Kategória: Rookies

rookies

  • CEE Jesolo: Két magyar győzelem

    CEE Jesolo: Két magyar győzelem

    Két győzelmet és összesen négy dobogós helyezést szereztek a magyar versenyzők a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) első bajnoki fordulóján az olaszországi Jesolóban. Krepcsik Áron a JuniorMaxot, Kovács Zsombor pedig a SeniorMaxot nyerte meg, míg Fally Marko a MicroMaxban lett második, Vida Benedek pedig a DD2-ben harmadik.

    Jócskán kibővült és megerősödött a CEE mezőnye, az egy héttel ezelőtti Bónusz Kupához képest. Majdnem az összes géposztályban teltház volt, és összesen 156 nevezője volt az első bajnoki fordulónak.

    MicroMax

    A legkisebbek versenyében ketten képviselték a magyar színeket. Fally Marko második, míg Rózsa Dominik a 27. helyet szerezte meg.

    MiniMax

    Az eggyel nagyobb, MiniMax mezőnyben inkább a tapasztalatszerzés és fejlődés volt a célja a magyaroknak. Itt Zsebő Marcell végzett a 13. helyet, míg Fally Marcell, Nógrádi Nimród és Kalapács Márk osztoztak a 23–25. helyen.

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Krepcsik Áron
    JuniorMax

    Nyolc magyar versenyző indult a juniorok között. Krepcsik Áron az elődöntőt, a döntőt és a szuperdöntő is megnyerve magabiztosan végezett a kategória élén. Tótis Balázs a hatodik, Lipovics Patrik pedig a 17. helyet szerezte meg.

    SeniorMax

    Hasonlóan dominálta a felnőttek (Senior) mezőnyét Kovács Zsombor, aki az elődöntőt, a döntőt és a szuperdöntőt is megnyerte. Dominkó Arnold a hatodik, Juráncsik Balázs a hetedik helyen végzett.

    DD2/DD2 Masters

    Három versenyző képviselte hazánkat DD2-ben. Az idén váltott erre a kategóriára Vida Benedek, aki újra régi jó formáját hozta és kiegyensúlyozott teljesítménnyel, nagyon szoros versenyben állhatott fel a hétvége dobogójára. Szabó Bende mindössze egy ponttal szerzett kevesebbet Vida Beninél, amely ezúttal az ötödik helyre volt elegendő. Gyutai Péter a DD2 Mastersben szerezte meg a negyedik helyet.

    A CEE második fordulóját, Kecskeméten rendezik, április 15–17-e között, amely előtt egy héttel szintén ezen a pályán veszi kezdetét a magyar bajnokság is.

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Vida Benedek
    Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE-RMC) első futamának magyar eredményei

    MicroMax:
    Fally Marko #69, 2. hely
    Rózsa Dominik #24, 27. hely

    MiniMax:
    Zsebő Marcell #178, 13. hely
    Fally Marcell #139, 23. hely
    Nógrádi Nimród #177, 24. hely
    Kalapács Márk #118, 25. hely

    JuniorMax:
    Krepcsik Áron #230, 1. hely
    Tótis Balázs #205, 6. hely
    Lipovics Patrik #219, 17. hely
    Krausz Dániel #206, 20. hely
    Deák Dominik #240, 21. hely
    Varga Martin Ernesto #212, 23. hely
    Dezső István #225, 30. hely
    Körmöczi Ákos #244, 33. hely

    SeniorMax:
    Kovács Zsombor #371, 1. hely
    Dominkó Arnold #319, 6. hely
    Juráncsik Balázs #376, 7. hely
    Szigl Alexander #325, 18. hely
    Szabó Ádám #342, 20. hely
    Zsidró Levente #355, 22. hely
    Urbán Zoltán #375, 25. hely
    Szabó Zalán #394, 33. hely

    DD2:
    Vida Benedek #446, 3. hely
    Szabó Bende #496, 5. hely

    DD2 Masters:
    Gyutai Péter #585, 4. hely

    Forrás: Fülöp Attila – MGSZ

    Teljes eredménylista itt található.

  • WSK: Két magyar is a legjobb eredményét érte el

    WSK: Két magyar is a legjobb eredményét érte el

    Két magyar versenyző is eddigi legjobb WSK eredményét érte el a Super Master Series negyedik, egyben utolsó futamán. Molnár Martin az OKJ kategória döntőjében lett 18., Gáspár Benett pedig Miniben 17.

    Újra öt magyar versenyző állt rajthoz a WSK Super Master Seriesben. A négyfutamos bajnokság utolsó fordulóját a Nápoly közeli Sarnóban rendezték.

