Kategória: Rookies

rookies

  • Losonczy Levente kategóriagyőzelmet aratott Vallelungában

    Losonczy Levente kategóriagyőzelmet aratott Vallelungában

    Remek eredményeket értek el ismét a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzői a mögöttünk hagyott hétvége során. Losonczy Levente a TCR Italy sorozat utolsó előtti fordulóján kategóriagyőzelmet szerzett, Zsebő Marcell szintén Olaszországban ért el kiváló eredményt az év egyik legfontosabb gokartversenyén, míg Liszka Roland Noel itthon aratott győzelmet az év endurocross-eseményén.

    Utolsó előtti fordulójához érkezett a TCR Italy versenysorozat, ezúttal a Róma melletti vallelungai versenypályán mérhette össze a tudását a 26 autóból álló mezőny. Losonczy Levente számára nem volt ismeretlen az aszfaltcsík, miután év elején már tesztelt itt a csapatával, így bizakodva várta a hétvégét, de az időmérő edzés nem a legjobban alakult a számára: a Hyundai Elantra hátsó abroncsa folyamatosan eresztett, így meg kellett elégednie a 14. rajthellyel. A szombati napon tartott első futam viszont annál jobban alakult a számára: a rajtnál, és a verseny feléig jó pár versenyzőtársát sikerült megelőznie, így egészen az 5. helyig kapaszkodott fel a futam végéig. Ez az eredmény viszont első helyet ért a 25 év alattiak kategóriájában, így a győri fiatalember az idei év során először állhatott a dobogó legmagasabb fokára.

    A vasárnapi, második futamban is remekül kapta el a rajtot, de a szoros mezőnyben beszorult egy vetélytársa mögé, és az alulkormányzott autóval többször védekeznie kellett az őt üldözőkkel szemben, aminek eredménye egy 12. hely lett ezúttal, a 25 év alattiak kategóriájában pedig a 4. helyet szerezte meg. Levente a következő hétvégén Barcelonában áll majd rajthoz, ahol a TCR Europe sorozat idei utolsó versenyhétvégéjére kerül majd sor.

    Zsebő Marcell az év egyik legnagyobb gokart eseményén, a ROK Superfinal-en képviselte a HMA színeit egyedüli magyar versenyzőként. A több mint 400 pilótát felvonultató eseményre a világ minden tájáról érkeztek versenyzők, akik indulási jogot szereztek az eredményeik alapján a saját regionális bajnokságukban. Marcell kategóriájában 72 nevezés érkezett, hogy eldöntsék maguk közt, ki lesz idén a legjobb ROK-versenyző a világon. Az egyforma motorokat a szervezők biztosították a versenyzők számára, amit sorsolás útján kaptak meg, majd következhetett az időmérő. Zsebő az abszolút 2. helyez szerezte meg az időmérőn, majd az egyik selejtezőn nyernie is sikerült, a vasárnapi döntőt végül az 5. rajtkockából várhatta. A rajtot követően már a 2. helyen haladt, majd az oda-vissza előzgetések, és egy kis tempóhiány miatt végül a nagyon előkelő 9. helyen intette le a kockás zászló, ami a HMA legfiatalabb versenyzőjének egyik legjobb idei eredménye.

    Krepcsik Áron már bajnokként állhatott rajthoz a CEE Rotax Max Challenge gokartbajnokság záró versenyén, a Slovakiaringen. A verseny remek felkészülést szolgált Áron számára az év leginkább várt versenye előtt, a Bahreinbe megrendezésre kerülő Grand Finals-re. Közép-Európa legjobb versenyzői közt ezúttal három versenyfutam után az összesítés 8. helyén fejezte be a vasárnapi napot a Rotax Max kategória magyar bajnokaként.

