Molnár Martin a kulisszák mögül figyelhette a Red Bull és az AlphaTauri csapatát és versenyzőit a Magyar Nagydíj első edzésnapján.
A hétről hétre Európa legrangosabb gokartbajnokságaiban edződő, rendszeresen az élmezőnyben csatázó Molnár Martinnak pont jól jött, hogy az idén nem a nyári szünet előtti utolsó futam a Magyar Nagydíj, hiszen így ki tudott látogatni a mogyoródi versenyhétvégére, és annak pénteki napján a Red Bull és az AlphaTauri garázsában is eltölthetett egy kis időt, illetve az Alfa Romeo csapatánál vendégeskedett a Stilo jóvoltából, hiszen Martin ugyanazzal a márkával versenyez, amellyel a finn Valtteri Bottas.
Martin és Valtteri Bottas is a Stilo sisakjait használja Fotó: Sulyok István/TRP Media
A MOTAM által támogatott gokartversenyző az M1 műsorában is szerepelt, majd a Red Bull vendéglátóegységében találkozhatott Max Verstappennel és Sergio Pérezzel. Martin a jövő héten már Európa-bajnoki fordulón áll rajthoz Olaszországban, de ezt a hétvégét még a Hungaroringen tölti, hogy élőben nézhesse meg a 38. Magyar Nagydíjat. Élményeiről bővebb beszámolóban mesél majd.
A HMA által támogatott Révész Racing öles léptekkel halad a csapatbajnoki, és az egyéni bajnoki cím felé is. A kamionversenyzés hazájában tartott németországi hétvégéről három első, és egy második hely volt a csapat mérlege. A motokrosszosok a csehországi Loketben álltak rajthoz az Európa-bajnokságon, de Brnóban, és Romániában is letették a névjegyüket az Akadémia fiataljai.
AUTÓSPORT
Különleges versennyel folytatódott a nyári hőségben a kamion Európa-bajnokság. A helyszín ezúttal a méltán híres Nürburgring volt, és mivel sok német versenyző és csapat van a mezőnyben, számukra ez volt a hazai futam, ahol bizonyítani szerettek volna. A Révész Racing négyszeres Európa-bajnoka, Kiss Norbert azonban ismét fantasztikus magabiztossággal utasította maga mögé a mezőnyt. Már a péntek délelőtti időmérő edzésen sem talált legyőzőre, így folytatta remek sorozatát, ebben az évben ugyanis ő nyerte az összes kvalifikációt. Az első futamot magabiztosan nyerte meg a szombathelyi pilóta, de az igazi dominanciája az esős körülmények között tartott második futamon csúcsosodott ki: sorra előzte meg az előtte haladókat, így hamar az élen találta magát, s bár volt egy 10 másodperces időbüntetése a sebességhatár átlépése miatt, ennek ellenére is sikerült nyernie. Szombaton ismét egy pole pozíció, és egy futamgyőzelem volt a mérlege, a vasárnapi, fordított rajtrácsos futamon végül a helyi hős, Jochen Hahn mögött a második helyen intette le a kockás zászló. Kiss a szezon felénél, négy forduló után 209 ponttal vezet az Eb pontversenyében, akárcsak a Révész Racing a csapatok között. A kamion-eb idénye augusztus végén, a csehországi Mostban folytatódik majd.
A HMA gokartos patronáltjai közül négyen is rajthoz álltak a hétvégén, hárman közülük a Champions of Future szériában. Közülük is Molnár Martinnak sikerült a legjobban a cremónai hétvége az OK kategóriában, miután az időmérésen az abszolút második leggyorsabb volt a 73 versenyző közül, és a selejtező futamokon is végig magabiztosan versenyzett. A döntő futamot végül a 9. helyről kezdhette meg, de önhibáján kívül a rajt után nem sokkal egy tömegkarambolba keveredett, ami miatt végül fel kellett adnia a fő futamot.
Gender Tamás és Gáspár Benett a juniorok között mérette meg magát, de számos műszaki gond, és baleset hátráltatta a versenyzésüket, így ezúttal nem tudták magukat kvalifikálni a szombaton tartott döntő futamra.
