Kategória: Rookies
rookies
-

Losonczy Levente immáron az új mentorával versenyezhetett Monzában
Ismét eredményekben gazdag hétvégét zártak a Hungarian Motorsport Academy (HMA) tagjai. Losonczy Levente Monzában, amíg Gáspár Benett és Gender Tamás Junir értékes tapasztalatokat szerzett magának a Champions of Future Franciacortában megtarttott fordulóján.Losonczy Levente a nyári szünet után a sportág egyik szentélyében, Monzában ült újra a volán mögé, ahol a TCR Italy sorozat 5. fordulóját tartották. A hétvége előtt jelentették be, hogy a Formula–1-et és a túraautózás élvonalát is megjárt Gianni Morbidelli lett Levente új mentora. Az 55 esztendős veterán pilóta pályafutása utolsó éveit a TCR-ben töltötte, így rengeteg hasznos tanáccsal és tapasztalattal tudja majd ellátni a fiatal győri pilótát.Leventét az időmérő edzésen feltartották a leggyorsabb körén, de így is a 14. helyről várhatta az első futam rajtját, ami sajnos csak 8 körig tartott a számára: egy szenzor meghibásodása miatt idő előtt fel kellett adnia a futamot. A vasárnapi, második futam már jobban alakult Losonczy számára: a 36 főt számláló mezőnyben végül a 16. lett. A következő hétvégén is Monzában versenyez majd a HMA pilótája, miután a TCR Europe mezőnye is meglátogatja ugyanezt a helyszínt.A gokartosok közül Gáspár Benett és Gender Tamás folytatták felkészülésüket Franciacortán, a három hét múlva sorra kerülő világbajnokság helyszínén, ezúttal a Champions of the Future sorozat keretein belül. Összesen 127-en vettek részt az olaszországi versenyen, ami Gáspár számára alakult kedvezőbben: sikerült a selejtező futamok után a 72 legjobb pilóta közé kvalifikálnia magát. Innen sajnos már nem tudott továbbjutni a 36 fős döntőbe, de Gender Tamással egyetemben rendkívül sok tapasztalatra tehetett szert a nyolc selejtezőfutamon.Krepcsik Áron az RMC Hungary Club Sport bajnokság kecskeméti futamán állt rajthoz, a Rotax Max kategóriában. Sikerült tökéletes hétvégét zárnia, miután mind a három futamban elsőként intették le, így további pontelőnyre tett szert a bajnokságban is. -

A Ferrari korábbi F1-es pilótája lett Losonczy Levente mentora
A Forma-1-et és a túraautózás élvonalát is megjárt veterán segíti mostantól a TCR Italy és TCR Europe mezőnyében versenyző Losonczy Leventét. Az Agressive Team Italia pilótája már nagyon várja a közös munkát.
A Forma-1-ben 1990 és 1997 között 67 versenyen részt vevő, emellett a túraautózásban is szép sikereket elérő Gianni Morbidelli lesz Losonczy Levente új mentora. Az 55 esztendős veterán pilóta dobogós helyezést is elért a királykategóriában, az 1991-es Ausztrál Nagydíjon pedig ő ugrott be az idény vége előtt távozó Alain Prost helyére a Ferrarihoz, amellyel egyetlen futamán pontot szerzett.
A 21 évesen olasz Forma-3-as bajnoki címet nyerő pilóta emellett a túraautózásban is letette a névjegyét, hiszen már azelőtt az olasz bajnokság futamgyőztese volt, hogy bemutatkozott a Forma-1-ben. F1-es karrierje után versenyzett a rangos brit túraautó-bajnokságban (BTCC), a túraautó Európa-bajnokságban, majd az abból alakult világbajnokságban, de különböző GT-bajnokságokban is megfordult és ez idő alatt több bajnoki címet is nyert. Pályafutása végén a TCR International Series, majd utolsó szezonjában a TCR Europe mezőnyének tagja volt.