  • Felsejlett a spái halálos baleset emléke Zandvoortban, most Emerson Fittipaldi fiát találták el (videó)

    Felsejlett a spái halálos baleset emléke Zandvoortban, most Emerson Fittipaldi fiát találták el (videó)

    Ijesztő jelenetek játszódtak le a Formula Regional European Championship by Alpine idei utolsó előtti versenyhétvégéjén, de szerencsére ezúttal nem történt tragédia.

    Egy fordulóval, összességében pedig két versennyel a szezon vége előtt eldőlt a Formula Regional by Alpine idei bajnoki címe, amelyet a Mercedes 17 esztendős támogatottja, Andrea Kimi Antonelli nyert meg. Szerencsére az olasz versenyző sikerét nem árnyékolta be ahhoz hasonló tragédia, mint ami a széria spái versenyhétvégéjén történt, ugyanakkor volt egy ahhoz kísértetiesen hasonló baleset.

    Gyászol az autósport: Spái versenybalesetben meghalt a 18 éves holland pilóta

    Belgiumban július 1-jén a holland Dilano van ‘t Hoff vesztette életét, miután a mostoha látási viszonyok mellett az egyik riválisa nagy sebességgel belerohant a balesetet szenvedő, majd a pályára visszapattanó autójába. Az eset Forma-1-es berkekben is nagy felzúdulást keltett, többen pedig a spái pálya további módosítását követelték, a józanabb hangok ugyanakkor kiemelték, hogy az ilyesmi szinte bármelyik pályán megeshet.

    Ezt részben bizonyította (ezúttal szerencsére senki nem halt meg) a FRECA utolsó előtti 2023-as fordulója a hollandiai Zandvoortban, amelynek második futama során újabb ijesztő balesetnek lehettünk szemtanúi. Ráadásul a verseny vége előtti valamivel több mint 17 perccel történt bukás biztonsági autó mögött esett meg, ami ebben az esetben igen nagy szerencse, hiszen nem volt akkor a tempó. A láncreakciót az indította el, hogy a kétszeres Forma-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi 16 éves fia, Emerson Fittipaldi Jr. megcsúszott és a védőkorlátnak csapódott, majd az autója visszapattant a pályára.

    Ezután többen is elhaladtak mellette, Maya Weug azonban későn reagált az előtte lassító versenyzőtársa manőverére, és ahogy félrerántotta a kormányt, egyenesen telibe találta a pályán keresztbe álló Fittipaldit. Mindezt ráadásul a legrosszabb módon, oldalról tette (van ‘t Hoff, illetve a 2019-es spái F2-es főfutamon Anthoine Hubert is így halt meg), Fittipaldinak azonban szerencsére nem lett baja, miként a Ferrari akadémiájához tartozó 19 éves spanyol versenyzőhölgy is önerőből szállt ki az autóból.

    A baleset:

    A védőkorlát javítása miatt ezután félbeszakított, de később újraindított futamot Andrea Kimi Antonelli nyerte, idei ötödik győzelmével pedig két versennyel a vége előtt bajnok lett. Az olasz tehetség ezzel az olasz és a német Forma-4-es bajnoki címe mellé újabb trófeát tett, ezek után pedig minden jel arra mutat, hogy jövőre már a Forma-2-ben fogjuk látni a Mercedes juniorját.

    Már most tinilányok ugrálják körbe az „új Kimit”, aki csak örül, ha Räikkönen rajongói is szurkolnak neki

  • Elkezdődött a próbatétel, ilyen volt Molnár Martinék válogatójának első felvonása (képek)

    Elkezdődött a próbatétel, ilyen volt Molnár Martinék válogatójának első felvonása (képek)

    Molnár Martin túl van a Richard Mille Young Talent Academy jelöltjeinek tartott válogató első napján. Az ifjú versenyzőknek a Formula Medicine olaszországi központjában kellett különböző feladatokat teljesíteniük.

    Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Molnár Martin egyedüli magyarként bekerült az All Road Management által szervezett, Richard Mille Young Talent Academy elnevezésű utánpótlás-nevelő program jelöltjei közé. A nyolc ifjú pilóta hétfőn a Formula Medicine olaszországi központjába utazott, ahol különböző feladatok útján felmérték a képességeiket. A válogató második felvonását október 17-én és 18-án rendezik a spanyolországi Navarra Circuiten, ahol végleg eldől, hogy melyik pilóta kap ülést az MP Motorsport F4-es csapatánál.

  • Így szerepeltek a HMA versenyzői a Rally Hungary-n

    Így szerepeltek a HMA versenyzői a Rally Hungary-n

    A Hungarian Motorsport Academy (HMA) mind a négy ralipilótája, Csomós Miklós, Herczig Patrik, László Martin és Hangodi Bendegúz is rajthoz állt az év leginkább várt rali eseményén, a már 4. alkalommal megrendezett Rally Hungary-n, amelynek rendezője idén is a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség volt. Az Európai ralibajnokság záró futamát az utolsó előtti gyorsasági szakaszig Csomós Miklós vezette, azonban egy hiba miatt végül fel kellett adnia a versenyt.
     
    Már negyedik alkalommal érkezett hazánkba az ERC mezőnye, Nyíregyháza és a Zemplén vidéki pályáira idén is több ezren látogattak ki. A rabócsiringi, telt házas szuperspeciállal kezdődött el az Európa-bajnokság záró eseménye, amit a szombati naptól kezdve a HMA támogatását is élvező Csomós Miklós-Bán Viktor kettős vezetett. A magyar páros hét gyorsasági szakasz közül ötöt megnyert a szombati napon, így a nap végére 22.6 másodperces előnyt sikerült kiautózniuk a tavalyi év abszolút magyar bajnoka, a versenyben ekkor a második helyen álló Mads Ostberg előtt. A vasárnapi napot is szakaszgyőzelemmel kezdték Csomósék, azonban a mádi gyorsaságin elkezdődtek a problémák: egy megforgás után jobb első defektet kaptak, a célba érkezést pedig az eleredő eső is hátráltatta, de még így is maradt az előnyükből 15.1 másodperc.
    A verseny utolsó előtti szakasza azonban drámai fordulatot vett. Az Óhuta-Fóny közti szakaszon a versenyt addig magabiztosan vezető duó autója megcsúszott az egyik kanyarban, felborult, és véget ért számukra a verseny. Ugyanez a gyorsasági szakasz lett a veszte Hangodi Bendegúznak is, aki ezúttal Csomós Miklós korábbi navigátorával, Nagy Attilával állt rajthoz. A bemutatkozás remekül alakult a számukra a verseny utolsó előtti szakaszáig, az ERC4 értékelésében a 3. helyen álltak, mikor ők is felborultak, így ők sem tudták befejezni a hazai versenyüket.
    László Martin a biztonságra ment ezen a versenyen, mindenképpen célba szeretett volna érni a hazai közönség előtt: a 10. gyorsaságin ők is kaptak egy defektet, de ezt leszámítva viszonyleg sima versenyük volt, így a nap végén az ERC értékelésben a 8. helyen sikerült beérniük.
    Herczig Patrik számára ismét a tapasztalatszerzés volt a legfontosabb, hiszen Varga Kristóffal az oldalán ez volt idén a második Eb futamuk. Kategóriájukban, az RC4-ben folyamatosan jöttek felfelé, miután a szombati nap elején az árkot is megjárták a Peugeot 208-cal, de végül sikerült az előkelő 4. pozícióban célba érniük az idei év legfontosabb versenyén. Herczig Patrik az összesítésben 20. helyen zárt.
     
