Kategória: Rookies

rookies

  • Max Verstappenre néz fel a M1RA új, 15 éves autóversenyzője

    Max Verstappenre néz fel a M1RA új, 15 éves autóversenyzője

    Az Európában több nemzetközi autós gyorsasági bajnoki címet megszerző M1RA versenycsapat évek óta kiemelt figyelmet fordít a fiatal magyar autóversenyzők, szerelők és mérnökök oktatására, melynek egyik állomása a Swift Cup Europe bajnokság. Itt kap lehetőséget a bizonyításra idén a 15 éves Csermely Móric egy 1,4-es Suzuki Swift volánja mögött.

    Tavaly a M1RA tehetsége, Bucsi Attila volt a Swift Cup Europe legjobbja, hozzá csatlakozik csapattársként az idei szezonra Csermely Móric, akinek nem ismeretlen a motorsport világa.

    Apa rallyzott korábban, ő vont be az autósportba, de érdekes, hogy amíg nem én vezettem, tartottam a nagy sebességtől – árulta el Csermely Móric, a M1RA újdonsült versenyzője. – Azonban ha én ülök a volán mögött, élvezem a sebességet. Akkor fordult át bennem ez az egész, amikor a barátaimmal elmentem gokartozni. Utána újra és újra vissza akartam menni, így apa sokszor elvitt magával, aztán az eredményeim alapján azt javasolta, próbáljuk ki, mire lennék képes egy versenyautóban.

    2020 decemberében egy rallykrossz autóval kezdte, akkor érzett rá igazán a vezetés mikéntjére, sőt tavaly már versenyzett is: harmadik helyen végzett a magyar ralikrossz országos bajnokság junior kategóriájában.

    Csermely Móric
    Fotó: M1RA

    Nagyon élveztem a bajnokságot, de a szezon második felében már azt éreztem, hogy jó lenne valami mást is kipróbálni, ezért éltünk a M1RA-tól kapott lehetőséggel – mesélte a középiskolás tehetség. – A Swift Cup Europe egy nagyon jó kiindulóbajnokság, itt megtanulhatom az alapokat, aztán majd meglátjuk, milyen eredményeket érek el, és milyen jövőm lehet az autósportban. Jó érzés az, hogy jó kezekben vagyok, mert itt nemcsak a megfelelő technikákat leshetem el, hanem a biztonságra, illetve a biztonságos közlekedés fontosságára is nagy hangsúlyt fektet a csapat.

    Már túl van néhány teszten a M1RA-val, és a Hungaroringen is próbára tehette magát.

    Eddig jól érzem magam a csapatban, mindenki nagyon segítőkész, és látom, hogy a maximumot akarják kihozni belőlem – fogalmazott Csermely Móric, aki a Forma–1 világbajnoki címvédőjére, Max Verstappenre néz fel az autóversenyzők közül.

    A Swift Cup Europe-idény április 29-én rajtol az ausztriai Salzburgringen, és hat versenyhétvégéből áll, a Hungaroringre július 8-10-én érkezik a mezőny.

    A Swift Cup Europe 2022-es idényének programja:

    1. forduló: Salzburgring, 2022. április 29–május 1.
    2. forduló: Red Bull Ring, 2022. június 3–5.
    3. forduló: Hungaroring, 2022. július 8–10.
    4. forduló: Grobnik, 2022. július 22–24.
    5. forduló: Slovakia Ring, 2022. augusztus 19–21.
    6. forduló: Poznan, 2022. szeptember 30–október 1.

  • Be a real Man! A Thomas Breitling a túraautós Rácz Geri kiemelt partnere lett

    Be a real Man! A Thomas Breitling a túraautós Rácz Geri kiemelt partnere lett

    Stílusos megjelenésű autóval lép pályára a brit MINI Challenge JCW kategóriájában a tavalyi bajnokcsapat színeiben rajthoz álló Rácz Geri: az exkluzív férfiruházati márkaként ismert Thomas Breitling a fiatal pilóta kiemelt partnereként csatlakozik a színvonalas versenyprogramhoz. Geri révén a márka tovább hangsúlyozza a férfiasságot a maga laza és egyben elegáns stílusában, erre utal a „Be a real Man!” jelmondat is.    

    A tavaszi tesztek után a hétvégén megkezdődik a brit MINI Challenge idei, húszfutamos versenyszezonja is, amelynek Rácz Geri révén magyar tagja is lesz. A tehetséges autóversenyző a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 Motorsport színeiben újabb lépést tesz a túraautózás csúcskategóriái felé. A kihíváshoz a prémium férfiruházatok piacán jelen lévő márka, a Thomas Breitling is csatlakozott, ami a MINI Cooper JCW típusú versenyautóra épülő sportprogram támogatása révén tovább erősíti a férfiasságot.  

    Rácz Gergő, MOTAM
    Fotó: MOTAM Kommunikáció

    A Thomas Breitling elsősorban a 30-50 éves kor közötti férfiakat kívánja megcélozni, de különböző együttműködések révén a márka a fiatalabb korosztály felé is nyit, ennek köszönhetően a korábbi márkanagykövetek, Árpa Attila és Sasvári Sándor mellett a sportvilágban is egyre nagyobb szerepet vállal. A márka a magyar férfi és női vízilabda válogatott hivatalos öltöztetője, emellett a SUP sportban, a teniszben és Rácz Geri révén már az autósportok terén is népszerűsíti az elegáns és laza, férfias stílust, a „Be a real Man!” életérzést. 

