Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónra.
Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, noha többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.
„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.
Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.
A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.
Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.
Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.
Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.
Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.”
Egész hétvégén a top 10-ben, vagy ahhoz nagyon közel küzdött Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyző a Forma-4-es spanyol bajnokság franciaországi Paul Ricard versenypályán rendezett harmadik fordulóján.
A Cram Motorsport színeiben induló tehetség teljes mértékben elégedett volt a csapat munkájával, és részben ennek is volt köszönhető, hogy végig jó versenytempót diktált, ráadásul a vasárnap rendezett második futamon kilencedikként ért célba. Ez az újoncok külön értékelésében egy ötödik helyezést jelentett.
A Hungarian Motorsport Academy 16 éves pilótája csaknem 40 fős mezőnyben versenyez, ahol több mint 25 újonc – köztük Hideg Ádám – indul.
A kaposvári születésű pilóta elmondta, már a szabadedzéseken egyértelmű volt, hogy a legutóbb, Portimaóban tapasztalt műszaki problémát a csapat tökéletesen megoldotta, ennek – és a korábbi pályaismeretének is – megfelelően a köridőkre nem lehetett panasza.
„Teszteltem már itt korábban, ez is sokat számított, de összességében a négy edzést tartalmazó egész pénteki napot nagyon pozitív hangulatban zártuk, mert jól éreztem magam az autóban, az egyik szabadedzésen ráadásul a harmadik időt értem el” – mondta Hideg Ádám.
„A szombati időmérőn az első gyors körömmel a 16. helyre kvalifikáltunk az első futamra, aztán 14. lettem, ami a vasárnapi második versenyre határozta meg a rajthelyemet. Sajnos a szombati futamon az egyik gyors jobb kanyarban elég messziről bevetődött az egyik ellenfelem és eltalálta az autóm jobb hátsó kerekét, emiatt megpördültem és sok pozíciót veszítettem. Pedig a rajtom jó volt és ekkor már 12. voltam” – mesélt a szombaton történtekről a versenyző.
A vasárnapi időmérő edzésen centirozási probléma miatt jelentős vibráció lépett fel Hideg Ádám autóján, a kvaifikációt követően viszont újracentirozták az abroncsot és a magyar pilóta ezzel a gumival teljesítette a hátralévő két futamot.
„A második versenyen nagyon jó volt a tempónk, de a rajtnál történt baleset után 200 kilométer/órás sebességnél, kanyar közben kaptam egy hátsó defektet, ami elég meleg pillanat volt, mert sokan jöttek mögöttem. A piros zászlós megszakítás alatt bementem a bokszba, a csapat kereket cserélt, és sikerült feljönnöm a 11. helyről a kilencedikre. Végig csatában voltam, de az egész hétvégére igaz, hogy sikerült a top 10 környékén vívni az ellenfelekkel, ami nagyon pozitív a tempónkat illetően és jót jelent a következő forduló szempontjából is. A csapat kiváló munkát végez, remek az összhang és sokat gyorsultunk Portimaóhoz képest. Apróságokon múlik, hogy egy hétvégét milyen eredményekkel zárunk, ráadásul nagy a mezőny és kiváló képességű riválisok ellen versenyzek, de pontosan erre van szükség a fejlődésemhez” – nyilatkozta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, akinek indulását a ZalaZONE Automotive Proving Ground/Hungary is támogatta.
„Összességében ez egy pozitív hétvége volt, a következő fordulót pedig olyan pályán rendezik, ahol jártam már korábban, a tempónk pedig most is jó volt, úgyhogy bizakodva várom azt a hétvégét” – mondta Hideg Ádám, aki az összetett 16. helyén áll, az újoncok külön értékelésében pedig a 10. pozíciót foglalja el.
A spanyol bajnokság július 26. és 28. között a Motorland Aragón versenypályán folytatódik Alcanízban.
Robin Räikkönen próbára tette magát a svájci gokartbajnokságban, és egészen jól is ment, csak aztán kapott egy rakás büntetést.
Az elmúlt hétvégén először tette próbára magát a svájci gokartbajnokságban (autobau Championnat Suisse de Karting) Robin Räikkönen, Kimi Räikkönen 9 éves fia. Mivel az ötfordulós svájci bajnokságnak csak a szezonzárója zajlik Svájcban, és előtte három versenyt Olaszországban, egyet pedig Franciaországban rendeznek, az évek óta versenyző Räikkönen-csemete az olaszországi Laghiban mérette meg magát, az idei sorozat harmadik állomásán.