    A Rally Hungary-n elindult a Hungarian Motorsport Academy utánpótlásnevelési rendszer kiválasztási folyamatát részben irányító Michelisz Norbert is, aki navigátorával Tagai Róberttel a 13. helyet szerezte meg.
    Gender Tamás számára is az év legfontosabb eseménye jött el, miután a hétvégén Olaszországban, a gokart-világbajnokságon képviselte hazánkat, 123 résztvevő közül egyedüli magyar versenyzőként. Nem volt számára ismeretlen a versenyhelyszín, hiszen több nemzetközi versenyen és sorozatban rajhoz állt Franciacortán az elmúlt hetek során. Az időmérés remekül sikerült az ifjú pilóta számára, miután a csoportjában a top10-ben zárt, így a selejtező futamokat is kedvező pozícióból kezdhette meg. Két büntetést leszámítva jól alakultak számára a kvalifikációs versenyek is, többször végzett a top10-en belül, így vasárnapi napra is kvalifikálta magát az egyik elődöntőbe, ahol már csak a legjobb 72 pilóta folytathatta a hétvégét. Az elődöntőben végül a kőkemény mezőnyben a 29. helyet sikerült megszereznie, így élete első világbajnokságát az összetett 56. helyén zárta.
     
    Zsebő Marcell, aki a HMA legfiatalabb versenyzője, egy felkészülési versenyen vett részt a hétvégén Lonatóban, a ROK Cup Trophy-n. Az olasz ROK bajnokság 4. helyezettjeként Marcell meghívást kapott a hétvégén esedékes szuperdöntőre, aminek szintén Lonato lesz majd a helyszíne, így minden itt eltöltött versenykilométer rendkívül hasznos számára a felkészülésben. A 73 versenyzőt, a nagy létszám miatt három csoportra osztották az időmérőn a Mini kategóriában, Marci pedig a második leggyorsabb volt a sajátjában. A négy selejtezőfutamban elért eredményei alapján a 14. helyről kezdhette meg a döntőt, ahol a 6. helyen ért célba, ami igencsak reménykeltő eredmény a hétvégi nagy verseny előtt.
     
    Krepcsik Áron ugyan nem indult el az MNASZ Gokart Bajnokság záró fordulóján, a bajnoki cím így is az övé lett a Rotax Max Senior kategóriában. Áron élete első felnőtt bajnoki címével jogot szerzett a Rotax Világdöntőn való részvételre, a Grand Finalsre, amit Bahreinben tartanak idén, december 2. és 9. között, ahol több mint 50 nemzet 360 pilótája közül kerülnek ki a jövő bajnokai.
  • Max Verstappen nyomdokaiba lépne az F4-es tehetségkutatóra készülő Molnár Martin

    Max Verstappen nyomdokaiba lépne az F4-es tehetségkutatóra készülő Molnár Martin

    Példaképe, Max Verstappen nyomdokaiba lépne Molnár Martin, aki októberben nagy lépést tehet céljai elérése felé.

    Nagy kihívás vár Molnár Martinra, hiszen mint ahogyan arról korábban beszámoltunk, a 15 éves gokartversenyző egyedüli magyarként bekerült a Richard Mille Young Talent Academy utánpótlás-nevelő program jelöltjei közé. Ez már önmagában nagy siker, Martin célja pedig az, hogy az immár háromszoros világbajnok Max Verstappen nyomdokaiba lépve egy napon belőle is Forma-1-es pilóta legyen.

    Ehhez kiváló ugródeszkát biztosít a Nicolas Todt (a korábbi FIA-elnök és Ferrari-csapatfőnök Jean Todt fia) nevével fémjelzett All Road Management által szervezett program, amelynek keretein belül Martin hét másik gokartossal méri össze tudását a sokrétű válogatón, amelynek nyertese mesés lehetőséghez jut, miközben minden résztvevő nagyon hasznos tapasztalatokkal gazdagodik. Hogy miért versengenek a fiatalok, arról a minap a Nemzeti Sport Online is beszámolt, alább az ott megjelent cikk olvasható.