    „Erősen nyitunk a sportvilág felé, és ennek részeként követjük az autó-motorsportok alakulását is. Természetes volt, hogy felfigyelünk egy fiatal tehetségre, aki a jövő példaképe és Real Man-je lehet egy olyan sportágban, ahol versenyről versenyre kemény csatákban kell helytállni és nagy kihívással kell szembenézni. Geri és versenyautója, a MINI ráadásul stílusos, divatos megjelenésű, jól illenek a Thomas Breitling márkához, ami szintén bátor a színválasztás, a minőségi anyagok és a szabás terén” – nyilatkozta Dinnyés József, a Thomas Breitling ügyvezető igazgatója.  

    Rácz Gergő, MOTAM
    Fotó: MOTAM Kommunikáció
    Stílus és sebesség 

    A Thomas Breitling kilenc üzletet és webshopot is működtet Magyarországon az Etele Plázában, Balatonfüreden, a Campona bevásárlóközpontban, a Westendben, a Shopmarkban, a Pólus Centerben, Hévízen, valamint két outletet Nyíregyházán és a Premier Outletben. Az angliai versenyek mellett egy Thomas Breitling MINI Cooper S-sel az érdeklődők várhatóan a Thomas Breitling üzleteinél és más kiemelt eseményeken, például a júniusi Super Racing Fesztiválon és az augusztusi ZEG Rallyshow-n is találkozhatnak majd.  

    „A versenyzés mellett szeretem a divatvilágot is, ezért megtisztelő, hogy egy ilyen stílusos márka mint a Thomas Breitling a pályafutásom mellé áll. Külön örülök, hogy a versenyautómon is látványos, kreatív formában jelenik meg a márka. Nagy küzdelemre számítok idén a brit MINI Challenge-ben, nem lesz mindig könnyű, de mindent megteszek, hogy sikeresek lehessünk” – mondta Rácz Geri. 

    Rácz Gergő, MOTAM
    Fotó: MOTAM Kommunikáció

    A tehetséges versenyző a legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) állandó betétfutamában, a MINI Challenge JCW-ban versenyez, a márkakupában az F56-os kódjelű MINI alapjaira épített, egyforma versenyautókat használhatják a pilóták Goodyear slick gumikkal, szekvenciális sebességváltókkal, legalább 240 lóerős teljesítménnyel. A sorozat ideális továbblépési lehetőséget kínál a számára, mert a túraautózás egyik központjában, az Egyesült Királyságban fejlesztheti a képességeit, jelentős létszámú helyszíni közönség előtt, kiforrott üzleti környezetben.  

    A sorozat 2022. április 23-24-én a Donington Park National nyomvonalán kezdődik, a versenyzők 7 forduló során összesen 20 futamon állnak rajthoz olyan legendás helyszíneken is, mint Brands Hatch vagy Silverstone. A versenyhétvégék mindegyike a BTCC programjába illeszkedik, így a nagy létszámú helyszíni közönség és televíziós közvetítés is új lehetőségeket teremt az ifjú sportoló számára, akit 2022-től a Motorsport Talent Management (MOTAM) képvisel sportszakmai és üzleti területen is. 

    „Alaposan megvizsgáltuk, hogy milyen további lépéseket tegyünk annak érdekében, hogy Geri sportpályafutását a lehető legjobb helyen és időben építsük, úgy gondoljuk, hogy az Egyesült Királyságban működő MINI Challenge és az EXCELR8 Motorsport kiváló partner a céljaink eléréséhez. Köszönjük, hogy a Thomas Breitling márka megtisztel minket a bizalommal, arra fogunk törekedni, hogy a sporteredmények mellett üzleti szempontból is sikeres, értékteremtő együttműködést építsünk ki” – nyilatkozta Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója.  

  • A legjobb újonccal csatázott Rácz Geri a brit MINI CHALLENGE nyitóhétvégéjén

    A legjobb újonccal csatázott Rácz Geri a brit MINI CHALLENGE nyitóhétvégéjén

    Nagy utat járt be Rácz Geri pályafutása első angliai versenyhétvégéjén, a Donington Parkban. A MINI CHALLENGE mezőnye nagy kihívás elé állította az EXCELR8 Motorsport 16 esztendős versenyzőjét, de a kezdeti viszontagságok után remek felzárkózással megmutatta, hogy van keresnivalója a sorozatban: a második futamon nyolc, a harmadikon kilenc pozíciót javított, és harcban volt az újonc értékelés megnyeréséért is.

    Egy kiesés után két látványos versenyt hozott Rácz Geri számára a brit MINI CHALLENGE-ben teljesített első hétvégéje. A 16 esztendős versenyző az idei évtől a szigetországban, az EXCELR8 Motorsport színeiben folytatja a pályafutását azzal a céllal, hogy élvonalbeli túraautó-versenyzővé válhasson. Az első futamok rögtön megmutatták, hogy a 270 lóerős, szekvenciális sebességváltókkal és slick gumikkal szerelt autók, a füves és kavicsos bukóterek miatt kíméletlen pályák, valamint a tapasztalt ellenfelek komoly kihívást jelentenek.

    Geri számára az első igazi megmérettetés a szombat reggeli időmérő edzés volt, ígéretes tempóval kezdett és a kvalifikáció első részében a 9-10. hely környékén is feltűnt a neve, de egy piros zászlós szakasz megtörte a lendületét, és az újraindítás után nem tudott javítani a köridején, így végül a 17. helyen zárt a 28 fős mezőnyben. Ezzel egyáltalán nem lehetett elégedetlen, hiszen csupán alig több mint fél másodperccel maradt el az EXCELR8 Motorsport hat pilótájából a legjobb időt elérő, azzal a 9. rajtkockát megszerző Jason Lockwoodtól, ami a MINI CHALLENGE-ben eltöltött első időmérő után biztató teljesítmény volt. 