A Kartshop csapatával, CRG vázzal és TM Racing motorral induló Robin Räikkönen a versenyek előtt interjút adott a Motorsport.ch-nak, amelyben tökéletes angollal, ám az apjára jellemző szűkszavúsággal válaszolgatott a kérdésekre, ami persze 9 éves gyerektől amúgy is megszokott, és hát valljuk be, a kérdések sem voltak éppen hosszas fejtegetést igénylők.
Az interjú leirata alább olvasható:
Hány éves vagy, és mikor kezdtél el gokartozni?
9 éves vagyok és 3 évesen kezdtem gokartozni.
Hol hallottál a svájci bajnokságról és miért döntöttél úgy, hogy itt versenyzel a hétvégén?
Csak ki akartam próbálni egy versenyen a TN motorját, hogy megnézzem, jövőre is ezzel menjek-e.
Milyen versenyeken indultál eddig?
A svájci Rotax-bajnokságokban.
Milyen kategóriában fogsz most vezetni?
A Super Miniben.
Mik a céljaid a hétvégére?
Hogy jó versenyem legyen, és megpróbáljam befejezni a versenyt.
Az interjú Robin Räikkönennel:
🎥: Robin Räikkönen Interview in Autobau Switzerland Karting Championship
Robin az időmérőn 21 indulóból a 9. helyezést ért el, majd az első futamon 5 helyet javítva a 4. helyen intették le. A második versenyt ezért már ebből a pozícióból kezdhette, itt az 5. helyet szerezte meg. A döntője nem sikerült jól, mert bár a 4. helyről indult, mindenki másnál több, 13 másodpercnyi büntetést szedett össze, így hiába intették le a 4. helyen, csak 16.-ként rangsorolták.
Az egész hétvégén műszaki gondokkal küzdve is tisztesen helyt állt a Forma-4-es spanyol bajnokság portugáliai Portimaóban rendezett második fordulóján Hideg Ádám. A Cram Motorsport versenyautójával induló magyar tehetség sebességváltó- és motorproblémával együtt is mindhárom futamon javítani tudott az időmérőn elért rajthelyén, így a maga részéről kihozta a maximumot ebből a hétvégéből.
A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője csaknem 40 fős mezőnyben versenyez a spanyol bajnokságban, ahol több mint 25 újonc – köztük Hideg Ádám – harcol a helyezésekért és a bajnoki pontokért.
A kaposvári születésű pilóta a versenyek után elmondta, alapvetően tetszik neki a portimaói pálya, amelyen korábban még soha nem indult, így a mezőny túlnyomó részével szemben, akik már teszteltek itt korábban, hátrányban volt. A nehézségek ellenére Hideg Ádám 14., 18. és 23. lett a futamokon.
„Sajnos nem volt túl sok lehetőségem megszokni és megtanulni a pályát, mert a pénteki szabadedzésen jött az eső, illetve volt egy olyan technikai problémánk, ami miatt volt egy hosszabb kihagyásunk. Nem igazán találtuk a tempót, ezért eléggé hátra tudtuk csak kvalifikálni magunkat az időmérőn” – mondta Hideg Ádám.
Fotó: Hideg Ádám Média
„A versenyeken tudtam néhány pozíciót előre jönni, de igazából ott sem volt jó a tempónk. Még az újraindításokból és a rajtokból jól el tudtam jönni, de ha két-három körnél több volt zöld zászlónál, akkor egyszerűen nem volt meg a tempó” – fejtette ki a versenyző.
„Nyilvánvalóan segített volna egy tesztelési lehetőség, mert itt a szabadedzéseken nem tudtam gyakorolni, így az időmérőre úgy mentem be, hogy valójában nem is tudtam pontosan, hogyan kell itt a gumit bemelegíteni. Voltak más problémák is, és összességében biztosan jó lett volna, ha korábban tudok itt tesztelni, de ez a hétvége most nem csak ezen múlt. A következő pályán, a Paul Ricardon tavaly kétszer is jártam, mentem rajta esőben és száraz körülmények között, ráadásul két márkájú gumival is. Vezetés szempontjából nagyon élvezetes pálya, bár a versenyek ott kevésbé izgalmasak” – nyilatkozta a magyar versenyző.