    A Mini kategóriában Gáspár Benett remekelt, az előfutamok után a 20. helyen állt, az elődöntőben 15., a döntőben pedig 17. lett. Ezzel 6 pontot szerzett, amivel 13-ra növelte pontjai számát és a bajnokság 27. helyén végzett.

    Gender Tomi a fejlődési szakaszában máshol tart, ő az elődöntő 26. helyén végzett, az összesen 79 fős Mini mezőnyben.

    Felemás eredményt hoztak a magyar versenyzők az OKJ (junior) kategóriában. Molnár Martin pályafutása legjobb WSK eredményét érte el a döntő 18. helyén. Ezzel 42-re növelte pontjai számát és a bajnokságban is a 18. helyen végzett.

    Fotó: WSK

    A tempóval nem volt gond Hideg Ádámnál sem, ám a négy előfutamból háromszor kilökték, egyszer pedig a törött kipufogó hátráltatta, így az a ritka helyzet állt elő, hogy nem jutott döntőbe. Az elődöntő 16. helyével azonban így is szerezett egy pontot, így a bajnokságot 32 ponttal a 24. helyen zárta.

    Szintén nehéz hétvégéje volt Krózser Menyának az OK kategóriában, ahol a váz, a gumik és a versenyző stílusa nem nagyon akart összhangba kerülni. Menya nagyon elkeseredett volt, de a csapata megnyugtatta, néha vannak ilyen hétvégék a gokartsportban.

    Fotó: MHH Kart Team

    Menya az elődöntőben a 24. helyen végzett és ezúttal nem szerzett pontot, így a bajnokságot 13 ponttal a 30. helyen fejezte be.

    A WSK júliusban folytatódik a kétfutamos Euro Series-zel. Az OKJ és OK mezőny azonban nem sokat pihenhet, hiszen március 24–27-én kezdődik a négy futamos Champions of the Future sorozat a portugáliai Portimaóban.

    Magyar versenyzők eredményei a WSK Super Master Series 4. futamán, Sarnóban

    Mini
    Gáspár Benett, döntő 17.
    Gender Tamás, elődöntő 26.

    OKJ
    Molnár Martin, döntő 18.
    Hideg Ádám, elődöntő 16.

    OK
    Krózser Menya, elődöntő 24.

    Magyar versenyzők végső helyezése a WSK Super Master Seriesben

    Mini
    27. Gáspár Benett 13 pont

    OKJ
    18. Molnár Martin 42 pont
    24. Hideg Ádám 32 pont

    OK
    30. Krózser Menya 13 pont

    Teljes eredménylista itt található.

  • Hideg Ádám: Amikor semmi nem jön be

    Hideg Ádám: Amikor semmi nem jön be

    Jó volt a tempója Hideg Ádámnak a WSK Super Master Series negyedik fordulóján, Sarnóban, a versenyszituációkat is jól kezelte, így minden adva volt, hogy Hideg Ádám jó eredményt érjen el. Csak éppen a négy előfutamban háromszor kilökték, negyedszerre pedig eltört a kipufogója.

    Nagyon komoly dolognak kell történnie Hideg Ádámmal, hogy ne jusson be WSK-futamon az OKJ kategória döntőjében. Az elmúlt versenyeken láthattuk, hogy a leglehetetlenebb szituációkból is felállt és beverekedte magát a döntőbe. Azonban a mostani helyzettel már ő sem tudott mit kezdeni.

    Az időmérőn csoportjában a 15. helyet szerezte meg, összesítettben pedig a 79 fős mezőnyben 44. lett. A négy előfutamból háromszor lökték ki a pályáról. Kétszer nem ért célba egyszer pedig a 16. helyig felküzdötte magát. A negyedik előfutamban pedig eltört a kipufogója, de mesterien kivédekezve 11. lett.

    A warm upon sértetlenül úszott meg egy balesetet, amikor egy versenyzőtársa átrepült rajta. A B elődöntőben 16. lett, amivel egy kicsit javítani tudott a helyezésén, de így is a döntő előtti összesítésben 50. lett, amivel nem jutott be a döntőbe.

    „Ezen a hétvégén tényleg összejött minden – mondta Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – Az időmérőn elég nehéz csoportba került Ádám, de a helyezkedésén is kellene egy kicsit javítani. Ez jelenleg a gyenge pontja.

    Fotó: Hideg Team

    Az előfutamokon háromszor is kilökték, negyedszerre meg eltört a kipufogója. Olyan hangja volt, hogy pontosan lehetett hallani, hol jár a pályán. Alulról kicsit nyomatékosabb lett a motor, de nagyon sok végsebességet veszített. Viszont nagyon szépen kivédekezte ezt a futamot.

    A warm upon is belekeveredett egy balesetbe, de csak a sisakján lett egy guminyom, azon kívűl, Ádám és gokart is sértetlen maradt. Ez egy ilyen hétvége volt, háromszor kellett a vázat padra tenni, hogy helyre húzzák.