    Rácz Geri, Donington
    Fotó: MOTAM

    A szintén szombaton rendezett első futam elején is úgy tűnt, hogy a 7-es rajtszámú MINI pilótája tovább bizonyíthat. Az egyik ellenfél megbüntetése miatt a 16. helyről rajtolva remekül indult, rögtön három helyet javított, de egy baleset következtében kiesett.

    „Ketten összeütköztek előttem, nem tehettem mást, a fékbe kellett taposnom, amitől a hideg hátsó gumikon elúszott az autó hátulja. Nem tudtam megfogni, így a kavicságyban ért véget számomra a verseny – nyilatkozta szombaton, de igyekezett a helyzet pozitív oldalát nézni. – Inkább félig teli a pohár, hiszen jól rajtoltam, amit a csapat külön ki is emelt, mondván inkább az a jellemző, hogy egy szezonnyi gyakorlással tudnak ilyen jól rajtolni a pilóták. Persze, van még hova fejlődnöm, de elsőre nem volt rossz.”

    A vártnál is sikeresebb felzárkózás vasárnap

    A vasárnap rendezett két futam közül az elsőt Geri a 28. pozícióból kezdhette meg, és végül nyolc helyet javítva, a 20. helyen fejezte be, ami megfelelt az előzetes várakozásoknak. Ennél egy hellyel jobbat is elérhetett volna, a küzdelemnek azonban piros zászló vetett véget, és az utolsó teljes kört vették figyelembe.

    Az aznapi második, összességben harmadik futamon így a 20. rajtkockából indulhatott, de már az első körben feljött a 15. pozícióba, majd később további helyeket nyert. A futam egy szakaszában a 9. helyen is haladt, végül pedig 11. helyen intették le, így a 20 perces futamon összesen kilenc pozíciót javított. A kockás zászlót közvetlenül az újonc értékelést megnyerő Alex Denning mögött látta meg, miután még az utolsó körben is csatáztak egymással. 

    „Nagyon jókat csatáztam. Az egyik párharcból nem jöttem ki jól, mert ketten koccantak előttem, amitől igencsak lelassultak, de az egyikük mellett így is el tudtam menni. Ezután viszont hátulról megérkezett egy másik riválisom, és átvágott a kavicságyon, őt pedig már nem tudtam kikerülni, és egy kicsit nekimentem, ami miatt hárman is megelőztek. Szerencsére később mindhárom pozíciót vissza tudtam szerezni” – értékelte Geri a hétvége utolsó versenyét.

    Rácz Gergő, MOTAM
    Fotó: MOTAM Kommunikáció

    Geri az első versenyhétvége után az összetett pontverseny 21. helyén áll 39 ponttal, az újoncok értékelésében pedig az 5. helyezett, de a szabályok szerint a szezon végén minden versenyző köteles eldobni a két legrosszabb eredményét. A fiatal pilóta az első futamon történt kicsúszás után a második és a harmadik felvonás során versenyképes volt, ezzel elnyerte a csapat elismerését. Geri az EXCELR8 Motorsport mérnökeire, szerelőire és versenyzőire is számíthat, valamint a tesztek során mellette levő coach-a, James „Jiggy” Gornall is segíti őt.

    „Nagyon szoros kapcsolatot próbálunk kialakítani a csapattal, és minél több információt megosztunk egymással. Az adatelemezés is sokat segít, a csapat versenyzőinek telemetriáját is össze szoktuk hasonlítani. Mindenki tudja, hogy hol és miben kell fejlődnie. Dan Zelosnak kifejezetten köszönöm az egész hétvégi segítségét, bármivel fordulhattam hozzá, és magától is odajött, hogy tud-e még valamiben segíteni. Az egész csapatnak hálás vagyok a hétvégéért, valamint a Fit4Race-nek, akik kulcsszerepet játszanak a felkészülésemben. Mindkét vasárnapi futamot nagyon élveztem, de különösen a másodikat. Annyi akció volt, hogy az összesre nem is emlékszem. Gratulálok a csapattársaimnak az elért eredményekhez!” – összegezte Geri a bemutatkozó hétvégéjén történteket.

    Az EXCELR8 Motorsport versenyzője legközelebb május 13-a és 15-e között lép pályára Brands Hatch Indy nyomvonalán.   

  • Hideg Ádám top 10-ben nyitott a Sodikarttal

    Hideg Ádám top 10-ben nyitott a Sodikarttal

    Tizedik helyezéssel mutatkozott be a Sodikart gyári csapatában Hideg Ádám a Champions of the Future második futamán, a spanyolországi Zuerában. A 72 fős OKJ mezőnyben ez igen jó eredmény, főleg akkor, ha tudjuk, hogy új volt a csapat, a váz és a motor is. A szabadedzések alapján azonban bátran állíthatjuk, ennél sokkal több van a Hideg, Sodikart kombóban.

    Az első futamon nem támasztott semmilyen elvárást a Sodikart csapata Ádámmal szemben, azonban a szabadedzéseken így is szárnyalt, nem győzött lelkendezni a motor erősségétől, a csapat komolyságától. Az időmérő előtti utolsó szabadedzést meg is nyerte.

    Az időmérőre azonban felkerültek a versenyhétvégére szánt gumik, amelyek minősége meglehetősen szórt. A gyártási számuk alapján elég nagy eltérés volt köztük, és bár a Vega szerint minden abroncsuk egyforma, valószínűleg öregebb és frissebb gyártású gumik keveredtek.