„Nagyon nagy megtiszteltetés egy ilyen kaliberű pilótával dolgozni, aki a Forma-1-et is megjárta, ráadásul a túraautózást és a TCR-t is jól ismeri, hiszen pályafutása utolsó éveiben utóbbiban versenyzett. Tudja, miről beszél, ezért biztos vagyok benne, hogy rengeteg hasznos tanácsot fogok tőle kapni. Nagyon várom már, hogy belevessük magunkat a közös munkába” – tekintett előre az Agressive Team Italia színeiben a TCR Italy és a TCR Europe versenyein rajthoz álló Levente.
A magyar versenyző eddig Pepe Oriolával dolgozott együtt, akivel továbbra is jó kapcsolatban marad.
-

Bucsi Attila újoncként kezdett győzelemmel a TCR Eastern Europe-ban
Az év egyik legeseménydúsabb és legeredményesebb hétvégéjét tudhatják maguk mögött a Hungarian Motorsport Academy növendékei. A HMA autóversenyzői (és kamionversenyzője) közül Bucsi Attila sikere szólt igazán nagyot, hiszen a 16 esztendős fiatal élete első TCR-versenyén rögtön futamot nyert. Csomós Miklós eközben a WHB Győr Rally-n győzedelmeskedett, a Révész Racing pedig három első helyet szerzett Zolderben.
Az elmúlt hétvégén állt először rajthoz TCR-autóval a HMA mindössze 16 éves versenyzője, Bucsi Attila. A túraautózás mezőnyében szinte még gyereknek számító fiatal pilóta tavaly októberben versenyzett legutóbb, mivel az életkora miatt még nem kaphatta meg a nemzetközi licencet. Az akadály ezen a hétvégén elhárult, így megejthette bemutatkozását a TCR Eastern Europe bajnokságban. A brnói szezonzáró nem is alakulhatott volna jobban a számára: a pole-pozíció megszerzése után egy fordulatos versenyen sikerült a sokkal tapasztaltabb vetélytársait maga mögé utasítva győznie. Gyorsan kivívta a többiek elismerését, köztük a sorozat idei bajnoka, a WTCR-t is megjárt Matteo Homola is elismerő szavakkal illette az Akadémia tehetségét. A vasárnap délután tartott második futamot a 9. helyről kezdhette meg, szép előzéseket bemutatva végül a 6. helyre hozta be a Hyundai i30 N-t debütáló hétvégéjén.
Csomós Miklós és Bán Viktor egy kivételével az összes gyorsasági szakaszt megnyerte a HUMDA Országos Rally Bajnokság győri futamán. Az Európa-bajnokságon is remeklő páros a szurkolók igényeinek is eleget téve látványos autózásban részesítette a szép számú nézőközönséget, ami nem ment az eredmény rovására, így a verseny rendkívül jó felkészülést biztosított számukra az október elején megrendezendő, Európa-bajnoki szezonzáró Rally Hungary előtt.
A Révész Racing ezúttal a belgiumi Zolderbe látogatott, ahol a kamion Európa-bajnokság küzdelmei folytatódtak. Miután az időmérésen ismét a leggyorsabb volt, Kiss Norbert a pole-ból várhatta versenyhétvége első futamát, de a harmadik körben egy technikai hiba a pálya szélére kényszerítette. A Révész Racing szerelőinek sikerült időben megjavítania a kamiont a második futam előtt, de a magyar pilótának a mezőny végéről kellett indulnia. A 9. körben Norbi már az élen állt, mikor egy versenybaleset miatt piros zászlóval megállították a futamot. Mivel a szabályok szerint ilyenkor az előző kör sorrendje számít, a magyar pilótát másodikként szólították a pódiumra, de mivel az élen álló spanyol versenyzőt a versenyfelügyelők később megbüntették, Kiss végül mégis a győzelemnek örülhetett.
A vasárnapi nap is izgalmasan alakult a számára, de az eredményeken ez nem látszódott: mind a két futamban sikerült megnyugtató előnyt kiépítenie a többiekkel szemben, ezáltal a futamokon is az első helyen ért célba. Kiss Norbert így az összetettben 70 pont előnyre tett szert Jochen Hahn előtt, két versenyhétvégével az idény vége előtt.