    Ádám viszont jól ment, ha az időmérőt jobban össze tudja rakni, akkor az eredmény is jönni fog.“

    Hideg Ádám, OKJ eredményei
    WSK Super Master Series, Sarno (Olaszország), 2022. március 11–13.

    Résztvevők: 79
    Időmérő futam: 15.
    Időmérő: 44.
    BD előfutam: 31. (kiesett)
    CD előfutam: 16.
    DE előfutam: 28. (kiesett)
    AD előfutam: 11.
    Előfutamok összesen: 54.
    B elődöntő: 16.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 50.

    Teljes eredménylista itt található.

  • Molnár Martin eddigi legjobb eredményét érte el a WSK-ban

    Molnár Martin eddigi legjobb eredményét érte el a WSK-ban

    Pályafutása legjobb WSK eredményét érte el az OK Junior kategóriában Molnár Martin a Super Master Series negyedik, egyben utolsó futamán az olaszországi Sarnóban. Az elődöntő 6. és a döntő 12. helyezésével 24 pontot szerzett, a bajnokságban pedig 41 ponttal a 18. helyen végzett. Nem volt könnyű helyzetben, hiszen csapatával csak az előfutamokra találták meg a jó beállításokat.

    Először versenyzett Molnár Martin az Energy Corse színeiben Sarnóban, így időre volt szükségük, mire közösen megtalálták a számára kedvező beállítást. Az időmérőn még nem volt igazán jó a tempójuk, és Martin helyezkedése sem sikerült a legjobban, így időmérő csoportjában a 9. lett.

    Ezzel a 79 fős OK Junior mezőnyben az összesített 27. helyén állt. A négy előfutamból háromszor sikerült 4-6 helyet javítania a rajtpozícióján, így az elődöntőbe már a 16. helyen jutott be. Itt a 8. helyről rajtolva két helyet lépett előre és a 6. helyen intette le a kockás zászló. A döntőben a 12. helyről indult, feljött a 9-re, de két hibának köszönhetően végül 12. lett.

    OKJ kategóriában ez volt Martin eddigi legjobb helyezése WSK döntőben. Egyben a legtöbb WSK pontot is most szerezte, aminek köszönhetően 41 ponttal a WSK Super Master Series bajnokság 107 nevezőjéből a 18. helyen végzett.

    „Munkás hétvége volt, de a végeredménnyel elégedett vagyok – mosolygott Martin. – A hétvége elején nem volt még jó a tempónk. Az Energy Corsénak volt egy jó alapbeállítása, amit rám kellett szabni. Egész héten ezen dolgoztunk. Az időmérőn még nem voltam elég gyors, és én sem helyezkedtem a legjobban, így nem volt igazán tiszta köröm.”

    Fotó: Molnár Martin

    „Az előfutamokra viszont sokat fejlődtünk, egyre jobb lett a sebességem is. Az elődöntőben külső ívről rajtoltam. Ez a sor mindig veszít pár pozíciót, bár Sarnóban nem olyan sokat, mint mondjuk La Concában.

    Ekkor raktuk fel a négy új gumit, amivel még jobb volt a tempóm, de talán az áttételt is módosítani kellett volna. Ennek ellenére 6. lettem. A döntőben a 12. helyről rajtoltam, feljöttem a 9.-re majd elkövettem pár hibát és visszaestem a 15-re. A büntetések után lettem 12. helyezett.”

    „Nagyon örülök ennek az eredménynek, és annak is, hogy a csapattal jól fel tudtuk dolgozni Sarnót. Egyre nagyobb köztünk az összhang. Úgy érzem, hogy a csapat egyre jobban be tudja állítani a vezetési stílusomnak megfelelően a gokartot, úgyhogy nagyon várom Portimaót.”

    Fotó: Molnár Martin

    Molnár Martin következő versenye a Champions of the Future portugáliai futama lesz Portimaóban, március 25–27-én.

    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    WSK Super Master Series 4. fordulója, Sarno
    Résztvevők: 79
    Időmérő csoport: 9.
    Időmérő: 27.
    B-D előfutam: 11. -> 7.
    A-B előfutam: 12. -> 8.
    B-E előfutam: 11. -> 11.
    B-C előfutam: 12. -> 5.
    Előfutamok összesen: 16.
    B elődöntő: 8. -> 6.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 12.
    Döntő: 12. -> 12.

    A 2022. évi WSK Super Master Series OK Junior kategória végeredménye:
    Résztvevők száma: 107
    Bajnoki pontok 4 futam után: 42 pont
    Bajnokságban elért helyezés 4 futam után: 18. hely

    Teljes eredménylista itt található.