    Fotó: Hideg Team

    A gokart egyensúlya ettől felborult. A csapat mindent elkövetett, hogy utána menjenek a tapadást vesztett guminak, és Ádám is küzdött, mint egy oroszlán.

    Az időmérő 21. helyét az előfutamok végére 15.-re javították, az elődöntőnek tekinthető szuperfutamban 9. lett – itt a mezőny kettébontva versenyez. A döntőben a 15. helyről indulva végül a 10.-re kapaszkodott fel.

    Bár kihozták a hétvégéből a lehető legtöbbet, a csapat és Ádám véleménye is egyöntetű volt, jobb gumival ennél sokkal többre képesek együtt.

    Fotó: Hideg Team

    „Nagyon jó volt a Sodi gyári csapatában versenyezni – mosolygott Hideg Ádám. – A számomra új vázat szerintem sikerült gyorsan kitapasztalni, a motor pedig nagyon-nagyon jó. Ezt már a szabadedzéseken is éreztem. Sokat datázunk, elemzünk, szinte minden bemenetnél tanulok valamit, úgyhogy nagyon jó helyre kerültem.

    A szabadedzések után bizakodók voltunk. Sajnos a gumik keresztülhúzták a számításainkat. Láttunk ilyet már más versenyzőknél is, de próbáltuk kihozni magunkból a lehető legtöbbet. A csapat is nagyon odatette magát, sokat gyorsultunk a döntőre.

    A tizedik hely egy ilyen erős mezőnyben nagyon jó eredmény, de a szabadedzések után ennél többet vártunk. Viszont jó hír, hogy két hét múlva ugyanitt rendezik az Európa-bajnokságot, arra fel vagyunk készülve. Remélem szerencsésebbek leszünk a gumikkal, és akkor ígérem, hogy ennél jobb eredményt érünk el.“

    Fotó: Hideg Team
    Hideg Ádám, OKJ eredményei
    Champions of the Future, Zuera (Spanyolország), 2022. április 14–17.

    Résztvevők: 72
    Időmérő futam: 7.
    Időmérő: 21.
    CD előfutam: 10.
    AC előfutam: 4.
    CE előfutam: 7.
    BC előfutam: 4.
    CF előfutam: 6.
    Előfutamok összesen: 15.
    Szuperfutam 1: 9.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 15.
    Döntő: 10.

    Hideg Ádám a Champions of the Future bajnokságban, két futam után, 19 ponttal a 12. helyen áll.

    A verseny teljes eredménylistája itt található.

  • Senna utolsó dobásának helyszínén kezd Rácz Geri a MINI CHALLENGE-ben

    Senna utolsó dobásának helyszínén kezd Rácz Geri a MINI CHALLENGE-ben

    Április 23-án és 24-én rendezik a legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) idei nyitóhétvégéjét az angliai Donington Parkban. A rangos versenyprogram részeként a MINI CHALLENGE JCW versenyzői is pályára lépnek, köztük Rácz Geri, aki a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 Motorsport színeiben folytatja a pályafutását.  

    Az idei évtől a Motorsport Talent Management által képviselt, a túraautózás csúcsa felé igyekvő Rácz Geri a BTCC állandó betétfutamaként rendezett MINI CHALLENGE JCW kategóriájában áll rajthoz, amelynek első versenyét a hétvégén rendezik a Donington Parkban. A fiatal tehetség remek lehetőséget kapott a bizonyításra, hiszen az angliai túraautózás nagyágyúi mellett versenyhétvégéről versenyhétvégére ott lesz a rivaldafényben a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 Motorsport egyik autójában.

    Geri már túl van két-két tesztnapon Brands Hatch-ben, illetve Doningtonban, így nem lesz számára ismeretlen a közel két mérföldes kör, amelynek hosszabb változatán egy alkalommal még Forma-1-es versenyt is rendeztek. Ez, az 1993-as Európa Nagydíjként ismert futam olyan jól sikerült, hogy rögtön beírta magát az autósport klasszikusai közé, nem utolsósorban azért, mert a győztes Ayrton Senna minden idők egyik legjobb nyitókörét bemutatva az ötödikről az első helyre jött fel a rajt után.

    MINI CHALLENGE, Donington Park
    Fotó: MOTAM

    A BTCC és betétversenyeinek mezőnye az F1-esek által 29 évvel ezelőtt használtnál valamivel rövidebb, National nyomvonalon csap össze, a sodrós és gyors kanyarokból álló vonalvezetés azonban így is rendre izgalmas futamokat és kemény csatákat hoz. A pilóták pedig nemcsak ezért kedvelik az 1931-ben épült pályát, hanem azért is, mert mindennaposnak számítanak rajta a remek hangulatú, teltházas versenyek és a hozzáértő, a jó teljesítményt fel- és elismerő szurkolók.

    A hétfordulós szezon első állomása Gerinek már csütörtökön megkezdődik két, egyenként 40 perces teszttel, hogy aztán egy szünnap után szombaton az időmérőn és az első futamon, vasárnap pedig a második és a harmadik futamon lépjen pályára a 270 lóerős MINI-vel. Az időmérő az első verseny rajtsorrendjéről fog dönteni, míg a második viadalt az első futam végeredményének sorrendjében kezdhetik meg a pilóták. A harmadik, egyben utolsó futamra pedig egy kis csavart is vittek a szervezők a rajtfelállásba, sorsolás után döntik el ugyanis, hogy a második futam első négy, öt vagy hat helyezettje fog fordított sorrendben indulni. Adott esetben tehát a második futamon egy hatodik helyezés pole pozíciót érhet az utolsó megméretésre.