A gokartos Zsebő Marcellnek is szurkolhattunk az elmúlt hétvégén, a a WSK-hétvége után ezúttal ismét Olaszországban versenyzett, a ROK Cup Italy sorozat évadzáró állomásán, Cremonában. A döntőben a 9. helyről rajtolva sikerült a 6. helyet megszereznie, a futam második leggyorsabb körét is megfutva. Az év végi összesítésben végül az előkelő 4. helyet szerezte meg 112 pilóta közül, ami annak tudatában még inkább figyelemre méltó, hogy ez volt az első éve ebben a kategóriában.
A Hungarian Motorsport Academy autóversenyzőinek hétvégi eredményei:
AUTÓSPORT Bajnokság Helyszín Eredmények Bucsi Attila TCR Eastern Europe Brno 1. futam: 1. 2. futam: 6. Csomós Miklós HUMDA Országos Rally Bajnokság Győr Összesítésben: 1. Zsebő Marcell ROK Cup Italy Cremona Döntő: 6. Révész Racing (Kiss Norbert) Kamion Eb Zolder Szombat: DNF és 1. Vasárnap: 1. -

Zsebő Marcell 20. lett a WSK Euro Series első fordulóján
Szeptember első hétvégéjén három növendék állt rajthoz a Hungarian Motorsport Academy (HMA) színeiben autósport kategóriában. Mindhárman a gokart világ legerősebb bajnokságában mérettethették meg magukat, míg Kovács Zoltán és Surányi Balázs Visontán tett látogatást, ahol a MAMS Supermoto-bajnokság futamait rendezték.Hétvégén az októberi gokartvilágbajnokság helyszínén, a Franciacorta Karting Tracken állt rajthoz a HMA három fiatal versenyzője: Zsebő Marcell a Mini kategóriában, Gender Tamás és Gáspár Benett pedig a Junior kategóriában próbált felkészülni az év legnagyobb eseményére. A versenyen a nagy gyártók sorra képviselték magukat, Tamás és Benett kategóriájában összesen 101 pilóta indult.Zsebő Marcell csoportjában a 16. helyet szerezte meg az időmérőn, majd a selejtező futamok után, az elődöntőben már a 12. helyen intette le a kockás zászló. A döntőben sajnos nem sokkal a rajt után egy balesetbe keveredett, ami után teljesen visszaesett a mezőny végére, de végül 9 helyet javítva a 20. helyen fejezte be a rangos versenyt.Gender Tamásnak reménykeltően indult a hétvégéje, miután csoportjában a 13. helyet szerezte meg az időmérőn, így a selejtező futamokat is kedvező pozícióból kezdhette meg. Az öt selejtező futam után azonban nem sikerült számára az elődöntőbe kvalifikálnia magát, de így is rengeteg időt tölthetett a gokartban, és még számos tesztversenyen méretettheti meg magát a világbajnokságig.Gáspár Benett egy új olasz csapatban kezdhette meg a vb-re való felkészülést. Az ismerkedés nem ment zökkenőmentesen, miután az időmérésen a 23. lett a csoportjában. Három selejtezőfutamon is a középmezőnyben végzett, de miután egy selejtező futamot fel is kellett adnia, számára a döntőbe jutás most nem sikerült. -

Kiss Norbert Csehországban is ellenállhatatlanul versenyzett
Továbbra is tartja nagyszerű formáját Kiss Norbert, a Révész Racing címvédő és négyszeres Európa-bajnok versenyzője. A kamion Európa-bajnokság csehországi, Mostban rendezett hétvégéjén szinte hibátlan teljesítményt nyújtott, a négy futamból hármat is sikerült megnyernie a változó időjárási körülmények ellenére is.
Több mint egy hónapnyi szünet után folytatódtak a gyorsasági kamion Eb versenyei, aminek első fele kiválóan sikerült a címvédő számára. A nürburgringi verseny volt az utolsó a nyári szünet előtt, és bár futam nem volt az elmúlt hetekben, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) által támogatott Révész Racing nem unatkozott. Nagy menetelésre készülnek, miután öt hét alatt négy versenyhétvégét is lebonyolítanak majd a bajnokságban. Hétvégén a csehországi Mostban kezdődött a sorozat, ami nagyszerűen sikerült a csapat számára. Szombaton Kiss a szezon kilencedik időmérőjét is megnyerte, így az élről rajtolhatott az első futamban, amit csaknem nyolc másodperces előnnyel nyert meg. A második futamot egy nagyobb baleset miatt félbeszakították, de az újraindítás után Norbinak sikerült kimaradnia az ütközésekből, és egy 4. helyet szereznie.