  • Krózser Menya: Ez egy nagyon nehéz hétvége volt

    Krózser Menya: Ez egy nagyon nehéz hétvége volt

    Legnehezebb hétvégéjét teljesítette Krózser Menya az OK kategóriában a WSK Super Master Series negyedik futamán, Sarnóban. A váz, a gumik és a magyar versenyző stílusa valahogy sehogyan sem akartak azonos pályára állni.

    Menya tempója az első négy körben nagyon jó volt, ám onnantól kezdve nem tudott a mezőnnyel azonos módon gyorsulni. A Ward Racing vázat cserélt, több beállítást is kipróbált, de nem sikerült előrelépni. A problémát valószínűleg az jelentette, hogy a váz sok terhelést adott a hátsó gumikra, amelyek így gyorsabban veszítettek a tapadásból.

    Menya az 57 fős OK mezőnyből az időmérőn 33. lett. Ezen a helyezésén általában javítani szokott, de most nem sikerült, az előfutamok után a 44. helyen állt, a B elődöntőben pedig 24. lett, és nem sikerült beverekednie magát a döntőbe.

    „Fú, nagyon nehéz hétvége volt – mondta Menya. – Próbáltam minden optimizmusomat összeszedni, de a verseny végére nagyon magam alatt voltam. Bármit csináltunk, nem sikerült előrelépni. Vasárnap délután volt egy beszélgetésem a csapattulajdonossal, aki egy kicsit megnyugtatott.

    Fotó: MHH Kart Team

    Mondta, hogy nagyon különleges a vezetési stílusom, azonnal gyors vagyok és hogy ehhez a csapatnak is meg kell találnia a megfelelő beállítást és nekem is meg kell tanulnom alkalmazkodni a körülményekhez.

    Néha vannak ilyen hétvégék, amikor semmi sem akar összejönni. Ráadásul egyik baj szüli a másikat, de az ilyen hétvégékből lehet a legtöbbet tanulni.

    Nehéz pozitívumot találni, de végül is egy csomó tapasztalatot szereztem a felgumizott sarnói pályán, ha legközelebb jövünk ide versenyezni, akkor ez biztos előnyt jelent.

    Fotó: MHH Kart Team

    A következő versenyem két hét múlva lesz Portimaoban, ott nagyon szeretnék egy tiszta és eredményes hétvégét futni.“

    Krózser Menya, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
    WSK Super Master Series, 4. futam, Sarno (Olaszország) 2022. március 10–13.

    Résztvevők: 57
    Időmérő csoport: 17.
    Időmérő összesített: 33.
    CE előfutam: 12.
    CD előfutam: 18.
    AC előfutam: 22.
    BC előfutam: 15.
    Előfutamok összesítve: 44.
    B elődöntő: 24.
    Összesített a döntő előtt: 46.
    WSK Super Master Series bajnokság helyezése: 30., 13 ponttal

    Teljes eredménylista itt található.

  • Rookies/Utánpótlás – Üdv a fedélzeten!

    Rookies/Utánpótlás – Üdv a fedélzeten!

    Az autósportban az egyik legizgalmasabb téma az utánpótlás, hiszen itt találhatjuk meg a jövő bajnokait. A Racingline.hu és a Rallycafe.hu ezért indított közös rovatot, ahol a magyar utánpótlás versenyzőket, versenyeket és az autósport alapjait szeretnénk bemutatni.

    Kicsit olyan volt, mintha jó sok évet visszamentünk volna az időben. Annak idején azért lettem újságíró és elsősorban rallyversenyzésre szakosodott újságíró, mert mint szurkoló egy csomó kérdésre nem kaptam választ. Így kénytelen voltam saját magam feltenni a versenyzőknek, ha pedig már megválaszolták, csak meg kellett írni.

    Egy kellemesen elköltött ebéd után, már éppen a jól megérdemelt kávénkat fogyasztottuk, amikor felmerült a kérdés, miért nem tudunk többet a magyar utánpótlás versenyezőkről? A következő Kiss Pál Tamásról, Michelisz Norbiról, Kiss Norbiról vagy éppen Ferjáncz Attiláról.

    Addig-addig tromfoltuk egymást, hogy hány nagyon tehetséges fiatal van, hogy milyen bajnokságokban indulnak és hogy igazán megérdemelnének egy külön rovatot is, amikor Őry Tamás, a TRP vezetője, lecsapta a labdát: „Jó, tiéd a rovat!“

    Nem voltunk könnyű helyzetben az alapkoncepció felállításában, sőt először azt sem tudtuk igazán eldönteni, hogy a pályaversenyzésre szakosodott Racingline.hu-n, vagy a minden rallyval kezdődő szakágat felölel Rallycafe.hu-n indítsuk a rovatot, de aztán mind a két szerkesztőség annyira belelkesült az új lehetőségen, hogy végül megszületett a két testvér oldal első közös rovata.