Hideg Ádám így az első forduló után az összetett 15. helyén áll, az újoncok külön értékelésében pedig a 10. pozíciót foglalja el.
A spanyol bajnokság július 5. és 7. között a franciaországi Paul Ricard versenypályán folytatódik.
Snettertonban, a brit Forma–4-es bajnokság idei harmadik versenyhétvégéjén áll rajthoz Molnár Martin. A Virtuosi Racing magyart pilótája jól kezdett, és a háromból az első futamon rögtön dobogós lett az újoncok értékelésében.
A brit Forma–4-es versenynaptár legtechnikásabb pályáján csap össze a mezőny ezen a hétvégén a Norfolkban fekvő Snettertonban, ahová szombatra az eső is megérkezett, így az F4-esek időmérő edzését és első futamát is vizes pályán rendezték. Az időmérőn Martin végül a 13. helyet szerezte meg, amivel újfent csapata legjobbja lett.
Az első futamnak a 12. rajtkockából vághatott neki, és a 10. pozícióban, a Virtuosi legjobbjaként, egyben a harmadik legjobb újoncként intette le a kockás zászló. Ezzel a 15 esztendős versenyző immár harmadszor végzett az idén a top 3-ban az újoncok között, hiszen az előző hétvégén, Brands Hatch-ben ez már kétszer összejött neki.
Fotó: Jakob Ebrey Photography
„A tempónk egész nap jó volt, az időmérőn végig az 5. és a 7. hely között álltam, de az utolsó körömben hibáztam az egyik kanyarban, kis híján a fűre sodródtam, és ott benne maradt 6 tized. Az első futamon így a 12. helyről indulhattam, és mivel most először versenyeztem esőben, nem tudtam, hogy mire számítsak a rajtnál. Végül jól sikerült a verseny, a tempónk itt is jó volt, csak beragadtam az egyik ellenfelem mögé. A végén beküldték a biztonsági autót, ami után már csak egy versenykörünk maradt, amiben majdnem sikerült előznöm, de a harmadik szektorban nem tudtam elég közel kerülnöm ott, ahol próbálkozhattam volna, így maradtam a 10. helyen” – értékelt Martin.
A hétvége java még hátra van, holnap magyar idő szerint 10:30-tól rendezik a második, 14:35-től pedig a harmadik futamot.
Molnár Martin a hétvégén Snettertonban versenyez a brit Forma–4-ben, és mivel csapata, a Virtuosi Racing ezt tekinti hazai futamának, számára is fontos, hogy jó eredményekkel örvendeztesse meg a csapattagokat.
A kelet-angliai Norfolkban fekvő Snettertonban folytatódik Molnár Martin idei szezonja. A Virtuosi Racing hazai pályáján – az istálló központja néhány percre található a pályától, így sok csapattag ezúttal a saját ágyában aludhat a versenyhétvége alatt – az idei harmadik fordulót rendezik, ráadásul az egyik, ha nem a legtechnikásabb pályára látogat el a mezőny.
Mint számos versenypálya az Egyesült Királyságban, Snetterton is második világháborús katonai reptérként kezdte pályafutását, de a Brit Királyi Légierő 1948 után már nem tartott rá igényt. Három évvel később két motorsport-őrült meggyőzte a helyi földtulajdonost, hogy az elhagyatott kifutót és szervizutakat felhasználva versenypályát hozhasson létre, amelyen 1951 októberében meg is rendezték az első versenyt. Ezzel kezdetét vette Snetterton azóta is íródó története.
A pálya szép lassan az angliai motorsport egyik ékkövévé vált, amiben szerepet játszott, hogy hosszú egyenesei és gyors kanyarjai ellenére viszonylag biztonságos aszfaltcsíknak számított, lévén a nagy terek miatt nem volt minek nekicsapódni, ha valaki kicsúszott.
A Forma–1 vagy egyéb rangos sorozatok nem vetették meg itt a lábukat – az egykori Aurora F1-es széria révén ugyanakkor Forma–1-es autók így is rendszeresen összecsaptak itt –, viszont itt rendezték az első angliai 24 órás versenyt, és az 1950-es évek végén itt létesült az első versenyzőiskola.