    Ez már élesben megy

    „Nagyon motivált vagyok, miután a tesztnapokon megbizonyosodhattam róla, hogy a csapat rendkívül felkészült, az első pillanattól fogva mindenki nagyon segítőkész velem. Kétségem sincs afelől, hogy nem lesz problémánk az első versenyhétvégén, és a jövőben is jól együtt tudunk majd dolgozni” – nyilatkozta debütálása előtt Rácz Geri.

    MINI CHALLENGE, Rácz Gergő, Donington Park
    Geri a Donington Parkban Fotó: MOTAM

    „A MINI minden elemében eltér attól, amivel korábban versenyeztem. Amikor először ültem benne, rögtön azt éreztem, hogy ez egy vérbeli versenyautó. A gumik nemcsak slickek, hanem szélesek is, a futómű pedig feszesebb, ezért nehezebb vezetni, mint a Suzukit, és nem is olyan megbocsátó, azaz kisebb a hibalehetőség. Viszont, amint az ember megtanulja, hogy miként kell vele menni, kezessé és könnyen irányíthatóvá válik.”

    „Remélem, hogy minél gyorsabban sikerül felvennem a ritmust. Noha a két csütörtöki teszten még nem a köridőkre fogunk hajtani, biztos ott motoszkál majd bennem, hogy ez már tétre megy, és jól kell teljesítenem.” 

    „Nagyon szeretem ezt a pályát, remekül lehet majd rajta versenyezni. Az időmérőt tartom előzetesen a legnagyobb kihívásnak abból a szempontból, hogy hidegvérrel, hiba nélkül teljesítsem, és jó kört rakjak össze. Ezen kívül még a rajttól tartok egy kicsit, hiszen élesben még soha nem rajtoltam ezzel az autóval. Viszont, ahogy felveszem a sisakot és átszellemülök, ezek az apró félelmek el fognak tűnni.”

    „Nagyon nagy lesz a küzdelem a mezőnyben, ami már a teszteken is látszott. Azok, akiknek már van tapasztalata ezzel az autóval, nagyon jó tempóra lesznek képesek, ez viszont nem gátol meg abban, hogy a legtöbbet hozzam ki magamból. Akkor is küzdeni fogok, ha azt érzem, hogy valaki kicsit gyorsabb, miközben a legfontosabb cél természetesen az, hogy végigmenjek a versenyeken.”

    MINI CHALLENGE, Donington Park, James 'Jiggy' Gornall, Rácz Gergő
    Jiggy és Geri Doningtonban Fotó: MOTAM

    Cél a középmezőny

    „A korábbi tesztelés mellett rengeteget készültem szimulátoron is. A Hungarian GTR Mastersnek köszönhetően az Assetto Corsával hétről hétre versenyezhettem a virtuális MINI-vel, majd számtalan kört tettem meg a doningtoni pályán az iRacing nevű szoftverrel is, egy TCR-autóval. Próbáltam úgy beállítani a kocsit, hogy minél jobban hasonlítson a MINI-re, úgyhogy nagyon feszes beállításokkal mentem, rövid váltóáttétekkel. A mérnökök és James ’Jiggy’ Gornall, a coach-om tanácsait követve arra törekedtem, hogy minél finomabb kormánymozdulatokkal vezessek, és nagyon következetesen eltaláljam a féktávokat. Ezen felül természetesen a köridőkre is figyeltem, igyekezve minél jobb köröket autózni.”

    „Ami a célkitűzéseket illeti, első sorban az összetett értékelésben szeretnék minél jobb eredményt elérni, és ha ez sikerül, az természetesen azt fogja jelenti, hogy az újoncok között is előkelő helyen leszek. Az időmérőn a középmezőnyt fogom megcélozni, és amennyiben ez esetleg nem sikerül, a versenyeken akkor is szeretnék feljebb kapaszkodni, hiszen biztosan lesznek kicsúszások és egyéb olyan helyzetek, amelyekből előnyt kovácsolhatok. A saját versenytempómban is bízom, valamint ott motoszkál a fejemben, hogy esetleg a fordított rajtrácsból is profitálhatok az utolsó futamra.”

    A MINI Challenge JCW Class hivatalos programja

    Szombat
    12.35 – 13.05: Időmérő edzés
    17.55 – 1. futam, 20 perc 

    Vasárnap
    10.10 – 2. futam, 20 perc
    14.50 – 3. futam, 20 perc 

  • Molnár Martin nagyot ment a döntőben

    Molnár Martin nagyot ment a döntőben

    Már az előfutamokon is volt kiugró eredménye Molnár Martinnak a Champions of the Future második állomásán, a spanyolországi Zuerában. Azonban a kirobbanó formáját a döntőre tartogatta. Itt a 19. helyről rajtolt, de úgy ment át a mezőnyön, mint kés a vajon és 12 pozíciót javítva a 7. helyen végzett.

    Egy héttel a gokart Európa-bajnokság nyitó futama után, Spanyolországban, Zuerában mérkőzhetett meg az OK Junior (OKJ) mezőny a Champions of the Future (CF) sorozat második futamán.

    Molnár Martin számára kicsit szerencsétlenül kezdődött a hétvégé, az időmérő futamán „csak“ ötödik lett, összesítettben pedig a 15. helyen végzett. Innentől fogva azonban tört előre. Az előfutamokon egyre jobb teljesítményt ért el, az utolsó kettőn második és a harmadik helyet szerzett.