    Az indulást nem akartuk elkapkodni, hiszen a Rallycafe.hu is csak januárban rajtolt és elég sok munkánk volt vele, így március 1-jét tűztük ki célul.

    De ez a gondolatunk akkor bukott meg, amikor az egyik legkomolyabb nemzetközi gokart utánpótlás sorozat, a WSK januárban elindult és persze nem tudtuk megállni, hogy a magyar fiatalok sikeriről beszámoljunk.

    Tulajdonképpen most, így március 11-én már hivatalos indulásról is múltidőben beszélhetünk, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy végre a magyar autósport utánpótlásnak is van egy, illetve mindjárt kettő médiuma. A Racingline.hu-n Rookies, a Rallycafe.hu-n pedig Utánpótlás rovatcímmel.

    Szóval juniorok, üdv a fedélzeten! Mutassátok mit tudnak a jövő magyar autóversenyzői.

    Mihályi Csaba

    Rookies/Utánpótlás rovatvezetője

  • Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

    Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

    Márciusban megkezdi a tesztelést a 16 éves Rácz Gergő, aki a brit MINI Challenge JCW kategóriájában a tavalyi bajnokcsapatnál, az EXCELR8 Motorsportnál versenyez 2022-ben. A tehetséges autóversenyző szezonja április végén, Donington Parkban kezdődik, a sorozat a legendás brit túraautó-bajnokság, a BTCC állandó betétfutama.

    Hogyan kerültél kapcsolatba az autósporttal?

    Édesapám amellett, hogy a Ferencváros élvonalbeli labdarúgója volt, ralizott is, és vele voltam versenyeken, itt fertőződtem meg a benzingőzzel. Először csak hobbi szinten kezdtem el gokartozni 2014 körül, majd vettünk egy versenygokartot, és nagyjából ekkor kezdtem el mondogatni apának, hogy én autóversenyző szeretnék lenni. Ő kijelentette, hogy erről szó sem lehet, és kipróbáltatott velem más sportágakat, de végül visszatértünk az autósporthoz.

    Mik a főbb eredményeid eddig?

    Életem második autóversenyén, 2018-ban a 3. helyet szereztem meg a Swift Cup Europe junior értékelésében a Salzburgringen, majd 2019-ben a 2. helyezett lettem a 16 éven aluli versenyzők kategóriájában. A 2020-as szezon során pályafutása első abszolút futamgyőzelmét értem el Brnóban, majd 2021-ben a korábbiaknál erősebb, 1,4 literes, turbós autóval 1. helyezett lettem a Salzburgringen és a Slovakia Ringen, végül a kategória pontversenyének 4. helyén zártam a szezont.

    Melyik a három kedvenc pályád azok közül, ahol versenyeztél?

    Az első helyen a Salzburgring és Red Bull Ring van holtversenyben, főleg a miliő és a jó vonalvezetés miatt. Ezen kívül a Slovakia Ringet és Hungaroringet szerettem meg, leginkább az 1.4 turbós Suzukival. A Hungaroring azon kívül, hogy hazai pályám, azért is az egyik kedvencem, mert mindenféle kanyartípus megtalálható rajta, emiatt igencsak technikás, így nagyon izgalmas kihívás, csakúgy, mint a Slovakia Ring.

    Fotó: MOTAM

    Hol folytatod a pályafutásodat?

    A legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) állandó betétfutamára, a MINI CHALLENGE JCW kategóriájára esett a választásunk, ahol a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 MOTORSPORT színeiben indulok. A JCW kategória a MINI CHALLENGE erősebb géposztálya, a márkakupában egyforma versenyautókat használhatunk Goodyear slick gumikkal, szekvenciális sebességváltókkal, legalább 240 lóerős teljesítménnyel.

    Miért vonzó számodra ez a bajnokság?

    A túraautózás egyik központjában, az Egyesült Királyságban fejlődhetek, és olyan legendás pályákon versenyezhetek mint Donington Park, Brands Hatch vagy Silverstone. Még a koronavírus közepette is jelentős létszámú helyszíni közönség előtt rendezték a futamokat, Angliában nagy hagyománya van a motorsportoknak.

    Milyen célokat tűztél ki magadnak?

    A rövidtávú célom az, hogy a MINI Challenge-ben jó eredményt érjek el az újoncok értékelésében, a hosszútávú célom pedig az, hogy tovább lépjek a BTCC-be vagy a WTCR-be.

    Fotó: MOTAM

    Melyik angol pályát várod leginkább a MINI Challenge-ben?