A nyomvonal az évek során többször változott, majd 2011-ben az egész pálya megújult – új paddockot, bokszépületet és lelátókat építettek; számos kanyaron módosítottak; illetve létrehoztak egy rövidebb, egy mérföldes nyomvonalat. Így jött létre a mai, három különböző pályakonfigurációt kínáló Snetterton, amelynek leghosszabb, 300-as elnevezésű nyomvonalán a brit túraautó-bajnokság (BTCC) és annak betétsorozatai, így a brit Forma–4 is versenyez.
„Ez az egyik legnehezebb pálya a versenynaptárban, mindenféle kanyar megtalálható rajta. Nagyon technikás – vannak rajta lassabb, visszafordító jellegű, közepesen gyors, illetve nagyon tempós, elnyújtott kanyarok is, amelyekben a szél könnyen megtréfálhatja a versenyzőt. Itt tényleg minden van, még döntött kanyar is – jellemezte a pályát a szűk kéthetes szünetben Silverstone-ban tesztelő Martin. – Számomra a legélvezetesebb szakaszok a visszafordítók, mert szeretem a kemény féktávokat, az egyik legnehezebb rész pedig az utolsó előtti kanyar, amely egy elnyújtott jobbos. Itt szinte végig padlógázzal megyünk, majd kanyarodás közben kell elkezdeni fékezni.”
Martin Snettertonban / Fotó: Jakob Ebrey Photography
„Hogy versenyzési szempontból milyen lesz, azzal kapcsolatban már óvatosan jósolok, hiszen legutóbb Brands Hatch-ben is azt gondoltam, hogy azért lehet majd előzni, de kiderült, hogy ez nagyjából lehetetlen. Talán itt kicsit jobb lesz a helyzet, mert legalább van néhány visszafordító és kemény féktáv, illetve egy hosszú egyenes, amelyben szélárnyékot lehet fogni, de ez a pálya is nagyon szűk, ami nem kedvez a csatáknak.”
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője Brands Hatch-ben megszerezte első dobogós helyezését a Forma–4-ben, amikor az újoncok között az első futamon a harmadikként végzett, majd ezt az eredményt megismételte a harmadik versenyen.
„A cél természetesen Snettertonban ismét a lehető legjobb eredmény és legalább egy újoncdobogó elérése lesz, emellett szeretnék folyamatosan fejlődni. A jó időmérő fontos lesz, mert ha előrébb tudok rajtolni, akkor teljesen más versenyeim lehetnek. Brands Hatch-ben az utolsó futamon nagyon jól sikerült a rajt, ezt szeretnénk átmenteni erre a hétvégre is, mert természetesen mindig van hova fejlődni” – tekintett előre.
A 3. versenyhétvége menetrendje (magyar idő szerint):
Az elmúlt hétvégén rendezték a Morva Kupa és az MNASZ Országos Gokart Bajnokság összevont versenyhétvégéjét Kecskeméten, Vida Benedek pedig mindkét sorozatban dobogóra állhatott.
Népes mezőny gyűlt össze a nemzetközi és a magyar résztvevők által. Vida Benedek a DD2 váltós kategóriában két serleget is szerzett, egy győzelmet és egy második helyet a Toma Motorsportnak.
„Az elmúlt versenyek óta, azt gondolom, hogy sikerült érdemben is előrelépni az új vázzal, amit a versenytempónk igazolt is. Kezdjük megérteni a váz működését, de ehhez kicsit nekem is alkalmazkodni kellett” – kezdte a hétvége összegzését Vida. – Az időmérő harmadik helye után az elődöntőben második, a döntőben első, a szuperdöntőben pedig ismét második helyen intettek le. Ezzel a Morva Kupát megnyertem, az ob értékelésen a második lettem.”
„Bár az edzéseken, még voltak motorproblémák, a váz kitűnően működött, a versenytempó kiváló volt. Köszönöm a Toma Motorsportnak, köszönöm apának, köszönöm a családomnak, hogy mögöttem állnak!”
Az országos bajnokságot a DD2-es kategóriában Krepcsik Áron nyerte, mögötte Vida és Jurancsik Balázs végeztek a dobogón.
Hideg Ádám ezen a hétvégén, a jaramai versenypályán kezdi meg a spanyol Forma-4 szezonját, felvezetésképpen pedig bemutatta autójának kormányát, ami még ha nem is tartalmaz annyi gombot és kapcsolót, mint az F1-es autóké, azért található rajta néhány érdekes funkció.