Krepcsik Áron a jövő hétvégén tartott OB felkészülés jegyében a Club Sport bajnokság hajdúhadházi futamán állt rajthoz a Rotax Max kategóriában. Az elődöntőben nem sikerült befejeznie a futamot, így a döntőben a mezőny végéből kellett rajtolnia, ennek ellenére a második helyen intette le a kockás zászló. A szuperdöntőben az ötödik körben sikerült átvennie a vezetést, és végül nyernie, így az összetett második pozíció lett az övé.
Losonczy Levente a rosszul sikerült időmérő után a tizenharmadik, majd a tizenegyedik helyet szerezte meg a TCR Italy mugellói fordulójában. László Martin ismét az ERC-ben szerezhetett tapasztalatokat, míg Benyó Dávid a ralikrossz-ob-n diadalmaskodott a Hungarian Motorsport Academy versenyzői közül.
A korábban F1-es nagydíjat is rendező Mugello Circuit versenypályán tartották a TCR Italy túraautó-bajnokság negyedik fordulóját, amelyen az imolai hétvégén dobogós helyet szerző Losonczy Levente is rajthoz állt. A 20 éves versenyző az időmérő edzésen nem tudott tiszta kört futni, így a 25. rajtkockát szerezte meg a szombati első futamra. A nem éppen kedvező rajthely ellenére Leventének sikerült tíz ellenfelét is megelőznie a pályán, majd két büntetésből is profitált, így a 13. helyen zárta az első futamot.
Vasárnap már a pályán sikerült felülmúlnia a szombati eredményét: végig versenyképes tempóra volt képes a népes mezőnyben, és annak ellenére, hogy több koccanásba is belekeveredett, ezúttal a 11. helyen ért célba, a 25 éven aluliak értékelésében pedig a 3. lett. Losonczy a TCR Europe-ban áll rajthoz legközelebb, július 21-23. között a franciaországi Paul Ricard versenypályán.
László Martin ismét az ERC sorozat következő állomásán gyűjthette a tapasztalatokat, ezúttal a svéd Skandináv Ralin Berendi Dávid navigálásával. A pénteki napon egy kis időbe telt a párosnak megtalálnia a megfelelő rugó beállítást, később azonban folyamatosan gyorsulni tudtak, így az ERC értékelésében a 14. helyen értek célba, így most is sikerült a pontszerzés számukra.
Benyó Máté a ralikrossz-ob negyedik futamán állt rajthoz Nyirádon. Az Eb-n is induló 21 éves pilóta már a szombati naptól kezdve kamatoztatta a nemzetközi rutinját: a szabadedzéseket és a két előfutamot is sikerült megnyernie. A vasárnapi döntőben Benyó okosan reagált ellenfele joker taktikájára, így 1,3 másodperces előnnyel nyert a nyirádi katlanban.
Újfent remekül szerepeltek az elmúlt hétvégén HMA versenyzői. Benyó Máté az első helyen lett rangsorolva a Magyar Rallycross bajnokság Nyirádban megrendezett futamám, amíg Losonczy Levente a világ egyik legerősebb TCR bajnokságában képviselte a magyar színeket.
A korábban F1-es nagydíjat is rendező Mugello Circuit versenypályán rendezték a TCR Italy túraautó-bajnokság negyedik fordulóját, amelyen az imolai fordulón dobogós helyet szerző Losonczy Levente is rajthoz állt. A 20 éves versenyző az időmérő edzésen nem tudott tiszta kört futni, így a 25. rajtkockát szerezte meg a szombati első futamra. A nem éppen kedvező rajthely ellenére Leventének sikerül 10 ellenfelét is megelőznie a pályán, majd két büntetésből is profitált, így a 13. helyen zárta az első futamot.