    A knockhilli pálya vonalvezetése nagyon érdekes, azt várom a legjobban. Nagyon tetszik Silverstone is, a pálya eleje és az utolsó harmada igencsak technikás, nagyon jól kell eltalálni az érintési pontokat. ahhoz, hogy az ember gyors lehessen. A szimulátor alapján Donington Park elsőre nagyon furcsa, nagyon korán kell fékezni és utána oda kell figyelni a kigyorsításokra.

    Hogyan készülsz a holtszezonban a versenyzésre?

    Egyrészt sokat szimulátorozok, iRacinggel és Assetto Corsával is versenyzek. A Hungarian GTR Masters jóvoltából hétről hétre rajthoz állhatok a Masters MINI Challenge-bajnokságban, ahol a valós sorozat helyszínein versenyezhetünk, nagyon nívós, erős mezőnyben. Ez ritmusban tart, valamint keményen edzek a Fit4Race-szel.

    Miben segít neked a szimulátor?

    Szervezett formában tudok versenyezni már a tesztelés előtt, nagyon jól lehet gyakorolni különböző versenyszituációkat. Előfordulnak kiélezett helyzetek, az online versenyek is emlékeztetnek az igazi túraautózásra. Kisebb kontaktok a játékban is előfordulnak, és ezek kellenek is. A pályák nyomvonalát mindenképpen be lehet gyakorolni, és az előszezon során ez a lehetőség áll a legközelebb az igazi MINI-hez.

    Fotó: MOTAM

    Milyen gyakorlatokat végeztek a Fit4Race edzésein?

    A Fit4Race-nél kifejezetten a motorsportokra szakosodott edzők és élettani szakértők dolgoznak. A versenyek között edzéseken vehetek részt és a főbb versenyeken a helyszínen is ott van velem az edzőm, aki a bemelegítések és a koncentrációt fejlesztő gyakorlatok mellett az étrend kialakításában is segít nekem. Jelenleg Kathy Róbert készít fel a versenyekre Budapesten és a helyszínen is.

    Miben fejlesztett legtöbbet a Fit4Race programja?

    Amiben nagyon sokat fejlődtem, az a kudarcélmény feldolgozása, most már sokkal gyorsabban el tudok engedni bizonyos szituációkat vagy rossz eredményeket, így sokkal jobban tudok koncentrálni az adott feladatra és helyzetre.

    Milyen egyéb versenysorozatokat követsz?

    Néha WRC-t nézek, a WTCR-t és a Forma-1-et követem folyamatosan. Max Verstappen a kedvenc versenyzőm.

    Fotó: MOTAM

    Van időd a versenyzésen kívül egyéb hobbira?

    Nagyon szeretek például fotózni! Négy éve kaptam meg az első gépemet, és két éve foglalkozom komolyabban a fotózással, nemrég elindítottam ebben a témában elindítottam egy külön Instagram-oldalt is.   

  • Magyar dobogósok a CEE Bónusz Kupán

    Magyar dobogósok a CEE Bónusz Kupán

    21 magyar versenyzővel vette kezdetét a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) az olaszországi Jesolóban. A szezont szokásos módon az önálló futammal, a Bónusz Kupával kezdték, amelyen két magyar versenyző, Kovács Zsombor és Szabó Bende is dobogóra állhattak.

    A nemzeti és regionális bajnokságokban a Rotax Max az egyik legnépszerűbb sorozat. A magyar bajnokságot is ebben írják ki. E mellett a magyar versenyzők körében is rendkívül népszerű a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE), ahol több bajnoki címet is szereztek már hazánk fiai.

    A bajnoki sorozat öt futamból áll, amely az olaszországi Jesolóban kezdődik, majd Kecskeméten folytatódik, a harmadiktól az ötödik versenyig pedig jelenleg az ausztriai Bruck szerepel a naptárban.

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Kovács Zsombor 3. helyezett

    A szezonnyitó olasz bajnoki futam előtt egy héttel rendezték Jesolóban a Bónusz Kupát, amelyen összesen 21 magyar versenyző állt rajthoz. Néhányan pedig csak az edzéseken vettek részt.

    Az időjárás nem nagyon kedvezett, hiszen vasárnap reggel például három fok volt a levegő hőmérséklete, ami messze elmarad a versenyabroncsok ideális tapadási körülményeitől.

    A Rotax Max sorozatra jellemző, hogy hétvégente három futamon lehet pontot szerezni, az elődöntőben, a döntőben és szuperdöntőben. Utóbbit magasabb pontszámmal értékelik. A hétvége eredményét, pedig a három versenyen szerzett összpontszám adja.

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Zsebő Marcell

    A legkisebb, MicroMax kategóriában egyedül Deniel Lukjanov indult magyar színekben, aki harmadik lett. A MiniMaxban Zsebő Marcell végzett a hétvége 5. helyén.