A vasárnapi nap még jobban sikerült számukra, a harmadik futamot –mely az első volt vasárnap– magabiztosan, csaknem 11 másodperces előnnyel nyerte meg Norbi. A fordított rajtrácsos délutáni utolsó futamon a zuhogó eső nem segítette a versenyzők helyzetét, ennek ellenére a szombathelyi pilóta a 8. helyről rajtolva sorra hagyta le ellenfeleit, és ebben a futamban is 1. helyen intette le a kockás zászló. A magyar Eb-címvédő így a csehországi állomáson tovább növelte előnyét az összetettben, a sorozat két hét múlva a belgiumi Zolderben folytatódik.
-

Magyar sporttörténelmi siker a rali Európa-bajnokságban – Csomós Mixi a 2. helyen zárt
A Hungarian Motorsport Academy autósport szakágának versenyzői a hétvégén az FIA rali Európa-bajnokságban és a Ralikrossz EB futamán vettek részt. Csomós Miklós óriási meglepetére a 2. helyen zárta a csehországi fordulót, ami egy hatalmas eredménynek számít.
Nagyszerű formában versenyzett a Csomós Miklós-Bán Viktor páros az FIA rali Európa-bajnokság csehországi fordulóján, a Barum Rallyn. A sárospataki pilóta és navigátora szombaton szakaszt nyert a Škoda Fabia Rally2 Evóval és már a verseny hatodik gyorsasági szakaszától a 2. helyen haladtak a rali többszörös győztese, a cseh Jan Kopecký mögött. A remek tempót vasárnapra is átmentették és magabiztosan megtartották a 2. helyet, ezzel pályafutásuk első európa-bajnoki dobogós helyét érték el.
A Hungarian Motorsport Academy tagjai közül László Martin és Berendi Dávid is rajthoz állt a Barum Rallyn, de már szombat délelőtt, a negyedik gyorsaságin kénytelenek voltak kiállni, amikor az autójuk váltókarja megsérült.
Benyó Máté a hétvégén a ralikrossz Európa-bajnokság zárófordulóján versenyzett a németországi Esteringen. Benyó számára nem alakult jól a hétvége, már a Q1-ben megpecsételte a hétvégét egy megforgással, és hiába fordult a 11. helyen vasárnapra, a harmadik előfutamban kiesett, ezzel végleg elúszott az elődöntő. Végül a 14. helyen zárta a hétvégét.
-

Krepcsik Áron újfent remekelt a Rotax Max Challange trineci fordulóján
Nem zárta a kegyeibe a hétvégi időjárás a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzőit. Krepcsik Áron egy fordulatokkal teli hétvégén szerezte meg a győzelmet az összetettben Trinecben, azonban Csomós Miklós, Herczig Patrik és László Martin versenyének pedig egy tragikus esemény vetett véget.
A HUMDA Országos Rally Bajnokság negyedik futamán, a 29. Veszprém Ralin kivételesen Csomós Miklós is rajthoz állt, rajta kívül László Martin, és Herczig Patrik képviselte a HMA színeit. A verseny sajnos nem tartott sokáig, miután az első, kislődi gyorsasági szakaszon a Nemes Csaba-Nemes Richárd kettős autója fának csapódott, a versenybalesetben pedig a pilóta, Nemes Csaba a helyszínen életét vesztette. A tragikus eseményt követően a versenyt a rendező megállította. A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Hungarian Motorsport Academy őszinte részvétét fejezi ki Nemes Csaba közvetlen családjának, barátainak, sporttársainak.
Belgiumban folytatódott a Rallycross Európa-bajnokság, ahol az RX1-es kategóriában Benyó Máté állt rajthoz. A háromhetes nyári szünetben jó néhány fejlesztés is belekerült a Peugeot 208 ERX-be, amivel Máté versenyez, így a fiatal pilóta bizakodva várhatta a hétvégét. Az első nap végén a 8. helyen állt, majd vasárnap következhetett az elődöntő. A rajtnál sajnos nem ment minden simán, és Máté visszaesett a mezőny végére, majd a 4. körben a meghibásodott turbó miatt ki kellett állnia a versenyből, így a döntőbe jutás ezúttal nem sikerült, végül összesítésben a 10. helyen zárta a belgiumi fordulót.