  • Hogyan működik egy sikeres, rangos versenyt megnyerő mérnökhallgatói csapat? – podcast

    Hogyan működik egy sikeres, rangos versenyt megnyerő mérnökhallgatói csapat? – podcast

    A HUMDA podcast legújabb része a mérnökhallgató csapatok világát mutatja be. Mindez a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapatának, az Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyét világcsúccsal megnyerő SZEnergynek a bemutatkozásán, illetve munkájának és eredményeinek ismertetésén keresztül történt.

  • Harmadik lett Vida Benedek az olaszországi gokartverseny királykategóriájában

    Harmadik lett Vida Benedek az olaszországi gokartverseny királykategóriájában

    Vida Benedek a harmadik helyet szerezte meg az olasz regionális kupa ötödik fordulójában Szardínián. A magyar versenyző az egyetlen külföldi volt a mezőnyben.

    Október első napján került megrendezésre Olaszországban a Coppa Italia di Zona bajnokság ötödik fordulója Szardínián, a Pista Del Corello versenypályán. Vida Benedek a hatsebességes KZ2-ben állt rajthoz a VRT Sport színeiben. Ezúttal az idén világbajnok Kart Republic vázzal állhatott rajthoz, amelyet először tesztelhetett a fiatal magyar pilóta, a számára teljesen idegen környezetben, egyetlen külföldi versenyzőként. A versenytechnikát a nagy kultuszú viadal, a Las Vegas-i SKUSA győztese, Antonio Dettori biztosította számára. Vida Benedek hamar alkalmazkodott a szokatlan helyzethez, és itt is megmutatta tempóját, amit a dobogó harmadik helyével, valamint a döntő leggyorsabb körével bizonyított.

    „Nagyon jó hangulatú versenyen vagyok túl a szardíniai Pista Del Corallo versenypályán. Teljesen új helyzet volt számomra minden. A pálya, a versenytechnika és persze a közeg, hiszen egyedüli külföldi versenyző voltam a mezőnyben! Nagyon barátságos volt a fogadtatás, jól éreztem magam. Nem mentem még korábban ilyen gyártóval, kis állítás után nagyon »kezes« volt, jól irányítható. Új R2-es motorral mentem ami szintén kiválóan muzsikált.”

    Vida Benedek
    Fotó: Luca Piga

    „A pálya nagyon tetszett, nagyon trükkös, egymásba fűződő gyors és lassú kanyarok, sikánok jellemezték. Nehéz vonalvezetésűnek mondható, magasabb rázókövekkel, türelempálya. Péntek délután a motorjáratás volt a program, majd szombaton a hivatalos edzések, amelyeken többféle beállítást is kipróbáltunk. A pályához viszonylag hamar tudtam alkalmazkodni, és a versenytempóm is jónak bizonyult. A kvalifikáción a második helyet szereztem meg. Az elődöntőben és a döntőben is hatalmas csatákat vívtam, de a jó versenytempóval és a fináléban futott leggyorsabb körrel a dobogó harmadik fokára állhattam fel.”

  • Olaszországban, a gokartozás királykategóriájában próbál szerencsét Vida Benedek

    Olaszországban, a gokartozás királykategóriájában próbál szerencsét Vida Benedek

    A hétvégén újabb komoly megméretés várt a közép-európai Rotax Max Challenge DD2-es kategóriájában az idén bajnoki címet nyerő Vida Benedekre, aki az elmúlt hétvégén a gokart országos bajnokság csúcskategóriában készült az előtte álló feladatra.

    Az elmúlt hétvégén került sor a Gokart Országos Bajnokság V. fordulójára, amelyet Kecskeméten rendeztek meg. Az egyelőre még hivatalos nem, de gyakorlatilag már a közép-európai Rotax Max Challenge DD2-es bajnokának tekinthető Vida Benedek a Kancsár Racinggel, felkészülés gyanánt vett részt a versenyen, meghívták ugyanis Olaszországba, az olasz zónakupa soron következő fordulójára. A magyar versenyző ráadásul a szardínai viadalon a királykategóriában fog szerepelni az idei világbajnok Kart Republic színeiben, hogy egy hat sebességes KZ2-es szörnyeteggel bizonyítson.