Vasárnap már a pályán sikerült felülmúlnia a szombati eredményét: végig versenyképes tempóra volt képes a népes mezőnyben, és annak ellenére, hogy több koccanásba is belekeveredett, ezúttal a 11. helyen ért célba, a 25 éven aluliak értékelésében pedig a 3. lett. Losonczy a TCR Europe-ban áll rajthoz legközelebb, július 21.-23. között a franciaországi Paul Ricard versenypályán.
László Martin ismét az ERC sorozat következő állomásán gyűjthette a tapasztalatokat, ezúttal a svéd Skandináv Rally-n Berendi Dávid navigálásával. A pénteki napon egy kis időbe telt a párosnak megtalálnia a megfelelő rugó beállítást, később azonban folyamatosan gyorsulni tudtak, így az ERC értékelésében a 14. helyen értek célba, így most is sikerült a pontszerzés számukra.
Benyó Máté a rallycross OB negyedik futamán állt rajthoz Nyirádon. Az Eb-n is induló 21 éves pilóta már a szombati naptól kezdve kamatoztatta a nemzetközi rutinját: a szabadedzéseket, és a két előfutamot is sikerült megnyernie. A vasárnapi döntőben Benyó okosan reagált ellenfele joker taktikájára, így 1.3 másodperces előnnyel nyert a nyirádi katlanban.
Négy autóversenyző, és egy csapat képviselte a Hungarian Motorsport Academy-t Európa versenypályáin az elmúlt hétvégén. Kiss Norbert két győzelmet aratott a lengyelországi Poznanban rendezett kamion Európa-bajnokságon, csapata, a Révész Racing pedig tovább növelte előnyét a pontversenyben.
Ezúttal új helyszínre látogatott a kamion Európa-bajnokság mezőnye: a lengyelországi Poznanban a Révész Racing színeiben Kiss Norbert folytatta az idén megszokott dominanciáját. Szombaton megszerezte a pole-pozíciót, majd rajt-cél győzelmet aratott az első futamon. A nap második versenyén a fordított rajtrács miatt a 8. helyről indult, majd a rajt utáni balesetet kikerülve a 11. helyig esett vissza, de bravúros versenyzéssel innen az 5. helyig zárkózott fel. A címvédő az időmérőn vasárnap is a leggyorsabb volt, a piros zászlóval megszakított első futamon is magabiztosnak vezetett, végül pedig több mint hét másodperces előnnyel nyert a második helyezett előtt. A fordított rajtrácsos futamot ismét a 8. pozícióból kezdte, de már az első néhány körben több helyet javított, így végül a dobogó legalsó fokára állhatott. A négyszeres Európa-bajnok pilóta három versenyhétvége után 150 ponttal áll az összetett élén.
László Martin az ERC lettországi versenye után a Mecsekben, a HUMDA Országos Rally Bajnokság futamán állt rajthoz. Sajnos az abaligeti gyors után a páros kénytelen volt leadni a menetlevelét, miután az autó hűtője eltömődött, és a melegedés miatt fel kellett adniuk a versenyt.
Három gokartosunk ezúttal három különböző helyszínen képviselte az Akadémia színeit. Gender Tamás Junior számára új bajnokságban, az IAME X30 versenyein szerepelt Franciacortában. Az időmérő edzésen a nagyszerű 3. rajtkockát sikerült megszereznie az előfutamokra, de az elődöntőben végül nem jött ki a lépés a fiatal versenyző számára: rosszul sikerült rajt és egy büntetés után végül a 22. helyen fejezte be a hétvégét.
Zsebő Marcell is Olaszországban, a ROK Cup Italy lonatói fordulóján képviselte a HMA színeit. A hétvégéje sajnos már az időmérésen negatív fordulatot vett, miután technikai hiba miatt nem volt meg a kellő végsebessége, de a döntőbe végül sikerült kvalifikálnia magát, és ott bátor versenyzéssel egészen a 20. helyig jött előre.
Willisits Vilmos a Morva Kupán, a csehországi Trinecben versenyzett az Easykart 100 kategóriában. Tökéletes hétvégét zárt, miután mindhárom futamot sikerült megnyernie.