    Összesítettben a 72 fős OKJ mezőnyben a 14. helyen jutott a szuper futamba. Itt két rossz döntéssel, több pozíciót is vesztett, így a döntőben a 19. rajthelyet foglalhatta el.

    Fotó: Molnár Martin

    Erre a futamra nagyon felszívta magát, és valósággal szárnyalt. 12 pozíciót javított, végig kimagaslóan jó köridőket futott és végül a 7. helyen ért célba.

    „Nagyot ment a kölyök! – lelkendezett Molnár Zoltán, Martin édesapja. – A döntő után sokan gratuláltak, olyanok is, akikkel nem vagyunk közeli kapcsolatban.“

    Hát igen, egy CF futam döntőjében 12-őt előzni, nem kis dolog.

    „Jó hétvégénk volt, de a döntőt élveztem a legjobban, ahol nagyon jó csatákat vívtunk – mondta Molnár Martin. – Az időmérő sikerülhetett volna jobban és akkor az előfutamokon is jobb rajtpozícióm lett volna.

    Molnár Martin
    Fotó: Molnár Martin

    A szuper futamon két rossz döntést is hoztam, nem zártam be időben az ajtót, először négyen, aztán hárman előztek meg. Ezt nem szabad megengedni egy ilyen erős mezőnyben.

    A döntő már rendben volt. Kicsit szerencsém is volt, mert egy kő kilyukasztotta a hűtőmet, folyamatosan folyt belőle a víz és ha lett volna még egy kör, akkor már vissza kellett volna venni a tempót.

    Zuerában többször is versenyeztem. Eddig nem tartozott a kedvenc pályáim közé, de most gyorsan összeállt minden és egyre jobban tetszik.

    Remélem, két hét múlva még sikeresebbek leszünk.“

    Fotó: Molnár Martin

    A mezőny marad Zuerába, bár a versenyzők kapnak másfél hét szabadságot, a gokart Európa-bajnokság második futama előtt, amelyet szintén ezen a pályán rendeznek.

    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 72
    Időmérő csoport: 5.
    Időmérő: 15.
    CD előfutam: 5. -> 12.
    AC előfutam: 6. -> 8.
    CE előfutam: 5. -> 5.
    BC előfutam: 6. -> 2.
    CF előfutam: 5. -> 3.
    Előfutamok összesen: 14.
    Szuper futam 1: 7. -> 13.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 19.
    Döntő: 19. -> 7.

    Molnár Martin a Champions of the Future bajnokság OKJ kategóriájában 9 ponttal a 16. helyen áll.

    A verseny teljes eredménylistája itt található.

  • Räikkönen kisfia hamarosan gokartversenyeken indulhat

    Räikkönen kisfia hamarosan gokartversenyeken indulhat

    Minttu és Kimi Räikkönen Instagram sztorijaikból kiderült a napokban, hogy Olaszországba látogattak.

    Ez persze nem olyan meglepő, hiszen egyrészt nem laknak messze (Svájc), másrészt a házaspár meglehetősen kedveli az országot – esküvőjüket is ott tartották 2016-ban.

    Azonban az olasz kiruccanás nem csupán a pihenést szolgálta, vagy legalábbis nem csak a klasszikus értelemben. Ellátogattak ugyanis a CRG gokartgyárba, ahol a gokartozásban szárnyait bontogató Robin (7 éves) dicsérő szavakat kapott.

    A CRG főnök, Giancarlo Tinini nem csak gokartokat gyárt, de gokartcsapata is van. Räikkönenék látogatása pedig előrevetítheti, hogy milyen irányba tart Robin kezdődő versenyzői karrierje.

    „Kimi Räikkönen ma meglátogatta gyárunkat. Öröm volt vele beszélgetni saját gokartos napjairól és fia, Robin jövőjéről” – áll a CRG oldalán közzétett fotó alatt.

    „Az ‘ifjú Räikkönen’ még csak hétéves, de már elkezdett gokartozni, és alig várja, hogy versenyezhessen. Egy olyan edzővel, mint Kimi, biztos, hogy nagy jövő áll előtte… természetesen a CRG-nél” – olvasható a CRG Instagram profilján.

    Kimi Räikkönen tehát, bár a Forma-1-ből a tavalyi szezon végén visszavonult, egyáltalán nem unatkozik. Úgy néz ki, hogy Robin által a Räikkönen név hamarosan ismét feltűnik az eredményjelzőkön. Sőt már a hamarosan 5. születésnapját ünneplő kislánya, Rianna is ismerkedik a sebességgel!

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    CRG KART (@crgfactory) által megosztott bejegyzés

  • Kemény magyarok a top 10-ben Zuerában

    Kemény magyarok a top 10-ben Zuerában

    Kemények voltak a magyar srácok a Champions of the Future második futamán, a spanyolországi Zuerában. Az OKJ kategóriának volt olyan szabadedzése, amikor a két magyar végzett az élen. A 72 fős OKJ mezőnyben végül Molnár Martin hetedik, Hideg Ádám pedig tizedik lett, ami már önmagában is szép eredmény, de a tempójuk alapján két hét múlva ennél is többre lehetnek képesek.

    A spanyolországi Zuera adott otthont a Champions of the Future (CF) második futamának. Ennek a bajnokságnak a futamait két héttel az Eb-futamok előtt rendezik, ezért amellett, hogy külön bajnoki sorozatról van szó, egyben felkészülési verseny is az Eb-re.

    Ezúttal két magyar indult a versenyen, mind a ketten az OK Junior (OKJ) kategóriában. Az OK-ban szereplő Krózser Menyhért influenza miatt hagyta ki egy héttel ezelőtt a portimaoi Eb- és most a CF-futamot is.