    Nagyon biztatóan kezdett JuniorMaxban Krepcsik Áron, aki az elődöntőben második lett, a döntőt megnyerte, így akár a végső győzelemért is harcba szállhatott volna, ám a szuperdöntőben kilökték, így összesítettben meg kellett elégednie a 8. helyezéssel.

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Szabó Bende, 3. helyezett

    A SeniorMax kategóriában született az egyik legnagyobb magyar siker, ahol Kovács Zsombor a hétvége harmadik helyén végzett.

    DD2-ben két magyar újonc is jól szerepelt, Szabó Bende a 3., Vida Benedek pedig a 8. helyet szerezte meg.

    Bár már nem utánpótláskorú versenyző, de mindenképpen meg kell említeni, a régi motorosnak számító Gyutai Pétert, aki a DD2 Mastersben végzett a 6. helyen.

    A Rotax Max CEE első bajnoki futamát, a hétvégén, március 11–13.-a között rendezik, szintén Jesolóban.

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Kovács Zsombor

    Köszönet a Hajóka Sportfotónak, a tudósítás elkészítéséhez nyújtott segítségéért.

    A teljes, hivatalos eredménylista itt található.

  • WSK: Magyarok az esőben

    WSK: Magyarok az esőben

    Hatalmas eső nehezítette meg a WSK Super Master Series harmadik futamát, a dél-olaszországi La Conca pályáján. A három magyar versenyzőből ketten így is pontot szereztek.

    Az időmérőkig nagyjából rendben volt minden az olasz csizma sarkában, Leccétől délre eső La Conca pályán. Ám akkor megnyíltak az égi csatornák és komoly mennyiségű víz öntötte el a pályát.

    Voltak teljesen vizes futamok, akadtak amelyikre felszáradt egy nyom, ezért slickkel kellett menni, viszont ha erről letért az ember azonnal a füvön találta magát. Ennek megfelelően jó sok sár is került az aszfaltra. A vizes pálya csúcspontját pedig azok a futamok jelentették, amelyekben akkora víz állt a pályán, hogy a gokartok alja felúszott rajta.

    Ezzel küzdött Molnár Martin is, aki az előfutamok során hozott ugyan egy nagyon erős negyedik helyet az OKJ kategóriában, de a másik három futamon ő is a pálya szélét látogatta – egyszer a fennakadt gázpedál miatt. Ennek ellenére az elődöntőben 10. lett, amiért hat pont járt. A döntőben pedig a rajt után belekeveredett a darálóba és miután kijött belőle már csak a 23. helyig tudott felkapaszkodni.

    A Mini kategóriában Gáspár Benett az elődöntőben 13. lett, amivel ő is szerzett három pontot, míg a döntőben a 26. helyen ért célba. Gender Tamás pedig az előfutamok során végzett a 41. helyen.

    A szokásos öt magyar WSK-versenyző közül ketten is kihagyták a futamot. Hideg Ádámot a hétvégén láthatjuk újra a Super Master Series negyedik futamán, Sarnóban.

    Szintén távol maradt az OK kategóriában versenyző Krózser Menyhért. Ő a hét elején Sarnóban tesztelt és mivel a csapattal úgy találták, hogy a kétnapos teszt ellenére sem sikerült tökéletes beállítást találniuk, inkább beáldozták egy versenyt, és maradtak Sarnóban tesztelni, hogy a hétvégére a lehető legjobban készüljenek fel.

    A WSK Super Master Series negyedik, egyben utolsó futamát március 10–13-a között rendezik Sarnóban.

    WSK Super Master Series 3. futam, La Conca, 2022. március 4–6.
    Magyar eredmények:

    Mini
    Gáspár Benett, döntő: 26.
    Gender Tamás, előfutamok után: 41.

    OKJ
    Molnár Martin, döntő: 23.

    WSK Super Master Series bajnokság állása (magyar eredmények)

    Mini
    32. Gáspár Benett 7 pont

    OKJ
    20. Hideg Ádám 31 pont
    25. Molnár Martin 18 pont

    OK
    27. Krózser Menyhért 13 pont

    Teljes eredménylista itt található.

  • Molnár Martin: Viharlovag La Concában

    Molnár Martin: Viharlovag La Concában

    Az időjárás játszotta a főszerepet a WSK Super Master Series harmadik futamán, az olaszországi La Concában. A pályára zúduló eső alaposan megnehezítette a versenyzők dolgát. Molnár Martin is sokat küzdött a sárral, az egyetlen száraz nyomvonallal, egyszer pedig a karburátor is fennakadt. Ennek ellenére csupa pozitív élménnyel zárta a hétvégét.