Vida Benedek megnyerte a CEE Rotax Max Challenge gokartbajnokság harmadik fordulóját az ausztriai Speedworld versenypályán. A Kancsár Racing versenyzője második összetettbeli sikerét aratta, így továbbra is vezeti a tabellát.
Közel két hónap szünet után elérkezett a nemzetközi CEE Rotax Max Challenge harmadik fordulója, amelyet a versenyzők nagy része által már jól ismert, ausztriai Speedworld versenypályán rendeztek meg. Vida Benedek a DD2 váltós kategóriában a bajnokság éléről várhatta a harmadik forduló kihívásait a 21 fős mezőnyben. A közel 17 esztendős magyar pilóta dolgát alaposan megnehezítették a pályakondíciók a váz beállításának terén, de csapatával, a Kancsár Racinggel karöltve túlléptek a technikai kérdéseken, és az időmérős pole pozíció után Vida Benedek az összetett aranyat is megszerezte.
„Nagyon boldog vagyok, hogy újra győzni tudtam, ez az idei második győzelmem – írta saját Facebook-oldalán. – Nagyon nehéz hétvégén vagyunk túl, rengeteget állítottuk a gépet, mert nagyon sok gumi kezdett a pályára rakódni, ráadásul a pálya szempontjából a meleg idő sem könnyített a helyzeten, hiszen a rárakódott gumiréteg nyúlósabbá, képlékenyebbé válik. Egyszóval nehéz volt megtalálni az egyensúlyt! Gyakorlatilag az időmérő edzés előtti pillanatokban sem voltunk biztosak semmiben. Volt egy-egy edzés, ahol biztatóbb volt az egykörös tempó, de nem volt megnyugtató, viszont a versenytempóval nem volt probléma. Az előzményeket tekintve az időmérőn szerintem mindenki meglepődött, még én is, hiszen az első helyre kvalifikáltam! Az első mért körömben egy picit rontottam, de a másodikban (ami az utolsó lehetőség az időmérőn, mert nem bírnak többet a gumik) már tudtam, min kell javítanom, plusz segítségemre volt az is, hogy a csapattársam előttem ment, és így tudtam kicsit „csípni” a féktávokból hozzá képest.”
„A Pre-finalben [elődöntő – a szerk.] egy jó rajttal eljöttem elsőnek, azonban az első kör végén meglepett a versenytársam, egy pozíciót veszítettem, majd technikai probléma miatt ki kellett állnia a versenyből, így tisztán mehettem tovább a saját tempómban, végül nyertem a futamot – folytatta. – A finalben [döntő – a szerk.] is elöl, tisztán mehettem saját tempóban, stabilan nyertem a futamot. A Super-finalben [szuperdöntő – a szerk.] másodikként jöttem be, nem volt semmi értelme kockázatot vállalni, így ezzel megnyertem a hétvégi összetettet, és a dobogó legfelső fokára állhattam, idén már másodszorra! Boldog vagyok, hogy újra nyerni tudtam, valamint a pontversenyben is növelni tudtam így az előnyt. Semmiképpen sem lehet hátradőlni, mert van még két verseny a CEE-ből, bármi lehet az utolsó pillanatig, tovább kell fejlődnöm!”
Növelte győzelmei számát a Car Competition Racing Team párosa, Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám a Nürburgring Langstrecken Series 4. fordulóján.
Az előző versenyen történtapró hibákat kijavítva, és egy teljesen felújított és megerősített Toyota GT86-al vágott neki a csapat soron következő versenyhétvégének.
Az időjárás próbára tette a mezőnyt, hiszen 30 fok feletti hőmérséklet és sugárzó napsütés jellemezte a versenyt, így az autókban elképesztő hőség uralkodott. Az időmérőedzésen sikerült egy jó körrel a 2. helyre kvalifikálnia Molnár Bendegúznak és Lengyel Ádámnak a Toyota GT86 CS Cup-ot, lemaradásuk mindössze 1.5 másodperccel volt a Renault Clio-s csapat mögött.
Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám kategóriagyőzelemmel zárta a hétvégét – Fotó: Car Competition
A versenyen egy jó rajtot követően hamar sikerült a magyar csapatnak az élre állnia, és a lekörözéseknek köszönhetően egy kisebb előnyre is szert tettek. Az időkülönbséget Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám tovább növelte a verseny végén, így a négy órás viadalt követően kategóriagyőzelmet szereztek.
Teljesen hibátlan hétvégét zárt tehát a magyar csapat a Zöld Pokolban, így a bajnokságban is sikerült tovább növelni az előnyüket.
Mindaddig az összetettben az 55. helyig sikerült felküzdenie magát a párosnak a 103 indulóból.
Ketten formaautóval, ketten túraautóval, ketten pedig kupás Clióval igyekeztek megörvendeztetni a magyar drukkereket az International GT Open múlt hétvégi, Hungaroringen rendezett fordulóján.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjének kétségtelenül Michelisz Norbert volt a hazai sztárja, de rajta kívül még öt magyar versenyző képviselte a hazai színeket. Losonczy Levente a TCR mezőnyében, Révész Levente a Formula Regionalban, Berta Benjámin az Euroformula Openben, Tim Gábor és Lantos Szabolcs pedig a Clio Cup Series-ben hajtott a minél jobb eredmény eléréséért.
Michelisz Norbert és Losonczy Levente versenyeiről alábbi cikkeinkben olvashat bővebbe:
„Sokkal jobb érzés hazai környezetben versenyezni, az ember a saját ágyában alszik és hasonlók, szóval más” – nyilatkozta lapunknak a 18 esztendős Révész Levente, aki – bármily meglepően is hangozhat ez – életében csupán másodszor versenyzett a Hungaroringen, azaz pályaismereti előnyökkel nem igazán rendelkezett, miközben nagyon nívós mezőnyben kellett helytállnia.
„Nagyon nagy reményekkel vágtam neki ennek a szezonnak, a télen és a tavasszal is sokat teszteltem a csapattal, és ezek a tesztek nagyon jól sikerültek, megvolt az összhang a mérnökömmel, a szerelőkkel, és jól éreztem magam. Imolában jól sikerült a szezonkezdet, de a második fordulóban nem találtuk a beállításokat. A Hungaroringen viszont ismét visszatértünk a helyes útra.”
„Szerintem ez az egyik legerősebb junior mezőny a világon. Itt mindenkinek az a célja, hogy feljebb lépjen és eljusson a Forma-1-be” – jelentette ki az Arden pilótája, akinek például a már most a következő Max Verstappennek kikiáltott, Mercedes által támogatott Andrea Kimi Antonelli is az ellenfele.
Révész Levente a Hungaroringen Fotó: Niels Broekema/ Dutch Photo Agency
Hogy a barcelonai versenyhétvége után visszatértek a helyes útra, az az eredményekben is megmutatkozott: az első versenyen a 34 fős mezőnyben csapata legjobbjaként a 16., a másodikon pedig a 15. helyen ért célba. Amikor arról kérdeztük, hogy a szezon végén mivel lenne elégedett, Levente a „folyamatos fejlődést” nevezte meg mind az eredmények, mind a saját teljesítményét illetően.
Újabb hazai beugrás
Az olasz/osztrák Zinox F2000/Drexler Formel Cup bajnokságokban győzelmet győzelemre halmozó Berta Benjamin az International GT Open magyarországi hétvégéjén ismét lehetőséget kapott, hogy az Euroformula Open mezőnyében méresse meg magát a Team Motopark színeiben. A magyar versenyző az időmérő edzésen tíz versenyzőből a nyolcadik időt érte el, majd sorrendben a hetedik, a hatodik, majd ismét a hetedik helyen zárta a három versenyt.