Krepcsik Áron sorozatban a negyedik hétvégéjén ült gokartba, ezúttal a csehországi Trinecben található Steel Ringen. A nemzetközi CEE Rotax Max Challenge versenyén a bajnokságot magabiztosan vezető Áron újfent remekelt: egy gyengébben sikerült időmérés után az elődöntőbe már a 2. lett, majd ezt az eredményét megismételte a döntőben is, az esőben megrendezett szuperdöntőben pedig már a győzelmet is sikerült megszereznie egy rendkívül szoros versenyben.
Zsebő Marcell a bajnokság harmadik helyéről várhatta a ROK Cup Italy versenyét Franciacortában. A 28 fokos napsütésben Marcell ezúttal a középmezőnnyel versenyzett a Mini kategóriában, a döntőben öt pozíciót javítva végül a 13. lett.
-

Karnyújtásnyira kerülhet a bajnoki címtől Vida Benedek a sikeres felkészítőhétvége után
Vida Benedek pole pozíciót, valamint egy győzelmet és két második helyet szerzett az összevont cseh és szlovák bajnokság trineci fordulójában. A magyar versenyző számára ugyanakkor a gyakorlás és a tesztelés volt a legfontosabb a mostani hétvégén következő, igazán fontos megmérettetésre.
Az előző hétvégén rendezték a Moravsky Pohár, vagyis az összevont szlovák és cseh bajnokság versenyét a Trinecben található Steel Ringen. Vida Benedek részt vett a megmérettetésen, és kifejezetten jól szerepelt, ám ezúttal nem elsősorban ez volt a lényeg. A magyar versenyző és csapata, a Kancsár Racing ugyanis ezt leginkább felkészülésnek szánta a most hétvégén következő megmérettetésre, amelyet ugyanezen a helyszínen tartanak.
Vida 49,385 másodperces idővel, 97 ezredes előnnyel megszerezte a pole pozíciót a DD2-MSR kategóriában, majd az első futamot sikerült is megnyernie Jakub Bezel előtt. A másik két versenyen ellenfele diadalmaskodott, ám a 17 éves pilótának mindkétszer összejött a második pozíció. A magyar versenyző elégedett a szereplésével.
„Szeretem ezt a pályát, nagyon jó feelingje van, jó a vonalvezetése, amiből van kettő is – fogalmazott. – A pálya infrastruktúrája kiváló, jó itt lenni és versenyezni. Csapatommal, a Kancsár Racinggel úgy döntöttünk, hogy eljövünk erre az eseményre, hogy felkészüljünk a nemzetközi CEE Rotax Max Challenge soron következő fordulójára, amelyen fontos a jó szereplés, hiszen vezetem a bajnokságot. Tesztversenynek szántuk, próbálgattunk beállításokat mindenféle szituációra. Abból a szempontból szerencsések voltunk, hogy esett is az eső, így volt alkalmunk esőben is tesztelni, valamint rám is fért a gyakorlás, mert elég régen ültem gokartban. Köszönöm a hétvégét [Kancsár] Ferencnek és a Kancsár Racingnek! Sikeresen zártuk a hétvégét, jó volt az egykörös tempó is, ami pole pozíciót ért, és a versenytempó is, ami két második helyet és egy győzelmet hozott.”
Ahogyan ez Vida Benedek szavaiból is kiderült, ezt a futamot csapatával együtt leginkább felkészülésnek szánták, hiszen most hétvégén itt rendezik a közép-európai Rotax Max Challenge utolsó előtti fordulóját. Innen folytatjuk a munkát a hétvégén, de az is meglehet, hogy borul minden – utalt a körülményekre. – A pályakondíciók mindig változnak, alkalmazkodnunk kell, és az adott körülmények között kell a lehető legjobban teljesítenünk!”