Ami a közúton a vészvillogó, az a Forma-4-ben az esőlámpa? A magyar versenyző elmondása szerint a formaautózás belépőszintjén még előfordul, hogy köszönetadás jeleként használják a versenyzők a villogót – ilyesfajta szokás viszont a legnagyobbak között, az F1-ben nem létezik.
Az is érdekes, hogy már az F4-es autók kormánya is rendelkezik digitális kijelzővel – miközben az F1-ben utolsóként a Williams még csak idénre váltott át ilyenre, ami felváltotta a karosszériára rögzített kijelzőt.
Egészen új kihívásba vágott bele az autósport világában Zengő Zoltán csapata, a hírnevét a túraautózásból szerző alakulat egy Forma-4-es autót mutatott be, Gáspár Benettet pedig az együléses versenyzés csúcsára szeretné eljuttatni.
A Zengő Motorsport 2010-ben lépett fel az autóversenyzés világporondjára, amikor Michelisz Norberttel első teljes szezonját futotta a Túraautó-világbajnokságban. A csapat több mint egy évtizedes ténykedése során több győzelmet is szerzett a túraautózás aktuális legmagasabb szintjén, utoljára pedig 2022-ben, a WTCR-ben szerepelt, ahol Rob Huff-fal az élmezőny tagja volt.
A TCR World Tour tavalyi indulásánál már nem volt jelen a csapat, ám most közel másfél év csendesebb időszak után Zengő Zoltán egy nagy bejelentéssel rukkolt elő: bemutatta a Zengő első, fehér-zöld színre festett Forma-4-es autóját, vele együtt pedig Gáspár Benettet, egy eddig gokartban pallérozódó fiatalt, aki készen áll, hogy megtegye ezt a szintlépést a magyar csapattal.
Mint Zengő elmondta, az idei évet a felkészülésre szánják, 15-20 ezer kilométert akarnak megtenni az autóval, 2025-től F4-es bajnokságokba neveznének, majd „a lehető leggyorsabban szeretnénk eljutni a legkomolyabb szakaszba”, a cél pedig a Forma-1 elérése Benett-tel. A projektnek 2030-as határidőt tűztek ki.
„A távlati tervünk egyértelmű, ezt elég komolyan és határozottan meg tudjuk fogalmazni. A cél a Forma-1 – mondta Zengő. – Egy kicsit nagyképűen hangzik, de higgyétek el, én azt gondolom, hogy ha valaki képes lesz rá, akkor az Beni, aki egy nagy tehetség, és remélem, a Zengő Motorsport végig tudja kísérni ezen az úton.”
A bejelentés nyomán egészen más megvilágítást nyert a Zengő Motorsport április 1-jei tréfája is, amikor a csapat azzal viccelődött, hogy partnerségre lépett az övéhez hasonló neonzöld színnel előrukkoló F1-es Sauberrel.
Az eső által lerövidített hétvégén, Donington Parkban indult Molnár Martin Forma–4-es pályafutása. A Virtuosi Racing pilótájának tempójára nem lehetett panasz, ám az egyik riválisa hibája megakadályozta abban, hogy mindkét futamot befejezze.
Egész hétvégén jó tempóban, csapattársai előtt autózva teljesítette első
versenyhétvégéjét Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Donington Parkban rendezett
szezonnyitón a Virtuosi Racing pilótája az időmérő edzésen és az első versenyen is
csapata legjobbja volt, a hétvége második, egyben utolsó futamán azonban már a 2. kör
végén kilökték – addig a pontig azonban ott is vezette a házon belüli rangsort.
A 15 esztendős sportolónak ez volt az első éles bevetése autóversenyzőként, így a
lebonyolítástól kezdve a rajtokon át a kerék a kerék elleni csatákig minden új volt a
számára. Ráadásul tipikus angol időjárás mellett kellett felvennie a ritmust, hiszen
akárcsak a mezőny többi tagjáét, az ő dolgát is megnehezítette, hogy Doningtonban hol
jobban, hol kevésbé esett az eső.
Fotó: Jakob Ebrey Photography
Eredetileg természetesen szokás szerint három versenyt rendeztek volna a Forma–4-es
mezőny számára, ám a második futamot a pályára zúduló vízmennyiség miatt törölni
kellett, így háromszor 20 perc helyett csak kétszer 20 perc versenyzés várt a mezőnyre.