„Titkon reméltem, hogy a tavalyi Euroformula Openben és más szériákban elért eredményeim felkeltik majd más csapatok érdeklődését is. Végül így is lett, ugyanis nem sokkal a versenyhétvége előtt Timo [Rumpfkeil csapatfőnök] megkeresett, hogy a Motoparknak lenne egy autója a számomra. Az eredményeket tekintve nem vagyok szomorú, ugyanakkor tudom, hogy meg lehetett volna a dobogó legalsó foka. Sokat jelentett számomra, hogy a köridejeimet látva a csapatfőnök elmondta észrevételeit és megdicsért a konstans teljesítményem miatt. Összességében úgy gondolom, hogy sokat tanultam, ezt pedig senki nem veheti el tőlem… Még két-három ilyen hétvégére lenne szükségem ezzel a csapattal ahhoz, hogy az első helyek egyikéért tudjak küzdeni” – idézi a solutionracing.hu a 19 esztendős pilótát.
Berta Benjámin Fotó: Euroformula Open
Két magyar a Clio Cupban
A TCR Europe mezőnye mellett a másik sorozat, amelyben két magyar versenyző is küzdött a legjobb helyezésekért, a Clio Cup Series volt, amelyben Tim Gábornak és Lantos Szabolcsnak szurkolhattak a nézők. Előbbi versenyzőnek már az is nagy dolog, hogy óriási monzai balesete után rajthoz tudott állni a Hungaroringen. Mondjuk nem kezdődött számára jól a hétvége, de a versenyek aztán kárpótolták.
„Nagyon nagy dolog, hogy itt lehetek, és ezúton is szeretném megköszönni mind a támogatóknak, mind a családomnak, mind a menedzseremnek, és mindenkinek, aki segített ebben. Óriási dolog ez, amit soha nem fogok tudni eléggé meghálálni. Akkora motivációt ad, hogy ennyien jönnek ide hozzám, és mondják, hogy miattam is kint vannak. Nagyon szépen köszönöm” – nyilatkozta lapunknak Tim Gábor.
Tim Gábor csatázik a célegyenesben Fotó: Tim Gábor Facebook
„Az időmérőn olyan műszaki problémával találkoztunk, amivel addig soha. Az első versenyen aztán én javítottam a legtöbb pozíciót, tíz helyet, így a 25. helyről rajtolva a 15. lettem. Ebből igyekeztünk építkezni vasárnapra. Az időmérő jobban sikerült úgy, hogy ment is az autó, de továbbra is szenvedtem az alulkormányzottsággal. Hiába állítottunk bármit, a kocsi nem úgy reagált, ahogy azt vártam. Emiatt erőltettem, ettől pedig túlmelegedtek a gumik” – értékelt a második verseny előtt, amelyre ismét állítottak a Clión. A magyar pilóta ezzel kapcsolatban azt mondta: „úgy voltunk vele, hogy ez már black jack, vagy lejön a huszonegy, vagy nem.”
Végül lejött, hiszen a 11. helyről rajtolva a 8. pozícióban intették le, egy utólagos büntetés miatt pedig végül a 7. helyen rangsorolták, ami a tavaly a Red Bull Ringen elért 5. helyezése után a második legjobb eredménye a sorozatban, a Challengers értékelésben pedig harmadik lett.
Mindez azt jelenti, hogy az EB-értékelésben a 19. helyre jött fel.
A mezőny másik magyarja, Lantos Szabolcs az első futamot a 19. helyen zárta, a második versenyen pedig a 16. helyen intette le a kockás zászló.
Az év egyik legeseménydúsabb hétvégéjét teljesítették az Akadémia fiataljai az elmúlt napokban. Losonczy Levente például rengeteg magyar szurkoló előtt versenyezhetett a TCR Europe sorozat keretein belül a Hungaroringen.
Számos magyar rajongó előtt, a Hungaroringen zajlott az International GT Open versenyhétvégéje, amelynek programjában a TCR Europe sorozat is helyet kapott: itt Losonczy Levente képviselte az akadémiát, aki közös mezőnyben indulhatott a HMA egyik mentorával, Michelisz Norberttel. Levente versenyét sajnos számos baleset tarkította, de az első futamban az újoncok közt a második legjobb lett, összesítésben pedig a 18. pozíció lett az övé a hazai közönség előtt.