A magyar pilóta jelenleg 351 ponttal rendelkezik a bajnokságban, amivel vezeti a DD2-es kategóriát. Előnye 35 egység Nico Jörg, és további 9 Dawid Maślakiewicz előtt, vagyis szinte biztossá teheti a bajnoki címet. Kellően nagy előny esetén ugyanis már csak akkor veszítheti el a bajnoki címet, ha az október 13-a és 15-e között, a Slovakia Ringen esedékes záróhétvégén kizárják valamelyik futamról.
-

Csomós Miklós visszatért és remekelt az ERC-ben
Összesen 8 autósport versenyző képviselte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) színeit Európa számos versenypályáján, július utolsó hétvégéjén. Közülük is kiemelkedett Csomós Miklós, aki a Kanári-szigetek Rallyn elszenvedett szörnyű bukása után élete legjobb eredményét érte el a Rally Eb olaszországi futamán.
Közel három hónap szünet után, Rómában tért vissza az ERC mezőnyébe Csomós Miklós, oldalán egy új navigátorral, a nemzetközi tapasztalattal is rendelkező Bán Viktorral kellett felvennie a küzdelmet a 41 főt számláló Rally 2-esek mezőnyében. Az első napot a 15. helyen zárták a fiúk, úgy, hogy még egy defekt is hátráltatta őket, de folyamatosan tudtak gyorsulni, és lépésről-lépésre közeledtek az élmezőnyhöz. A vasárnapi záró nap pedig nagyszerűen sikerült a magyar párosnak: érett, taktikus versenyzéssel, a power stage 2. legjobb idejét autózva, meg sem álltak az összetett 7. helyéig, ami Csomós Miklós eddigi legjobb ERC eredménye. A folytatásra sem kell sokat várni, miután a Csomós-Bán páros rajthoz áll a HUMDA Országos Rally Bajnokság hétvégi, veszprémi futamán is.
Nem csak Csomósék indultak a Hungarian Motorsport Academy támogatásával Olaszországban, László Martin, és Hangodi Bendegúz is elindult az ERC hatodik futamán. Lászlóék sajnos már a kvalifikáción balesetet szenvedtek, de a szervizcsapatuk támogatásával időben elkészült az autójuk, és az első napot a 19. helyen zárták. A második napon folytatódott a pechszériája a pécsi párosnak, a verseny utolsó előtti szakaszán kényszerültek kiállni egy defekt miatt.
Hangodi Bendegúznak a tapasztalatszerzésről szól az idei év az Eb mezőnyében, így próbáltak a biztonságra fókuszálni, de a negyedik gyorsaságin elkövettek egy hibát, ami miatt majdnem fel kellett adniuk a versenyt. Végül a szuperrally szabályai szerint folytathatták a vasárnapi gyorsasági szakaszokat, és további értékes kilométereket gyűjtve sikeresen teljesítették a pályákat.
Cremónában rendezték az FIA gokart Európa-bajnokság záró fordulóját, ahol Molnár Martin, és Gáspár Benett képviselte a magyar színeket. Az Academy Trophy-ban versenyző Gáspárnak nagyszerűen kezdődött a hétvége, miután a 2. helyet szerezte meg az időmérésen a csoportjában, a selejtező futamok után viszont visszacsúszott a 18. helyre. A döntőben ismét jó volt a tempója, több helyet is sikerült előrébb jönnie, de egy büntetés miatt végül a 20. helyen intette le a kockás zászló.
Molnár Martinnak is jól sikerült az időmérő edzés, összesítésben a 10. helyen zárt a 65 versenyző közül. A selejtező futamok számára is balszerencsésen alakultak: az egyikben az első helyért csatázott, mikor a motorja megállt, és kénytelen volt kiállni a futamból. Egy harcos elődöntő után Martin négy új gumit is kapott a döntőre, ezek azonban nem bizonyultak valami gyorsnak, így megkellett elégednie a 29. hellyel. Martin így négy forduló után, két bajnoki pontot gyűjtve a 33. helyen zárta az Európa-bajnokságot az OK kategóriában.
