dupla pontos lesz, ezáltal az utolsó pillanatig lehet számítani izgalmakra.

    K&H SIM Liga powered by HUMDA

    A SIM Liga egy különleges kezdeményezés, amelynek lényege, hogy az online szimulátorversenyeket a valós autóversenyek lebonyolításához hasonló szervezettséggel és színvonalon rendezzék meg.

    Ennek részeként, az idei év során a Dirt Rally 2.0-val, a Gran Turismo 7-tel, az Assetto Corsával, valamint az iRacinggel is különálló bajnokságok zajlanak, amelyek rendezőit egy közös promóter fogja össze a SIM Liga égisze alatt.

  • A kánikulában is több, mint 300-an szimulátoroztak a ralisok!

    A kánikulában is több, mint 300-an szimulátoroztak a ralisok!

    ENVIRO Német Rally néven zajlott a K&H SIM Liga powered by HUMDA ötödik rally bajnoki futama, melyet a Dirt Rally 2.0 keretein belül teljesítettek a eSportot kedvelő ralisok. A bajnokság nagyon kiélezett küzdelmeket hoz, ahogy eddig sem, úgy most sem sikerült még senkinek sem dupláznia a dobogó legfelső fokán. Folyamatosan változik az élmezőny állása a bajnoki tabellán, még messze a finálé.

    A K&H-nak és a partnereknek köszönhetően újra színvonalas versenyt hozott a legnépesebb magyar szimulátoros rallybajnokság ötödik futama. Legalábbis a versenyzői nyilatkozatokból egyértelműen ez derült ki. 

    A bajnokságot a DuEn RALLY oldala szervezi, és a szokásokhoz híven a futam előtt most is műsorfüzettel és részletes beállításokat tartalmazó ajánló videóval próbálták a játékosok dolgát megkönnyíteni. Miközben a pályákat nehezebb erősségi fokozatra állították azzal, hogy a verseny jórészt naplementében és este zajlott. A mindenki által jól ismert német aszfaltos pályák önmagukban talán a legkönnyebbek a Dirt Rally 2.0 játékban szereplő régiók közül, de a lámpasoros futam sok versenyzőnek okozott nehézséget.

    A legjobbak alig több, mint 51 perc alatt teljesítették a 12 gyorsasági szakaszt. Az első három helyezett 10 másodpercen belül ért célba. Ezúttal Molnár Alex volt a leggyorsabb, ráadásul az utolsó szakaszt, a Power Stage-t is behúzta, így maximális ponttal fejezte be az ENVIRO Német Rally-t. Kasza Kristóf nyert már futamot, ezúttal a második helyre tudott befutni és a folyamatos jó szereplésével átvette a vezetést a bajnoki tabellán. Harmadiknak Budai Csaba érkezett meg, aki a technikai gondjai ellenére is odafért így a dobogóra.

    Alex győzelmével és a csapattársak jó szereplésével a csapatbajnokságban az élre ugrott a TMC Rallysport. Itt is helycsere történt az élen, hiszen az eddig vezető BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team-nek csak két versenyzője szerzett pontot a futamon, ami nagy hátrány ebben a kiélezett bajnokságban. A helyi-sport.hu Racing Team tudja még felvenni a lépést a két fő rivális együttessel, és még ők is bőven lőtávon belül vannak a következő három futamra.

    Nincs nyári szünet a K&H SIM Liga powered by HUMDA ralibajnokságában, a legközelebbi versenyre augusztus második hétvégéjén kerül sor. Annyit már lehet előre tudni, hogy ezúttal murvás futam vár az indulókra!

    Az ENVIRO Német Rally végeredménye:

    # Pilóta Csapat Idő
    1. Molnár Alex TMC Rallysport 51:48.739
    2. Kasza Kristóf +4.092
    3. Budai Csaba Vasi Champ 2000 Esport Rally +9.563
    4. Bíró-Ambrus Roland SMARTZILLA Racing Team +11.861
    5. Osztás Ábel RTE Akadémia +16.417

     

    A K&H SIM Liga powered by HUMDA Dirt bajnokság állása az ötödik futam után:

    # Pilóta Csapat Pont
    1. Kasza Kristóf 930 0
    2. Fónagy Kristóf BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team 899 -31
    3. Martinák Balázs TMC Rallysport 886 -44
    4. Molnár Alex TMC Rallysport 844 -86
    5. Bíró-Ambrus Roland SMARTZILLA Racing Team 833 -97

     

    A csapatbajnoki pontverseny:

    # Csapat Pont
    1. TMC Rallysport 2257 0
    2. BORÍTSATOK VISSZA!!! Rally Team 2217 -40
    3. helyi-sport.hu Racing Team 2142 -115
    4. Car-Go! Virtual Rallye Team 1778 -479
    5. RTE Akadémia 1156 -1101