A gokartosok közül négyen álltak rajthoz az Akadémia színeiben, közülük ketten (Molnár Martin, Gáspár Benett) a dániai Rodby-ben, az FIA gokart Európa-bajnokság harmadik állomásán. Kettőjük közül Gáspárnak sikerült jobban a hétvége: az Academy Trophy-ban (ahol egyforma vázzal, motorral, és gumival állnak rajthoz a versenyzők) a 19. helyet szerezte meg a nemzetközi mezőnyben. Molnárnak az OK kategóriában sikerült a döntőbe jutnia, de a főverseny rajtja után nem sokkal egy balesetbe keveredett, amit nem tudott kikerülni, így kiesett a versenyből.
Krepcsik Áron ismét Bruckban versenyzett a hétvégén, ezúttal a CEE Rotax Max Challenge harmadik fordulójában. Folyamatosan dobogós helyeken végzett, így az összetett 2. hely lett az övé a nap végén a Rotax Max kategóriában.
Gender Tamás Junior az Olasz Gokart-bajnokság versenyén vett részt La Concán. Biztató részeredmények után sajnos a roppant agresszív Junior mezőnyben mindkét bajnoki futamot balesetek miatt felkellett adnia.
Benyó Máté a Rallycross Európa-bajnokság norvég fordulóján állt rajthoz. Az elődöntőben a 2. helyről várhatta a lámpák zöldre váltását, de egy vetélytársa hibájából már az első körben ki kellett állnia a futamból, így a döntőbe jutás ezúttal sajnos álom maradt.
Az ERC lettországi versenyén két HMA-pilótának is szurkolhattunk: Hangodi Bendegúz az ERC4-es kategóriában, a megszokott Peugeot-val állt rajthoz. Bunkoczi László navigálásának a segítségével végül kategóriájukban az előkelő 8. helyet kaparintották meg, a Power Stage-en pedig a 2. legjobb eredmény lett az övék. László Martin Berendi Dáviddal az oldalán a 17. helyen zárta az ERC versenyt.
A tökéletes fordulót záró Kiss Norbert mellett három gokartos képviselte a Hungarian Motorsport Academyt az előző hétvégén. Zsebő Marcellt ellenfele hibája akadályozta meg az igazán jó eredmény elérésében, míg Krepcsik Áron és Krózser Menyhért mindhárom futamukat megnyerték.
Kiss Norbert makulátlanul versenyzett a Slovakia Ringen tartott kamion-Európa-bajnokság fordulóin. A Hungarian Motorsport Academy közreműködésével versenyző pilótát a változó időjárási körülmények sem zavarhatták meg, szombaton és vasárnap is mindkét futamot megnyerte, a helyszínen lévő magyar szurkolók legnagyobb örömére. A tökéletes hétvége után a négyszeres Európa-bajnok az összetettben is átvette a vezetést.
A gokartosok közül ezúttal hárman álltak rajthoz az Akadémia színeiben. Muro Leccesében, a WSK-sorozat Mini géposztályában Zsebő Marcell kitűnő részeredményeket ért el. Az elődöntőben egészen az utolsó körig a harmadik helyen haladt, amikor is az egyik versenyzőtársa hibájából kifolyólag visszaesett az utolsó helyre, így a döntőben csak a középmezőnyből tudott rajtolni. Végül a 22. helyet szerezte meg a rangos mezőnyben.
Krepcsik Áron ezúttal itthon aratta le a babérokat, a Magyar Gokart Bajnokság harmadik fordulójában, Bruckban. A Rotax Max géposztályban versenyző fiatalembert az sem zavarhatta meg, hogy az időmérésen megbüntették, így a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni. Az első futamot az utolsó előtti helyről rajtolva nyerte meg, végül három futamgyőzelmet aratva, 100%-os teljesítménnyel zárta a hétvégét.
Krózser Menyhért folytatta ismerkedését egy számára új kategóriában, a sebességváltóval ellátott KZ2-es géposztályban. Rutinosabb vetélytársait megelőzve hétvégén szinte megközelíthetetlen volt, így csakúgy, mint Krepcsik Áron, ő is három győzelemmel a zsebében távozott az aszfaltcsíkról.