    Vida Benedek egy fordulóval a vége előtt bajnok lett a közép-európai Rotax Max Challenge-ben

     

    „Felpörögtek az események körülöttem, mostanában többet tudok gokartozni, aminek nagyon örülök. Lehetőséget kaptam az olasz zónakupa szardíniai fordulóján a királykategóriában. Ennek a gokartnak nagyon komoly gyorsulása van, 3 másodperc alatt már 100 km/órás tempóra gyorsulnak, és teljesen máshogy kell vezetni őket, mint amivel CEE bajnok lettem” – tekintett előre Vida Benedek.

    „Itt már az F1-ben is alkalmazott rajtrács van, és repülőrajt helyett mi is álló helyzetből indulunk kézi kuplunggal. A gumik is sokkal jobban tapadnak, ezért a nehézségi erők is nagyobbak, komoly fizikumra van szükség. Ráadásul a váltások is intenzívebbek, sokat kell egy kézzel kormányozni, ami szintén szokatlan még számomra. Az országos bajnoki forduló után mindenem fájt ,nagyon elfáradtam. Volt szerencsém esőben és száraz pályán is gyakorolni, mindkettőt nagyon élveztem, és a tempó is elfogadható volt elsőre, sokszor 0.1 másodpercre voltam az elejétől” – ecsetelte a Kecskeméten történteket.

    Vida Benedek, KZ2, országos bajnokság, Kecskemét
    Fotó: Vida Benedek

    „Én másfajta gumival álltam rajthoz, mint a többiek, mert tesztelni akartuk az MG gumikat az olasz versenyre. A harmadik helyre kvalifikáltam magam, de a rajtokkal még hadilábon állok egy kicsit, mindig utolsónak fordultam el, innen küzdöttem fel magam a harmadik helyig minden futamban. A rajtoknál a reakcióidőm jó volt, de a kupplunghasználaton még csiszolnom kell, hogy ne essen össze a motor. Meg kell még szoknom a kézi kuplungot, nem egyszerű használni, nagyon harap, és iszonyatosan tapadnak a hátsó gumik.”

    „Összességében ez tesztverseny volt a számomra, de mégis eredményesen fejeztem be, ugyanis a dobogó harmadik fokára állhattam fel. Sokat tanultam a hétvégén, amit kamatoztatni szeretnék a szardíniai versenyen. Gratulálok a dobogósoknak és a résztvevőknek, köszönjük a szervezőknek a lehetőséget. Illetve jöszönöm a Kancsár Racingnek a hétvégét, hatalmas élmény volt, és köszönöm a támogatóimnak, a Lima Racingnek, a Hungaroring kartcenternk, a Bar Rasputinnak, hogy mögöttem állnak, és persze a szurkolóimnak, hogy mellettem vannak.”

  • Leclerc és Alonso nyomdokain? Nívós tehetségkutatón szerepelhet Molnár Martin

    Leclerc és Alonso nyomdokain? Nívós tehetségkutatón szerepelhet Molnár Martin

    Molnár Martin óriási lehetőség kapujában áll, ugyanis ott van a nívós Richard Mille Young Talent Academy utánpótlás-nevelő program jelöltjei között. Amennyiben ő kerül ki győztesként, jövőre a tavalyi F2-es bajnokot adó csapatnál versenyezhet.

    Molnár Martin egyedüli magyarként került be a Richard Mille Young Talent Academy idei jelöltjei közé. A 15 éves pilóta hét másik gokartossal fog megküzdeni azért, hogy őt találják a legalkalmasabb versenyzőnek. Ha pedig ez összejön, akkor hatalmas lépéselőnnyel kezdheti meg karrierjét az együléses sorozatokban.