    A két junior versenyző viszont szárnyalt. Molnár Martin időmérője nem sikerült szerencsésen és az elődöntőnek is beillő szuper futamban is elkövetett két hibát. A döntőben a 19. helyről rajtolt és 12 pozíciót javítva hetediknek futott be. Édesapja, Molnár Zoltán pedig nem győzte fogadni a gratulációkat.

    Nagy várakozással tekintettünk Hideg Ádám első futamára gyári versenyzőként. Ádám el is volt ájulva a Sodikart csapatától, a váztól, de leginkább a motor erősségétől. Szárnyalt is a szabadedzéseken.

    Amikor azonban az időmérőre felkerültek a versenyhétvégére kapott gumik, jelentősen csökkent a tempója.

    Fotó: Hideg Ádám

    Az eset nem új, korábban is előfordult, hogy régebbi gyártású gumikat és újakat kevert a sorozat gumiszállítója. A régebbi abroncsok pedig elöregednek, veszítenek a tapadásukból.

    Ez történt most Ádámmal is, aki az időmérőn még 21. volt, amit a döntőre a tizedik helyre tudott javítani.

    Mind a két magyar srác bajnoki pontokat szerzett a hétvégén. Hideg Ádám 19 ponttal a sorozat 12. helyén áll, míg Molnár Martin 9 ponttal a 16.

    A tempójukat nézve érdemes lesz őket figyelni április 28 és május 1-je között az Európa-bajnokság második futamán, amit szintén Zuerában rendeznek, mert nagyon jó lendületben vannak.

    Sőt, addigra, remélhetőleg Menya is felgyógyul és három rendkívül tehetséges magyar versenyzőért szurkolhatunk.

    A verseny teljes eredménylistája itt található

  • Ez aztán a hír! – Gyári versenyző lett Hideg Ádám

    Ez aztán a hír! – Gyári versenyző lett Hideg Ádám

    Gyári szerződést kapott Hideg Ádám a Sodi Racing junior csapatába, amelyet az ő kedvéért növeltek meg kettőről, három fősre. Az egyik legtradicionálisabb gokart gyártó azzal a nem titkolt szándékkal igazolta a magyar versenyzőt, hogy az OKJ kategóriában dobogós helyezéseket szállítson az Eb-n, a CF-en és világbajnokságon is. Érdekesség, hogy Ádám csapattársa, édesapja régi ellenfelének a fia.

    A hétvégén rendezik a Champions of the Future második futamát a spanyolországi Zuerában – majd két héttel később itt folytatódik az Európa-bajnokság is. Hideg Ádám már új csapata, a Sodi Racing színeiben kezdhette meg csütörtökön a szabadedzéseket.

    „Óriási lehetőség ez Ádám számára, olyan mintha annak idején engem a Skoda gyári csapata szerződtetett volna – nevet Ádám édesapja, Hideg Krisztián, majd gyorsan hozzáteszi: – Csak én ezt a tempót nem tudtam volna elérni, bennem nem láttak volna ennyi fantáziát.“

    A gokartozás világában is hatalmas szó, ha valaki gyári szerződést kap és mondani sem kell, a lehetőségek tárháza nyílik meg előtte.

    „A Sodi az egyik legnagyobb gokart gyártó a világon. Ha bérgokartozni mégy, akkor nagy valószínűséggel Sodi kartba ülsz. A gyári csapatot ugyanazzal a céllal üzemeltetik, mint az autógyárak a gyári versenycsapataikat: így akarják magukat reklámozni és ami még fontosabb, egyértelműen nyerni akarnak.

    Két vadonatúj vázat építettek Ádámnak erre a versenyre, TM motorokat használ a csapat, ami jelenleg úgy tűnik, az egyik legerősebb az OKJ kategóriában. Minden alkatrészből annyi tartalék van, amennyi kell. Ha egy váz megsérül, nem húzatják, hanem azonnal cserélik újra.

    A mezőny egyik legjobb szerelőjét, Francescót szerződtették Ádám melle. Két napja dolgozunk még csak együtt, de már most látszik, hogy nagyon profik, mindent elkövetnek a győzelemért és ehhez minden lehetőség a rendelkezésükre is áll.“

    Fotó: Hideg Ádám

    A gokart világában is ritka, hogy egy gyári csapat évközben igazoljon versenyzőt. Hideg Ádám azonban a Champions of the Future első futamának szabadedzésén annyira jól ment az esőben, hogy azonnal lecsaptak rá.

    „Idén nevezték ki Mansel Smith-t a Sodi Racing élére, ő felügyeli a gyári csapatot. Ismertük őt már korábban is, mert Ádám első Mini évében ő is a Lennox Racingnél dolgozott.

    Portimaóban keresett meg az esős edzés után, hogy szeretné, ha Ádám a csapatában versenyezne. Alapvetően elégedettek voltunk Fernando Alonso csapatával, a DPK Racinggel, de mondanom sem kell, hogy egy gyári ajánlatot nem lehet visszautasítani.

    Két gyári és két szatellit versenyzője volt a Sodi Racingnek. Nathan Tye és Andy Consani a gyári versenyzők, melléjük szerződtették harmadiknak Ádámot.“

    A Consani név ismerős lehet a rally szurkolók számára, hiszen Andy annak a Robert Consaninak a fia, aki az IRC-n és az Eb-n is versenyzett.

    „2011-ben a Janner és az Észak-Ír Rallyn versenyeztünk egymás ellen. Rögtön tudta, hogy kik vagyunk“ – nevetett Krisztián.