Martin az időmérő edzésen a 14. pozícióban zárt, így mindkét megrendezett futamot a
14. rajtkockából kezdte. Leggyorsabb köre mindössze 0,431 másodperccel maradt el az
első helyet megszerző pilótáétól, ami várakozáson felüli kezdés, lévén a teljes mezőny
1,155 másodpercen belül volt. Az újoncok között a 3. leggyorsabb időt ért el, csupán
0,07 másodperccel a legjobb újonc mögött. A csapattársaihoz képest a teszteken látott
1-2 tizedmásodperces előnye az időmérőn 4-5 tizedre nőtt, aminek köszönhetően több
hellyel előzte meg őket. Az egyetlen befejezett versenyén végül a 15. lett, ami az
újoncértékelésben a 4. helyet jelentette.
„Összességében jól sikerült az első versenyem, mindenki meg volt elégedve, kivéve
engem. Nem teljesen úgy alakult az első futam az én részemről, ahogyan terveztem,
ugyanakkor izgalmas volt, számos előzéssel. Végig szemerkélt az eső, ami mindenkinek
megnehezítette a dolgát, viszont hozzájárult a sok akcióhoz. Féltávtól jobban rákezdett,
és hirtelen nagyon nehéz lett megtippelni, hogy milyen a tapadás az egyes kanyarokban,
miközben mindenki elkezdett jobban csúszkálni, de élveztem ezt a kihívást” – értékelt a
Hungarian Motorsport Academy versenyzője.
„Most először csatáztam kerék a kerék ellen formaautóval, és természetesen nagyon
más volt, mint amihez a gokartban hozzászoktam, hiszen itt tilos a kontakt, nem
lökdöshetjük egymást, különben az autó sérülését kockáztatjuk. A gokarttal versenyzés
jó alapokat adott, de azért versenyautóban ülni teljesen más. Élesben is most rajtoltam
először, és nem teljesen úgy sikerült, ahogyan reméltem, de a következő futamra
változtattunk, és ott már nyertem is egy helyet a rajt után.”
Emellett a gumimelegítési technikán is sikerült csiszolni a hétvége második rajtjára, így
Martin melegebb abroncsokkal kezdhette az első kört, ami szintén a segítségére volt.
Miután feljött a 13. helyre, hatalmas adok-kapokba került, ami alatt többször is oda-
vissza előzték egymást az ellenfelekkel, ám aztán jött a második kör utolsó kanyarja,
amelyben Leo Robinson nekiment és a kavicságyba lökte a magyar pilótát. A JHR
Developments versenyzője 3 helyes rajtbüntetést kapott a következő futamra, illetve 3
büntetőpont is került a neve mellé.
Martin egyik csapattársa, Maxwell Dodds előtt / Fotó: Jakob Ebrey Photography
„A vasárnapi nap hosszú volt, de a versenyem sajnos rövid ideig tartott. Igyekeztem
helyet hagyni, de az ellenfelem eltalált, úgyhogy a kavicságyban végeztem, ahonnan
nem tudtam kijönni. Már az autóban ülve is úgy éreztem, hogy mindent megtettem azért, hogy elkerüljük az ütközést, illetve előrébb is voltam. Ezt végül a felügyelők
döntése is igazolta.”
„Sajnálatos, hogy így alakult, de bőven vannak pozitívumok, amiket magammal tudok
vinni a következő versenyhétvégére. Az egyik ilyen a tempónk, ami az egész hétvége
során, mind esőben, mind száraz pályán jó volt. Illetve most már élesben is
megtapasztaltam, hogy milyen egy Forma–4-es hétvége belülről, ez a tapasztalat pedig
mindenképpen segíteni fog majd” – tekintett előre.
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési
Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője
legközelebb Brands Hatchben, a legendás pálya Indy nyomvonalán áll rajthoz május 11-
én és 12-én. Lévén a teljes szezon során ez a legrövidebb pálya, ott is szoros és izgalmas
futamokra van kilátás.
Az összetettben a Hitech pilótája, a Doningtonban egy győzelmet és egy második helyet
bezsebelő Deagan Fairclough áll az élen az első forduló után, míg Martin az
újoncértékelés ötödik helyéről várja a folytatást.