    A Nicolas Todt-fémjelezte All Road Management által szervezett programot 2018-ban hívták életre. Célja, hogy minden évben találjon egy tehetséget, aki a megfelelő korosztályba tartozik (az idei kiírásban a 2007. január 1-e és a 2009. április 1-e között született versenyzők vehetnek részt), illetve nem tagja egyik nagy gyártó utánpótlás-nevelő programjának sem. Az idei jelöltek most kerültek nyilvánosságra, és a nyolc főt tartalmazó listán a MOTAM pilótájának neve is szerepel.

    „A magyar autósport történetében ritka alkalom, hogy egy fiatal tehetség bekerül egy ilyen rangos válogatóra. Molnár Martinnak, családjának, szponzorainak, a Hungarian Motorsport Academynek és a MOTAM-nak is nagy siker, hogy az elmúlt évek munkájának köszönhetően mindössze 8 pilóta egyikeként Martin is pályára léphet Navarrában. Már a kiválasztás is igazolja, hogy Martin fényes jövő előtt áll és az eredménytől függetlenül páratlan tapasztalatokkal fog gazdagodni” – nyilatkozta Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    All Road Management (@allroadmanagement) által megosztott bejegyzés

    Az ifjú pilóták először a Formula Medicine létesítményébe látogatnak az olaszországi Viareggióba. A többek között élsportolók számára mentális, orvosi és fizikai felkészítést nyújtó komplexumban október 9-én töltenek el egy napot. Bő egy héttel később, október 17-én és 18-án pedig már autóba is kell ülniük a spanyolországi Navarra Circuiten.

    Győzelmével az újonnan bevezetett világranglista élére ugrott kategóriáján belül Molnár Martin

    A döntéshozók a pilóták ottani teljesítménye alapján fogják kiválasztani azt az egyet, aki mesés jutalomban részesül: ülést kap a spanyol Forma–4-es bajnokságban, méghozzá nem kisebb csapatnál, mint az MP Motorsport. Az istálló az F2-ben és az F3-ban is szerepel, és tavaly ők adták a Forma–1 előszobájaként számontartott sorozat bajnokát Felipe Drugovich személyében. Ez ráadásul nem minden, hiszen a csapattól minden szükséges támogatást megkap, emellett hat kollektív teszten vehet részt, valamint a sisakot leszámítva a versenyzői felszerelést is biztosítják neki.

    A programot nem véletlenül nevezték el az azonos néven ismert óramárka alapítójáról, Richard Mille-ről. A svájci üzletember szponzorálja a kezdeményezést, de messze nem csak emiatt része az autósport vérkeringésének: amellett, hogy saját csapatot üzemeltet, többek között Charles Leclerc-t, Fernando Alonsót, Alain Prostot és Sébastien Ogier-t is támogatja. Sőt, más sportágakban is jelen van, hiszen például a teniszező Rafael Nadallal, a golfozó Bubba Watsonnal és az alpesi síző Ester Ledeckával is együttműködik.

    Ami Molnár Martint illeti, a Hungarian Motorsport Academy által támogatott versenyző kiválóan kezdte az idei évet, hiszen megnyerte a Winter Cupot, a WSK Champions Cupon pedig második lett az OK kategóriában. Ennek köszönhetően heteket töltött az FIA idén életre hívott gokart-világranglistájának élén, amely a gyári F1-es csapatok támogatottjait és a felnőtt pilótákat is magába foglalja. Jövőre megkezdi a formulaautós karrierjét, a Richard Mille Young Talent Academy pedig óriási lehetőséget jelent neki, valamint a magyar autósportnak.

  • Ötödször lett kamion Európa-bajnok Kiss Norbert

    Ötödször lett kamion Európa-bajnok Kiss Norbert

    Már nem csak futamgyőzelmeknek, hanem bajnoki címeknek is örülhettek néhányan a Hungarian Motorsport Academy (HMA) tagjai közül az elmúlt hétvégén. Benyó Máté a Magyar Rallycross Bajnokság Supercar kategóriájának bajnoka lett, László Martinék Mitropa Kupa győzelemmel készültek a Rally Hungaryre, a Révész Racing pedig zsinórban harmadszor lett csapat Európa-bajnok a kamion Európa-bajnokságon.