    Fotó: Hideg Ádám

    A csapatváltás ellenére Ádám programja nem változott. Az Európa-bajnokság és az Eb-futamok előtt két héttel rendezett Champions of the Future (FC) a fő vonal, természetesen az egy futamból álló FIA világbajnoksággal együtt, illetve néhány WSK-futam.

    „Az OKJ-ben mindenki ugyanazt a programot viszi, ez a három bajnokság a legfontosabb, plusz a vb. Tesztelni sem tudsz többet, mert a CF és az Eb-futamok között teszt tilalom van. Viszont nem mindegy, hogy milyen háttérrel versenyzel.“

    Ezt maga Hideg Ádám is megerősítette, aki 14 évesen került a gyári csapatba, de egyáltalán nincs megilletődve tőle.

    „Nagyon jó – válaszolta arra a kérdésre, hogy milyen érzés gyári versenyzőnek lenni. – Most mentem először gyári Sodi vázzal, más mint amit eddig használtam, de nagyon jó. TM motorokat használunk, amiket a GFR tuningol. Nagyon mennek a motorjaik. Most szálltam ki a gokartból a harmadik edzés után és húúú, nagyon jó.“

    Fotó: Hideg Ádám

    De nem csak a technika erős, a csapat is.

    „Minden bemenet után kielemezzük a telemetriát – ennyit még soha sem foglalkoztunk vele –, most kaptam sisakkamerát, annak a felvételeit is kielemezzük, nagyon komoly munka folyik a csapatban. Nathan Thy nagyon gyors és eredményes versenyző az OKJ-ben, Andy Consani még újonc, de ő is jó. A csapattársaim is ugyanolyan jó fejek, mint mindenki a csapatban.“

    Természetesen megkérdeztük Ádámtól, hogy mit vár az új csapatban.

    „Meg kell még szoknom az új vázat, az új motort, de szerintem ezzel nem lesz baj. Egyelőre nagyon magabiztos és bizakodó vagyok. A többit holnap meglátjuk az időmérőn.“

  • Hideg Ádám elbúcsúzott Fernando Alonsó csapatától

    Hideg Ádám elbúcsúzott Fernando Alonsó csapatától

    Utolsó versenyét teljesítette Hideg Ádám Fernando Alonso csapatában, a DPK-ban a gokart Európa-bajnokság nyitófutamán, Portimaóban. A csapat ezúttal is mindent megtett a sikeres szereplés érdekében, de érezhetően motorerő hátrányban voltak a hétvégén. Ádám egy remek időmérővel és szerencsés előfutamokkal kárpótolta a csapatot, de a döntőben elért 16. helyezése a legtöbb volt, amit a hétvégéből ki lehetett hozni.

    Igen erős OKJ mezőnnyel rajtolt a gokart-Európa-bajnokság a portugáliai Portimaóban. Hideg Ádám a 69 fős mezőnyben az időmérő futamán a harmadik helyet szerezte meg, ami összesítettben a hetedikre volt elég.

    Már ekkor érezhető volt a motorerő hiány, amit az előfutamok rajtjában szerencsésen kompenzált azzal, hogy a mögötte rajtolók megtolták. Így rendre második–ötödik helyezéseket szerzett. Egyszer lett nyolcadik, akkor a karburátor meghibásodás is hátráltatta.

    Fotó: Hideg Team

    A szuper előfutamra és a döntőre elfogyott a szerencséje, a rajtnál több pozíciót is veszített, ráadásul mind a kétszer beesett a spoilere – a döntőben már a felvezető körben összetolták a mezőnyt –, amiért öt másodperc büntetés járt, így mind a kétszer a 16. helyen futott be.

    „Az időmérő jól sikerült, szerintem abból kihoztam amit lehet – mondta Hideg Ádám. – Az előfutamokon nem tudtam előzni, de azok még  szerencsésen alakultak, a szuper előfutamban és a döntőben is hiányzott a motorerő. Remélem, egy hét múlva Zuerában újra bizonyíthatok.“

    Az eredménytől függetlenül ez volt az utolsó versenye Ádámnak a spanyol DPK-csapat színeiben.

    „Nagyon jó csapatot ismertünk meg a DPK-ban, akiknek a motorsport kultúrája közel áll a miénkhez – mondta Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – Most is minden tőlük telhetőt megtettek annak érdekében, hogy Ádámnak a lehető legjobb technikát biztosítsák, a motorerő hiány nem rajtuk múlott.

    Fotó: Hideg Ádám

    Szeretném megköszönni nekik az idei évet, Ádám nagyon sokat fejlődött, ami most az időmérőn is látszott és mi is sokat tanultunk tőlük a spanyol motorsport kultúrából. Külön ki szeretném emelni Ádám szerelőjét, Alfonso del Castillót, aki a legjobb szerelő, akivel gokart pályán találkoztam, és egy csupa szív ember. Neki személyesen is szeretném megköszönni, hogy ennyit foglalkozott Ádámmal.“

    Hideg Ádám következő két versenye Zuerában lesz, a Champions of the Future és az Európa-bajnokság második futamai, ahol már egy új csapat színeiben áll rajthoz.

    Hideg Ádám, OKJ eredményei
    Gokart Európa-bajnokság, Portimao (Portugália), 2022. április 8–10.

    Résztvevők: 69
    Időmérő futam: 3.
    Időmérő: 7.
    AE előfutam: 5.
    AF előfutam: 4.
    AD előfutam: 2.
    AC előfutam: 8.
    AB előfutam: 6.
    Előfutamok összesen: 8.
    Szuper döntő B: 16.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 11.
    Döntő: 16.

    Teljes végeredmény itt található.