A sportág egyik legendás helyszínén, Le Mans-ban tartották meg az év egyik legnagyobb versenyét a Rotax Max Challenge viadalt a gokart kategóriáknak. A 293 versenyzőt magába foglaló International Trophy-n a HMA színeiben Krepcsik Áron és Zsebő Marcell is részt vett. Krepcsik először versenyzett ilyen népes mezőnyben a Rotax Max felnőtt kategóriában, ennek ellenére sikerült a 104 versenyző közül bekerülnie a 36 fős döntőbe, ahol a 32. helyen intette le a kockás zászló.
Zsebő Marcell a Mini kategóriában állt rajthoz, ahol egy nem túl jól sikerült kvalifikáció után folyamatosan gyorsult, a döntőben már a top10-ben volt, mikor egy versenybaleset miatt hátrébb szorult, így a 31. lett Franciaországban.
Gender Tamás első éjszakai versenyén vett részt Olaszországban, az X30 Junior kategóriában. A közel 40 fős nemzetközi mezőnyben az első szabadedzést rögtön az élen zárta a fiatal gokartpilóta, a selejtező futamok után pedig a 17. hely volt az övé, az éjszakai döntőt is ebből a pozícióból kezdhette meg. A 18 körös futamban remek tempót diktált, folyamatosan előzött, így végül a 10. helyen intették le, de egy beesett spoiler miatt büntetést kapott, ami miatt a 13. pozíció lett az övé egy tanulságos hétvége után.
A Hungarian Motorsport Academy autóversenyzőinek hétvégi eredményei:
Bajnokság Helyszín Eredmények Csomós Miklós ERC Róma Összesítésben: 7. Hangodi Bendegúz ERC4 Róma Összesítésben: 17. László Martin ERC Róma DNF Gáspár Benett FIA Gokart Academy Trophy Cremona Döntő: 20. Molnár Martin FIA Gokart Európa-bajnokság Cremona Döntő: 29. Krepcsik Áron Rotax Max Challenge Inter. Trophy Le Mans Döntő: 32. Zsebő Marcell Rotax Max Challenge Inter. Trophy Le Mans Döntő: 31. Gender Tamás IAME X30 Olasz Gokart Bajnokság Lonato Döntő: 13. -

Losonczy Levente felért a csúcsra a TCR Europe időmérőjén
Bár a motorsport kedvelőinek a hétvége főeseménye a 38. alkalommal megtartott Formula-1-es Magyar Nagydíj volt a Hungaroringen, Európa számos más versenypályáin is zajlott az élet, köztük a Hungarian Motorsport Academy tagjaival.
AUTÓSPORT
Ötödik versenyhétvégéjét teljesítette a TCR Europe mezőnye az elmúlt hétvégén, a helyszín ezúttal a méltán híres Paul Ricard versenypálya volt. A mezőnyben Losonczy Levente nevét is megtalálhattuk, akinek remekül sikerült az időmérője, miután a 10. rajthely lett az övé, ami a bajnokság lebonyolításának rendjének értelmében az első helyet jelentette számára a hétvége második futamán. A 20 éves pilóta az első futamon okosan óvta az autóját, kimaradt a nagyobb csetepatékból, így végül a 9. lett.
A fő hangsúly a vasárnapi futamon volt, amit Levente az élről remekül kapott el. Vetélytársával két körig ment az adok-kapok harc az élen, de az előzésekben Levente ritmust veszített, hátulról is belementek, majd egy lassú defekt miatt kénytelen volt kiállni a bokszba.
A gokartos szekciót ezúttal két versenyző képviselte, Krepcsik Áron itthon, míg Zsebő Marcell Olaszországban állt rajthoz. Krepcsiknek nem okozott gondot a Dakar Ringen tartott bajnoki futamok, a hétvégét 100%-os teljesítménnyel nyerte meg a Rotax Max géposztályban. Számára nagyobb kihívást tartogat a jövő hétvége, amikor is az RMC International Trophy-n, a Rotax világ egyik legnagyobb versenyén áll rajthoz Le Mans-ban.
Zsebő Marcell a bajnokság harmadik helyéről várhatta a ROK Cup Italy sorozat következő versenyét Franciacortában. A Mini géposztály időmérésén csoportjában a 3. helyen végzett, így bizakodva várhatta a selejtező futamokat. A két selejtezőfutam alapján a 25. helyről kezdhette meg a főfutamot, ahol 12 helyet javítva, végül a 13. helyen ért célba.