    Kiss Norbert és csapata, a Révész Racing 70 pontos előnnyel érkezett meg Franciaországba, Le Mans-ba, ahol a kamion Európa-bajnokság utolsó előtti fordulóját tartották. Szombaton folytatva remek sorozatát, megnyerte a délelőtti időmérő edzést, majd az első versenyen sikerült rajt-cél győzelmet aratnia. A fordított rajtrácsos futam is remekül alakult Norbi számára: folyamatosan előzte meg az előtte haladókat, végül a dobogó harmadik fokára állhatott, így már a bajnoki cím is elérhető közelségbe került számára.

    A 38 éves szombathelyi pilóta vasárnap is a pole-ból indulhatott, és bár a rajt után az egyik vetélytársa megelőzte, Kiss rövidesen visszavette az első helyet, amit már nem is adott ki a kezéből a leintésig, így pályafutása során ötödször sikerült megnyernie a kamion Európa-bajnokságot. A Révész Racing a csapatbajnokságban is elhódította a kontinensbajnoki címet, az előző két szezont követően zsinórban harmadjára.

    László Martinék Szlovéniában álltak rajthoz a hétvégén, ahol a Mitropa Kupa részeként egy 150 kilométeres távú aszfaltos versenyen tesztelhették tudásukat a Rally Hungary előtt. A 15 gyorsasági szakaszból álló verseny remekül kezdődött a magyar páros számára, pedig az ötödik gyorsasági szakaszon még egy defektet is begyűjtöttek, ennek ellenére az első nap végén az élen álltak. Vasárnap az első gyorsaságin tovább növelték az előnyüket, végül 13,4 másodperces előnnyel sikerült megnyerniük a 11. Nova Gorica Rallyt.

    Benyó Máté számára is remekül alakult a hétvége: bár az extrém időjárási körülmények miatt végül felfüggesztették a Magyar Rallycross Bajnokság 5. nyirádi fordulóját a harmadik kvalifikációs futamok után, az addig megtett előfutamok eredményei alapján Benyónak nem csak a versenyt, de a Supercars kategória bajnoki címét is sikerült megnyernie egy fordulóval a bajnokság befejezése előtt, ami pályafutása eddigi legnagyobb sikere.

    Losonczy Levente ismét Monzában, ám most a TCR Europe bajnokság keretein belül versenyzett. A kvalifikáción a gyors körén egy hibát vétett, ami miatt a szalagkorlátot is érintette, így mind a két futamban az utolsó pozícióból volt kénytelen rajtolni. A kalandos rajtok, és a középmezőnnyel való csaták után végül két 10. hely lett a hétvége mérlege Levente számára. A bajnokságból még egy forduló van hátra, amit Barcelonába tartanak október közepén.

    Krepcsik Áron Kecskeméten folytatta győzelmi szériáját a Rotax Max géposztályban, az Országos Bajnokság futamain. Bár az időjárás kezdetben nem fogadta kegyeibe a verseny részvevőit, Áront ez sem zavarta meg, mind a három futamot (egyet esőben) sikerült megnyernie, a bajnokságban így szinte behozhatatlan előnyre tett szert, amiből már csak egy forduló van hátra.

    Gáspár Benett és Gender Tamás csak úgy, mint a múlt hétvégén, a gokartvilágbajnokság helyszínén versenyeztek, az Olasz Gokart Bajnokság futamain szerezhettek még több tapasztalatot. Gáspár az idén indult új kategóriában, az OK-N Juniorban versenyzett ezúttal, ahol a második futamon 13 helyet előre lépve sikerült a 10. pozícióban zárnia a hétvégét. Gender Tamásnak ezúttal nem állt össze a technika, az időmérőn való küszködés után számára a reményfutamig tartott a versenyhétvége.