    Viszontagságos körülmények közepette kellett helytállniuk a versenyzőknek a WSK Super Master Series harmadik futamán, La Concában, ahol az OKJ kategória mezőnyében az Energy Corse versenyzője, Molnár Martin is pályára lépett. A fiatal versenyző korábban nem kedvelte a dél-olaszországi helyszínt, idén viszont annak ellenére is pozitívan zárta a hétvégét, hogy több tényező is hátráltatta őt.

    „Tavaly jártam utoljára La Concában, ami a WSK egyik legnehezebb pályája – mondta Martin. – Akkor nem nagyon tudtam kihozni a gokartból a maximumot, emiatt nem is lett a kedvenc helyszínem. Most szinte újra meg kellett tanulnom az előzési pontokat, de a hétvégén sikerült nagyon jól feldolgozni a La Concát, ami így már az egyik kedvenc pályám lett.”

    Fotó: Molnár Martin

    Martin második versenyét futotta az Energy Corse színeiben, így a pálya mellett az új környezetet is ki kellett tapasztalnia. Az időmérőn a leggyorsabb körének a végén elkövetett egy apró hibát, ami miatt csoportjában a 11., összesítettben pedig 33. lett.

    Ezután szakadt le az ég, ami azért is különös helyzetet teremtett, mert a pályát speciális bevonattal látták el, ami szárazon remek tapadást biztosít, esőben viszont úgy csúszik mint a jég. Martin számára a négy előfutam közül az első sikerült a legjobban, ahol esős körülmények között a 13. helyről rajtolva kilenc pozíciót javított, és 4. lett.

    A másik három előfutam inkább a viszontagságos körülményekről szólt. Ezekben az előfutamokban az volt a közös, hogy a 13. és 14. helyekről rajtolva feljött az ötödik, hetedik, tizedik helyekre, ahol vagy az egyetlen száraz nyomról lökték le vagy a karburátor akadt fel, de a mindig balszerencsés volt.

    Az elődöntőben taktikázott a csapat, felrakták a négy új gumit, amivel Martin a 19. helyről rajtolva kilenc pozíciót javított, és a 10. pozícióban futott be, amiért hat bajnoki pont járt.

    Fotó: Molnár Martin

    Így, a szinte vert helyzet ellenére is sikerült beverekednie magát a döntőbe, ahol a 30. helyről rajtolt. A mezőnynek ezen része minden mindegy alapon versenyzett, és Martin is belekeveredett a darálóba, ahol hátulról beletolták az előtte lévő versenyzőbe, amitől az első lökhárítója is beesett, és ezért 5 másodperc büntetés jár. Később pedig hiába volt a mezőny egyik leggyorsabb versenyzője, csak a 23. helyre tudott felkapaszkodni.

    „Őrült hétvége volt – mosolygott Martin. – Néha nem láttam a felverődő sártól, de előfordult olyan is, hogy a célegyenes harmadánál tudtam csak padlógázt nyomni, addig úszott a gokart a vízen. Az sem segített, amikor a sok sártól padlógázon fennakadt a karburátorom az 1-es kanyarban. Ez egy derékszögű kanyar kis bukótérrel és nagyon közeli fallal. A fékkel ilyenkor nem lehet a motort lefullasztani, csak a motor tetején lévő szeleppel, amit egy kanyarban padlógázon keresztbe csúszva, nem könnyű megtalálni.”

    „Még sohasem versenyeztem ekkora esőben, de ezt is ki kellett egyszer próbálni. Az összes megpróbáltatás ellenére élveztem a hétvégét, egy pillanatra sem adtam fel, és próbáltam kihozni magamból a legtöbbet.”

    Fotó: Molnár Martin

    „A döntőben elég nagy volt a káosz a rajt után, mire a 30. helyről kiverekedtem magam a darálóból és elkezdhettem versenyezni, addigra elúszott a jó helyezés esélye. Így is kilenc helyet javítottam, amivel sajnos most meg kellett elégedni. A csapat a tempóm alapján top 10-be várt, de nem baj, majd a következő hétvégén Sarnóban pótoljuk.”

    Molnár Martin, OKJeredmények

    Résztvevők: 54
    Időmérő csoport: 11.
    Időmérő: 33.
    CE előfutam: 13. -> 4.
    C-D előfutam: 13. -> 14.
    A-C előfutam: 13. -> 19.
    B-C előfutam: 13 -> 20.
    Előfutamok összesen: 37.
    A elődöntő: 19. -> 10.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 30.
    Döntő: 30 -> 23.

    WSK Super Master Series bajnoki helyezése 2 futam után: 25.
    WSK Super Master Series bajnoki pontok 2 futam után: 18

    Teljes eredménylista itt található.